abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184321373



Traditionele mannelijkheid is een gevaar voor de gezondheid. Dat besluit de Amerikaanse Vereniging voor Psychologen uit veertig jaar onderzoek. Ze biedt een heleboel adviezen aan, maar daar hebben niet alle mannen oren naar.


De American Psychological Association (APA) publiceerde zopas haar eerst ‘richtlijn’ ooit over hoe we moeten omgaan met jongens en mannen. De richtlijn is het resultaat van veertig jaar onderzoek en haar besluit is duidelijk: ‘Traditionele mannelijkheid, gekenmerkt door stoïcisme, competitiviteit, dominantie en agressie, is schadelijk.’

De richtlijn, waaraan dertien jaar gewerkt werd, volgt op een gelijkaardig document over meisjes en vrouwen, dat verscheen in 2007. Beide richtlijnen zijn gebaseerd op tientallen belangrijke onderzoeken die de discussie over gender in de VS en daarbuiten sterk beïnvloedden. Ze instrueren psychologen om zich te herbronnen en nieuwe strategieën in de behandeling van problemen toe te passen.

Grosso modo verdedigt het rapport de stelling dat mannen, ook al profiteren ze van het patriarchaat door het innemen van de belangrijkste economische en politieke jobs, daar ook het slachtoffer van zijn. En wie mannelijkheid invult volgens traditionele normen, is het grootste slachtoffer. Jongens die volgens die normen opgevoed worden, dragen niet genoeg zorg voor hun gezondheid.


Geen groenten, wel drank

Wat doen traditionele mannen verkeerd? Ze drinken en roken stevig, houden niet van groenten, zoeken maar heel zelden hulp voor mentale problemen, zullen hun kwetsbaarheid niet gemakkelijk naar buiten brengen, praten niet over hun innerlijke problemen, en door dat alles voelen ze zich bewust of onbewust geïsoleerd. Dus plegen ze ook vaker (en efficiënter) zelfmoord dan vrouwen.

De regels van zo’n macho levensstijl worden nog versterkt in samenspel met ras, klasse, leeftijd en seksuele geaardheid. Mannen die systematisch op racisme botsen, repliceren vaak zo hard dat het bij hen tot overspanning en depressie leidt. Dat geldt zeker voor migranten en voor seksuele minderheden, die bovengemiddelde druk ervaren om zich aan de traditionele normen te conformeren. Mannen die met pensioen gaan na een leven als kostwinner, vallen in een deprimerend gat.

Ware natuur

De richtlijn stootte de voorbije dagen al meteen op hevig protest op Twitter. De tekst van APA wordt gezien als een teken dat er een politieke agenda is tegen mannelijkheid, en de roep om een reactie van de conservatieve psycholoog Jordan Peterson is groot.

In het conservatieve blad National Review argumenteert oorlogsveteraan David French (conservatief maar anti-Trump) dat jongens een sterk gedisciplineerde opvoeding nodig hebben om een ‘grown man’ te worden. Volgens French wordt de ‘ware natuur’ van jongens onderdrukt in het te feminiene onderwijs, en omdat de werkvloer vandaag geen fysieke kracht en moed meer vereist.


Traditionele mannelijkheid kan ook gezond zijn, vindt French. Maar vroeger was dat makkelijker: omdat de gezinsstructuur stabieler was, hadden zonen hun vaders in hun omgeving als rolmodel. En mannen moesten deels met hun handen werken. In de ‘zweet en bloed ontwijkende’ cultuur van vandaag, moet een jongen al speciale inspanningen doen om een goeie, gezonde man te kunnen worden, vindt hij.

Stereotiepen zitten diep verankerd

De Amerikaanse psychologen kunnen het jaar alvast beginnen met het doornemen van een reeks richtlijnen. Hun eigen vooroordelen leren inzien, is de eerste vereiste. Vervolgens begrijpen hoe stereotiepen diep verankerd zitten in de samenleving. Macht en seksisme dienen om mannen te bevoordelen, maar ze zijn ook een gevangenis waarin de man zichzelf opsluit. Onverstoorbaarheid en zelfredzaamheid lijken goeie eigenschappen, maar ze zijn een gevaar voor een gezonde relatie.

De APA richt zich ook tot het onderwijzend personeel, want net als in België kampen Amerikaanse scholen met een grote en veel te snelle uitval van jongens. Ze richt zich tot de huisartsen, die mannen moeten aansporen om hun gezondheid beter te verzorgen. En tot alle hulpverleners die bezig zijn met homofobie, transfobie, racisme, zelfmoord.

Het betekent niet dat alle traditionele kenmerken taboe zijn. ‘Stoïcisme, opoffering kunnen in sommige omstandigheden cruciaal zijn’, zegt onderzoeker Ryon McDermott. ‘Maar de overtuiging waarmee een soldaat zijn leven kan redden in een oorlogszone, kan thuis zijn relatie kapotmaken.’ Hij werkt nu aan een nieuwe index met positieve kenmerken voor mannen. Dat belooft: bleek alvast dat ‘typisch mannelijke eigenschappen’ als opoffering en een sterke moraal, vaker van vrouwen verwacht worden.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20190108_04086462
https://www.rt.com/usa/448410-apa-masculinity-bad-psychology/
https://www.foxnews.com/h(...)to-sexual-harassment
https://www.nbcnews.com/f(...)bia-misogyny-n956416
https://www.thedailybeast(...)sculinity-is-harmful

Je hebt het gehoord, traditionele mannelijkheid leidt tot homofobie , seksisme , racisme, vrouwenhaat en zelfmoord

Hoe pakken we het probleem met zijn alleen aan ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_184321421
Alleen nog maar mietjes! :)

Mietje komt van hehe.
  donderdag 10 januari 2019 @ 16:34:34 #3
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_184321440
Ophouden overal maatstaven te gebruiken en stoppen met idealisme
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  donderdag 10 januari 2019 @ 16:36:21 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184321480
Het probleem is juist dat mannen geen mannen meer mogen zijn en dat begint al op de basisschool. Mannen zijn geen vrouwen.
  donderdag 10 januari 2019 @ 16:38:55 #5
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_184321521
Ik dacht altijd dat ik al mijn problemen zelf veroorzaak, maar het komt gewoon omdat ik als man ben opgevoed :o Eindelijk erkenning.

* butz0rs trekt schultenbrau open
  donderdag 10 januari 2019 @ 16:40:11 #6
455560 Logic91
Always stay rational
pi_184321547
Tyf op met dit soort misandrie man.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  User die overal opduikt 2022 donderdag 10 januari 2019 @ 16:41:03 #7
186611 Haags
pi_184321561
Zelden zoveel onzin gelezen. Waardeloos!
Zonder wrijving geen glans
pi_184321589
Altijd al geweten dat mannen van het zwakkere geslacht zijn, maar nu wordt het voor iedereen duidelijk; we gaan naar een toekomst waarin echte [!!] vrouwen meer ballen hebben dan het 'mannelijke' geslacht.. :')
´
  donderdag 10 januari 2019 @ 16:44:37 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184321616
Wat een onsamenhangend geleuter

Een duidelijk neponderzoek
pi_184321650
Lijkt me in principe best een interessante discussie, of de 'traditionele' mannelijkheid zoals omschreven ook nadelen kent, maar gelet op de OP/TT van TS denk ik dat het hier weinig kans van slagen heeft.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_184321654
:')
  donderdag 10 januari 2019 @ 16:46:48 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_184321655
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:38 schreef butz0rs het volgende:
Ik dacht altijd dat ik al mijn problemen zelf veroorzaak, maar het komt gewoon omdat ik als man ben opgevoed :o Eindelijk erkenning.

* butz0rs trekt schultenbrau open
:D
  donderdag 10 januari 2019 @ 16:49:25 #13
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_184321708
Weg met die kansloze onderzoeken. Maar ja dat krijg je als iedereen het liefst VWO wil doen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 10 januari 2019 @ 16:49:48 #14
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_184321715
Ik krab nog een keer aan m'n zak.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_184321730
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:46 schreef Ludachrist het volgende:
Lijkt me in principe best een interessante discussie, of de 'traditionele' mannelijkheid zoals omschreven ook nadelen kent, maar gelet op de OP/TT van TS denk ik dat het hier weinig kans van slagen heeft.
Dat denk ik ook. En ze hebben waarschijnlijk wel enkele goede punten zoals dat mannen vaak emoties niet tonen en zelf problemen willen oplossen. Dat is niet bij alles de juiste weg.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_184321737
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:33 schreef SuzieQ89 het volgende:
Alleen nog maar mietjes! :)

Mietje komt van hehe.
Mietje is de nieuwe macho :Y
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_184321764
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:38 schreef butz0rs het volgende:
Ik dacht altijd dat ik al mijn problemen zelf veroorzaak, maar het komt gewoon omdat ik als man ben opgevoed :o Eindelijk erkenning.

* butz0rs trekt schultenbrau open
'' Ik kan er niets aan doen, heb een stoornis'' O+
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_184321776
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:46 schreef Ludachrist het volgende:
Lijkt me in principe best een interessante discussie, of de 'traditionele' mannelijkheid zoals omschreven ook nadelen kent, maar gelet op de OP/TT van TS denk ik dat het hier weinig kans van slagen heeft.
Als de manlijke manier van omgaan met je gevoelens een zelfdestructieve levensstijl is in combinatie met agressie en geweld naar je sociale omgeving dan is er wel degelijk een probleem dat benoemt mag worden.
pi_184321780
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:36 schreef BasEnAad het volgende:
Het probleem is juist dat mannen geen mannen meer mogen zijn en dat begint al op de basisschool. Mannen zijn geen vrouwen.
  donderdag 10 januari 2019 @ 16:56:07 #20
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_184321851
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:46 schreef Ludachrist het volgende:
Lijkt me in principe best een interessante discussie, of de 'traditionele' mannelijkheid zoals omschreven ook nadelen kent, maar gelet op de OP/TT van TS denk ik dat het hier weinig kans van slagen heeft.
Natuurlijk kent traditionele (ofwel evolutionaire) mannelijkheid nadelen. De vraag is of je dat wel kan en moet sturen en welke nadelen dat dan kan hebben.
pi_184321869
Is dit wel nieuws?
pi_184321891
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:44 schreef Hexagon het volgende:
Wat een onsamenhangend geleuter

Een duidelijk neponderzoek
The American Psychological Association (APA) is the largest scientific and professional organization of psychologists in the United States,[2] with around 117,500 members including scientists, educators, clinicians, consultants, and students.[2] The APA has an annual budget of around $115m.[3] There are 54 divisions of the APA—interest groups covering different subspecialties of psychology or topical areas.[4]

The new guidelines say that more than 40 years of research shows that “traditional masculinity” is psychologically damaging, and that socializing boys to suppress their emotions can harm mental health

^^ Just saying
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_184321917
quote:
Wat doen traditionele mannen verkeerd? Ze drinken en roken stevig, houden niet van groenten, zoeken maar heel zelden hulp voor mentale problemen, zullen hun kwetsbaarheid niet gemakkelijk naar buiten brengen, praten niet over hun innerlijke problemen, en door dat alles voelen ze zich bewust of onbewust geïsoleerd. Dus plegen ze ook vaker (en efficiënter) zelfmoord dan vrouwen.
Wat een onderzoek.
Dit zijn gewoon allerleiaken die slecht voor je zijn, en deze 'psychologen' hangen deze zaken dan totaal onlogisch aan het containerbegrip 'de traditionele man'.

Zo kan ik ook wel onderzoeken dat men weg met de traditionele student moet.
Drinkt veel, slaapt slecht, teveel stress van school.

Nietszeggend vooral.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 10 januari 2019 @ 16:59:21 #24
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184321922
Prachtig dit. Het zal de nationalistische en populistische revolutie enkel versnellen.

Weg met het marxisme! Weg met de maakbare samenleving!
pi_184321924
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:46 schreef Ludachrist het volgende:
Lijkt me in principe best een interessante discussie, of de 'traditionele' mannelijkheid zoals omschreven ook nadelen kent, maar gelet op de OP/TT van TS denk ik dat het hier weinig kans van slagen heeft.
Ik sta open voor goede argumenten, komt u maar :)
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 10 januari 2019 @ 16:59:34 #26
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_184321926
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:52 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Als de manlijke manier van omgaan met je gevoelens een zelfdestructieve levensstijl is in combinatie met agressie en geweld naar je sociale omgeving dan is er wel degelijk een probleem dat benoemt mag worden.
Dat is dan ook helemaal niet zo, als mannen per definitie zelfdestructief zijn dan hadden we het als soort nooit gered. Dat onderzoek van veertig jaar klinkt lang maar we lopen al wel wat langer rond op deze aardbol.
  donderdag 10 januari 2019 @ 17:02:20 #27
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184322001
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:59 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat is dan ook helemaal niet zo, als mannen per definitie zelfdestructief zijn dan hadden we het als soort nooit gered. Dat onderzoek van veertig jaar klinkt lang maar we lopen al wel wat langer rond op deze aardbol.
Precies. Mannen doen het al eeuwen prima, het zijn vrouwen die continu achter de feiten aanliepen.

Maar tegenwoordig is zwakheid een deugd. Tekenen van een beschaving in verval. Net als lang geleden in Rome.
  donderdag 10 januari 2019 @ 17:04:49 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184322055
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:58 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

The American Psychological Association (APA) is the largest scientific and professional organization of psychologists in the United States,[2] with around 117,500 members including scientists, educators, clinicians, consultants, and students.[2] The APA has an annual budget of around $115m.[3] There are 54 divisions of the APA—interest groups covering different subspecialties of psychology or topical areas.[4]

The new guidelines say that more than 40 years of research shows that “traditional masculinity” is psychologically damaging, and that socializing boys to suppress their emotions can harm mental health

^^ Just saying
Ze verzinnen zelf een soort definitie van traditionele mannelijkheid en gaan daar verolgens over klagen. Das niet best voor hoe serieus je dat instituut moet blijven nemen.
pi_184322127
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:59 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat is dan ook helemaal niet zo, als mannen per definitie zelfdestructief zijn dan hadden we het als soort nooit gered. Dat onderzoek van veertig jaar klinkt lang maar we lopen al wel wat langer rond op deze aardbol.
Als er uit onderzoek naar voren komt dat mannen, 3 keer zo vaak zelfmoord plegen, vaker verslaafd zijn en oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Is dat dan een probleem wat niet benoemd mag worden?
pi_184322160
Diederik stapel onderzoekje?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184322238
Ik zie liever al die feministen opdonderen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184322278
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ze verzinnen zelf een soort definitie van traditionele mannelijkheid en gaan daar verolgens over klagen. Das niet best voor hoe serieus je dat instituut moet blijven nemen.
Psychologie word vaak pseudo wetenschap genoemd voor een goede reden ;)
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 10 januari 2019 @ 17:19:12 #33
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184322335
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:07 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Als er uit onderzoek naar voren komt dat mannen, 3 keer zo vaak zelfmoord plegen, vaker verslaafd zijn en oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Is dat dan een probleem wat niet benoemd mag worden?
Vrouwen zijn op al die fronten bezig met een imhaalslag. Als je fulltime werkt sta je nou eenmaal bloot aan meer stress. Je leeft korter.
pi_184322476
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:44 schreef Hexagon het volgende:
Wat een onsamenhangend geleuter

Een duidelijk neponderzoek
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 10 januari 2019 @ 17:37:13 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184322686
Het wordt tijd dat de blanke man iedereen weer eens terug op zijn plaats zet. Het is mooi genoeg geweest met die gekkigheid!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184323179
2019 is nog maar net begonnen, en ik dacht nog wel dat het na 2018 niet veel gekker kon.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_184323229
Het zijn maar psychologen. Die groep moet je niet al te serieus nemen.
pi_184323603
Ik denk eerder dat de traditionele man gewoon normaal zou moeten zijn, maar door het opgedrongen feminisme in de problemen kan komen.
  donderdag 10 januari 2019 @ 18:29:27 #39
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184323691
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:36 schreef BasEnAad het volgende:
Het probleem is juist dat mannen geen mannen meer mogen zijn en dat begint al op de basisschool. Mannen zijn geen vrouwen.
Mannen die zich laten vertellen dat ze geen mannen meer mogen zijn. :')
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_184323703
Als meer dan de helft van de onderzoeken die je als sector uitbrengt uiteindelijk poep blijkt te zijn ben je niet echt in de positie om met grote nieuwe inzichten te komen:

https://www.nature.com/ne(...)ibility-test-1.18248
  donderdag 10 januari 2019 @ 18:43:01 #41
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_184323963
Ah ja, super genuanceerde conclusie. Dus als je geen planten eet, veel in aanraking komt met agressie en te veel zuipt ben je een traditionele man :')
  donderdag 10 januari 2019 @ 18:46:01 #42
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_184324012
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:33 schreef SuzieQ89 het volgende:
Alleen nog maar mietjes! :)

Mietje komt van hehe.
Mietje komt van het woord sodomie. Sodomietje, oftewel mietje. Oftewel HOMO.
pi_184324037
Ik vind het grappig dat de mensen die dit soort topics komen vaak zelf van die slachtofferske doetjes zijn die elke strohalm grijpen om maar zielig te kunnen doen omdat hun (vermeende) mannelijkheid wordt aangetast.

Een eckte man trekt zich natuurlijk geen fuck aan van wat vage onderzoeken. Zeker niet die op psychologisch vlak.
Conscience do cost.
pi_184324038
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:46 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Mietje komt van het woord sodomie. Sodomietje, oftewel mietje. Oftewel HOMO.
Allemaal homos!
  donderdag 10 januari 2019 @ 18:49:49 #45
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184324074
No thanks :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 10 januari 2019 @ 18:51:14 #46
286575 Roces18
Chef de party
pi_184324103
op fok zitten alleen maar echte mannen
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 10 januari 2019 @ 19:05:48 #47
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_184324335
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:43 schreef Kim-Holland het volgende:
Altijd al geweten dat mannen van het zwakkere geslacht zijn, maar nu wordt het voor iedereen duidelijk; we gaan naar een toekomst waarin echte [!!] vrouwen meer ballen hebben dan het 'mannelijke' geslacht.. :')
Please! :{w

Zelfs in het plegen van zelfmoord zijn we beter dan vrouwen. :D
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  donderdag 10 januari 2019 @ 19:08:29 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184324391
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:47 schreef ems. het volgende:
Ik vind het grappig dat de mensen die dit soort topics komen vaak zelf van die slachtofferske doetjes zijn die elke strohalm grijpen om maar zielig te kunnen doen omdat hun (vermeende) mannelijkheid wordt aangetast.

Een eckte man trekt zich natuurlijk geen fuck aan van wat vage onderzoeken. Zeker niet die op psychologisch vlak.
Ook dat ja
  donderdag 10 januari 2019 @ 19:12:11 #49
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_184324456
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. En ze hebben waarschijnlijk wel enkele goede punten zoals dat mannen vaak emoties niet tonen en zelf problemen willen oplossen. Dat is niet bij alles de juiste weg.
Daarom heb je een man en vrouw nodig voor de voortplanting, opvoeding (mag je tegenwoordig niet zeggen, want homofoob) en ook daarbuiten moeten we het samen doen.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_184324498
Waarom moet ik denken aan Al Bundy? :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_184324531
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 19:05 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Please! :{w

Zelfs in het plegen van zelfmoord zijn we beter dan vrouwen. :D
Ook echt iets om trots op te zijn, Killemkie :')
´
pi_184324592
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 19:15 schreef bijdehand het volgende:
Waarom moet ik denken aan Al Bundy? :')
Omdat dat een grote eindbaas is _O_
pi_184324692
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:43 schreef Trashcanman het volgende:
Ah ja, super genuanceerde conclusie. Dus als je geen planten eet, veel in aanraking komt met agressie en te veel zuipt ben je een traditionele man :')
Volgens de onderzoekers heb je in dat geval last van giftige mannelijkheid
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_184324783
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:07 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Als er uit onderzoek naar voren komt dat mannen, 3 keer zo vaak zelfmoord plegen, vaker verslaafd zijn en oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Is dat dan een probleem wat niet benoemd mag worden?
Tuurlijk wel. Dat moet zelfs benoemd worden. Maar dan niet met het woord traditionele mannelijkheid, wat hier als een puur negatief ding gedefinieerd wordt. Dat gaat juist averechts werken.

Noem het gewoon bij zijn naam.
pi_184324915
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:47 schreef ems. het volgende:
Ik vind het grappig dat de mensen die dit soort topics komen vaak zelf van die slachtofferske doetjes zijn die elke strohalm grijpen om maar zielig te kunnen doen omdat hun (vermeende) mannelijkheid wordt aangetast.

Een eckte man trekt zich natuurlijk geen fuck aan van wat vage onderzoeken. Zeker niet die op psychologisch vlak.
Het ligt wel wat genuanceerder hoor. Ze kaarten zeker problemen aan, maar lijken daar (m.i.) de foute oorzaak bij te zoeken, ideologisch gemotiveerd - traditionele mannelijkheid.

Dat lijkt me therapeutisch niet zo goed - heb je een man die zelfmoord wil plegen in behandeling, ga je hem een beetje lopen beschuldigen dat ie te manelijk is. Zo komt dat op mij over.

Zelf hoef ik niet naar de psycholoog / psychiater, maar ik voel wel voor de mannen die onder dit schema behandeld gaan worden.

Beetje compassie misschien?
pi_184325590
Ik zou allereerst een een fatsoenlijke bron pakken in plaats van de lichtelijk subjectieve bronnetjes uit de OP. Deze bijvoorbeeld:
https://www.apa.org/monitor/2019/01/ce-corner.aspx

Het betreft hier een richtlijn voor het behandelen van mannen. Het gaat dan ook niet om een vingertje wijzen naar mannen, maar juist om het tegendeel:

quote:
The needs of men
Prior to the second-wave feminist movement in the 1960s, all psychology was the psychology of men. Most major studies were done only on white men and boys, who stood in as proxies for humans as a whole. Researchers assumed that masculinity and femininity were opposite ends of a spectrum, and “healthy” psychology entailed identifying strongly with the gender roles conferred by a person’s biological sex.

