abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184636017
registreer om deze reclame te verbergen
Uit de categorie mensen van wie je niet wist dat ze met een depressie zitten :)
We zijn niet alleen

Hell To The Liars
pi_184637658
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:50 schreef Droopie het volgende:
Uit de categorie mensen van wie je niet wist dat ze met een depressie zitten :)
We zijn niet alleen

Ik snap het nut daar nooit van. Ik kan dit alleen maar even heel kort door de bocht zeggen, maar wat heb ik eraan dat er meer mensen zijn met een depressie? Gaat die van mij daardoor ineens magisch weg? Ben ik daardoor ineens minder eenzaam? Het delen van verhalen kan soms inderdaad helpen een beter beeld te scheppen van je eigen situatie, maar uiteindelijk ben je zelf de enige die er mee zit.
pi_184638019
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:18 schreef aeque het volgende:

[..]
Het delen van verhalen kan soms inderdaad helpen een beter beeld te scheppen van je eigen situatie,
Dit dus :)
En persoonlijk vind ik het ook wel eens fijn om te luisteren naar iemand die wel snapt hoe het is om (af en toe) oorlog in je hoofd te hebben.
Daarom is dit topic soms wel eens fijn, want tegen mijn vader bv kan ik dat wel eens uitleggen maar die heeft geen flauw idee hoe het voelt of wat het is.

Net zoals ik hem niet snap als hij zegt hoe gelukkig je voelt als je een kind krijgt of een marathon uitloopt :P
Hell To The Liars
pi_184659985
Het gaat kut met me, ik wil alleen maar janken en in bed liggen. Een paar dagen geleden vertelde dat mn vriendin niet meer met me verder wil. Omdat ze verder wil met haar leven en dat lukt mij dus niet. Ik voel me alleen, heel erg alleen. Ik heb geen contact meer met m'n ouders en rest van de familie. Ik merk dat ik vrienden afhoud. En ik ga ook bijna niet meer naar buiten. Eet slecht of niet. Precies al de dingen die bij de heftigste fase van mn depressie horen volgens m'n signaleringsplan. Ik ben aangemeld voor nieuwe therapie maar de wachtlijst is zo'n 23 weken voor een intake. Ik weet dat ik de enige ben die mn problemen op kan lossen, maar de wil is weg. En nu? Ik weet het niet meer.
pi_184660094
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 19:40 schreef julius123 het volgende:
Het gaat kut met me, ik wil alleen maar janken en in bed liggen. Een paar dagen geleden vertelde dat mn vriendin niet meer met me verder wil. Omdat ze verder wil met haar leven en dat lukt mij dus niet. Ik voel me alleen, heel erg alleen. Ik heb geen contact meer met m'n ouders en rest van de familie. Ik merk dat ik vrienden afhoud. En ik ga ook bijna niet meer naar buiten. Eet slecht of niet. Precies al de dingen die bij de heftigste fase van mn depressie horen volgens m'n signaleringsplan. Ik ben aangemeld voor nieuwe therapie maar de wachtlijst is zo'n 23 weken voor een intake. Ik weet dat ik de enige ben die mn problemen op kan lossen, maar de wil is weg. En nu? Ik weet het niet meer.
Ik ken niet heel je verhaal hoor, maar wat zegt je signaleringsplan hoe je nu moet handelen?

Heb je wel werk?
Hell To The Liars
pi_184660910
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 19:45 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik ken niet heel je verhaal hoor, maar wat zegt je signaleringsplan hoe je nu moet handelen?

Heb je wel werk?
Hulp zoeken en proberen die dingen die ik aan geef te doorbreken. Maar ik heb al hulp en ja dat doorbreken lukt me niet. Nee ben werkloos door een faillissement.
pi_184661746
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 20:23 schreef julius123 het volgende:

[..]

