abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 januari 2019 @ 18:34:59 #1
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184323802
quote:
Gemeentebelastingen tot honderden euro's hoger in 2019
10 januari 2019 07:07 Laatste update: 8 uur geleden
736

De gemeentelijke woonlasten, rioolheffing en afvalstoffenheffing en onroerendezaakbelasting zullen dit jaar 'zeer fors' stijgen. Dat blijkt donderdag uit het jaarlijkse onderzoek van het Centrum voor Onderzoek van de Economie van de Lagere Overheden (COELO).

Het rijk verhoogt dit jaar de afvalstoffenbelasting met 139 procent. De lasten stijgen voor huurders het sterkst in Haarlem (18 procent, oftewel 59 euro) en dalen het sterkst in Assen (4,4 procent, 17 euro).

De gemeentelijke woonlasten voor woningbezitters met een meerpersoonshuishouden stijgen gemiddeld met 29 euro (4,3 procent) tot 702 euro per jaar. Voor woningeigenaren in Den Haag zijn de lasten het laagst, 563 euro. In Enschede zijn ze het hoogst: 856 euro.

Afvalverwerkers betalen afvalstoffenbelasting voor het vuilnis dat wordt verbrand of gestort en rekenen dat door aan gemeenten. Gemeenten maken hierdoor 3,5 tot 4,0 procent meer kosten.

Het is te verwachten dat de gemeentelijke belastingen jaarlijks omhoog gaan in verband met inflatie, legt COELO-onderzoeker Corine Hoeben uit, maar de stijging van de afvalstoffenheffing valt op. Dat komt doordat gemeenten bezig zijn met verduurzaming.

Artikel gaat verder in de bron:
Bron: https://www.nu.nl/geldzak(...)s-hoger-in-2019.html
Het is nog niet genoeg hoor dames en heren!
Het is niet de bedoeling dat u nog wat overhoudt aan het eind van de maand :')

Ik voorspel dit jaar grote problemen voor de lagere middenklasse. Huishoudens gaan echt bloeden. Het elastiekje rekt niet veel meer denk ik.
pi_184323842
Vaste lasten stijgen, besteedbaarinkomen gaat achteruit.

En de volgende crisis staat op het punt van beginnen. Feest..
pi_184323851
Inderdaad. Massaevacuatie door wanbetaling ligt op de loer
  donderdag 10 januari 2019 @ 18:39:12 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184323883
Het kan niet lang meer duren of mensen gaan over tot ongehoorzaamheid vrees ik.
En ik kan ze moeilijk ongelijk geven.
  donderdag 10 januari 2019 @ 18:40:09 #5
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_184323899
Nee hoor, we gaan er allemaal op vooruit in koopkracht. Gr gr Mark Rutte
  Moderator donderdag 10 januari 2019 @ 18:40:53 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184323919
Net even gekeken, voor ons wordt het niet zo veel duurder, er vanuit gaande dat ik goed gerekend heb kom ik op iets meer dan 15 euro meer uit per maand.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184323955
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:40 schreef CoolGuy het volgende:
Net even gekeken, voor ons wordt het niet zo veel duurder, er vanuit gaande dat ik goed gerekend heb kom ik op iets meer dan 15 euro meer uit per maand.
Bovenop de andere verhogingen ja
  donderdag 10 januari 2019 @ 18:44:00 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184323981
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:40 schreef Richestorags het volgende:
Nee hoor, we gaan er allemaal op vooruit in koopkracht. Gr gr Mark Rutte
We hadden nog 20 jaar koopkracht tegoed van die klaplul. Die kleine verlaging van de inkomstenbelasting was slechts een trucje om buitenproportioneel grote belastingverhogingen er doorheen te loodsen.
Veel huishoudens kunnen geen kant meer op, huizenmarkt zit vast. Mensen zijn een resource geworden in BV Nederland, niets anders dan kolen of aardolie.
  donderdag 10 januari 2019 @ 18:45:06 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184323995
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:40 schreef CoolGuy het volgende:
Net even gekeken, voor ons wordt het niet zo veel duurder, er vanuit gaande dat ik goed gerekend heb kom ik op iets meer dan 15 euro meer uit per maand.
Ik vind dat helemaal niet zo weinig, elke maand.
  Moderator donderdag 10 januari 2019 @ 18:45:08 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184323997
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:42 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Bovenop de andere verhogingen ja
Dit topic gaat toch over gemeentebelastingen? Nou, dát wordt dus ongeveer 15 euro per maand meer.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator donderdag 10 januari 2019 @ 18:45:45 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184324005
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:45 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik vind dat helemaal niet zo weinig, elke maand.
Ik wel, zeker afgezet tegen die vermeende 'honderden euro's meer'.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 10 januari 2019 @ 18:45:47 #12
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184324006
Tot en met de VVD aan toe is er geen enkele partij die ook maar de intentie heeft om de omzet van de BV Overheid te verkleinen. Dus ja, we betalen ieder jaar meer. Dit is een probleem dat je met anders stemmen in ieder geval niet oplost.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 10 januari 2019 @ 18:46:57 #13
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184324028
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik wel, zeker afgezet tegen die vermeende 'honderden euro's meer'.
Zo ken ik er ook nog wel een paar.
pi_184324058
Mede het gevolg van de forse verlagingen (bezuinigingen) van de bijdragen van het gemeentefonds van de landelijke overheid aan gemeenten.

Maar inderdaad, dit komt bovenop de andere lastenstijgingen.

No way dat dat kleine plusje wat iedereen er zogenaamd op vooruit zou gaan nog stand houdt. :')

Sowieso ging dat ook maar over ongeveer + 1 a 1,5%.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator donderdag 10 januari 2019 @ 18:48:47 #15
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184324061
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:46 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Zo ken ik er ook nog wel een paar.
Tja, jij praat erover alsof de wereld vergaat, ik rekende, en het is 15 euro meer in mijn geval. Dat vind ik niet geweldig veel nee, als absoluut bedrag niet, en afgezet tegen het bericht wat je quote met die clickbait titel al helemaal niet. Prima dat jij dat anders ziet, maar ik lig van die 15 euro niet zo wakker.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 10 januari 2019 @ 18:49:52 #16
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184324076
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Tja, jij praat erover alsof de wereld vergaat, ik rekende, en het is 15 euro meer in mijn geval. Dat vind ik niet geweldig veel nee, als absoluut bedrag niet, en afgezet tegen het bericht wat je quote met die clickbait titel al helemaal niet. Prima dat jij dat ander ziet, maar ik lig van die 15 euro niet zo wakker.
Ik word een beetje moe van mensen die zich in allerlei vreemde bochten wringen om belastingverhogingen goed te praten.
  Moderator donderdag 10 januari 2019 @ 18:52:16 #17
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184324124
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:49 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik word een beetje moe van mensen die zich in allerlei vreemde bochten wringen om belastingverhogingen goed te praten.
Ik van mensen die topic na topic openen over alles wat duurder wordt. Zo hebben we allemaal wel wat he.

