abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184329285
Goedenavond,

Misschien een klein probleem maar ik zit er toch mee. Jullie mogen eventueel even verder lezen en de grotere problemen oplossen :)


Zoals de topic titel al aangeeft, ik ga dus nooit uit. Op de 1 of andere manier voel ik me niet comfortabel bij de standaard uitgaansgelegenheden. Dansen doe ik ook nooit.

Wellicht ben ik gewoon onzeker, maar ik lijk gewoon niet dezelfde sfeer te voelen als de rest.

Op feestjes of bij mensen thuis heb ik nergens last van. Daar kan ik gewoon lekker met iedereen praten en geinen.

Ik ga dadelijk toch naar de uni of het HBO, en wanneer ik niet uitga ben ik bang dat ik heel snel buiten de boot val.

Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen? Thx alvast,

JR
pi_184329304
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:15 schreef jr3 het volgende:
en wanneer ik niet uitga ben ik bang dat ik heel snel buiten de boot val.
dus? Je kunt een leider of een volger zijn. Als je niet wilt volgen, zorg dat je leidt!
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  donderdag 10 januari 2019 @ 23:17:34 #3
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_184329330
Je kan toch gewoon gaan kroeghangen met je klasgenoten/medestudenten ?

Of vind je dat ook al onder de hanger uitgaan passen?
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_184329369
Er is maar een select groepje dat uitgaat en dat tot norm verheft. Er zijn genoeg mensen die niet uitgaan. Die tref je bij andere verenigingen aan. Voel je niet sociaal verplicht tot iets wat niet je ding is :) (maar realiseer je ook dat het soms wel kan helpen om een keertje mee te gaan naar een kroeg, bijvoorbeeld als studiegenoten met dat idee komen. Je hoeft niet altijd mee, maar wijs het ook niet star af. Je kunt daardoor namelijk ook aansluiting missen.
Somebody that I used to know
pi_184329530
Dit had ik ook ongeveer rond m'n 16-17e... Heb je wel een groepje vrienden waar je de hele avond mee om zou kunnen gaan?

Luister je zelf vaak naar muziek? Wat zijn de dingen die je er van weerhouden om te gaan stappen (behalve '' ik voel me er niet goed bij ')?
pi_184329572
Je zult de problemen allereerst zelf moeten oplossen, dat gaat niemand hier doen
pi_184329648
Even verder gelezen, ik heb het ook. Ben niet comfortabel in een discotheek met luide muziek, veel mensen en andere drukte om me heen. Heb toen ik in de puberteit zat hier veel moeite mee gehad en ben daardoor overmatig veel gaan drinken om mezelf zo een houding te geven op dat soort feestjes. Ik hield mezelf voor de gek. Nu al 5 jaar gestopt met alcohol drinken, ga sporadisch uit maar dan liever naar de wat rustigere aangelegenheden. Gezelligheid kan ik meer waarderen op plekken waar over t algemeen meer rust heerst.
  Spellchecker donderdag 10 januari 2019 @ 23:33:32 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184329717
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:16 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

dus? Je kunt een leider of een volger zijn. Als je niet wilt volgen, zorg dat je leidt!
Er is een tussenweg: "loop naast me, en wees mijn vriend".
pi_184329835
Bedankt voor alle snelle reacties!
Kijk nu is het geen probleem, ik zit nog op middelbare school en op de vrijdag en zaterdagavond heb ik altijd wel wat te doen. Ofwel naar een film, wat drinken bij iemand (of mij) thuis, zo'n dingen.

Ik raak min of meer in paniek. De harde muziek, licht, en dit klinkt waarschijnlijk heel autistisch maar gewoon te veel mensen. Drinken heb ik geen problemen mee, maar zelfs als ik te veel heb gedronken ga ik nog niet dansen oid. Alleen heel slap lullen :)

Zelf weet ik wel welke muziek populair is, maar meestal vind ik daar niet veel aan. Luister zelf vooral muziek richting de rock/country kant.

Nogmaals bedankt voor de reacties.
pi_184330038
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:39 schreef jr3 het volgende:
Bedankt voor alle snelle reacties!
Kijk nu is het geen probleem, ik zit nog op middelbare school en op de vrijdag en zaterdagavond heb ik altijd wel wat te doen. Ofwel naar een film, wat drinken bij iemand (of mij) thuis, zo'n dingen.

Ik raak min of meer in paniek. De harde muziek, licht, en dit klinkt waarschijnlijk heel autistisch maar gewoon te veel mensen. Drinken heb ik geen problemen mee, maar zelfs als ik te veel heb gedronken ga ik nog niet dansen oid. Alleen heel slap lullen :)

Zelf weet ik wel welke muziek populair is, maar meestal vind ik daar niet veel aan. Luister zelf vooral muziek richting de rock/country kant.

Nogmaals bedankt voor de reacties.
Klinkt alsof je meer op z'n plaats bent in een kroeg. Nog steeds veel mensen, maar niet meer dan op een terras ofzo. Kan me ergens wel voorstellen dat je echte clubs niet zo veel aan vindt als je niks met de muziek hebt, maar dat is ook niet erg. Je hebt dus niet niks met uitgaan, maar niks met clubs. Kan je ook gewoon zeggen tegen de nieuwe vrienden die je maakt op de uni/hbo.
pi_184331550
Misschien kan je nagaan welke verwachtingen je van jezelf hebt daar die je niet na kan komen. Verplicht met anderen praten wat je verwacht te moeten doen, maar niet wilt?