But just as this old psychology left out women and people of color and conformed to gender-role stereotypes, it also failed to take men’s gendered experiences into account. Once psychologists began studying the experiences of women through a gender lens, it became increasingly clear that the study of men needed the same gender-aware approach, says Levant.

The main thrust of the subsequent research is that traditional masculinity—marked by stoicism, competitiveness, dominance and aggression—is, on the whole, harmful. Men socialized in this way are less likely to engage in healthy behaviors. For example, a 2011 study led by Kristen Springer, PhD, of Rutgers University, found that men with the strongest beliefs about masculinity were only half as likely as men with more moderate masculine beliefs to get preventive health care (Journal of Health and Social Behavior, Vol. 52, No. 2). And in 2007, researchers led by James Mahalik, PhD, of Boston College, found that the more men conformed to masculine norms, the more likely they were to consider as normal risky health behaviors such as heavy drinking, using tobacco and avoiding vegetables, and to engage in these risky behaviors themselves (Social Science and Medicine, Vol. 64, No. 11).

This masculine reluctance toward self-care extends to psychological help. Research led by Omar Yousaf, PhD, found that men who bought into traditional notions of masculinity were more negative about seeking mental health services than those with more flexible gender attitudes (Psychology of Men & Masculinity, Vol. 16, No. 2, 2015).

For this reason, mental health professionals need to be aware that men are often reluctant to admit vulnerability, says Fredric Rabinowitz, PhD, a psychologist at the University of Redlands in California who has stewarded the new guidelines since 2005, when he was president of APA Div. 51 (Society for the Psychological Study of Men and Masculinities).

“Because of the way many men have been brought up—to be self-sufficient and able to take care of themselves—any sense that things aren’t OK needs to be kept secret,” Rabinowitz says. “Part of what happens is men who keep things to themselves look outward and see that no one else is sharing any of the conflicts that they feel inside. That makes them feel isolated. They think they’re alone. They think they’re weak. They think they’re not OK. They don’t realize that other men are also harboring private thoughts and private emotions and private conflicts.”
Hoewel ik toen ik dit las gelijk ook aan een opmerking van Herman Finkers over wetenschap moest denken, namelijk "je kunt ook gewoon concluderen dat mannen wat handiger zijn". :P

quote:
These private conflicts can have tragic ramifications. Though men report less depression than women, they complete suicide at far higher rates than women, and the numbers are moving in the wrong direction.
Het betreft een vrij breed spectrum aan zaken die te maken hebben met "traditionele mannelijkheid", ook iets als dit:

quote:
“When retirement comes, a lot of guys get thrown into an abyss,” Rabinowitz says. Particularly for those who identified as workers and achievers, retirement can force a reckoning, he says. And failing to cope with the transition can leave older men vulnerable to depression (Health Services Research, Vol. 43. No. 2, 2008)—an example of how the pressure of masculinity ideology can act across the life span.

“There is a lot of diversity in the experience of men and masculinity, between groups, within groups and even within an individual,” Liang says. “What’s important is to understand that despite all of this diversity, boys and men may experience incredible pressure to live up to these rules around masculinity that they may have learned within their own cultural context.”
Kortom, veel gezeik om niets.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184325624
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 19:34 schreef Broomer het volgende:

[..]

Het ligt wel wat genuanceerder hoor. Ze kaarten zeker problemen aan, maar lijken daar (m.i.) de foute oorzaak bij te zoeken, ideologisch gemotiveerd - traditionele mannelijkheid.

Dat lijkt me therapeutisch niet zo goed - heb je een man die zelfmoord wil plegen in behandeling, ga je hem een beetje lopen beschuldigen dat ie te manelijk is. Zo komt dat op mij over.
Een probleem is dat in de eerste instantie "mannelijkheid" een zeer subjectief en aan verandering onderhevig begrip is. Dat is dermate vaag dat ik het maar moeilijk vindt om daar bepaalde kenmerken aan toe te kennen. Daarnaast denk ik dat er geen enkele (serieuze) doctor/psycholoog is die mannen in behandeling voor zelfmoordneigingen van ook maar iets beschuldigt. Laat staan mannelijkheid.
quote:
Zelf hoef ik niet naar de psycholoog / psychiater, maar ik voel wel voor de mannen die onder dit schema behandeld gaan worden.
Ik denk dat je iets te vrij bent met het interpreteren van dit "onderzoek" en dat je niet bang hoeft te zijn dat deze denkwijze nu massaal toegepast gaat worden. Dat is ook een beetje het probleem wat ik eerder bedoelde met het strohalmen-verhaal. Er worden wat internetscheten gelaten en vrouwelijke mannen zien dat meteen als de ondergang van wat zij persoonlijk denken dat mannelijkheid is.
quote:
Beetje compassie misschien?
Daar ben ik te mannelijk voor.
Conscience do cost.
pi_184326138
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 20:14 schreef ems. het volgende:

[..]

Een probleem is dat in de eerste instantie "mannelijkheid" een zeer subjectief en aan verandering onderhevig begrip is. Dat is dermate vaag dat ik het maar moeilijk vindt om daar bepaalde kenmerken aan toe te kennen.
Precies. Wat doet dat dan in dat APA stuk? Dat is toch het hele probleem?

quote:
Ik denk dat je iets te vrij bent met het interpreteren van dit "onderzoek" en dat je niet bang hoeft te zijn dat deze denkwijze nu massaal toegepast gaat worden
Dat is wel de bedoeling van dit stuk (ik noem het overigens geen "onderzoek", want dat is het niet). En de APA heeft een heleboel leden.
pi_184327019
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:44 schreef Hexagon het volgende:
Wat een onsamenhangend geleuter

Een duidelijk neponderzoek
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:49 schreef PzKpfw het volgende:
Weg met die kansloze onderzoeken. Maar ja dat krijg je als iedereen het liefst VWO wil doen.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:59 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Wat een onderzoek.
Dit zijn gewoon allerleiaken die slecht voor je zijn, en deze 'psychologen' hangen deze zaken dan totaal onlogisch aan het containerbegrip 'de traditionele man'.

Zo kan ik ook wel onderzoeken dat men weg met de traditionele student moet.
Drinkt veel, slaapt slecht, teveel stress van school.

Nietszeggend vooral.
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Prachtig dit. Het zal de nationalistische en populistische revolutie enkel versnellen.

Weg met het marxisme! Weg met de maakbare samenleving!
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:09 schreef Red_85 het volgende:
Diederik stapel onderzoekje?
En het dommere fok heeft ook dit topic weer gevonden en roeptoetert weer van alles zonder goed te te lezen, na te denken of zelf even wat te uit te zoeken. Nu nog wachten op Harvest89 en JARVIS en het feest is weer compleet. Wat een trieste bende.
  donderdag 10 januari 2019 @ 21:31:16 #60
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_184327056
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:29 schreef VanKuikeren het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]

En het dommere fok heeft ook dit topic weer gevonden en roeptoetert weer van alles zonder goed te te lezen, na te denken of zelf even wat te uit te zoeken. Nu nog wachten op Harvest89 en JARVIS en het feest is weer compleet. Wat een trieste bende.
Je bent zelf diep triest
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_184327089
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:43 schreef Trashcanman het volgende:
Ah ja, super genuanceerde conclusie. Dus als je geen planten eet, veel in aanraking komt met agressie en te veel zuipt ben je een traditionele man :')
Dat is niet de conclusie, grapjas. Dat maak jij er van.
pi_184327116
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:29 schreef VanKuikeren het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

En het dommere fok heeft ook dit topic weer gevonden en roeptoetert weer van alles zonder goed te te lezen, na te denken of zelf even wat te uit te zoeken. Nu nog wachten op Harvest89 en JARVIS en het feest is weer compleet. Wat een trieste bende.
Als je logisch kon nadenken kon je weten dat dit nieuws onzin is.
pi_184327138
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:33 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Als je logisch kon nadenken kon je weten dat dit nieuws onzin is.
Dat APA richtlijnen uitbrengt omtrent het behandelen van jongens en mannen?
pi_184327180
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:34 schreef VanKuikeren het volgende:

[..]

Doel je op mij of de mensen die ik quote?
Op jou denk ik, want als je het nieuws leest kan je niet anders dan concluderen dat het gehele onderzoek bestaat uit een groot aantal aannames om daar vervolgens conclusies uit te trekken.
pi_184327216
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:36 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Op jou denk ik, want als je het nieuws leest kan je niet anders dan concluderen dat het gehele onderzoek bestaat uit een groot aantal aannames om daar vervolgens conclusies uit te trekken.
Het betreft hier niet 'een onderzoek'. Het gaat er hier om dat er richtlijnen zijn opgesteld op basis van 40 jaar onderzoek.
pi_184327266
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:37 schreef VanKuikeren het volgende:

[..]

Het betreft hier niet 'een onderzoek'. Het gaat er hier om dat er richtlijnen zijn opgesteld op basis van 40 jaar onderzoek.
Lullig dat ze daar 40 jaar aan verspild hebben, maar het slaat nergens op.
pi_184327291
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:40 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Lullig dat ze daar 40 jaar aan verspild hebben, maar het slaat nergens op.
Ze hebben daar niet 40 jaar aan verspild. Ze hebben richtlijnen gebaseerd op 40 jaar onderzoek. Niet 40 jaar onderzoek gedaan om richtlijnen op te stellen.
pi_184327338
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:41 schreef VanKuikeren het volgende:

[..]

Ze hebben daar niet 40 jaar aan verspild. Ze hebben richtlijnen gebaseerd op 40 jaar onderzoek. Niet 40 jaar onderzoek gedaan om richtlijnen op te stellen.
Ik zie vooral een hoop open deuren en aannames, maar als jij er gelukkig van wordt je zoon volgens die richtlijnen op te voeden, doe vooral je ding.
  donderdag 10 januari 2019 @ 22:05:13 #69
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_184327780
Het is allemaal wat. :')
pi_184327804
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:43 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik zie vooral een hoop open deuren en aannames, maar als jij er gelukkig van wordt je zoon volgens die richtlijnen op te voeden, doe vooral je ding.
Ik weet het, ik begon er zelf mee door een hele lijst mensen te quoten en mijn post louter te voorzien van een argumentum ad hominem, maar als je in discussie wil dan moet je niet met drogredenen komen.

Ik heb niet gezegd dat ik er gelukkig van word mijn zoon via die richtlijnen op te voeden. Daarbij het zijn geen richtlijnen ter opvoeding.

Veel (traditionele) mannen hebben last van psychische problemen. Ze plegen bijv. vaker zelfmoord dan vrouwen (feit, geen "flutonderzoek"), maar kloppen minder vaak aan voor (psychische) hulp. Dit zijn richtlijnen voor behandelaars; voornamelijk om mannen (1) beter te kunnen begrijpen, (2) beter te kunnen helpen met problemen als agressie, geweld, middelenmisbruik en zelfmoord.

https://www.apa.org/monitor/2019/01/ce-corner.aspx
pi_184327901
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:29 schreef VanKuikeren het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]

En het dommere fok heeft ook dit topic weer gevonden en roeptoetert weer van alles zonder goed te te lezen, na te denken of zelf even wat te uit te zoeken. Nu nog wachten op Harvest89 en JARVIS en het feest is weer compleet. Wat een trieste bende.
Wat staat er in dit onderzoek wat we niet al wisten?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_184327912
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:10 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Wat staat er in dit onderzoek wat we niet al wisten?
Het betreft hier geen onderzoek. Allejezus.
pi_184327940
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:06 schreef VanKuikeren het volgende:

[..]

Ik weet het, ik begon er zelf mee door een hele lijst mensen te quoten en mijn post louter te voorzien van een argumentum ad hominem, maar als je in discussie wil dan moet je niet met drogredenen komen.

Ik heb niet gezegd dat ik er gelukkig van word mijn zoon via die richtlijnen op te voeden. Daarbij het zijn geen richtlijnen ter opvoeding.

Veel (traditionele) mannen hebben last van psychische problemen. Ze plegen bijv. vaker zelfmoord dan vrouwen (feit, geen "flutonderzoek"), maar kloppen minder vaak aan voor (psychische) hulp. Dit zijn richtlijnen voor behandelaars; voornamelijk om mannen (1) beter te kunnen begrijpen, (2) beter te kunnen helpen met problemen als agressie, geweld, middelenmisbruik en zelfmoord.

https://www.apa.org/monitor/2019/01/ce-corner.aspx
En ze halen open deuren aan als 'bij competitief gedrag zijn er altijd een aantal mannen die hierdoor benadeeld raken', hetgeen precies de definitie van een competitie is inderdaad. Bovendien hebben ze het niet over 'mannen' beter begrijpen, maar over 'traditionele mannen', waar vervolgens een heel legio aan kenmerken aan wordt toegeschreven, wat voor mij overkomt als dat het alleen van pas komt om hun conclusie te staven.
pi_184328088
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:10 schreef VanKuikeren het volgende:

[..]

Het betreft hier geen onderzoek. Allejezus.
Why not? Richtlijn opgesteld op basis van 40 jaar onderzoek. Zo noemen ze het zelf ook.


Maar ok, wat is de meerwaarde van dit bericht?
Blijft een en al open deur.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_184328111
Let's play sarcastaball.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184328137
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:11 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

En ze halen open deuren aan als 'bij competitief gedrag zijn er altijd een aantal mannen die hierdoor benadeeld raken', hetgeen precies de definitie van een competitie is inderdaad.
Het doet er niet toe of het misschien een open deur is. Het gaat hier niet om 'nieuws' brengen.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:11 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Bovendien hebben ze het niet over 'mannen' beter begrijpen, maar over 'traditionele mannen', waar vervolgens een heel legio aan kenmerken aan wordt toegeschreven, wat voor mij overkomt als dat het alleen van pas komt om hun conclusie te staven.
GUIDELINE 8
Psychologists strive to help boys
and men engage in health-related
behaviors

Uit de richtlijnen zelf: https://www.apa.org/about/policy/boys-men-practice-guidelines.pdf
pi_184328282
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:29 schreef VanKuikeren het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]

En het dommere fok heeft ook dit topic weer gevonden en roeptoetert weer van alles zonder goed te te lezen, na te denken of zelf even wat te uit te zoeken. Nu nog wachten op Harvest89 en JARVIS en het feest is weer compleet. Wat een trieste bende.
Butthurt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184328298
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:17 schreef Hathor het volgende:
Let's play sarcastaball.
Yeah, lets do that. Would be fun.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184328364
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:16 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Why not? Richtlijn opgesteld op basis van 40 jaar onderzoek. Zo noemen ze het zelf ook.

Maar ok, wat is de meerwaarde van dit bericht?
Blijft een en al open deur.
Richtlijnen voor behandelaars opstellen is toch iets anders dan "een onderzoek"?

Wat bedoel je met "wat is de meerwaarde van dit bericht?" Voor behandelaars kan het van belang zijn dat er bepaalde richtlijnen zijn opgesteld. Dat een krant er een ietwat sappig stukje van probeert te maken kan ik niet helpen.
pi_184328379
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Butthurt.
Nee, ik krijg eerder hoofdpijn van zulke domme opmerkingen.
pi_184328467
Dat mannen veel meer zelfmoord plegen dan vrouwen komt denk ik meer omdat vrouwen niet durven doorzetten. Ze doen volgens mij wel veel meer aan zelfdestructie zoals snijden of niet eten.
De twee mannen die ik ken die zelfmoord hebben gepleegd waren homo ..
Wat is de verhouding depressie tussen man en vrouw?

[ Bericht 6% gewijzigd door Toga op 10-01-2019 22:41:47 ]
Racist
  donderdag 10 januari 2019 @ 22:37:08 #82
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184328552
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:29 schreef VanKuikeren het volgende:

[..]

Nee, ik krijg eerder hoofdpijn van zulke domme opmerkingen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_184328729
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:33 schreef Toga het volgende:
Dat mannen veel meer zelfmoord plegen dan vrouwen komt denk ik meer omdat vrouwen niet durven doorzetten. Ze doen volgens mij wel veel meer aan zelfdestructie zoals snijden of niet eten.
De twee mannen die ik ken die zelfmoord hebben gepleegd waren homo ..
Wat is de verhouding depressie tussen man en vrouw?
Klopt, meisjes en vrouwen doen meer aan automutilatie. Meisjes en vrouwen doen wel meer pogingen dan mannen, maar plegen minder daadwerkelijk zelfmoord.

Exacte getallen m.b.t. depressie weet ik zo niet, maar zou ze voor je op kunnen zoeken. Dit komt uit het stuk:

quote:
Though men report less depression than women, they complete suicide at far higher rates than women, and the numbers are moving in the wrong direction. The suicide rate for non-Hispanic American Indian and Alaska Native men jumped 38 percent between 1999 and 2014, according to data from the Centers for Disease Control and Prevention; for white men, suicide rates increased 28 percent in that time span (National Center for Health Statistics, 2016). Suicide rates for women have been on the rise as well, but because men complete suicide more often than women, men’s suicide death rates remain the highest.
https://www.apa.org/monitor/2019/01/ce-corner.aspx

Depressie is trouwens zéker niet de enige reden waarom mensen zelfmoord plegen.

[ Bericht 3% gewijzigd door VanKuikeren op 10-01-2019 22:52:02 ]
pi_184328846
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 20:44 schreef Broomer het volgende:

[..]

Precies. Wat doet dat dan in dat APA stuk? Dat is toch het hele probleem?

Daar staat veelal masculiniteit, maar verder staat vrij concreet omschreven wat er in specifieke gevallen bedoeld wordt, op welke onderzoeken men zich baseert en ga zo maar door.
Het gaat om van alles van het verwachtingspatroon dat er heerst voor mannen tot het feit dat hulp zoeken (bij artsen of psychologen) als een zwakte beschouwd kan worden voor mannen.

Het probleem is bij dit soort zaken altijd dat de schreeuwmedia ermee aan de haal gaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184328861
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 20:12 schreef Monolith het volgende:
Ik zou allereerst een een fatsoenlijke bron pakken in plaats van de lichtelijk subjectieve bronnetjes uit de OP. Deze bijvoorbeeld:
https://www.apa.org/monitor/2019/01/ce-corner.aspx

Het betreft hier een richtlijn voor het behandelen van mannen. Het gaat dan ook niet om een vingertje wijzen naar mannen, maar juist om het tegendeel:

[..]

Hoewel ik toen ik dit las gelijk ook aan een opmerking van Herman Finkers over wetenschap moest denken, namelijk "je kunt ook gewoon concluderen dat mannen wat handiger zijn". :P

[..]

Het betreft een vrij breed spectrum aan zaken die te maken hebben met "traditionele mannelijkheid", ook iets als dit:

[..]

Kortom, veel gezeik om niets.
quote:
For the first time ever, APA is releasing guidelines to help psychologists work with men and boys.

At first blush, this may seem unnecessary. For decades, psychology focused on men (particularly white men), to the exclusion of all others. And men still dominate professionally and politically: As of 2018, 95.2 percent of chief operating officers at Fortune 500 companies were men. According to a 2017 analysis by Fortune, in 16 of the top companies, 80 percent of all high-ranking executives were male. Meanwhile, the 115th Congress, which began in 2017, was 81 percent male.
Vind je het niet wat raar dan, dat het hiermee begint?

Wat heeft het aantal CEOs nou te maken met psychische problemen bij mannen? Dan begin je toch al volkomen op de verkeerde voet? Eerst de SJW chekcboxen afvinken voordat je doorgaat?

Daarnaast zou je het toch ook op moeten vallen dat het vol staat causation - correlation verwarring. Ook wordt er geen rekening gehouden met biologie -- het is allemaal socialisation.

Het klinkt wel behoorlijk SJW, alsof ze alleen advies vanuit een hoek hebben gekregen. Er is ook veel kritiek op van vooraanstaande psychologen -- ik kan wel wat artikeltjes opzoeken.

Het is natuurlijk goed om met specifiek advies te komen voor mannen. Maar deze richtlijnen? Daar heb ik mijn vraagtekens bij.
pi_184328936
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:33 schreef Toga het volgende:
Dat mannen veel meer zelfmoord plegen dan vrouwen komt denk ik meer omdat vrouwen niet durven doorzetten. Ze doen volgens mij wel veel meer aan zelfdestructie zoals snijden of niet eten.
De twee mannen die ik ken die zelfmoord hebben gepleegd waren homo ..
Wat is de verhouding depressie tussen man en vrouw?
Het is bij vrouwen toch ook vaak om de aandacht te doen? En de methodes zijn minder effectief?
pi_184328967
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:33 schreef Toga het volgende:
Dat mannen veel meer zelfmoord plegen dan vrouwen komt denk ik meer omdat vrouwen niet durven doorzetten. Ze doen volgens mij wel veel meer aan zelfdestructie zoals snijden of niet eten.
De twee mannen die ik ken die zelfmoord hebben gepleegd waren homo ..
Wat is de verhouding depressie tussen man en vrouw?
Zal wel te maken hebben met de methode die ze gebruiken. Zelfmoordpogingen onder vrouwen schijnt wel weer hoog te zijn.
ROBODEMONS..................|:(
pi_184328978
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:58 schreef Broomer het volgende:

[..]

Het is bij vrouwen toch ook vaak om de aandacht te doen? En de methodes zijn minder effectief?
Automutilatie en anorexia voor de aandacht?
pi_184329017
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:58 schreef Broomer het volgende:

[..]

