abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184341674
quote:
Ja, ik heb zowel die stukken gelezen als het topic dat je opende toen dat stuk in het Parool stond.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_184341694
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het schijnt dat er zelfs rappers zijn die nog niet vermoord zijn.
Kwestie van tijd natuurlijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_184341774
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ten eerste: de rapper die je aanhaalde is Canadees, niet Amerikaans.
Ten tweede - en dat kon je zelf natuurlijk wel bedenken - zijn er geen Nederlandse cijfers beschikbaar over het percentage rappers dat door moord aan hun eind komt. De Amerikaanse cijfers zijn een indicatie.

In Nederland zijn diverse gevallen bekend van vermoorde rappers en eveneens van rappers die zijn veroordeeld voor vuurwapenbezit en allerhande delicten.
Joh, al was het een eskimo.

Mijn punt is dat het nogal, sorry ik bedoel "nogal", selectief shoppen is als je wel cijfers van buitenlandse doden in de hiphop gebruikt als argument maar wanneer er een rapper in het buitenland wat goeds doet dan is dat opeens geen geldig argument want ja, "we hadden het ober Rotterdam"

Misschien moet je dan geen Amerikaanse cijfers erbij halen aangezien het om Rotterdam gaat.

Logisch dat er geen cijfers zijn over Nederland (hint, dit komt omdat het nauwelijks voorkomt). Dan moet je het gewoon niet als argument aanvoeren als je het niet kan onderbouwen.

[ Bericht 6% gewijzigd door kalinhos op 11-01-2019 17:09:21 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_184341951
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 17:00 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Joh, al was het een eskimo.

Mijn punt is dat het nogal, sorry ik bedoel "nogal", selectief shoppen is als je wel cijfers van buitenlandse doden in de hiphop gebruikt als argument maar wanneer er een rapper in het buitenland wat goeds doet dan is dat opeens geen geldig argument want ja, "we hadden het ober Rotterdam"

Misschien moet je dan geen Amerikaanse cijfers erbij halen aangezien het om Rotterdam gaat.
Als een rapper wat goeds doet, wil dat niet ineens zeggen dat er geen problemen meer zijn met jeugdcriminaliteit en de negatieve invloed die de rapcultuur daarop heeft.

Als je de hier aangehaalde artikelen zou lezen, dan zou je inmiddels moeten snappen dat de wereld van de rappers nauw is verweven met die van criminelen; deels is er overlap. Men is goed bevriend, criminaliteit wordt in de tracks als een soort vanzelfsprekendheid voorgesteld. En rappers poseren met criminelen om hun imago kracht bij te zetten.

Dat zijn dingen die gewoon gebeuren. Dingen die worden waargenomen door kritische journalisten, maar ook door politici / bestuurders. Niet door jou en diverse andere FOK!'ers. So be it.
pi_184342371
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Er zijn ook diverse gevallen bekend van mensen die vermoord werden zonder dat ze rapten.
Jaaa. En Karst Tates, Tristan van der Vlis en Volkert van der Graaf hebben niets met islamitisch terreur te maken.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  vrijdag 11 januari 2019 @ 17:47:46 #206
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184342554
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Er zijn ook diverse gevallen bekend van mensen die vermoord werden zonder dat ze rapten.
Goed argument joh.
pi_184342568
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 17:47 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Goed argument joh.
Dankjewel.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_184342992
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 17:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als een rapper wat goeds doet, wil dat niet ineens zeggen dat er geen problemen meer zijn met jeugdcriminaliteit en de negatieve invloed die de rapcultuur daarop heeft.

Als je de hier aangehaalde artikelen zou lezen, dan zou je inmiddels moeten snappen dat de wereld van de rappers nauw is verweven met die van criminelen; deels is er overlap. Men is goed bevriend, criminaliteit wordt in de tracks als een soort vanzelfsprekendheid voorgesteld. En rappers poseren met criminelen om hun imago kracht bij te zetten.

Dat zijn dingen die gewoon gebeuren. Dingen die worden waargenomen door kritische journalisten, maar ook door politici / bestuurders. Niet door jou en diverse andere FOK!'ers. So be it.
Kalinhos: je bent selectief. Eerst gebruik je cijfers uit het buitenland en als ik dan een positief feit noem roep je dat het over Rotterdam gaat en is het buitenland ineens zogenaamd niet relevant.
- Elf: als iemand iets goed doet betekent dat niet dat er geen problemen meer zijn. < weer gebruikelijke riedel; blabla, rappers, criminaliteit, ditdatzuszo, ik zie het, jij niet, blabla >

Gewoon totaal voorbijgaan aan de inhoud van iemands reactie. Mooi man.
pi_184344401
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 18:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kalinhos: je bent selectief. Eerst gebruik je cijfers uit het buitenland en als ik dan een positief feit noem roep je dat het over Rotterdam gaat en is het buitenland ineens zogenaamd niet relevant.
- Elf: als iemand iets goed doet betekent dat niet dat er geen problemen meer zijn. < weer gebruikelijke riedel; blabla, rappers, criminaliteit, ditdatzuszo, ik zie het, jij niet, blabla >

Gewoon totaal voorbijgaan aan de inhoud van iemands reactie. Mooi man.
Nee hoor, ik reageer gewoon inhoudelijk. Zoals ik inmiddels voor de 3e keer zeg, zijn er geen cijfers bekend over hoe Nederlandse rappers aan hun einde komen. Dat grafiekje met cijfers over doodsoorzaken uit de VS is een indicatie. Een indicatie die wordt ondersteund door meerdere berichten over Nederlandse rappers die worden vermoord, of die zelf rondlopen met vuurwapens op zak.

Dat Drake in Canada of de VS een goed project heeft, verandert werkelijk helemaal niks aan de situatie in de probleemwijken van de grote steden in Nederland. En ook niet aan de mentaliteit die er heerst. En ook niet aan de straatcultuur. En ook niet aan de gemiddelde inhoud van songteksten, waarin aan de lopende band crimineel gedrag wordt verheerlijkt of aangestipt als de normaalste zaak van de wereld.
pi_184344731
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee hoor, ik reageer gewoon inhoudelijk. Zoals ik inmiddels voor de 3e keer zeg, zijn er geen cijfers bekend over hoe Nederlandse rappers aan hun einde komen. Dat grafiekje met cijfers over doodsoorzaken uit de VS is een indicatie. Een indicatie die wordt ondersteund door meerdere berichten over Nederlandse rappers die worden vermoord, of die zelf rondlopen met vuurwapens op zak.

Dat Drake in Canada of de VS een goed project heeft, verandert werkelijk helemaal niks aan de situatie in de probleemwijken van de grote steden in Nederland. En ook niet aan de mentaliteit die er heerst. En ook niet aan de straatcultuur. En ook niet aan de gemiddelde inhoud van songteksten, waarin aan de lopende band crimineel gedrag wordt verheerlijkt of aangestipt als de normaalste zaak van de wereld.
Hier heb je nog steeds geen enkel bewijs voor geleverd. En dan serieus zelfs over gemiddelden beginnen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184344764
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee hoor, ik reageer gewoon inhoudelijk. Zoals ik inmiddels voor de 3e keer zeg, zijn er geen cijfers bekend over hoe Nederlandse rappers aan hun einde komen. Dat grafiekje met cijfers over doodsoorzaken uit de VS is een indicatie. Een indicatie die wordt ondersteund door meerdere berichten over Nederlandse rappers die worden vermoord, of die zelf rondlopen met vuurwapens op zak.

Dat Drake in Canada of de VS een goed project heeft, verandert werkelijk helemaal niks aan de situatie in de probleemwijken van de grote steden in Nederland. En ook niet aan de mentaliteit die er heerst. En ook niet aan de straatcultuur. En ook niet aan de gemiddelde inhoud van songteksten, waarin aan de lopende band crimineel gedrag wordt verheerlijkt of aangestipt als de normaalste zaak van de wereld.
Schei toch uit. Je bent nu al meer dan 10x gevraagd om lyrics van teksten waarin geweld wordt verheerlijkt. En je bent daar precies 0x op ingegaan.
pi_184344870
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:39 schreef probeer het volgende:

[..]

Hier heb je nog steeds geen enkel bewijs voor geleverd. En dan serieus zelfs over gemiddelden beginnen.
Ga zelf maar fijn songteksten doorploeteren. Ik heb er genoeg gelezen om te weten dat met name drugsgebruik en drugshandel een continu terugkerend thema is. Vrijwel al die nummers gaan over het hebben van geld en status, over het verkrijgen van geld (via strafbare activiteiten zoals drugs dealen) en over "bitches" die de betreffende rapper heeft.

Ga naar een website als Genius, lees gewoon de songteksten door van de vooraanstaande, bekende Nederlandse rappers van nu. Aan de lopende band kom je de zojuist omschreven zaken tegen.
pi_184344934
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Schei toch uit. Je bent nu al meer dan 10x gevraagd om lyrics van teksten waarin geweld wordt verheerlijkt. En je bent daar precies 0x op ingegaan.
Ik ben daar meerdere keren op ingegaan, ook in de post hierboven.

