abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184330215
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:19 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Leuk, al die persoonlijke aanvallen, in plaats van inhoudelijke discussie.

Ik ben geen oude man. Ik heb niks tegen de dance parade en ook niet tegen coffeeshops; fijn dat je al die onzin even verzint en hier dumpt.

Jij hebt de danceparade niet verboden he. Piyereloaded bedoelt Aboutaleb als hij het over die oude man heeft.

Hij quote notabene een stuk waar het over de burgermeester gaat.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 11 januari 2019 @ 00:02:58 #152
251549 SpaceOddity
Allah is gay.
pi_184330253
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Snap je het nou echt niet of doe je gewoon alsof? Jij stelt dat we jongeren zwaarder moeten straffen. Ik geef aan dat dat alleen maar averechts werkt en dus contraproductief is.
Bron please.
quote:
Vervolgens kom je aan met artikelen waaruit blijkt dat jongeren in Amsterdam uitgroeien tot criminelen.

Dat is op geen enkele manier een inhoudelijke reactie op het feit dat jongeren zwaarder straffen juist averechts werkt.
Heb ik dit even gemist? Een linkje naar zulks bericht. En kom niet aan met Joop.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  vrijdag 11 januari 2019 @ 00:05:51 #153
251549 SpaceOddity
Allah is gay.
pi_184330303
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

Ja maar zover reikt de muziekkennis van elf niet.
Pffft.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184330360
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 00:02 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Bron please.

[..]

Heb ik dit even gemist? Een linkje naar zulks bericht. En kom niet aan met Joop.
https://www.trouw.nl/home(...)eskundigen~a77ae70c/

https://www.socialevraagstukken.nl/strenger-straffen-kan-werken/

http://deverslaggever.fhj(...)altijd-de-oplossing/

https://www.volkskrant.nl(...)averechts-~b0452a2f/

In z'n algemeen kun je stellen dat zwaarder straffen bij jongeren sowieso niet werkt.
Op woensdag 7 februari 2018 11:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind eerlijk gezegd de denkbeelden van die Taylor best meevallen.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 06:21:18 #155
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184331697
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:29 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Ik zou eerder zeggen dat hij zijn complete wereldvreemdheid weer eens prachtig aantoont.
Ik denk dat je dat eerder zelf bent.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 06:31:45 #156
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_184331716
Vuurwapenbezit is natuurlijk wel cool.

43% van Amerikaanse huishoudens weten waar ik het over heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 13-01-2019 02:16:50 ]
It's muffin time.
pi_184332699
Elfletterig in een topic over rapmuziek is altijd genieten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_184332829
Nou ja, de meeste rapmuziek is dan ook :') Zeker als ze er dan ook nog die verschrikkelijke autotune over heen gooien. Dat is helemaal totale wansmaak.
She's been working late, She comes home, Gets on the phone, Calls up a few close friends, Gets a bottle of wine or something, And as the evening draws on they sit and reminisce....
  vrijdag 11 januari 2019 @ 09:16:59 #159
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184333348
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 08:43 schreef Montagui het volgende:
Nou ja, de meeste rapmuziek is dan ook :') Zeker als ze er dan ook nog die verschrikkelijke autotune over heen gooien. Dat is helemaal totale wansmaak.
Autotune is gewoon een gelikte manier om te zeggen 'sorry maar ik kan niet zingen', en dan krijg je dus van die dertien in een dozijn bagger als Broederliefde. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 09:33:46 #161
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184333366
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit is een onzin-opmerking en op z'n best een open deur. Iedereen snapt dat de politie capaciteit moet hebben om criminelen op te sporen en op te pakken. Dat is niet wat in dit topic ter discussie staat.

