abonnement Unibet Coolblue
pi_184321460
In mijn cultuur is arranged marriage eigenlijk de enige manier om aan een partner/vrouw te komen. Ik ben hier streng op tegen omdat ik dit een verouderd concept vind. Heb liever dat mensen zelf hun partner uitkiezen.

Echter staan de meiden van mijn afkomst hier totaal niet voor open. En Nederlanders moeten niks van mij hebben.

Dilemma...
pi_184321498
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:35 schreef MartianHunter het volgende:
In mijn cultuur is arranged marriage eigenlijk de enige manier om aan een partner/vrouw te komen. Ik ben hier streng op tegen omdat ik dit een verouderd concept vind. Heb liever dat mensen zelf hun partner uitkiezen.

Echter staan de meiden van mijn afkomst hier totaal niet voor open. En Nederlanders moeten niks van mij hebben.

Dilemma...
Maar mag je dan nog nee zeggen of wordt je gedwongen om met haar te trouwen?
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_184321617
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:37 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Maar mag je dan nog nee zeggen of wordt je gedwongen om met haar te trouwen?
Het is niet zo dat er een partner voor mij gezocht wordt zonder dat ik het weet. Ik geef zelf aan mijn ouders door dat ik wil trouwen. Vervolgens gaan zij met de ouders van de vrouw onderhandelen.
pi_184321638
Haal een vrouw uit thailand.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184321658
Is het dan niet beter om gewoon niet te trouwen?
-nee-
pi_184321698
quote:
4s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:46 schreef Marsenal het volgende:
Is het dan niet beter om gewoon niet te trouwen?
Die jongen wil wel gewoon trouwen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184321718
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:45 schreef oranjevogel1 het volgende:
Haal een vrouw uit thailand.
Ik zie altijd oude Nederlanders met jonge Thaise dames rondlopen. Die oudjes hebben waarschijnlijk veel meer geld dan ik. Ik vind het eigenlijk net zo erg als arranged marriage als je partner alleen maar met je is omdat ze hier een beter leven heeft.
pi_184321733
quote:
4s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:46 schreef Marsenal het volgende:
Is het dan niet beter om gewoon niet te trouwen?
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:48 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Die jongen wil wel gewoon trouwen.
Hoeft niet, Maar relatie is in mijn situatie ook lastig door dezelfde redenen.
pi_184321865
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:49 schreef MartianHunter het volgende:

[..]

Ik zie altijd oude Nederlanders met jonge Thaise dames rondlopen. Die oudjes hebben waarschijnlijk veel meer geld dan ik. Ik vind het eigenlijk net zo erg als arranged marriage als je partner alleen maar met je is omdat ze hier een beter leven heeft.
Je wilt dus een gelijkwaardig huwelijk, maar je kan geen geschikte vrouw vinden die dat ook wilt? Ik denk dat je dan een beetje naar de mogelijke oorzaak moet zoeken, bijvoorbeeld:

- je wilt je vast houden aan je eigen cultuur, waardoor je niet aantrekkelijk bent voor mensen uit andere culturen en in je eigen cultuur zijn gelijkwaardige huwelijken niet de norm;
- het is niet zo zeer cultuur gerelateerd, maar je bent onzeker, o.a. door je positie in de maatschappij.

In het eerste voorbeeld zou je bijvoorbeeld kunnen breken met je eigen cultuur.
In het tweede voorbeeld zou je aan je onzekerheid kunnen werken.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184322144
Ik kan me niet voorstellen dat er helemaal geen meisjes zijn van je eigen afkomst of Nederlands (of een andere afkomst?) die je willen daten.
pi_184322163
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:57 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Je wilt dus een gelijkwaardig huwelijk, maar je kan geen geschikte vrouw vinden die dat ook wilt? Ik denk dat je dan een beetje naar de mogelijke oorzaak moet zoeken, bijvoorbeeld:

- je wilt je vast houden aan je eigen cultuur, waardoor je niet aantrekkelijk bent voor mensen uit andere culturen en in je eigen cultuur zijn gelijkwaardige huwelijken niet de norm;
- het is niet zo zeer cultuur gerelateerd, maar je bent onzeker, o.a. door je positie in de maatschappij.

In het eerste voorbeeld zou je bijvoorbeeld kunnen breken met je eigen cultuur.
In het tweede voorbeeld zou je aan je onzekerheid kunnen werken.
Ik ben opgegroeid in Nederland. Qua cultuur ben ik gewoon Nederlands. Ik heb het idee dat vrouwen vaak te snel van uit gaan dat ik een bepaalde cultuur aanhang waar zij (terecht) geen fan van zijn.

