abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 28 maart 2019 @ 20:15:44 #176
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_185903365
quote:
3s.gif Op donderdag 28 maart 2019 19:54 schreef GSbrder het volgende:

[..]

In het geval van de IWC Pilot zit er een soft iron inner case in, die het uurwerk beschermd tegen magnetische straling. Voor de uitvinding van de silicone onderdelen in uurwerken konden horloges (vooral die blootgesteld werden aan veel straling) schade oplopen door magnetisme. Een soft iron cage (Faraday-kooi) zorgt ervoor dat het magnetisme niet de balance spring bereikt, maar wordt afgevoerd om het horloge heen.

[ afbeelding ]
Bedankt voor de uitleg. Zo'n kooi van Faraday geldt toch ook bij een auto die wordt getroffen door de bliksem?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_185903549
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:15 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitleg. Zo'n kooi van Faraday geldt toch ook bij een auto die wordt getroffen door de bliksem?
Bij een auto heb je het over een kooi van Faraday die werkt voor electromagnetische straling in het hogere frequentiespectrum. Dit gaat over DC magneetvelden, en een metalen kooi werkt niet. Je moet metaal hebben dat het magneetveld aantrekt (zoals weekijzer). Het schild werkt niet met het tegenhouden van het magneetveld, maar het veld juist maximaal te geleiden en dus geen veld te krijgen binnenin.
Beter onethisch dan oneetbaar
  donderdag 28 maart 2019 @ 20:28:43 #178
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_185903714
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:22 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Bij een auto heb je het over een kooi van Faraday die werkt voor electromagnetische straling in het hogere frequentiespectrum. Dit gaat over DC magneetvelden, en een metalen kooi werkt niet. Je moet metaal hebben dat het magneetveld aantrekt (zoals weekijzer). Het schild werkt niet met het tegenhouden van het magneetveld, maar het veld juist maximaal te geleiden en dus geen veld te krijgen binnenin.
Knap dat je dat weet.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_185903804
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:01 schreef ook_gek het volgende:
Betreft papier geld betalen, toen ik op jacht was naar m’n huidige horloge maakte het qua korting niks uit. We leven niet meer in de jaren 90 was de reactie vaak.

Zelf heb ik een Chopard mille miglia ref 8331.
Gekocht onder de 2k maar vandaag de dag staan ze in NL voor rond de 2500 dus dat is niet vervelend na 3 jaar. Lekker waarde vast.

Ben langzaam aan het kijken naar iets anders....

Rolex Datejust 1601 Blue Dial Liefst 1980 mijn geboorte jaar.

Voor een idee,
https://shop.analogshift.(...)-1601-blue-dial-1977
Ik heb twee keer een 1601 gehad. Leuk spul maar vrij fragiel. Zijn beiden de deur weer uit gegaan.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 06:52:58 #180
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_185910171
Echt een noobvraag dit, maar maakt het feit dat jullie een duur horloge omhebben dat je rekening houdt met bepaalde dingen, dus bijvoorbeeld:
- een ophoging van je verzekering;
- niet aandoen als je uitgaat (in verband met beschadiging) of als je bijvoorbeeld een survivaldag op je werk hebt;
- niet te zichtbaar dragen (in verband met diefstal);
- niet dragen als je naar het strand gaat of gaat sporten.

Mensen die een waterdicht horloge hebben van vijftig euro ofzo kunnen gewoon dat horloge gewoon altijd aandoen. Maar ben benieuwd hoe jullie dat doen. Zelf vind ik het nogal een bezit en ik heb het idee dat ik vooral in het begin nogal voorzichtig zal zijn, want ik heb nooit zoiets duurs gedragen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 29 maart 2019 @ 06:59:23 #181
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_185910186
Kent iemand hier het merk Parnis? Ik las net dit en vroeg me af of er dingen tussen staan die kloppen, bijvoorbeeld over horloges van $ 7.000 die $ 80 euro kosten om te maken?

Dit horloge bijvoorbeeld vind ik er best mooi uitzien. Ze zeggen dat het een automatisch horloge is, maar ik vraag me af wat het addertje onder het gras is (als dat er is).

In de kern is het me nog steeds niet duidelijk waarom bijvoorbeeld IWC-horloges duizenden euro's kosten. Kennelijk maken ze honderdduizenden horloges per jaar en wat is de kostprijs van zo'n horloge dan, hoe lang doen ze over het maken van een horloge en hoe veel handwerk zit erin, vraag ik me af. Heeft iemand een handige site/boek voor als ik dat een beetje wil begrijpen? Ik kwam dit tegen en dat geeft wel wat informatie maar het liefst zou ik zoiets lezen over de Petit Prince die ik wil gaan kopen.