Ik ga echt niet door allerlei songteksten op Genius heen spitten om jullie tevreden te stellen. Jullie wimpelen namelijk ook serieuze krantenartikelen en andere bronnen weg, dus met voorbeelden uit songteksten gaan jullie hetzelfde doen.

Serieus, lees dit artikel uit het Parool nog eens helemaal door:
https://www.parool.nl/ams(...)criminelen~a4596239/
En kom dan nog eens terug om te beweren dat het geen dubieus wereldje is.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 19:49:31 #214
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184344992
Maargoed even los van de teksten. Wat wil je er tegen doen?

Een verbod invoeren op het bezit en luisteren van gangsterrap? Lijken me maatregelen waar Erdogan een stijve pik van krijgt.
pi_184345015
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben daar meerdere keren op ingegaan, ook in de post hierboven.

Ik ga echt niet door allerlei songteksten op Genius heen spitten om jullie tevreden te stellen. Jullie wimpelen namelijk ook serieuze krantenartikelen en andere bronnen weg, dus met voorbeelden uit songteksten gaan jullie hetzelfde doen.

Serieus, lees dit artikel uit het Parool nog eens helemaal door:
https://www.parool.nl/ams(...)criminelen~a4596239/
En kom dan nog eens terug om te beweren dat het geen dubieus wereldje is.
Die link is hier al een paar keer gepost en er wordt nergens gesproken over lyrics. Vooralsnog blijven de 'geweld wordt aan de lopende band verheerlijkt' verzinsels van jouw hand.
pi_184368753
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:49 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed even los van de teksten. Wat wil je er tegen doen?

Een verbod invoeren op het bezit en luisteren van gangsterrap? Lijken me maatregelen waar Erdogan een stijve pik van krijgt.
De fans van al die wannabe-gangsters eens even uitleggen dat (bijv.) Boef wel liedjes kan schrijven over hosselen/wapens/drugs/inbraken, maar dat ie in realiteit gewoon van een wajong uitkering leefde en helemaal geen "zwaar leven op de straat" heeft gehad.

En dat de situatie hier in Nederland heel wat anders is dan de verlaten buitenwijken van Detroit of de Bronx in de jaren 90. Waar je geen kans had op wat dan ook en je wel moest dealen/inbreken.

Stuur al die Nederlandse gangsterrappertjes maar eens richting grote stad in de VS en laat ze even pochen over hoe ze 6 maandjes jeugddetentie hebben gehad. Neem de reactie op, pleur het op youtube, en weg reputatie.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 23:36:03 #217
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184368837
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 23:32 schreef havanagila het volgende:

[..]

De fans van al die wannabe-gangsters eens even uitleggen dat (bijv.) Boef wel liedjes kan schrijven over hosselen/wapens/drugs/inbraken, maar dat ie in realiteit gewoon van een wajong uitkering leefde en helemaal geen "zwaar leven op de straat" heeft gehad.

En dat de situatie hier in Nederland heel wat anders is dan de verlaten buitenwijken van Detroit of de Bronx in de jaren 90. Waar je geen kans had op wat dan ook en je wel moest dealen/inbreken.

Stuur al die Nederlandse gangsterrappertjes maar eens richting grote stad in de VS en laat ze even pochen over hoe ze 6 maandjes jeugddetentie hebben gehad. Neem de reactie op, pleur het op youtube, en weg reputatie.
Of de regering sluit een contract met een raplabel aldaar en laten die over iedere nederhopkneus een disstrack opnemen.
pi_184368882
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 23:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Of de regering sluit een contract met een raplabel aldaar en laten die over iedere nederhopkneus een disstrack opnemen.
Dat levert weer straatpuntjes op. Gewoon een geschiedenislesje over de herkomst van het genre en hoe de situatie in het hedendaagse Nederland daar op een enkele manier mee valt te vergelijken.
pi_184402171
quote:
Met zijn oproep aan rappers om een einde te maken aan het verheerlijken van vuurwapengeweld, legt burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam de vinger „niet op de zere plek, maar op de verkeerde plek, terwijl de wond nog bloedt.” Dat stelt Aruna Vermeulen, medeoprichter en directeur van het HipHopHuis, waar ook rapper Feis geregeld over de vloer kwam.

„Praten met elkaar is altijd positief”, stelt Vermeulen. Maar ze noemt het ook „typerend hoe zelfs wanneer je als rapper het slachtoffer bent, je verbale skills toch in verband worden gebracht met het wapen dat een einde aan je leven maakte.”


BEKIJK OOK:

Aboutaleb wil praten met rappers
Aboutaleb zei in zijn nieuwjaarstoespraak dat hij met rappers rond de tafel wil. De burgemeester vindt dat de rappers zelf hun verantwoordelijkheid moeten nemen en zelf in actie moeten komen om het bezitten van een vuurwapen en ophemelen van vuurwapengeweld te stoppen. Zijn oproep volgde op de gewelddadige dood van rapper Feis, die in de nieuwjaarsnacht werd doodgeschoten. Volgens de politie ging een ruzie in een horecagelegenheid vooraf aan de schietpartij. Vrijdag werd Feis begraven in Rotterdam.

Hoop en kracht
„Rappers en hiphopartiesten zijn belangrijke stakeholders en instrumenten van de stad”, reageert Vermeulen op Aboutalebs oproep. „Ze zijn de stem van velen, hun teksten reflecteren hun realiteit. Als de burgemeester iets wil doen aan de teksten, moet hij investeren in die realiteit; in de sociaal maatschappelijke ontwikkeling van Rotterdammers, de systematische uitsluiting van people of colour en armoede tegengaan, en zich uitspreken tegen de geografische dwang van gentrificatie.”

Vermeulen wijst er bovendien op dat de aanleiding voor de fatale schietpartij „niks te maken had met hiphop of rap.” „Net zo min met Feis als IT’er. Gaat de burgemeester ook met IT’ers praten? Feis en zijn broer waren bovendien de ruzie aan het sussen, niet aan het veroorzaken. Ecktuh Ecktuh, de crew van Feis, brengt juist een positieve uplifing boodschap van hoop en kracht. Het is die boodschap die duizenden mensen op het Heemraadsplein op de been kreeg om afscheid te nemen van Feis.”

BEKIJK OOK:

Rapper Feis naar laatste rustplaats gebracht
De directeur van het HipHopHuis, dat is opgericht om een thuishaven te bieden aan hiphopliefhebbers uit Rotterdam, adviseert Aboutaleb „om de komende dagen Feis op te zetten en goed te luisteren.” „Want hij zei het het beste: ik ben geen Superman, anders zou ik de wereld redden. Was ik maar Superman, want ik zweer ik zou de wereld redden.”
Uit: https://www.telegraaf.nl/(...)er-op-verkeerde-plek
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_184402191
Ja dat zal helpen Abou :')
U MAD?
pi_184402299
quote:
de systematische uitsluiting van people of colour
Ah, gaan we in Nederland voor de Britse schrijfwijze van een Amerikaanse term? Verwarrend...
pi_184408210
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:49 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed even los van de teksten. Wat wil je er tegen doen?

Een verbod invoeren op het bezit en luisteren van gangsterrap? Lijken me maatregelen waar Erdogan een stijve pik van krijgt.
Zoals de TT al aangeeft: in gesprek gaan met rappers. Met de bedoeling dat ze in het vervolg minder vuurwapens tonen in hun clips, op social media en in hun rapteksten.
Vast niet iedereen zal die boodschap overnemen, maar iemand als Aboutaleb probeert het in ieder geval. En het zal vast een begin zijn om vuurwapens minder populair te krijgen onder de jeugd.
En daarnaast is hij aan het lobbyen om straffen voor illegaal wapenbezit te verhogen. Ook een goed idee.

quote:
Aboutaleb vrijdag in debat met rappers over vuurwapens
De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb gaat vrijdag in debat met rappers op het muziekfestival Eurosonic Noorderslag in Groningen. Het zal daarbij gaan om het ophemelen van vuurwapengeweld. De eerste burger heeft dat vanavond bekend gemaakt op Radio Rijnmond.
De aanleiding voor het gesprek is de moord op rapper Feis op de stoep van een Rotterdams café in de nieuwjaarsnacht. Hij werd doodgeschoten, zijn broer raakte zwaargewond.

Aboutaleb gaat later – na het gesprek in Groningen – in Rotterdam in discussie met rappers uit zijn eigen stad.

Aboutaleb wil praten met de rapscene over het tonen van wapens in clips en op social media. ,,Helaas is het zo dat in de rap-scene vuurwapens regelmatig verheerlijkt worden’’, sprak hij tijdens zijn nieuwjaarsspeech in de Rotterdamse gemeenteraad.
Hij kondigde daarin ook aan een stevige lobby te starten voor hogere straffen voor illegaal vuurwapenbezit. Die zijn nu veel te laag, stelde hij. ,,Dat is mij een doorn in het oog. Ik zal de barricaden opgaan om daar verandering in te krijgen.’’
https://www.ad.nl/rotterd(...)vuurwapens~af7db12c/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_184436055
Hoi :W

quote:
Rapper MHD in de cel, concert in Amsterdam afgelast
Het concert dat de Franse rapper MHD vanavond zou geven in AFAS Live in Amsterdam, gaat niet door. De rapper is gistermorgen in Frankrijk opgepakt op verdenking van betrokkenheid bij een dodelijk steekincident.