Hulp zoeken en proberen die dingen die ik aan geef te doorbreken. Maar ik heb al hulp en ja dat doorbreken lukt me niet. Nee ben werkloos door een faillissement.
Als je morgen nou eens begint met een magnetronmaaltijd te halen en een liter sinaasappelsap.
Dan krijg je wat energie binnen.

En waarom zou je niet kunnen werken als het wat beter met je gaat? Structuur en onder de mensen komen is belangerijk :)
Hell To The Liars
pi_184664446
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:56 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ja ik was in die zin een soort uitzondering geloof ik. Iik heb altijd dwars door de DS heen veel tijd geīnvesteerd in de juiste sociale contacten en dingen, dus ik was weinig thuis. Alleen met energiegevende dingen ipv mijn energiezuigende baan.
Ik ben benieuwd morgen mijn eerste goede gesprek met de POH na de intake.

Zelfs zonder baan weet ik niet de positieve energie te vinden bij 75% van de mensen.
En er zijn er al een paar afgeschreven.
Hell To The Liars
pi_184666749
quote:
sociaal wijkteam? Die kunnen ook een aantal dingen ingang zetten en je tijdelijk 'opvangen'.

Probeer toch goed te blijven eten en slapen e.d. hoe lastig het ook is. Misschien kun je ook iets van vrijwilligers werk gaan doen, of iets anders wat je leuk lijkt. Weken thuis zitten wordt je ook niet beter op.
pi_184668284
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 22:54 schreef Droopie het volgende:

[..]

Zelfs zonder baan weet ik niet de positieve energie te vinden bij 75% van de mensen.
Succes vandaag!
pi_184670669
quote:
Heeft je huisarts een praktijkondersteuner? Daar kan je vaak direct terecht om te praten, het zijn natuurlijk geen psychologen of psychiaters maar het kan je misschien net wat meer helpen zolang je wacht op de 'echte' hulp. Heb je verder iets van medicatie? Eventueel samen met je huisarts kijken naar een tijdelijke ophoging daarvan als het nu zoveel slechter met je gaat, zodat je gemoedstoestand weer wat stabieler wordt en je van daaruit in ieder geval verder kan?
pi_184671156
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 12:18 schreef Schanu het volgende:

[..]

Heeft je huisarts een praktijkondersteuner? Daar kan je vaak direct terecht om te praten, het zijn natuurlijk geen psychologen of psychiaters maar het kan je misschien net wat meer helpen zolang je wacht op de 'echte' hulp. Heb je verder iets van medicatie? Eventueel samen met je huisarts kijken naar een tijdelijke ophoging daarvan als het nu zoveel slechter met je gaat, zodat je gemoedstoestand weer wat stabieler wordt en je van daaruit in ieder geval verder kan?
Ik praat er wel over met mn psycholoog en psychiater. Een paar jaar geleden was het nog wel een opluchting om het even van me af te praten maar ik heb zoveel gepraat de afgelopen jaren dat het niks meer lijkt te doen. Ik heb anderhalve maand geleden al om ophoging gevraagd in het ziekenhuis toen ik nog bij de dagbehandeling zat, maar ze wilden dat niet omdat ik daar toch weg zou gaan en ik moest dat maar regelen met m'n normale psychiater.

quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 02:23 schreef WP8iscool het volgende:

[..]

sociaal wijkteam? Die kunnen ook een aantal dingen ingang zetten en je tijdelijk 'opvangen'.

Probeer toch goed te blijven eten en slapen e.d. hoe lastig het ook is. Misschien kun je ook iets van vrijwilligers werk gaan doen, of iets anders wat je leuk lijkt. Weken thuis zitten wordt je ook niet beter op.
Ik blijf het ook wel proberen. En ik ben aangemeld bij ROADS, maar dat duurt ook een eeuwigheid voordat ik daar terecht kan. Ik zit echt in een soort gat nu. Gelukkig heb ik nog wel een soortvan clubje met lotgenoten die elke week voor een paar uur bij elkaar komen.
pi_184677806
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 22:54 schreef Droopie het volgende:

[..]