[ Bericht 26% gewijzigd door Federer-fan op 29-03-2019 07:13:11 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_185913938
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 06:52 schreef Federer-fan het volgende:
Echt een noobvraag dit, maar maakt het feit dat jullie een duur horloge omhebben dat je rekening houdt met bepaalde dingen, dus bijvoorbeeld:
- een ophoging van je verzekering;
- niet aandoen als je uitgaat (in verband met beschadiging) of als je bijvoorbeeld een survivaldag op je werk hebt;
- niet te zichtbaar dragen (in verband met diefstal);
- niet dragen als je naar het strand gaat of gaat sporten.

Mensen die een waterdicht horloge hebben van vijftig euro ofzo kunnen gewoon dat horloge gewoon altijd aandoen. Maar ben benieuwd hoe jullie dat doen. Zelf vind ik het nogal een bezit en ik heb het idee dat ik vooral in het begin nogal voorzichtig zal zijn, want ik heb nooit zoiets duurs gedragen.
Ik doe er alles mee behalve douchen, slapen en sporten

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 06:59 schreef Federer-fan het volgende:
Kent iemand hier het merk Parnis? Ik las net dit en vroeg me af of er dingen tussen staan die kloppen, bijvoorbeeld over horloges van $ 7.000 die $ 80 euro kosten om te maken?

Dit horloge bijvoorbeeld vind ik er best mooi uitzien. Ze zeggen dat het een automatisch horloge is, maar ik vraag me af wat het addertje onder het gras is (als dat er is).

In de kern is het me nog steeds niet duidelijk waarom bijvoorbeeld IWC-horloges duizenden euro's kosten. Kennelijk maken ze honderdduizenden horloges per jaar en wat is de kostprijs van zo'n horloge dan, hoe lang doen ze over het maken van een horloge en hoe veel handwerk zit erin, vraag ik me af. Heeft iemand een handige site/boek voor als ik dat een beetje wil begrijpen? Ik kwam dit tegen en dat geeft wel wat informatie maar het liefst zou ik zoiets lezen over de Petit Prince die ik wil gaan kopen.
Heel simpel, omdat ze dat kunnen. Waarom zou je een horloge voor honderden Euro's verkopen als je het ook voor duizenden Euro's kan verkopen? Waarom kost een Gucci shirt een veelvoud van een Primark shirt?

Oh en die IWC heeft echt geen kostprijs van $80 hoor

Hier wat (gecultiveerde) kijkjes in de diverse fabrieken/werkplaatsen
IWC https://www.hodinkee.com/(...)zentrum-opening-tour
Rolex (aanrader!) https://www.hodinkee.com/articles/inside-rolex
Audemars Piguet https://www.hodinkee.com/(...)rs-piguet-le-brassus
Nomos https://www.hodinkee.com/articles/inside-nomos-glashutte

[ Bericht 2% gewijzigd door tjoptjop op 29-03-2019 12:45:45 ]
  vrijdag 29 maart 2019 @ 12:48:08 #183
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_185914063
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 12:37 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik doe er alles mee behalve douchen, slapen en sporten
[..]
Oké, misschien bereik ik dat stadium ook nog eens.
quote:
Heel simpel, omdat ze dat kunnen. Waarom zou je een horloge voor honderden Euro's verkopen als je het ook voor duizenden Euro's kan verkopen? Waarom kost een Gucci shirt een veelvoud van een Primark shirt?
Ja, precies, alleen is het bij kleding nog wel te overzien vaak, behalve bij merken als Loro Piana.
quote:
Oh en die IWC heeft echt geen kostprijs van $80 hoor
Wat wel ongeveer denk je, 1.000 euro? Dat de juwelier een marge he3eft van iets van dertig procent vind ik geen probleem, maar als de productiekosten maar een fractie zouden zijn van de verkoopprijs zou ik het wel een punt vinden.
quote:
Dank je wel. ^O^
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_185914152
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 06:52 schreef Federer-fan het volgende:
Echt een noobvraag dit, maar maakt het feit dat jullie een duur horloge omhebben dat je rekening houdt met bepaalde dingen, dus bijvoorbeeld:
- een ophoging van je verzekering;
- niet aandoen als je uitgaat (in verband met beschadiging) of als je bijvoorbeeld een survivaldag op je werk hebt;
- niet te zichtbaar dragen (in verband met diefstal);
- niet dragen als je naar het strand gaat of gaat sporten.