Het is bij vrouwen toch ook vaak om de aandacht te doen? En de methodes zijn minder effectief?
Ja en ja. Mannen jassen er veel makkelijker een kogel door. Vrouwen willen er vaker mooi bij liggen en proberen vaker een overdosis (uit mijn hoofd).
pi_184329039
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Automutilatie en anorexia voor de aandacht?
Hij doelde op zelfmoordpogingen denk ik ;)
pi_184329085
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:54 schreef Broomer het volgende:

[..]


[..]

Vind je het niet wat raar dan, dat het hiermee begint?

Wat heeft het aantal CEOs nou te maken met psychische problemen bij mannen? Dan begin je toch al volkomen op de verkeerde voet? Eerst de SJW chekcboxen afvinken voordat je doorgaat?

Daarnaast zou je het toch ook op moeten vallen dat het vol staat causation - correlation verwarring. Ook wordt er geen rekening gehouden met biologie -- het is allemaal socialisation.

Het klinkt wel behoorlijk SJW, alsof ze alleen advies vanuit een hoek hebben gekregen. Er is ook veel kritiek op van vooraanstaande psychologen -- ik kan wel wat artikeltjes opzoeken.

Het is natuurlijk goed om met specifiek advies te komen voor mannen. Maar deze richtlijnen? Daar heb ik mijn vraagtekens bij.
Allereerst vind ik het niet heel bijzonder om daarmee te beginnen. Je kunt beginnen met "Er zijn veel succesvolle mannen en de psychologie heeft zich decennialang uitsluitend op mannen gericht, maar het wordt tijd om te erkennen dat er ook veel kwetsbare mannen zijn en er is veel onderzoek over waar die mee kampen en waar dat toe leidt".

Met een beetje ononderbouwde claims over oorzakelijk verband en correlatie en biologie kan ik verder niet zoveel, eerlijk gezegd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184329326
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daar staat veelal masculiniteit, maar verder staat vrij concreet omschreven wat er in specifieke gevallen bedoeld wordt, op welke onderzoeken men zich baseert en ga zo maar door.
Maar het staat er wel, het ligt allemaal aan de masculiniteit. Pas daarna wordt het specifiek, en halen ze er artikelen bij. Gecombineerd met de ander SJW checboxes begin ik het dan al een beetje te wantrouwen.

Daarbij weet ik niet of ze cherrypicken, ik ben geen psycholoog, maar ik denk het wel. Een biologische basis voor masculien gedrag wordt niet behandeld, het is allemaal socialisatie. En dat verschil lijkt me super belangrijk voor hoe je iets behandelt.

quote:
Het gaat om van alles van het verwachtingspatroon dat er heerst voor mannen tot het feit dat hulp zoeken (bij artsen of psychologen) als een zwakte beschouwd kan worden voor mannen.
Hier ben ik het op zich mee eens. Als de richtlijnen zich puur hierop zouden richten (zonder SJW sausje) zou het al veel beter zijn, maar omdat dit sausje er wel degelijk opzit vraag ik mij af of hun ideologie niet een beetje in de weg staat.

quote:
Het probleem is bij dit soort zaken altijd dat de schreeuwmedia ermee aan de haal gaan.
Echt niet alleen de schreeuwmedia die hier zware kritiek op heeft. Ik zie ook veel kritiek op twitter, ik volg zelf Lee Jussim (Sociaal psycholoog), Geoffrey Miller (evolutionair psycholoog), Debrah Soh (sexuologe), en Gad Saad (evolutionary behavioural scientist). Allemaal zeer negatief hierover, en er zijn wel meer.
pi_184329381
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Automutilatie en anorexia voor de aandacht?
Ik dacht dat ergens gelezen te hebben, wat betreft zelfmoordpogingen. Het klinkt misschien een beetje seksistisch, maar dat is niet de bedoeling. Ik weet de bron ervan niet meer, dus ik kan het helemaal fout hebben.
pi_184329631
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:17 schreef Broomer het volgende:

[..]

Maar het staat er wel, het ligt allemaal aan de masculiniteit. Pas daarna wordt het specifiek, en halen ze er artikelen bij. Gecombineerd met de ander SJW checboxes begin ik het dan al een beetje te wantrouwen.
Dat mag, ik kan verder niet zo veel meer dat soort paranoia.

quote:
Daarbij weet ik niet of ze cherrypicken, ik ben geen psycholoog, maar ik denk het wel. Een biologische basis voor masculien gedrag wordt niet behandeld, het is allemaal socialisatie. En dat verschil lijkt me super belangrijk voor hoe je iets behandelt.
Waarom zou dat door een psycholoog behandeld moeten worden? Als je wat aan een biologisch iets wilt doen, dan moet je iemand volstouwen met pillen, niet laten praten met een psycholoog.

quote:
[..]

Hier ben ik het op zich mee eens. Als de richtlijnen zich puur hierop zouden richten (zonder SJW sausje) zou het al veel beter zijn, maar omdat dit sausje er wel degelijk opzit vraag ik mij af of hun ideologie niet een beetje in de weg staat.
Tja, ik kan nooit zoveel met de hypersensitiviteit omtrent dit soort issues. Ik zou zeggen leg de richtlijnen voor mannen en jongens naast die voor vrouwen en meisjes en kijk of er sprake is van een negatievere benadering van de één of de ander.

quote:
[..]

Echt niet alleen de schreeuwmedia die hier zware kritiek op heeft. Ik zie ook veel kritiek op twitter, ik volg zelf Lee Jussim (Sociaal psycholoog), Geoffrey Miller (evolutionair psycholoog), Debrah Soh (sexuologe), en Gad Saad (evolutionary behavioural scientist). Allemaal zeer negatief hierover, en er zijn wel meer.
Oh dat mag, maar ik zie eigenlijk geen kritiek op de richtlijnen zelf voorbij komen, vooral op een begeleidend schrijven of een kromme interpretatie daarvan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184329667
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

en biologie kan ik verder niet zoveel, eerlijk gezegd.
quote:
. Men socialized in this way

found that the more men conformed to masculine norms,

“Because of the way many men have been brought up—
Socialisatie 3 -- biologie 0. Alhoewel de middelste ook anders geinterpreteerd kan worden.
pi_184329727
Zuipen en roken kan ik nu gewoon afschuiven op mijn mannelijkheid _O_
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_184329741
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:20 schreef Broomer het volgende:

[..]

Ik dacht dat ergens gelezen te hebben, wat betreft zelfmoordpogingen. Het klinkt misschien een beetje seksistisch, maar dat is niet de bedoeling. Ik weet de bron ervan niet meer, dus ik kan het helemaal fout hebben.
Ik heb even de cijfers van het CBS bijgepakt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrouwen kiezen dus vaker omzichzelf te vergiften. Volgens mij is dat een methode die minder snel 'slaagd'.
ROBODEMONS..................|:(
pi_184329753
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Met een beetje ononderbouwde claims over oorzakelijk verband en correlatie
The main thrust of the subsequent research is that traditional masculinity—marked by stoicism, competitiveness, dominance and aggression—is, on the whole, harmful. Men socialized in this way are less likely to engage in healthy behaviors. For example, a 2011 study led by Kristen Springer, PhD, of Rutgers University, found that men with the strongest beliefs about masculinity were only half as likely as men with more moderate masculine beliefs to get preventive health care (Journal of Health and Social Behavior, Vol. 52, No. 2). And in 2007, researchers led by James Mahalik, PhD, of Boston College, found that the more men conformed to masculine norms, the more likely they were to consider as normal risky health behaviors such as heavy drinking, using tobacco and avoiding vegetables, and to engage in these risky behaviors themselves (Social Science and Medicine, Vol. 64, No. 11).

This masculine reluctance toward self-care extends to psychological help. Research led by Omar Yousaf, PhD, found that men who bought into traditional notions of masculinity were more negative about seeking mental health services than those with more flexible gender attitudes (Psychology of Men & Masculinity, Vol. 16, No. 2, 2015).

Aantal keren oorzakelijk verband gesuggereerd waar dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Mannen met deze negatieve karaktertrekken kunnen best (o.a. door die karaktertrekken, of confounders) meer aangetrokken worden door mannelijk gedrag.
pi_184329863
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:31 schreef Broomer het volgende:

[..]


[..]

Socialisatie 3 -- biologie 0. Alhoewel de middelste ook anders geinterpreteerd kan worden.
Ik kan niet zoveel met woordjes zonder context. Als ik de laatste even pak:

quote:
“Because of the way many men have been brought up—to be self-sufficient and able to take care of themselves—any sense that things aren’t OK needs to be kept secret,” Rabinowitz says. “Part of what happens is men who keep things to themselves look outward and see that no one else is sharing any of the conflicts that they feel inside. That makes them feel isolated. They think they’re alone. They think they’re weak. They think they’re not OK. They don’t realize that other men are also harboring private thoughts and private emotions and private conflicts.”
Daar staat natuurlijk nergens dat er geen biologische component kan zitten aan het opkroppen van zaken. Het gaat daar vooral om mannen die psychologische problemen hebben met het uiten van emoties en het praten over hun problemen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184329882
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:29 schreef Monolith het volgende:

Waarom zou dat door een psycholoog behandeld moeten worden? Als je wat aan een biologisch iets wilt doen, dan moet je iemand volstouwen met pillen, niet laten praten met een psycholoog.

Dat is natuurlijk volkomen onzin. Hoe denk je dat psychotherapie werkt? Dat verandert ook iets in de hersenen, en is uiteindelijk ook biologisch. We kunnen het alleen niet goed meten (biologisch gezien).
pi_184329900
quote:
15s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:34 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik heb even de cijfers van het CBS bijgepakt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrouwen kiezen dus vaker omzichzelf te vergiften. Volgens mij is dat een methode die minder snel 'slaagd'.
Mensen die geen seppuku plegen als ze zelfmoord willen plegen :')
pi_184329925
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:35 schreef Broomer het volgende:

[..]

The main thrust of the subsequent research is that traditional masculinity—marked by stoicism, competitiveness, dominance and aggression—is, on the whole, harmful. Men socialized in this way are less likely to engage in healthy behaviors. For example, a 2011 study led by Kristen Springer, PhD, of Rutgers University, found that men with the strongest beliefs about masculinity were only half as likely as men with more moderate masculine beliefs to get preventive health care (Journal of Health and Social Behavior, Vol. 52, No. 2). And in 2007, researchers led by James Mahalik, PhD, of Boston College, found that the more men conformed to masculine norms, the more likely they were to consider as normal risky health behaviors such as heavy drinking, using tobacco and avoiding vegetables, and to engage in these risky behaviors themselves (Social Science and Medicine, Vol. 64, No. 11).

This masculine reluctance toward self-care extends to psychological help. Research led by Omar Yousaf, PhD, found that men who bought into traditional notions of masculinity were more negative about seeking mental health services than those with more flexible gender attitudes (Psychology of Men & Masculinity, Vol. 16, No. 2, 2015).

Aantal keren oorzakelijk verband gesuggereerd waar dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Mannen met deze negatieve karaktertrekken kunnen best (o.a. door die karaktertrekken, of confounders) meer aangetrokken worden door mannelijk gedrag.
De betreffende onderzoeken worden er gewoon bij genoemd. Kijk daar eens naar alvorens te stellen dat het correlatie in plaats van een oorzakelijk verband betreft.

En het correlatie - oorzakelijk verband riedeltje kan bij vrijwel elk empirisch onderzoek worden geroepen natuurlijk. Interessanter is wat ons een oorzakelijk verband doet constateren in plaats van enkel een correlatie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184329954
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik kan niet zoveel met woordjes zonder context. Als ik de laatste even pak:

For fuck's sake, ik haal het uit je eigen quote. Uit het stuk dat je NB zelf gequote hebt. Ik probeer het je gewoon makkelijk te maken, en dan loop je nog te klagen.
pi_184329967
quote:
15s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:34 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik heb even de cijfers van het CBS bijgepakt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrouwen kiezen dus vaker omzichzelf te vergiften. Volgens mij is dat een methode die minder snel 'slaagd'.
Dat slaagt zeker minder vaak. Sluit alleen niet uit dat vrouwen het vaker kunnen doen voor de aandacht.
pi_184330096
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:42 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Mensen die geen seppuku plegen als ze zelfmoord willen plegen :')
Dat zal wel onder Snijden/steken vallen.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:45 schreef VanKuikeren het volgende:

[..]

Dat slaagt zeker minder vaak. Sluit alleen niet uit dat vrouwen het vaker kunnen doen voor de aandacht.
Dat zou best kunnen. Zover ik weet zijn daar geen cijfers van. Ook omdat ik twijfel dat men toegeeft dat het voor de aandacht is.
ROBODEMONS..................|:(
pi_184330101
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:41 schreef Broomer het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk volkomen onzin. Hoe denk je dat psychotherapie werkt? Dat verandert ook iets in de hersenen, en is uiteindelijk ook biologisch. We kunnen het alleen niet goed meten (biologisch gezien).
Nee dat is geen onzin. Feitelijk heeft alles "biochemisch effect" als je tenminste geen aanhanger van dualisme bent.
Dat is echter niet waar het hier om gaat. Het soort biologisch waar jij op doelde was "mannen zijn van nature X", daarmee implicerend dat met onveranderlijk zou zijn. Dat mannen statistisch gezien bepaald gedrag vaker vertonen op basis van hun biochemie doet verder niets af van het feit dat dit vervolgens ook het verwachtingspatroon beïnvloedt en dat de voornaamste mogelijkheid om dit te veranderen voor een psycholoog toch vooral het verwachtingspatroon doorbreken is. Je kunt een man natuurlijk ook oestrogeen gaan voorschrijven, maar dat is ook niet echt een fijne behandeling.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184330123
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:45 schreef Broomer het volgende:

[..]

For fuck's sake, ik haal het uit je eigen quote. Uit het stuk dat je NB zelf gequote hebt. Ik probeer het je gewoon makkelijk te maken, en dan loop je nog te klagen.
Klopt en ik geef je de context om aan te tonen dat het allemaal niet zo spannend is. Zo moeilijk was dat toch niet?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184330209
De juist oplossing is mannen helpen aan het verwachtingspatroon te voldoen i.p.v. ze het nog moeilijker te maken door ze de ballen af te snijden.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2019 00:00:43 ]
pi_184330252
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee dat is geen onzin. Feitelijk heeft alles "biochemisch effect" als je tenminste geen aanhanger van dualisme bent.
Dat is echter niet waar het hier om gaat. Het soort biologisch waar jij op doelde was "mannen zijn van nature X", daarmee implicerend dat met onveranderlijk zou zijn.
Dat suggereer ik helemaal niet. Dat kan de implicatie zijn, maar ik ben vrij agnostisch daarin.
pi_184330292
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

De betreffende onderzoeken worden er gewoon bij genoemd. Kijk daar eens naar alvorens te stellen dat het correlatie in plaats van een oorzakelijk verband betreft.

En het correlatie - oorzakelijk verband riedeltje kan bij vrijwel elk empirisch onderzoek worden geroepen natuurlijk.
Maar dat maakt het niet minder belangrijk.

quote:
Interessanter is wat ons een oorzakelijk verband doet constateren in plaats van enkel een correlatie.
Ik zie in die papers geen sterk bewijs voor een oorzakelijk verband, slechts suggesties. Wat nu?
pi_184330338
quote:
6s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:59 schreef EipNiC het volgende:
De juist oplossing is mannen helpen aan het verwachtingspatroon te voldoen i.p.v. ze het nog moeilijker te maken door ze de ballen af te snijden.
Welk verwachtingspatroon?
ROBODEMONS..................|:(
pi_184330414
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 00:08 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Welk verwachtingspatroon?
Noem er maar een over welke de man tegenwoordig blijkt te struikelen.
pi_184330570
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik kan niet zoveel met woordjes zonder context. Als ik de laatste even pak:

[..]

Daar staat natuurlijk nergens dat er geen biologische component kan zitten aan het opkroppen van zaken. Het gaat daar vooral om mannen die psychologische problemen hebben met het uiten van emoties en het praten over hun problemen.
Nog steeds socialisatie 1 - biologie 0. Ze ontkennen niet dat biologie een rol kan spelen, maar ze bediscussieren het ook niet. Ze negeren het dus gewoon. Dat is toch een groot gemis in zo'n richtlijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door Broomer op 11-01-2019 00:40:15 ]
pi_184330708


[ Bericht 100% gewijzigd door Broomer op 11-01-2019 00:39:59 ]
pi_184330753
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 00:24 schreef Broomer het volgende:

[..]

Nog steeds socialisatie 1 - biologie 0. Ze ontkennen niet dat biologie een rol kan spelen, maar ze bediscussieren het ook niet. Dat is toch een groot gemis in zo'n richtlijn?
quote:
To best accomplish the aforementioned health-related goals for boys and
men, psychologists recognize the importance of and need for interdisciplinary
collaboration (Jones et al., 2012). Health
disparities represent a complex interplay
between biological and environmental factors. Accordingly, reaching out to medical,
public health, and allied health professions
is critical.
(p. 16) https://www.apa.org/about/policy/boys-men-practice-guidelines.pdf
pi_184330794
quote:
Ok, de ene keer dat ze het over biologie hebben. Zou het niet beter zijn dat in de richtlijnen zelf op te bediscusieren, ipv naar anderen te verwijzen?
  vrijdag 11 januari 2019 @ 00:59:09 #117
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184330870
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 00:48 schreef Broomer het volgende:

[..]

Ok, de ene keer dat ze het over biologie hebben. Zou het niet beter zijn dat in de richtlijnen zelf op te bediscusieren, ipv naar anderen te verwijzen?
Waarom voel je je zo aangesproken eigenlijk?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184330981
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 00:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waarom voel je je zo aangesproken eigenlijk?
Ik denk niet dat ik me persoonlijk aangesproken voel, althans ik heb geen psychische problemen (voor zover ik weet). Ik ben wel bioloog, en denk dat dat vaak onderbelicht wordt in de psychologie (of sociale wetenschappen in het algemeen). Ik vind ook dat er tegenwoordig een nogal negatieve houding is ten aanzien van mannen (ik ben ook man), en ik denk dat dat in deze richtlijnen naar buiten komt.

Maar is dat werkelijk relevant?
  vrijdag 11 januari 2019 @ 01:20:29 #119
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_184331042
De opkomst van liberale gedachtegoed eind 19de eeuw - begin 20ste eeuw bij de destijds groeiende Europese middenklasse is ook de reden dat Rusland rond die tijd al de banden afsneed met het Westen omdat ze het toen al zagen als gevaar voor hun land en cultuur.
pi_184331512
Een thread met flink veel kritiek, oa de punten die ik ook heb aangestipt (negeren van biologische verklaringen, correlation =/= causation).

https://twitter.com/joelw(...)360170548346880?s=19

Ik ken die Joel Fish verder niet, kan dus niet zeggen of ie een vooraanstaand of gerespecteerd psycholoog is. Ik kwam hier via Lee Jussim, die volgens mij een goede reputatie heeft.
pi_184331526
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:29 schreef Monolith het volgende:


Tja, ik kan nooit zoveel met de hypersensitiviteit omtrent dit soort issues. Ik zou zeggen leg de richtlijnen voor mannen en jongens naast die voor vrouwen en meisjes en kijk of er sprake is van een negatievere benadering van de één of de ander.
Hier is een artikel met die vergelijking:

https://www.thepostmillen(...)tter_impression=true

mannen worden inderdaad negatiever benaderd. Dat blijkt ook hier uit:

https://twitter.com/micha(...)034950603988992?s=19

Zou dat ooit zo over vrouwen gezegd worden? Ik denk het niet.
pi_184332619
Maar traditionele blanke mannen zijn toch ook racisten?
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 09:44:34 #123
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184333518
quote:
15s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:34 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik heb even de cijfers van het CBS bijgepakt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrouwen kiezen dus vaker omzichzelf te vergiften. Volgens mij is dat een methode die minder snel 'slaagd'.
Jezus heilige Christus, zijn daar ook al cijfers van?! Werkelijk alles wordt opgeslagen en geanalyseerd in dit zieke land.

|:(
pi_184333554
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:44 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Jezus heilige Christus, zijn daar ook al cijfers van?! Werkelijk alles wordt opgeslagen en geanalyseerd in dit zieke land.

|:(
Jij vindt het vreemd om zelfmoordcijfers bij te houden?

:') .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 09:49:26 #125
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184333604
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 08:20 schreef HSG het volgende:
Maar traditionele blanke mannen zijn toch ook racisten?
Jazeker. Pas vanaf de jaren 70 is er een beetje een omslagpunt. Daarvoor van racisme institutioneel.

Wel lollig trouwens dat men op internet zo los gaat. Volgens mij zouden echte mannen zich hier niet druk om maken, die laten zich namelijk niet vertellen wat ze wel/ niet kunnen doen. 8-) :7

Alle echte mannen van Fok! zitten te janken dat het allemaal zo moeilijk is om een echte man te zijn _O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 09:51:59 #126
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184333646
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Jij vindt het vreemd om zelfmoordcijfers bij te houden?

:') .
Ik vind het niet vreemd om zelfmoordcijfers bij te houden, maar wel om bij te houden hoe ze zichzelf van kant gemaakt hebben, uitgesplitst naar geslacht.

Wat is de volgende stap, gaan ze bijhouden hoeveel bloed er op de treinrails was gespetterd? :{
  Eindredactie Games vrijdag 11 januari 2019 @ 09:56:44 #127
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_184333754
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:49 schreef SicSicSics het volgende:

[..]
Wel lollig trouwens dat men op internet zo los gaat. Volgens mij zouden echte mannen zich hier niet druk om maken, die laten zich namelijk niet vertellen wat ze wel/ niet kunnen doen. 8-) :7

Alle echte mannen van Fok! zitten te janken dat het allemaal zo moeilijk is om een echte man te zijn _O-
Spijker op z'n kop weer.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_184333772
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik vind het niet vreemd om zelfmoordcijfers bij te houden, maar wel om bij te houden hoe ze zichzelf van kant gemaakt hebben, uitgesplitst naar geslacht.
En je denkt verder niet dat het relevant is, bijvoorbeeld voor hulpverleners, om te weten hoe mannen en vrouwen zich van het leven beroven?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_184334603
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

De betreffende onderzoeken worden er gewoon bij genoemd. Kijk daar eens naar alvorens te stellen dat het correlatie in plaats van een oorzakelijk verband betreft.