Zo, ze vermoeden dat ik misschien wel ADHD heb, ondanks dat ik daar op afgetest ben 4 jaar geleden (ik had bijna alle vragen "goed" alleen vroeger was ik een heel rustig kind).
Maar dat kan misschien ook komen doordat mijn zusje veel aandacht vroeg en ik daardoor mijzelf wat terugtrok.

Ze gaat in overleg met de dokter en maandag hoor ik of we gaan experimenteren met Ritalin.
Hell To The Liars
pi_184679008
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 18:05 schreef Droopie het volgende:

[..]

Zo, ze vermoeden dat ik misschien wel ADHD heb, ondanks dat ik daar op afgetest ben 4 jaar geleden (ik had bijna alle vragen "goed" alleen vroeger was ik een heel rustig kind).
Maar dat kan misschien ook komen doordat mijn zusje veel aandacht vroeg en ik daardoor mijzelf wat terugtrok.

Ze gaat in overleg met de dokter en maandag hoor ik of we gaan experimenteren met Ritalin.
Dat klinkt toch positief? Het hebben van ADHD an sich niet, maar het is goed te behandelen, toch? Sorry als ik het te licht opneem hoor! Maar misschien is dat hetgeen dat je blokkeert?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184679130
Hm... even een update. Het gaat hier erg wisselend, maar ik durf het woord goed wel te gebruiken.

Positief punt: ik kan mezelf meer/beter vermaken. Ik ben meer actief.
Negatief: blaas + nierbekkenontsteking, dus gewoon hondsberoerd.

En ik zit enorm met het zkh in mijn hoofd. Het is nu afwachten op de uitslagen.

Verder is het financieel wel even eng nu. Ik moet binnenkort de bijstand aanvragen en dat is gewoon erg pittig.

Verder ben ik gewoon heel erg bang niet interessant genoeg te zijn om me onder de mensen te begeven. Als mensen vragen hoe het gaat of wat ik in het dagelijks leven doe, dan voel ik veel schaamte. Ik knutsel maar wat en voor mezelf zorgen is een enorme uitdaging.

En dan heb ik nog een enorme terugval gehad (500kcaldieet), maar dat gaat wel weer goed eigenlijk.

Er is alleen een donkere wolk boven mijn hoofd. Ik ben bang voor de toekomst. 'k Heb moeite met mijn medicatie, maar dat gaat wel goed.

Het is allemaal een beetje raar hier
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184680401
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 18:59 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat klinkt toch positief? Het hebben van ADHD an sich niet, maar het is goed te behandelen, toch? Sorry als ik het te licht opneem hoor! Maar misschien is dat hetgeen dat je blokkeert?
In het algemeen vind ik het iets positiefs. Het zou misschien de juiste diagnose/ oplossing kunnen zijn.
Andere kant, ik heb al minstens al 5 verschillende intakes gehad in de afgelopen 5 jaar, ben een open boek dus waarom nu pas.

Ik heb de lieve vrouw ook even duidelijk gemaakt dat ik overal voor opensta, maar dat ik wel toe ben aan periode zonder opstart/ afbouw fases. Gewoon rustig aan :)
Hell To The Liars
pi_184680583
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 19:57 schreef Droopie het volgende:

[..]

In het algemeen vind ik het iets positiefs. Het zou misschien de juiste diagnose/ oplossing kunnen zijn.
Andere kant, ik heb al minstens al 5 verschillende intakes gehad in de afgelopen 5 jaar, ben een open boek dus waarom nu pas.