Ik krijg vaak te horen dat ik niet hun type. Kan natuurlijk ook gewoon mijn uiterlijk zijn. Misschien vallen Nederlands vrouwen gewoon niet op mijn uiterlijk/afkomst. Je tweede punt heeft wel een kern van waarheid denk is. Ben denk ik onzekerder geworden omdat ik zoveel moeite heb met een partner vinden.
pi_184322176
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:10 schreef MartianHunter het volgende:

[..]

Ik ben opgegroeid in Nederland. Qua cultuur ben ik gewoon Nederlands. Ik heb het idee dat vrouwen vaak te snel van uit gaan dat ik een bepaalde cultuur aanhang waar zij (terecht) geen fan van zijn.

Ik krijg vaak te horen dat ik niet hun type. Kan natuurlijk ook gewoon mijn uiterlijk zijn. Misschien vallen Nederlands vrouwen gewoon niet op mijn uiterlijk/afkomst.
Onzin.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184322193
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:10 schreef MartianHunter het volgende:

[..]

Ik ben opgegroeid in Nederland. Qua cultuur ben ik gewoon Nederlands. Ik heb het idee dat vrouwen vaak te snel van uit gaan dat ik een bepaalde cultuur aanhang waar zij (terecht) geen fan van zijn.

Ik krijg vaak te horen dat ik niet hun type. Kan natuurlijk ook gewoon mijn uiterlijk zijn. Misschien vallen Nederlands vrouwen gewoon niet op mijn uiterlijk/afkomst.
Ik proef hier toch echt een stukje onzekerheid.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184322237
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:08 schreef Halimede het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat er helemaal geen meisjes zijn van je eigen afkomst of Nederlands (of een andere afkomst?) die je willen daten.
Van mijn eigen cultuur zijn er wel meisjes, maar ze zijn bang voor afstoting door hun ouders. Met Nederlanders heb ik nog geen succes in ieder geval.
pi_184322255
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Onzin.
Welk stuk?
pi_184322356
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:14 schreef MartianHunter het volgende:

[..]

Welk stuk?
Laatste stukje, over dat je hun type niet bent.
Als jij ABN praat komt het wel goed hoor.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184322359
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:14 schreef MartianHunter het volgende:

[..]

Van mijn eigen cultuur zijn er wel meisjes, maar ze zijn bang voor afstoting door hun ouders. Met Nederlanders heb ik nog geen succes in ieder geval.
Dat kan ik me voorstellen, ik date op dit moment iemand die is afgestoten door een groot gedeelte van zijn familie omdat hij geen gearrangeerd huwelijk wilde. Voor meisjes kan dat vast nog een groter probleem zijn.

Hoe oud ben je?
  donderdag 10 januari 2019 @ 17:21:09 #18
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_184322360
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:14 schreef MartianHunter het volgende:

[..]

Van mijn eigen cultuur zijn er wel meisjes, maar ze zijn bang voor afstoting door hun ouders. Met Nederlanders heb ik nog geen succes in ieder geval.
En dat is de cultuur van Mars of..?
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_184322547
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:21 schreef Halimede het volgende:

[..]

Dat kan ik me voorstellen, ik date op dit moment iemand die is afgestoten door een groot gedeelte van zijn familie omdat hij geen gearrangeerd huwelijk wilde. Voor meisjes kan dat vast nog een groter probleem zijn.

Hoe oud ben je?
29
pi_184322553
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:21 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

En dat is de cultuur van Mars of..?
Afghanistan.
pi_184322641
Lastige situatie. Ik zou proberen om invloed uit te oefenen met welke ouders van welke vrouw ze gaan onderhandelen. Misschien dat ze daar wel (schoorvoetend) voor open staan. Is misschien ongebruikelijk maar als ze weten dat je het liefste meisje A zou willen dan kan ik me voorstellen dat ze met die ouders als eerste willen onderhandelen. Of ben ik nou naief :P
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_184322718
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:29 schreef MartianHunter het volgende:

[..]

29
Dan heb je vast ook druk van je familie om al te gaan trouwen, of niet?
Hoe probeer je aan dates te komen, Tinder?
pi_184322925
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:38 schreef Halimede het volgende:

[..]

Dan heb je vast ook druk van je familie om al te gaan trouwen, of niet?
Hoe probeer je aan dates te komen, Tinder?
Mijn moeder vraagt weleens of het niet tijd is, maar tot nu toe accepteert ze als ik zeg dat ik wil wachten.
Nee Tinder is alleen voor seks toch? Gewoon tijdens uitgaan. Heb ook online dating geprobeerd in het verleden..
pi_184323360
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:47 schreef MartianHunter het volgende:

[..]