Daarnaast ben jij de enige die zich in bochten wringt. Ik heb nergens gezegd dat ik het goed praat, ik kan er echter weinig aan doen, net als jij, dus ik ga dat gewoon braaf betalen, wederom net als jij.

Maar als ik dan een dramatische titel tegen kom en ik ga dan rekenen en het is dan 15 euro, dan, ja, dan ben ik daar niet zo van onder de indruk. Dat is echter heel wat anders dan dat ik goed praat.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184324150
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik van mensen die topic na topic openen over alles wat duurder wordt. Zo hebben we allemaal wel wat he.

Daarnaast ben jij de enige die zich in bochten wringt. Ik heb nergens gezegd dat ik het goed praat, ik kan er echter weinig aan doen, net als jij, dus ik ga dat gewoon braaf betalen, wederom net als jij.

Maar als ik dan een dramatische titel tegen kom en ik ga dan rekenen en het is dan 15 euro, dan, ja, dan ben ik daar niet zo van onder de indruk. Dat is echter heel wat anders dan dat ik goed praat.
Mijn notitieboekje ligt al klaar, ik ben benieuwd hoe mijn financiële situatie eruit komt te zien per maand.
Ik verwacht niet veel goeds.
  donderdag 10 januari 2019 @ 18:56:28 #19
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184324179
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik van mensen die topic na topic openen over alles wat duurder wordt. Zo hebben we allemaal wel wat he.

Daarnaast ben jij de enige die zich in bochten wringt. Ik heb nergens gezegd dat ik het goed praat, ik kan er echter weinig aan doen, net als jij, dus ik ga dat gewoon braaf betalen, wederom net als jij.

Maar als ik dan een dramatische titel tegen kom en ik ga dan rekenen en het is dan 15 euro, dan, ja, dan ben ik daar niet zo van onder de indruk. Dat is echter heel wat anders dan dat ik goed praat.
Er staat 'tot' honderden euro's. Jij betaalt per jaar al 180 euro meer. Dan zijn er vast huishoudens die daar nog overheen gaan. 'Honderden euro's' is geen clickbait.

Zeggen dat het wel meevalt vind ik kwalijk. Zo laat Nederland elke keer over zich heen lopen, als mak vee.
pi_184324198
Terwijl het kabinet mooi weer speelt, door te roepen dat 96 procent van de Nederlanders erop vooruit gaat, weet iedereen: de inkomensstijging is gering, terwijl de boodschappen 3 procentpunt duurder worden en allerhande andere lasten zoals energie en dus ook gemeentelijke belastingen en heffingen fors stijgen.

Per saldo gaan de meeste mensen er financieel op achteruit. En dan moet de waanzin uit de klimaatwet zich nog aandienen: nog veel meer kosten voor burgers, dankzij een overheid die het bedrijfsleven ontziet.

Ik geef het hooguit nog 15-20 jaar, voordat Nederland is veranderd in een land als de Verenigde Staten: een land met werkende armen; mensen met meerdere banen die nog niet genoeg verdienen om het hoofd boven water te houden.

En de linkse partijen, die ooit voor de arbeidersklasse opkwamen, zijn totaal versplinterd en opgedeeld in clubjes die zich met deelbelangen bezighouden. Ondertussen kan de VVD ongestoord verder met het financieel uitkleden van gewone burgers.
pi_184324203
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:56 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Er staat 'tot' honderden euro's. Jij betaalt per jaar al 180 euro meer. Dan zijn er vast huishoudens die daar nog overheen gaan. 'Honderden euro's' is geen clickbait.

Zeggen dat het wel meevalt vind ik kwalijk. Zo laat Nederland elke keer over zich heen lopen, als mak vee.
Kan je beter zeggen tegen de mensen die VVD/CDA stemmen ;)
pi_184324220
Kartelstemmers betalen kartelprijzen. Precies zoals het hoort.
  Moderator donderdag 10 januari 2019 @ 19:02:08 #23
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184324270
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:56 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Er staat 'tot' honderden euro's. Jij betaalt per jaar al 180 euro meer. Dan zijn er vast huishoudens die daar nog overheen gaan. 'Honderden euro's' is geen clickbait.

Zeggen dat het wel meevalt vind ik kwalijk. Zo laat Nederland elke keer over zich heen lopen, als mak vee.
Nou, doe er wat aan zou ik zeggen. Ík slaap er echt niet minder om. Als jij dat wel doet vind ik dat oprecht (ja, echt) vervelend voor je.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 10 januari 2019 @ 19:10:10 #24
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184324420
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 19:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, doe er wat aan zou ik zeggen. Ík slaap er echt niet minder om. Als jij dat wel doet vind ik dat oprecht (ja, echt) vervelend voor je.
Het gaat niet over jou of mij. Het gaat over de afbraak van Nederland.
En misschien ook wel het individualisme dat daar achter ligt. 'Als ik er verder niet wakker van lig is het prima.'
  donderdag 10 januari 2019 @ 19:12:36 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184324462
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 19:10 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Het gaat niet over jou of mij. Het gaat over de afbraak van Nederland.
En misschien ook wel het individualisme dat daar achter ligt. 'Als ik er verder niet wakker van lig is het prima.'
Het meest logische gevolg van het verlagen of niet-verhogen van belastingen is het uitkleden van het voorzieningenniveau. Dat leidt in de regel ook tot termen als 'de afbraak van Nederland'.

We leven in een land met het hoogst denkbare voorzieningenniveau, en daar moet je voor betalen. Ik vind ook wel dat dat een paar tandjes minder kan, maar dan beginnen er allerlei mensen over zielige subgroepjes die daar last van krijgen, en dan mag het ineens niet meer.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 10 januari 2019 @ 19:30:37 #26
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184324815
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 19:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het meest logische gevolg van het verlagen of niet-verhogen van belastingen is het uitkleden van het voorzieningenniveau. Dat leidt in de regel ook tot termen als 'de afbraak van Nederland'.

We leven in een land met het hoogst denkbare voorzieningenniveau, en daar moet je voor betalen. Ik vind ook wel dat dat een paar tandjes minder kan, maar dan beginnen er allerlei mensen over zielige subgroepjes die daar last van krijgen, en dan mag het ineens niet meer.
De politiek zou ook andere keuzes kunnen maken natuurlijk, waarbij de middenklasse niet altijd laatste in de rij is.
Bijvoorbeeld wat rustiger aan doen met de klimaattransitie. Grote bedrijven wat minder pamperen. Rijke ouderen niet altijd de hand boven het hoofd houden. Pandjesmelkers de wacht aanzeggen Ik noem maar wat.