En het correlatie - oorzakelijk verband riedeltje kan bij vrijwel elk empirisch onderzoek worden geroepen natuurlijk. Interessanter is wat ons een oorzakelijk verband doet constateren in plaats van enkel een correlatie.
Dat onderscheid is bij veel psychologisch onderzoek nauwelijks te maken. Open label + subjectieve verslaglegging zorgt ervoor dat enorm veel psychologisch onderzoek geen knip voor de neus waard is. Het dient doorgaans veel meer om subsidies op te sponsen dan om daadwerkelijk nuttige dingen te ontdekken. Wat zonde is, want psychologie goed uitgevoerd zou een bijdrage kunnen leveren aan algemeen welbevinden. Nu bewerkstelligt het geregeld het tegenovergestelde effect en heb je een DSM V die je voor 75% door de shredder kunt halen.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 11:01:47 #130
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_184334652
Wij mannen zijn gewoon beter in alles, zelfs zelfmoord plegen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 11 januari 2019 @ 11:09:03 #131
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184334756
Oef, kijk dit eens emotie oproepen zeg ;)

Zelf denk ik dat er wel een kern van waarheid in zit. Er ligt best veel maatschappelijke druk op mannen. Al van oudsher, maar heden ten dage lijkt er alleen maar meer bij te komen ipv dat ze verschillende dingen die bij ze passen kunnen kiezen.

Is een algemeen maatschappelijk iets, ook bij vrouwen. Ipv meer keuze mogelijkheden is het snel over gegaan naar meer dingen waaraan je moet voldoen.

Maar waar bij vrouwen er wel geschopt wordt tegen het beeld dat 'perfectie' gevraagd wordt is dat bij mannen veel minder het geval.
Daarin kunnen we wel een beetje meer mannen emancipatie gebruiken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_184334768
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:49 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Jazeker. Pas vanaf de jaren 70 is er een beetje een omslagpunt. Daarvoor van racisme institutioneel.

Wel lollig trouwens dat men op internet zo los gaat. Volgens mij zouden echte mannen zich hier niet druk om maken, die laten zich namelijk niet vertellen wat ze wel/ niet kunnen doen. 8-) :7

Alle echte mannen van Fok! zitten te janken dat het allemaal zo moeilijk is om een echte man te zijn _O-
Het is de waarheid.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 11:26:55 #133
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184335011
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Zelf denk ik dat er wel een kern van waarheid in zit. Er ligt best veel maatschappelijke druk op mannen. Al van oudsher, maar heden ten dage lijkt er alleen maar meer bij te komen ipv dat ze verschillende dingen die bij ze passen kunnen kiezen.
Dat betwist niemand.

Het probleem is
A. Dat ''traditionele mannelijkheid'' wordt gedefinieerd met allerlei gedragingen, terwijl die definitie zelfverzonnen is
B. Veel gedragingen zoals stoicijns zijn, avontuurlijk, moed, risico's nemen worden als negatief afgeschilderd
C. Het document is doorspekt met linkse, marxistische, politiek gemotiveerde onzin over niet bestaande mannelijke privileges en een niet-bestaand patriarchaat
D. Het document gaat volledig voorbij aan biologische factoren en doet net alsof mannelijkheid een 100% sociaal construct is (bewezen onzin)

Dit document is straks een richtlijn voor psychologen, rechters, sociale werkers etc. Het is niet gericht op het helpen van mannen en jongens maar op hen kapotmaken. Opzadelen met een schuldgevoel, vertellen dat ze ''stuk'' zijn, dat ze zich moeten gedragen als vrouwen, want anders zijn ze slecht.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 11:29:09 #134
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184335057
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:49 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Wel lollig trouwens dat men op internet zo los gaat. Volgens mij zouden echte mannen zich hier niet druk om maken, die laten zich namelijk niet vertellen wat ze wel/ niet kunnen doen. 8-) :7
Ook ''echte'' mannen willen zo nu en dan een keer naar de psycholoog. En dan hebben ze recht op zorg, niet op preken over white male privilege, het aanpraten van een schuldgevoel en ''les'' in hoe je je als een ''goede man'' (als een vrouw dus) moet gedragen.

Ik reageer eigenlijk zo heftig omdat ik vrees voor de toekomstige jongetjes die hieraan onderworpen worden. Net zoals ik mij zorgen maak over jongetjes die worden gehersenspoeld om te denken dat ze transgender zijn. Van kinderen moet je gewoon afblijven.
pi_184335069
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:44 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Jezus heilige Christus, zijn daar ook al cijfers van?! Werkelijk alles wordt opgeslagen en geanalyseerd in dit zieke land.

|:(
Dat heeft niks met Nederland te maken. Dat wordt, voor wetenschappelijke doeleinden, in praktisch ieder land bijgehouden waar onderzoek naar zelfmoord plaatsvindt.
pi_184335084
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ook ''echte'' mannen willen zo nu en dan een keer naar de psycholoog. En dan hebben ze recht op zorg, niet op preken over white male privilege, het aanpraten van een schuldgevoel en ''les'' in hoe je je als een ''goede man'' (als een vrouw dus) moet gedragen.
Dat gebeurt ook niet. Wees maar niet bang.
pi_184335460
Je kunt mensen wel proberen te vormen maar wat er van nature inzit is moeilijk om af te leren. Wel is het zo dat agressiviteit en andere negatieve karaktereigenschappen vaak een valkuil zijn van positievere eigenschappen zoals een sterke drive om iets in goede banen te leiden en perfectionisme.

Maar uiteraard moet je qua werkomgeving wel sterk filteren op negatieve eigenschappen. Je kunt geen manager gebruiken die vrouwen in de kont knijpt of van tijd tot tijd aggressief wordt waar je dit ook wel zonder aggressie kunt afhandelen.

negatieve eigenschappen leiden gewoon tot ruis en verstoring van kostbare tijd omdat ze vaak een staartje krijgen en die kosten geld. En bedrijven schieten daar niets mee op.
pi_184335651
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_184337295
Zonder de traditionele "mannelijke eigenschappen" zoals competitiviteit en agressiviteit zaten we nu nog in de Savanne besjes te eten, of waarschijnlijker, waren we nu al uitgestorven.

Masculinity _O_

Laat je niks anders wijsmaken door wat idioten die genderstudies hebben gestudeerd.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 13:42:38 #140
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184337729
Ik heb altijd al een hekel gehad aan die "mwoehahah ik ben een man stomp tegen een boom gooi bierglas stuk ik neuk ze de moeder" types, die dat ook nog eens aandikken als er geen vrouwen in de buurt zijn en gedraag me zelf ook niet zo. Pas dus prima in APA richtlijn denk ik :)


Het is een beetje hetzelfde als nederlanders in het buitenland doen "ik ben nederlander dus ik ben direct kan ik niets aan doen" als je dat erbij zegt dan kun je er dus wel wat aan doen! "Ik ben man dus ik moet wel kut doen tegen vrouwen" :N of "Ik ben man dus ik moet wel aggressief zijn" volledige bullshit..

En ja mijn boormachine is waarschijnlijk kleiner dan jouw boormachine...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184337825
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:42 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb altijd al een hekel gehad aan die "mwoehahah ik ben een man stomp tegen een boom gooi bierglas stuk ik neuk ze de moeder" types, die dat ook nog eens aandikken als er geen vrouwen in de buurt zijn en gedraag me zelf ook niet zo. Pas dus prima in APA richtlijn denk ik :)

Het is een beetje hetzelfde als nederlanders in het buitenland doen "ik ben nederlander dus ik ben direct kan ik niets aan doen" als je dat erbij zegt dan kun je er dus wel wat aan doen! "Ik ben man dus ik moet wel kut doen tegen vrouwen" :N of "Ik ben man dus ik moet wel aggressief zijn" volledige bullshit..

En ja mijn boormachine is waarschijnlijk kleiner dan jouw boormachine...
Dat maakt het niet noodzakelijkerwijs een minder effectieve boormachine.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 13:51:29 #142
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184337911
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat maakt het niet noodzakelijkerwijs een minder effectieve boormachine.
Ik bedoel er mee te zeggen dat veel zaken wel een soort aangeleerd spelletje is. Waarschijnlijk doordat er dingen mee te bereiken zijn.. een ver pis wedstrijd geeft blijkbaar toch een soort resultaat. Niet dat vrouwen dat niet doen zij conformeren zich ook aan ideaalbeelden en doen aan na aap gedrag net als de mannen.

Ik denk niet dat een richtlijn daar veel aan gaat veranderen. Wat het wel zou veranderen is als de grootste brulaap niet automatisch meer het mooiste meisje en de beste baan krijgt en dat is nu aan het gebeuren. Daar hoeft de APA geen richtlijnen voor op te stellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 11-01-2019 13:56:49 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184339031
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik bedoel er mee te zeggen dat veel zaken wel een soort aangeleerd spelletje is. Waarschijnlijk doordat er dingen mee te bereiken zijn.. een ver pis wedstrijd geeft blijkbaar toch een soort resultaat. Niet dat vrouwen dat niet doen zij conformeren zich ook aan ideaalbeelden en doen aan na aap gedrag net als de mannen.

Ik denk niet dat een richtlijn daar veel aan gaat veranderen. Wat het wel zou veranderen is als de grootste brulaap niet automatisch meer het mooiste meisje en de beste baan krijgt en dat is nu aan het gebeuren. Daar hoeft de APA geen richtlijnen voor op te stellen.
Tsja, veel meisjes voelen zich nu eenmaal aangetrokken tot die brulapen, daar doe je verder weinig aan. Genoeg vrouwen die het zelfs op de koop toe nemen dat ze af en toe een beuk krijgen van zo'n kerel, het zijn rare wezens die dit over zich heen laten komen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 14:47:01 #144
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184339045
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Tsja, veel meisjes voelen zich nu eenmaal aangetrokken tot die brulapen, daar doe je verder weinig aan. Genoeg vrouwen die het zelfs op de koop toe nemen dat ze af en toe een beuk krijgen van zo'n kerel, het zijn rare wezens die dit over zich heen laten komen.
Dat zijn de vrouwlijke varianten van de mannen die zeggen "ik kan niet anders want ik ben een man". Of mensen die zeggen "zo ben ik nou eenmaal".
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184339075
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat zijn de vrouwlijke varianten van de mannen die zeggen "ik kan niet anders want ik ben een man". Of mensen die zeggen "zo ben ik nou eenmaal".
Of het alom bekende excuus "ach, hij heeft ook zijn goeie kanten" of "hij kan soms ook heel lief zijn" aanvoeren. En dat dan zeggen met een blauw oog en een dikke lip. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184339399
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:22 schreef habitue het volgende:
Zonder de traditionele "mannelijke eigenschappen" zoals competitiviteit en agressiviteit zaten we nu nog in de Savanne besjes te eten, of waarschijnlijker, waren we nu al uitgestorven.

Masculinity _O_

Laat je niks anders wijsmaken door wat idioten die genderstudies hebben gestudeerd.
ja, maar je hebt competitiviteit die je inzet 'voor' de onderneming en die waardevol kan zijn. Maar op kleine schaal wil je geen werknemer die puur en alleen z'n eigen ego voorop wil zetten. Waar men tegenwoordig veel meer naar zoekt zijn mensen die verbindingen aan kunnen gaan en teams kunnen vormen en beter kunnen maken.
pi_184339471
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:42 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb altijd al een hekel gehad aan die "mwoehahah ik ben een man stomp tegen een boom gooi bierglas stuk ik neuk ze de moeder" types, die dat ook nog eens aandikken als er geen vrouwen in de buurt zijn en gedraag me zelf ook niet zo. Pas dus prima in APA richtlijn denk ik :)


Het is een beetje hetzelfde als nederlanders in het buitenland doen "ik ben nederlander dus ik ben direct kan ik niets aan doen" als je dat erbij zegt dan kun je er dus wel wat aan doen! "Ik ben man dus ik moet wel kut doen tegen vrouwen" :N of "Ik ben man dus ik moet wel aggressief zijn" volledige bullshit..

En ja mijn boormachine is waarschijnlijk kleiner dan jouw boormachine...
Dat soort gedrag is natuurlijk verwerpelijk, en is een bepaald type mannelijkheid (ik denk dat dit wel onder de noemer toxic masculinity valt). Maar vind je dat traditionele mannelijkheid dit gedrag goedkeurt? Volgens mij valt daar ook hoffelijkheid, het beschermen van anderen, het zorgen voor de familie, opoffering. Daar past kut doen tegen vrouwen helemaal niet in. Hoewel het traditioneel en ouderwets klinkt, is dit m.i. nog steeds lovenswaardig gedrag. Het gaat wel fout als dit gedrag samengaat met een ouderwets verwachtingspatroon voor vrouwen--daar zijn we hopenlijk grotendeels vanaf.

Maar de APA richtlijn lijkt er vanuit te gaan dat traditionele mannelijkheid puur uit het slechte gedrag bestaat. Terwijl er ook hele goede kanten aan zitten, of gedrag kan situationeel goed of slecht zijn, zoals stoicisme, aggressiviteit, competitiedrang. Teveel of op her foute moment is slecht, maar in de juiste dosis kan het heel goed zijn.

Ik vind die APA richtlijn dus nogal eenzijdig. Ik denk dat je mannen met problemen juist die goede kanten moet laten zien, zodat ze een doel kunnen krijgen in het leven, ipv van het hameren op de slechte kanten.

Ik ben overigens helemaal niet zo traditioneel, en hopenlijk ook geen hork zoals je beschrijft.
pi_184339625
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

Of het alom bekende excuus "ach, hij heeft ook zijn goeie kanten" of "hij kan soms ook heel lief zijn" aanvoeren. En dat dan zeggen met een blauw oog en een dikke lip. :')
Ruwe bolster, blanke pit.

slaat je wel in elkaar, maar bedoelde het waarschijnlijk niet zo.
pi_184340673
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 15:03 schreef Beathoven het volgende:
beter kunnen maken.
Competitiviteit dus.

Wederom, masculinity _O_

Die toestanden in de VS waar kinderen dan op scholen spelletjes doen , maar geen punten bijhouden zodat er geen verliezers zijn. Wie hou je dan voor de gek :')

Mannen hebben competitie nodig om beter te worden. Competitie zien als iets slechts is waanzin. Onze hele maatschappij is daar op gebouwd en hebben we onze welvaart aan te danken.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 16:22:50 #150
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184340875
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:12 schreef habitue het volgende:
Mannen hebben competitie nodig om beter te worden. Competitie zien als iets slechts is waanzin. Onze hele maatschappij is daar op gebouwd en hebben we onze welvaart aan te danken.
Je kunt ook prima verder komen als je niet constant wilt winnen. En het is ook nog eens een stuk minder frustrerend... Vroeger deed ik regelmatig bij spelletjes niet mijn volledige best om vriendjes die minder bedreven waren zich ook goed te laten voelen. Dat kan wel niet mannelijk zijn maar wel zo gezellig, hetzelfde in een werkomgeving... Ik zie veel liever dat alles vooruit gaat dan één iemand omdat hij niet deelt en/of anderen benadeelt.

Sowieso vind ik die gedachtegangen dat je bij een ander team hoort en de ander moet verslaan nogal tegenwerkend. Ik denk liever dat de hele wereld een groot team is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184341424
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Je kunt ook prima verder komen als je niet constant wilt winnen. En het is ook nog eens een stuk minder frustrerend... Vroeger deed ik regelmatig bij spelletjes niet mijn volledige best om vriendjes die minder bedreven waren zich ook goed te laten voelen. Dat kan wel niet mannelijk zijn maar wel zo gezellig, hetzelfde in een werkomgeving... Ik zie veel liever dat alles vooruit gaat dan één iemand omdat hij niet deelt en/of anderen benadeelt.

Sowieso vind ik die gedachtegangen dat je bij een ander team hoort en de ander moet verslaan nogal tegenwerkend. Ik denk liever dat de hele wereld een groot team is.
Dat werkt voor jou misschien, maar lang niet iedereen denk ik. Daar moet je ook rekening mee houden -- mensen zijn verschillend en reageren verschillend op stimuli. Overigens zijn er ook zat sterk competitieve vrouwen, dat is echt niet een puur mannelijk trekje.
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 16:46:55 #152
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184341454
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:45 schreef Broomer het volgende:

[..]

Dat werkt voor jou misschien, maar lang niet iedereen denk ik. Daar moet je ook rekening mee houden -- mensen zijn verschillend en reageren verschillend op stimuli. Overigens zijn er ook zat sterk competitieve vrouwen, dat is echt niet een puur mannelijk trekje.
Precies dus gewoon vanuit gaan dat mensen verschillen en anders op dingen kunnen reageren. Hoeven we ook geen richtlijn voor denk ik.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 11 januari 2019 @ 16:51:21 #153
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_184341552
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:43 schreef Kim-Holland het volgende:
Altijd al geweten dat mannen van het zwakkere geslacht zijn, maar nu wordt het voor iedereen duidelijk; we gaan naar een toekomst waarin echte [!!] vrouwen meer ballen hebben dan het 'mannelijke' geslacht.. :')
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 16:52:12 #154
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184341572
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:51 schreef Snakey het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
^O^
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184341625
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Sowieso vind ik die gedachtegangen dat je bij een ander team hoort en de ander moet verslaan nogal tegenwerkend. Ik denk liever dat de hele wereld een groot team is.
Dan werk je niet in een bedrijf? Ik wel, en binnen het bedrijf probeer ik alles als een team te zien (en ik heb een hekel aan collega's die dat niet doen). Maar onze concurrenten wil ik graag verslaan!

Ik denk je competiviteit, net als veel andere karaktertrekken, in goede banen moet leiden als iemand het heeft. Als iemand ieder ander als een vijand ziet die verslagen moet worden - ja dan ga je problemen krijgen.
pi_184343447
De hele discussie gaat meteen al fout doordat mannelijkheid wordt gedefinieerd door het af te zetten tegen vrouwelijkheid. Al dan niet door vrouwen of mannelijke slijmballen die een wit voetje willen halen bij vrouwen teneinde ze in bed te krijgen. Als we nou mannelijkheid eens afzetten tegen jongensachtigheid dan wordt het ineens een stuk helderder. Wat onderscheidt nou een man van een jongen?

Dan wordt meteen duidelijk dat we het niet hebben over traditionele mannelijkheid maar over de eigenschappen van de typische 16-jarige jongen. Dat is de risiconemer op orgaandonatieniveau, die is erg competitief, agressief, egoistisch en egocentrisch, wil zoveel mogelijk meisjes neuken, de snelste auto hebben om het hardst mee te scheuren, dat soort dingen.

De traditionele man heeft juist zelfbeheersing en dus geen agressieprobleem, heeft verantwoordelijkheidsbesef en mijdt onnodige risico's, is eerder beschermend dan een gevaar voor zichzelf en anderen, is inmiddels wel in staat emotioneel betekenisvolle relaties aan te gaan en kan effectief samenwerken door enig empathisch vermogen en zo doelen bereiken die de moeite waard zijn. Die laat zich niet uit zijn evenwicht brengen maar lost problemen, emotionele of niet, vastberaden op.

Het probleem, de crisis van de Westerse man, is er dan ook niet eentje waar vrouwen veel mee te maken hebben. Het probleem is dat wat tegenwoordig als succesvolle man geldt veel te veel is gemodelleerd naar de 16-jarige jongen. Die werkt bijvoorbeeld in een ultracompetitieve omgeving als sales of haute finance, waar je eergevoel niet kunt gebruiken laat staan dat er een doel is dat je eigenbelang ontstijgt (nee, daar hebben we zeker geen welvaart aan te danken, integendeel). Die verdient daar vooral meer mee dan anderen, zodat die als een puber hebberig doet om de mooiste speeltjes, maar dan hele dure, en het laten zien natuurlijk. Die is nog lekker wild, slaat weleens iemand voor zijn kop want 'emoties he', moet avontuurlijke en gevaarlijke dingen doen en daar wordt niet eens meer meelijwekkend 'midlife crisis' om gegniffeld. Hij moet er goed uitzien, zoals een puberjoch ijdel is, en zelfs met zijn lichaam indruk maken op vrouwen.

Er is dus zeker wel wat aan de hand, maar niet met de zestienjarige jongen die zich gedraagt als een zestienjarige jongen. Ook niet met de mannelijke man die zich mannelijk gedraagt, wel met mannen en de vrouwen die die doen alsof mannen mannelijker zijn naarmate ze zich meer als jongen gedragen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184343654
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 18:40 schreef Weltschmerz het volgende:
De hele discussie gaat meteen al fout doordat mannelijkheid wordt gedefinieerd door het af te zetten tegen vrouwelijkheid. Al dan niet door vrouwen of mannelijke slijmballen die een wit voetje willen halen bij vrouwen teneinde ze in bed te krijgen. Als we nou mannelijkheid eens afzetten tegen jongensachtigheid dan wordt het ineens een stuk helderder. Wat onderscheidt nou een man van een jongen?

Dan wordt meteen duidelijk dat we het niet hebben over traditionele mannelijkheid maar over de eigenschappen van de typische 16-jarige jongen. Dat is de risiconemer op orgaandonatieniveau, die is erg competitief, agressief, egoistisch en egocentrisch, wil zoveel mogelijk meisjes neuken, de snelste auto hebben om het hardst mee te scheuren, dat soort dingen.

