abonnement Unibet Coolblue
pi_184322022
Harbers: ’Overlastgevende asielzoekers eenvoudiger achter tralies’

Den Haag - Overlastgevende asielzoekers moeten eenvoudiger gevangen gezet kunnen worden. Dat zegt staatssecretaris Harbers (Asiel). „Ik zou graag zien dat er meer ruimte zou zijn om in bepaalde gevallen eerder vreemdelingenbewaring op te kunnen leggen, zeker in het geval van overlastgevende vreemdelingen die strafbare feiten begaan.”

Nu schrijven Europese regels nog voor dat asielzoekers alleen in aanmerking komen voor vreemdelingenbewaring (gevangenschap) als ze voldoen aan strikte criteria, waaronder zicht op uitzetting. Dat moet eenvoudiger kunnen, meldt de VVD-bewindsman. „Dit is dan ook onze inzet in de onderhandelingen in Brussel over wetgeving.”
https://www.telegraaf.nl/(...)diger-achter-tralies

Vind je het gek dat veel burgers in Europese landen Europa zat zijn en vind je het gek dat mensen voor een Brexit stemmen? Europa roept dat helemaal op zichzelf af. Engeland had binnenboord gehouden kunnen worden als Europa meer realistisch was geweest in allerlei regelgeving.
pi_184322140
De Europese Unie, voor de vernietiging van Europa!

Wel opmerkelijk dat dit van de VVD komt, die anders altijd met de EU heult.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184323751
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:08 schreef oranjevogel1 het volgende:
De Europese Unie, voor de vernietiging van Europa!

Wel opmerkelijk dat dit van de VVD komt, die anders altijd met de EU heult.
Bijna verkiezingstijd ;)
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 10 januari 2019 @ 18:38:28 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184323863
Vastzetten en uitzetten
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 11 januari 2019 @ 10:17:41 #5
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_184334074
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:08 schreef oranjevogel1 het volgende:
De Europese Unie, voor de vernietiging van Europa!

Wel opmerkelijk dat dit van de VVD komt, die anders altijd met de EU heult.
Nota bene de partij die het ministerie van Justitie al tig jaar runt (en heeft uitgehold).
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_184334238
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:17 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Nota bene de partij die het ministerie van Justitie al tig jaar runt (en heeft uitgehold).
Stemt daarom allen niet meer VVD.
Wat je dan wel moet stemmen is mij een raadsel.
pi_184335169
Als ze niet mogen blijven is er zicht op uitzetting lijkt me. Het kan lang duren of kort duren, maar dat verandert het zicht niet. Verder moet je het onder valse voorwendselen doen van een asielaanvraag strafbaar stellen en de veilige landers daarom meteen vastzetten. Dan komen ze ook niet meer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184335245
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:03 schreef Loekie1 het volgende:
„Ik zou graag zien dat er meer ruimte zou zijn om in bepaalde gevallen eerder vreemdelingenbewaring op te kunnen leggen, zeker in het geval van overlastgevende vreemdelingen die strafbare feiten begaan.”
Hey maar strafbare feiten zijn toch gewoon strafbaar? Indien een EU burger die pleegt dan wordt ie toch ook gewoon vastgezet? Waarom kan dat niet met asielzoekers dan? Wat is dit voor kolder? :'(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_184335250
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:03 schreef Loekie1 het volgende:
Harbers: ’Overlastgevende asielzoekers eenvoudiger achter tralies’

Den Haag - Overlastgevende asielzoekers moeten eenvoudiger gevangen gezet kunnen worden. Dat zegt staatssecretaris Harbers (Asiel). „Ik zou graag zien dat er meer ruimte zou zijn om in bepaalde gevallen eerder vreemdelingenbewaring op te kunnen leggen, zeker in het geval van overlastgevende vreemdelingen die strafbare feiten begaan.”

Nu schrijven Europese regels nog voor dat asielzoekers alleen in aanmerking komen voor vreemdelingenbewaring (gevangenschap) als ze voldoen aan strikte criteria, waaronder zicht op uitzetting. Dat moet eenvoudiger kunnen, meldt de VVD-bewindsman. „Dit is dan ook onze inzet in de onderhandelingen in Brussel over wetgeving.”
https://www.telegraaf.nl/(...)diger-achter-tralies

Vind je het gek dat veel burgers in Europese landen Europa zat zijn en vind je het gek dat mensen voor een Brexit stemmen? Europa roept dat helemaal op zichzelf af. Engeland had binnenboord gehouden kunnen worden als Europa meer realistisch was geweest in allerlei regelgeving.
Dus, er zijn momenteel geen regels om mensen achter de tralies te zetten wanneer ze strafbare feiten plegen waar geen gevangenisstraf op staat, of wanneer ze overlast veroorzaken (waar ook geen gevangenisstraf op staat)

Klinkt mij niet heel vreemd in de oren als ik eerlijk ben.

Neemt niet weg natuurlijk dat de behoefte om ze vast te zetten er wel is. Neem aan dat de EU daar vrij snel over uit is en dat dit vrij snel aangepast kan worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door devlinmr op 11-01-2019 11:52:12 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_184335273
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:39 schreef vosss het volgende:

[..]

Hey maar strafbare feiten zijn toch gewoon strafbaar? Indien een EU burger die pleegt dan wordt ie toch ook gewoon vastgezet? Waarom kan dat niet met asielzoekers dan? Wat is dit voor kolder? :'(
Omdat niet voor alle strafbare feiten een gevangenisstraf geldt. Kan ook een boete zijn.
Er is geen enkele EU regel die een land verbiedt om een asielzoeker die bijvoorbeeld een moord oid pleegt gevangen te zetten.

Het enige wat de EU regels verbieden is dat je asielzoekers niet mag vastzetten omdat asielzoeker.

Maar ja.. dit speelt natuurlijk weer lekker in op de gevoelens van mensen tav het grote boze Brussel.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 11:42:49 #11
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184335315
quote:
Nu schrijven Europese regels nog voor dat asielzoekers alleen in aanmerking komen voor vreemdelingenbewaring (gevangenschap) als ze voldoen aan strikte criteria, waaronder zicht op uitzetting.
Simpel; geef ze een cel met uitzicht op de gevangenispoort.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 11:44:27 #12
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184335355
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:39 schreef vosss het volgende:

[..]

Hey maar strafbare feiten zijn toch gewoon strafbaar? Indien een EU burger die pleegt dan wordt ie toch ook gewoon vastgezet? Waarom kan dat niet met asielzoekers dan? Wat is dit voor kolder? :'(
Iedere asielzoeker een auto met CD geven. Probleem opgelost.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')