Bij dat steekincident, in juli vorig jaar in Parijs, kwam een 23-jarige man om het leven. Over de rol die de rapper zou hebben gespeeld is niets bekend.

Grondleggers
Rapper MHD wordt gezien als een van de grondleggers van de afrorap: een combinatie van Franse rap met Afrikaanse invloeden. Zijn nummers zijn ook razend populair op YouTube.

In september maakte MHD bekend te stoppen met het maken van muziek. Het concert in Amsterdam was onderdeel van een afscheidstournee door Europa en Noord-Amerika.

Er wordt gezocht naar een nieuwe datum voor het concert in Amsterdam. Kaarten blijven daarvoor geldig.
Bron: https://nos.nl/artikel/22(...)terdam-afgelast.html

Maar er is verder geen verband tussen rap en criminaliteit hoor :')

Dat laatste zinnetje ook, alsof het volstrekt vanzelfsprekend is dat de man snel weer op vrije voeten is. Formaliteitje, even worden opgepakt wegens betrokkenheid bij moord. :')
pi_184436446
quote:
7s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:36 schreef Elfletterig het volgende:
Maar er is verder geen verband tussen rap en criminaliteit hoor :')

Wat is het directe verband tussen zijn muziek en het feit dat hij opgepakt is volgens jou dan?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 16 januari 2019 @ 15:56:29 #225
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184437267
quote:
7s.gif Op woensdag 16 januari 2019 15:03 schreef Ludachrist het volgende:
Wat is het directe verband tussen zijn muziek en het feit dat hij opgepakt is volgens jou dan?
Dat verband zit vooral in het “hoofd” van Elfletterig.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184437594
quote:
7s.gif Op woensdag 16 januari 2019 15:03 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wat is het directe verband tussen zijn muziek en het feit dat hij opgepakt is volgens jou dan?
Zoals al eerder uitgelegd: bijzonder veel rappers zijn dan wel zelf crimineel of laten zich in met criminelen. Bij velen is moreel besef afwezig, in hun songteksten verheerlijken ze crimineel gedrag.
pi_184437640
quote:
7s.gif Op woensdag 16 januari 2019 15:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat verband zit vooral in het “hoofd” van Elfletterig.
Over de doodsoorzaak van rappers hebben we cijfers. Weliswaar alleen Amerikaanse cijfers, maar ze geven een indruk.

Het zou interessant zijn om cijfers te zien over de mate van crimineel gedrag onder muzikanten, artiesten en andere figuren die in een microfoon praten, om te zien welk genre de meeste criminelen oplevert.

In tegenstelling tot bijvoorbeeld de vooraanstaande pop-rock-bands in Nederland, zijn veel van de vooraanstaande rappers in Nederland mensen met veroordelingen achter hun naam, dan wel nauwe banden met criminelen.

Ik zie de zanger van Bløf nog niet met 300 km/u over de snelweg scheuren. Ik zie Guus Meeuwis nog geen meisjes van 15 seksueel misbruiken. Ik zie de zanger van Kensington nog geen meisjes voor hoer uitschelden als ze hem hulp bieden na autopech.
pi_184437686
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 16:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zoals al eerder uitgelegd: bijzonder veel rappers zijn dan wel zelf crimineel of laten zich in met criminelen. Bij velen is moreel besef afwezig, in hun songteksten verheerlijken ze crimineel gedrag.
Dat is niet echt een direct verband, he.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_184437929
quote:
7s.gif Op woensdag 16 januari 2019 16:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat is niet echt een direct verband, he.
Natuurlijk wel.
  woensdag 16 januari 2019 @ 16:56:41 #230
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184438244
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 16:20 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zie de zanger van Bløf nog niet met 300 km/u over de snelweg scheuren. Ik zie Guus Meeuwis nog geen meisjes van 15 seksueel misbruiken. Ik zie de zanger van Kensington nog geen meisjes voor hoer uitschelden als ze hem hulp bieden na autopech.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184438304
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 16:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Natuurlijk wel.
Nee, het feit dat hij man is heeft immers ook geen direct verband met de misdaad.

Als je stelt dat er een verband is, dan heeft het ene met het andere te maken. Hoe is dat volgens jou zo in deze zaak? Was het een steekpartij tussen rappers bijvoorbeeld?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_184438337
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 16:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Natuurlijk wel.
Als je het maar blijft herhalen wordt het niet per definitie zo he.
pi_184438666
quote:
7s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:36 schreef Elfletterig het volgende:
Hoi :W

[..]

Bron: https://nos.nl/artikel/22(...)terdam-afgelast.html

Maar er is verder geen verband tussen rap en criminaliteit hoor :')

Dat laatste zinnetje ook, alsof het volstrekt vanzelfsprekend is dat de man snel weer op vrije voeten is. Formaliteitje, even worden opgepakt wegens betrokkenheid bij moord. :')
Goed voor zn ''rep'' deze ''bad boy'' berichten :7

Net zoals alle toestanden in Tilburg na een optreden afgelopen weekend van Boef, goed voor Boef zn rep is.

Stelletje stoere ''bad boys'' van ''de straat'', met niet-westerse roots.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184446535
quote:
5s.gif Op woensdag 16 januari 2019 17:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, het feit dat hij man is heeft immers ook geen direct verband met de misdaad.

Als je stelt dat er een verband is, dan heeft het ene met het andere te maken. Hoe is dat volgens jou zo in deze zaak? Was het een steekpartij tussen rappers bijvoorbeeld?
Rapper = verhoogde kans op crimineel gedrag of criminele vrienden = verhoogde kans op dader- of slachtofferschap

Deze rapper is de zoveelste in een heel lange rij.
pi_184448836
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Rapper = verhoogde kans op crimineel gedrag of criminele vrienden = verhoogde kans op dader- of slachtofferschap

Deze rapper is de zoveelste in een heel lange rij.
Dus je weet niet of er in dit specifieke geval een verband is. Oke, duidelijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_184449045
Dat er nog gehapt wordt op die 11 troll :{w

Lekker laten gaan joh.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2019 07:16:53 ]
  donderdag 17 januari 2019 @ 09:29:37 #237
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_184450145
Vast goed bedoeld van Aboutaleb, maar het heeft weinig zin om tokkies te overtuigen de dingen niet meer te doen, waar zij juist hun status aan ophangen. En gangsterrap verbieden heeft weinig zin, dat is in de VS wel gebleken. Stickertjes op cd's dat er gore taal op wordt gebezigd, werden destijds een soort aanbevelingsstempel.

Je moet die rommel in ieder geval geen podium meer bieden als er overheidszeggenschap of overheidsgeld in het geding is. Niet meer boeken op gesubsidieerde festivals en optredens en niet meer op publieke radio en tv.

Het gekke is ook dat rappers allerlei vrouwonvriendelijke, antisemitische of racistische bagger mogen uitkramen maar de SJW's zullen er weinig over zeggen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 17 januari 2019 @ 14:08:03 #238
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184453970
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 17 januari 2019 @ 14:22:06 #239
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184454134
En nu?

Rapmuziek verbieden?
  donderdag 17 januari 2019 @ 14:27:23 #240
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184454209
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 09:29 schreef EdvandeBerg het volgende:

Het gekke is ook dat rappers allerlei vrouwonvriendelijke, antisemitische of racistische bagger mogen uitkramen maar de SJW's zullen er weinig over zeggen.
Jaaaaaa maar dat is totaal iets anders natuurlijk. Alleen zullen wij dat nooit snappen, vanwege white privilege. Kijk, als Snoop Dogg het heeft over ''hoeren anaal vernederen met een vieze meth-pijp'' dan heeft hij het eigenlijk over de nobele worsteling van Black Lives Matter met systematisch wit racisme en de racistische president.
pi_184454258
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:22 schreef Hexagon het volgende:
En nu?

Rapmuziek verbieden?
Is dat wat Aboutaleb wil ja?

Dat is dan overdreven ja. :{w
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  donderdag 17 januari 2019 @ 14:32:41 #242
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184454289
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:27 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Jaaaaaa maar dat is totaal iets anders natuurlijk. Alleen zullen wij dat nooit snappen, vanwege white privilege. Kijk, als Snoop Dogg het heeft over ''hoeren anaal vernederen met een vieze meth-pijp'' dan heeft hij het eigenlijk over de nobele worsteling van Black Lives Matter met systematisch wit racisme en de racistische president.
Ah vandaar dat hij welkom was op parkpop?
https://www.nu.nl/muziek/(...)nie-man-parkpop.html
  donderdag 17 januari 2019 @ 14:33:22 #243
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_184454304
quote:
'The gettho' :')

Jensen belachelijk maken is altijd +1.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ah vandaar dat hij welkom was op parkpop?
https://www.nu.nl/muziek/(...)nie-man-parkpop.html
Dat was niet vanwege zijn teksten, maar omdat hij eerder een Ajax-shirt had gedragen.
  donderdag 17 januari 2019 @ 14:33:57 #244
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184454312
quote:
15s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:30 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Is dat wat Aboutaleb wil ja?