Ik heb de lieve vrouw ook even duidelijk gemaakt dat ik overal voor opensta, maar dat ik wel toe ben aan periode zonder opstart/ afbouw fases. Gewoon rustig aan :)
Dat klinkt als een gezonde houding. Soms kan het zoeken naar de juiste diagnose een behoorlijke weg zijn. Zeker bij zoiets als ADHD. Ik snap dat je er sceptisch in staat, maar het is heel goed dat je overal voor open staat. Ik duim voor je dat de nieuwe medicatie je gaat helpen
pi_184680917
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 20:06 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat klinkt als een gezonde houding. Soms kan het zoeken naar de juiste diagnose een behoorlijke weg zijn. Zeker bij zoiets als ADHD. Ik snap dat je er sceptisch in staat, maar het is heel goed dat je overal voor open staat. Ik duim voor je dat de nieuwe medicatie je gaat helpen
Ik vind het praten met haar sowieso al fijn, effe je hart luchten bij een hulpverlener werkt bij mij al goed.
Heb haar ook aangegeven dat mijn insteek is effe tijdelijk intensieve praatsessies en evt. met medicatie en daarna wil ik maandelijks een praatje maken :)

Ze is nieuw en heeft nogal een lege agenda dus dat is helemaal toppie.

Jij ook succes met alles he Child :*
Hell To The Liars
pi_184681983
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 20:23 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik vind het praten met haar sowieso al fijn, effe je hart luchten bij een hulpverlener werkt bij mij al goed.
Heb haar ook aangegeven dat mijn insteek is effe tijdelijk intensieve praatsessies en evt. met medicatie en daarna wil ik maandelijks een praatje maken :)

Ze is nieuw en heeft nogal een lege agenda dus dat is helemaal toppie.

Jij ook succes met alles he Child :*
Dat gevoel deel ik wel. Al raak ik vaak ook uit evenwicht van de psych.
Mooie doelen heb je! Gewoon rustig aan doen en kijken wat goed voor je is.

Dank je wel :* ik doe mijn best
  donderdag 31 januari 2019 @ 22:37:38 #170
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_184741915
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 19:57 schreef Droopie het volgende:

[..]

Goed dat er opnieuw naar gekeken wordt. Ik vind het ook best ingewikkeld altijd als zoiets dan weggeschoven om hoe je als kind was, kinderen zo veel wegstoppen en sociaal gepast gedrag vertonen. Zo lastig omdat dat dan zo veel jaren later zo mee te laten wegen enzo. Succes weer!
pi_184742004
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:37 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Goed dat er opnieuw naar gekeken wordt. Ik vind het ook best ingewikkeld altijd als zoiets dan weggeschoven om hoe je als kind was, kinderen zo veel wegstoppen en sociaal gepast gedrag vertonen. Zo lastig omdat dat dan zo veel jaren later zo mee te laten wegen enzo. Succes weer!
Nou ze belde vandaag, de POH en dokter hebben overlegd en willen een nieuwe test :(
Dus ik ga morgen langs PsyQ en dossier opvragen, die 20 vragen hebben ze al dus ik ga geen 8 weken wachten om dezelfde antwoorden in te vullen
Hell To The Liars
  donderdag 31 januari 2019 @ 22:56:31 #172
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_184742416
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:41 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nou ze belde vandaag, de POH en dokter hebben overlegd en willen een nieuwe test :(
Dus ik ga morgen langs PsyQ en dossier opvragen, die 20 vragen hebben ze al dus ik ga geen 8 weken wachten om dezelfde antwoorden in te vullen
Huh precies dezelfde test dan? Dat is wel vaag ja.

Als je zelf wel denkt dat het zou kunnen kloppen? Of het wil weten met uitgebreider onderzoek, kun je evt. een verwijzing vragen naar een kliniek waar ze meten met zo’n computer test neurologisch. Ik weet hoe je dat noemt of hoe dat heet. Ik weet dat je eigenlijk ging om te praten enzo. Maar ja. Dit is wat ik nog kan bedenken dat nuttiger lijkt dan nog een keer die test maken? En een huisarts die aan de hand daarvan met ritalin gaat klooien?