Mijn moeder vraagt weleens of het niet tijd is, maar tot nu toe accepteert ze als ik zeg dat ik wil wachten.
Nee Tinder is alleen voor seks toch? Gewoon tijdens uitgaan. Heb ook online dating geprobeerd in het verleden..
Tegenwoordig is Tinder helemaal niet meer alleen voor seks, plus je kan het ook in je profiel zetten dat je geen interesse hebt in scharrels/ONS/FWB :) zo kom je wel makkelijker mensen tegen!
  donderdag 10 januari 2019 @ 18:14:01 #25
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_184323403
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:30 schreef MartianHunter het volgende:

[..]

Afghanistan.
Ah, dat verklaart wel wat.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 10 januari 2019 @ 18:16:33 #26
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184323456
Nederlanders willen je wel als je een leuke meid bent hoor
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 10 januari 2019 @ 18:18:26 #27
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184323485
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:11 schreef Halimede het volgende:

[..]

Tegenwoordig is Tinder helemaal niet meer alleen voor seks, plus je kan het ook in je profiel zetten dat je geen interesse hebt in scharrels/ONS/FWB :) zo kom je wel makkelijker mensen tegen!
Als je dat in je profiel zet swipe ik standaard links, niet dat ik meiden wil die daarop uit zijn maar het is super irritant dat zoveel vrouwen in hun beschrijving zetten IK WIL DIT NIET IK WIL DAT NIET ALLEEN SERIEUZE MANNEN

Dan denk ik echt joh, relax op deze app kan je iemand gelijk verwijderen :')

Zet gewoon erin wat je leuk vindt om te doen
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_184323508
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:18 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Als je dat in je profiel zet swipe ik standaard links, niet dat ik meiden wil die daarop uit zijn maar het is super irritant dat zoveel vrouwen in hun beschrijving zetten IK WIL DIT NIET IK WIL DAT NIET ALLEEN SERIEUZE MANNEN

Dan denk ik echt joh, relax op deze app kan je iemand gelijk verwijderen :')

Zet gewoon erin wat je leuk vindt om te doen
1. TS is op zoek naar vrouwen
2. Niet iedereen reageert daar zo allergisch op. Zelf swipe ik daar niet op weg
pi_184324120
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:14 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ah, dat verklaart wel wat.
Reputatie is niet goed idd.
pi_184324243
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:52 schreef MartianHunter het volgende:

[..]

Reputatie is niet goed idd.
Wat voor reputatie hebben Afghaanse mannen dan? :@
  donderdag 10 januari 2019 @ 19:02:52 #31
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_184324287
Statistisch gezien lopen die huwelijken vaak wel goed.
Alhoewel ik me afvraag of scheiden in dat soort culturen veel minder geaccepteerd wordt.

Anyway heb je ook nog een "keus" als je ouders gaan zoeken of komen ze met iemand en daar moet je het dan mee doen?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 10 januari 2019 @ 19:18:05 #32
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_184324551
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:52 schreef MartianHunter het volgende:

[..]

Reputatie is niet goed idd.
Ik zou het niet weten, in mijn ervaring merk ik het niet.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_184325194
Nederlandse vrouwen gaan ervan uit dat je geen serieuze relatie met ze wil, omdat de moslim man over het algemeen uiteindelijk trouwt met een maagd uit het land van herkomst.
pi_184325352
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:14 schreef MartianHunter het volgende:
mijn eigen cultuur
Welke is dat dan?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_184325504
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:45 schreef oranjevogel1 het volgende:
Haal een vrouw uit thailand.
_O_
Ik was hier...
pi_184325534
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 19:50 schreef Maerwynn het volgende:
Nederlandse vrouwen gaan ervan uit dat je geen serieuze relatie met ze wil, omdat de moslim man over het algemeen uiteindelijk trouwt met een maagd uit het land van herkomst.
Wie zegt dat de TS moslim is? :?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184326017
Ik ken meerdere Afghanen met een Nederlandse vrouw...
pi_184326077
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 20:38 schreef Hamzoef het volgende:
Ik ken meerdere Afghanen met een Nederlandse vrouw...
Wat is jouw mening eigenlijk over uithuwelijken?
  donderdag 10 januari 2019 @ 20:46:18 #39
80382 manny
30 is best veel
pi_184326179
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:35 schreef MartianHunter het volgende:

Echter staan de meiden van mijn afkomst hier totaal niet voor open. En Nederlanders moeten niks van mij hebben.

Dilemma...
Als je dit soort dingen tegen jezelf blijft zeggen dan komt het vanzelf uit. Jouw gedachtes voorspellen wat er gaat gebeuren.

Dus tja. Kweek wat zelfvertrouwen, gooi dat soort negatieve gedachtes over boord. Kijk eens om je heen en wellicht gebeurt er iets leuks.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_184327199
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:35 schreef MartianHunter het volgende:
In mijn cultuur is arranged marriage eigenlijk de enige manier om aan een partner/vrouw te komen. Ik ben hier streng op tegen omdat ik dit een verouderd concept vind. Heb liever dat mensen zelf hun partner uitkiezen.

