abonnement Unibet Coolblue
pi_184334819


Welkom in het centrale topic van "Depressie & Angst".


quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
quote:
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-5 zijn de angststoornissen zoals ze in het DSM-IV vermeld werden, opgesplitst in drie categorieën:
1) de angststoornissen
2) de obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen (ocgs)
3) de trauma- en stressorgerelateerde stoornissen

Angststoornissen in het DSM-5:
Paniekstoornis
Agorafobie
Specifieke fobie
Sociale angststoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Separatieangststoornis
Selectief mutisme
Angststoornis door een middel of medicatie
Angststoornis door een andere medische aandoening
angststoornis (niet anders omschreven)

Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
Obsessieve-compulsieve stoornis (OCD)
Stoornis in de lichaamsbeleving
Hoarding (het dwangmatig verzamelen van dingen)
Trichotillomanie (het regelmatig uittrekken van het eigen haar)
Excoriation disorder/Dermatillomanie (het regelmatig pulken aan de eigen huid)

Trauma- en stressorgerelateerde stoornissen
Reactieve hechtingsstoornis
Ontremde sociale engagementstoornis
Posttraumatische stressstoornis
Acute stressstoornis
Aanpassingsstoornissen

quote:
FOK! heeft nu ook zijn eigen IRC-kanaal voor de mensen in "Depressie & Angst". Hier kunnen we gezellig chatten/ tips geven en het met elkaar erover hebben.

Indien jij ook gezellig mee wilt praten met ons kun je ons bereiken via de volgende link:

http://irc.fok.nl/

En dan in principe

/join #dna

Heb je vragen omtrent IRC?
PM de volgende users:
zomertje
RBWO

quote:

We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184334858
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:28 schreef mspoez het volgende: [..] Dat slijt vanzelf. Je moet ontwennen, en dat kost tijd. En veel chocola. En een warm dekentje.
Oké :) dank je. T is nu een paar dagen later en gelukkig ben ik wat minder verdrietig. Ik heb veel afleiding gezocht en heb best wel lieve reacties van mensen gekregen en dat helpt best goed. Ik had ook even de neiging meteen een volgende te zoeken, maar ik heb dat wat kunnen onderdrukken en besloten eerst even alles tot rust te laten komen en mezelf te herpakken voor ik weer ga rondkijken.
pi_184334892
@Cots: nog steeds goed bezig!

Wat willen ze onderzoeken in 't ziekenhuis? Ik dacht eigenlijk dat jij al heel lang klachten had.
pi_184335025
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:16 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Oké :) dank je. T is nu een paar dagen later en gelukkig ben ik wat minder verdrietig. Ik heb veel afleiding gezocht en heb best wel lieve reacties van mensen gekregen en dat helpt best goed. Ik had ook even de neiging meteen een volgende te zoeken, maar ik heb dat wat kunnen onderdrukken en besloten eerst even alles tot rust te laten komen en mezelf te herpakken voor ik weer ga rondkijken.
:* *;
Dappere jij!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184335041
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:19 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
@Cots: nog steeds goed bezig!

Wat willen ze onderzoeken in 't ziekenhuis? Ik dacht eigenlijk dat jij al heel lang klachten had.
Heel mijn leven, maar er is al heel mijn leven het vermoeden dat er iets mis is met mij. Alleen mijn moeder wilde het niet laten onderzoeken. Toen probeerde ik het te laten onderzoeken door de HA, maar die vond mij te labiel en nu heb ik een nieuwsgierige psychiater.
De denken aan of de ziekte van cushing of een tumor
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184335903
Wat heeft de ziekte van Cushing te maken met je psychische klachten :?
pi_184336093
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:11 schreef Elvi het volgende:
Wat heeft de ziekte van Cushing te maken met je psychische klachten :?
Cushing heeft ernstige gevolgen voor de hormoonhuishouding en kan depressie, psychose en zelfs manie-achtige verschijnselen geven. Dus ik snap wel dat ze zoiets willen uitsluiten.
pi_184336127
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:21 schreef Maerwynn het volgende:

[..]

Cushing heeft ernstige gevolgen voor de hormoonhuishouding en kan depressie, psychose en zelfs manie-achtige verschijnselen geven. Dus ik snap wel dat ze zoiets willen uitsluiten.
Dat inderdaad, plus dat ik de lichamelijke kenmerken heb
Dank je wel voor de uitleg :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184336167
Bijzonder. Ik ben er namelijk ook op getest en mij werd verteld dat er vooral lichamelijke klachten zijn, en qua hormonen een verhoogd cortisol gehalte. Maar niks over de manies of psychoses.
pi_184338525
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 01:18 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ze hadden vooraf gevraagd of ik iemand die mij goed kende wilde mee nemen dus ik was er met mn pa. Nou kent hij mij niet zo heel erg goed maar hij is wel het beste dat ik leveren kon. Ik heb geen vrienden of een relatie dus was dit in mijn ogen de beste optie, ook al hebben we niet de beste geschiedenis maar hij was bereid om me te helpen.

Het eerste gesprek met een intake psycholoog duurde ongeveer een uur en daarna had ik nog een gesprek met een psychiater van iets van 3 kwartier.... Bij de eerste koos ik er voor qua eerlijkheid om mn pa er bij te hebben maar ik voelde me daarbij wel erg ongemakkelijk dus zodat ze me van 2 kanten konden zien heb ik het 2e gesprek gedaan zonder mn pa.

Het was een eerlijk en open gesprek alle 2 maar het overlijden van mijn moeder (2015) maakte het voor mij moeilijk om over te praten met mn pa naast me in het 1e gesprek (hij heeft het er heel erg moeilijk mee gehad en ik had moeite daar over te praten terwijl hij naast me zat) maar in het 2e gesprek ging de psychiater er nauwelijks op door. Verder was alles heel vrij en open en als je geholpen wil worden, in mijn ogen, is het belangrijk dat je open en eerlijk bent en dat ben ik geweest... Zelfs kleine details verzwijgen kunnen leiden tot een mis diagnose.Ik heb hun ook inzage in mijn medische en psychische dossier gegeven zodat ze een breder en duidelijker beeld hebben van mij. Hoe meer info hoe beter de diagnose in mijn ogen.

Helaas hebben ze een wachtlijst van hier tot Tokio en is mn 1e vervolg afspraak pas over een week of 10...... -O- -O-
Goed gedaan, jammer van die lange wachtlijst... succes met wachten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Heel mijn leven, maar er is al heel mijn leven het vermoeden dat er iets mis is met mij. Alleen mijn moeder wilde het niet laten onderzoeken. Toen probeerde ik het te laten onderzoeken door de HA, maar die vond mij te labiel en nu heb ik een nieuwsgierige psychiater.
De denken aan of de ziekte van cushing of een tumor
Wel fijn dat je nu een psychiater hebt die nieuwsgierig is...Succes!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_184343830
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:22 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat inderdaad, plus dat ik de lichamelijke kenmerken heb
Dank je wel voor de uitleg :*
Wat goed dat de psychiater het dan alsnog laat uitzoeken. Mocht het de ziekte van cushing zijn, is dat dan ook te behandelen?
pi_184343960
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 18:59 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Wat goed dat de psychiater het dan alsnog laat uitzoeken. Mocht het de ziekte van cushing zijn, is dat dan ook te behandelen?
Ja :) (alleen het is wel een zware behandeling) (door die brief van het zkh en donderdag een afspraak te hebben ben ik echt enorm uit me doen en down en naar) (ik ga uit zelfbescherming er vanuit dat ik het niet heb)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184344703
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 18:59 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Wat goed dat de psychiater het dan alsnog laat uitzoeken. Mocht het de ziekte van cushing zijn, is dat dan ook te behandelen?
Sterker nog, als het Cushing is, is er een goede mogelijkheid dat, met de behandeling, de psychische problemen (depressies, manisch, psychoses, etc.) zo goed als volledig verdwijnen.
pi_184344910
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:38 schreef madam-april het volgende:

[..]

Sterker nog, als het Cushing is, is er een goede mogelijkheid dat, met de behandeling, de psychische problemen (depressies, manisch, psychoses, etc.) zo goed als volledig verdwijnen.
Ik durf er niet op te hopen, maar dat zou bizar zijn.
We rennen nu enorm op de zaken vooruit. Donderdag eerst naar het ziekenhuis en dan hoor ik verder. En tot die tijd doe ik aan auto-kannibalisme: ik vreet me op van de spanning
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184345341
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:46 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik durf er niet op te hopen, maar dat zou bizar zijn.
We rennen nu enorm op de zaken vooruit. Donderdag eerst naar het ziekenhuis en dan hoor ik verder. En tot die tijd doe ik aan auto-kannibalisme: ik vreet me op van de spanning
Het is inderdaad afwachten. :*
pi_184345396
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:46 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik durf er niet op te hopen, maar dat zou bizar zijn.
We rennen nu enorm op de zaken vooruit. Donderdag eerst naar het ziekenhuis en dan hoor ik verder. En tot die tijd doe ik aan auto-kannibalisme: ik vreet me op van de spanning
Ik ga het misschien een beetje bot zeggen (maar bedoel het goed) maar misschien moet je psychiater eens kijken naar een uitgeputte bijnier ipv een bijzondere ziekte als Cushing.

En zou jij jezelf momenteel niet gek moeten maken met de gedachte dat je een ziekte zou kunnen hebben die ongeveer 50 mensen per jaar krijgen (als ik het goed lees).
Ik ga niet op de psych zijn stoel zitten, maar als ik hem was geweest had ik zijn nieuwsgierigheid even voor zichzelf gehouden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oftewel, die psych had door zijn mond te houden jou een paar rustige dagen gegeven ipv dit gemaal in je hoofd
Hell To The Liars
pi_184345475
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:05 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik ga het misschien een beetje bot zeggen (maar bedoel het goed) maar misschien moet je psychiater eens kijken naar een uitgeputte bijnier ipv een bijzondere ziekte als Cushing.

En zou jij jezelf momenteel niet gek moeten maken met de gedachte dat je een ziekte zou kunnen hebben die ongeveer 50 mensen per jaar krijgen (als ik het goed lees).
Ik ga niet op de psych zijn stoel zitten, maar als ik hem was geweest had ik zijn nieuwsgierigheid even voor zichzelf gehouden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oftewel, die psych had door zijn mond te houden jou een paar rustige dagen gegeven ipv dit gemaal in je hoofd
Bij het onderzoek naar Cushing word de bijnier sowieso onderzocht.

Het is heel erg goed dat ze wordt onderzocht op Cushing omdat ze enorm veel symptomen ervan heeft. Ze heeft ook veel van de uiterlijke kenmerken.

Hoe had je het trouwens voor je gezien dat die psych zijn 'nieuwsgierheid' voor zich had gehouden? Had hij een afspraak voor haar moeten maken in het ziekenhuis en haar daar heen sturen zonder dat ze weet waarvoor ze gaat? Of..?
pi_184345510
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:05 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik ga het misschien een beetje bot zeggen (maar bedoel het goed) maar misschien moet je psychiater eens kijken naar een uitgeputte bijnier ipv een bijzondere ziekte als Cushing.