Mensen die een waterdicht horloge hebben van vijftig euro ofzo kunnen gewoon dat horloge gewoon altijd aandoen. Maar ben benieuwd hoe jullie dat doen. Zelf vind ik het nogal een bezit en ik heb het idee dat ik vooral in het begin nogal voorzichtig zal zijn, want ik heb nooit zoiets duurs gedragen.
Ligt aan het model, de mijne is niet waterdicht en doe ik niet om naar het strand. Maar bijvoorbeeld een Rolex zou ik gewoon omdoen naar het strand of met survival.
Ik heb de mijn wel om op momenten waarvan ik denk misschien is dat niet zo slim qua risico op schade.
Ik draag hem met een gerust hart met alleen een T shirt in Rotterdam ofzo geen hond die een JLC herkent.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_185914516
Idd. Mijn PO draag ik ook gewoon dagelijks. Je wil tenslotte wel graag weten hoe laat het is. Vreemd genoeg doe ik hem niet om naar het strand
  vrijdag 29 maart 2019 @ 13:26:59 #186
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_185914571
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 12:57 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ligt aan het model, de mijne is niet waterdicht en doe ik niet om naar het strand. Maar bijvoorbeeld een Rolex zou ik gewoon omdoen naar het strand of met survival.
Ik heb de mijn wel om op momenten waarvan ik denk misschien is dat niet zo slim qua risico op schade.
Ik draag hem met een gerust hart met alleen een T shirt in Rotterdam ofzo geen hond die een JLC herkent.
Geldt dat ook voor een IWC denk je?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_185914707
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 13:26 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Geldt dat ook voor een IWC denk je?
Ja, 99% van de mensen boeien horloges niet
  vrijdag 29 maart 2019 @ 15:13:31 #188
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_185916357
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 13:37 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ja, 99% van de mensen boeien horloges niet
Oké, dat scheelt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 29 maart 2019 @ 21:06:37 #189
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_185923356
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:33 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik heb twee keer een 1601 gehad. Leuk spul maar vrij fragiel. Zijn beiden de deur weer uit gegaan.
Ben er bekend mee dat ze redelijk fragiel zijn. Voor mij geen probleem. Ik draag normaal gesproken een apple watch. M’n chopard enkel op speciale dagen of soms in het werkend. Dus dat hij iets fragiel is maakt qua dragen bij mij geen probleem.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  vrijdag 29 maart 2019 @ 21:39:15 #190
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_185924026
Heb net ook nog even mijn licht opgestoken op horlogeforum.nl. Iemand schreef dat een Petit Prince een Sellita-uurwerk heeft van een paar honderd euro, dat wel volgens IWC-richtlijnen is aangepast (door Sellita), maar dat diegene niet acceptabel vindt voor die prijs.

Diegene voegde daaraan nog toe dat verwacht wordt dat ze vanaf volgend jaar met inhouseuurwerken komen, net als de Spitfire, en dat er nog een millimetertje van de kast afgaat. Dat klinkt wel goed vind ik. Want als er inderdaad nu een minder goed/exclusief uurwerk in zit, vind ik het wel een beetje overprijsd.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_185924317
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:39 schreef Federer-fan het volgende:
Heb net ook nog even mijn licht opgestoken op horlogeforum.nl. Iemand schreef dat een Petit Prince een Sellita-uurwerk heeft van een paar honderd euro, dat wel volgens IWC-richtlijnen is aangepast (door Sellita), maar dat diegene niet acceptabel vindt voor die prijs.

Diegene voegde daaraan nog toe dat verwacht wordt dat ze vanaf volgend jaar met inhouseuurwerken komen, net als de Spitfire, en dat er nog een millimetertje van de kast afgaat. Dat klinkt wel goed vind ik. Want als er inderdaad nu een minder goed/exclusief uurwerk in zit, vind ik het wel een beetje overprijsd.
Breitling had ook jarenlang een gemodificeerd uurwerk, maar de gebruikte materialen zijn dan weer van prima kwaliteit, wat het dan gelijk een heel stuk beter maakt. Zal denk ik hetzelfde geval zijn als bij de IWC. Een eigen uurwerk maakt het meestal weer een heel stuk duurder.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 22:10:36 #192
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_185924699
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 15:13 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Oké, dat scheelt.
Je bent bang dat hij van je pols gejat zal worden? Laat duidelijk zijn dat de geen die dat doen echt wel weten wat IWC is.