[ Bericht 11% gewijzigd door Luchtbel op 31-01-2019 23:02:00 ]
pi_184742468
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:41 schreef Droopie het volgende:

[..]

20 vragen?
pi_184742560
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:58 schreef madam-april het volgende:

[..]

20 vragen?
of 80..
uiteindelijk komen ze rond de 16 antwoorden en word ik afgekeurd omdat ik vroeger zo rustig kind was
Hell To The Liars
pi_184742595
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:56 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Huh precies dezelfde test dan? Dat is wel vaag ja.

Als je zelf wel denkt dat het zou kunnen kloppen? Of het wil weten met uitgebreider onderzoek, kun je evt. een verwijzing vragen naar een kliniek waar ze meten met zo’n computer test neurologisch. Ik weet hoe je dat noemt of hoe dat heet. Ik weet dat je eigenlijk ging om te praten enzo. Maar ja. Dit is wat ik nog kan bedenken dat nuttiger lijkt dan nog een keer die test maken? En een huisarts die aan de hand daarvan met ritalin gaat klooien?
Ja maar weer zoveel weken wachten..
Dit geintje loopt al 14 maanden
Hell To The Liars
  donderdag 31 januari 2019 @ 23:06:08 #176
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_184742699
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 23:02 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ja maar weer zoveel weken wachten..
Dit geintje loopt al 14 maanden
Ja ik weet het....
Is het ook niet te doen als je ondertussen wel gesprekken houdt met die Poh?
pi_184742778
Was je destijds bij Psyq? Die hebben mij dus ooit adhd aangepraat terwijl ik 't niet had. Ik zou't nu zeker door 'n ander laten testen als ik jou was.
pi_184742787
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 23:06 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ja ik weet het....
Is het ook niet te doen als je ondertussen wel gesprekken houdt met die Poh?
Dat lukt wel, morgen gesprek bij een potentiele nieuwe werkgever
Hell To The Liars
pi_184742817
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 23:01 schreef Droopie het volgende:

[..]

of 80..
uiteindelijk komen ze rond de 16 antwoorden en word ik afgekeurd omdat ik vroeger zo rustig kind was
Je wordt dan niet afgekeurd, er wordt enkel geconcludeerd dat je geen ADHD hebt.
pi_184742849
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 23:10 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je wordt dan niet afgekeurd, er wordt enkel geconcludeerd dat je geen ADHD hebt.
Snap ik :') Afgetest dan
Maar afgekeurd op ADHD als in, geen nieuwe kans op oplossing
Hell To The Liars
  donderdag 31 januari 2019 @ 23:14:04 #181
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_184742900
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 23:09 schreef Droopie het volgende:

[..]

Succes. Zorg goed voor jezelf Droopie.
pi_184743139
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 23:12 schreef Droopie het volgende:

[..]

Snap ik :') Afgetest dan
Maar afgekeurd op ADHD als in, geen nieuwe kans op oplossing
Als je geen ADHD hebt, gaat een behandeling voor ADHD niet werken. Een ADHD diagnose terwijl je geen ADHD hebt is het dus sowieso geen kans op een oplossing..
pi_184743166
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 23:09 schreef Droopie het volgende:

[..]

Succes :*
Lend me your eyes I can change what you see, but your soul you must keep totally free.
pi_184750964
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 23:22 schreef madam-april het volgende:

[..]

Als je geen ADHD hebt, gaat een behandeling voor ADHD niet werken. Een ADHD diagnose terwijl je geen ADHD hebt is het dus sowieso geen kans op een oplossing..
Feit is dat bijna alle signalen wezen op ADHD/ ADD op mijn jeugd na.
Nu zegt de POH dat en UWV vrouw vroeg het aan mij of ik ADHD heb.