Dat is dan overdreven ja. :{w
Nee maar Elfletterig is al het hele topic dezelfde elpee aan het opzetten over waarom rapmuziek voor nieuwe criminelen zorgt. Maar zn voorstel om er wat aan te doen blijft uit.
  donderdag 17 januari 2019 @ 14:36:37 #245
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184454358
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ah vandaar dat hij welkom was op parkpop?
https://www.nu.nl/muziek/(...)nie-man-parkpop.html
Een raadselachtig besluit waar de locale politici het niet mee eens waren, blijkbaar.
quote:
Een meerderheid van de Haagse gemeenteraad wil opheldering van burgemeester Jozias van Aartsen over het besluit het optreden van rapper Snoop Dogg op Parkpop te verbieden.

Dat hebben woordvoerders van PvdA, PVV, D66, de SP, GroenLinks en de Haagse Stadspartij donderdag laten weten. Zij hebben hierover schriftelijke vragen aan Van Aartsen gesteld.

https://www.nu.nl/muziek/(...)op-dogg-parkpop.html
pi_184454378
Het ligt niet aan de muziek, het ligt aan hun opvoeding en het milieu waarin ze opgroeien..
  Moderator donderdag 17 januari 2019 @ 14:49:32 #247
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184454603
EwoudKieviet twitterde op donderdag 17-01-2019 om 14:31:05 Noorderslag cancelt debat Aboutaleb met rappers: "Het is niet gelukt goed programma op te zetten." Aboutaleb noemt het 'verrassend', omdat hij ruim op tijd had aangeven te komen. In februari gaat hij wel in gesprek met Rotterdamse rappers over vuurwapengeweld. @RTV_Rijnmond reageer retweet
Ben benieuwd waar dit mis is gegaan?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 17 januari 2019 @ 14:51:44 #248
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184454631
Waarschijnlijk hebben rappers geen zin om Aboutaleb te faciliteren in zn marketingstunt?
  donderdag 17 januari 2019 @ 15:09:51 #249
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184454878
Aboutaleb is niet op zoek naar een inhoudelijk debat met ene of andere rapper. Aboutaleb is een politicus met ambitie, die wil zich profileren als de Hoeder der Goede Zeden, Redder Uwer Zoons en Dochters, Bewaker van de Fijne Smaak, vzmh, etc etc.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184455195
Wat een dom gelul. Er is geen link tussen hiphop en geweld. Mensen worden niet gewelddadig van wapens in een clip. Net zoals je ook niet overal gaat schieten omdat je call of duty leuk vindt.
  donderdag 17 januari 2019 @ 15:51:25 #251
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184455516
quote:
7s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:36 schreef Elfletterig het volgende:

Dat laatste zinnetje ook, alsof het volstrekt vanzelfsprekend is dat de man snel weer op vrije voeten is. Formaliteitje, even worden opgepakt wegens betrokkenheid bij moord. :')
Oh omdat ie rapper is weet je al dat hij schuldig is en ook de uitspraak van de rechter is jou al bekend?
  Moderator donderdag 17 januari 2019 @ 15:56:28 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184455585
die gasten willen gewoon niet dat geld terugbetalen als het niet echt echt nodig is

dat heeft verder niets met moorden, formaliteiten of vanzelfsprekendheden te maken natuurlijk ... grote kans dat als ze hem veroordelen voor iets dat je dan nog je geld niet terugkrijgt

want ...
zijn schuld/niet mijn schuld

dat zijn pas echt criminelen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184456213
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 15:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Oh omdat ie rapper is weet je al dat hij schuldig is en ook de uitspraak van de rechter is jou al bekend?
Het feit dat hij rapper is, betekent een aanzienlijk grotere kans dat hij schuldig is. Het barst van de rappers met criminele banden of met veroordelingen achter hun naam.

Dat laat verder onverlet dat iedereen recht heeft op een eerlijk proces en dat de rechter een oordeel velt.
pi_184456323
Het debat van Aboutaleb van morgen met verschillende rappers gaat toch niet door. Hij gaat onverwachts naar Gdansk waar een doodgestoken collega-burgemeester begraven gaat worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 17 januari 2019 @ 16:43:28 #255
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_184456362
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het debat van Aboutaleb van morgen met verschillende rappers gaat toch niet door. Hij gaat onverwachts naar Gdansk waar een doodgestoken collega-burgemeester begraven gaat worden.
Heeft een rapper hem uitgenodigd om in gesprek te gaan over het ophemelen van geweld, binnen het burgemeestersgilde?
pi_184456392
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:43 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Heeft een rapper hem uitgenodigd om in gesprek te gaan over het ophemelen van geweld, binnen het burgemeestersgilde?
Wat is dat nu weer voor een rare vraag?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 17 januari 2019 @ 16:50:37 #257
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_184456539
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat is dat nu weer voor een rare vraag?
Nou kijk:

Niet-rapper schiet rapper neer --> burgemeester gaat praten met rappers over het ophemelen van geweld.

Dus:

Niet-burgemeester steekt burgemeester neer --> rapper gaat praten met burgemeesters over het ophemelen van geweld?
pi_184456695
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:50 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Nou kijk:

Niet-rapper schiet rapper neer --> burgemeester gaat praten met rappers over het ophemelen van geweld.

Dus:

Niet-burgemeester steekt burgemeester neer --> rapper gaat praten met burgemeesters over het ophemelen van geweld?
Ja, want de dader is immers geïnspireerd door burgemeesters die aan de lopende band verkondigen dat geweld prima is. :')
  donderdag 17 januari 2019 @ 16:59:24 #259
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_184456765
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ja, want de dader is immers geïnspireerd door burgemeesters die aan de lopende band verkondigen dat geweld prima is. :')
Dat is inderdaad een heel domme redenering...
pi_184456790
Ik kan het nieuwsbericht moeilijk serieus nemen, als men 'rijst' als 'reist' schrijft.

Dan kun je toch moeilijk jezelf journalist noemen.
pi_184456799
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:50 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Nou kijk:

Niet-rapper schiet rapper neer --> burgemeester gaat praten met rappers over het ophemelen van geweld.

Dus:

Niet-burgemeester steekt burgemeester neer --> rapper gaat praten met burgemeesters over het ophemelen van geweld?
Je maakt nog steeds een verwarde indruk. Aboutaleb gaat naar Gdansk omdat een collega burgemeester vermoord is tijdens het uitvoeren van een publieke gebeurtenis. Dat staat helemaal los van het gesprek dat hij morgen zou hebben met rappers over geweldsverheerlijking.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 17 januari 2019 @ 17:07:05 #262
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_184456901
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je maakt nog steeds een verwarde indruk. Aboutaleb gaat naar Gdansk omdat een collega burgemeester vermoord is tijdens het uitvoeren van een publieke gebeurtenis. Dat staat helemaal los van het gesprek dat hij morgen zou hebben met rappers over geweldsverheerlijking.
Dank voor de uitleg. Jij bent duidelijk het scherpste mes in de lade.
pi_184466352
Vincent Reinders (ook bekend als Venz) richtte in 2009 het gidsende muziekplatform 22tracks op. Daarnaast presenteerde hij samen met Wilde Haren host Vincent Patty twaalf jaar lang het radioprogramma Lijn5 Wat Anders wat later Sunday Service werd. Tegenwoordig is Vincent eigenaar van dj-café Radio Radio. -- Besproken links RadioRadio https://radioradio.radio/ https://www.instagram.com/radioradio.radio/ -- Tijdscodes: 04:00 Radioshow van Jiggy en Venz: waren ze toen al aan het podcasten? 09:00 Waarvoor demonstreren de gele hesjes eigenlijk? 13:00-00:22:00 Zit Venz in een Amsterdam-bubbel? 22:00 Jiggy vertelt zijn mening over de uiting van Aboutaleb over geweld in hiphop na het overlijden van Feis 01:05:00 De R. Kelly case, hoe kijken Jiggy en Venz daar tegen aan? 01:23:00 Venz legt zijn oude playlistplatform 22tracks uit 01:53:00 Venz over zijn dj-café Radio Radio: wat is zijn rol als ondernemer? 02:05:00 is Venz een levensgenieter of een hedonist 02:10:00 Wat zou je doen als je morgen 10 miljoen op je bankrekening hebt staan? -- Ook te beluisteren via: Itunes: http://apple.co/2t2ct9X Spotify: http://spoti.fi/2tAvMrE Wilde Haren de Podcast Instagram: https://www.instagram.com/wildeharendepodcast Twitter: https://twitter.com/wildeharendepc Facebook: https://www.facebook.com/wildeharendepodcast Patreon: https://www.patreon.com/WildeHarendepodcast Vincent ‘Jiggy Djé’ Patty Instagram: https://www.instagram.com/jiggydje/ Twitter: https://twitter.com/JiggyDje

Vanaf minuut 20 ongeveer leggen Jiggy en Venz heel welbespraakt uit waarom zij (Jiggy is ook gevraagd) Aboutalebs oproep maar goedkope retoriek vinden. Goed stuk wel.