En zou jij jezelf momenteel niet gek moeten maken met de gedachte dat je een ziekte zou kunnen hebben die ongeveer 50 mensen per jaar krijgen (als ik het goed lees).
Ik ga niet op de psych zijn stoel zitten, maar als ik hem was geweest had ik zijn nieuwsgierigheid even voor zichzelf gehouden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oftewel, die psych had door zijn mond te houden jou een paar rustige dagen gegeven ipv dit gemaal in je hoofd
Ik heb hier niet alle details verteld en ik wil ze eigenlijk ook voor me houden. Alleen naast mijn psychiater zijn er nog twee artsen die het vermoeden.
En sowieso word ik fysiek helemaal uitgelicht
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184345605
Daarnaast ga ik er ook vanuit dat ik het niet heb. Maar de internist, neuroloog en endocrinoloog gaan me doorlichten
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184345621
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:10 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik heb hier niet alle details verteld en ik wil ze eigenlijk ook voor me houden. Alleen naast mijn psychiater zijn er nog twee artsen die het vermoeden.
En sowieso word ik fysiek helemaal uitgelicht
Knuffels
Ik snap hoe het is om zo af te moeten wachten. Probeer vooral wat afleiding te zoeken, en post 't hier maar van je af als het je teveel wordt.
pi_184345697
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Daarnaast ga ik er ook vanuit dat ik het niet heb. Maar de internist, neuroloog en endocrinoloog gaan me doorlichten
Lijkt me een beter plan ipv alle worst case scenario's uitgaan ;)
Hell To The Liars
pi_184345729
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:14 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Knuffels
Ik snap hoe het is om zo af te moeten wachten. Probeer vooral wat afleiding te zoeken, en post 't hier maar van je af als het je teveel wordt.
Dank je wel :*

Ik heb al afleiding geregeld. Morgen komt er iemand die ik als zuster beschouw. Dinsdag een vriendin en woensdag tekenles. Verder heb ik een leuk en simpel afleidingsproject bedacht. Ik ga met granny's kussensloopjes maken voor de sierkussentjes in mijn kamer. Met andere woorden: ik ben mijn kneuterige zelf en afleiding bedacht. En waarschijnlijk kom ik hier nog wel even miepen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184345733
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:17 schreef Droopie het volgende:

[..]

Lijkt me een beter plan ipv alle worst case scenario's uitgaan ;)
Uuhm Cushing zou juist geen worst case scenario zijn.. :{
pi_184345796
Dit is toch eigenlijk heel goed nieuws COTS? Mocht het cushing zijn?
pi_184345815
Nou ik zal ook maar weer eens even een update geven.

Ik hoopte na 6 weken afbouwen van de Alprozolam met behulp van Diazepam afgelopen week nog meer te minderen.
Babbeltje gemaakt met de huisarts en die "verplichte" mij om naast de Diazepam toch weer aan de Alprozolam te gaan :')

Ja je hebt nog steeds last van stemmingswisselingen, het is winter en ik wil niet dat je nog meer achteruit gaat.

Zucht, geef je aan in November dat je na 11 maanden wel eens van die troep afwilt, zit je 2 maanden later met nog meer troep in je mik.

Maar ze schijnen een nieuwe praktijkondersteuner gecontracteerd te hebben, ik geloof nog steeds dat bij mij praten beter werkt dan gevoelens onderdrukken met medicatie.
Hell To The Liars
pi_184345854
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dit is toch eigenlijk heel goed nieuws COTS? Mocht het cushing zijn?
Ja, dus ik snap wel dat ze, uit zelfbescherming, niet durft te hopen dat het zo is.
pi_184345876
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dit is toch eigenlijk heel goed nieuws COTS? Mocht het cushing zijn?
Ja klopt. Alleen ik zit nu even in spanning. Omdat ik ook niemand durf mee te vragen naar het ziekenhuis (het zijn allemaal voor mij nogal gęnante symptomen en zo) en het alleen gewoon heel erg naar en eng vind. Logisch, ziekenhuizen zijn altijd spannend en eng. Alleen ik moest eventjes het ei kwijt

Maar goed, verder wacht er een leuke week, dus daar focus ik me op. Allerlei knutselprojecten
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184345927
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:24 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja klopt. Alleen ik zit nu even in spanning. Omdat ik ook niemand durf mee te vragen naar het ziekenhuis (het zijn allemaal voor mij nogal gęnante symptomen en zo) en het alleen gewoon heel erg naar en eng vind. Logisch, ziekenhuizen zijn altijd spannend en eng. Alleen ik moest eventjes het ei kwijt

Maar goed, verder wacht er een leuke week, dus daar focus ik me op. Allerlei knutselprojecten
Als je niet te ver woont wil ik wel mee. Ik heb al zoveel gezien en meegemaakt, ik vind niks meer raar :')
pi_184346074
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:25 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Als je niet te ver woont wil ik wel mee. Ik heb al zoveel gezien en meegemaakt, ik vind niks meer raar :')
Engel :*
Het is iets waar ik gewoon even alleen doorheen moet. En dat is niet erg, maar even slikken.

Maar goed, laten we weer ontopic gaan ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184346092
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:31 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Engel :*
Het is iets waar ik gewoon even alleen doorheen moet. En dat is niet erg, maar even slikken.

Maar goed, laten we weer ontopic gaan ;)
Ik hoop het beste voor je, mijn duimen draaien!
pi_184347859
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:21 schreef Droopie het volgende:
Nou ik zal ook maar weer eens even een update geven.

Ik hoopte na 6 weken afbouwen van de Alprozolam met behulp van Diazepam afgelopen week nog meer te minderen.
Babbeltje gemaakt met de huisarts en die "verplichte" mij om naast de Diazepam toch weer aan de Alprozolam te gaan :')

Ja je hebt nog steeds last van stemmingswisselingen, het is winter en ik wil niet dat je nog meer achteruit gaat.

Zucht, geef je aan in November dat je na 11 maanden wel eens van die troep afwilt, zit je 2 maanden later met nog meer troep in je mik.

Maar ze schijnen een nieuwe praktijkondersteuner gecontracteerd te hebben, ik geloof nog steeds dat bij mij praten beter werkt dan gevoelens onderdrukken met medicatie.
Wat heb je gezegd toen de huisarts dat voorstelde? Ben je ermee akkoord gegaan?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_184347976
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:24 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja klopt. Alleen ik zit nu even in spanning. Omdat ik ook niemand durf mee te vragen naar het ziekenhuis (het zijn allemaal voor mij nogal gęnante symptomen en zo) en het alleen gewoon heel erg naar en eng vind. Logisch, ziekenhuizen zijn altijd spannend en eng. Alleen ik moest eventjes het ei kwijt

Maar goed, verder wacht er een leuke week, dus daar focus ik me op. Allerlei knutselprojecten
Wat is er dan enger denk je, de extra gęne van iemand mee laten gaan die dicht bij je staat of helemaal alleen gaan?
Weet niemand van je vrienden van die symptomen die je gęnant vindt?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_184348049
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 21:46 schreef kuolema het volgende:

[..]

Wat is er dan enger denk je, de extra gęne van iemand mee laten gaan die dicht bij je staat of helemaal alleen gaan?
Weet niemand van je vrienden van die symptomen die je gęnant vindt?
Alleen Madam April, verder niemand. En zij woont heul ver weg
Dus ik moet het even alleen doen. Dat heb ik liever dan iemand erbij
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184348088
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 21:39 schreef kuolema het volgende:

[..]

Wat heb je gezegd toen de huisarts dat voorstelde? Ben je ermee akkoord gegaan?
Ja, ze is dokter en ik heb wel gezegd dat ik dat eigenlijk niet wil. Maar ze heeft wel een punt dat minder medicatie kan zorgen dat ik helemaal onderuit ga.
Dus we spelen maar op safe :)
Hell To The Liars
pi_184348248
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 21:48 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Alleen Madam April, verder niemand. En zij woont heul ver weg
Dus ik moet het even alleen doen. Dat heb ik liever dan iemand erbij
Dat begrijp ik wel. Ik hoop dat je er niet ver voor hoeft te reizen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 21:50 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ja, ze is dokter en ik heb wel gezegd dat ik dat eigenlijk niet wil. Maar ze heeft wel een punt dat minder medicatie kan zorgen dat ik helemaal onderuit ga.
Dus we spelen maar op safe :)
Als het om stemmingsproblemen gaat vraag ik me af of een benzodiazepine daar veel verschil in gaat maken.
En ga je praten met iemand?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_184348353
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 21:57 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat begrijp ik wel. Ik hoop dat je er niet ver voor hoeft te reizen.

[..]

Als het om stemmingsproblemen gaat vraag ik me af of een benzodiazepine daar veel verschil in gaat maken.
En ga je praten met iemand?
De alprozolam was in eerste instantie om angstklachten te onderdrukken, die diazepam verving de alprozolam en daarmee zou ik gaan afkicken van de alprozolam.
Ja na 13 maanden (waarin ik 4x gesprekken heb gehad en verder was de praktijkondersteuner ziek) lijkt het erop dat de ik over 2 weken een nieuwe ondersteuner krijg :)
Hell To The Liars
pi_184348497
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 22:01 schreef Droopie het volgende:

[..]

De alprozolam was in eerste instantie om angstklachten te onderdrukken, die diazepam verving de alprozolam en daarmee zou ik gaan afkicken van de alprozolam.
Ja na 13 maanden (waarin ik 4x gesprekken heb gehad en verder was de praktijkondersteuner ziek) lijkt het erop dat de ik over 2 weken een nieuwe ondersteuner krijg :)
Dit:
quote:
Ja je hebt nog steeds last van stemmingswisselingen, het is winter en ik wil niet dat je nog meer achteruit gaat.
indiceerde dat de arts je weer aan de alprazolam wil hebben vanwege de stemmingsklachten. Vandaar dat ik dat zei. Ik vind het logischer als het vanwege de (weer?) aanwezige angstklachten is.

Jeetje, dat zijn niet veel gesprekken ... hopelijk heb je meer geluk bij de volgende. Hoewel, meer geluk ... het zou stom zijn als ze je toen geen vervanger aangeboden hebben, dat is geen kwestie van (on)geluk maar verkeerd handelen. Maar ik weet niet of dat het geval is.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_184348599
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 22:07 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dit:

[..]

indiceerde dat de arts je weer aan de alprazolam wil hebben vanwege de stemmingsklachten. Vandaar dat ik dat zei. Ik vind het logischer als het vanwege de (weer?) aanwezige angstklachten is.
Jeetje, dat zijn niet veel gesprekken ... hopelijk heb je meer geluk bij de volgende. Hoewel, het zou stom zijn als ze je toen geen vervanger aangeboden hebben, dat is geen kwestie van (on)geluk maar verkeerd handelen. Maar ik weet niet of dat het geval is.
Het is een combinatie van pech, dee praktijkondersteuner had eerst een geknapte blindedarmontsteking en toen was ze beter en ging ze onderuit.. de GGZ vond mijn klachten te gering en weigerde mij (schijnbaar heeft een signaleringsplan een houdbaarheidsdatum).
De huisarts, schat van een vrouw, loopt over van de patienten en een nieuwe praktijkondersteuner trekken ze niet uit een blik.