Tuurlijk als het geen ADHD is ga ik niet aan de ritalin, want dan knal ik helemaal door het plafond.
Als ik bijna de complete diagnose heb maar net niet, dan sluit ik niet uit dat ik het toch probeer.
Hell To The Liars
pi_184751036
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 23:14 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Succes. Zorg goed voor jezelf Droopie.
quote:
17s.gif Op donderdag 31 januari 2019 23:23 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Succes :*
Tnx, het was niets voor mij.
Dingen met paprika en te ver rijden.

wel goed voor mijn netwerk en hij heeft misschien een goede ingang voor een passende baan in Valencia of Canada.
Misschien ben ik daar wel even aan toe, compleet weg uit het leven wat ik nu heb en nieuwe omgeving.

Sowieso volgende week even naar de Emigratiebeurs (gratis kaartjes van het UWV).
Hell To The Liars
pi_184775312
Misschien een domme vraag: maar hebben jullie tips om je beter te focussen? Om de een of andere reden is mijn aandachtsspanne maximaal vijf minuten, meestal korter. Dus dan knutsel ik iets, maar na een paar minuten doe ik weer wat anders. Het is heel frustrerend en het maakt me behoorlijk down.

Zelfzorg gaat ook weer crap. Maar gisteren weer opgepakt. Dus ik ga me vanavond weer gewoon douchen, tanden poetsen etc. Ik snap niet waarom ik zo slecht voor mezelf zorg op alle vlakken. Ik neem niet eens de moeite om me aan te kleden in de ochtend. Huishouden is een flop.

Overal gaan er alarmpjes af van "het gaat niet goed". En ik weet niet wat het is. Misschien alle veranderingen, misschien omdat ik ziek ben (urineweg- + nierbekken ontsteking). Wat het ook is, het is allemaal onprettig en ik voel me alleen op de wereld. Ik moet voor mezelf zorgen en het lukt me gewoon niet.

Ik heb er wel voor gezorgd dat ik de komende dagen wat mensen om me heen heb die me helpen. Of iig gezelschap houden, maar het is moeilijk allemaal
pi_184775503
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 16:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Misschien een domme vraag: maar hebben jullie tips om je beter te focussen? Om de een of andere reden is mijn aandachtsspanne maximaal vijf minuten, meestal korter. Dus dan knutsel ik iets, maar na een paar minuten doe ik weer wat anders. Het is heel frustrerend en het maakt me behoorlijk down.
Vooral niet te streng voor jezelf zijn. Het maakt toch niet uit als je dan weer wat anders gaat doen, als dat beter voelt. Maar misschien kun je voor jezelf kleine tussendoelen stellen. Dus niet dat je een heel project af moet maken, maar een klein onderdeel daarvan waar je misschien 10 a 15 minuten mee bezig bent.

Maar mijn ervaring is vooral dat hoe harder ik het forceer, hoe harder ik compleet blokkeer.
pi_184775631
Knutselen is toch iets hobbyigs, niet iets moetigs?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_184775780
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 16:51 schreef Myraela het volgende:

[..]

Vooral niet te streng voor jezelf zijn. Het maakt toch niet uit als je dan weer wat anders gaat doen, als dat beter voelt. Maar misschien kun je voor jezelf kleine tussendoelen stellen. Dus niet dat je een heel project af moet maken, maar een klein onderdeel daarvan waar je misschien 10 a 15 minuten mee bezig bent.