Het gaat trouwens niet om zielige subgroepjes he, maar een grote groep arme werkenden. We hadden al de verwarde personen, nu krijgen we daar een hele groep bij die zwart gaat bijklussen, stelen, dealen, weet ik het.
pi_184324920
Volgens de website van COELO gaan de gemeentelijke belastingen hier nog geen 1,5% omhoog. Dat valt wel mee, zeker ten opzichte van andere lasten

Wel doet het een beetje pijn dat de afvalstoffenheffing 6,5 % omhoog gaat terwijl we hier alles al scheiden. Daar komt een lekker signaal vandaan...
  donderdag 10 januari 2019 @ 20:18:58 #28
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184325695
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik wel, zeker afgezet tegen die vermeende 'honderden euro's meer'.
Hoeveel is 12x15 volgens jou? Want die "tot honderden euro's meer" uit het artikel gaan voor een jaarlijkse stijging, geen maandelijkse...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184325765
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:40 schreef CoolGuy het volgende:
Net even gekeken, voor ons wordt het niet zo veel duurder, er vanuit gaande dat ik goed gerekend heb kom ik op iets meer dan 15 euro meer uit per maand.
Waar heb je dat nagekeken ?
Ik was hier...
  donderdag 10 januari 2019 @ 20:23:41 #30
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184325778
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 20:23 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Waar heb je dat nagekeken ?
De site van zijn gemeente.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184325842
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 19:10 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Het gaat niet over jou of mij. Het gaat over de afbraak van Nederland.
En misschien ook wel het individualisme dat daar achter ligt. 'Als ik er verder niet wakker van lig is het prima.'
hear hear.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184326102
Ben benieuwd hoeveel het hier gaat worden. Vorig jaar betaalde ik ruim ¤1100 voor één persoon, best fors. Na m'n hypotheek gewoon m'n grootste maandelijkse uitgave. En dat was met een WOZ die aan de lage kant zat. Nu er ook een paar exact dezelfde huizen zijn verkocht, zullen ze dit wel flink laten stijgen. Alleen met de WOZ correctie en de nieuwe percentages zou ik dan over de ¤1250 gaan, en dat excl stijgingen voor afvalstoffen en riool. :{

Veel krijg je daar niet voor terug. Sinds vorig jaar wordt er geen restafval meer opgehaald, maar moet je dat zelf wegbrengen. De restafvalcontainers zijn uitgerust met pasjesscanners. Ze halen aan huis alleen nog PDM, groen en papier op. Op zich niet zo'n ramp, maar vorig jaar twee keer een boete gehad omdat iemand anders een restafvalzak in mijn container had gekieperd op de ophaaldag. Bezwaar onmogelijk omdat ik het "niet aannemelijk kon maken het niet van mij was". :r
pi_184326682
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 20:42 schreef Schuifpui het volgende:
Ben benieuwd hoeveel het hier gaat worden. Vorig jaar betaalde ik ruim ¤1100 voor één persoon, best fors. Na m'n hypotheek gewoon m'n grootste maandelijkse uitgave. En dat was met een WOZ die aan de lage kant zat. Nu er ook een paar exact dezelfde huizen zijn verkocht, zullen ze dit wel flink laten stijgen. Alleen met de WOZ correctie en de nieuwe percentages zou ik dan over de ¤1250 gaan, en dat excl stijgingen voor afvalstoffen en riool. :{

Veel krijg je daar niet voor terug. Sinds vorig jaar wordt er geen restafval meer opgehaald, maar moet je dat zelf wegbrengen. De restafvalcontainers zijn uitgerust met pasjesscanners. Ze halen aan huis alleen nog PDM, groen en papier op. Op zich niet zo'n ramp, maar vorig jaar twee keer een boete gehad omdat iemand anders een restafvalzak in mijn container had gekieperd op de ophaaldag. Bezwaar onmogelijk omdat ik het "niet aannemelijk kon maken het niet van mij was". :r
Je was het gewoon zelf
pi_184326746
Ik ben WOEST.

Daar.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 10 januari 2019 @ 21:15:54 #35
186611 Haags
pi_184326772
En weer iets wat stijgt in prijs _O-
Zonder wrijving geen glans
pi_184326876
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 19:30 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

De politiek zou ook andere keuzes kunnen maken natuurlijk, waarbij de middenklasse niet altijd laatste in de rij is.
Bijvoorbeeld wat rustiger aan doen met de klimaattransitie. Grote bedrijven wat minder pamperen. Rijke ouderen niet altijd de hand boven het hoofd houden. Pandjesmelkers de wacht aanzeggen Ik noem maar wat.

Het gaat trouwens niet om zielige subgroepjes he, maar een grote groep arme werkenden. We hadden al de verwarde personen, nu krijgen we daar een hele groep bij die zwart gaat bijklussen, stelen, dealen, weet ik het.
De VVD verwacht natuurlijk tegengas van links maar er gebeurt vanuit die hoek niets!
pi_184326905
Maar beperkte verhoging voor mij, zo beperkt dat mijn stad zowaar niet meer de duurste is.
  donderdag 10 januari 2019 @ 21:29:46 #38
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_184327030
Tijd voor de fakkels en hooivorken. Al betaal je voor een beetje hooivork bij Bol ook al dik 40 euro!

:(
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_184332008
Ik zag Lodewijk Asscher op tv in een arbeiderstrui, misschien is hij zich geestelijk aan het voorbereiden. Kom op, Lodewijk, je kan het!
pi_184332589
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:59 schreef EipNiC het volgende:
Kartelstemmers betalen kartelprijzen. Precies zoals het hoort.
jij gaat niet meer betalen dit jaar omdat je anders gestemd hebt?
pi_184332677
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
Tijd voor de fakkels en hooivorken. Al betaal je voor een beetje hooivork bij Bol ook al dik 40 euro!

:(
Gele hesjes zijn er al voor ¤ 6,36.

https://www.bol.com/nl/p/(...)O6A.1.2.ProductTitle
pi_184332797
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 20:42 schreef Schuifpui het volgende:
Ben benieuwd hoeveel het hier gaat worden. Vorig jaar betaalde ik ruim ¤1100 voor één persoon, best fors. Na m'n hypotheek gewoon m'n grootste maandelijkse uitgave. En dat was met een WOZ die aan de lage kant zat. Nu er ook een paar exact dezelfde huizen zijn verkocht, zullen ze dit wel flink laten stijgen. Alleen met de WOZ correctie en de nieuwe percentages zou ik dan over de ¤1250 gaan, en dat excl stijgingen voor afvalstoffen en riool. :{

Veel krijg je daar niet voor terug. Sinds vorig jaar wordt er geen restafval meer opgehaald, maar moet je dat zelf wegbrengen. De restafvalcontainers zijn uitgerust met pasjesscanners. Ze halen aan huis alleen nog PDM, groen en papier op. Op zich niet zo'n ramp, maar vorig jaar twee keer een boete gehad omdat iemand anders een restafvalzak in mijn container had gekieperd op de ophaaldag. Bezwaar onmogelijk omdat ik het "niet aannemelijk kon maken het niet van mij was". :r
Hoe kon diegene het erin gooien zonder pasje?