De traditionele man heeft juist zelfbeheersing en dus geen agressieprobleem, heeft verantwoordelijkheidsbesef en mijdt onnodige risico's, is eerder beschermend dan een gevaar voor zichzelf en anderen, is inmiddels wel in staat emotioneel betekenisvolle relaties aan te gaan en kan effectief samenwerken door enig empathisch vermogen en zo doelen bereiken die de moeite waard zijn. Die laat zich niet uit zijn evenwicht brengen maar lost problemen, emotionele of niet, vastberaden op.

Het probleem, de crisis van de Westerse man, is er dan ook niet eentje waar vrouwen veel mee te maken hebben. Het probleem is dat wat tegenwoordig als succesvolle man geldt veel te veel is gemodelleerd naar de 16-jarige jongen. Die werkt bijvoorbeeld in een ultracompetitieve omgeving als sales of haute finance, waar je eergevoel niet kunt gebruiken laat staan dat er een doel is dat je eigenbelang ontstijgt (nee, daar hebben we zeker geen welvaart aan te danken, integendeel). Die verdient daar vooral meer mee dan anderen, zodat die als een puber hebberig doet om de mooiste speeltjes, maar dan hele dure, en het laten zien natuurlijk. Die is nog lekker wild, slaat weleens iemand voor zijn kop want 'emoties he', moet avontuurlijke en gevaarlijke dingen doen en daar wordt niet eens meer meelijwekkend 'midlife crisis' om gegniffeld. Hij moet er goed uitzien, zoals een puberjoch ijdel is, en zelfs met zijn lichaam indruk maken op vrouwen.

Er is dus zeker wel wat aan de hand, maar niet met de zestienjarige jongen die zich gedraagt als een zestienjarige jongen. Ook niet met de mannelijke man die zich mannelijk gedraagt, wel met mannen en de vrouwen die die doen alsof mannen mannelijker zijn naarmate ze zich meer als jongen gedragen.
Goed stuk, mooi inzicht! Ik denk dat dit een veel vruchtbaardere aanpak is dan de man-vrouw dichotomie.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 19:18:22 #158
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184344223
Bij "traditionele mannelijkheid" denk ik inderdaad eerder aan een nuchtere landarbeider die hard werkt om zijn vrouw en kinderen te eten te geven dan aan een wandelend testosteronbommetje.
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 20:01:06 #159
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184345283
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:54 schreef Broomer het volgende:

[..]

Dan werk je niet in een bedrijf? Ik wel, en binnen het bedrijf probeer ik alles als een team te zien (en ik heb een hekel aan collega's die dat niet doen). Maar onze concurrenten wil ik graag verslaan!

Ik denk je competiviteit, net als veel andere karaktertrekken, in goede banen moet leiden als iemand het heeft. Als iemand ieder ander als een vijand ziet die verslagen moet worden - ja dan ga je problemen krijgen.
Ik werk on academia en daar denken ze net zo hoor we moeten die beurs winnen we moeten zus groep verslaan. Terwijl we zoveel beter kunnen proberen als geheel beter te worden...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184347363
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik werk on academia en daar denken ze net zo hoor we moeten die beurs winnen we moeten zus groep verslaan. Terwijl we zoveel beter kunnen proberen als geheel beter te worden...
Ook jaren in academia gewerkt. Soms zat onze concurrent in hetzelfde instituut! Raar.
pi_184348707
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik vind het niet vreemd om zelfmoordcijfers bij te houden, maar wel om bij te houden hoe ze zichzelf van kant gemaakt hebben, uitgesplitst naar geslacht.

Wat is de volgende stap, gaan ze bijhouden hoeveel bloed er op de treinrails was gespetterd? :{
Ze willen data verzamelen en verbanden vinden. Wat is daar zo erg aan? Heb je ooit een paper gelezen of statistiek geleerd?
pi_184348783
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:36 schreef BasEnAad het volgende:
Het probleem is juist dat mannen geen mannen meer mogen zijn en dat begint al op de basisschool. Mannen zijn geen vrouwen.
Het probleem is dat mensen niet mogen zijn zoals ze zijn en zich voelen. Ze moeten zich voegen naar stereotypen, zij het traditioneel/conservatief of modern/progressief en alles er tussenin.
pi_184348825
wat een gejank hier zeg jezus :') _O-
pi_184349417
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik vind het niet vreemd om zelfmoordcijfers bij te houden, maar wel om bij te houden hoe ze zichzelf van kant gemaakt hebben, uitgesplitst naar geslacht.

Wat is de volgende stap, gaan ze bijhouden hoeveel bloed er op de treinrails was gespetterd? :{
:')
pi_184350852
Psychologists Issue Controversial Report on Masculinity
New guidelines on treating men have been criticized as too reliant on ideology.

https://www.psychologytod(...)l-report-masculinity

Aantal punten van kritiek waar ik het ook over gehad heb, maar dan beter verwoord.
pi_184351379
Is er laatst niet een campagne gestart van SIRE dat jongens jongens moeten worden?
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_184352165
Of deze:

http://www.scribd.com/doc(...)nes-for-Men-and-Boys

quote:
Further, throughout the manuscript, the authors solely consider gender as an outcome of socialization despite a fairly wide range of literature that suggests a neurobiological origin for gender identity, particularly in the sexually dimorphic limitation of the hypothalamus. This was a major oversight that makes the document appear either uninformed or purposefully neglectful of certain bodies of literature.
en

quote:
In general though, in sweeping terms, traditional men are portrayed as nearly monstrous, their cultural values associated with everything from sexism to promiscuity to their own declining health (which essentially places blame on them, something we generally try to avoid with other groups). I think a lot of men with traditional values would be shocked to learn, for instance, that
they were promiscuous, didn’t value women’s rights, were incapable of making deep friendships,
or finding non-violent ways to solve problems. Surely, traditional masculinity also has many positive features, none of which are recognized in this document.
En voor degenen die dit maar onzin vinden, gehuil om niks:

quote:
Further, I suspect that, if clinicians were to implement some of the recommendations, the potential for harm to some clients is non-trivial.
Waarom zo harteloos?
  zaterdag 12 januari 2019 @ 01:18:40 #168
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_184352416
Godverdomme pot pls of niet dan.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_184352615
pi_184361317
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:43 schreef Kim-Holland het volgende:
Altijd al geweten dat mannen van het zwakkere geslacht zijn, maar nu wordt het voor iedereen duidelijk; we gaan naar een toekomst waarin echte [!!] vrouwen meer ballen hebben dan het 'mannelijke' geslacht.. :')
Zonder mannen hadden we nu nog in grotten geleefd.
pi_184361381
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 00:28 schreef DieselTank het volgende:
Is er laatst niet een campagne gestart van SIRE dat jongens jongens moeten worden?
Dan moeten ze ook de daad bij het woord voegen en een mannenquotum invoeren op kinderopvangcentra en basisscholen, heb je daar een gemiddeld smoelenboek weleens gezien.. > 90% vrouw op basisscholen. Alleen vrouwen als rolmodel tot je 12e is zeer slecht voor de ontwikkeling van een jongen.
pi_184361655
Gewoon eens kappen met dat domme mannelijke gedoe idd. Bloedirritant dat haantjesgedrag en die mannetjes die altijd maar onder elkaar proberen te bewijzen hoe mannelijk ze wel niet zijn. :')
Leidt tot alleen maar ellende.

Vrouwen hebben nooit tegenover elkaar hun vrouwelijkheid hoeven te bewijzen. Ooit gehoord van rituelen die van een meisje een vrouw moeten maken? Nope. Alleen bij mannen is dat. En oh, wat vinden het belangrijk om een als een man gezien te worden. Triest.
Eens kijken
  zaterdag 12 januari 2019 @ 16:57:14 #173
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_184361793
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 00:28 schreef DieselTank het volgende:
Is er laatst niet een campagne gestart van SIRE dat jongens jongens moeten worden?
Daar zullen ze vast niet de negatieve macho aspecten van het 'man zijn' mee willen stimuleren.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_184363109
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:57 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Daar zullen ze vast niet de negatieve macho aspecten van het 'man zijn' mee willen stimuleren.
Inderdaad, volgens mij ging het er meer om dat ze niet betutteld worden opgevoerd. Met andere woorden, laat ze gewoon in bomen klimmen en dat soort dingen.
ROBODEMONS..................|:(
  zaterdag 12 januari 2019 @ 18:27:11 #175
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_184363245
Zijn dit psychologen of (feministische) sociologen? Welke wetenschapper maakt nou een richtlijn over hoe mensen zich zouden moeten gedragen?

Het leest alsof deze mensen in eerste instantie al op zoek zijn gegaan naar negatieve aspecten van mannelijkheid. Ik verloor mijn vertrouwen toen ik dat stuk 'het patriarchaat' zomaar als feit wordt neergezet.
:')
  zaterdag 12 januari 2019 @ 18:28:25 #176
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_184363267
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:43 schreef Kim-Holland het volgende:
Altijd al geweten dat mannen van het zwakkere geslacht zijn, maar nu wordt het voor iedereen duidelijk; we gaan naar een toekomst waarin echte [!!] vrouwen meer ballen hebben dan het 'mannelijke' geslacht.. :')
Lol

Van die powervrouwen ( :') ) die dan met een hele klaagzang over bevallingen komen.

Als het echt zo zwaar was geweest had God de man wel kinderen laten baren.

En nu terug achter de strijkplank.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 12 januari 2019 @ 18:30:14 #177
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184363299
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:51 schreef Maharski het volgende:
Gewoon eens kappen met dat domme mannelijke gedoe idd. Bloedirritant dat haantjesgedrag en die mannetjes die altijd maar onder elkaar proberen te bewijzen hoe mannelijk ze wel niet zijn. :')
Leidt tot alleen maar ellende.

Vrouwen hebben nooit tegenover elkaar hun vrouwelijkheid hoeven te bewijzen. Ooit gehoord van rituelen die van een meisje een vrouw moeten maken? Nope. Alleen bij mannen is dat. En oh, wat vinden het belangrijk om een als een man gezien te worden. Triest.
Welk ritueel maakt van jongens een man dan? :')

En alsof vrouwen niet tegen elkaar strijden dan zowel door populariteit, looks of positie.

Vrouwen onder elkaar, dat lijdt pas tot ellende.

En vrouwen, ja die weten het natuurlijk altijd beter. Ondanks dat ze puur emotionele wezens zijn en het enorm lastig vinden om logisch na te denken.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 12 januari 2019 @ 18:31:49 #178
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_184363326
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:51 schreef Maharski het volgende:
Gewoon eens kappen met dat domme mannelijke gedoe idd. Bloedirritant dat haantjesgedrag en die mannetjes die altijd maar onder elkaar proberen te bewijzen hoe mannelijk ze wel niet zijn. :')
Leidt tot alleen maar ellende.

Vrouwen hebben nooit tegenover elkaar hun vrouwelijkheid hoeven te bewijzen. Ooit gehoord van rituelen die van een meisje een vrouw moeten maken? Nope. Alleen bij mannen is dat. En oh, wat vinden het belangrijk om een als een man gezien te worden. Triest.
Ja vrouwengroepen zijn echt gezellig.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_184363382
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 18:31 schreef fathank het volgende:
Ja vrouwengroepen zijn echt gezellig.
Vrouwen hebben tenminste nooit haat en nijd onder elkaar, en die gunnen elkaar tenminste alles.
Eens kijken
  zaterdag 12 januari 2019 @ 18:35:34 #180
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_184363398
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 18:34 schreef Maharski het volgende:

[..]

Vrouwen hebben tenminste nooit haat en nijd onder elkaar, en die gunnen elkaar tenminste alles.
Als er iets giftig is dan is het wel kutnijd :X.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 12 januari 2019 @ 18:37:27 #181
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_184363438
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 18:27 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Zijn dit psychologen of (feministische) sociologen? Welke wetenschapper maakt nou een richtlijn over hoe mensen zich zouden moeten gedragen?

Sociologen doen dat nu net niet en psychologen nu net wel. Er bestaat niet zoiets als klinische sociologie, waarbij ze richtlijnen kunnen gebruiken om patiënten beter te behandelen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 18:34 schreef Maharski het volgende:

[..]

Vrouwen hebben tenminste nooit haat en nijd onder elkaar, en die gunnen elkaar tenminste alles.
_O-

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Women_are_wonderful_effect
  zaterdag 12 januari 2019 @ 18:43:12 #182
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_184363545
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 18:37 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Sociologen doen dat nu net niet en psychologen nu net wel. Er bestaat niet zoiets als klinische sociologie, waarbij ze richtlijnen kunnen gebruiken om patiënten beter te behandelen.

[..]

_O-

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Women_are_wonderful_effect
Ach zo. Lijkt me schadelijk voor mensen als hun psycholoog hun cliënten aanpraat dat het de schuld is van de maatschappij die mannelijkheid vraagt.
:')
  zaterdag 12 januari 2019 @ 18:43:54 #183
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184363564
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 18:34 schreef Maharski het volgende:

[..]

Vrouwen hebben tenminste nooit haat en nijd onder elkaar, en die gunnen elkaar tenminste alles.
haha wanneer kom je terug uit Narnia?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_184363597
Vrouwen onderling is één grote sisterhood. Nooit ruzie, altijd gezellig en gezamenlijk.
Eens kijken
pi_184363763
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 18:45 schreef Maharski het volgende:
Vrouwen onderling is één grote sisterhood. Nooit ruzie, altijd gezellig en gezamenlijk.
Als er een man bij is wel misschien anders niet...
pi_184364428
Ik ben wel tevreden. Meer pussy voor mij door die fvckups. :9
pi_184364483
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:38 schreef Atak het volgende:
Ik ben wel tevreden. Meer pussy voor mij door die fvckups. :9
Jij vond pussy toch vies? Dus wat moet je er dan mee?
pi_184364515
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 18:43 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

haha wanneer kom je terug uit Narnia?
_O-
pi_184364540
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij vond pussy toch vies? Dus wat moet je er dan mee?
Niet iedereen is een bitch die aan vagina zuigt.
pi_184364647
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:45 schreef Atak het volgende:

[..]

Niet iedereen is een bitch die aan vagina zuigt.
:')
pi_184364704
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 18:45 schreef Maharski het volgende:
Vrouwen onderling is één grote sisterhood. Nooit ruzie, altijd gezellig en gezamenlijk.
Ik heb ooit als enig meisje in een jongens klas gezeten. Eigenlijk was dit de leukste klas ooit. Veel minder gezeik dan in een gemengde klas. Eerlijk waar....
pi_184365034
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:45 schreef Atak het volgende:

Niet iedereen is een bitch die aan vagina zuigt.
Gadverdamme, seks, bah!

Grow up, boy.
pi_184365609
Laat een man gewoon een man zijn. Kijk naar de natuur en je ziet overal hetzelfde in het dierenrijk waar het sterke geslacht mannen overleefd en de natuur de zwakke schakels uitschakelt. Probleem van de mens is dat we proberen overal controle op te krijgen, maar de realiteit is dat dit ons nooit zal lukken.

Het veranderen van de man zorgt juist voor onbalans tussen een man en een vrouw waarbij de vrouw al veel eerder volwassen is, dat moest worden gecompenseerd met typische mannelijke eigenschappen zoals dominantie, machogedrag of haantjes gedrag. En bovendien raken vrouwen seksueel hierdoor opgewonden, dus dan heb je alweer seksuele selectie. ( vrouwen vallen nu eenmaal op foute mannen. )
pi_184366081
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:43 schreef MakkieR het volgende:
Laat een man gewoon een man zijn. Kijk naar de natuur en je ziet overal hetzelfde in het dierenrijk waar het sterke geslacht mannen overleefd en de natuur de zwakke schakels uitschakelt. Probleem van de mens is dat we proberen overal controle op te krijgen, maar de realiteit is dat dit ons nooit zal lukken.

Het veranderen van de man zorgt juist voor onbalans tussen een man en een vrouw waarbij de vrouw al veel eerder volwassen is, dat moest worden gecompenseerd met typische mannelijke eigenschappen zoals dominantie, machogedrag of haantjes gedrag. En bovendien raken vrouwen seksueel hierdoor opgewonden, dus dan heb je alweer seksuele selectie. ( vrouwen vallen nu eenmaal op foute mannen. )
Seksuele selectie voor mannen is veel harder geweest tijdens de evolutie dan voor vrouwen. Zo is er een periode geweest waarin voor elke man 17 vrouwen kinderen kregen. De mannen die dus toen bepaalde gunstige eigenschappen hadden, hebben die doorgegeven, de andere mannen waren evolutuonaire deadenders. Gemiddeld genomen heeft iedereen twee keer zoveel vrouwelijke als mannelijke voorouders.

Dat dit allemaal genetische tot uitdrukking komt in verschillend gedrag tussen mannen en vrouwen, lijkt me dus niet zo vreemd. (Dat betekent overigens niet dat dat gedrag acceptabel is in onze samenleving, dat is een andere vraag)


https://psmag.com/environment/17-to-1-reproductive-success

https://tierneylab.blogs.(...)rue&_type=blogs&_r=2
pi_184366299
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:43 schreef MakkieR het volgende:
Laat een man gewoon een man zijn.
Het gaat er niet om dat een man geen man kan zijn, er zijn gewoon zat eigenschappen die je niet kunt gebruiken op de werkvloer en die niets toevoegen. En soms herkent men zoiets ook als gedrag dat niet meer van deze tijd is, althans niet in de werksfeer. Negatief gedrag krijgt vaak een staart zoals ik eerder omschreef en is daardoor een onnodige factor die onkosten meebrengt. Noem het langzeme ontwikkeling door de tijd, of een vorm van evolutie op de werkvloer waardoor we bepaalde kwaliteiten prefereren boven andere.

quote:
Kijk naar de natuur en je ziet overal hetzelfde in het dierenrijk waar het sterke geslacht mannen overleefd en de natuur de zwakke schakels uitschakelt.
Ok, je wil dus echt een vergelijking maken tussen de wilde natuur en een "gedomesticeerde" high-tech kantooromgeving waarin iedereen tot in de puntjes verzorgd is, tig papieren op zak heeft en z'n etiquette kent. Het is bij de bedrijven die ik ken helemaal niet van belang dat jij je collega kunt afslachten, maar dat je met hem de kar kunt trekken en samen met hem een betere kar bouwt. Onze driften zijn er wel maar we houden ze onder controle. Dat is ook de reden dat jij je vrouw niet bespringt in de keuken waar de kids bijzijn, zoals katten wel gewoon doen.

quote:
Probleem van de mens is dat we proberen overal controle op te krijgen, maar de realiteit is dat dit ons nooit zal lukken.
Ik weet niet wat voor beperkingen jij hebt dat je niets onder controle krijgt maar als er een diersoort is die momenteel alles tot bijna in de puntjes beheerst dan is het wel de mens. Ik ga geen voorbeelden geven want die liggen gewoon om je heen voor het oprapen zoals het nieuws over de James Webb Supertelescoop. Als jij iets onder controle wil krijgen zijn er een zee aan hulmiddelen en diensten die je daarbij ondersteunen (boeken, gereedschap, advies van anderen)

quote:
Het veranderen van de man zorgt juist voor onbalans tussen een man en een vrouw waarbij de vrouw al veel eerder volwassen is, dat moest worden gecompenseerd met typische mannelijke eigenschappen zoals dominantie, machogedrag of haantjes gedrag. En bovendien raken vrouwen seksueel hierdoor opgewonden, dus dan heb je alweer seksuele selectie. ( vrouwen vallen nu eenmaal op foute mannen. )
dude.

Relaties, en op wat voor types vrouwen en mannen vallen is voor het grootste deel cultureel bepaald, in Japan zijn Europese nerds momenteel hot dus als je hier problemen hebt, heb je wat om naartoe te leven. Verder zijn positieve rolmodellen in je leven ook een afspiegeling van welke eigenschappen je in een vrouw zoekt waar je je goed bij voelt. En bovendien weet een moderne alfa man zich gewoon in te houden, dat is geen alfa leeuw. De mens is een soort die goed samenwerkt en iedereen heeft een bepaalde houding die niet je positie maar vooral je rol in het leven bepalen. Zo wil je misschien wel een introverte programmeur maar geen introverte verkoper.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 12-01-2019 21:42:56 ]
pi_184366873
quote:
0s.gif [b]Op zaterdag 12 januari 2019 21:14 schreef Beathoven het volgende:

Relaties, en op wat voor types vrouwen en mannen vallen is voor het grootste deel cultureel bepaald
Bron? Dat vind ik een vrij forse bewering. Natuurlijk is er een culturele dimensie, maar is die het grootste deel?

Het begint al met de allereerste vraag-val je op mannen of vrouwen. Grotendeels biologisch, lijkt me.
pi_184367021
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 21:40 schreef Broomer het volgende:

[..]

Bron? Dat vind ik een vrij forse bewering. Natuurlijk is er een culturele dimensie, maar is die het grootste deel?