Maar mijn ervaring is vooral dat hoe harder ik het forceer, hoe harder ik compleet blokkeer.
Naja... het is iig fijn dat ik meer doe dan enkel achter de PC zitten, alleen het is frustrerend, want ik ben gewend ergens helemaal in op te kunnen gaan... maar idd... langzaam uitbouwen is wel een goed idee. Dat het me lukt om überhaupt echt wat te doen, is het luisteren naar podcast en audioboeken ondertussen... maar ik denk dat ik ga werken met een timer... Morgen probeer ik hem op tien minuten en kijk of dat haalbaar is... en zo langzaam maar zeker uitbouwen... Dank je wel :*
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 16:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Knutselen is toch iets hobbyigs, niet iets moetigs?
Het moet ook niet, alleen ik word er zelf zo onrustig en ongemakkelijk van. Ik wil gewoon rust in mijn kont hebben. Het is een symptoom van iets dat me ongelukkig maakt. Als ik ermee op mijn gemak ben, maakt het me niet uit. Ik moet niet iets af hebben op een dag, ik moet niet knutselen, maar helemaal nergens op kunnen concentreren is naar.
pi_184775854
Maar je krijgt geen rust door jezelf meer op te leggen. Je krijgt juist meer rust door al die regels die je jezelf oplegt los te laten.
pi_184775986
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 17:12 schreef Myraela het volgende:
Maar je krijgt geen rust door jezelf meer op te leggen. Je krijgt juist meer rust door al die regels die je jezelf oplegt los te laten.
Uhm... hier moet ik even over nadenken. Ik denk dat dit iets is, een probleem, dat me in de weg zit om rust te hebben. Ik vlieg van hort naar her en voel me onprettig. Ik hoef echt niet zoals vroeger dat ik uren met een ding bezig was. Maar twintig-dertig minuten zou gewoon wat rust geven

Op dit moment heb ik eigenlijk amper regels voor mezelf, alleen goed voor mezelf zorgen (dus elke dag douchen, twee keer per dan tandenpoetsen, koken etc) en voor mijn gevoel hoort dit erbij
pi_184776292
Heb je nog erg veel pijn van je nierbekkenontsteking?
Als je pijn hebt is het niet raar dat je je maar kort kan focussen.
pi_184776424
Ik snap je, maar ik denk dat je oorzaak en gevolg omdraait. Je zit niet lekker in je vel, dus heb je geen concentratie. Dat is kut, dat is zeker een teken dat het niet goed gaat. Maar een oplossing voor het 'gevolg' helpt je niet met de 'oorzaak'.

Het is wel goed dat je zo actief aan je problemen wil werken, maar ik zou toch echt wegblijven van de timers en wekkers en al dat soort dingen. Daarmee ga je het alleen maar benadrukken als het niet lukt.

Probeer anders wanneer je merkt dat je iets anders wil gaan doen, jezelf een paar vragen te stellen.
- Waarom wil ik dat doen?
- Moet dat echt nu gebeuren?
- Wat gebeurt er als ik dat nu niet direct doe?

Misschien kun je dan in ieder geval wat rust vinden om niet meteen naar het volgende door te gaan.
pi_184776675
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 17:43 schreef Sarabi het volgende:
Heb je nog erg veel pijn van je nierbekkenontsteking?
Als je pijn hebt is het niet raar dat je je maar kort kan focussen.
Ik ben nog niet lekker nee...

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 17:51 schreef Myraela het volgende:
Ik snap je, maar ik denk dat je oorzaak en gevolg omdraait. Je zit niet lekker in je vel, dus heb je geen concentratie. Dat is kut, dat is zeker een teken dat het niet goed gaat. Maar een oplossing voor het 'gevolg' helpt je niet met de 'oorzaak'.
Daar heb je een goed punt... Misschien richt ik me teveel op de gevolgen inderdaad... Ik ga even een G-schema bouwen om uit te zoeken wat de oorzaak is... want dit voelt een beetje als een oorzaak omdat het zo niet-mij is. Misschien ligt het aan het afscheid nemen van mijn psych waarvan ik nog niet weet hoe het loopt, nieuwe psych leren kennen, wachten op uitslag van het zkh... Uitkering aanvragen etc.
quote:
Het is wel goed dat je zo actief aan je problemen wil werken, maar ik zou toch echt wegblijven van de timers en wekkers en al dat soort dingen. Daarmee ga je het alleen maar benadrukken als het niet lukt.
Daar heb je een punt. Het werkt als de concentratie de oorzaak is, en niet het gevolg, maar als ik het nu doe richt ik me misschien teveel op het symptoom.
quote:
Probeer anders wanneer je merkt dat je iets anders wil gaan doen, jezelf een paar vragen te stellen.
- Waarom wil ik dat doen?
- Moet dat echt nu gebeuren?
- Wat gebeurt er als ik dat nu niet direct doe?