Verder wel achterlijk dat we zo veel betalen en het alleen maar minder wordt ja :/
There are only 151 Pokémon.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 08:54:09 #43
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_184332925
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 19:34 schreef opgebaarde het volgende:
Volgens de website van COELO gaan de gemeentelijke belastingen hier nog geen 1,5% omhoog. Dat valt wel mee, zeker ten opzichte van andere lasten

Wel doet het een beetje pijn dat de afvalstoffenheffing 6,5 % omhoog gaat terwijl we hier alles al scheiden. Daar komt een lekker signaal vandaan...
Toen ik nog in Eindhoven woonde, hadden we ook zoiets gaars :')

https://www.omroepbrabant(...)-tot-47-miljoen-euro
  vrijdag 11 januari 2019 @ 08:57:29 #44
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_184332968
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 08:26 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Gele hesjes zijn er al voor ¤ 6,36.
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10315735/
3,99 bij ikea.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 20:42 schreef Schuifpui het volgende:
Vorig jaar betaalde ik ruim ¤1100 voor één persoon, best fors.
Dat is best fors ja. Dure gemeente?
  vrijdag 11 januari 2019 @ 09:02:46 #45
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184333008
Ik zou de BTW op gele hesjes met 5000% verhogen. 8-)

Bij mij:
OZB percentage daalt, maar ben benieuwd naar de WOZ-waarde
Afvalstoffenheffing daalt, met ¤ 1,- _O-
Rioolheffing stijgt met ¤ 3,- en de m3 prijs met 4 cent per m3 ...

Dat wordt zeker 1 pilsje minder per maand. ;(
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 09:08:14 #46
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_184333058
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 20:42 schreef Schuifpui het volgende:
Vorig jaar betaalde ik ruim ¤1100 voor één persoon, best fors.
Da's inderdaad erg duur, of heb je gewoon een hele hoge WOZ-waarde?
Of is dat inclusief de waterschapsbelasting?

Ik betaalde vorig jaar voor een meerpersoonshuishouden zo'n ¤550, waarvan ongeveer de helft OZB en inclusief de hondenbelasting voor 1 hond.
Als ik het waterschap meetel kom ik op net iets boven de 1000 per jaar.

quote:
Na m'n hypotheek gewoon m'n grootste maandelijkse uitgave.
Dat lijkt me sterk... voor minder dan 90 euro per persoon per maand boodschappen doen kan bijna niet, en de basiszorgverzekering is ook al zo'n ¤100 per maand...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_184333296
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 20:42 schreef Schuifpui het volgende:
Ben benieuwd hoeveel het hier gaat worden. Vorig jaar betaalde ik ruim ¤1100 voor één persoon, best fors. Na m'n hypotheek gewoon m'n grootste maandelijkse uitgave. En dat was met een WOZ die aan de lage kant zat. Nu er ook een paar exact dezelfde huizen zijn verkocht, zullen ze dit wel flink laten stijgen. Alleen met de WOZ correctie en de nieuwe percentages zou ik dan over de ¤1250 gaan, en dat excl stijgingen voor afvalstoffen en riool. :{

Veel krijg je daar niet voor terug. Sinds vorig jaar wordt er geen restafval meer opgehaald, maar moet je dat zelf wegbrengen. De restafvalcontainers zijn uitgerust met pasjesscanners. Ze halen aan huis alleen nog PDM, groen en papier op. Op zich niet zo'n ramp, maar vorig jaar twee keer een boete gehad omdat iemand anders een restafvalzak in mijn container had gekieperd op de ophaaldag. Bezwaar onmogelijk omdat ik het "niet aannemelijk kon maken het niet van mij was". :r
Zo had Gemeentelijk Samenwerkingsverband Westelijk Noord-Brabant (GSV) een aantal jaar geleden een boete openstaan van ruim 7 miljoen euro omdat volgens het contract te weinig restafval werd geleverd aan afvalwerkingsbedrijf Attero.
Dat mede omdat scheiden van afval werd gepromoot en dus steeds minder restafval werd geleverd.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 09:33:13 #48
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_184333357
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:28 schreef Antaris het volgende:

[..]

Zo had Gemeentelijk Samenwerkingsverband Westelijk Noord-Brabant (GSV) een aantal jaar geleden een boete openstaan van ruim 7 miljoen euro omdat volgens het contract te weinig restafval werd geleverd aan afvalwerkingsbedrijf Attero.
Dat mede omdat scheiden van afval werd gepromoot en dus steeds minder restafval werd geleverd.
Nijmegen heeft ook zo'n probleem;

Nijmegenaar scheidt het afval te goed: zak wordt duurder

De burger is dus altijd de lul.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 09:36:51 #49
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184333400
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:08 schreef Worteltjestaart het volgende:
Da's inderdaad erg duur, of heb je gewoon een hele hoge WOZ-waarde?
Of is dat inclusief de waterschapsbelasting?
Bij ons is het (meerpersoonshuishouden):
¤ 750,- Gemeente belasting (Waarvan ongeveer 350/ 400 OZB als ik me niet vergis.)
¤ 408,- Waterschap
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 09:40:33 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184333447
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:40 schreef CoolGuy het volgende:
Net even gekeken, voor ons wordt het niet zo veel duurder, er vanuit gaande dat ik goed gerekend heb kom ik op iets meer dan 15 euro meer uit per maand.
Ik weet niet wat jouw normale gemeentelijke belastingen zijn, maar hier zijn ze net onder de 1.000 per jaar, 180 erbij zou ik dan wel een vrij forse stijging vinden.

Maar goed, ik wacht onze nieuwe aanslag even af.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184333555
Los van het feit dat ik belastingen ook kut vind ben ik toch wel benieuwd waarop volgens de klagers hier dan wel flink bezuinigd kan worden danwel hoe de inkomsten verhoogd kunnen worden.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 09:53:50 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184333694
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:36 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Bij ons is het (meerpersoonshuishouden):
¤ 750,- Gemeente belasting (Waarvan ongeveer 350/ 400 OZB als ik me niet vergis.)
¤ 408,- Waterschap
Dat zegt nog weinig zonder WOZ.

Maar goed, de WOZ zal wel feest zijn dit jaar want het huis van de overburen is verkocht voor bijna een ton meer dan onze WOZ en verder nog 2 voor 50-150 meer, en dat verschil zat hem vooral in de staat (en een uitbouw), dus ik kan er op rekenen dat er op dat vlak een forse stijging is.

Hier was het vorig jaar 961 met een WOZ van 356, meerpersoonshuishouden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 09:55:16 #53
8781 crew  Frutsel
pi_184333727
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:46 schreef Linkse_krijger het volgende:
Los van het feit dat ik belastingen ook kut vind ben ik toch wel benieuwd waarop volgens de klagers hier dan wel flink bezuinigd kan worden danwel hoe de inkomsten verhoogd kunnen worden.
Misschien moet de overheid eens kritisch naar zichzelf kijken en kijken waar het beter kan. Projecten die fout lopen, opnieuw moeten of veel duurder uitpakken bijvoorbeeld. Die kosten worden ook gewoon verhaald op de burger. En niemand lijkt er verantwoordelijkheid vooraf te hoeven leggen etc.