Wtf trouwens. Ik post 1 link van ongeveer 40 tekens totaal en hij maakt er een gigantisch verhaal van :o
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_184469854
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:59 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een heel domme redenering...
Jouw redenering is dom. Burgemeester is namelijk geen beroep dat gepaard gaat met het normaliseren/goedpraten van geweld en crimineel gedrag. En burgemeesters onderhouden doorgaans ook geen nauwe banden met criminelen.

Dit in tegenstelling tot veel rappers en de bijbehorende cultuur.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2019 12:16:22 ]
  vrijdag 18 januari 2019 @ 11:04:20 #265
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_184470278
virtue signaling.
Laat die nep burgermeester maar eens echte problemen aanpakken zoals pedofielen in het onderwijs.
pi_184471719
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:04 schreef dagobertE6 het volgende:
virtue signaling.
Laat die nep burgermeester maar eens echte problemen aanpakken zoals pedofielen in het onderwijs.
Hoeveel doden zijn er de afgelopen jaren in Rotterdam gevallen....
A) door pedofielen in het onderwijs?
B) door vuurwapengeweld?
  vrijdag 18 januari 2019 @ 12:25:09 #267
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_184471869
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 10:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Jouw redenering is dom. Burgemeester is namelijk geen beroep dat gepaard gaat met het normaliseren/goedpraten van geweld en crimineel gedrag. En burgemeesters onderhouden doorgaans ook geen nauwe banden met criminelen.

Dit in tegenstelling tot veel rappers en de bijbehorende cultuur.
Fair enough. En hoe heeft dat verschil precies bijgedragen aan de dood van Feis? Was de schutter één van zijn vele criminele contacten? Was de schutter zelf rapper? Of zijn er aanwijzingen dat zijn Spotify playlist hem geïnspireerd heeft een wapen bij te dragen?
pi_184472092
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:25 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Fair enough. En hoe heeft dat verschil precies bijgedragen aan de dood van Feis? Was de schutter één van zijn vele criminele contacten? Was de schutter zelf rapper? Of zijn er aanwijzingen dat zijn Spotify playlist hem geïnspireerd heeft een wapen bij te dragen?
Wat in dit topic steeds gebeurt, is dat een breder probleem wordt teruggebracht tot de zaak-Feis. Feit is, zoals ook al door de vier burgemeesters gesteld in hun brandbrief, is dat er grote problemen zijn aangaande vuurwapengeld. En dat de rapcultuur daar een rol in heeft, omdat dat crimineel gedrag en het bezit van vuurwapens wordt verheerlijkt / genormaliseerd.

Het gaat dus om een bepaalde cultuur, een bepaalde manier van leven. In de straatcultuur is het kennelijk heel normaal om rond te lopen met vuurwapens op zak.
pi_184472275
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat in dit topic steeds gebeurt, is dat een breder probleem wordt teruggebracht tot de zaak-Feis. Feit is, zoals ook al door de vier burgemeesters gesteld in hun brandbrief, is dat er grote problemen zijn aangaande vuurwapengeld. En dat de rapcultuur daar een rol in heeft, omdat dat crimineel gedrag en het bezit van vuurwapens wordt verheerlijkt / genormaliseerd.

Het gaat dus om een bepaalde cultuur, een bepaalde manier van leven. In de straatcultuur is het kennelijk heel normaal om rond te lopen met vuurwapens op zak.
Aboutaleb zelf heeft de zaak-Feis, notabene op de dag dat Feis herdacht werd, aangegrepen om het ineens over iets heel anders te hebben.

Het probleem van Rotterdam is niet dat er in nauwelijks hiphopnummers (je hebt noy altijd geen een voorbeeld geleverd van wapenverheerlijking in Nederlandse lyrics Elf) over wapens wordt gerapt, het probleem is dat er in 3 weken tijd twee mensen worden doodgeschoten en wapens kennelijk makkelijk voorhanden zijn. Dáar moet Aboutaleb achteraan ipv het kiezen van een makkelijke scapegoat.


De meest populaire tv series ooit gaan voornamelijk over wapens en drugs...toch is er niemand die roept dat we eens met HBO, Videoland of Netflix in gesprek moeten.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_184472305
Op telefoon kan je volgens mij geen tweets embedden, of in ieder geval weet ik niet hoe, maar voor wie het kan of interesse heeft hier de draad van journalist Saul v Stapele. Spijker op de kop:

https://twitter.com/saulv(...)143162535010304?s=19
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_184472471
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:49 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Aboutaleb zelf heeft de zaak-Feis, notabene op de dag dat Feis herdacht werd, aangegrepen om het ineens over iets heel anders te hebben.

Het probleem van Rotterdam is niet dat er in nauwelijks hiphopnummers (je hebt noy altijd geen een voorbeeld geleverd van wapenverheerlijking in Nederlandse lyrics Elf) over wapens wordt gerapt, het probleem is dat er in 3 weken tijd twee mensen worden doodgeschoten en wapens kennelijk makkelijk voorhanden zijn. Dáar moet Aboutaleb achteraan ipv het kiezen van een makkelijke scapegoat.

De meest populaire tv series ooit gaan voornamelijk over wapens en drugs...toch is er niemand die roept dat we eens met HBO, Videoland of Netflix in gesprek moeten.
Treinen om voor te springen als je suïcidaal bent, zijn ook ruimschoots voorhanden. Het probleem is niet zo zeer het aanbod, maar dat mensen überhaupt op het idee komen. Idem met wapens. Natuurlijk moet je ook het aanbod zien tegen te gaan, maar het punt is dat er vraag naar is: mensen willen rondlopen met wapens op zak. En dat heeft dan weer alles met mentaliteit en cultuur te maken.

Ik heb allang een TopNotch-clip gedeeld waarin luchtig wordt gedaan over wapenbezit door rappers. En ik heb ook al een paar keer gezegd dat ik echt niet op sites als Genius ga zitten spitten naar tekstfragmenten over wapenbezit. Het is ook helemaal niet de kern van waar die teksten over gaan, want de rode draad daarin is het normaliseren van crimineel gedrag.

Wat Aboutaleb en zijn collega-burgemeesters doen, is veel beter dan wat jij voorstelt. Ze richten zich niet alleen op het aanbod, maar ook op de achterliggende vraag, cq. de mentaliteit die daar achter schuilgaat.
pi_184472586
"Mimimiii ik wil geen moeite doen om mijn eigen punt fatsoenlijk te ondersteunen met daadwerkelijke voorbeelden, maar blijf verder wel doordrammen"

quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

WAAR BLIJVEN NOU DIE LYRICS VAN NEDERLANDSE RAPPERS WAARIN GEWELD WORDT VERHEERLIJKT?!
"Pools are perfect for holding water"
pi_184472627
Dit topic is inmiddels eerder tekenend voor jou als user, dan dat het ook maar iets over rappers of vuurwapenbezit zegt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184472913
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:07 schreef probeer het volgende:
"Mimimiii ik wil geen moeite doen om mijn eigen punt fatsoenlijk te ondersteunen met daadwerkelijke voorbeelden, maar blijf verder wel doordrammen"

[..]

Ik heb voorbeelden gegeven, waaronder een YouTube-clip van het vooraanstaande hiphop-label TopNotch waarin luchtig wordt gedaan over wapenbezit. Ik heb van allerlei informatie verstrekt over veroordeelde rappers, over nauwe banden tussen rappers en criminelen, over doodsoorzaken van rappers en - breder dan dit topic - de mening van de burgemeesters van grote steden over vuurwapengeweld en de onderliggende oorzaken.