Echter staan de meiden van mijn afkomst hier totaal niet voor open. En Nederlanders moeten niks van mij hebben.

Dilemma...
Fuck je cultuur. Probleem opgelost.
pi_184327486
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:35 schreef MartianHunter het volgende:
In mijn cultuur is arranged marriage eigenlijk de enige manier om aan een partner/vrouw te komen. Ik ben hier streng op tegen omdat ik dit een verouderd concept vind. Heb liever dat mensen zelf hun partner uitkiezen.

Echter staan de meiden van mijn afkomst hier totaal niet voor open. En Nederlanders moeten niks van mij hebben.

Dilemma...
Ik begrijp wel wat je bedoelt TS. Ik ben weleens met dames in contact gekomen via ouders om met hen kennis te maken en te praten. Maar veelal waren dat dames die 'stiekem' al een relatie met iemand anders hadden waar hun ouders niks van mochten weten. Arranged marriage kan helpen maar wel als je aan beide kanten het niet verplicht stelt maar gewoon luchtig: is er een klik en reden om verder te gaan waarom niet dan. Is er geen klik oke dan klaar opsodemieteren _O- _O- _O-
pi_184327827
Hoe onderhandelen ze daar dan over? Hoe gaat zo'n gesprek dan? Waarom zijn meisjes van jouw eigen cultuur bang voor afstoting door hun ouders als ze met jou een relatie beginnen?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_184329740
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:45 schreef oranjevogel1 het volgende:
Haal een vrouw uit thailand.
Je kunt toch ook gewoon gaan zeevissen in Thailand :?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_184331871
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 20:41 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Wat is jouw mening eigenlijk over uithuwelijken?
Als een van beiden daar bezwaar tegen heeft, ben ik er tegen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2019 07:12:21 ]
pi_184332068
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 07:05 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Als een van beiden daar bezwaar tegen heeft, ben ik er tegen.
^O^

Dan denken wij hetzelfde :)
pi_184342863
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:07 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Hoe onderhandelen ze daar dan over? Hoe gaat zo'n gesprek dan? Waarom zijn meisjes van jouw eigen cultuur bang voor afstoting door hun ouders als ze met jou een relatie beginnen?
Omdat een relatie niet bestaat daar. Het is of verloofd/getrouwd of niks.

En meisjes hebben daar om twee redenen geen zin in, ze willen zelf de zekerheid en serieusheid van een man en zijn familie. En twee, als zij bekend staan als het meisje dat met mannen omgaat zonder verloofd te zijn, dan gaat dat snel rond en komen zij en haar familie bekend te staan als niet zo geschikt om mee te trouwen.
know'm sayin?
×
word? word.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 20:13:08 #47
451005 Grems
Clown World
pi_184345578
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:30 schreef MartianHunter het volgende:

[..]

Afghanistan.
Dat is wel onfortuinlijk inderdaad.
pi_184347667
Meld je aan op muslima.com, zet wat foto's erop met subtiele verwijzingen naar social media of andere contactmogelijkheden zodat je niet hoeft te betalen om ze met je contact te laten komen, voeg een verhaaltje toe over hoe respectvol je bent naar vrouwen toe, en tada, je hebt ineens een vloot aan vrouwen die juist op zoek zijn naar jouw type. Werp een net uit ('like' alles en iedereen), kijk wat blijft hangen, en kies daar een leuke uit. Ben je wel moslim? Dat verhoogt je kans daar aanzienlijk.