Het begint al met de allereerste vraag-val je op mannen of vrouwen. Grotendeels biologisch, lijkt me.
Het is breder gezien natuurlijk een mix, je genen willen diversiteit dus de kans is groot dat als je blond bent iemand met een andere haarkleur uitkiest als die keuze er is en misschien wel iemand die een beetje getint is aantrekkelijker vindt. Maar tegelijk raak je in je leven ook vertrouwd met bepaalde vrouwen waarmee het geestelijk goed klikt en die binnen een bepaald stramien handelen waarvan jij vindt dat het zo hoort. En andersom. Het is daarom niet verwonderlijk dat veel vrouwen iemand kiezen die b.v. op hun vader of opa lijkt en de mannen wat selecteren op iemand die het vertrouwde van hun moeder of oma heeft. Al is dat meer secundair.
pi_184367257
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 21:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het is breder gezien natuurlijk een mix, je genen willen diversiteit dus de kans is groot dat als je blond bent iemand met een andere haarkleur uitkiest als die keuze er is en misschien wel iemand die een beetje getint is aantrekkelijker vindt. Maar tegelijk raak je in je leven ook vertrouwd met bepaalde vrouwen waarmee het geestelijk goed klikt en die binnen een bepaald stramien handelen waarvan jij vindt dat het zo hoort. En andersom. Het is daarom niet verwonderlijk dat veel vrouwen iemand kiezen die b.v. op hun vader of opa lijkt en de mannen wat selecteren op iemand die het vertrouwde van hun moeder of oma heeft. Al is dat meer secundair.
Maar zou zoiets als op dominante mannen vallen niet een sterk biologische grondslag kunnen hebben? Omdat dominante mannen waarschijnlijk meer resources te bieden hebben.

Hoe dominant er uitziet kan dan best cultureel bepaald zijn.
pi_184368988
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 22:03 schreef Broomer het volgende:

[..]

Maar zou zoiets als op dominante mannen vallen niet een sterk biologische grondslag kunnen hebben? Omdat dominante mannen waarschijnlijk meer resources te bieden hebben.
In achtergestelde delen wellicht maar we leven in een moderne wereld waar iedereen in de meest ontwikkelde landen gewoon toegang heeft tot een kwalitatief goed leven en het hogere alleen een weg is naar meer dan noodzakelijk.

Met dominante mannen doe je de alfaman van de hand en trek je dominant een beetje door tot in het grijze gebied in een ieder die een beetje succesvol is of stabiel is of juist niet, als ik het goed begrijp. En daarmee besla je nogal wat.

Vrouwen en mannen kijken verder zoals aangegeven naar de familie waarin ze opgroeien. En zo'n familie valt onder een bepaald profiel. Praktisch overlappen soortgelijke profielen en komt het niet heel vaak voor dat iemand uit het Gooi bewust iemand zoekt van het platteland want men kijkt wederzijds een beetje op elkaar neer als het om gedragspatronen gaat.

Als er iets gelijk is aan de natuur is dat dominantere groepen veel meer uitmaken dan dominante individuen. Het zijn veel meer spreekwoordelijk strijdende klasses waar individuen zich ondergeschikt aan maken en met de democratie waarin we leven is die strijd ook alweer tot in redelijke mate getemd en is er nog meer onzichtbare verbintenis.

Mensen als individu gedragen zich misschien soms wat gelijk aan andere primaten in zeer kleine opzichten maar als groep zijn we qua ontwikkeling eerder termieten en mieren dan apen. En ook die zijn we met al vele malen ruimschoots gepasseerd waardoor het vergelijken net zo zinvol is als dat het niet zinvol is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 13-01-2019 00:07:48 ]
pi_184369906
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 23:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]

In achtergestelde delen wellicht maar we leven in een moderne wereld waar iedereen in de meest ontwikkelde landen gewoon toegang heeft tot een kwalitatief goed leven en het hogere alleen een weg is naar meer dan noodzakelijk.
Dat soort dingen gaat toch helemaal niet bewust?

quote:
Met dominante mannen doe je de alfaman van de hand en trek je dominant een beetje door tot in het grijze gebied in een ieder die een beetje succesvol is of stabiel is of juist niet, als ik het goed begrijp. En daarmee besla je nogal wat.

Ja, ik gebruik geen heldere definitie, en gooi het een beetje door elkaar. Je hebt gelijk.

quote:
Vrouwen en mannen kijken verder zoals aangegeven naar de familie waarin ze opgroeien. En zo'n familie valt onder een bepaald profiel. Praktisch overlappen soortgelijke profielen en komt het niet heel vaak voor dat iemand uit het Gooi bewust iemand zoekt van het platteland want men kijkt wederzijds een beetje op elkaar neer als het om gedragspatronen gaat.

Als er iets gelijk is aan de natuur is dat dominantere groepen veel meer uitmaken dan dominante individuen. Het zijn veel meer spreekwoordelijk strijdende klasses waar individuen zich ondergeschikt aan maken en met de democratie waarin we leven is die strijd ook alweer tot in redelijke mate getemd en is er nog meer onzichtbare verbintenis.

Dat kan allemaal wel waar zijn dat groepen veel dominanter zijn, maar (biologisch) evolutie gebeurt op het individu niveau, althans, bij de mens. En groepsselectie is vrij omstreden, omdat klaplopers (freeloaders) binnen een groep makkelijk mee kunnen liften op iemand ander's prestaties.

Bovendien hebben we het grootste deel van onze evolutie in kleine groepen geleefd, niet in grote verbanden.
quote:
Mensen als individu gedragen zich misschien soms wat gelijk aan andere primaten in zeer kleine opzichten maar als groep zijn we qua ontwikkeling eerder termieten en mieren dan apen. En ook die zijn we met al vele malen ruimschoots gepasseerd waardoor het vergelijken net zo zinvol is als dat het niet zinvol is.
We zijn absoluut niet als mieren of termieten. Die zijn genetisch identiek, met een koningin die de voortplanting verzorgt. Volkomen andere dynamiek.
pi_184370321
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 21:04 schreef Broomer het volgende:

[..]

Seksuele selectie voor mannen is veel harder geweest tijdens de evolutie dan voor vrouwen. Zo is er een periode geweest waarin voor elke man 17 vrouwen kinderen kregen. De mannen die dus toen bepaalde gunstige eigenschappen hadden, hebben die doorgegeven, de andere mannen waren evolutuonaire deadenders. Gemiddeld genomen heeft iedereen twee keer zoveel vrouwelijke als mannelijke voorouders.

Dat dit allemaal genetische tot uitdrukking komt in verschillend gedrag tussen mannen en vrouwen, lijkt me dus niet zo vreemd. (Dat betekent overigens niet dat dat gedrag acceptabel is in onze samenleving, dat is een andere vraag)


https://psmag.com/environment/17-to-1-reproductive-success

https://tierneylab.blogs.(...)rue&_type=blogs&_r=2
Lezenswaardig materiaal.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_184370522
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 18:34 schreef Maharski het volgende:

[..]

Vrouwen hebben tenminste nooit haat en nijd onder elkaar, en die gunnen elkaar tenminste alles.
hihihihi jij kent vrouwen slecht zo te lezen.
pi_184370852
Vrouwen vallen doorgaans niet op de mannen die volgens de onderzoekers "gezond" zijn. Althans niet van nature. De anti-conceptiepil helpt mee, vrouwen die aan de pil zitten vallen op andere mannen dan wanneer ze niet aan de pil zitten.

Misschien dat er nog een andere pil ontwikkeld worden om ook de man te "corrigeren". Een mannenpil is op komst dus wie weet wat dat voor (bij)effecten kent. De gek die daar aan begint of zich niet verzet verdient alles wat hem toekomt. :N

Verder hebben steeds minder mannen er door de culturele dysforie zin in om de moeite te doen. Dat zie je het sterkst terug in samenlevingen waar de mannen nou niet echt (meer) "macho" te noemen zijn (met name Japan).


De gemiddelde Fokker krijgt nog meer actie. :N

Vrouwen zullen het probleem niet oplossen, dat is een ding dat zeker is. De wijze koppen (of hun robots) zullen vast over 40 jaar met hun bevindingen komen wat ons "teniet" heeft gedaan. Daar hebben we wat aan.
pi_184372566
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 00:38 schreef Broomer het volgende:

[..]

Dat soort dingen gaat toch helemaal niet bewust?

Wat soort dingen gaan niet bewust?

quote:
Dat kan allemaal wel waar zijn dat groepen veel dominanter zijn, maar (biologisch) evolutie gebeurt op het individu niveau, althans, bij de mens. En groepsselectie is vrij omstreden, omdat klaplopers (freeloaders) binnen een groep makkelijk mee kunnen liften op iemand ander's prestaties.
mensen verliezen langzamerhand hun verstandskiezen en zo zijn er nog wel een aantal ontwikkelingen die doorsijpelen. Ook lui zijn schijnt weer bepaalde voordelen te hebben trouwens Evolutie gaat om het voortbestaan als soort waarbij 'sterke eigenschappen' niet direct met geweld of kracht van het individu van doen hoeft te hebben maar misschien soms wel in een laag energieverbruik van het gemiddelde van die groep tov een zwakkere groep die teveel verbruikt. Als een soort miereneters op een eiland zich uitbreid en een ander nog maar op 4 van de ooit 100 zit dan kun je analyseren waar dat aan ligt.

Daarom is het voordeel uit evolutie halen ook meer de succesvoĺle patronen van de eigen soort volgen dan naar een dominante agressieve hond kijken. Als een mens aggressief is beland ie op de brandstapel of gaat zn hoofd eraf omdat hij de soort bedreigd.

quote:
Bovendien hebben we het grootste deel van onze evolutie in kleine groepen geleefd, niet in grote verbanden.
Maar we kunnen in ieder verband overleven. Ook in metropolen.

quote:
We zijn absoluut niet als mieren of termieten. Die zijn genetisch identiek, met een koningin die de voortplanting verzorgt. Volkomen andere dynamiek.
Zo bedoelde ik het niet. Termieten zijn in staat samen te werken om grote complexe hopen met gangenstelsels te maken. De manier waarop wij onze steden en infra ontwikkelen lijkt daar in de verte wellicht wat op. We zijn als soort al ontwikkeld tot een maatschaplij die simulaties kan draaien en lopen op alle fronten gewoon al lichtjaren voor op de rest van de ontwikkeling op aarde. Die superieure positie geeft ook verantwoordelijkheid.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 13-01-2019 09:02:59 ]
pi_184376074
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 01:36 schreef up7 het volgende:
Vrouwen vallen doorgaans niet op de mannen die volgens de onderzoekers "gezond" zijn. Althans niet van nature. De anti-conceptiepil helpt mee, vrouwen die aan de pil zitten vallen op andere mannen dan wanneer ze niet aan de pil zitten.

Misschien dat er nog een andere pil ontwikkeld worden om ook de man te "corrigeren". Een mannenpil is op komst dus wie weet wat dat voor (bij)effecten kent. De gek die daar aan begint of zich niet verzet verdient alles wat hem toekomt. :N

Verder hebben steeds minder mannen er door de culturele dysforie zin in om de moeite te doen. Dat zie je het sterkst terug in samenlevingen waar de mannen nou niet echt (meer) "macho" te noemen zijn (met name Japan).


De gemiddelde Fokker krijgt nog meer actie. :N

Vrouwen zullen het probleem niet oplossen, dat is een ding dat zeker is. De wijze koppen (of hun robots) zullen vast over 40 jaar met hun bevindingen komen wat ons "teniet" heeft gedaan. Daar hebben we wat aan.
Wat verwacht je nou van vrouwen. :?
ROBODEMONS..................|:(
pi_184376112
quote:
10s.gif Op zondag 13 januari 2019 12:55 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Wat verwacht je nou van vrouwen. :?
:? Ik verwacht dat ze het "probleem" niet kunnen oplossen. Of is dat seksistisch?
pi_184376566
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 12:57 schreef up7 het volgende:

[..]

:? Ik verwacht dat ze het "probleem" niet kunnen oplossen. Of is dat seksistisch?
Waarom zou dat seksistisch zijn?
ROBODEMONS..................|:(
  zondag 13 januari 2019 @ 13:46:27 #208
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184377084
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 01:36 schreef up7 het volgende:
Vrouwen vallen doorgaans niet op de mannen die volgens de onderzoekers "gezond" zijn. Althans niet van nature. De anti-conceptiepil helpt mee, vrouwen die aan de pil zitten vallen op andere mannen dan wanneer ze niet aan de pil zitten.

Misschien dat er nog een andere pil ontwikkeld worden om ook de man te "corrigeren". Een mannenpil is op komst dus wie weet wat dat voor (bij)effecten kent. De gek die daar aan begint of zich niet verzet verdient alles wat hem toekomt. :N

Verder hebben steeds minder mannen er door de culturele dysforie zin in om de moeite te doen. Dat zie je het sterkst terug in samenlevingen waar de mannen nou niet echt (meer) "macho" te noemen zijn (met name Japan).


De gemiddelde Fokker krijgt nog meer actie. :N

Vrouwen zullen het probleem niet oplossen, dat is een ding dat zeker is. De wijze koppen (of hun robots) zullen vast over 40 jaar met hun bevindingen komen wat ons "teniet" heeft gedaan. Daar hebben we wat aan.
Misschien is het beter geen vage YouTube filmpjes te kijken voor je info.

De pil maakt niet dat vrouwen op ander type mannen vallen. Het maakt alleen dat de normale cyclus er niet (verdiep voor nuance) is waardoor er minder variatie zit in wat als aantrekkelijk wordt gezien. Het meer blijft bij in het onvruchtbare deel van de cyclus.

Het hangt een beetje af van het betreffende anticonceptie middel, daarin kan je niet zomaar zeggen zo is het, want de werkingen verschillen. Zelfs tussen de verschillende pilsoorten, er bestaat namelijk niet iets zoals 'de pil', dat is enkel een makkelijke benaming voor in de wandlgangen voor een hele reeks aan verschillende medicijnen die als hoofddoel anticonceptie hebben.

Het idee wat jij nu neerzet van de pil is dus niet geheel juist.
Maar dat is de valkuil van het soort filmpjes dat je plaats bekijken en als waar aannemen. Er wordt een klein beetje wetenschap gepakt en verdraait om het wereldbeeld te ondersteunen. Dat klinkt al snel redelijk logisch (als je je niet verdiept in hoe het nu echt zit), maar is daardoor niet perse waar. Vaker niet dan wel zelfs.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_184377143
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 21:04 schreef Broomer het volgende:

[..]

Seksuele selectie voor mannen is veel harder geweest tijdens de evolutie dan voor vrouwen. Zo is er een periode geweest waarin voor elke man 17 vrouwen kinderen kregen. De mannen die dus toen bepaalde gunstige eigenschappen hadden, hebben die doorgegeven, de andere mannen waren evolutuonaire deadenders. Gemiddeld genomen heeft iedereen twee keer zoveel vrouwelijke als mannelijke voorouders.

Dat dit allemaal genetische tot uitdrukking komt in verschillend gedrag tussen mannen en vrouwen, lijkt me dus niet zo vreemd. (Dat betekent overigens niet dat dat gedrag acceptabel is in onze samenleving, dat is een andere vraag)


https://psmag.com/environment/17-to-1-reproductive-success

https://tierneylab.blogs.(...)rue&_type=blogs&_r=2
Dat kan alleen als er 17* meer vrouwen rondlopen dan mannen.

quote:
for every 17 women who were reproducing, passing on genes that are still around today—only one man did the same.
In 300(!) generaties is er een factor 17 minder "genetische basis diversiteit" verloren gegaan bij de vrouwen dan bij de mannen. Je moet voor de grap eens kijken wat er gebeurt als je iets tot de macht 300 doet met een rekenmachine en hoe hele kleine verschillen gigantisch worden.

Misschien dat 1% meer van de mannelijke populatie niet voortplant t.o.v. vrouwen o.i.d. en je komt wss al aan dit soort getallen.

De "still present today" verraadt al dat de titel van het artikel totale kolder is.

Ieder mens tweemaal zoveel vrouwelijke voorouders? Ze bedoelen hiermee ook weer genetische diversiteit. Als dat 8000 jaar geleden een factor 17 is gezakt dan zou die tweemaal nu niet bestaan. Die genetische diversiteit is immers uitgestorven en komt dan niet meer terug. Tenzij er bij de vrouwelijke populatie dan weer wat geks is gebeurt.

Dit soort resultaten laat alleen maar zien dat het onderzoek niet kan kloppen.

Al om al is het ook weer veel te vaag verwoord wat ze nou precies hebben onderzocht.

Gewoon grappig hoe dom die 80/40% in het tweede artikel is. Dit soort onderzoeken zijn niet wetenschappelijk.

[ Bericht 14% gewijzigd door ludovico op 13-01-2019 14:24:26 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184377787
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 13:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Misschien is het beter geen vage YouTube filmpjes te kijken voor je info.
Waar moet ik dan wel heen voor mijn "info"? Het spijt me maar hier kan ik niets mee.
quote:
De pil maakt niet dat vrouwen op ander type mannen vallen. Het maakt alleen dat de normale cyclus er niet (verdiep voor nuance) is waardoor er minder variatie zit in wat als aantrekkelijk wordt gezien. Het meer blijft bij in het onvruchtbare deel van de cyclus.
Daar draait het hier om. De "traditionele" man wordt (tijdelijk) als minder aantrekkelijk gezien.. Dat er mannen zijn die om andere redenen aantrekkelijk wordt gevonden omdat ze als "veiliger" of "betrouwbaarder" worden gezien wil nog niet zeggen dat er niet meer "verstoord" raakt in de "huishouding" dan de bedoeling was.
quote:
Het hangt een beetje af van het betreffende anticonceptie middel, daarin kan je niet zomaar zeggen zo is het, want de werkingen verschillen. Zelfs tussen de verschillende pilsoorten, er bestaat namelijk niet iets zoals 'de pil', dat is enkel een makkelijke benaming voor in de wandlgangen voor een hele reeks aan verschillende medicijnen die als hoofddoel anticonceptie hebben.
Het doel van de pil is in beginsel zorgen dat je niet zwanger wordt. Dat er verschillende manieren zijn om dat te bewerkstelligen en dat de ene pil beter werkt dan de ander voor verschillende vrouwen is een open deur. De pillen worden niet voor niets voor andere redenen geslikt dan alleen anti-conceptie. Niemand pretendeert hier dat een anticonceptiepil net zo universeel is als een pak "gewone" zout.
quote:
Het idee wat jij nu neerzet van de pil is dus niet geheel juist.
Maar dat is de valkuil van het soort filmpjes dat je plaats bekijken en als waar aannemen. Er wordt een klein beetje wetenschap gepakt en verdraait om het wereldbeeld te ondersteunen. Dat klinkt al snel redelijk logisch (als je je niet verdiept in hoe het nu echt zit), maar is daardoor niet perse waar. Vaker niet dan wel zelfs.
Je hebt het idee niet begrepen. Het "vage" filmpje nuanceert dat al een beetje meer, het leek mij niet nodig om te linken naar de onderzoeken. Je hebt verder niets gezegd dat mijn punt of dat van de "vage" Youtube filmpjes onderuit haalt. De anti-conceptiepillen beïnvloeden wat vrouwen aantrekkelijk vinden en bereid je maar voor want 1 op de 3 mannen in bijvoorbeeld het VK is wel bereid om een mannenpil te slikken. What could go wrong?


https://yougov.co.uk/topi(...)would-take-male-pill

Ik zie hordes vrouwen voor me die bij een farmaceut demonstreren dat hun man hen verlaten heeft na het slikken van "de pil"? _O-

We kunnen er nog om lachen.
pi_184377814
quote:
5s.gif Op zondag 13 januari 2019 13:18 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Waarom zou dat seksistisch zijn?
Ik heb werkelijk geen idee. Waarom dacht je dat ik verwachtte dat vrouwen iets gingen oplossen? :?
pi_184377860
quote:
11s.gif Op zondag 13 januari 2019 14:25 schreef up7 het volgende:

[..]

Waar moet ik dan wel heen voor mijn "info"? Het spijt me maar hier kan ik niets mee.

[..]

Daar draait het hier om. De "traditionele" man wordt (tijdelijk) als minder aantrekkelijk gezien.. Dat er mannen zijn die om andere redenen aantrekkelijk wordt gevonden omdat ze als "veiliger" of "betrouwbaarder" worden gezien wil nog niet zeggen dat er niet meer "verstoord" raakt in de "huishouding" dan de bedoeling was.

[..]

Het doel van de pil is in beginsel zorgen dat je niet zwanger wordt. Dat er verschillende manieren zijn om dat te bewerkstelligen en dat de ene pil beter werkt dan de ander voor verschillende vrouwen is een open deur. De pillen worden niet voor niets voor andere redenen geslikt dan alleen anti-conceptie. Niemand pretendeert hier dat een anticonceptiepil net zo universeel is als een pak "gewone" zout.

[..]

Je hebt het idee niet begrepen. Het "vage" filmpje nuanceert dat al een beetje meer, het leek mij niet nodig om te linken naar de onderzoeken. Je hebt verder niets gezegd dat mijn punt of dat van de "vage" Youtube filmpjes onderuit haalt. De anti-conceptiepillen beïnvloeden wat vrouwen aantrekkelijk vinden en bereid je maar voor want 1 op de 3 mannen in bijvoorbeeld het VK is wel bereid om een mannenpil te slikken. What could go wrong?

[ afbeelding ]
https://yougov.co.uk/topi(...)would-take-male-pill

Ik zie hordes vrouwen voor me die bij een farmaceut demonstreren dat hun man hen verlaten heeft na het slikken van "de pil"? _O-

We kunnen er nog om lachen.
Je bent er zelf bij toch? Snap het niet zo goed. als het psychologische effecten heeft kan dat ook goed uitpakken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184377939
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 13:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat kan alleen als er 17* meer vrouwen rondlopen dan mannen.
Nee, dat wordt niet bedoeld. Het gaat niet om het aantallen mannen en vrouwen in absolute zin maar het aantallen mannen en vrouwen dat zich voortplant. Je had dus mannen die kinderen maakten bij meerdere vrouwen en heel veel mannen die kindloos bleven. Het is ook niet duidelijk dat dit over langere periode stand hield.
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 14:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je bent er zelf bij toch? Snap het niet zo goed. als het psychologische effecten heeft kan dat ook goed uitpakken.
Ik ben trots om een "traditionele" man te zijn. Niemand die mij zo'n pilletje op zal dringen. Wie bepaalt verder wat "goed" uitpakken betekent? De APA-bende?