Ik ga geen tijd besteden aan het doorspitten van sites als Genius, maar ik heb mijn punt meer dan fatsoenlijk onderbouwd met uiteenlopende links en bronnen.
pi_184472941
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:10 schreef probeer het volgende:
Dit topic is inmiddels eerder tekenend voor jou als user, dan dat het ook maar iets over rappers of vuurwapenbezit zegt.
Ik vind het best joh. Voorlopig zit ik op één lijn met de burgemeesters van de grote steden. Dat zijn degenen die hoofdverantwoordelijk zijn voor de openbare orde en veiligheid in de steden waar de grootste problemen rondom vuurwapengeweld spelen.
pi_184473026
Elfletterig: Gras is blauw
Andere users: toon maar aan
Elfletterig: toon zelf maar aan dat her niet zo is. Ik zeg je, voorbeelden te over: gras is blauw
Andere users: als er genoeg voorbeelden zijn moet 1 voorbeeld niet lastig zijn
Elfletterig: hier, kijk, een blauwe boom. De burgermeesters zijn ook met mij dus daarom bewijst dit mijn punt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 18 januari 2019 @ 13:43:56 #277
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184473142
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind het best joh. Voorlopig zit ik op één lijn met de burgemeesters van de grote steden. Dat zijn degenen die hoofdverantwoordelijk zijn voor de openbare orde en veiligheid in de steden waar de grootste problemen rondom vuurwapengeweld spelen.
Maar wat wil je er nu precies aan gaan doen? Met welke Erdogan-maatregelen wil je gangsterrap uit ons land gaan verbannen?
pi_184473322
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind het best joh. Voorlopig zit ik op één lijn met de burgemeesters van de grote steden. Dat zijn degenen die hoofdverantwoordelijk zijn voor de openbare orde en veiligheid in de steden waar de grootste problemen rondom vuurwapengeweld spelen.
Halsema heeft het niet over specifiek over rappers, die heeft het over criminelen en hun invloed op jongeren, onder andere via media. Alleen Aboutaleb legt een directe link met rap. Welke andere burgemeesters heb je het verder over?

Net als met dat topnotch filmpje weet je één voorbeeld te vinden, om daarna over burgemeesters / rappers in het algemeen te spreken.

Één burgemeester zegt iets over rappers en criminaliteit, dus burgemeesters van de grote steden zijn het met me eens.

Één achterlijk filmpje van een hiphoplabel, dus rappers verheerlijken criminaliteit.

Om het maar niet te hebben over de selectiviteit die je gebruikt mbt niet-Nederlandse bronnen; wanneer het jouw uit komt zijn ze relevant, wanneer ze je punt niet ondersteunen gaat het opeens specifiek over Nederlandse rap/bronnen. Bizar.

Er klopt echt zo enorm veel niet aan je argumenten en manier van discussiëren in dit topic. Iedereen wijst je er op (wat best uniek is, dat verder iedereen het met elkaar eens lijkt te zijn, dus dat heb je dan wel weer mooi bereikt ofzo) en toch blijf je doorzagen over je eigen gelijk. Hoe kan je in godsnaam zo'n enorme plaat voor je kop hebben?

[ Bericht 11% gewijzigd door probeer op 18-01-2019 14:07:20 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_184474598
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:36 schreef kalinhos het volgende:
Elfletterig: Gras is blauw
Andere users: toon maar aan
Elfletterig: toon zelf maar aan dat her niet zo is. Ik zeg je, voorbeelden te over: gras is blauw
Andere users: als er genoeg voorbeelden zijn moet 1 voorbeeld niet lastig zijn
Elfletterig: hier, kijk, een blauwe boom. De burgermeesters zijn ook met mij dus daarom bewijst dit mijn punt.
Onzinvergelijking. Ten eerste doe ik geen absolute bewering als "rappers zijn crimineel", ik stel slechts dat criminaliteit vaak wordt verheerlijkt of genormaliseerd in rapnummers en - onderbouwd met bronnen - dat er nauwe banden zijn tussen rappers en criminelen.

Verder ken ik de discussievoerders hier langer dan vandaag. Stel dat ik een aantal concrete tekstvoorbeelden opzoek (wat mij tijd kost) en ze hier neerkwak, dan gaan ze die teksten relativeren met opmerkingen als "Het is wat :')", etc.

Verder ben ik niet de enige die het bovenstaande signaleert. Diverse anderen doen dat met mij, onder wie kritische journalisten (nota bene van kwaliteitsmedia) en diverse burgemeesters van grote steden, doorgaans bijgestaan door beleidsmakers.
pi_184474704
Rapmuziek is een verloedering van muziek als kunstvorm en een aanslag op het gehoor.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_184474722
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar wat wil je er nu precies aan gaan doen? Met welke Erdogan-maatregelen wil je gangsterrap uit ons land gaan verbannen?
Geen idee, maar het patroon moet worden doorbroken. Sowieso zouden radio- en tv-zenders geen enkele aandacht moeten besteden aan rapnummers waarin criminaliteit wordt genormaliseerd of verheerlijkt. Hoe minder aandacht, hoe minder boekingen. En het verdienmodel op sites als YouTube moet ook maar eens worden ondermijnd.

We moeten gewoon af van de schadelijke kanten van de straatcultuur.
pi_184474920
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:56 schreef probeer het volgende:

[..]

Halsema heeft het niet over specifiek over rappers, die heeft het over criminelen en hun invloed op jongeren, onder andere via media. Alleen Aboutaleb legt een directe link met rap. Welke andere burgemeesters heb je het verder over?

Net als met dat topnotch filmpje weet je één voorbeeld te vinden, om daarna over burgemeesters / rappers in het algemeen te spreken.

Één burgemeester zegt iets over rappers en criminaliteit, dus burgemeesters van de grote steden zijn het met me eens.

Één achterlijk filmpje van een hiphoplabel, dus rappers verheerlijken criminaliteit.

Om het maar niet te hebben over de selectiviteit die je gebruikt mbt niet-Nederlandse bronnen; wanneer het jouw uit komt zijn ze relevant, wanneer ze je punt niet ondersteunen gaat het opeens specifiek over Nederlandse rap/bronnen. Bizar.

Er klopt echt zo enorm veel niet aan je argumenten en manier van discussiëren in dit topic. Iedereen wijst je er op (wat best uniek is, dat verder iedereen het met elkaar eens lijkt te zijn, dus dat heb je dan wel weer mooi bereikt ofzo) en toch blijf je doorzagen over je eigen gelijk. Hoe kan je in godsnaam zo'n enorme plaat voor je kop hebben?
Deze post maakt mooi duidelijk wat er gebeurt met de bronnen die ik aandraag. Ik verwijs terug naar deze post, eerder in dit topic: NWS / Aboutaleb wil rappers spreken over geweld en vuurwapenbezit

Hierin staat een bericht van AT5 over een brandbrief die Halsema mede namens de andere burgemeesters van de grote steden heeft geschreven: https://www.at5.nl/artike(...)nadert-kritisch-punt

Halsema stelt concreet: "Criminelen worden niet zelden tot een rolmodel verheven, bijvoorbeeld omdat in de rapcultuur[b], in films en series [b]misdaad als aantrekkelijk wordt voorgesteld."

Je bewering "Halsema heeft het niet specifiek over rappers" is dus aantoonbaar onjuist.

Wat dood en verderf onder rappers betreft: genoeg voorbeelden, ook in Nederland, van rappers die dan wel zijn doodgeschoten, dan zelf als dader bij geweldsdelicten waren betrokken. Dat ik Amerikaanse cijfers post, komt omdat er geen Nederlandse cijfers voorhanden zijn. Ook dit is een mooi voorbeeld van hoe met bronnen wordt omgegaan: het plaatsen ervan wordt zelfs tegen mij gebruikt.

Voorlopig is de balans: een groepje wegkijkers op FOK! zie het probleem niet en is het daarin met elkaar eens, diverse journalisten (van kwaliteitsmedia), burgemeesters, beleidsmakers en ondergetekende zien het probleem wel.

Waarvan akte.
pi_184474985
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Onzinvergelijking. Ten eerste doe ik geen absolute bewering als "rappers zijn crimineel", ik stel slechts dat criminaliteit vaak wordt verheerlijkt of genormaliseerd in rapnummers en - onderbouwd met bronnen - dat er nauwe banden zijn tussen rappers en criminelen.

Verder ken ik de discussievoerders hier langer dan vandaag. Stel dat ik een aantal concrete tekstvoorbeelden opzoek (wat mij tijd kost) en ze hier neerkwak, dan gaan ze die teksten relativeren met opmerkingen als "Het is wat :')", etc.

Verder ben ik niet de enige die het bovenstaande signaleert. Diverse anderen doen dat met mij, onder wie kritische journalisten (nota bene van kwaliteitsmedia) en diverse burgemeesters van grote steden, doorgaans bijgestaan door beleidsmakers.
Gras is blauw = criminaliteit en wapens ditdat wordt vaak verheerlijkt in lyrics.

Vergelijking gaat prima op.
Je poneert iets raars
Noemt erbij dat het helemaal niet raar is want het is overal zichtbaar
Mensen vragen jou om voorbeelden
Je duikt en duikt en duikt en duikt en presteert het te zeggen dat andere users maar jouw punt moeten opzoeken/google
Vervolgens kom je met een ander punt (die video van Topnotch) om je oorspronkelijke punt aan te tonen.

Alsof je met een wortel in je hand betoogt dat tomaten rood zijn.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_184475033
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Geen idee, maar het patroon moet worden doorbroken. Sowieso zouden radio- en tv-zenders geen enkele aandacht moeten besteden aan rapnummers waarin criminaliteit wordt genormaliseerd of verheerlijkt. Hoe minder aandacht, hoe minder boekingen.
Wie doen dat dan?
Rapmuziek​ is nauwelijks op de radio of tv te horen. Ja, soms wat Diggy Dex of Ali B. en dan ben je er wel.