Mensen beter uitleggen waar de stijgingen vandaan komen. Iedereen wordt gevraagd meer afval te scheiden maar ondertussen lijkt dat allemaal duurder te worden. Betere voorlichting hoe en waarom zou al helpen.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 09:56:45 #54
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184333755
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:53 schreef Leandra het volgende:
Dat zegt nog weinig zonder WOZ.
Daarom noemde ik de OZB ook even.
WOZ waarde ligt bij ons net iets boven de aanschafprijs van 2017. :)
Zal wel een stukje omhoog gaan inderdaad.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184334757
Vergeet waterschappen niet, ook zo'n feest.
pi_184335211
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:55 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Misschien moet de overheid eens kritisch naar zichzelf kijken en kijken waar het beter kan. Projecten die fout lopen, opnieuw moeten of veel duurder uitpakken bijvoorbeeld. Die kosten worden ook gewoon verhaald op de burger. En niemand lijkt er verantwoordelijkheid vooraf te hoeven leggen etc.

Mensen beter uitleggen waar de stijgingen vandaan komen. Iedereen wordt gevraagd meer afval te scheiden maar ondertussen lijkt dat allemaal duurder te worden. Betere voorlichting hoe en waarom zou al helpen.
Je zou inderdaad verwachten dat het scheiden van afval een voordeel moet opleveren. Maar ja dan worden er te weinig zakken verkocht en moet de prijs weer omhoog. En zo gaat dat met alles.

En inderdaad overheden hoeven schijnbaar geen verantwoording af te leggen bij missers of blunders. Dat halen we wel bij de burger weg.
pi_184341508
quote:
19s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:33 schreef Gunner het volgende:

[..]

Nijmegen heeft ook zo'n probleem;

Nijmegenaar scheidt het afval te goed: zak wordt duurder

De burger is dus altijd de lul.
Nou. Het begint mij wel te irriteren want het zijn geen kleine bedragen.

Naast zorgverzekering wat maar een tientje per maand meer is, is door belasting en heffing op gas en electra de rekening flink omhoog gegaan. Mijn voorschot gas en electra is 32% omhoog gegaan voor 2019 terwijl we net de afrekening hebben gehad waar we bijna twee maanden terugkrijgen... Mijn wtf momentje van de week, 32%!!
pi_184347673
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 08:40 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Hoe kon diegene het erin gooien zonder pasje?

Verder wel achterlijk dat we zo veel betalen en het alleen maar minder wordt ja :/
Diegene heeft zijn restafval in mijn kliko voor plasticafval (PDM) gegooid. Je weet wel zo'n gewone kliko die iedereen voor z'n huis heeft staan. Is natuurlijk veel makkelijker en goedkoper dan met je restafval 5 straten verderop lopen om het daar in een ondergrondse container te gooien met een pasje. Met de vuilnisauto rijden boa's mee om te controleren of je wel echt goed je afval scheidt. En aangezien die containers een barcode en nummer hebben, krijgt je op adres een boete bij fout aanbieden. Een buurman heeft een boete gehad omdat er verkeerd soort plastic in de plastic-container zat. Niet al het plastic is recyclebaar.

De reactie van de gemeente in mijn geval: "Ten aanzien van het bezwaar dat u de gestelde overtreding niet heeft begaan merken wij op dat er geen bewijs is getoond waaruit zou blijken dat u niet degene bent die het afval verkeerd heeft aangeboden. Er zijn tussen de afvalstoffen geen bewijsstukken aangetroffen die andere mensen zouden kunnen worden toegerekend."

En dat dus twee keer, 2x ¤90. Ben er nog pissig over. Voorheen deed ik zelf altijd al aan afval scheiden. Bracht het plastic netjes naar een inzamelpunt en had maar een heel klein beetje restafval, dat toen nog wel gewoon opgehaald werd. Heb nu eigenlijk maar weinig zin om te scheiden.
pi_184347854
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:08 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Da's inderdaad erg duur, of heb je gewoon een hele hoge WOZ-waarde?
Of is dat inclusief de waterschapsbelasting?
Incl waterschapsbelasting. Dat komt hier altijd in één rekening. Maar ik vind het voor een eenpersoonshuishouden nog steeds erg veel. De WOZ waarde lag juist ruim onder de marktwaarde voorgaande jaren.
quote:
Ik betaalde vorig jaar voor een meerpersoonshuishouden zo'n ¤550, waarvan ongeveer de helft OZB en inclusief de hondenbelasting voor 1 hond.
Als ik het waterschap meetel kom ik op net iets boven de 1000 per jaar.

[..]

Dat lijkt me sterk... voor minder dan 90 euro per persoon per maand boodschappen doen kan bijna niet, en de basiszorgverzekering is ook al zo'n ¤100 per maand...
Na de hypotheek is dat mijn hoogste vaste last. Zorgverzekering was vorig jaar 76/maand, dit jaar 82 geloof ik.

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat zegt nog weinig zonder WOZ.

Maar goed, de WOZ zal wel feest zijn dit jaar want het huis van de overburen is verkocht voor bijna een ton meer dan onze WOZ en verder nog 2 voor 50-150 meer, en dat verschil zat hem vooral in de staat (en een uitbouw), dus ik kan er op rekenen dat er op dat vlak een forse stijging is.

Hier was het vorig jaar 961 met een WOZ van 356, meerpersoonshuishouden.
Daar vrees ik ook voor. Hier in de straat is een huis dat exact gelijk is aan die van mij verkocht voor 129k meer dan mijn WOZ waarde. Mijn WOZ waarde ligt al een tijdje ruim onder de marktwaarde, maar ik vrees dat zie dat gaan corrigeren nu de eerste verkoop van eenzelfde huis is geweest. En het gaat hier niet om een of andere villa, gewoon een simpel rijtjeshuis waar ik vier jaar terug slechts 225k voor heb betaald.
  maandag 14 januari 2019 @ 16:45:57 #60
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_184399591
Gelukkig gaan onze lonen ook zoveel omhoog. Oh, wacht...
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_184400903
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:45 schreef Zihuatanejo het volgende:
Gelukkig gaan onze lonen ook zoveel omhoog. Oh, wacht...
Dat is onze eigen schuld.
De vakbonden hebben door het dalende leden aantal steeds minder macht. En in deze wereld kunnen we niet verlangen dat werkgevers zelf een deel van de winst weggeven
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 14 januari 2019 @ 18:05:17 #62
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184400950
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat is onze eigen schuld.
De vakbonden hebben door het dalende leden aantal steeds minder macht. En in deze wereld kunnen we niet verlangen dat werkgevers zelf een deel van de winst weggeven
Vakbonden zijn dan ook vrijwel niet interessant voor jongeren.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_184400965
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Vakbonden zijn dan ook vrijwel niet interessant voor jongeren.
Dat is echt onzin.

Dat dat zo geframed wordt maakt het nog niet waar.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 14 januari 2019 @ 18:11:04 #64
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184401029
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Vakbonden zijn dan ook vrijwel niet interessant voor jongeren.
Vakbonden zijn blijven hangen in de jaren '80.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184401077
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Vakbonden zijn dan ook vrijwel niet interessant voor jongeren.
Wat bedoel je?
pi_184401114
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Vakbonden zijn blijven hangen in de jaren '80.
Wij willen denken dat vakbonden iets vies zijn. Er wordt veel geframed
  maandag 14 januari 2019 @ 18:17:40 #67
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_184401146
Volgens mij wordt ik verneukt. Want ik betaal elk jaar 850 euro en ik woon in Leek :')
pi_184401181
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Vakbonden zijn dan ook vrijwel niet interessant voor jongeren.
Zegt wie?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_184401222
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat is onze eigen schuld.
De vakbonden hebben door het dalende leden aantal steeds minder macht. En in deze wereld kunnen we niet verlangen dat werkgevers zelf een deel van de winst weggeven
Wat heb je aan vakbonden. Gewoon de straat op met z'n allen zoals in Frankrijk.