Alleen al uit het simpele feit dat het woord "draaideurcrimineel" of "veelpleger" inmiddels een ingeburgerd begrip is, blijkt al dat de politie erin slaagt om criminelen op te pakken, dat het tot vervolging leidt, dat de rechters (te) lage straffen opleggen, dat ze snel weer vrij rondlopen en daarna opnieuw tegen de lamp lopen.
Iedereen snapt het maar je gaat er steeds niet op in?

Je blijft maar doordrammen over een complot van rechters dat om onduidelijke redenen veel criminelen op straat wil. Maar je komt nooit met enig motief en laat staat enig bewijs daarvoor.

quote:
Waar dit topic feitelijk om draait, is een soort mentaliteit. Namelijk dat criminaliteit een prima verdienmodel is, dat je lekker binnenloopt, dat je zo weer op vrije voeten bent als je wordt gepakt en dat elke veroordeling alleen maar je status en aanzien verhoogt. En je moet echt wel stekeblind zijn, wil je niet het verband tussen de straatcultuur (waar deze mentaliteit leeft) zien en datgene wat rappers hebben te melden.
Wat wilde je nou precies aan die rapmuziek gaan doen dan?

quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is inderdaad geen inhoudelijke reactie in de ogen van iemand die onder een steen leeft. Mensen die de afgelopen twee decennia een beetje bewust hebben meegemaakt, weten dat er steevast soft is gestraft en dat er pas verbetering optrad toen Amsterdam 600 veelplegers harder ging aanpakken.
Waarom doet Aboutaleb dat niet dan? Of is theedrinken met rappers wat eenvoudiger?
pi_184335854
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Iedereen snapt het maar je gaat er steeds niet op in?

Je blijft maar doordrammen over een complot van rechters dat om onduidelijke redenen veel criminelen op straat wil. Maar je komt nooit met enig motief en laat staat enig bewijs daarvoor.

[..]

Wat wilde je nou precies aan die rapmuziek gaan doen dan?

[..]

Waarom doet Aboutaleb dat niet dan? Of is theedrinken met rappers wat eenvoudiger?
Ik heb niks gezegd over een complot. Wel is er sprake van decennialang faalbeleid, waarbij rechters veel te soft hebben gestraft. Crimineel tuig werd geen strobreed in de weg gelegd. Eenmaal weer op straat (na een veel te korte straf) konden ze de draad zo weer oppakken.

Uit het feit dat jonge straatcrimineeltjes zijn uitgegroeid tot een generatie beroepscriminelen blijkt meer dan voldoende dat de aanpak heeft gefaald.

Ik weet niet precies wat we aan rapmuziek moeten doen. Wellicht kunnen radio- en tv-zenders beginnen met het doodzwijgen ervan. Hoe minder aandacht, des te minder navolging. Op één of andere manier zal de mentaliteit moeten veranderen: jongeren moeten dit soort figuren niet meer zien als voorbeeld. We moeten af van de situatie dat jongeren krijgen ingeprent dat het prima is om crimineel gedrag te vertonen, om snel geld te verdienen met drugshandel, etc.

Ik heb geen idee wat Aboutaleb wel en niet doet en hoe de gemeente Rotterdam inzet op de aanpak van (jeugd)criminaliteit. Ik stel slechts vast dat de burgemeesters van de grote steden een brandbrief over dit onderwerp hebben geschreven en daarin expliciet de invloed van de rapcultuur benoemen.
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
Spotify-playlist: 12/8 - Music in 12/8 time
Spotify-playlist: Produced by Trevor Horn
pi_184335860
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:48 schreef probeer het volgende:

[..]