Kijk naar het marktaandeel van radio- en tv programma's...al die programma's die het meest bekeken of beluisterd worden draaien geen rap. Hooguit, en dat is een vrij kleine niche, FunX.

Broederliefde bijvoorbeeld, verbrak een record van het langst op 1 op Spotify/meest populair voor 14 weken ofzo
0 radio of tv-programma's die tot dat moment hun muziek draaide of ze uitnodigde op tv.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 18 januari 2019 @ 15:36:15 #285
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_184475060
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:34 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Wie doen dat dan?
Rapmuziek​ is nauwelijks op de radio of tv te horen. Ja, soms wat Diggy Dex of Ali B. en dan ben je er wel.

Kijk naar het marktaandeel van radio- en tv programma's...al die programma's die het meest bekeken of beluisterd worden draaien geen rap. Hooguit, en dat is een vrij kleine niche, FunX.
Hoe wordt rap beluisterd op Spotify in Nederland? Weet jij dat?
pi_184475120
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:36 schreef Smegma. het volgende:

[..]

Hoe wordt rap beluisterd op Spotify in Nederland? Weet jij dat?
Volgens mij nog steeds enorm populair, maar ik zeg je eerlijk dat ik nu geen tijd heb exacte getallen te zoeken. Maar pak een willekeurige playlist op Spotify qua populairiteit/streams en er staan namen en nummers in die eerder ondanks radio/tv dan dankzij populair zijn.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 18 januari 2019 @ 15:45:07 #287
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184475203
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Geen idee, maar het patroon moet worden doorbroken. Sowieso zouden radio- en tv-zenders geen enkele aandacht moeten besteden aan rapnummers waarin criminaliteit wordt genormaliseerd of verheerlijkt. Hoe minder aandacht, hoe minder boekingen. En het verdienmodel op sites als YouTube moet ook maar eens worden ondermijnd.

We moeten gewoon af van de schadelijke kanten van de straatcultuur.
Los van de wenselijkheid van perscensuur vraag ik me sterk af hoeveel onversneden gangsterrap er op de grote media te horen is. Dat is net zo'n nichegenre als Blackmetal.

Het meeste zal via kanalen als Youtube en Spotify worden geluisterd vermoed ik. Maar jij wil die diensten gaan verplichten om gangsterrap nummers uit hun database te verbannen? En ook iedere andere mogelijkheid om die muziek te delen de kop in drukken?

Dat zijn wel akelige maatregelen. Terwijl het niets zegt over de effectiviteit. Ik heb nog geen voorbeelden hier gezien van jongeren die ontsporen vanwege rapmuziek op zichzelf.

Als iemand ontspoort die in een kutwijk opgroeit met kutouders, naar een kutschool gaat met kutvrienden en hij ook nog eens rapmuziek luistert. Is het dan misgegaan bij zn muzieksmaak?
pi_184475299
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]


Als iemand ontspoort die in een kutwijk opgroeit met kutouders, naar een kutschool gaat met kutvrienden en hij ook nog eens rapmuziek luistert. Is het dan misgegaan bij zn muzieksmaak?
Exact. ^O^

Niet het feit dat er kutouders, kutwijken met kutvrienden en kutscholen zijn is het probleem of de oorzaak, nee, de mensen die daarover rappen zijn het probleem :')
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 18 januari 2019 @ 17:26:06 #289
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184476692
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:51 schreef kalinhos het volgende:
die in een kutwijk opgroeit met kutouders, naar een kutschool gaat met kutvrienden
Zou diezelfde persoon die in een kutwijk opgroeit met kutouders, naar een kutschool gaat met kutvrienden naar de muziek van ABBA hebben geluisterd dan was hij keurig op het rechte pad gebleven uiteraard.
pi_184476729
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:32 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Gras is blauw = criminaliteit en wapens ditdat wordt vaak verheerlijkt in lyrics.

Vergelijking gaat prima op.
Je poneert iets raars
Noemt erbij dat het helemaal niet raar is want het is overal zichtbaar
Mensen vragen jou om voorbeelden
Je duikt en duikt en duikt en duikt en presteert het te zeggen dat andere users maar jouw punt moeten opzoeken/google
Vervolgens kom je met een ander punt (die video van Topnotch) om je oorspronkelijke punt aan te tonen.

Alsof je met een wortel in je hand betoogt dat tomaten rood zijn.
Ik duik helemaal niet. Ik wijs gewoon op de bronnen die ik in dit topic heb aangereikt. En ik heb ook gezegd dat ik het vertik om tijd te besteden aan het bij elkaar sprokkelen van lyrics op sites als Genius. Het stikt werkelijk van de lyrics waar (bijvoorbeeld) over drugshandel wordt gesproken. Je gaat zelf maar fijn op zoek.

Verder blijkt dat diverse anderen, zoals burgemeesters van grote steden en journalisten van kwaliteitsmedia eveneens de problematiek signaleren. Ook dat heb ik met bronnen onderbouwd. Ik poneer dus ook niet iets raars. Ik stel gewoon - met anderen - vast dat veel rappers crimineel zijn, dan wel nauwe banden met criminelen hebben en dat crimineel gedrag in hun lyrics wordt genormaliseerd en verheerlijkt.
pi_184476983
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Los van de wenselijkheid van perscensuur vraag ik me sterk af hoeveel onversneden gangsterrap er op de grote media te horen is. Dat is net zo'n nichegenre als Blackmetal.

Het meeste zal via kanalen als Youtube en Spotify worden geluisterd vermoed ik. Maar jij wil die diensten gaan verplichten om gangsterrap nummers uit hun database te verbannen? En ook iedere andere mogelijkheid om die muziek te delen de kop in drukken?

Dat zijn wel akelige maatregelen. Terwijl het niets zegt over de effectiviteit. Ik heb nog geen voorbeelden hier gezien van jongeren die ontsporen vanwege rapmuziek op zichzelf.

Als iemand ontspoort die in een kutwijk opgroeit met kutouders, naar een kutschool gaat met kutvrienden en hij ook nog eens rapmuziek luistert. Is het dan misgegaan bij zn muzieksmaak?
Ik heb nergens gezegd dat ze nummers moeten verbannen. Maar net als bij die treitervlogs van die haakneus uit Zaandam kun je als YouTube natuurlijk prima stellen dat je geen geld uitkeert voor een bepaald soort content. Dat bedoel ik met verdienmodel ondermijnen.

De rest van je post is de gebruikelijke, kortzichtige, links-naïeve riedel. Alles wordt steeds weer gegooid op sociaal-economische achterstanden; de eigen wil van mensen bestaat niet, beïnvloeding door foute figuren (cq. foute rolmodellen) bestaat niet. Zelf foute keuzes maken (zoals crimineel gedrag) bestaat ook niet.

En let wel: sommige rappers hebben de afgelopen jaren genoeg geld verdiend om de eventuele malaise te ontlopen, maar vertonen nog steeds bizar gedrag. Denk aan de onverbeterlijke crimineel Kempi en kijk ook naar BOEF, die met 300 km/u rondscheurt. En ze ontlenen er nog status aan ook.

De straatcultuur en rapmuziek (cq. rapcultuur) zijn nauw verweven. Jongeren uit achterstandsbuurten wordt wijsgemaakt dat ze over een "talent" beschikken als ze kunnen rappen. Ze groeien op in een straatcultuur, waar ze opkijken tegen de oudere jongens met een strafblad. Hoe meer veroordelingen en tijd in de gevangenis, des te groter is het aanzien. En de ooraids waar ze naar luisteren rechtvaardigt dat allemaal. Alles draait om materialisme, snel geld maken (met criminele activiteiten), bitches neuken, aanzien hebben.

O ja, vrienden zoek je zelf uit. Je muzieksmaak trouwens ook. De buurt waarin je opgroeit, kun je niet uitkiezen en je ouders ook niet. Maar vrienden en muzieksmaak wel degelijk. Dit soort jongeren heeft mensen nodig die ze niet naar de mond praten - "je kunt rappen en dat is een talent" - maar mensen die ze aanmoedigen om iets van hun leven te maken zonder op het criminele pad te gaan. Van rappers hoeven ze weinig te verwachten.
pi_184477283
Aangezien het gedram niet ophoudt, ben ik even naar Genius gegaan.
Na 1 minuutje klikken vond ik dit al: https://genius.com/8370625

Van belang is om de "annotations" erbij te lezen:

quote:

Hoe kan het nou dat je stack nou zo mager is
Die niggers zijn alleen op praten ze maken niks
Ik ben op guap, neem wat aan en ik sla die tip
Rennen naar binnen al black geen begrafenis


Ik kom kouder dan je koeling
Ben president plus me gun is Russisch


Ik zweer ik voel me Putin
Ik kan even chillen tot m'n clannies bellen
En dan moet ik weer de hood in
Ik kan nu verdienen
Zeg die orgamannen ik kom later bij die boeking (later bij die boeking)
Of denk je dat rekeningen rekening met je houden
Is rap niet genoeg dan ga ik door met die fraude
Youngboy lijkt jong maar die youngboy word ouder
Ik ben die kill die niet leert van zijn fouten
Gister gepakt vandaag doe ik het weer
Je pak sowieso niet als je niet probeert
Je moet strijden als Nelson mentaliteit
Elke money is welkom
Zoekend naar die prijs ey, ik hoop dat die snel komt
quote:
Annotations
1: Een stack is een grote berg of bundel met geld, de stacks van anderen in de rapscene zijn mager en stellen niet veel voor. Sevn heeft geld genoeg en wil dat laten zien ook. Andere nigga’s praten alleen maar en scheppen op, maar bewijzen vervolgens niks.