Kan natuurlijk ook zijn dat je fucking lelijk bent, maar dat heeft niks met cultuur te maken.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 22:42:59 #49
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_184349170
Wat me wel opvalt bij dit soort huwelijken is dat die ouders vaak vrijwel exact goed weten in te schatten wat een goede match is, bijna nog beter dan hun eigen kinderen zelf al door hebben. Ze letten bijvoorbeeld ook op opleidingsniveau enzo. Misschien dat TS daarom onzeker is over wat hij dan voor vrouw krijgt?
pi_184349410
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 22:42 schreef Mishu het volgende:
Wat me wel opvalt bij dit soort huwelijken is dat die ouders vaak vrijwel exact goed weten in te schatten wat een goede match is, bijna nog beter dan hun eigen kinderen zelf al door hebben. Ze letten bijvoorbeeld ook op opleidingsniveau enzo. Misschien dat TS daarom onzeker is over wat hij dan voor vrouw krijgt?
Hoe fucking kansloos ben jij?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 12 januari 2019 @ 17:59:45 #51
80382 manny
30 is best veel
pi_184362861
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 22:42 schreef Mishu het volgende:
Wat me wel opvalt bij dit soort huwelijken is dat die ouders vaak vrijwel exact goed weten in te schatten wat een goede match is, bijna nog beter dan hun eigen kinderen zelf al door hebben. Ze letten bijvoorbeeld ook op opleidingsniveau enzo. Misschien dat TS daarom onzeker is over wat hij dan voor vrouw krijgt?
wat typ / braak je nou het internet op ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_184365046
Zoek je een vrouw van een andere afkomst. Opgelost!
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184365876
Misschien even aan je ouders vertellen dat ze niet meer in Afghanistan zijn. Ik neem aan dat ze hier zijn gekomen om de onveilige onderdrukkende situatie te ontvluchten. Ze moeten dus maar stoppen om je te onderdrukken met een arranged marriage.
pi_184372249
En iemand leren kennen via een feest? Er worden feesten georganiseerd speciaal voor afghanen enzo. Daar kan je misschien iemand leren kennen.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_184373756
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 18:08 schreef alors het volgende:
Omdat een relatie niet bestaat daar. Het is of verloofd/getrouwd of niks.

En meisjes hebben daar om twee redenen geen zin in, ze willen zelf de zekerheid en serieusheid van een man en zijn familie. En twee, als zij bekend staan als het meisje dat met mannen omgaat zonder verloofd te zijn, dan gaat dat snel rond en komen zij en haar familie bekend te staan als niet zo geschikt om mee te trouwen.
Oh oke bedankt voor de info. Dus de enige manier om een relatie te hebben is door te trouwen en de enige manier om te trouwen is door een arranged marriage. Nou ja dan vraag ik me inderdaad af waar de ouders van de ts hun keuze op zullen baseren en hoe zoiets overlegd wordt. Of ze gewoon voor de eerste de beste gaan of echt gericht een vrouw zoeken die de reputatie van de familie kan behouden of verbeteren /het meest gehoorzaam is enz.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_184374362
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:45 schreef oranjevogel1 het volgende:
Haal een vrouw uit thailand.
Moet je niet willen. Tyfusmentaliteit dat ze daar hebben. Egoïstisch af. De kans dat je een leuke hebt is 7% tops.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2019 11:23:24 ]
pi_184376669
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 11:22 schreef Myrr het volgende:

Moet je niet willen. Tyfusmentaliteit dat ze daar hebben. Egoïstisch af. De kans dat je een leuke hebt is 7% tops.
Dat past ook wel bij iemand die vrouwen wil halen alsof het zakken aardappelen zijn
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_184383346
Denk dat veel fokkers met je zouden willen ruilen... weet je hoeveel moeite het voor hun kost om überhaupt een vriendin te vinden? Jij kan lekker op je luie gat zitten terwijl je ouders een vrouw voor je zoeken.
pi_184384186
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:45 schreef oranjevogel1 het volgende:
Haal een vrouw uit thailand.
pi_184384193
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 13:23 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Dat past ook wel bij iemand die vrouwen wil halen alsof het zakken aardappelen zijn
pi_184384220
Welke cultuur?
Pakistaans?
pi_184384242
Zo'n bizar gebruik vind ik dat hè. Geef je aan te willen trouwens, en dan gaan de ouders onderhandelen om een vrouw voor je aan te schaffen. 8)7
Alsof het om een product gaat.
Eens kijken
pi_184384263
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 19:39 schreef Maharski het volgende:
Zo'n bizar gebruik vind ik dat hè. Geef je aan te willen trouwens, en dan gaan de ouders onderhandelen om een vrouw voor je aan te schaffen. 8)7
Alsof het om een product gaat.
Idd
pi_184384976
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 19:39 schreef Maharski het volgende:
Zo'n bizar gebruik vind ik dat hè. Geef je aan te willen trouwens, en dan gaan de ouders onderhandelen om een vrouw voor je aan te schaffen. 8)7
Alsof het om een product gaat.
Ouders kunnen juist vaak heel goed inschatten wat passend voor hun kinderen is. Wat heeft dat met 'een product' te maken?
pi_184385035
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 20:15 schreef Hamzoef het volgende:

Ouders kunnen juist vaak heel goed inschatten wat passend voor hun kinderen is. Wat heeft dat met 'een product' te maken?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bruidsschat
Als ik islamitisch was en werrd uitgehuwelijkt zou ik 1000.000.000 euro eisen
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_184385326
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 20:15 schreef Hamzoef het volgende:
Ouders kunnen juist vaak heel goed inschatten wat passend voor hun kinderen is. Wat heeft dat met 'een product' te maken?
Dat zal best, wellicht.
Helaas komt het ook maar al te vaak voor dat zo'n meisje (want dan zijn het vaak) in een huwelijk vol mishandeling en tirannie terecht komt. Zal het boek 'Sluier van angst' van Samia Shariff niet snel vergeten.