Even wat betreft bang voor schade. Het is denk ik verstandig altijd te onthouden dat het een gebruiksvoorwerp is net als je scooter, auto, telefoon. En ja daar kunnen krasjes op komen. Die net als bij je auto of scooter weer weg te werken zijn.

Ga je er heel erg op letten dat je bang bent hem te beschadigden is het denk ik beter dat je geen horloge om doet.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  vrijdag 29 maart 2019 @ 22:17:30 #193
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_185924819
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:52 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Breitling had ook jarenlang een gemodificeerd uurwerk, maar de gebruikte materialen zijn dan weer van prima kwaliteit, wat het dan gelijk een heel stuk beter maakt. Zal denk ik hetzelfde geval zijn als bij de IWC. Een eigen uurwerk maakt het meestal weer een heel stuk duurder.
Oké, het enige is dat die eenvoudigste Spitfire maar een fractie duurder is dan die Petit Prince. dus ik heb hoop dat het meevalt.Als het uurwerk van die Petit Prince ook zit in horloge van vijfhonderd euro, voelt het voor mij alsof zon Petit Prince echt overprijsd is.

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:10 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Je bent bang dat hij van je pols gejat zal worden? Laat duidelijk zijn dat de geen die dat doen echt wel weten wat IWC is.
Het is meer dat ik erover nadacht in het kader van mijn oriëntatie op een duur horloge. Maar een gouden Rolex zal ze allicht meer interesseren ja.
quote:
Even wat betreft bang voor schade. Het is denk ik verstandig altijd te onthouden dat het een gebruiksvoorwerp is net als je scooter, auto, telefoon. En ja daar kunnen krasjes op komen. Die net als bij je auto of scooter weer weg te werken zijn.

Ga je er heel erg op letten dat je bang bent hem te beschadigden is het denk ik beter dat je geen horloge om doet.
Ja, dat is waar. En het mag ook wel een beetje leven wat mij betreft.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 29 maart 2019 @ 22:25:01 #194
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_185924982
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:17 schreef Federer-fan het volgende:

Het is meer dat ik erover nadacht in het kader van mijn oriëntatie op een duur horloge. Maar een gouden Rolex zal ze allicht meer interesseren ja.
Tipje van mijn kant, bedenk een budget en ga rond kijken en koop wat JIJ mooi vind. En al het andere is niet belangrijk joh. En of iemand een merk wel of niet kent boeit ook verder niet. Zelf adviseer ik altijd wel het stukje onderhoud even uit te zoeken. 500 euro is iets anders dan 900 euro. En dat is wel geld wat je er voor over moet hebben.

Koop je als hopelijk een investering dan is het natuurlijk een compleet ander verhaal.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  FOK!fotograaf vrijdag 29 maart 2019 @ 22:30:52 #195
145146 Andyy
pi_185925084
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:39 schreef Federer-fan het volgende:
Heb net ook nog even mijn licht opgestoken op horlogeforum.nl. Iemand schreef dat een Petit Prince een Sellita-uurwerk heeft van een paar honderd euro, dat wel volgens IWC-richtlijnen is aangepast (door Sellita), maar dat diegene niet acceptabel vindt voor die prijs.

Diegene voegde daaraan nog toe dat verwacht wordt dat ze vanaf volgend jaar met inhouseuurwerken komen, net als de Spitfire, en dat er nog een millimetertje van de kast afgaat. Dat klinkt wel goed vind ik. Want als er inderdaad nu een minder goed/exclusief uurwerk in zit, vind ik het wel een beetje overprijsd.
Mijn Oris heeft een Sellita SW-200-1 wat een kopie is van de ETA 2824. Hij loopt constant +2.5 in per dag. Niks mis met Sellita.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 07:47:29 #196
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_185929612
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:25 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Tipje van mijn kant, bedenk een budget en ga rond kijken en koop wat JIJ mooi vind. En al het andere is niet belangrijk joh. En of iemand een merk wel of niet kent boeit ook verder niet. Zelf adviseer ik altijd wel het stukje onderhoud even uit te zoeken. 500 euro is iets anders dan 900 euro. En dat is wel geld wat je er voor over moet hebben.

Koop je als hopelijk een investering dan is het natuurlijk een compleet ander verhaal.
Bedankt voor de tips. Ik heb wel een budget in mijn hoofd en wat ik wil. Was eigenlijk al bijna zo ver dat ik die Petit Prince vandaag wilde kopen, maar dat verhaal over het uurwerk maakt dat ik denk ik toch maar een jaar wacht.

Ik koop het niet als investering, al lijkt het me wel iets leuks om in te investeren. Liever horloges dan aandelen.
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:30 schreef Andyy het volgende:

[..]