Ik kan je ook wel een pilletje geven, je bent er zelf bij maar dat je ineens jezelf niet meer bent dat weet je dan (tijdelijk) niet meer.
pi_184378061
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 14:32 schreef up7 het volgende:

[..]

Nee, dat wordt niet bedoeld. Het gaat niet om het aantallen mannen en vrouwen in absolute zin maar het aantallen mannen en vrouwen dat zich voortplant. Je had dus mannen die kinderen maakten bij meerdere vrouwen en heel veel mannen die kindloos bleven. Het is ook niet duidelijk dat dit over langere periode stand hield.
Je moet het artikel eens lezen.

Even eerlijk, met een beetje verstand van statistiek weet je dat het onderzoek kolder is.

En dat die percentages 40/80% ook bullshit zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184378101
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 14:32 schreef up7 het volgende:


Ik kan je ook wel een pilletje geven, je bent er zelf bij maar dat je ineens jezelf niet meer bent dat weet je dan (tijdelijk) niet meer.
Nee zo werkt dat niet, als jij XTC slikt weet je prima dat je niet nuchter bent.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 13 januari 2019 @ 14:40:32 #216
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184378112
quote:
11s.gif Op zondag 13 januari 2019 14:25 schreef up7 het volgende:

[..]

Waar moet ik dan wel heen voor mijn "info"? Het spijt me maar hier kan ik niets mee.

[..]

Daar draait het hier om. De "traditionele" man wordt (tijdelijk) als minder aantrekkelijk gezien.. Dat er mannen zijn die om andere redenen aantrekkelijk wordt gevonden omdat ze als "veiliger" of "betrouwbaarder" worden gezien wil nog niet zeggen dat er niet meer "verstoord" raakt in de "huishouding" dan de bedoeling was.

[..]

Het doel van de pil is in beginsel zorgen dat je niet zwanger wordt. Dat er verschillende manieren zijn om dat te bewerkstelligen en dat de ene pil beter werkt dan de ander voor verschillende vrouwen is een open deur. De pillen worden niet voor niets voor andere redenen geslikt dan alleen anti-conceptie. Niemand pretendeert hier dat een anticonceptiepil net zo universeel is als een pak "gewone" zout.

[..]

Je hebt het idee niet begrepen. Het "vage" filmpje nuanceert dat al een beetje meer, het leek mij niet nodig om te linken naar de onderzoeken. Je hebt verder niets gezegd dat mijn punt of dat van de "vage" Youtube filmpjes onderuit haalt. De anti-conceptiepillen beïnvloeden wat vrouwen aantrekkelijk vinden en bereid je maar voor want 1 op de 3 mannen in bijvoorbeeld het VK is wel bereid om een mannenpil te slikken. What could go wrong?

[ afbeelding ]
https://yougov.co.uk/topi(...)would-take-male-pill

Ik zie hordes vrouwen voor me die bij een farmaceut demonstreren dat hun man hen verlaten heeft na het slikken van "de pil"? _O-

We kunnen er nog om lachen.
Probeer eens medische wetenschappen als je het over de pil wil hebben.

Dan zou je weten dat het andersom is. Dat de 'traditionele' (jouw woorden mbt deze onderzoeken) man juist de tijdelijke factor is. Het stereotype voor de man wordt eerder aantrekkelijk gevonden rond de eisprong. De meer gematigde man de rest van de tijd.
Voor sommige anticonceptie middelen (lang niet alle) geld dat die zeer tijdelijke en vrijwel enkel sekuele aantrekkelijk naar het 'macho' type wat minder is. Dat de normale (meest voorkomende in deze) smaak wat gelijkmatiger wordt.

Jij maakt er ook nog eens van dat vrouwen daardoor slappe hap mannen leuker vinden. Maakt van de 'macho' man de traditionele man.
Maar dat is niet waar. Het is meer spannend voor even vs betrouwbaar voor lange tijd. Als in die bloedmooie, maar vage chick neuken die je achternaam niet kent (en dat maar beter is ook) en de mooie en betrouwbare dame waarmee je samen wil leven.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_184378885
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 13:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat kan alleen als er 17* meer vrouwen rondlopen dan mannen.

[..]

In 300(!) generaties is er een factor 17 minder "genetische basis diversiteit" verloren gegaan bij de vrouwen dan bij de mannen. Je moet voor de grap eens kijken wat er gebeurt als je iets tot de macht 300 doet met een rekenmachine en hoe hele kleine verschillen gigantisch worden.

Misschien dat 1% meer van de mannelijke populatie niet voortplant t.o.v. vrouwen o.i.d. en je komt wss al aan dit soort getallen.

De "still present today" verraadt al dat de titel van het artikel totale kolder is.

Ieder mens tweemaal zoveel vrouwelijke voorouders? Ze bedoelen hiermee ook weer genetische diversiteit. Als dat 8000 jaar geleden een factor 17 is gezakt dan zou die tweemaal nu niet bestaan. Die genetische diversiteit is immers uitgestorven en komt dan niet meer terug. Tenzij er bij de vrouwelijke populatie dan weer wat geks is gebeurt.

Dit soort resultaten laat alleen maar zien dat het onderzoek niet kan kloppen.

Al om al is het ook weer veel te vaag verwoord wat ze nou precies hebben onderzocht.

Gewoon grappig hoe dom die 80/40% in het tweede artikel is. Dit soort onderzoeken zijn niet wetenschappelijk.
Ik heb bepaalde zaken niet helemaal goed verwoord, zeker die 1 op 17. Dat is kan prima over meerdere generaties zijn gegaan, dus niet in een klap. Het hoeft niet zo te zijn dat een man 17 vrouwen had en al de anderen niks. Die ene man had iets meer reproductief succes en kon dat aan zin zonen doorgeven, die daarna iets meer succes hadden. Maar uiteindelijk is de lijn van die 16 niet zo succesvolle mannen uitgestorven. Dat is evolutionair gezien en zeer sterke selectie in een beetje korte tijd. (Waar heb je overigens die 300 generaties vandaan? Niet gezien)

En dat spreekt die 40/80 ook niet tegen. Daarna zijn er nog een heleboel mannen geboren, waarvan een heleboel wel kinderen kregen. De bevolking is ook enorm gegroeid grdurende deze tijd. En het is genoeg tijd om verschillende nieuwe mutaties in het Y chromosoom te krijgen, zodat je het genetisch kan meten.
pi_184379123
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 15:21 schreef Broomer het volgende:

[..]

Ik heb bepaalde zaken niet helemaal goed verwoord, zeker die 1 op 17. Dat is kan prima over meerdere generaties zijn gegaan, dus niet in een klap. Het hoeft niet zo te zijn dat een man 17 vrouwen had en al de anderen niks. Die ene man had iets meer reproductief succes en kon dat aan zin zonen doorgeven, die daarna iets meer succes hadden. Maar uiteindelijk is de lijn van die 16 niet zo succesvolle mannen uitgestorven. Dat is evolutionair gezien en zeer sterke selectie in een beetje korte tijd. (Waar heb je overigens die 300 generaties vandaan? Niet gezien)

En dat spreekt die 40/80 ook niet tegen. Daarna zijn er nog een heleboel mannen geboren, waarvan een heleboel wel kinderen kregen. De bevolking is ook enorm gegroeid grdurende deze tijd. En het is genoeg tijd om verschillende nieuwe mutaties in het Y chromosoom te krijgen, zodat je het genetisch kan meten.
Het gaat over 4000-8000 jaar geleden tot nu.

Als er ergens 90% diversiteit verdwijnt komt dat niet meer terug hè. Dus dat tijdelijke verschil kan niet gecorrigeerd worden zonder iets extreems x jaar later. Lijkt niet plausibel.

Is het aantal mutaties een beetje stabiel / tijdseenheid o.i.d.? Het lijkt me nogal lastig om te analyseren.

Dat bepaalde mannelijke lijnen ergens stoppen en die minder is kan natuurlijk prima.

Geen idee hoe je uit zou moeten komen op 40/80 verdeling.

Ja als je daadwerkelijk stambomen zou bekijken. Je kunt niet aan de hand van genetica van een paar generaties terug op een enkel chromosoom iets nuttigs zeggen over zo een reproductie ratio.

En dan nog, de oudere generatie in Nederland waren van het trouwen.. en we hadden geen meerdere vrouwen per man. 40% voortplanting bij mannen lijkt mij in recente tijden echt veeeel te laag ingeschat.

[ Bericht 4% gewijzigd door ludovico op 13-01-2019 15:50:09 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184379299
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 14:40 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Probeer eens medische wetenschappen als je het over de pil wil hebben.

Dan zou je weten dat het andersom is. Dat de 'traditionele' (jouw woorden mbt deze onderzoeken) man juist de tijdelijke factor is. Het stereotype voor de man wordt eerder aantrekkelijk gevonden rond de eisprong. De meer gematigde man de rest van de tijd.
Aantrekkelijk om mee voort te planten, dat is wat anders dan dat je de rest van de tijd liever met je "BFF with benefits" samen bent omdat hij zo betrouwbaar en lief is. Die "tijdelijke" factor valt samen met de tijd waarin je extra vruchtbaar bent als vrouw en laat dat zich nou evolutionair onevenredig doorwerken. Denk je dat mannen dat niet belangrijk vinden?
quote:
Voor sommige anticonceptie middelen (lang niet alle) geld dat die zeer tijdelijke en vrijwel enkel sekuele aantrekkelijk naar het 'macho' type wat minder is. Dat de normale (meest voorkomende in deze) smaak wat gelijkmatiger wordt.
Wie betwist dat? Ik zeg hier niet dat vrouwen die normaal op een bepaald type uiterlijk vallen ineens op een totaal andere type vallen. Maar dezelfde man wordt wel meer of minder aantrekkelijk wordt gevonden als je enkel de kaak verbreedt of versmalt. Dat dit "enkel" gaat over seksuele aantrekkingskracht is kortzichtig. Dat kan je afleiden aan de redenen waarom "slappere" mannen voor de langere termijn geprefereerd worden. Vrouwen weten (in deze samenleving) niet goed hoe ze een "stoere" man die goed in de markt ligt kunnen behouden en kiezen dan eerder voor een man met bijvoorbeeld een smallere kaaklijn omdat daar het idee bestaat dat die meer betrouwbaar en lief (moeten) zijn om "succesvol" te zijn.
quote:
It is thought that women choose these tall, good-looking men for flings. Their looks are a sign of good genes and their ability to sire healthy children.

However, the initial attraction of the macho man soon wears off, with good-looking men attracting more female attention and being at higher risk of having affairs. High testosterone levels may also make them moody and violent.

This means that women looking for long-term relationships tend to be drawn to wimpier types. Their lack of looks means they are less likely to stray and more likely to provide a stable home-life.


https://www.dailymail.co.(...)uggest-cheating.html
Het zou mij als man ook niet bekoren dat je mij 99% van de tijd verkiest en met me sekst (en de pil slikt) maar dat je uiteindelijk liever voortplant met een ander. Maar wat je dan vaak ziet is dat vrouwen dat niet als "fout" erkennen in hun gedragingen (terecht!) en is het simpelweg onderdeel van hun "vrouw zijn" maar mannen moeten zich conformeren en excuseren. Dat is hypocriet en vooral als diezelfde vrouwen zeggen dat ze voor "gelijke rechten" staan. Wat ik voor twee verschillende "wezens" eerder als onrecht betitel.
quote:
Jij maakt er ook nog eens van dat vrouwen daardoor slappe hap mannen leuker vinden. Maakt van de 'macho' man de traditionele man.
Maar dat is niet waar. Het is meer spannend voor even vs betrouwbaar voor lange tijd. Als in die bloedmooie, maar vage chick neuken die je achternaam niet kent (en dat maar beter is ook) en de mooie en betrouwbare dame waarmee je samen wil leven.
Het ontgaat mij nog steeds wat je nou werkelijk betwist en wat je denkt dat niet begrepen wordt? :?
Wie zegt je verder dat het zo vanzelfsprekend is dat mannen (van nature) langdurig met een "mooie en betrouwbare" dame willen samen leven in plaats van elke week een bloedmooie maar "vage" chick? Dat doen (jonge) mannen alleen als de samenleving dat niet toelaat of als ze overtuigd zijn dat het niet hoort.
pi_184379517
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 08:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wat soort dingen gaan niet bewust?
Wie aantrekkelijk is. Je doet alsof het allemaal rationeel gebeurt, dat we omdat onze omgeving radicaal veranderd is, we geen keuzes maken gebaseerd op gedrag dat helpvol was gedurende het grootste deel van onze evolutie (maar wat nu mogelijk niet meer helpvol is).
quote:
[..]

mensen verliezen langzamerhand hun verstandskiezen en zo zijn er nog wel een aantal ontwikkelingen die doorsijpelen. Ook lui zijn schijnt weer bepaalde voordelen te hebben trouwens Evolutie gaat om het voortbestaan als soort waarbij 'sterke eigenschappen' niet direct met geweld of kracht van het individu van doen hoeft te hebben maar misschien soms wel in een laag energieverbruik van het gemiddelde van die groep tov een zwakkere groep die teveel verbruikt. Als een soort miereneters op een eiland zich uitbreid en een ander nog maar op 4 van de ooit 100 zit dan kun je analyseren waar dat aan ligt.

Daarom is het voordeel uit evolutie halen ook meer de succesvoĺle patronen van de eigen soort volgen dan naar een dominante agressieve hond kijken. Als een mens aggressief is beland ie op de brandstapel of gaat zn hoofd eraf omdat hij de soort bedreigd.

[..]

Maar we kunnen in ieder verband overleven. Ook in metropolen.

[..]

Zo bedoelde ik het niet. Termieten zijn in staat samen te werken om grote complexe hopen met gangenstelsels te maken. De manier waarop wij onze steden en infra ontwikkelen lijkt daar in de verte wellicht wat op. We zijn als soort al ontwikkeld tot een maatschaplij die simulaties kan draaien en lopen op alle fronten gewoon al lichtjaren voor op de rest van de ontwikkeling op aarde. Die superieure positie geeft ook verantwoordelijkheid.
Evolutie gaat absoluut niet om het voortbestaan van de soort! Het gaat om het voortbestaan van de genen, via het individu. Groepsgedrag (gecodeerd in genen) kan helpvol zijn (is naturlijk zo voor de mens), zeker als de groep relatief homogeen is (familie). Maar het gaat niet om het voortbestaan van de soort - waarom zouden we anders al die oorlogen voeren met onze soortgenoten?
pi_184380713
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 15:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het gaat over 4000-8000 jaar geleden tot nu.
Volgens mij was de interpretatie dat dit tijdens een vrij korte periode speelde, niet gedurende die hele 8000 jaar.
quote:
ls er ergens 90% diversiteit verdwijnt komt dat niet meer terug hè. Dus dat tijdelijke verschil kan niet gecorrigeerd worden zonder iets extreems x jaar later. Lijkt niet plausibel.
Die diversiteit krijg je wel terug, over tijd. Y chromosoom krijgt zo rond de 1 mutatie per generatie, als ik de rates bekijk. En het gaat hier over honderden generaties. Dit moet genoeg zijn om dit soort analyses te doen.
quote:
Is het aantal mutaties een beetje stabiel / tijdseenheid o.i.d.? Het lijkt me nogal lastig om te analyseren.

Dat bepaalde mannelijke lijnen ergens stoppen en die minder is kan natuurlijk prima.

Geen idee hoe je uit zou moeten komen op 40/80 verdeling.

Ja als je daadwerkelijk stambomen zou bekijken. Je kunt niet aan de hand van genetica van een paar generaties terug op een enkel chromosoom iets nuttigs zeggen over zo een reproductie ratio.

En dan nog, de oudere generatie in Nederland waren van het trouwen.. en we hadden geen meerdere vrouwen per man. 40% voortplanting bij mannen lijkt mij in recente tijden echt veeeel te laag ingeschat.
Dat komt omdat jou interpretatie fout is. Het is niet dat maar 40% van de mannen zich direct voortplant, kinderen krijgt. Een bepaalde mannelijke lijn kan zich 99 keer voortplanten, als de honderste zich niet voortplant is die hele lijn dood. Dat is wat bedoeld wordt.
pi_184380934
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:51 schreef Broomer het volgende:

[..]

Volgens mij was de interpretatie dat dit tijdens een vrij korte periode speelde, niet gedurende die hele 8000 jaar.

Ik heb note bene het stukje gequote. Van de genetica 4000-8000 jaar geleden wat er nu nog is...

Maakt niet uit hoe kort de periode is. Als genetisch materiaal verdwijnt komt het niet meer terug. Die ratio wordt dan niet meer op een natuurlijke manier weer normaler.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184381011
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:51 schreef Broomer het volgende:

[

Dat komt omdat jou interpretatie fout is. Het is niet dat maar 40% van de mannen zich direct voortplant, kinderen krijgt. Een bepaalde mannelijke lijn kan zich 99 keer voortplanten, als de honderste zich niet voortplant is die hele lijn dood. Dat is wat bedoeld wordt.
Die 40/80 komt uit een ander onderzoek en gaat wel degelijk over direct voortplanten. Lees je eigen artikelen.

Nouja een generatie of 40 is al een jaar of 1000... 4000-8000 jaar dus 160-320. Dan spreek je echt over hele grote uitslagen bij hele kleine gemiddelde verschillen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184381034
Ach maakt verder ook niet uit. Conclusie is gewoon dat het knullige onderzoeken zijn en dat ik de indruk heb dat ze hun eigen stof niet begrijpen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184381924
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die 40/80 komt uit een ander onderzoek en gaat wel degelijk over direct voortplanten. Lees je eigen artikelen.

Nee. Het gaat over voortplanten, niet direct voortplanten. Het is niet dat maar 40% kinderen kreeg, het is dat maar 40% nu nog nazaten heeft. Dat is niet hetzelfde.
quote:
Nouja een generatie of 40 is al een jaar of 1000... 4000-8000 jaar dus 160-320. Dan spreek je echt over hele grote uitslagen bij hele kleine gemiddelde verschillen.
Je snapt het niet. Niemand vergelijkt de absolute nummers van mutaties tussen Y chromosoom en mitochondriaal chromosoom. Het gaat erom dat je uit die mutaties (en het maakt niet uit hoeveel, als je maar verschillen kan detecteren) iets kan zeggen over ancestry.

Dan kan je blijven zeggen dat het allemaal dom is, maar komt het nooit in je op dat je het misschien gewoon niet hebt begrepen?
  Beste debater 2022 zondag 13 januari 2019 @ 17:56:08 #226
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184382006
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 15:36 schreef up7 het volgende:

[..]

Aantrekkelijk om mee voort te planten, dat is wat anders dan dat je de rest van de tijd liever met je "BFF with benefits" samen bent omdat hij zo betrouwbaar en lief is. Die "tijdelijke" factor valt samen met de tijd waarin je extra vruchtbaar bent als vrouw en laat dat zich nou evolutionair onevenredig doorwerken. Denk je dat mannen dat niet belangrijk vinden?

[..]

Wie betwist dat? Ik zeg hier niet dat vrouwen die normaal op een bepaald type uiterlijk vallen ineens op een totaal andere type vallen. Maar dezelfde man wordt wel meer of minder aantrekkelijk wordt gevonden als je enkel de kaak verbreedt of versmalt. Dat dit "enkel" gaat over seksuele aantrekkingskracht is kortzichtig. Dat kan je afleiden aan de redenen waarom "slappere" mannen voor de langere termijn geprefereerd worden. Vrouwen weten (in deze samenleving) niet goed hoe ze een "stoere" man die goed in de markt ligt kunnen behouden en kiezen dan eerder voor een man met bijvoorbeeld een smallere kaaklijn omdat daar het idee bestaat dat die meer betrouwbaar en lief (moeten) zijn om "succesvol" te zijn.

[..]

Het zou mij als man ook niet bekoren dat je mij 99% van de tijd verkiest en met me sekst (en de pil slikt) maar dat je uiteindelijk liever voortplant met een ander. Maar wat je dan vaak ziet is dat vrouwen dat niet als "fout" erkennen in hun gedragingen (terecht!) en is het simpelweg onderdeel van hun "vrouw zijn" maar mannen moeten zich conformeren en excuseren. Dat is hypocriet en vooral als diezelfde vrouwen zeggen dat ze voor "gelijke rechten" staan. Wat ik voor twee verschillende "wezens" eerder als onrecht betitel.

[..]

Het ontgaat mij nog steeds wat je nou werkelijk betwist en wat je denkt dat niet begrepen wordt? :?
Wie zegt je verder dat het zo vanzelfsprekend is dat mannen (van nature) langdurig met een "mooie en betrouwbare" dame willen samen leven in plaats van elke week een bloedmooie maar "vage" chick? Dat doen (jonge) mannen alleen als de samenleving dat niet toelaat of als ze overtuigd zijn dat het niet hoort.
Niet dit weer he...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184382104
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:52 schreef Broomer het volgende:

[..]

Nee. Het gaat over voortplanten, niet direct voortplanten. Het is niet dat maar 40% kinderen kreeg, het is dat maar 40% nu nog nazaten heeft. Dat is niet hetzelfde.

[..]

Je snapt het niet. Niemand vergelijkt de absolute nummers van mutaties tussen Y chromosoom en mitochondriaal chromosoom. Het gaat erom dat je uit die mutaties (en het maakt niet uit hoeveel, als je maar verschillen kan detecteren) iets kan zeggen over ancestry.

Dan kan je blijven zeggen dat het allemaal dom is, maar komt het nooit in je op dat je het misschien gewoon niet hebt begrepen?
Kerel, er staat letterlijk in dat 2e artikel dat maar 40% van de mannen zich voortplant.