Maar daarbij: de vonk moet toch gewoon overslaan, vanzelf? Je kunt liefde toch niet 'doen' of afdwingen?
Eens kijken
pi_184386879
Stel u voor dat je wordt uitgehuwelijkt aan Mia Khalifa
pi_184388976
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:47 schreef MartianHunter het volgende:

[..]

Mijn moeder vraagt weleens of het niet tijd is
Het is in principe heel simpel en dat is dat je haar dan moet zeggen dat ze daar helemaal niks mee te maken heeft en dat je zelf wel bepaald met wie en wanneer je gaat trouwen.

Eventuele gevolgen maken het helaas wat minder simpel.
pi_184391144
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:49 schreef MartianHunter het volgende:

[..]

Ik zie altijd oude Nederlanders met jonge Thaise dames rondlopen. Die oudjes hebben waarschijnlijk veel meer geld dan ik. Ik vind het eigenlijk net zo erg als arranged marriage als je partner alleen maar met je is omdat ze hier een beter leven heeft.

Je wou toch niet beweren dat die droeftoeter in dit filmpje het beter getroffen heeft als jij?
pi_184401243
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 20:29 schreef Maharski het volgende:

[..]

Dat zal best, wellicht.
Helaas komt het ook maar al te vaak voor dat zo'n meisje (want dan zijn het vaak) in een huwelijk vol mishandeling en tirannie terecht komt. Zal het boek 'Sluier van angst' van Samia Shariff niet snel vergeten.

Maar daarbij: de vonk moet toch gewoon overslaan, vanzelf? Je kunt liefde toch niet 'doen' of afdwingen?
Je hebt zoveel vormen hiervan. In de fok wereld is het altijd zo lekker zwart-wit.
Of:
Een vader gaat op een boze dag naar zijn dochter gaat en zegt: 'Jij gaat met neef Hassan trouwen' en haar leven verandert in een hel.

Of:
Ze ontmoet iemand (het liefst een autochtoon) bij de bushalte en het is liefde op het eerste gezicht en ze leefden nog lang en gelukkig.

In werkelijkheid gaat het vaak zo dat een familie bij een andere familie informeert. Soms op eigen initiatief, maar meestal in overleg met en op initiatief van de jongen. En dan mogen zoon/dochter zelf bepalen of ze met elkaar gaan praten om te kijken of ze elkaar leuk vinden en bij elkaar passen.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_184401375
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 20:15 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ouders kunnen juist vaak heel goed inschatten wat passend voor hun kinderen is. Wat heeft dat met 'een product' te maken?
Het gaat die ouders vaak niet om het geluk van hun kind maar om het verhogen van aanzien van hun eigen familie, of puur om de bruidsschat die de familie van de bruidegom mag betalen. Dan gebruik je je kind inderdaad als product om te verhandelen. Jijzelf kan altijd het beste inschatten wie bij je past, want, en hier komt het, JE BENT HET ZELF.
pi_184401394
Toch maar homo worden
pi_184401454
Meestal wordt je uitgehuwelijkt aan iemand uit je eigen omgeving, dorp, gebied, cultuur, afkomst.

Ik sta er niet achter, maar 100% slecht is het ook weer niet. Stel je kunt zelf niemand krijgen, dan is dit wel een uitkomst wanneer beiden er vrede mee hebben.
  maandag 14 januari 2019 @ 18:32:50 #74
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_184401495
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:49 schreef MartianHunter het volgende:
als je partner alleen maar met je is omdat ze hier een beter leven heeft.
Dat is niet louter de basis van huwelijken met importbruiden.
pi_184401800
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:22 schreef alors het volgende:
Of:
Ze ontmoet iemand (het liefst een autochtoon) bij de bushalte en het is liefde op het eerste gezicht en ze leefden nog lang en gelukkig.

In werkelijkheid gaat het vaak zo dat een familie bij een andere familie informeert. Soms op eigen initiatief, maar meestal in overleg met en op initiatief van de jongen. En dan mogen zoon/dochter zelf bepalen of ze met elkaar gaan praten om te kijken of ze elkaar leuk vinden en bij elkaar passen.
Dan is het iets anders. Dan heeft het iig nog iets natuurlijks en vrijblijvends. In zo'n geval lijkt me er niet zo veel mis mee. Maar regelrechte uithuwelijking daarentegen is imo een verschrikking.
Eens kijken
  maandag 14 januari 2019 @ 19:05:37 #76
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_184402125
Misschien toch even kijken wat voor lewd pussy je ouders voor je kunnen hosselen. Als ze lelluk is dan zeg je gewoon dat je eigenlijk een fetish hebt voor mannenkutjes... als je dan vervolgens thuis komt met een zo'n afgelebberde thaise barmeid dan zijn ze al zo blij dat je geen homo bent dat dat direct goedkeuring krijgt.