Mijn fout is geweest, te behulpzaam geweest naar anderen, te hard gewerkt en mede daarom is de kracht teveel naar anderen gegaan en te weinig naar mijzelf :)

Dus mssn is het maar even beter om de boel te neutraliseren in afwachting van adequate hulp :)
Hell To The Liars
  zaterdag 12 januari 2019 @ 00:49:50 #39
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_184351877
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 07:45 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Heftig... Als ik het zo lees heb je het heel goed gedaan ^O^ . Klinkt als een heftig gesprek en ik heb heel erg veel respect voor je houding! Ik ben het helemaal met je eens.

Sterkte
Dank je, het is voor mij niet moeilijk om te praten, alleen met mijn pa daarbij aanwezig pratend over mijn moeders overlijden terwijl ik weet dat hij het daar erg moeilijk mee had.... Dat was lastig en dat heb ik de psycholoog ook proberen duidelijk te maken. Na een paar hints en voor mijn pa verborgen handgebaren heb ik hem dat duidelijk kunnen maken. Ik wil best over het overlijden van mijn moeder praten maar niet met mijn pa aanwezig. Mijn sterke rots in de branding pa huilend aan de telefoon in 2015 was al pijnlijk genoeg.

Toen de psycholoog dat eindelijk door had was de rest van het gesprek prima. Ik hoop dat ik eindelijk eens duidelijkheid krijg en de juiste hulp want ik ben inmiddels 42 maar ik loop nog steeds in de zelfde valkuilen als toen ik 14 was of 18 of 25 en ben inm behoorlijk moedeloos... -O-
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:12 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Pittige gesprekken dus! Goed dat je je ertoe kon zetten je toch open te stellen ondanks dat zoiets niet makkelijk is.

Klote dat die wachtlijst zo lang is. Kunnen ze in de tussentijd wel wat ondersteuning bieden?
Redelijk pittig ja, al ben ik inmiddels wel wat gewent.... Ik loop al bij dit soort organisaties sinds midden jaren 90...

Helemaal niks.... Helaas
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:23 schreef Nijna het volgende:

[..]

Goed gedaan, jammer van die lange wachtlijst... succes met wachten.

Dank je en ja helaas....Het is niet anders...

Dank je

[ Bericht 0% gewijzigd door Outpost76 op 13-01-2019 03:01:41 ]
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_184357810
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 15:12 schreef Nijna het volgende:

[..]

[..]

Maar als iemand aangeeft dat het "niet zo goed gaat", hebben ze dan wel doorgehad hoe niet goed het ging?
Ik bedoel, misschien klonk het minder dringend dan het voelde? Waarmee ik niet wil zeggen dat het netjes is dat ze pas na 5 dagen contact opnemen... Of is het raar dat ik dit zeg?
Ik weet dat ik er zelf een handje van heb om dingen af te zwakken, waardoor het niet altijd zo overkomt als ik het bedoel.
Ik heb zelf geen contact opgenomen en zoals ik al zei was het zacht uitgedrukt omdat dat onderwerp niet besproken mag worden op fok.

Maar dan nog, als iemand het wel zo heeft gezegd en ze kennen je en weten dat je dingen afzwakt dan lijkt het mij dat je niet zo lang wacht met contact opnemen.
pi_184363185
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 12:53 schreef aeque het volgende:

Maar dan nog, als iemand het wel zo heeft gezegd en ze kennen je en weten dat je dingen afzwakt dan lijkt het mij dat je niet zo lang wacht met contact opnemen.
Misschien is dat wel deels dat wat niet handig is aan de hulpverlening. Als jij niet duidelijk een hulpvraag hebt (of die niet duidelijk kan formuleren) lijkt het wel of er ook geen hulp is...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_184369820
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 18:23 schreef Nijna het volgende:

[..]

Misschien is dat wel deels dat wat niet handig is aan de hulpverlening. Als jij niet duidelijk een hulpvraag hebt (of die niet duidelijk kan formuleren) lijkt het wel of er ook geen hulp is...
Ik denk dat dat ook zo is. Een huisarts/eerste hulpverlener moet in een kwartier tot een half uur een inschatting maken van wat er acuut minimaal nodig is. En ik kan me best voorstellen dat wanneer het uitleggen wat lastiger gaat, dat je daardoor niet de hulp krijgt die je nodig hebt. Dan is er te weinig tijd en in geval van een huisarts mogelijk ook niet de kunde om echt even goed door te vragen.

Zelf heb ik gemerkt dat het me hielp heel duidelijk te zeggen 'het gaat erg slecht, ik voel me erg wanhopig omdat ik niet meer weet hoe ik het op moet lossen, ik ben depressief en ik heb nu acuut hulp nodig want ik redt het niet meer alleen'. En daarnaast was denk ik ook wel aan me af te zien dat het slecht ging met me.

Overigens: vat het vooral niet op als 'je doet iets verkeerd' dat denk ik namelijk niet. Het is supergoed dat je hulp zocht. Je zou de hulpverlening mogelijk sneller op gang kunnen krijgen door heel direct en duidelijk te formuleren in wat er misgaat, hoe hoog de nood is, en hoe acuut jij dus hulp nodig hebt. En zelfs dan nog kan het zijn dat het niet lukt, hoewel er een hop mogelijk is en men hun best doet, is de hulpverlening ook gewoon niet feilloos.
pi_184372674
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 18:23 schreef Nijna het volgende:

[..]

Misschien is dat wel deels dat wat niet handig is aan de hulpverlening. Als jij niet duidelijk een hulpvraag hebt (of die niet duidelijk kan formuleren) lijkt het wel of er ook geen hulp is...
Als je behandelaren weten dat je 1. al vaker die gedachten hebt gehad, 2. vaker geen hulp hebt ingeroepen, 3. er al eerder een soortgelijke melding is gemaakt en 4. dit keer door een andere professional (maatschappelijk werker) melding wordt gemaakt. Dan mag je toch verwachten dat er wel een alarmbelletje afgaat.

Maar nee het ligt aan mij en mijn niet duidelijke hulpvraag. :')
pi_184374054
Het hielp mij heel erg om mezelf heel duidelijk voor te houden dat ik een consument ben. Als ik in een winkel vraag om jeans en ze komen met een jurkje aan ben ik ook heel duidelijk dat ik dat niet wil en geef ik aan wat ik wel wil.

Een beetje arrogantie "ik betaal jullie, dus ik verwacht iets waar ik wat aan heb en als jullie me niet geven waar ik voor betaal, hoor je dat" voorwenden, hielp me veel.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_184377375
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 11:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het hielp mij heel erg om mezelf heel duidelijk voor te houden dat ik een consument ben. Als ik in een winkel vraag om jeans en ze komen met een jurkje aan ben ik ook heel duidelijk dat ik dat niet wil en geef ik aan wat ik wel wil.

Een beetje arrogantie "ik betaal jullie, dus ik verwacht iets waar ik wat aan heb en als jullie me niet geven waar ik voor betaal, hoor je dat" voorwenden, hielp me veel.
Wow dat is wel een goede ja, al vind ik het wel moeilijk om zo te zijn tegen m'n behandelaars. Maar het klopt ook wel dat als je niet betaalt ze je ook niet helpen.

En dan ook nog dat ik het vaak zelf niet eens weet wat ik allemaal voel dus dat het dan ook wel moeilijk is om precies aan te geven wat me allemaal dwars zit.

Maar respect voor jou dat je dit kunt :)
pi_184377430
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 14:03 schreef julius123 het volgende:

[..]

Wow dat is wel een goede ja, al vind ik het wel moeilijk om zo te zijn tegen m'n behandelaars. Maar het klopt ook wel dat als je niet betaalt ze je ook niet helpen.

En dan ook nog dat ik het vaak zelf niet eens weet wat ik allemaal voel dus dat het dan ook wel moeilijk is om precies aan te geven wat me allemaal dwars zit.

Maar respect voor jou dat je dit kunt :)
Nou ja, het is meer iets om voor mezelf in gedachten te houden, dan dat ik "ik betaal jouw salaris" uitstraal naar behandelaren :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_184377605
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 14:07 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Nou ja, het is meer iets om voor mezelf in gedachten te houden, dan dat ik "ik betaal jouw salaris" uitstraal naar behandelaren :D
Ja dat snap ik :P maar doordat je die mindset hebt straal je dat waarschijnlijk toch wel een beetje uit :)
pi_184377779
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 14:17 schreef julius123 het volgende:

[..]

Ja dat snap ik :P maar doordat je die mindset hebt straal je dat waarschijnlijk toch wel een beetje uit :)
Ik denk eerder dat je er naar handelt. Ik heb 3 of 4 x eerder psychologische hulp gehad wat waardeloos was en me niet hielp. Pas de laatste ronde heb ik de teugels/regie steviger in handen genomen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_184378019
Mijn psych en ik hebben een setje basisregels gemaakt voor therapie :@
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184378323
Hou eens op met dat ge :@!

Wat voor regels?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_184381303
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 14:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hou eens op met dat ge :@!

Wat voor regels?
Over hoe ermee om te gaan als ze te ver gaat, als ik emotioneel word, wat ze moet doen wanneer ik in paniek raak etc. Gewoon duidelijke therapie-afspraken en ook afspraken over wat we van elkaar verwachten. Helpt mij goed voor goede therapie, maar misschien heb ik net mazzel met haar
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184381423
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:24 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Over hoe ermee om te gaan als ze te ver gaat, als ik emotioneel word, wat ze moet doen wanneer ik in paniek raak etc. Gewoon duidelijke therapie-afspraken en ook afspraken over wat we van elkaar verwachten. Helpt mij goed voor goede therapie, maar misschien heb ik net mazzel met haar
Klinkt toch juist als goede afspraken die jullie kunnen helpen de therapie zo zinnig mogelijk te maken?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_184381464
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:31 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Klinkt toch juist als goede afspraken die jullie kunnen helpen de therapie zo zinnig mogelijk te maken?
Jazeker. Dat is ontstaan nadat ik een paar keer keihard, agressief bij haar geflipt ben. We hadden die afspraken nodig om de therapie voort te kunnen zetten en veilig te houden. Het is gewoon heel erg fijn.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184383261
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 08:59 schreef aeque het volgende:

[..]

Als je behandelaren weten dat je 1. al vaker die gedachten hebt gehad, 2. vaker geen hulp hebt ingeroepen, 3. er al eerder een soortgelijke melding is gemaakt en 4. dit keer door een andere professional (maatschappelijk werker) melding wordt gemaakt. Dan mag je toch verwachten dat er wel een alarmbelletje afgaat.

Maar nee het ligt aan mij en mijn niet duidelijke hulpvraag. :')
Ik bedoelde het niet als: "het ligt aan jou".
Ik had niet begrepen dat de maatschappelijk werker de melding had gedaan. Maar goed... sterkte.