Doe het niet. Het moet niet.

Wat vind je nog meer niet leuk. Als je niets leuk vind ga dan niet.

Andere vraag, want je maakt dit topic niet voor niets aan (je zou dit topic ook niet aanmaken als je vrienden gingen bloemschikken). Wat lijkt je wel leuk?

Vallen de nadelen tegen de voordelen op te lossen?

Je moet niet dansen. Je kan gewoon jezelf zijn daar, als je je relaxt kan voelen met harde muziek.
pi_184332255
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:39 schreef jr3 het volgende:
Bedankt voor alle snelle reacties!
Kijk nu is het geen probleem, ik zit nog op middelbare school en op de vrijdag en zaterdagavond heb ik altijd wel wat te doen. Ofwel naar een film, wat drinken bij iemand (of mij) thuis, zo'n dingen.

Ik raak min of meer in paniek. De harde muziek, licht, en dit klinkt waarschijnlijk heel autistisch maar gewoon te veel mensen. Drinken heb ik geen problemen mee, maar zelfs als ik te veel heb gedronken ga ik nog niet dansen oid. Alleen heel slap lullen :)

Zelf weet ik wel welke muziek populair is, maar meestal vind ik daar niet veel aan. Luister zelf vooral muziek richting de rock/country kant.

Nogmaals bedankt voor de reacties.
Ga lekker bij de toneelclub op de uni. En neem de vrouwen daar mee naar jouw studentenkamertje. Lijkt mij prima voor iemand die wat minder sociaal is ingesteld.

Daarnaast: heel veel kleine(re) kroegen waar studenten heen gaan. Terrasje met medestudentes.

Kortom: zoek wat bij jou past.
pi_184332780
Je weet prima te omschrijven wat je niet prettig vind aan uitgaan. Er zijn vast (toekomstige) medestudenten die er net zo over denken.
Wees niet bang om het eerlijk te zeggen, dat levert je meer op dan 'verplicht' en tegen je zin in mee gaan stappen om er bij te horen. Meelopers zijn er al genoeg, kom voor jezelf op en je zult zien dat dat gewaardeerd wordt :)
pi_184333242
Ik vond (en vind trouwens) uitgaan ook geen reet aan, maar de studentenfeestjes vond ik dan weer schitterend. Sowieso ken je er waarschijnlijk al redelijk wat mensen van je eigen studie en ik had er altijd veel meer aanspraak (over en weer) waardoor ik er ook veel meer plezier aan beleefde. De setting is vaak net anders dan in een club of café waar je normaal uitgaat.

Als je gaat studeren proberen lekker veel op te trekken met de mensen uit je werkgroep, dan heb je gelijk een groepje om naar zo’n feest te gaan.

Ik vond die feesten echt een verademing en destijds een openbaring, waardoor ik er uiteindelijk ook veel te veel heb bezocht :P
pi_184334530
En een beste tip: investeer in de introweek. Daar maak je vrienden (en vriendinnen ;)) voor de rest van je studie en/of leven. Heb je meteen een voorsprong op een groot deel van je werkgroep.
pi_184334891
Ik hou ook niet van dansen en zo'n volle tent. Ga liever de kroeg in of bij iemand thuis zitten. Kan toch prima?
pi_184335730
ook hekel aan zulke tenten, doe mij maar een kroeg. festival of een concert.
pi_184335797
Ik space hem liever thuis op de bank, in een stadion of bij eenconcertje. Niks mis mee.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 14:42:26 #19
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_184338955
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:15 schreef jr3 het volgende:

Op feestjes of bij mensen thuis heb ik nergens last van. Daar kan ik gewoon lekker met iedereen praten en geinen.

Opgelost. Slotje.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 14:46:09 #20
450878 LanceVanceDance
This is Vice City
pi_184339033
Je moet de club ownen ouwe!
Succes.
''This is the last dance for Lance Vance!"
― Tommy Vercetti
  vrijdag 11 januari 2019 @ 18:09:13 #21
263417 Keyos
Like a Boss
pi_184342875
Probeer ook vooral niet uit te gaan om het uitgaan, gevolg is dat je een kutavond hebt, geld kwijt bent en mogelijk dronken thuiskomt omdat je maar gaat drinken “in de hoop dat het met meer bier op wél leuk wordt”. Been there, done that (vooral met carnaval, dat is gewoon kut).

Uitgaan kan op allerlei manieren, zo heb ik bijv helemaal niets met die typische studentenclubs of tenten waar je al een SOA krijgt als je binnenstapt, terwijl je mij elke nacht wakker kunt maken voor een pint Guinness met live muziek in een Irish Pub. Als je dat laatste bijv leuk vindt moet je daar bij neerleggen en vooral niet dat eerste doen omdat dat de standaard zou zijn. Het werkt niet als je gaat dansen op muziek dat je niets aan vindt namelijk.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')