Voila. Fixed your life.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_184610009
Heb nu wel matches op dating sites. Durf alleen niet om een afspraak met ze te maken :')

Er zijn ook moslima's die mij geliked hebben. Jammer dat 90% van hun profiel gaat over hun religie en hoe belangrijk dat voor ze is, anders stond ik zeker voor open!
pi_184610061
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:05 schreef SpecialK het volgende:
Misschien toch even kijken wat voor lewd pussy je ouders voor je kunnen hosselen. Als ze lelluk is dan zeg je gewoon dat je eigenlijk een fetish hebt voor mannenkutjes... als je dan vervolgens thuis komt met een zo'n afgelebberde thaise barmeid dan zijn ze al zo blij dat je geen homo bent dat dat direct goedkeuring krijgt.

Voila. Fixed your life.
Gaat mij niet zozeer om uiterlijk hoor. Ben niet zo kieskeurig daarin. Gaat mij vooral om dat die meiden allemaal religieus zijn en ik voor de ouders ook moet doen alsof ik religieus ben, anders staan ze het niet toe. Wil niet liegen.
pi_184610751
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:08 schreef Halimede het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat er helemaal geen meisjes zijn van je eigen afkomst of Nederlands (of een andere afkomst?) die je willen daten.
Denk ik ook
pi_184610765
Welke afkomst heb je?
pi_184610881
Voor de mensen die nieuwsgierig zijn naar mijn uiterlijk, nr.1 (kinshuk mahajan) hier lijkt inderdaad op mij maar heb meer een baard zoals die nr.5 (John Abraham):


  vrijdag 25 januari 2019 @ 12:31:29 #82
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_184610918
Zeg tegen je ouders dat je Nederlander bent en je aan de Nederlandse cultuur wilt houden en het hier dus gebruikelijk is dat je zelf een geschikte partner vindt en als ze het hier niet mee eens zijn boeken ze maar een vliegticket om terug te gaan naar land van herkomst.
pi_184610996
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:24 schreef alexlefou het volgende:
Welke afkomst heb je?
Afghanistan
  vrijdag 25 januari 2019 @ 12:41:39 #84
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_184611142
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:35 schreef MartianHunter het volgende:

[..]

Afghanistan
RIP dan maar
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_184611238
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:31 schreef incel het volgende:
Zeg tegen je ouders dat je Nederlander bent en je aan de Nederlandse cultuur wilt houden en het hier dus gebruikelijk is dat je zelf een geschikte partner vindt en als ze het hier niet mee eens zijn boeken ze maar een vliegticket om terug te gaan naar land van herkomst.
pi_184611249
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:35 schreef MartianHunter het volgende:

[..]

Afghanistan
Aparte cultuur inderdaad,

Hoe verloopt zo een arranged marriage?
pi_184611695
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:41 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

RIP dan maar
Wat is daar zo mis mee?
pi_184611742
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:47 schreef alexlefou het volgende:

[..]

Aparte cultuur inderdaad,

Hoe verloopt zo een arranged marriage?
Je kan zelf aan je ouders vertellen wie je leuk vind en dan gaan ze met de ouders van diegene praten. Dan gaan ze soort van onderhandelen over van alles en nog wat.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 13:09:16 #89
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_184611745
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 13:07 schreef Halimede het volgende:

[..]

Wat is daar zo mis mee?
:')
pi_184611775
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:46 schreef alexlefou het volgende:

[..]

Dit is het probleem niet hoor. Mijn ouders verplichten mij hier niet toe. Ik zie alleen niet veel alternatieven :'). Ook dat arranged marriage verhaal is lastig voor mij omdat ik niet religieus ben.
pi_184611778
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 13:09 schreef incel het volgende:

[..]

:')
Ja, vertel het maar :') kan je wel zo'n stomme smiley alleen als antwoord doen, maar daar heb ik niks aan
  vrijdag 25 januari 2019 @ 13:10:51 #92
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_184611790
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 13:10 schreef Halimede het volgende:

[..]

Ja, vertel het maar :') kan je wel zo'n stomme smiley alleen als antwoord doen, maar daar heb ik niks aan
Nee niks man prachtig voorspoedig land met gouden cultuur.
pi_184611808
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 13:10 schreef incel het volgende:

[..]

Nee niks man prachtig voorspoedig land met gouden cultuur.
Als nog zo'n niks zeggend antwoord
  vrijdag 25 januari 2019 @ 13:12:07 #94
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_184611818
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 13:07 schreef Halimede het volgende:

[..]