Nee. Is gewoon feitelijke onzin.
Sterker nog, sinds Kanye West 15 jaar geleden populaire werd is gangsta rap in de VS niet meer relevant. Kan nu ook geen grote namen bedenken die het maken. Eerder het tegenovergestelde, de grootste naam van de laatste jaren (Kendrick) is er juist enorm kritisch op.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 12:11:20 #164
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184335904
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:08 schreef Elfletterig het volgende:
Wellicht kunnen radio- en tv-zenders beginnen met het doodzwijgen ervan. Hoe minder aandacht, des te minder navolging.
Welke jongere kijkt of luistert vandaag de dag nog naar radio en tv. :')
pi_184335945
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:11 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Welke jongere kijkt of luistert vandaag de dag nog naar radio en tv. :')
Geen idee. Programma's als Zondag met Lubach scoren meer dan 1 miljoen kijkers.
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
pi_184336012
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:19 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zal de barricade opgaan om de straf voor wapenbezit te verzwaren."
Lang geleden dat er iemand de barricades op ging. Wie was dat als laatste, Wim Kok? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 12:20:09 #167
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184336071
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Geen idee. Programma's als Zondag met Lubach scoren meer dan 1 miljoen kijkers.
:D
pi_184336085
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:39 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Laten we even wachten tot er iemand komt die rap geen muziek vindt.
Ja en dan is er straks zeker ook nog iemand die roept dat darten geen sport is.

Gekkenhuis dit dat alles!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_184336175
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hiphop of rap is bij uitstek een uiting van de straatcultuur. En die is zo crimineel als de ziekte. Het barst van de rappers met losse handjes of rappers zonder enig normbesef.

Muziek is het amper te noemen. Het draait alleen maar om imago. Hoe langer je strafblad, hoe inniger je banden met criminelen, des te groter is je aanzien.
Beste Muziekfreak,

Je had nu niks aan popmuziek te luisteren, als in de altijd ruige, criminele Mississippi delta (iets ruiger dan Rotterdam Zuid of de Bijlmer) mensen als Charley Patton, Robert Johnson en Son House hun leven niet hadden bezongen.

Van Leadbelly, Little Walter tot The Notorious B.I.G. Het strafblad van Boef is peanuts.

Ik ga ook niet zeggen dat de Nederlandse rappertjes het niveau aantikken van bovengenoemden.
Hun leefmilieu is veel te lief en gezapig hier in Nederland om aan dergelijke kwaliteit te tippen.

Een muziekfreak zou beter moeten weten... ;(
Roll over Beethoven toch!! (gore pedofiel, maar zonder hem geen Elvis)
  vrijdag 11 januari 2019 @ 12:45:24 #170
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_184336590
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:37 schreef kalinhos het volgende:
Het is ook ergens altijd gek vind ik. Kijk de imdb top populaire series en je vindt The Wire, The sopranos, La Casa de Papel, Breaking Bad, etc. Allemaal series die het criminele leven in meer of mindere mate verheerlijken. en het zijn ook stuk voor stuk toffe series, toevallig gisteren weer begonnen aan The Wire.

Maar oke als we series of films kijken of maken met wapengeweld, dan is alles oke.

Maar doe dit niet in een serie maar in een track en de wereld is te klein.
Niet alleen series, films games boeken kunst... Bijna alles omvat geweld en erger.
slechts gestoord door het niet gestoord willen worden
You can all run naked backwards through a field of dicks. :6
leve de eigenpijperij
al die willen te kaap'ren varen moeten mannen met baarden zijn
pi_184336697
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:24 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Beste Muziekfreak,

Je had nu niks aan popmuziek te luisteren, als in de altijd ruige, criminele Mississippi delta (iets ruiger dan Rotterdam Zuid of de Bijlmer) mensen als Charley Patton, Robert Johnson en Son House hun leven niet hadden bezongen.

Van Leadbelly, Little Walter tot The Notorious B.I.G. Het strafblad van Boef is peanuts.

Ik ga ook niet zeggen dat de Nederlandse rappertjes het niveau aantikken van bovengenoemden.
Hun leefmilieu is veel te lief en gezapig hier in Nederland om aan dergelijke kwaliteit te tippen.