Ik heb weer wat goede zin :) .
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 14 januari 2019 @ 01:58:53 #55
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_184390774
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:33 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Jazeker. Dat is ontstaan nadat ik een paar keer keihard, agressief bij haar geflipt ben. We hadden die afspraken nodig om de therapie voort te kunnen zetten en veilig te houden. Het is gewoon heel erg fijn.
Klinkt alsof je een hele goede therapeut hebt! ^O^

Sterkte en suc6!
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  maandag 14 januari 2019 @ 02:14:59 #56
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_184390848
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 14:24 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat je er naar handelt. Ik heb 3 of 4 x eerder psychologische hulp gehad wat waardeloos was en me niet hielp. Pas de laatste ronde heb ik de teugels/regie steviger in handen genomen.
En hielp dat? Ik bedoel, ik zit al sinds eind jaren 90 bij diverse psychologische instanties en tot op heden zit ik met mn handen in mijn haren en lukt het me maar niet om een stabiel leven te bouwen. Ja jet gaat soms goed voor jaren maar daarna valt het helemaal in elkaar........ -O- Ik ben inmiddels zo ver dat ik schijt heb aan deze samenleving en ik zou het niet erg vinden als ik morgen niet meer wakker word. Ik zal geen zalfmoord plegen, begrijp me niet verkeerd maar deze maatschappij is mij zo vreemd dat ik geen idee heb hoe ik hier ooit in zal passen....

Ik werd wakker in een maatschappij die mij zo wereld vreemd is.... Voor mijn gevoel is dit niet mijn wereld en hoor ik hier niet thuis...

Volgens mijn eigen geloof heb ik zelf gekozen om dit leven te lijden en heb ik zelfs mijn eigen ouders gekozen maar voor mijn gevoel klopt er iets niet..... De geschiedenis van de aarde klopt niet, de archeologie klopt niet... Ik kan dat maar geen plek geven, er is iets in mijn hart die zegt, geloof dit niet, het is niet waar, protesteer!!

Maar goed dat was niet mijn vraag, meer uitleg over hoe twisted ik ben. Nogmaals mijn vraag, hoe hielp het jouw behandeling toen jij de teugels in handen nam?
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_184394258
[quote]0s.gif Op maandag 14 januari 2019 02:14 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

En hielp dat? Ik bedoel, ik zit al sinds eind jaren 90 bij diverse psychologische instanties en tot op heden zit ik met mn handen in mijn haren en lukt het me maar niet om een stabiel leven te bouwen. Ja jet gaat soms goed voor jaren maar daarna valt het helemaal in elkaar........ -O- Ik ben inmiddels zo ver dat ik schijt heb aan deze samenleving en ik zou het niet erg vinden als ik morgen niet meer wakker word. Ik zal geen zalfmoord plegen, begrijp me niet verkeerd maar deze maatschappij is mij zo vreemd dat ik geen idee heb hoe ik hier ooit in zal passen....

Ik werd wakker in een maatschappij die mij zo wereld vreemd is.... Voor mijn gevoel is dit niet mijn wereld en hoor ik hier niet thuis...

Volgens mijn eigen geloof heb ik zelf gekozen om dit leven te lijden en heb ik zelfs mijn eigen ouders gekozen maar voor mijn gevoel klopt er iets niet..... De geschiedenis van de aarde klopt niet, de archeologie klopt niet... Ik kan dat maar geen plek geven, er is iets in mijn hart die zegt, geloof dit niet, het is niet waar, protesteer!!

Maar goed dat was niet mijn vraag, meer uitleg over hoe twisted ik ben. Nogmaals mijn vraag, hoe hielp het jouw behandeling toen jij de teugels in handen nam?
[/quote


Ik denk dat mijn situatie ook vele malen minder complex is. Ik heb een dysthymie met depressieve(re :') ) episodes.

Het gaf mij meer een gevoel van in controle zijn, besef dat ik niet met dingen door hoef te gaan die me niet zinnen of helpen en daardoor meer een gevoel dit ook praktisch aan te kunnen pakken.

En dus iets te doen ipv maar wachten tot dingen voor me gedaan werden. Dat hielp mij enorm.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_184394333
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 11:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 14 januari 2019 02:14 schreef Outpost76 het volgende:

[..]


Ik denk dat mijn situatie ook vele malen minder complex is. Ik heb een dysthymie met depressieve(re :') ) episodes.

Het gaf mij meer een gevoel van in controle zijn, besef dat ik niet met dingen door hoef te gaan die me niet zinnen of helpen en daardoor meer een gevoel dit ook praktisch aan te kunnen pakken.

En dus iets te doen ipv maar wachten tot dingen voor me gedaan werden. Dat hielp mij enorm.
Mijn zusje schijnt ook gediagnostiseerd te zijn dysthymie,
het zou wat dingen verklaren.
Is nooit gevonden of besproken bij/ met mij.
Heb er ook weinig verstand van behalve internetinfo.
Ga het wel aankaarten zodra ze een keer tijd voor me hebben.
Hell To The Liars
pi_184395305
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 11:21 schreef Droopie het volgende:

[..]

Mijn zusje schijnt ook gediagnostiseerd te zijn dysthymie,
het zou wat dingen verklaren.
Is nooit gevonden of besproken bij/ met mij.
Heb er ook weinig verstand van behalve internetinfo.
Ga het wel aankaarten zodra ze een keer tijd voor me hebben.
Moeite van onderzoeken en behandelen waard. Ik dacht altijd dat ik gewoon een slechte deal had getroffen vwb stemming. Dacht er eigenlijk veel te licht over. Wat het me kostte, hoeveel zwaarder alles was, wat een energie het zoog. Met de juiste medicatie stapte ik echt uit een moeras. Wat in slechte episodes voelde als drijfzand.

Ik was ook bang voor medicatie. Het gemak waarmee men dat me bij mijn eerste poging tot behandeling opgedrongen werd gecombineerd met horrorervaringen op het internet deden meer kwaad dan goed.

Uiteindelijk zit ik nu alsnog aan de medicatie, maar de weg er naar toe was zoveel menselijker, begripvoller en ondersteunender.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_184396455
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 12:18 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Moeite van onderzoeken en behandelen waard. Ik dacht altijd dat ik gewoon een slechte deal had getroffen vwb stemming. Dacht er eigenlijk veel te licht over. Wat het me kostte, hoeveel zwaarder alles was, wat een energie het zoog. Met de juiste medicatie stapte ik echt uit een moeras. Wat in slechte episodes voelde als drijfzand.

Ik was ook bang voor medicatie. Het gemak waarmee men dat me bij mijn eerste poging tot behandeling opgedrongen werd gecombineerd met horrorervaringen op het internet deden meer kwaad dan goed.

Uiteindelijk zit ik nu alsnog aan de medicatie, maar de weg er naar toe was zoveel menselijker, begripvoller en ondersteunender.
Ik heb bij mijzelf altijd het idee dat ik van nature een vrolijk, positief en redelijk normaal persoon ben die met wat humor alles relativeert.

Maar dan opeens barst alles uit als een vulkaan (soms uit het niets, soms als iets dingen triggert).
Dan wordt het echt destructief.

Wat voor soort medicatie slik jij hiervoor dan (mag evt. per dm).

Ik heb mijn slechte periode dit jaar al weer gehad en nu gaat het wel weer oke, en het hoeft niet compleet weg te gaan, maar wat minder heftig en beheersbaar zou wel fijn zijn :)
Hell To The Liars
pi_184396818
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 13:25 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik heb bij mijzelf altijd het idee dat ik van nature een vrolijk, positief en redelijk normaal persoon ben die met wat humor alles relativeert.

Maar dan opeens barst alles uit als een vulkaan (soms uit het niets, soms als iets dingen triggert).
Dan wordt het echt destructief.

Wat voor soort medicatie slik jij hiervoor dan (mag evt. per dm).

Ik heb mijn slechte periode dit jaar al weer gehad en nu gaat het wel weer oke, en het hoeft niet compleet weg te gaan, maar wat minder heftig en beheersbaar zou wel fijn zijn :)
Heb jij voor jezelf een idee waar die heftigheid vandaan komt?

Emoties af laten vlakken met medicatie kan goed helpen denk ik, maar als het een oorzaak heeft waar wat aan te doen is lijkt het me de moeite waard om ook uit te spitten.
pi_184397295
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 13:55 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Heb jij voor jezelf een idee waar die heftigheid vandaan komt?

Emoties af laten vlakken met medicatie kan goed helpen denk ik, maar als het een oorzaak heeft waar wat aan te doen is lijkt het me de moeite waard om ook uit te spitten.
Meestal door mensen die non-issues groot maken (familie, collega's en vrienden).
Ik trek mij dingen vaak te veel aan, dat lukt mij wel wat te minderen.
Maar als ikzelf ergens mee zit snappen de meeste mensen er de helft niet van of interesseert ze het echt weinig.

Emoties onderdrukken met medicatie ben ik in theorie geen voorstander van, want dat betekent dat je mssn soms minder ongelukkig voelt.
Maar betekent ook dat je je minder gelukkig gaat voelen als je iets positiefs meemaakt.

Het beste voorbeeld wat ik van afgelopen jaar kan geven, mijn vader heeft een ernstig ongeluk gehad met de fiets.
Ik was als eerste in het ziekenhuis en werd "belast" met het informeren van mijn moeder en de rest (werk/ familie/ vrienden).
Niemand, maar ook echt niemand (behalve mijn vader) vroeg bv hoe gaat het met jou, maar echt iedereen zei oww wat erg voor je moeder (die zit in een rolstoel).

Het voelt soms gewoon of je er gewoon niet toe doet.
Dat soort dingen lach je in het begin gewoon weg in je hoofd.
Maar lichamelijk vreet dat zoveel energie en op den duur is het lichamelijk op en knalt mijn hoofd uit elkaar van emoties, verdriet, boosheid en eenzaamheid.

Nu kan ik het weer makkelijk verwoorden en plekje geven.
Maar op dat soort momenten als ik een mental breakdown heb kan ik helemaal niets met mijzelf.

De stressklachten van dit allemaal icm met werk besloten mij om eens lekker uit te rusten november/ december. Maar ook in deze rustige periode heb eind december/ begin januari weer zo'n diep sombere periode gehad.

Ja ik kan een muur om mij heen bouwen en de rest afdichten met medicatie, maar wat blijft er dan nog over van de persoon die jezelf bent.?
Hell To The Liars
pi_184400724
Ik slik Venlavaxine. Vrij standaard AD, relatief hoge dosis.

Ik voel me niet minder mezelf door de medicatie. Ik voelde dat alles op z'n plek viel en dat alles nu pas voelt.zoals het hoort. Scheelt dat ik al veel voorwerk had verricht. Afscheid genomen van vriendschappen die onder de streep te veel kostten, huisjebalkonnetjebeestje helemaal naar wens vormgegeven, meer mijn watisnouechtleukomtedoengevoel gevolgd, sporten, maar het bleef grijs en donker. Nu voelt het haast als investeringen die worden uitbetaald.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_184402432
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 17:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik slik Venlavaxine. Vrij standaard AD, relatief hoge dosis.