Weer zo'n dingetje met "verduurzaming". Lekker die milieumaffia, de burger geld afhandig maken door zogenaamd de wereld te redden. Net als die energiebelasting.
  maandag 14 januari 2019 @ 18:26:37 #70
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184401339
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Vakbonden zijn vooral erg druk met het beschermen van verworven rechten voor oudere werknemers, waardoor ze zichzelf nog uit de markt prijzen ook. De trend van flexwerken heeft met name gevolgen voor mensen die in de afgelopen tien, vijftien jaar gestart zijn op de arbeidsmarkt, maar de bonden maken zich pas de laatste paar jaar druk over de positie van flexwerkers. En dan nog vooral omdat er ook vijftigplussers zijn die er de nadelen van ondervinden.

De bonden vertegenwoordigen nog maar een marginaal deel van de werknemers maar mogen wel voor iedereen de loononderhandelingen voeren. Tijd om dat systeem maar eens af te schaffen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184401443
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:21 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Wat heb je aan vakbonden. Gewoon de straat op met z'n allen zoals in Frankrijk.

Weer zo'n dingetje met "verduurzaming". Lekker die milieumaffia, de burger geld afhandig maken door zogenaamd de wereld te redden. Net als die energiebelasting.
Je vergeet per abuis om de vakbonden ook de schuld te geven van de klimaat veranderingen, Groningen en vuurwerk overlast
  maandag 14 januari 2019 @ 19:16:38 #72
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_184402328
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Tja, jij praat erover alsof de wereld vergaat, ik rekende, en het is 15 euro meer in mijn geval. Dat vind ik niet geweldig veel nee, als absoluut bedrag niet, en afgezet tegen het bericht wat je quote met die clickbait titel al helemaal niet. Prima dat jij dat anders ziet, maar ik lig van die 15 euro niet zo wakker.
Het is te verwachten dat de gemeentelijke belastingen jaarlijks omhoog gaan.

Je kan 15 euro wel niet veel vinden, maar over een paar jaar kan het goed 50 euro zijn en weer wat jaren verder 100 euro terwijl al het andere ook maar duurder blijft worden.

Wat verder kijken dan je neus lang is.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 14 januari 2019 @ 19:28:43 #73
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184402582
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Vakbonden zijn vooral erg druk met het beschermen van verworven rechten voor oudere werknemers, waardoor ze zichzelf nog uit de markt prijzen ook. De trend van flexwerken heeft met name gevolgen voor mensen die in de afgelopen tien, vijftien jaar gestart zijn op de arbeidsmarkt, maar de bonden maken zich pas de laatste paar jaar druk over de positie van flexwerkers. En dan nog vooral omdat er ook vijftigplussers zijn die er de nadelen van ondervinden.

De bonden vertegenwoordigen nog maar een marginaal deel van de werknemers maar mogen wel voor iedereen de loononderhandelingen voeren. Tijd om dat systeem maar eens af te schaffen.
Dit dus.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_184402801
De VVD doet waar voor ze staan: Geld weghalen bij de midden inkomens, de groep die voor alle kosten opdraaid in Nederland, en vervolgens dit ten goede laat komen aan bedrijven en de hoge inkomens.

Knap dat ze nog zoveel stemmen krijgen.
pi_184402895
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Vakbonden zijn vooral erg druk met het beschermen van verworven rechten voor oudere werknemers, waardoor ze zichzelf nog uit de markt prijzen ook. De trend van flexwerken heeft met name gevolgen voor mensen die in de afgelopen tien, vijftien jaar gestart zijn op de arbeidsmarkt, maar de bonden maken zich pas de laatste paar jaar druk over de positie van flexwerkers. En dan nog vooral omdat er ook vijftigplussers zijn die er de nadelen van ondervinden.

De bonden vertegenwoordigen nog maar een marginaal deel van de werknemers maar mogen wel voor iedereen de loononderhandelingen voeren. Tijd om dat systeem maar eens af te schaffen.
Wat zou jij opperen, vakbonden opknippen en dan verdelen naar leeftijdsklassen?

Dat wordt lachen, 5% van de werknemers tot 25 jaar is lid van een vakbond. Die gaan keihard inleveren. _O-

Of zullen we doen, alsof de mensen die onze belangen behartigen, wel zo professioneel zijn om aan ons allemaal te denken? Allemaal zoals alle werknemers en ook werkgevers. Nu begrijp ik dat heel veel mensen mij nu een naïeve eikel vinden want nondeju wat is men negatief over vakbonden, maar vakbonden zijn al jaren bezig om de werknemers een beetje stem te geven en ze hebben vaak genoeg laten zien dat er nagedacht en overlegd wordt en het niet de bedoeling is om ten koste van alles toch gelijk te krijgen.

Laten ik het anders stellen. Wordt het voor ons loonslaven beter als alle vakbonden per direct opgeheven en verboden worden?

Verder. Geen enkel mens levert graag inkomen in. Niemand. We moeten misschien wel naar een wereld toe dat we zeggen: "Piet, je bent te oud, voegt zeker wat toe, maar je collega die de helft zo oud is als jou, verdient drie keer minder. Dat is scheef, je moet inleveren". Maar we zijn nog niet zo ver en dat ligt niet volledig aan vakbonden.
pi_184402987
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dit dus.
Dus weg met vakbonden?
pi_184403633
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Vakbonden zijn dan ook vrijwel niet interessant voor jongeren.
ik merk dat de vvd propaganda goed zijn werk heeft gedaan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 14 januari 2019 @ 20:26:16 #78
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184403719
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:46 schreef Linkse_krijger het volgende:
Los van het feit dat ik belastingen ook kut vind ben ik toch wel benieuwd waarop volgens de klagers hier dan wel flink bezuinigd kan worden danwel hoe de inkomsten verhoogd kunnen worden.
Kun jij uitleggen waarom alles per se (ook relatief) steeds duurder moet worden?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_184403936
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik merk dat de vvd propaganda goed zijn werk heeft gedaan.
precies...