Een muziekfreak zou beter moeten weten... ;(
Roll over Beethoven toch!! (gore pedofiel, maar zonder hem geen Elvis)
Er is een wezenlijk verschil tussen je leven bezingen en het verheerlijken van crimineel gedrag. Er is ook een wezenlijk verschil tussen sociaal onrecht aan de kaak stellen (zoals in de jaren 80 veel gebeurde in hiphop-nummer) en het soort gestook en misplaatst slachtoffergedrag in "nummers" van nu.

Het strafblad van BOEF bevat meerdere veroordelingen en er is nog een rechtszaak aanstaande. Het is nog geen Kempi, maar zijn gedrag is inmiddels al behoorlijk onverbeterlijk. En dan hebben we het nog niet eens over zijn "voorbeeldgedrag", zoals vrouwen voor hoer uitschelden nadat ze hem bij autopech hadden geholpen. Het soort "vanzelfsprekende" zaken waarvoor zo'n figuur überhaupt niet wordt vervolgd.

Tussen de grote namen in de Nederlandse hiphop-scene krioelt het van de figuren die zélf veroordelingen op hun naam hebben, dan wel met negatief gedrag in het nieuws komen, dan wel nauwe banden hebben met criminelen.
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
  vrijdag 11 januari 2019 @ 12:54:31 #172
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184336770
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb niks gezegd over een complot. Wel is er sprake van decennialang faalbeleid, waarbij rechters veel te soft hebben gestraft. Crimineel tuig werd geen strobreed in de weg gelegd. Eenmaal weer op straat (na een veel te korte straf) konden ze de draad zo weer oppakken.
Ik lees vooral lege containerbegrippen als faalbeleid en softe rechters.

Maar dat je in eerdere posts meent dat rechters blijkbaar allemaal lid zijn van D66 en zonder duidelijk motief stiekem allemaal softe straffen geven. Dan kun je wel stellen dat er volgens jou een complot is. Al kom je nooit met enig bewijs daarvoor.

En iedere andere suggestie, zoals een preventie en handhavingsapparaat dat niet op sterkte is, dat wijs je per direct van de hand. Nee het ligt allemaal aan een complot van rechters.

quote:
Ik weet niet precies wat we aan rapmuziek moeten doen. Wellicht kunnen radio- en tv-zenders beginnen met het doodzwijgen ervan. Hoe minder aandacht, des te minder navolging. Op één of andere manier zal de mentaliteit moeten veranderen: jongeren moeten dit soort figuren niet meer zien als voorbeeld. We moeten af van de situatie dat jongeren krijgen ingeprent dat het prima is om crimineel gedrag te vertonen, om snel geld te verdienen met drugshandel, etc.
Denk je nou echt dat rapmuziek het verschil maakt tussen een brave Jan Modaal en een gewetenloze crimineel?

Sowieso nogal een akelig idee als de staat zich gaat bemoeien met wat artiesten uitbrengen of welke aandacht het in de media mag krijgen.

quote:
Ik heb geen idee wat Aboutaleb wel en niet doet en hoe de gemeente Rotterdam inzet op de aanpak van (jeugd)criminaliteit. Ik stel slechts vast dat de burgemeesters van de grote steden een brandbrief over dit onderwerp hebben geschreven en daarin expliciet de invloed van de rapcultuur benoemen.
Je hebt geen idee maar blijkbaar weet je wel dat het allemaal aan rapmuziek en een complot van D66 ligt?
pi_184336803
"nummers", "song"-teksten, man man :')

Kan je overigens een voorbeeld geven van "gestook" en "misplaatst slachtoffer-gedrag", "Elfletterig"?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:26:54 #174
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184337520
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:09 schreef kipknots het volgende:

[..]

Sterker nog, sinds Kanye West 15 jaar geleden populaire werd is gangsta rap in de VS niet meer relevant. Kan nu ook geen grote namen bedenken die het maken. Eerder het tegenovergestelde, de grootste naam van de laatste jaren (Kendrick) is er juist enorm kritisch op.
Jup. Precies dat.
"Pools are perfect for holding water"
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')