Ik voel me niet minder mezelf door de medicatie. Ik voelde dat alles op z'n plek viel en dat alles nu pas voelt.zoals het hoort. Scheelt dat ik al veel voorwerk had verricht. Afscheid genomen van vriendschappen die onder de streep te veel kostten, huisjebalkonnetjebeestje helemaal naar wens vormgegeven, meer mijn watisnouechtleukomtedoengevoel gevolgd, sporten, maar het bleef grijs en donker. Nu voelt het haast als investeringen die worden uitbetaald.
Ik noemde het altijd ik sta niet met mijn neus tegen de muur, maar met mijn neus tegen een glazen wand waar ik net niet door heenkom

qua vriendschappen die onder de streep weinig opleveren doe ik ook af en toe, alleen de goede vriendschappen verwaarloos ik (vaak) als het minder gaat.

tnx voor je antwoord
ik zal het bespreken als ik een afspraak heb
Hell To The Liars
pi_184402711
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:21 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik noemde het altijd ik sta niet met mijn neus tegen de muur, maar met mijn neus tegen een glazen wand waar ik net niet door heenkom

qua vriendschappen die onder de streep weinig opleveren doe ik ook af en toe, alleen de goede vriendschappen verwaarloos ik (vaak) als het minder gaat.

tnx voor je antwoord
ik zal het bespreken als ik een afspraak heb
Doen! Herken namelijk alles wat je zegt :*

Ook dat van de vriendschappen, maar dat accepteert men O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 14 januari 2019 @ 22:25:25 #66
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_184406337
Elke keer net als het wat beter lijkt te gaan overvallen die sombere gedachten me weer :{ Gek word ik er ervan
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 15 januari 2019 @ 02:14:52 #67
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_184409960
sorry, drukte te vroeg op de verkeerde knop... :@
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  dinsdag 15 januari 2019 @ 02:17:22 #68
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_184409976
Sorry..
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  dinsdag 15 januari 2019 @ 02:29:45 #69
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_184410011
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 11:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik denk dat mijn situatie ook vele malen minder complex is. Ik heb een dysthymie met depressieve(re :') ) episodes.

Het gaf mij meer een gevoel van in controle zijn, besef dat ik niet met dingen door hoef te gaan die me niet zinnen of helpen en daardoor meer een gevoel dit ook praktisch aan te kunnen pakken.

En dus iets te doen ipv maar wachten tot dingen voor me gedaan werden. Dat hielp mij enorm.
Ik had nog nooit gehoord van dysthymie dus dat maakt al weer wat meer duidelijk maar ik heb ook zo een "helder" moment gehad in 2015, de enige die wat kan veranderen aan mijn situatie dat ben ik, niemand anders! En ik zit nu weer terug in waar ik was voor dat.... Ik hoop dat dat bij jou niet gebeurt uiteraard.

Ik persoonlijk ben wel klaar met die mis diagnosen van onze in mijn ogen falende psych hulp, ik kan jou niet helpen zei een psych ooit tegen mij, een ervaren rot in t vak.... :') :X Ja en ik dan nu? |:( |:(

Ik mag weer 10 weken wachten tot ik mn vervolg afspraak kan hebben bij mijn nieuwe instantie.. :')

10 fucking weken... |:(
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_184415831
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:34 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Doen! Herken namelijk alles wat je zegt :*

Ook dat van de vriendschappen, maar dat accepteert men O+
tnx.
net langs de huisarts geweest en halleluja maandag 08.30 mag ik op bezoek bij de nieuwe POZ.
Volgens mij ben ik gelijk haar allereerste client, hopelijk is het niet haar eerste baan :')
Hell To The Liars
  dinsdag 15 januari 2019 @ 15:02:21 #71
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_184416475
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:11 schreef Droopie het volgende:

[..]

tnx.
net langs de huisarts geweest en halleluja maandag 08.30 mag ik op bezoek bij de nieuwe POZ.
Volgens mij ben ik gelijk haar allereerste client, hopelijk is het niet haar eerste baan :')
Dat hoop ik ook voor je :o Je kunt wel wat goede hulp gebruiken, geloof ik. Succes Droopie.
pi_184418442
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:11 schreef Droopie het volgende:

[..]

tnx.
net langs de huisarts geweest en halleluja maandag 08.30 mag ik op bezoek bij de nieuwe POZ.
Volgens mij ben ik gelijk haar allereerste client, hopelijk is het niet haar eerste baan :')
Dat is lekker vlot zeg!
Ik hoop dat het je wat oplevert. :)
pi_184419154
Ik voel me al een paar dagen (lichamelijk) niet goed. Was weer veel te hard bezig met het zoeken naar een reden van mn klachten, maar denk dat ik gewoon weer moet accepteren dat de angst weer meer naar voren komt.

Ik weet niet waarom. Ik snap het niet. Maar misschien moet ik ook maar accepteren dat het niet altijd het begrijpen is.
pi_184419213
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:43 schreef Myraela het volgende:
Ik voel me al een paar dagen (lichamelijk) niet goed. Was weer veel te hard bezig met het zoeken naar een reden van mn klachten, maar denk dat ik gewoon weer moet accepteren dat de angst weer meer naar voren komt.

Ik weet niet waarom. Ik snap het niet. Maar misschien moet ik ook maar accepteren dat het niet altijd het begrijpen is.
Oh wat vervelend :{ Dikke knuffel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184431357
Droopie, succes maandag! Hoop dat je een goede voor jou treft!

Myraella, dat is Hopelijk voel je je gauw weer beter :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_184432090
Bedankt allemaal voor jullie steunbetuigingen.

Maandagavond had ik bezoek en met wat drankjes op heerlijk geslapen (nee de drank is geen groot probleem momenteel) en ik werd redelijk fris wakker maar had geen medicatie genomen.

Als ik wel mijn medicatie inneem voor het slapen (4 mg diazepam, alprozolam neem ik zelden in ondanks advies van de dokter), dan word ik na 10 uur slaap echt als een wrak wakker. Gaat echt nergens meer over.

Vraag me af of dat nou echt wel zo gezond is, want dat betekent ook dat met de start van de dag de zin om iets te doen ver weg is.

Mja, positief morgenochtend gesprek bij het UWV en maandag naar de POZ.
It is time to rise en op mijn gemakkie structuur in mijn leven te bouwen en waar mogelijk naar mijn wensen/ eisen.
Hell To The Liars
pi_184432347
Droopie, ik had het idee dat je dat had en toen zelf weer bewust de problemen opzocht? (ZwartWit gezegd.) Mn het spelen met vuur (vuurwater in jouw geval) en bewust kiezen voor iets waar je problemen mee kent.

Herken je dat of zie ik dat verkeerd? Dat meenemen in je traject, lijkt me dan iig verstandig. Niet alleen het opkrabbelen, maar ook het langere tijd overeind blijven.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_184432662
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 11:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
Droopie, ik had het idee dat je dat had en toen zelf weer bewust de problemen opzocht? (ZwartWit gezegd.) Mn het spelen met vuur (vuurwater in jouw geval) en bewust kiezen voor iets waar je problemen mee kent.

Herken je dat of zie ik dat verkeerd? Dat meenemen in je traject, lijkt me dan iig verstandig. Niet alleen het opkrabbelen, maar ook het langere tijd overeind blijven.
Dat ga ik zeker meenemen in het gesprek (maar persoonlijk is dat niet het hoofdprobleem).

Voor mij wordt nu de keuze voornamelijk, ga ik een stressloze baan nemen en er financieel op achteruit of neem ik toch weer een baan met stress en geld (waar mijn expertise ligt). Dat is toch een stukje eer wat ik verlies als ik stapje terug doe (zo voelt dat).

Ga ik mensen in mijn omgeving wat vaker nee verkopen als ze mij uitnodigen voor een gezellig avondje met drank erbij (zo avond zorgt er wel voor dat ik iig niet alleen thuis zit met mijn hoofd vol).

En hoe komt het dat mijn hoofd nog steeds zo overprikkeld is terwijl ik al ruim 2 maanden thuis zit.
Het is soms zo erg dat ik de surround set gewoon op nachtstand zet zodat het geluid gedempt zonder bass staat.

De problemen opzoeken staat eigenlijk (corrigeer me als je er anders over denkt) gelijk als meedoen met het normale leven of mij terugtrekken en impulsloos leven.

Heb wel door dat bepaalde dingen niet meer kunnen, weekendje tomorrowland kan gewoon niet meer.
Zonder drugs is bv. niet eens grote opgave, maar al die prikkels enzo.

Maar ook qua werk moet ik ervoor gaan zorgen dat ik in een stabiel klein bedrijf moet gaan werken om goed te aarden en niet overal bijspringen als andere mensen vastlopen door hun gebrek aan kennis.

(Ik weet het allemaal wel, alleen de uitvoering he :'))
Hell To The Liars
pi_184437413
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 11:40 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dat ga ik zeker meenemen in het gesprek (maar persoonlijk is dat niet het hoofdprobleem).

Voor mij wordt nu de keuze voornamelijk, ga ik een stressloze baan nemen en er financieel op achteruit of neem ik toch weer een baan met stress en geld (waar mijn expertise ligt). Dat is toch een stukje eer wat ik verlies als ik stapje terug doe (zo voelt dat).

Ga ik mensen in mijn omgeving wat vaker nee verkopen als ze mij uitnodigen voor een gezellig avondje met drank erbij (zo avond zorgt er wel voor dat ik iig niet alleen thuis zit met mijn hoofd vol).

En hoe komt het dat mijn hoofd nog steeds zo overprikkeld is terwijl ik al ruim 2 maanden thuis zit.
Het is soms zo erg dat ik de surround set gewoon op nachtstand zet zodat het geluid gedempt zonder bass staat.

De problemen opzoeken staat eigenlijk (corrigeer me als je er anders over denkt) gelijk als meedoen met het normale leven of mij terugtrekken en impulsloos leven.

Heb wel door dat bepaalde dingen niet meer kunnen, weekendje tomorrowland kan gewoon niet meer.
Zonder drugs is bv. niet eens grote opgave, maar al die prikkels enzo.

Maar ook qua werk moet ik ervoor gaan zorgen dat ik in een stabiel klein bedrijf moet gaan werken om goed te aarden en niet overal bijspringen als andere mensen vastlopen door hun gebrek aan kennis.

(Ik weet het allemaal wel, alleen de uitvoering he :'))
Come to the dark side... we have co- Eh pleasant meds for that!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_184438152
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 16:05 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Come to the dark side... we have co- Eh pleasant meds for that!
The dark side ben ik allang geweest... Doe mij maar een winter wonderland ofzo :P
Hell To The Liars
  woensdag 16 januari 2019 @ 18:00:58 #81
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_184439214
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ben bang dat alle shit nu weer van voor af aan begint. Ik weet wel waarom het is en dat er over een tijd een andere komt. Toch voelt het mat en dat ik alles verkeerd gedaan heb.
pi_184439253
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 18:00 schreef Luchtbel het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ben bang dat alle shit nu weer van voor af aan begint. Ik weet wel waarom het is en dat er over een tijd een andere hond komt. Toch voelt het leeg en dat ik alles verkeerd gedaan heb.
Dikke knuffel

[ Bericht 11% gewijzigd door STING op 16-01-2019 18:40:35 ]
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184441368
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 18:00 schreef Luchtbel het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ben bang dat alle shit nu weer van voor af aan begint. Ik weet wel waarom het is en dat er over een tijd een andere komt. Toch voelt het mat en dat ik alles verkeerd gedaan heb.
:'(

Wat verdrietig voor je Luchtbel. Kan me voorstellen hoe zwaar dat is bij een gewoon huisdier, maar bij een beestje wat ook nog zo'n functie in je leven aan het innemen was... :N

Heel veel sterkte!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 16 januari 2019 @ 20:49:41 #84
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_184442735
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 19:56 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

:'(

Wat verdrietig voor je Luchtbel. Kan me voorstellen hoe zwaar dat is bij een gewoon huisdier, maar bij een beestje wat ook nog zo'n functie in je leven aan het innemen was... :N

Heel veel sterkte!
Dank jullie wel.