En in het eerste artikel dat als je kijkt naar genetica dat nog bestaat van 4000-8000 jaar geleden dat bij vrouwen 17* vaker voorkomt.

Dus als jij dat niet leest moet je het misschien beter lezen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184382350
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Niet dit weer he...
Weer? Jij bent zo'n man die al begint met braaf de mannenpil slikken zelfs al is hij seksueel niet actief. Zit ik dichtbij?
  Beste debater 2022 zondag 13 januari 2019 @ 18:18:48 #229
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184382449
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 18:14 schreef up7 het volgende:

[..]

Weer? Jij bent zo'n man die al begint met braaf de mannenpil slikken zelfs al is hij seksueel niet actief. Zit ik dichtbij?
Nee, ik ben zo'n man die niet wakker ligt van pseudo-wetenschappelijke meuk zoals daar is het APA rapport of de quasi-intellectuele praatjes van de hogepriester van de 'traditionele man', Jordan Peterson, laat staan dat ik me bezighoud met kaaklijnen en andere incel-bagger. Ook te druk met zaken als werk. En een gezin.

Je schrijfsels toveren wel een glimlach op mijn gezicht. Met je 'kaaklijn'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 13 januari 2019 @ 18:26:21 #230
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_184382601
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 14:32 schreef up7 het volgende:

[..]

Nee, dat wordt niet bedoeld. Het gaat niet om het aantallen mannen en vrouwen in absolute zin maar het aantallen mannen en vrouwen dat zich voortplant. Je had dus mannen die kinderen maakten bij meerdere vrouwen en heel veel mannen die kindloos bleven. Het is ook niet duidelijk dat dit over langere periode stand hield.

[..]

Ik ben trots om een "traditionele" man te zijn. Niemand die mij zo'n pilletje op zal dringen. Wie bepaalt verder wat "goed" uitpakken betekent? De APA-bende?

Ik kan je ook wel een pilletje geven, je bent er zelf bij maar dat je ineens jezelf niet meer bent dat weet je dan (tijdelijk) niet meer.
Links mannen, rechts vrouwen:

Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_184382661
Om met een vrouw te kunnen leven moet je ook wel een hoop drank drinken op een dag. En gezeik aan je kop en gejank aan je kop.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_184382858
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 18:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee, ik ben zo'n man die niet wakker ligt van pseudo-wetenschappelijke meuk zoals daar is het APA rapport of de quasi-intellectuele praatjes van de hogepriester van de 'traditionele man', Jordan Peterson, laat staan dat ik me bezighoud met kaaklijnen en andere incel-bagger. Ook te druk met zaken als werk. En een gezin.
Je kent de terminologie maar je bent wat verward of je begrijpt niet wat incel, quasi-intellectueel en pseudo-wetenschappelijk betekenen. Van welke "wetenschapper" neem je wel wat van aan? Ik ben wel benieuwd wie de hogepriesters zijn van een zelf verklaarde "Universalist". Misschien steek ik daar nog wat van op.
quote:
Je schrijfsels toveren wel een glimlach op mijn gezicht. Met je 'kaaklijn'.
Heb je weer last van kaaklijnnijd? :D
  Beste debater 2022 zondag 13 januari 2019 @ 18:40:49 #233
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184382973
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 18:36 schreef up7 het volgende:

[..]

Je kent de terminologie maar je bent wat verward of je begrijpt niet wat incel, quasi-intellectueel en pseudo-wetenschappelijk betekenen. Van welke "wetenschapper" neem je wel wat van aan? Ik ben wel benieuwd wie de hogepriesters zijn van een zelf verklaarde "Universalist". Misschien steek ik daar nog wat van op.

[..]

Heb je weer last van kaaklijnnijd? :D
Kaaklijnnijd... nu al het woord van 2019.

Post anders nog even dat plaatje erbij.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 13 januari 2019 @ 18:47:53 #234
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_184383136
Tot nu toe weinig inhoudelijke weerlegging hier
  zondag 13 januari 2019 @ 19:37:45 #235
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184384192
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 18:28 schreef spierbal het volgende:
Om met een vrouw te kunnen leven moet je ook wel een hoop drank drinken op een dag. En gezeik aan je kop en gejank aan je kop.
Je moet gewoon leukere vrouwen kiezen. Of misschien roep jij dat gezeik en gejank wel over jezelf af. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 13 januari 2019 @ 19:40:28 #236
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184384264
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 18:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee, ik ben zo'n man die niet wakker ligt van pseudo-wetenschappelijke meuk zoals daar is het APA rapport of de quasi-intellectuele praatjes van de hogepriester van de 'traditionele man', Jordan Peterson, laat staan dat ik me bezighoud met kaaklijnen en andere incel-bagger. Ook te druk met zaken als werk. En een gezin.
Traditionele man gespot. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184384286
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 19:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je moet gewoon leukere vrouwen kiezen. Of misschien roep jij dat gezeik en gejank wel over jezelf af. :)
Maar vertel eens hoe houdt jij ze leuk? Op sterk water misschien?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2019 19:41:39 ]
  zondag 13 januari 2019 @ 19:42:08 #238
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184384295
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 19:41 schreef john2406 het volgende:

Maar vertel eens hoe houdt jij ze leuk?
Dat is niet zo moeilijk. Ik ben namelijk ook gewoon leuk. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184384317
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 19:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is niet zo moeilijk. Ik ben namelijk ook gewoon leuk. :)
Als die van hier in bad zit krijg ik haar niet eruit, zit met die zuignap vastgezogen aan het bad waarschijnlijk dan?
  zondag 13 januari 2019 @ 19:56:47 #240
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184384593
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 19:43 schreef john2406 het volgende:

Als die van hier in bad zit krijg ik haar niet eruit, zit met die zuignap vastgezogen aan het bad waarschijnlijk dan?
Als je er geen last van hebt, lekker laten zitten. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184384599
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 18:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kerel, er staat letterlijk in dat 2e artikel dat maar 40% van de mannen zich voortplant.
quote:
Citing recent DNA research, Dr. Baumeister explained that today’s human population is descended from twice as many women as men. Maybe 80 percent of women reproduced, whereas only 40 percent of men did.
Wat ze hiermee bedoelen, is dit:

quote:
Most men who ever lived did not have descendants who are alive today.
NIet dat maar 40% kinderen kregen. Maar dat maar 40% nakomelingen hebben die nu nog leven. Dat is niet hetzelfde.

quote:
En in het eerste artikel dat als je kijkt naar genetica dat nog bestaat van 4000-8000 jaar geleden dat bij vrouwen 17* vaker voorkomt.
Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt.
pi_184384632
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 19:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als je er geen last van hebt, lekker laten zitten. :)
Tja maar ik wil ook eens in bad, gelukkig ben ik midden van het jaar jarig en dan is er nog kerstmis ook.
Dus twee maal het jaar haal ik wel.
Men was toch op zoek naar de traditionele man of niet?
pi_184384673
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 18:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Links mannen, rechts vrouwen:

[ afbeelding ]
Bedankt. Het is werkelijk een ongelooflijk plaatje.

De schaal is nogal raar (laag). Ik vraag me af hoe effective population size gedefinieerd is. Misschien zijn ik, mijn broers, mijn vader, mijn grootvader, mijn ooms van vader's kant enz. allemaal als 1 effective person gedefinieerd? Omdat ons y chromosoom bijna precies hetzelfde is?

[ Bericht 17% gewijzigd door Broomer op 13-01-2019 20:07:29 ]
pi_184384717
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 19:59 schreef Broomer het volgende:

[..]

Bedankt. Het is werkelijk een ongelooflijk plaatje.
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 18:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Links mannen, rechts vrouwen:

[ afbeelding ]
Was hier vroeger ook!
pi_184385178
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 19:57 schreef Broomer het volgende:

[..]


[..]

Wat ze hiermee bedoelen, is dit:

[..]

NIet dat maar 40% kinderen kregen. Maar dat maar 40% nakomelingen hebben die nu nog leven. Dat is niet hetzelfde.

[..]

Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt.
Lees dan het artikel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 13 januari 2019 @ 20:31:13 #246
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_184385385
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 19:59 schreef Broomer het volgende:

[..]

Bedankt. Het is werkelijk een ongelooflijk plaatje.

De schaal is nogal raar (laag). Ik vraag me af hoe effective population size gedefinieerd is. Misschien zijn ik, mijn broers, mijn vader, mijn grootvader, mijn ooms van vader's kant enz. allemaal als 1 effective person gedefinieerd? Omdat ons y chromosoom bijna precies hetzelfde is?
Nee, aantal mannen van de te verwachte totale bevolking op dat tijdstip.

Toch is dit ietwat vreemd inderdaad, 1/4-5 is nog vrij gemakkelijk te verklaren, 1/17 is toch heel andere koek.

https://psmag.com/environment/17-to-1-reproductive-success
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_184389997
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 20:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lees dan het artikel.
Dat heb ik allang, die zin van je is gewoon nogal onduidelijk.
pi_184390021
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 20:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Nee, aantal mannen van de te verwachte totale bevolking op dat tijdstip.

Toch is dit ietwat vreemd inderdaad, 1/4-5 is nog vrij gemakkelijk te verklaren, 1/17 is toch heel andere koek.

https://psmag.com/environment/17-to-1-reproductive-success
Er vanuit gaande dat de data klopt dan lijkt 4-5 over de millennia heen een "normale" verhouding maar aangezien we niet veel weten van de inrichting van civilizaties tienduizenden jaren geleden is het gissen naar de redenen waarom de verhouding sterk veranderen kan. Zo lijkt 70.000 jaar geleden de verhouding minder dan 2. Ik weet niet of het onderzoek daar iets over zegt.
pi_184390511
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 20:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Nee, aantal mannen van de te verwachte totale bevolking op dat tijdstipr.

En dat zijn er 150000 nu? Dat lijkt me nogal raar.
quote:
Toch is dit ietwat vreemd inderdaad, 1/4-5 is nog vrij gemakkelijk te verklaren, 1/17 is toch heel andere koek.

https://psmag.com/environment/17-to-1-reproductive-success
pi_184390572
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 00:32 schreef up7 het volgende:

[..]

Er vanuit gaande dat de data klopt dan lijkt 4-5 over de millennia heen een "normale" verhouding maar aangezien we niet veel weten van de inrichting van civilizaties tienduizenden jaren geleden is het gissen naar de redenen waarom de verhouding sterk veranderen kan. Zo lijkt 70.000 jaar geleden de verhouding minder dan 2. Ik weet niet of het onderzoek daar iets over zegt.
[ afbeelding ]
Nou ja, de opkomst van de landbouw lijkt me toch een zeer voor de hand liggende reden. Dat moet toch enorme sociale veranderingen tweeggebracht hebben, met vaste verblijfsplaatsen en steden, bezit, erfenis, enzovoort. Dat gebeurde juist tijdens die periode.

[ Bericht 0% gewijzigd door Broomer op 14-01-2019 04:38:25 ]
  maandag 14 januari 2019 @ 07:59:36 #251
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184392082
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ook ''echte'' mannen willen zo nu en dan een keer naar de psycholoog.
Helemaal waar! ^O^
quote:
En dan hebben ze recht op zorg, niet op preken over white male privilege, het aanpraten van een schuldgevoel en ''les'' in hoe je je als een ''goede man'' (als een vrouw dus) moet gedragen.
Naar welke psycholoog ga jij? :o Mijn god zeg. De mijne deed het prima. O+
quote:
Ik reageer eigenlijk zo heftig omdat ik vrees voor de toekomstige jongetjes die hieraan onderworpen worden. Net zoals ik mij zorgen maak over jongetjes die worden gehersenspoeld om te denken dat ze transgender zijn. Van kinderen moet je gewoon afblijven.
"Onderworpen"?
Gehersenspoeld om transgender te zijn?
The fuck gast _O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 14 januari 2019 @ 08:19:12 #252
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_184392199
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 01:31 schreef Broomer het volgende:

[..]

Nou ja, de opkomst van de landbouw lijkt me toch een zeer voor de hand liggende reden. Dat moet toch enorme sociale veranderingen tweeggebracht hebben, met vaste verblijfsplaatsen en steden, bezit, erfenis, enzovoort. Dat gebeurde juist tijdens die periode.
Precies, dan nog is het een enorm verschil.

Ik ben even verder gaan zoeken en kwam dit onderzoek tegen:

quote:
The significant absence of younger women in the Kilianstädten mass grave may indicate that these were taken captive by the attackers, as also has been suggested for the Asparn/Schletz site in Austria (19); ethnographic evidence attests to this practice (54, 55, 64).
en

quote:
The Kilianstädten massacre, which occurred within an archaeologically suggested border zone of different LBK subgroups (43, 80), with its high potential for intergroup conflict (54, 76), provides an illuminating example of characteristics of nonstate warfare identified earlier from the ethnographic record; the abduction of younger women and the torture, mutilation, and killing of enemies can be seen clearly in the osteological record of Early Neolithic Central Europe (54).
het volledige onderzoek: https://www.pnas.org/content/112/36/11217
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 14 januari 2019 @ 08:20:34 #253
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184392206
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:36 schreef BasEnAad het volgende:
Het probleem is juist dat mannen geen mannen meer mogen zijn en dat begint al op de basisschool. Mannen zijn geen vrouwen.
ik drink bier, dus ik ben een man
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184392416
Dit is allemaal propaganda gepusht door figuren die in het Westen een bedreiging zien voor hun status quo.
pi_184392731
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 00:30 schreef Broomer het volgende:

[..]

Dat heb ik allang, die zin van je is gewoon nogal onduidelijk.
.. achja met dit soort discussies na iets te lezen... Zegt wel wat over de kwaliteit van het artikel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184402743
P&G Challenges Men to Shave Their ‘Toxic Masculinity’ in Gillette Ad


Spot pegged to #MeToo asks: ‘Is this the best a man can get?’


https://www.wsj.com/artic(...)lette-ad-11547467200

Puur toeval natuurlijk
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_184402962


:') :') :') _O-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_184403068
wat is de grap precies? :@
There are only 151 Pokémon.
pi_184403136
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:50 schreef Eenskijken het volgende:
wat is de grap precies? :@


En mocht het nog niet duidelijk genoeg zijn :https://www.wsj.com/artic(...)lette-ad-11547467200
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_184403236
ik snap er nog steeds geen reedt van waar die comment dan op doelt maar het zal wel aan mij liggen :?
There are only 151 Pokémon.
  maandag 14 januari 2019 @ 20:05:15 #261
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_184403302
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:35 schreef Ali_boo het volgende:
P&G Challenges Men to Shave Their ‘Toxic Masculinity’ in Gillette Ad


Spot pegged to #MeToo asks: ‘Is this the best a man can get?’


https://www.wsj.com/artic(...)lette-ad-11547467200

Puur toeval natuurlijk
Die dislikes, die comments.

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 14 januari 2019 @ 20:05:25 #262
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_184403304
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:01 schreef Eenskijken het volgende:
ik snap er nog steeds geen reedt van waar die comment dan op doelt maar het zal wel aan mij liggen :?
Is een meme.

https://knowyourmeme.com/memes/my-wifes-son
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 11:31:01 #263
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184413620
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Ik reageer eigenlijk zo heftig omdat ik vrees voor de toekomstige jongetjes die hieraan onderworpen worden. Net zoals ik mij zorgen maak over jongetjes die worden gehersenspoeld om te denken dat ze transgender zijn. Van kinderen moet je gewoon afblijven.
Je kunt beter vrezen voor de hersenspoeling door religie.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 15 januari 2019 @ 11:34:42 #264
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184413667
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:35 schreef Ali_boo het volgende:
P&G Challenges Men to Shave Their ‘Toxic Masculinity’ in Gillette Ad


Spot pegged to #MeToo asks: ‘Is this the best a man can get?’


https://www.wsj.com/artic(...)lette-ad-11547467200

Puur toeval natuurlijk
Goeie commercial.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 15 januari 2019 @ 12:40:28 #265
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_184414553
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 11:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Goeie commercial.
Matige commercial, omdat het geen ruk met het product te maken heeft, maar wel leuk om mensen triggered te zien.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 12:47:36 #266
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184414652
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 12:40 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Matige commercial, omdat het geen ruk met het product te maken heeft,
Hmmm, goed punt. Goeie boodschap, dan. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 15 januari 2019 @ 13:28:24 #267
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_184415250
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 12:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Hmmm, goed punt. Goeie boodschap, dan. :)
Alleen snap ik niet zo goed waarom het niet cool is om seksuele interesse in het andere geslacht te hebben (1:01). Verder prima boodschap.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 13:31:50 #268
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184415314
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 13:28 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Alleen snap ik niet zo goed waarom het niet cool is om seksuele interesse in het andere geslacht te hebben (1:01). Verder prima boodschap.
Het zal gaan om de manier waarop. Als je een mooie vrouw ziet op straat, loop je dan achter haar aan?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 15 januari 2019 @ 13:41:07 #269
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_184415439
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 13:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het zal gaan om de manier waarop. Als je een mooie vrouw ziet op straat, loop je dan achter haar aan?
Als ik haar aan wil spreken wel.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 13:42:58 #270
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184415465
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 13:41 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Als ik haar aan wil spreken wel.
Maar dat wil ze helemaal niet. Denk dat dit filmpje ook voor jou is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 15 januari 2019 @ 13:48:05 #271
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_184415537
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 13:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar dat wil ze helemaal niet. Denk dat dit filmpje ook voor jou is.
Als ze dat niet wil, dan laat ze dat wel weten. We moeten ervoor waken dat opkomen voor vrouwen niet vervalt in het terugvallen in het conservatieve beeld dat vrouwen zwakke wezens zijn die bij voorbaat beschermd moeten worden, of dat men alleen op voorgeschreven plekken interesse in elkaar mogen uiten.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 13:48:24 #272
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184415546
Doorgeslagen feminisme.
Een van de grote ziektes van het westen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 13:51:15 #273
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184415583
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 11:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je kunt beter vrezen voor de hersenspoeling door religie.
Ook daar vrees ik voor, maar dat heb ik al vaak genoeg uitgesproken...

pi_184415632
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 13:48 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Als ze dat niet wil, dan laat ze dat wel weten. We moeten ervoor waken dat opkomen voor vrouwen niet vervalt in het terugvallen in het conservatieve beeld dat vrouwen zwakke wezens zijn die bij voorbaat beschermd moeten worden, of dat men alleen op voorgeschreven plekken interesse in elkaar mogen uiten.
Wat is er mis met conservatieve gedachtegoed ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_184415638
quote:
Ik haat het wanneer ik grappen moet uitleggen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 14:02:21 #276
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184415724
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 13:48 schreef PiyeReloaded het volgende:

Als ze dat niet wil, dan laat ze dat wel weten.
Je moet het omdraaien, sufkut. Als ze het wel wil, dan laat ze dat wel weten. En dan gewoon niet inzien dat dit precies is waar dit filmpje over gaat. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 15 januari 2019 @ 14:07:08 #277
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_184415776
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je moet het omdraaien, sufkut. Als ze het wel wil, dan laat ze dat wel weten.
Dat kan ze dus niet doen, als het kenbaar maken van interesse fout is.

quote:
En dan gewoon niet inzien dat dit precies is waar dit filmpje over gaat. :)
Dat zie ik dus wel in, daarom gaf ik aan dat ik dat deel van de boodschap niet onderschrijf.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 14:15:54 #278
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184415879
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:07 schreef PiyeReloaded het volgende:

Dat kan ze dus niet doen, als het kenbaar maken van interesse fout is.
Als jij het verschil niet ziet tussen een rug en oogcontact of een knipoog, dan ben je nog een grotere neanderthaler dan ik al dacht.

quote:
Dat zie ik dus wel in, daarom gaf ik aan dat ik dat deel van de boodschap niet onderschrijf.
Dan is dit een mooie mogelijkheid voor jou om te leren. Nee, ze willen dat niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 15 januari 2019 @ 14:22:16 #279
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_184415965
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als jij het verschil niet ziet tussen een rug en oogcontact of een knipoog, dan ben je nog een grotere neanderthaler dan ik al dacht.
Het is niet immoreel voor een man om contact te initiëren hoor. Sterker nog, het is een vrij seksistisch idee dat dat wel zo zou zijn.

quote:
[..]

Dan is dit een mooie mogelijkheid voor jou om te leren. Nee, ze willen dat niet.
Spreek voor jezelf. Ik ben een aantrekkelijke man, heb leuke dingen te vertellen en heb veel te bieden. Veel vrouwen willen hartstikke graag door mij aangesproken worden. :)
pi_184426636
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 11:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je kunt beter vrezen voor de hersenspoeling door religie.
Hersenspoelen om te denken dat ze transgender zijn is (een) "religie".
  woensdag 16 januari 2019 @ 07:38:51 #281
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184428952
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:22 schreef PiyeReloaded het volgende:

Het is niet immoreel voor een man om contact te initiëren hoor.
Dat ligt geheel aan de situatie. Als een vrouw gewoon op straat onderweg is van A naar B, dan is het immoreel als jij als een hitsige reu achter haar aan gaat lopen en dingen roepen. Precies zoals het voorbeeld in het filmpje. Maar blijkbaar ben jij teveel een 'traditionele' man om dat in te kunnen zien.

quote:
Spreek voor jezelf. Ik ben een aantrekkelijke man, heb leuke dingen te vertellen en heb veel te bieden.
Voor mij geldt hetzelfde, maar blijkbaar sta ik sterker in mijn schoenen en heb ik dat soort seksueel gefrustreerd gedrag niet nodig.

quote:
Veel vrouwen willen hartstikke graag door mij aangesproken worden. :)
Je kunt jezelf van alles wijs maken, natuurlijk.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184429532
quote:
Alsof er ook maar één persoon bij Gilette zich een seconde druk zou maken om één of andere kansloze incel-meme. |:(
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')