Allemaal klagen dat alles duurder wordt, vervolgens wel stemmen op de VVD, die slecht is voor je inkomensgroep (de middeninkomens), vanwege “veiligheid &immigratiebeleid”....
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 14 januari 2019 @ 20:43:27 #80
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184404054
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus weg met vakbonden?
Verre van, maar het word tijd dat ze zich eens gaan richten op een breder publiek. Ik zie echt geen reden om contributie te betalen aan een groep die mijn belangen niet dient.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 14 januari 2019 @ 20:44:35 #81
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184404073
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik merk dat de vvd propaganda goed zijn werk heeft gedaan.
Ik stem geen VVD, daarnaast kun je al die zaken gewoon zelf opzoeken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_184404115
Zolang we VVD stemmen met zijn allen komt het allemaal goed ( Godzijdank woon ik in Harlingen waar we PVDA stemmen ) Harlingen eenpersoons afvalstof 171 Amsterdam 274 euro. Ik mag niet klagen :)

[ Bericht 43% gewijzigd door MakkieR op 14-01-2019 21:00:27 ]
pi_184404156
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Verre van, maar het word tijd dat ze zich eens gaan richten op een breder publiek.
Ja handig. Minder opkomen voor het grootste gedeelte van de leden, meer opkomen voor mensen die geen lid zijn. Ik kan niet wachten op jouw commentaar op deze strategie wijziging.
pi_184404171
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Verre van, maar het word tijd dat ze zich eens gaan richten op een breder publiek.
Nogmaals, waar komt toch die onzin vandaan dat de vakbonden alleen of vooral voor de oudere generatie of babyboomers zou opkomen?

Omdat ze zich inzetten voor vaste contracten? Jongeren willen net zo goed vaste contracten.

Omdat ze zich met CAO's bemoeien terwijl steeds meer jongeren niet meer onder een CAO vallen? Tijd dat jongeren zich ook aansluiten bij een vakbond dan.

Omdat ze zich met "privileges" voor ouderen zouden bezighouden zoals "ouwelullen dagen" en pensioen? De jongeren van nu worden ook ooit oud.

Bovendien kunnen jongeren mooi de plek invullen van een ouder iemand als deze dankzij die "ouwelullen dagen" minder gaat werken of eerder met pensioen kan, dankzij inzet van die vakbond.

Mensen moeten eens verder gaan nadenken dan hun neus lang is en verbanden gaan zien.

Daar ontbreekt het nogal eens aan in deze individualistische tijdgeest.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 14 januari 2019 @ 20:57:17 #85
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184404323
Ik kreeg hier vroeger kwijtschelding voor.
Mooie tijden waren dat. :P
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184404822
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:26 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Kun jij uitleggen waarom alles per se (ook relatief) steeds duurder moet worden?
Geen idee, mijn salaris wordt ook meer.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 14 januari 2019 @ 21:23:06 #87
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184404857
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja handig. Minder opkomen voor het grootste gedeelte van de leden, meer opkomen voor mensen die geen lid zijn. Ik kan niet wachten op jouw commentaar op deze strategie wijziging.
Gezien het constant dalende ledenaantal en in het bijzonder de stagnerende influx van jongeren lijkt me dat een uitstekend plan. Geen nieuwe aanwas is doei doei
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_184404885
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Gezien het constant dalende ledenaantal en in het bijzonder de stagnerende influx van jongeren lijkt me dat een uitstekend plan. Geen nieuwe aanwas is doei doei
Ok dank
pi_184404897
Is dit geen logische stijging gelet op de decentralisering en de taken die gemeenten erbij gekregen hebben de laatste jaren. Of is het een kale verhoging en krijg je er niets meer voor terug?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 14 januari 2019 @ 21:25:14 #90
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184404908
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:50 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nogmaals, waar komt toch die onzin vandaan dat de vakbonden alleen of vooral voor de oudere generatie of babyboomers zou opkomen?

Omdat ze zich inzetten voor vaste contracten? Jongeren willen net zo goed vaste contracten.

Omdat ze zich met CAO's bemoeien terwijl steeds meer jongeren niet meer onder een CAO vallen? Tijd dat jongeren zich ook aansluiten bij een vakbond dan.

Omdat ze zich met "privileges" voor ouderen zouden bezighouden zoals "ouwelullen dagen" en pensioen? De jongeren van nu worden ook ooit oud.

Bovendien kunnen jongeren mooi de plek invullen van een ouder iemand als deze dankzij die "ouwelullen dagen" minder gaat werken of eerder met pensioen kan, dankzij inzet van die vakbond.

Mensen moeten eens verder gaan nadenken dan hun neus lang is en verbanden gaan zien.

Daar ontbreekt het nogal eens aan in deze individualistische tijdgeest.
Hoezo onzin? Ik ben nog geen 30, ik heb geen reet aan ouwelullendagen bijvoorbeeld. Telkens als er een Cao uitonderhandeld word ben ik het er niet mee eens. Waarom zou ik zo'n toko steunen? Zodat ik solidair ben met diegenen die meer ouwelullendagen krijgen? Wat een grap. Ik wil dat best solidair voor zijn, maar juist dat is het wisselgeld wat weggegooid wordt om die groep te pleasen. Denk het ook.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 14 januari 2019 @ 21:25:48 #91
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184404924
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ok dank
Is ook een manier om te zeggen dat je geen inhoudelijk weerwoord hebt. Super makkelijk om het maar op VVD propaganda te gooien, denk je echt dat al die jongeren zo masochistisch zijn dat ze op die pauper partij stemmen? Nee, ze voelen zich niet vertegenwoordigd door de vakbonden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_184404992
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:24 schreef bamibij het volgende:
Is dit geen logische stijging gelet op de decentralisering en de taken die gemeenten erbij gekregen hebben de laatste jaren. Of is het een kale verhoging en krijg je er niets meer voor terug?
Dat speelt ongetwijfeld ook een rol, maar per 2019 gaat er ook een grote bezuiniging in bij het gemeentefonds (van waaruit gemeenten hun bijdragen vanuit de staat ontvangen).

Dit scheelt echt miljoenen, de gemeente waar ik werkzaam ben Krijgt bijvoorbeeld te maken met een korting van meer dan 10%.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_184405080
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Hoezo onzin? Ik ben nog geen 30, ik heb geen reet aan ouwelullendagen bijvoorbeeld. Telkens als er een Cao uitonderhandeld word ben ik het er niet mee eens. Waarom zou ik zo'n toko steunen? Zodat ik solidair ben met diegenen die meer ouwelullendagen krijgen? Wat een grap. Ik wil dat best solidair voor zijn, maar juist dat is het wisselgeld wat weggegooid wordt om die groep te pleasen. Denk het ook.
Waarin ben je het dan niet eens in de uitonderhandelde CAO's?

Ook als jongere heb je wat aan die "ouwelullen dagen" trouwens.

In de eerste plaats hopen we zelf ook die leeftijd te bereiken en daar dan aanspraak op te kunnen maken.

In de tweede plaats, zoals ik al zei, zorgen al die regelingen voor oudere werknemers dat er FTE's vrijkomen voor jongere werknemers.

Dus hoezo heb je daar niets aan als jongere werknemer?

Maar je moet wel even verder nadenken dan je neus lang is.