Misschien kun je dan in ieder geval wat rust vinden om niet meteen naar het volgende door te gaan.
Goede vragen! Ik schrijf ze op en gebruik ze.

Dank jullie :*
pi_184777385
Meldt zich even.

Met mij gaat 't eigenlijk best goed. Er gebeuren op 't moment veel dingen die voor mij uitdagend zijn. Lastige situaties, maar ondanks dat het me niet gemakkelijk afgaat en ook echt wel energie kost, lukt het me steeds beter om te herkennen wat er gebeurt en mezelf dan door een situatie heen te gidsen.

T begint oké en normaal te voelen om als ik m'n emoties heftig voel opkomen direct even een stapje terug te zetten en te denken van 'hey wat gebeurt er?' waarbij het er vaak op neerkomt dat een stukje oud zeer opspeelt en dan kan ik mezelf vaak ook wel even troosten en tot rust komen.

Iets anders, dat wel erg kort na de fwb die veel onrust veroorzaakte komt, is dat ik iemand heb ontmoet waar het erg goed mee klikt.

Ik probeer niet teveel na te denken want daar wordt ik dus vooral heel angstig van. Hij is enorm lief tegen me en dat ben ik niet zo gewend. En dat is aan de ene kant enorm fijn want ik kan bij hem wel mn eigen lievige stukje laten zien maar 't is ook doodeng.

Ik vind 'm tot nu toe elke keer dat we afspreken een stukje leuker. Nu hopen dat ik mijn zenuwen 'n beetje bij elkaar kan houden.

Hij kent me overigens best goed, weet ook dat ik psychische problemen heb en daar nog aan werk.
pi_184784701
Probeer er ook een beetje van te genieten, mevrouw
pi_184784748
Hier lijkt de angststoornis weer sterker te worden. Weet niet zo goed wat ik moet doen. Lig nu helemaal onrustig in bed. Maar weet niet wat mn angst is. Maar mn lichaam tintelt van spanning (?) en mn hart lijkt van slag.
pi_184784858
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 23:43 schreef Myraela het volgende:
Hier lijkt de angststoornis weer sterker te worden. Weet niet zo goed wat ik moet doen. Lig nu helemaal onrustig in bed. Maar weet niet wat mn angst is. Maar mn lichaam tintelt van spanning (?) en mn hart lijkt van slag.
Wat vervelend meid :*
Ik weet niet of je iets aan deze tip hebt, maar als mijn hoofd op hol sla, doe ik de veilige tuin oefening, maar net wat anders. Bij de veilige tuin maak je in je hoofd de ideale plaats waar je tot rust kan komen. Je fantaseert over alle details en zit/lig relaxt in die tuin. En zo word je rustig en val je in slaap. Mijn variant op die oefening is dat ik mezelf in een verhaal van een serie of een boek fantaseer, dat is (voor mij) gemakkelijker. Gewoon om tot rust te komen en minder gefocust te zijn op de spanning...
pi_184786403
https://goo.gl/images/5f1EY6

Ken je deze?

(Sorry mobiel)
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_184786930
Niet zozeer algemeen advies maar meer uit eigen ervaring: wat bij mijn angstklachten heel erg heeft geholpen (en nog steeds helpt) is flink sporten. Eerst wilde ik er niet aan, maar mijn lijf een aantal keren per week op een gezonde manier over de kling jagen maakt een ontzettend verschil qua hartkloppingen, spierspanning en al die andere fijne angstgerelateerde shit.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')