Sevn is op guap (illegaal verdiend geld), hij heeft dit vooral te danken aan illegale handel en inbreken (vandaar het feit dat hij all black een winkel binnenloopt, gekleed in een bivakmuts en zwarte kleding zodat hij onherkenbaar is). De verwijzing van begrafenis komt van het feit dat je ook op een begrafenis zwarte formele kleding draagt.


2: Vladimir Vladimirovitsj Poetin is een Russische politicus en de president van Rusland. Omdat Sevn een Russisch wapen heeft (waarschijnlijk een Kalashnikov), en zichzelf een president vindt van de rapgame, voelt hij zich net als deze populaire maar ook gevaarlijke president.
Dit is niet iets waar ik uitvoerig naar heb zitten zoeken; dit was iets dat ik na een minuutje klikken al vond. Zowel crimineel gedrag als wapenbezit wordt verheerlijkt / genormaliseerd.

Ik heb veel van dit soort teksten gelezen en kan verzekeren: er bestaan honderden van dit soort teksten.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 18:25:20 #293
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184477675
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 17:44 schreef Elfletterig het volgende:

De rest van je post is de gebruikelijke, kortzichtige, links-naïeve riedel. Alles wordt steeds weer gegooid op sociaal-economische achterstanden; de eigen wil van mensen bestaat niet, beïnvloeding door foute figuren (cq. foute rolmodellen) bestaat niet. Zelf foute keuzes maken (zoals crimineel gedrag) bestaat ook niet.
Je zegt het eigenlijk zelf al

quote:
De straatcultuur en rapmuziek (cq. rapcultuur) zijn nauw verweven. Jongeren uit achterstandsbuurten wordt wijsgemaakt dat ze over een "talent" beschikken als ze kunnen rappen. Ze groeien op in een straatcultuur, waar ze opkijken tegen de oudere jongens met een strafblad. Hoe meer veroordelingen en tijd in de gevangenis, des te groter is het aanzien. En de ooraids waar ze naar luisteren rechtvaardigt dat allemaal. Alles draait om materialisme, snel geld maken (met criminele activiteiten), bitches neuken, aanzien hebben.
Je hebt pas een punt wanneer je met gevallen kunt komen waarbij een jongere op het slechte pad is geraakt doordat hij naar gangsterrap ging luisteren en waarbij dat niet zo was gegaan als hij naar brave muziek had geluisterd. Dat hun muzieksmaak komt door hun levensstijl wil niet zeggen dat hun levensstijl komt door de muziek die ze luisteren. Anders zou het aantal afgebrande kerken in NL best hoog zijn door de aanwezigheid van Black Metal.
pi_184477830
Niet geheel OT maar dit is gaaf:

The Largest Vocabulary In Hip Hop

Literary elites love to rep Shakespeare’s vocabulary: across his entire body of work, he uses 28,829 words, suggesting that he knew more than 100,000 words and arguably had the largest vocabulary, ever.

I decided to compare this data point against the vocabularies of the most famous artists in hip hop. I used each artist’s first 35,000 lyrics. This way, prolific artists, such as Jay-Z, can be compared to newer artists, such as Drake.

https://pudding.cool/proj(...)VgGaRPyiU9gN1j0M4ljs

(Uiteraard staan mijn drie favorieten in de top 8)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2019 18:40:10 ]
pi_184478040
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Los van de wenselijkheid van perscensuur vraag ik me sterk af hoeveel onversneden gangsterrap er op de grote media te horen is. Dat is net zo'n nichegenre als Blackmetal.

Het meeste zal via kanalen als Youtube en Spotify worden geluisterd vermoed ik. Maar jij wil die diensten gaan verplichten om gangsterrap nummers uit hun database te verbannen? En ook iedere andere mogelijkheid om die muziek te delen de kop in drukken?

Dat zijn wel akelige maatregelen. Terwijl het niets zegt over de effectiviteit. Ik heb nog geen voorbeelden hier gezien van jongeren die ontsporen vanwege rapmuziek op zichzelf.

Als iemand ontspoort die in een kutwijk opgroeit met kutouders, naar een kutschool gaat met kutvrienden en hij ook nog eens rapmuziek luistert. Is het dan misgegaan bij zn muzieksmaak?
Black metal word nagenoeg nooit gelinkt met criminaliteit. Wellicht een enkele keer. Maar dat is het m nou juist; geen enkele andere muziek genre word zo vaak gelinkt aan criminaliteit dan rap of, het woord zegt het al, gangstarap. Is er ook Gangsta metal trouwens?

Het is niet misgegaan bij z'n muziek smaak, het is een gevolg, wat inmiddels als logisch gezien kan worden. En er zijn geen maatregelen te nemen, enkel conclusies te trekken. En dan proberen positief te beïnvloeden, omdat rappers zelf ook invloed genieten. En that's it.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184478815
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:39 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Laten we even wachten tot er iemand komt die rap geen muziek vindt.
Jij kent elfletterig niet?
pi_184478895
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Inderdaad, de man die in zijn "song"-teksten opriep tot het kruisingen van ongelovigen. En die met Jihad-symboliek als kapmessen reclame maakte voor zijn show.

In hiphop is verheerlijking van dubieuze zaken aan de orde van de dag.
Tipper, ben jij het?
pi_184478956
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die houding en cultuur zijn geen gevolg van muziek maar een gevolg van allerlei sociaaleconomische factoren.
Ik wou net zeggen. Gangsta rap was een uiting van onvrede tegen economische omstandigheden en machtsmisbruik van de politie.

Sorry overigens dat ik feiten gebruik. ;)
pi_184478990
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip. Ik heb nieuws voor je. Anno 2019 bestaan er talloze websites waar je songteksten kunt lezen. Je kunt dus kennisnemen van de "inhoud" van bepaalde nummers, zonder naar die nummers te luisteren.

Zoals ook Aboutaleb vaststelt - en vele anderen met hem - staan de "song"-teksten van hiphop-nummers vol met verwijzingen naar crimineel gedrag, cq. het verheerlijken daarvan. Dat kun je gewoon vaststellen door dergelijke teksten te lezen.
Nou en?
  Beste debater 2022 vrijdag 18 januari 2019 @ 19:37:44 #300
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184479031
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 17:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat ze nummers moeten verbannen. Maar net als bij die treitervlogs van die haakneus uit Zaandam kun je als YouTube natuurlijk prima stellen dat je geen geld uitkeert voor een bepaald soort content. Dat bedoel ik met verdienmodel ondermijnen.

De rest van je post is de gebruikelijke, kortzichtige, links-naïeve riedel. Alles wordt steeds weer gegooid op sociaal-economische achterstanden; de eigen wil van mensen bestaat niet, beïnvloeding door foute figuren (cq. foute rolmodellen) bestaat niet. Zelf foute keuzes maken (zoals crimineel gedrag) bestaat ook niet.

En let wel: sommige rappers hebben de afgelopen jaren genoeg geld verdiend om de eventuele malaise te ontlopen, maar vertonen nog steeds bizar gedrag. Denk aan de onverbeterlijke crimineel Kempi en kijk ook naar BOEF, die met 300 km/u rondscheurt. En ze ontlenen er nog status aan ook.

De straatcultuur en rapmuziek (cq. rapcultuur) zijn nauw verweven. Jongeren uit achterstandsbuurten wordt wijsgemaakt dat ze over een "talent" beschikken als ze kunnen rappen. Ze groeien op in een straatcultuur, waar ze opkijken tegen de oudere jongens met een strafblad. Hoe meer veroordelingen en tijd in de gevangenis, des te groter is het aanzien. En de ooraids waar ze naar luisteren rechtvaardigt dat allemaal. Alles draait om materialisme, snel geld maken (met criminele activiteiten), bitches neuken, aanzien hebben.

O ja, vrienden zoek je zelf uit. Je muzieksmaak trouwens ook. De buurt waarin je opgroeit, kun je niet uitkiezen en je ouders ook niet. Maar vrienden en muzieksmaak wel degelijk. Dit soort jongeren heeft mensen nodig die ze niet naar de mond praten - "je kunt rappen en dat is een talent" - maar mensen die ze aanmoedigen om iets van hun leven te maken zonder op het criminele pad te gaan. Van rappers hoeven ze weinig te verwachten.
Juist, en dit komt van iemand die het steevast heeft over 'de media' die alles beïnvloedt, van zwarte piet tot de islam.

Waarom geloof je nu ineens wel in vrije wil van mensen om iets te doen of te laten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')