Maar velen zijn schijnbaar ontzettend kortzichtig.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 14 januari 2019 @ 21:39:03 #94
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184405195
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:22 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Geen idee, mijn salaris wordt ook meer.
Dat kan, maar het gaat hier niet om de bankrekening van een individu door de tijd. Van een modaal salaris bijvoorbeeld gaat steeds meer op aan vaste lasten, omdat die lasten harder stijgen dan het salaris. Dus waarom stijgen die vaste lasten? En waarom wordt dat zo gemakkelijk aangenomen als fact of life?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_184405276
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Is ook een manier om te zeggen dat je geen inhoudelijk weerwoord hebt. Super makkelijk om het maar op VVD propaganda te gooien, denk je echt dat al die jongeren zo masochistisch zijn dat ze op die pauper partij stemmen? Nee, ze voelen zich niet vertegenwoordigd door de vakbonden.
Ik wist niet waar ik op in moest gaan. Je zei eerder nog dat je "verre van' mening was dat vakbonden wegmoeten, maar toen schreef je die posting.

Ik denk dat het gek is als jongeren huilen dat ze slecht behandeld worden of niet goed worden bijgestaan (wat jouw standpunt is, herken me er niet echt in maar dat kan zeker aan mij liggen), maar verder er niks mee doen. Zelfs 2 euro per maand voor de vakbond is te veel. Ja dan heb je mijns inziens weinig recht van spreken en anderen vinden dan maar dat het allemaal aan vakbonden ligt en dat het daar wel klaar mee is.

Vakbonden zetten zich in voor arbeidsvoorwaarden en loon. Hoe vertegenwoordig dat geen jongeren?
  maandag 14 januari 2019 @ 21:46:52 #96
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184405353
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ook als jongere heb je wat aan die "ouwelullen dagen" trouwens.

In de eerste plaats hopen we zelf ook die leeftijd te bereiken en daar dan aanspraak op te kunnen maken.
Sorry, maar daar geloof ik als 30 minner dus echt helemaal geen klote van. En als je niet begrijpt waarom, bedenk je dan eens dat ik bijvoorbeeld ook nog meebetaal aan de VUT. Omdat dat zo bedongen is.
quote:
In de tweede plaats, zoals ik al zei, zorgen al die regelingen voor oudere werknemers dat er FTE's vrijkomen voor jongere werknemers.
Ja nog ff :D Kunnen ze mij dan niet gewoon alvast met prepensioen sturen, dan kunnen andere mensen tenminste werken.
Overigens is er juist werk genoeg nu, voor iedereen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 14 januari 2019 @ 21:47:25 #97
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184405375
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Waarin ben je het dan niet eens in de uitonderhandelde CAO's?

Ook als jongere heb je wat aan die "ouwelullen dagen" trouwens.

In de eerste plaats hopen we zelf ook die leeftijd te bereiken en daar dan aanspraak op te kunnen maken.

In de tweede plaats, zoals ik al zei, zorgen al die regelingen voor oudere werknemers dat er FTE's vrijkomen voor jongere werknemers.

Dus hoezo heb je daar niets aan als jongere werknemer?

Maar je moet wel even verder nadenken dan je neus lang is.

Maar velen zijn schijnbaar ontzettend kortzichtig.
Natuurlijk heb ik wat aan mijn ouwelullendagen als ik ouder ben, maar ik heb het idee dat zulke zaken geregeld worden door andere zekerheden in te wisselen. Denk aan studeren via jewerkgever, beter loon, enzovoort. Linksom of rechtsom moet dat geld ergens vandaan komen. Werkgevers zijn (helaas zou je bijna zeggen) geen filantropische instelling.

Ik en mijn generatie betalen voor de pensioenen van mensen die genoten hebben van allerlei voordeeltjes die nu voor ons weer afgeschaft zijn. Zie je de bui al hangen met die ouwelullendagen, bijvoorbeeld? Je kan dat individualistisch noemen, maar solidariteit werkt twee kanten op.

[ Bericht 5% gewijzigd door Straatcommando. op 14-01-2019 21:52:50 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 14 januari 2019 @ 21:48:49 #98
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184405405
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik wist niet waar ik op in moest gaan. Je zei eerder nog dat je "verre van' mening was dat vakbonden wegmoeten, maar toen schreef je die posting.

Ik denk dat het gek is als jongeren huilen dat ze slecht behandeld worden of niet goed worden bijgestaan (wat jouw standpunt is, herken me er niet echt in maar dat kan zeker aan mij liggen), maar verder er niks mee doen. Zelfs 2 euro per maand voor de vakbond is te veel. Ja dan heb je mijns inziens weinig recht van spreken en anderen vinden dan maar dat het allemaal aan vakbonden ligt en dat het daar wel klaar mee is.

Vakbonden zetten zich in voor arbeidsvoorwaarden en loon. Hoe vertegenwoordig dat geen jongeren?
Vakbonden zijn een uitstekend concept en het waard om voor te vechten. Ik ben het alleen niet eens met de huidige werkwijze. Al moet ik zeggen dat het tij lijkt te keren, maar de afgelopen 10 jaar leken ze zich héél weinig te bekommeren om jongeren.

Een heel simpel voorbeeld

quote:
Bevries de AOW-leeftijd op 66 jaar en schrap de boete op eerder stoppen met werken.
Wie gaat dit betalen dan? Drie keer raden. Er wordt al jaren gegraaid en voorschotten genomen uit die pot, met die houding kunnen ik en mijn generatie misschien pas op onze 70e (of helemaal niet) met pensioen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Straatcommando. op 14-01-2019 21:55:41 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_184405672
quote:
7s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Natuurlijk heb ik wat aan mijn ouwelullendagen als ik ouder ben, maar ik heb het idee dat zulke zaken geregeld worden door andere zekerheden in te wisselen. Denk aan studeren via jewerkgever, beter loon, enzovoort. Linksom of rechtsom moet dat geld ergens vandaan komen. Werkgevers zijn (helaas zou je bijna zeggen) geen filantropische instelling.

Ik en mijn generatie betalen voor de pensioenen van mensen die genoten hebben van allerlei voordeeltjes die nu voor ons weer afgeschaft zijn. Zie je de bui al hangen met die ouwelullendagen, bijvoorbeeld? Je kan dat individualistisch noemen, maar solidariteit werkt twee kanten op.
De grens van ouwelullendagen wordt toch ook wel opgeschoven.

Of voordat wij oud zijn uitonderhandeld tegen baanzekerheid of een loonstijging.

Tenminste, ik ga daar van uit. Dan valt het altijd mee.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 14 januari 2019 @ 22:00:49 #100
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184405704
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:59 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De grens van ouwelullendagen wordt toch ook wel opgeschoven.

Of voordat wij oud zijn uitonderhandeld tegen baanzekerheid of een loonstijging.

Tenminste, ik ga daar van uit. Dan valt het altijd mee.
Wisselgeld dus ;) en zo zijn er wel meer zaken die als wisselgeld dienen of gaan dienen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_184406105
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat kan, maar het gaat hier niet om de bankrekening van een individu door de tijd. Van een modaal salaris bijvoorbeeld gaat steeds meer op aan vaste lasten, omdat die lasten harder stijgen dan het salaris. Dus waarom stijgen die vaste lasten? En waarom wordt dat zo gemakkelijk aangenomen als fact of life?
Lasten stijgen doordat de kosten van onze welvaartsstaat stijgt. Als je qua kosten terug wil naar pak 'm beet 1995 dan zal je ook het welvaartsniveau en bijv zorguitgaven terug moeten brengen naar 1995.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')