Het is wat jij zegt en ik ben sinds oktober bij elkaar opgeteld misschien acht uur zonder hem geweest. Alleen als het echt niet anders kon. Iedereen zegt: “het zal wel even stil worden in huis” maar in mijn hoofd staat alles nu keihard. En ik ben voor de nacht.
pi_184442939
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 20:49 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Dank jullie wel.

Het is wat jij zegt en ik ben sinds oktober bij elkaar opgeteld misschien acht uur zonder hem geweest. Alleen als het echt niet anders kon. Iedereen zegt: “het zal wel even stil worden in huis” maar in mijn hoofd staat alles nu keihard. En ik ben voor de nacht.
Pfffff, kan het me voorstellen. Wou ook dat ik iets kon zeggen waar je wat aan had of mee kon. Tlijkt me zo alleen.

Denk veel rust, kalm en troostvibes je kant op!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_184443374
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 18:00 schreef Luchtbel het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ben bang dat alle shit nu weer van voor af aan begint. Ik weet wel waarom het is en dat er over een tijd een andere komt. Toch voelt het mat en dat ik alles verkeerd gedaan heb.
Nee je hebt niet alles verkeerd gedaan, heel veel sterkte :*
Hell To The Liars
  woensdag 16 januari 2019 @ 21:49:05 #87
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_184444362
Bedankt. Ik ga mijn best doen.
pi_184452274
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 20:49 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Dank jullie wel.

Het is wat jij zegt en ik ben sinds oktober bij elkaar opgeteld misschien acht uur zonder hem geweest. Alleen als het echt niet anders kon. Iedereen zegt: “het zal wel even stil worden in huis” maar in mijn hoofd staat alles nu keihard. En ik ben voor de nacht.
Wat klote LB... :{ ik denk dat als het alleen dat stil in huis zou zijn, het nog wel te overzien was. Maar het is volgens mij zoveel meer dan gewoon maar een kameraadje... sterkte!
Heb je enig zicht op de termijn waarop je een andere kan verwachten?

Ik zou willen dat ik kon toveren :{ sterkte :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_184452956
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 11:14 schreef Droopie het volgende:

Mja, positief morgenochtend gesprek bij het UWV
Jemig, hartstikke toffe vrouw hoor.
Goede tips gekregen en ze zei ook, ja je moet zelf je grenzen aangeven bij een werkgever en dat moet je echt zelf doen, niemand anders gaat op de rem trappen voor je.
Dat sociaal en betrokken is hartstikke goed van je, maar de meeste werkgevers gaan daar gewoon misbruik van maken.

Maar ben nogal overprikkeld thuis gekomen, dan merk je wel dat een periode niets doen je hersens wat doet afstompen.
Hell To The Liars
pi_184453014
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:00 schreef Droopie het volgende:

[..]

Jemig, hartstikke toffe vrouw hoor.
Goede tips gekregen en ze zei ook, ja je moet zelf je grenzen aangeven bij een werkgever en dat moet je echt zelf doen, niemand anders gaat op de rem trappen voor je.
Dat sociaal en betrokken is hartstikke goed van je, maar de meeste werkgevers gaan daar gewoon misbruik van maken.

Maar ben nogal overprikkeld thuis gekomen, dan merk je wel dat een periode niets doen je hersens wat doet afstompen.
Super zeg! En ik denk dat die dame helemaal gelijk heeft dat ze zegt dat 't tof is dat je zo betrokken bent, maar werkgevers daar misbruik van maken. Idd zelf grenzen stellen en aangeven.

Ben jij trouwens niet ook gewoon flink overspannen geraakt door alles wat er de afgelopen paar jaar op je bord is gekomen? Dat was best veel, zowel werk en privé. Dan ben je niet met 'n maandje of drie thuiszitten weer hersteld. Juist dan kunnen prikkels nog superlang snoeihard binnenkomen. Zat ik even aan te denken, do correct me if im wrong.
pi_184453866
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:05 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Super zeg! En ik denk dat die dame helemaal gelijk heeft dat ze zegt dat 't tof is dat je zo betrokken bent, maar werkgevers daar misbruik van maken. Idd zelf grenzen stellen en aangeven.

Ben jij trouwens niet ook gewoon flink overspannen geraakt door alles wat er de afgelopen paar jaar op je bord is gekomen? Dat was best veel, zowel werk en privé. Dan ben je niet met 'n maandje of drie thuiszitten weer hersteld. Juist dan kunnen prikkels nog superlang snoeihard binnenkomen. Zat ik even aan te denken, do correct me if im wrong.
Ik weet het niet en ik ga hierover wat advies inwinnen bij de POZ en mezelf eens wat meer testen op prikkels (lees wat meer naar buiten/ activiteiten/ volk opzoeken).

We gaan het zien :)
Hell To The Liars
pi_184456381
Vandaag naar het ziekenhuis geweest. Gevalletje van extreem vernederend, maar gelukkig een sympathieke arts. Nu voel ik me echt heel erg naar
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184458775
Hoe ging je nacht Luchtbel?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 17 januari 2019 @ 18:53:55 #94
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_184459447
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 11:16 schreef DancingPhoebe het volgende:

Ik denk dat mijn situatie ook vele malen minder complex is. Ik heb een dysthymie met depressieve(re :') ) episodes.

Het gaf mij meer een gevoel van in controle zijn, besef dat ik niet met dingen door hoef te gaan die me niet zinnen of helpen en daardoor meer een gevoel dit ook praktisch aan te kunnen pakken.

En dus iets te doen ipv maar wachten tot dingen voor me gedaan werden. Dat hielp mij enorm.
Had nog nooit van die term gehoord en heb het even opgezocht. Maar die beschrijving komt wel verdacht overeen met mijn situatie. Je bent ervoor in behandeling geweest?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_184459471
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag naar het ziekenhuis geweest. Gevalletje van extreem vernederend, maar gelukkig een sympathieke arts. Nu voel ik me echt heel erg naar
:{ dat klinkt ook naar. Gelukkig wel een sympathieke arts, maar dat maakt je gevoel niet minder naar als ik het zo lees...
Komen er nog meer nare onderzoeken of was dit het eerst?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_184459480
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 18:53 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Had nog nooit van die term gehoord en heb het even opgezocht. Maar die beschrijving komt wel verdacht overeen met mijn situatie. Je bent ervoor in behandeling geweest?
Ja vrij standaard rondje therapie, tegelijk met start medicatie.

Daarna nog een nieuwe psychologe voor wat dingen die imo losstonde van de DS, maar die nu ineens ruimte kregen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 17 januari 2019 @ 19:01:14 #97
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_184459610
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 18:56 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ja vrij standaard rondje therapie, tegelijk met start medicatie.

Daarna nog een nieuwe psychologe voor wat dingen die imo losstonde van de DS, maar die nu ineens ruimte kregen.
Hoe ben je met je dysthymie omgegaan?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_184460145
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:01 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Hoe ben je met je dysthymie omgegaan?
Zo dus. Gecombineerd met een ruime periode zonder (werk) verplichtingen, waarin ik best veel dingen voor mezelf helder heb gekregen door goed naar mezelf te kijken en te kijken wat ik zelf verkeerd deed en anders moest gaan doen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_184460172
En nu zit al ruime tijd aan de medicatie. Die heeft erg veel invloed. Overall natuurlijk, maar een keer vergeten of veel te laat zorgt voor twee kutdagen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 17 januari 2019 @ 19:30:19 #100
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_184460253
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:26 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Zo dus. Gecombineerd met een ruime periode zonder (werk) verplichtingen, waarin ik best veel dingen voor mezelf helder heb gekregen door goed naar mezelf te kijken en te kijken wat ik zelf verkeerd deed en anders moest gaan doen.
Mooi dat het je geholpen heeft. Ik heb ook last van DS, en bij mij heeft lange periodes thuiszitten juist alleen maar olie op het vuur gegooid. Er ontstaat een dal waar je niet meer uitkomt. In periodes dat het beter gaat kom je weer wat verder, en daarna gaat het weer bergafwaarts en ben je nog geen stap verder.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_184460776
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:30 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Mooi dat het je geholpen heeft. Ik heb ook last van DS, en bij mij heeft lange periodes thuiszitten juist alleen maar olie op het vuur gegooid. Er ontstaat een dal waar je niet meer uitkomt. In periodes dat het beter gaat kom je weer wat verder, en daarna gaat het weer bergafwaarts en ben je nog geen stap verder.
Ja ik was in die zin een soort uitzondering geloof ik. Iik heb altijd dwars door de DS heen veel tijd geďnvesteerd in de juiste sociale contacten en dingen, dus ik was weinig thuis. Alleen met energiegevende dingen ipv mijn energiezuigende baan.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_184460801
Moet ook wel zeggen, ik heb me in die periode wel toegewijd aan mn shit eens goed onderzoeken, fixen en behandelen.

En ook mezelf met sommige dingen in een ritme dwingen. Headspace, lezen, veeeel wandelen en sporten, tijd zonder scherm plannen en nemen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 18 januari 2019 @ 09:51:56 #103
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_184469100
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 18:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hoe ging je nacht Luchtbel?
Dit is niet zo best helaas. Ik heb gisteren al extra medicatie genomen maar dat hielp ook niet. Ik hoop maar weer dat het afzwakt als ik hier weer aan wen ofzo.

Hoe gaat het vandaag Childofthestars?
pi_184469152
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:51 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Dit is niet zo best helaas. Ik heb gisteren al extra medicatie genomen maar dat hielp ook niet. Ik hoop maar weer dat het afzwakt als ik hier weer aan wen ofzo.

Hoe gaat het vandaag Childofthestars?
Wat ontzettend naar dat het moeizaam gaat met je LB. Misschien heel stom, maar is erover schrijven, even alle shit van je af, een optie? Ik probeer maar mee te denken hoor... Geef jezelf de tijd om te wennen, het is gewoon heel naar.

Uhm.. ik voel me nog steeds vernederd en beschaamd. Een arts die me aanraakt, beport, weegt en alles vertelt dat niet klopt aan mijn lijf. Het klinkt misschien heel stom, maar ik trek het me echt enorm aan
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 18 januari 2019 @ 10:26:28 #105
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_184469570
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:56 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Wat ontzettend naar dat het moeizaam gaat met je LB. Misschien heel stom, maar is erover schrijven, even alle shit van je af, een optie? Ik probeer maar mee te denken hoor... Geef jezelf de tijd om te wennen, het is gewoon heel naar.