Mijn Oris heeft een Sellita SW-200-1 wat een kopie is van de ETA 2824. Hij loopt constant +2.5 in per dag. Niks mis met Sellita.
IK twijfel er niet aan dat het een goed uurwerk is hoor. Het is alleen dat ik het leuker vind als het van henzelf is. En als die kast 1 mm kleiner wordt, is dat ook mooi, want dan staat hij beter (mijn pols is vrij smal).
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 30 maart 2019 @ 07:56:16 #197
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_185929654
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:10 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Je bent bang dat hij van je pols gejat zal worden? Laat duidelijk zijn dat de geen die dat doen echt wel weten wat IWC is.

Yup. Ik heb nota bene in deze topicreeks ooit een post gelezen van iemand bij wie ze zijn horloge middenin een kroeg van z'n pols hadden gerukt. Was ook een IWC als ik me niet vergis. Maar sowieso er altijd bewust van zijn dat je een paar duizend euro aan je pols hebt hangen lijkt me niet verkeerd, in bepaalde situaties zou ik hem liever thuislaten.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 08:05:02 #198
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_185929706
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 07:56 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Yup. Ik heb nota bene in deze topicreeks ooit een post gelezen van iemand bij wie ze zijn horloge middenin een kroeg van z'n pols hadden gerukt. Was ook een IWC als ik me niet vergis. Maar sowieso er altijd bewust van zijn dat je een paar duizend euro aan je pols hebt hangen lijkt me niet verkeerd, in bepaalde situaties zou ik hem liever thuislaten.
Vroeger waren het goude kettingen en vandaag de dag horloges. Zelf heb ik me er tot nu toe geen seconde druk over gemaakt.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zaterdag 30 maart 2019 @ 13:20:20 #199
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_185933521
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 06:52 schreef Federer-fan het volgende:
Echt een noobvraag dit, maar maakt het feit dat jullie een duur horloge omhebben dat je rekening houdt met bepaalde dingen, dus bijvoorbeeld:
- een ophoging van je verzekering;
- niet aandoen als je uitgaat (in verband met beschadiging) of als je bijvoorbeeld een survivaldag op je werk hebt;
- niet te zichtbaar dragen (in verband met diefstal);
- niet dragen als je naar het strand gaat of gaat sporten.

Mensen die een waterdicht horloge hebben van vijftig euro ofzo kunnen gewoon dat horloge gewoon altijd aandoen. Maar ben benieuwd hoe jullie dat doen. Zelf vind ik het nogal een bezit en ik heb het idee dat ik vooral in het begin nogal voorzichtig zal zijn, want ik heb nooit zoiets duurs gedragen.
Aangezien ik mijn horloges altijd en overal draag hebt ik een aanvullende kostbaarhedenverzekering afgesloten. Stukje piece of mind. Ik heb eigenlijk maar 1 no go en dat is vintage combineren met water.

Dat eerdere punt omtrent fragiele 1601’s herken ik eigenlijk niet. Draag hem regelmatig, maar heb er tot op heden nooit problemen mee gehad. Die is ooit een keer gestopt met lopen en dat was naar aanleiding van niet zo'n voorzichtig contact met een natuurstenen tegel :')
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_186021746
Dag mensen van het horlogeforum. Ik heb een vraagje waarbij iemand misschien een richtlijn kan geven.
Ik ben een vrouw en heb in 2002 een Jeager Lecoultre reverseble cadeau gekregen van mijn ex. Daar ik deze al jaren niet meer draag wil ik deze graag verkopen. Er staat aan de achterkant een inscriptie op en zover ik me kan herinneren was de aanschafwaarde toen rond de 7000 euro. Hij heeft aan de ene kant een "gewone uitstraling" en als je hem omdraait heeft hij steentjes (diamantjes?) langs de zijkanten. Beide kanten hebben een wijzerplaat. De horlogeband en het horloge is geheel van stainless steel. De inscriptie kan volgens mij verwijderd worden.
Hij is maar zelden gedragen en is in meer dan goede staat. Ik heb de originele doos en boekje erbij evenals het materiaal om schakels te verwijderen/toe te voegen.

Kan iemand mij een indicatie geven wat dit horloge nog op zou brengen en waar ik op moet letten bij juweliers? Liefst ook aanbevelingen van juweliers regio Noord Brabant/Zuid Holland.

Ik kan helaas geen foto vinden van het juiste horloge. Het is een vrij grote behuizing.

[ Bericht 1% gewijzigd door praadje op 03-04-2019 23:10:13 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')