abonnement Unibet Coolblue
pi_184321436
Hallo beste FOK!ers,

Mn beste maat en ik willen al een tijdje samen een podcast gaan maken. Gewoon 1 keer per week een uur of anderhalf praten over diverse onderwerpen die in de wereld spelen met mensen die kunnen inbellen om daarop in te gaan.

Nu vroegen wij ons af wat wij daar allemaal bij nodig hebben? En waar zouden we dat (goedkoop) kunnen bestellen? Wat we ook graag zouden willen is een webcam erbij, zodat men op internet er ook beeld hij heeft.

Iemand die hier kennis van heeft? Hoe zou onze setup eruit moeten gaan zien en welke apparatuur gaan we hierbij nodig hebben?

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

@Edit;

Het idee is dus om dit Live uit te zenden, waarbij luisteraars de keuze hebben om dit via beeld en/of geluid te volgen. Ze moeten dus ook live in kunnen bellen. Dit gaat wss ook betekenen dat we een snelle uploadverbinding nodig hebben.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2019 17:19:33 ]
pi_184322149
Het ligt er eraan hoeveel budget je er aan uit wil geven in verhouding tot hoe goed het klinkt. Opzich kun je met een audiorecorder van een euro of 200 (bijvoorbeeld een TASCAM) met twee goede XLR microfoons erbij een heel eind komen. Je kunt het beste wel wat nabewerken met software: ruisonderdrukken, de-essen etc.
pi_184322295
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:09 schreef Wayfarer het volgende:
Het ligt er eraan hoeveel budget je er aan uit wil geven in verhouding tot hoe goed het klinkt. Opzich kun je met een audiorecorder van een euro of 200 (bijvoorbeeld een TASCAM) met twee goede XLR microfoons erbij een heel eind komen.
Bedankt voor je reactie :) En het budget zou ¤200,- pp kunnen zijn denk ik. Daar moet ik het nog met hem over gaan hebben. Ik zie hem vrijdag op een verjaardag weer dus dan zal ik het ff aansnijden.

quote:
Je kunt het beste wel wat nabewerken met software: ruisonderdrukken, de-essen etc.
Dit ben ik vergeten te vermelden in de OP; we willen het in principe live gaan doen. Dus als het ware streamen met de keuze tussen beeld en geluid en met de optie voor luisteraars om in te bellen (ook met Skype).

Nabewerking m.b.t. ruisreductie zouden we dan kunnen doen voor het terugluisteren, maar omdat we het live willen doen zou dit eigenlijk tijdens de uitzending al moeten gebeuren.
pi_184322554
Met microfoons erbij ben je wel wat duurder uit dan 200 euro. Maar als je live wil streamen is er vast een andere oplossing beter. Daar ben ik minder in thuis helaas.
pi_184322612
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:30 schreef Wayfarer het volgende:
Met microfoons erbij ben je wel wat duurder uit dan 200 euro. Maar als je live wil streamen is er vast een andere oplossing beter. Daar ben ik minder in thuis helaas.
Oké. Want ik dacht namelijk dat de apparatuur los zou staan van de software met de mogelijkheid het live uit te zenden.

Had een beetje in Mn hoofd; oké 2 microfoons (met zo’n rond ding ervoor), aangesloten op een simpele mixer die weer is aangesloten op een PC. De webcams zouden dan ook op de PC zijn aangesloten.

Op die PC zou dan software staan waarbij het beeld en geluid gecombineerd wordt en gestreamd zou worden via een platform.

Het inbellen zou dan moeten gebeuren via een telefoon die ook is aangesloten op de PC en waarbij de audio dan ook toegevoegd kan worden aan de uitzending.
pi_184323650
Is dit wat?

https://www.coolblue.nl/p(...)cEAQYAyABEgJtwfD_BwE

Moet alleen nog wel een fantoomvoeding ofzo bij. Kan je dan 2 van zulke microfoons aansluiten op 1 zo’n voeding? Denk het niet hè?

En hoe zit het eigenlijk met deze microfoon? Want stel wij zitten tegen over elkaar en mijn maat gaat praten, dan pikt mijn microfoon zijn stemgeluid ook op denk ik? Zou dat problemen geven?
pi_184323932
https://www.bax-shop.nl/f(...)dEAQYASABEgKKMPD_BwE

Dit zou dan zo’n fantoomvoeding zijn. Is deze goed? Als ik het zo zie kun je er 2 microfoons op aansluiten.
  donderdag 10 januari 2019 @ 20:45:58 #8
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_184326171
Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
Platenfabriek - spotify playlists
pi_184326596
quote:
Bedankt voor je post :) Heb even gekeken en het kan in principe alles wat we nodig hebben. Hij kost alleen ¤650,- :@ Dat is wel boven ons budget als we er ook nog microfoons bij moeten.

Weet jij toevallig een goedkoper alternatief?
pi_184329324
https://www.bluedesigns.com/products/yeti/

Deze wordt door een hoop streamers gebruikt, ik neem aan dat je er dan ook prima een podcast mee kan maken. Deze is een stuk betaalbaarder.
Powered by Janetje®
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')