Uhm.. ik voel me nog steeds vernederd en beschaamd. Een arts die me aanraakt, beport, weegt en alles vertelt dat niet klopt aan mijn lijf. Het klinkt misschien heel stom, maar ik trek het me echt enorm aan
Niet doen Cots. Het is zijn werk en hij kijkt helemaal niet op een dergelijke manier naar een lijf.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_184469965
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 10:26 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Niet doen Cots. Het is zijn werk en hij kijkt helemaal niet op een dergelijke manier naar een lijf.
Dat weet ik wel en hij was heel vriendelijk en respectvol. Ik ben gewoon even extra lief voor mezelf ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 18 januari 2019 @ 11:25:50 #107
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_184470652
Doe dat maar.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 11:59:53 #108
399061 kuolema
vermaledijd
pi_184471375
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 18:00 schreef Luchtbel het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ben bang dat alle shit nu weer van voor af aan begint. Ik weet wel waarom het is en dat er over een tijd een andere komt. Toch voelt het mat en dat ik alles verkeerd gedaan heb.
Wat verdrietig voor je ...
Wat iemand anders ook al vroeg: kunnen ze inschatten hoe lang het duurt voordat er een andere komt?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_184472160
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:51 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Dit is niet zo best helaas. Ik heb gisteren al extra medicatie genomen maar dat hielp ook niet. Ik hoop maar weer dat het afzwakt als ik hier weer aan wen ofzo.

Hoe gaat het vandaag Childofthestars?
:*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 18 januari 2019 @ 14:56:37 #110
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_184474289
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:59 schreef kuolema het volgende:

[..]

Wat verdrietig voor je ...
Wat iemand anders ook al vroeg: kunnen ze inschatten hoe lang het duurt voordat er een andere komt?
Nee. Die moet gezocht en vooropgeleid worden (de rest van de training doe je onder begeleiding zelf) en dat is best lastig aangezien ze niet voor het oprapen liggen zeg maar en mijn klachten gecompliceerd zijn.

Daarnaast is het ook zo dat het me heel erg onzeker heeft gemaakt dat hij ziek werd/ niet lekker was steeds enzovoorts, dus daarvan bijkomen en alles is ook niet verkeerd. Want het hakte er behoorlijk in. Alleen nu ben ik alleen, zonder invulling. En voor mij was hij een reden om naar buiten te gaan, om te eten en lukte het om langer dan een half uur te liggen. Om mijn hoofd een beetje in deze tijd te houden. Dus ik weet niet precies hoe ik nu ga bijkomen van wat er misging.
pi_184474746
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 14:56 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Nee. Die moet gezocht en vooropgeleid worden (de rest van de training doe je onder begeleiding zelf) en dat is best lastig aangezien ze niet voor het oprapen liggen zeg maar en mijn klachten gecompliceerd zijn.

Daarnaast is het ook zo dat het me heel erg onzeker heeft gemaakt dat hij ziek werd/ niet lekker was steeds enzovoorts, dus daarvan bijkomen en alles is ook niet verkeerd. Want het hakte er behoorlijk in. Alleen nu ben ik alleen, zonder invulling. En voor mij was hij een reden om naar buiten te gaan, om te eten en lukte het om langer dan een half uur te liggen. Om mijn hoofd een beetje in deze tijd te houden. Dus ik weet niet precies hoe ik nu ga bijkomen van wat er misging.
Een vraagje, wat zou een normale hond in je leven kunnen betekenen en zou een niet opgeleide hond het gat (grotendeels) kunnen opvullen?
Is er een mogelijkheid dat je met je behandelaar naar een asiel gaat en daar een lieve hond gaat zoeken (met de bemerking als het niet gaat dat hij terug gaat).

Ik snap dat jij die gevoelens van onzekerheid hebt, maar ik weet zeker dat die onzekerheid niet gegrond is en je gewoon heel veel pech heb gehad..
Hell To The Liars
  vrijdag 18 januari 2019 @ 16:03:13 #112
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_184475515
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:20 schreef Droopie het volgende:

[..]

Een vraagje, wat zou een normale hond in je leven kunnen betekenen en zou een niet opgeleide hond het gat (grotendeels) kunnen opvullen?
Is er een mogelijkheid dat je met je behandelaar naar een asiel gaat en daar een lieve hond gaat zoeken (met de bemerking als het niet gaat dat hij terug gaat).

Ik snap dat jij die gevoelens van onzekerheid hebt, maar ik weet zeker dat die onzekerheid niet gegrond is en je gewoon heel veel pech heb gehad..
Hé Droopie, dat lijkt me niet verstandig. Als ik zelf nog als vrijwilliger in het asiel zou zijn en ik kwam een hond uitkiezen, dan zou ik het mezelf afraden :o
Door mijn dissociatieve shit ben ik voor een “gewone” hond, echt niet goed leesbaar zeg maar. Ik weet niet of ik het zo duidelijk uitleg maar voor mij is het geen optie.
Daarnaast mist het dan de functies die een opgeleide hond zou krijgen in de toekomst maar waar we nu nog niet aan toe zijn gekomen.
pi_184478573
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:03 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Hé Droopie, dat lijkt me niet verstandig. Als ik zelf nog als vrijwilliger in het asiel zou zijn en ik kwam een hond uitkiezen, dan zou ik het mezelf afraden :o
Door mijn dissociatieve shit ben ik voor een “gewone” hond, echt niet goed leesbaar zeg maar. Ik weet niet of ik het zo duidelijk uitleg maar voor mij is het geen optie.
Daarnaast mist het dan de functies die een opgeleide hond zou krijgen in de toekomst maar waar we nu nog niet aan toe zijn gekomen.
Dan hoop ik dat ze snel met een nieuwe gekwalificeerde hond komen, zal voor je duimen. :)
Hell To The Liars
pi_184478818
Ik heb het idee dat ik een enorme terugval in de eetstoornis heb. Ik ben continu verdrietig en gespannen. Ik heb een slaapritme, maar die is minimaal. Het lukt me niet om mijn medicatie te managen. Ik baal
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184479034
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb het idee dat ik een enorme terugval in de eetstoornis heb. Ik ben continu verdrietig en gespannen. Ik heb een slaapritme, maar die is minimaal. Het lukt me niet om mijn medicatie te managen. Ik baal
Wat bedoel je met je medicatie managen? Neem je ze niet in volgens voorschrift en/ of op tijd? Of?
Hell To The Liars
pi_184479125
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:37 schreef Droopie het volgende:

[..]

Wat bedoel je met je medicatie managen? Neem je ze niet in volgens voorschrift en/ of op tijd? Of?
Het regelen met de apotheek en het super irritante is dat de psychiater het verdomt om me per maand mee te geven, waardoor ik er de laatste weken telkens te laat mee bent en dat soort
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 18 januari 2019 @ 19:52:43 #117
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_184479442
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:41 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Het regelen met de apotheek en het super irritante is dat de psychiater het verdomt om me per maand mee te geven, waardoor ik er de laatste weken telkens te laat mee bent en dat soort
Heb je al hulp gevraagd bij je netwerk? Doen hoor!
Prrrrr
pi_184483613
Bah vandaag weer zo'n erger dan anders dag. Gelukkig heb ik lorazepam.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 23:26:44 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_184483889
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:41 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Het regelen met de apotheek en het super irritante is dat de psychiater het verdomt om me per maand mee te geven, waardoor ik er de laatste weken telkens te laat mee bent en dat soort
Kun je niet aanvragen dat je het (twee)wekelijks door de apotheek op een baxterrol bezorgd krijgt? Dan doen ze het gewoon op een vaste dag bij je in de brievenbus, als het goed is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_184487063
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:52 schreef mspoez het volgende:

[..]

Heb je al hulp gevraagd bij je netwerk? Doen hoor!
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 23:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kun je niet aanvragen dat je het (twee)wekelijks door de apotheek op een baxterrol bezorgd krijgt? Dan doen ze het gewoon op een vaste dag bij je in de brievenbus, als het goed is.
Ik ga inderdaad dinsdag even overleggen met ze. Maandag bellen voor de nieuwe bestelling, dinsdag ophalen en dan bespreken. Bedankt voor het meedenken :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184489156
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 07:06 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

[..]

Ik ga inderdaad dinsdag even overleggen met ze. Maandag bellen voor de nieuwe bestelling, dinsdag ophalen en dan bespreken. Bedankt voor het meedenken :*
En tot dinsdag?

Wat kun je nu doen om iig niet bij te dragen aan je neergaande spiraal?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_184492414
Vandaag een hele zware dag. Ik zie alles erg donker in. Dit weekend zou ik naar mijn vriend gaan maar hij is ziek, nu lig ik nog steeds in bed te piekeren en heb aanval na aanval. Het lijkt wel of mijn medicatie totaal niet meer werkt.
pi_184493275
Ik heb vandaag wel een goede dag, ben gisteren niet te laat gaan slapen, goed gegeten en maar in de koude zonnetje gaan wandelen.

De alprozolam probeer ik maar gewoon links te laten liggen als niet echt nodig is.
Je wordt er toch niet vrolijker van, alleen suffer.
Hell To The Liars
pi_184494750
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 14:34 schreef ChristmasRoses het volgende:
Vandaag een hele zware dag. Ik zie alles erg donker in. Dit weekend zou ik naar mijn vriend gaan maar hij is ziek, nu lig ik nog steeds in bed te piekeren en heb aanval na aanval. Het lijkt wel of mijn medicatie totaal niet meer werkt.
Probeer toch even naar buiten te gaan :) en heb je iets om de scherpe randjes eraf te halen? Ik heb ook steeds na een paar maanden dat medicatie steeds minder lijkt te werken, erg vervelend.
pi_184495852
De afgelopen weken mijn gevoelens rondom de verbroken vriendschap met fwb redelijk kunnen managen. Verdrietigheid toelaten maar het oud zeer niet het over laten nemen.

Over een uurtje ga ik hem tegenkomen bij een activiteit en ik vind het lastig om er kalm onder te blijven. Ik voel behoorlijk wat stress bij de confrontatie en mijn gedachten blijven zich richten op 'verbaal de eerste klap uitdelen' een soort van afweermechanisme.

Ik probeer vooral het nu bij mezelf te houden en te herhalen dat mijn keuze de fwb te stoppen een prima keuze was, en dat als hij dan geen vriendschap meer wil, dat over hem zegt dat hij erg gemakkelijk vriendschappen opzegt. En dat mag bij mij best pijn doen nu ik een vriendschap die ik waardevol vond verloor.
pi_184496570
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 11:12 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

En tot dinsdag?

Wat kun je nu doen om iig niet bij te dragen aan je neergaande spiraal?
Ik ben wel even onder de pannen geweest en het was ook gewoon even veel spanning. Ik heb nog maar twee keer een afspraak met mijn psych (en daarna naar een ander team) en dat hele gedoe in het ziekenhuis. Tot dinsdag komt het wel goed. Heb ik elke dag wat buiten de deur en zie ik mijn psych nog even. Het is gewoon een spannende periode en ik reageer niet zo goed op spanning
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184498706
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 17:18 schreef julius123 het volgende:

[..]

Probeer toch even naar buiten te gaan :) en heb je iets om de scherpe randjes eraf te halen? Ik heb ook steeds na een paar maanden dat medicatie steeds minder lijkt te werken, erg vervelend.
Ja, ik was even naar de supermarkt. En nog even gefacetimed met mijn vriend fus dat luchtte ook op.

Het ene moment denk ik dat ik werkloos zal blijven tot in de eeuwigheid en daarna voel ik me iets beter en zie weer mogelijkheden.
pi_184502830
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 20:51 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Ja, ik was even naar de supermarkt. En nog even gefacetimed met mijn vriend fus dat luchtte ook op.