Wat is daar zo mis mee?
Met arranged marriage? alles. En in die culturen moet je volgens mij wel als je je familie niet kwijt wil. Vandaar mijn RIP.
Wat vind jij er van?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_184611837
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 13:12 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Met arranged marriage? alles. En in die culturen moet je volgens mij wel als je je familie niet kwijt wil. Vandaar mijn RIP.
Wat vind jij er van?
Ik had het over Afghanen in het algemeen. In meerdere culturen komen arranged marriages voor, zijn al die mensen ook slecht?
pi_184611889
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 13:12 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Met arranged marriage? alles. En in die culturen moet je volgens mij wel als je je familie niet kwijt wil. Vandaar mijn RIP.
Wat vind jij er van?
Dat is niet zo bij mij hoor. Als ik een relatie krijg met een niet moslim gaan mijn ouders mij echt niet afstoten. Ze weten van mij ook dat ik niet religieus ben en dat is ook geen probleem. Er zijn andere kennissen die dat misschien wel erg zullen vinden maar met hun wil ik eerlijk gezegd sowieso niet zoveel te maken hebben.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 13:16:33 #97
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_184611896
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 13:13 schreef Halimede het volgende:

[..]

Ik had het over Afghanen in het algemeen. In meerdere culturen komen arranged marriages voor, zijn al die mensen ook slecht?
Oke. Weet ik.
Wie noemt de mensen slecht dan? stop eens met verzuurd denken en de drang om anderen aan te vallen. Erg vermoeiend.
Bij dezen dan voor jou voor de duidelijkheid, arranged marriage VIND IK achterlijk.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 13:17:29 #98
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_184611910
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 13:15 schreef MartianHunter het volgende:

[..]

Dat is niet zo bij mij hoor. Als ik een relatie krijg met een niet moslim gaan mijn ouders mij echt niet afstoten. Ze weten van mij ook dat ik niet religieus ben en dat is ook geen probleem. Er zijn andere kennissen die dat misschien wel erg zullen vinden maar met hun wil ik eerlijk gezegd sowieso niet zoveel te maken hebben.
Heel mooi, je ziet dat het ook anders gaat vaak. Veel minder vrij dan jouw situatie.
Dat laatste ben ik helemaal met je eens, heel goed ^O^
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_184612004
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 13:16 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Oke. Weet ik.
Wie noemt de mensen slecht dan? stop eens met verzuurd denken en de drang om anderen aan te vallen. Erg vermoeiend.
Bij dezen dan voor jou voor de duidelijkheid, arranged marriage VIND IK achterlijk.
Jouw reactie op dat hij uit Afghanistan komt is "RIP", dat duidt op een negatief beeld betreffend Afghanen en het was niet duidelijk dat je alleen uithuwelijken bedoelde. Waar val ik jou aan? Ik vraag alleen om opheldering, omdat ik die negativiteit over een bepaalde bevolkingsgroep niet snap. Misschien had je dan iets duidelijker moeten zijn, als je over zoiets kleins al uit je slof schiet.

Uithuwelijken ben ik ook geen voorstander van, een goeie vriendin van mij (uit Pakistan) zou op haar 15e moeten trouwen met een vent van 38. Je krijgt zo echt nare taferelen, haar moeder had ook zelfmoord gepleegd omdat ze een hekel had aan wie ze was uitgehuwelijkt. Gelukkig kon die vriendin vertrekken naar een ander land :)
  vrijdag 25 januari 2019 @ 13:22:49 #100
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_184612035
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 13:21 schreef Halimede het volgende:

[..]

Jouw reactie op dat hij uit Afghanistan komt is "RIP", dat duidt op een negatief beeld betreffend Afghanen en het was niet duidelijk dat je alleen uithuwelijken bedoelde. Waar val ik jou aan? Ik vraag alleen om opheldering, omdat ik die negativiteit over een bepaalde bevolkingsgroep niet snap. Misschien had je dan iets duidelijker moeten zijn, als je over zoiets kleins al uit je slof schiet.

Uithuwelijken ben ik ook geen voorstander van, een goeie vriendin van mij (uit Pakistan) zou op haar 15e moeten trouwen met een vent van 38. Je krijgt zo echt nare taferelen, haar moeder had ook zelfmoord gepleegd omdat ze een hekel had aan wie ze was uitgehuwelijkt. Gelukkig kon die vriendin vertrekken naar een ander land :)
Oké excuses dan voor het misverstand. Het is alleen schering en inslag hier van zure trolletjes die zelf dingen verkeerd interpreteren en dan helemaal losgaan. Is gewoon vermoeiend.

Sick man dat verhaal :o snap echt niet dat je zo met mensen om kan gaan ;(
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')