Het ene moment denk ik dat ik werkloos zal blijven tot in de eeuwigheid en daarna voel ik me iets beter en zie weer mogelijkheden.
Goed van je!
Nouja zolang je die lichtpuntjes maar blijft houden.
pi_184506435
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 23:06 schreef julius123 het volgende:

[..]

Goed van je!
Nouja zolang je die lichtpuntjes maar blijft houden.
Ik weet niet wat ik zonder de mensen om mij heen zou moeten idd.


Hebben jullie huisdieren? Knuffelen met dieren werkt therapeutisch.
pi_184514441
Ik moet even een blurp kwijt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 20 januari 2019 @ 18:29:56 #131
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_184516273
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik moet even een blurp kwijt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je ook niet iemand waar je gewoon even bij kan zijn? Al heb je het er dan maar niet over? Omdat je het gevoel hebt niet begrepen te worden maar dat je even niet alleen bent met al dit?
pi_184521493
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 08:23 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ik zonder de mensen om mij heen zou moeten idd.


Hebben jullie huisdieren? Knuffelen met dieren werkt therapeutisch.
Ja ik heb katten, ik heb altijd het gevoel dat ze merken wanneer ik me heel slecht voel want dan zitten ze continu op of bij me.
pi_184521578
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik moet even een blurp kwijt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je gedraagt je niet als een debiel.
En bij mij heeft de dagbehandeling geholpen met het praten over dingen.
Die groepsgesprekken lijken heel kut maar iedereen voelt zich ongeveer hetzelfde en ik had er wel steun aan.
Je kent me niet maar als je je verhaal even kwijt moet stuur me maar een dm...
pi_184537187
Zaterdag viel het gelukkig best mee. Het was even ongemakkelijk maar daarna kon ik het wel loslaten.

En ja de volgende uitdaging biedt zich aan. Dit is er eentje die wat moeilijker is.

Een kennis van me wil heel graag iemand met wie de vriendschap anderhalf jaar terug op een hele nare manier geëindigd hobbymatig betrekken in iets waar ik ook middenin zit. Hij weet denk ik niet van die situatie van anderhalf jaar terug. Ik wordt er haast misselijk van als ik eraan denk met die man weer iets te moeten.

Uiteindelijk denk ik dat ik het wel kan oplossen hoor, ik kan er best over in gesprek met die kennis.

Gevoelsmatig gaat het heel moeizaam, vanaf het moment dat ik het hoorde ging mijn stress van nul tot honderd in drie seconden. Paniek dus.

In mijn achterhoofd knaagt de gedachte van 'wat als je nu weer moet toegeven' en 't voelt echt of ik emotioneel op m'n tandvlees loop. Terwijl ik juist zo graag dat stukje trauma van vroeger dat nu een soort emotie-explosie wil veroorzaken wil kalmeren en tot rust brengen zodat ik als volwassen mvj deze situatie kan aanvliegen. Dat kan ik namelijk best.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mevrouw_voor_jou op 21-01-2019 19:14:25 ]
pi_184541079
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:01 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik weet het niet en ik ga hierover wat advies inwinnen bij de POZ en mezelf eens wat meer testen op prikkels (lees wat meer naar buiten/ activiteiten/ volk opzoeken).

We gaan het zien :)
Vanmorgen bij de POZ geweest, beetje voorstellen/ halve intake en een nieuw woord geleerd Kernkwadranten en we gaan as. maandag kijken waar mijn energielek zit :).

Sympathieke vrouw, compleet andere aanpak vergeleken met de vorige, wat ik nu als positief ervaar.

Ze snapt het volgens mij wel :)
Hell To The Liars
pi_184543929
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:20 schreef Droopie het volgende:

[..]

Vanmorgen bij de POZ geweest, beetje voorstellen/ halve intake en een nieuw woord geleerd Kernkwadranten en we gaan as. maandag kijken waar mijn energielek zit :).

Sympathieke vrouw, compleet andere aanpak vergeleken met de vorige, wat ik nu als positief ervaar.

Ze snapt het volgens mij wel :)
Dat klinkt heel positief! Fijn dat ze het zo concreet aanpakt met je.

Met kernkwadranten heb ik iets tijdens mn opleiding gedaan. Het is heel gechargeerd een schematische manier van uitzoeken waar je goed in bent en wat de keerzijde daarvan is/kan zijn en uitvinden wat je allergieën zijn en waarom.
pi_184558132
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:20 schreef Droopie het volgende:

[..]

Vanmorgen bij de POZ geweest, beetje voorstellen/ halve intake en een nieuw woord geleerd Kernkwadranten en we gaan as. maandag kijken waar mijn energielek zit :).

Sympathieke vrouw, compleet andere aanpak vergeleken met de vorige, wat ik nu als positief ervaar.

Ze snapt het volgens mij wel :)
Wat is een POZ?
pi_184558498
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:11 schreef aeque het volgende:

[..]

Wat is een POZ?
Ik zit al tijden POZ te vermelden terwijl het een POH is :')
PraktijkOndersteuner Huisarts
Hell To The Liars
pi_184560337
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:30 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik zit al tijden POZ te vermelden terwijl het een POH is :')
PraktijkOndersteuner Huisarts
Lol, ja dat ken ik dan weer wel. :+
pi_184575198
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik moet even een blurp kwijt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*knuffel*

Hoe gaat het nu?
pi_184575507
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 16:23 schreef Sarabi het volgende:

[..]

*knuffel*

Hoe gaat het nu?
Dank je...

De psych gisteren gezien, die ik niet echt tevreden over hoe het met me gaat. Ze vindt me weer paranoďde, dat ik te weinig eet, maar we hebben wel de grote eetstoornistrigger gevonden. Morgen belt ze om even te controleren hoe het met me gaat
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184575859
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 16:38 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dank je...

De psych gisteren gezien, die ik niet echt tevreden over hoe het met me gaat. Ze vindt me weer paranoďde, dat ik te weinig eet, maar we hebben wel de grote eetstoornistrigger gevonden. Morgen belt ze om even te controleren hoe het met me gaat
Fijn dat je meteen hulp kreeg
Hopelijk gaat het snel weer beter
pi_184575912
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:00 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Fijn dat je meteen hulp kreeg
Hopelijk gaat het snel weer beter
Komt goed :) ik voel me niet down nu of zo. Morgen neem ik mijn medicijnen weer en dat zal wel schelen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184582207
Ik denk dat ik het niet veel langer volhoud, ik voel me zo extreem alleen :'(
pi_184583038
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 21:47 schreef julius123 het volgende:
Ik denk dat ik het niet veel langer volhoud, ik voel me zo extreem alleen :'(
Het donkerste uur, is het uur voordat de zon opkomt (cliche enzo blabla) sterkte :)
Hell To The Liars
  woensdag 23 januari 2019 @ 22:49:16 #146
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_184583760
Bang voor slechte geesten op dit moment. 🦇
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 26 januari 2019 @ 03:22:20 #147
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184627206
Ik zit echt vast op het moment en ik weet niet hoe ik de weekend doorkom zonder mij zodanig kut te voelen.
pi_184630324
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 03:22 schreef -Phineas- het volgende:
Ik zit echt vast op het moment en ik weet niet hoe ik de weekend doorkom zonder mij zodanig kut te voelen.
*; Kun je contact leggen met iemand? Even naar buiten... Sterkte :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 26 januari 2019 @ 16:25:22 #149
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184634256
Ik weet gewoon niet meer wie ik kan vertrouwen en ik belast de mensen die ik kan vertrouwen.
pi_184634557
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:25 schreef -Phineas- het volgende:
Ik weet gewoon niet meer wie ik kan vertrouwen en ik belast de mensen die ik kan vertrouwen.
Je hebt DM
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184636017
Uit de categorie mensen van wie je niet wist dat ze met een depressie zitten :)
We zijn niet alleen

Hell To The Liars
pi_184637658
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:50 schreef Droopie het volgende:
Uit de categorie mensen van wie je niet wist dat ze met een depressie zitten :)
We zijn niet alleen

Ik snap het nut daar nooit van. Ik kan dit alleen maar even heel kort door de bocht zeggen, maar wat heb ik eraan dat er meer mensen zijn met een depressie? Gaat die van mij daardoor ineens magisch weg? Ben ik daardoor ineens minder eenzaam? Het delen van verhalen kan soms inderdaad helpen een beter beeld te scheppen van je eigen situatie, maar uiteindelijk ben je zelf de enige die er mee zit.
pi_184638019
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:18 schreef aeque het volgende:

[..]
Het delen van verhalen kan soms inderdaad helpen een beter beeld te scheppen van je eigen situatie,
Dit dus :)
En persoonlijk vind ik het ook wel eens fijn om te luisteren naar iemand die wel snapt hoe het is om (af en toe) oorlog in je hoofd te hebben.
Daarom is dit topic soms wel eens fijn, want tegen mijn vader bv kan ik dat wel eens uitleggen maar die heeft geen flauw idee hoe het voelt of wat het is.

Net zoals ik hem niet snap als hij zegt hoe gelukkig je voelt als je een kind krijgt of een marathon uitloopt :P
Hell To The Liars
pi_184659985
Het gaat kut met me, ik wil alleen maar janken en in bed liggen. Een paar dagen geleden vertelde dat mn vriendin niet meer met me verder wil. Omdat ze verder wil met haar leven en dat lukt mij dus niet. Ik voel me alleen, heel erg alleen. Ik heb geen contact meer met m'n ouders en rest van de familie. Ik merk dat ik vrienden afhoud. En ik ga ook bijna niet meer naar buiten. Eet slecht of niet. Precies al de dingen die bij de heftigste fase van mn depressie horen volgens m'n signaleringsplan. Ik ben aangemeld voor nieuwe therapie maar de wachtlijst is zo'n 23 weken voor een intake. Ik weet dat ik de enige ben die mn problemen op kan lossen, maar de wil is weg. En nu? Ik weet het niet meer.
pi_184660094
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 19:40 schreef julius123 het volgende:
Het gaat kut met me, ik wil alleen maar janken en in bed liggen. Een paar dagen geleden vertelde dat mn vriendin niet meer met me verder wil. Omdat ze verder wil met haar leven en dat lukt mij dus niet. Ik voel me alleen, heel erg alleen. Ik heb geen contact meer met m'n ouders en rest van de familie. Ik merk dat ik vrienden afhoud. En ik ga ook bijna niet meer naar buiten. Eet slecht of niet. Precies al de dingen die bij de heftigste fase van mn depressie horen volgens m'n signaleringsplan. Ik ben aangemeld voor nieuwe therapie maar de wachtlijst is zo'n 23 weken voor een intake. Ik weet dat ik de enige ben die mn problemen op kan lossen, maar de wil is weg. En nu? Ik weet het niet meer.
Ik ken niet heel je verhaal hoor, maar wat zegt je signaleringsplan hoe je nu moet handelen?

Heb je wel werk?
Hell To The Liars
pi_184660910
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 19:45 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik ken niet heel je verhaal hoor, maar wat zegt je signaleringsplan hoe je nu moet handelen?

Heb je wel werk?
Hulp zoeken en proberen die dingen die ik aan geef te doorbreken. Maar ik heb al hulp en ja dat doorbreken lukt me niet. Nee ben werkloos door een faillissement.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')