abonnement Unibet Coolblue
pi_184334953
Je kan de auto ook alleen zakelijk gebruiken waardoor je geen bijtelling meer verschuldigd bent, dit hd je echter voor 1 januari moeten beslissen. Heb je een auto nodig voor je werk of is het alleen voor woon werk verkeer ?
Bij mijn vorige werkgever moest ik mijn privé auto gebruiken voor zakelijke ritten, hier ben ik heel snel mee gestopt want dan verdien je gewoon een leasebak. As het echt om woon werk verkeer gaat met reiskostenvergoeding dan is 30km afstand goed te doen met privé bak als daar zon loonsverhoging tegenover staat. Alleen oppassen met afkopen lease contract van je huidige werkgever.
Ik was hier...
  vrijdag 11 januari 2019 @ 12:19:09 #27
427747 Tieten
Krijg nou...
pi_184336047
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:26 schreef RustCohle het volgende:
Ik vind het nog moeilijk...

offer ik wel 10 minuten reistijd voor een 1.5u reistijd
Niet doen en rustig verder zoeken.
pi_184336308
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 00:00 schreef Tja... het volgende:

[..]

Toen ik nog niks te eisen had, ging ik met het OV. Tegenwoordig zeg ik: ‘Auto? Nee, dankje, tenzij jullie de chauffeur erbij leveren, en dan liever nog steeds niet.’ Ik ben 37, haat de nutteloze tijd in auto’s en heb nooit de moeite genomen een rijbewijs te halen. Ben ik ook niet echt van plan.

Realiteit: geen auto met chauffeur maar meestal een ‘pak het vliegtuig maar en een Uber’. En dat werkt perfect.
:')
pi_184338749
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:26 schreef RustCohle het volgende:
Ik vind het nog moeilijk...

Alhoewel ik iets meer salaris krijg, offer ik wel een leaseauto op en een 10 minuten reistijd voor een 1.5u reistijd. Ook offer ik flexibiliteit voor 2 dagen thuiswerken op.

Puur en alleen reistijd houdt mij tegen.
Goed dat je niet alleen naar salaris kijkt. Trouwens, met reiskosten wacht je misschien ook nog een onaangename verrassing; misschien vergoedt de werkgever maar tot 20 km en dan moet je alsnog 10 km uit eigen zak betalen.

Maar goed. Als het werk bij de nieuwe werkgever inhoudelijk ook leuk is, kan je ook eens 4x9 overwegen.Het speelt bij mijn huidige werkgever ook. Ze gaven in sollicitatie al aan dat meerdere mensen vertrokken waren vanwege de lange reistijd, maar ik heb toen direct al een parttime-constructie voorgesteld. Aangezien ik verder een heel interessante kandidaat voor ze was hebben ze toen een opmerkelijk hoog bod gedaan voor iemand van mijn achtergrond.

Reizen met trein of auto is verder ook niet te vergelijken; met de trein is het meestal een stuk relaxter. Je kan rustig eens een krantje gaan lezen, elke dag ligt er weer een nieuwe metro klaar. Je kan ook rustig je ontbijt opeten in de trein. Bij mijn vorige werkgever koos ik ervoor om van auto naar trein als eerste keuze vervoer over te stappen. Reistijd ging van 35 naar 50 minuten, maar reiskostenvergoeding ging flink omhoog omdat die werkgever nauwelijks reiskosten betaalde voor auto chauffeurs. Gevoelsmatig was er geen verschil omdat de files ook steeds langer werden.
  maandag 14 januari 2019 @ 09:46:57 #30
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_184393060
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:26 schreef RustCohle het volgende:
Ik vind het nog moeilijk...

Alhoewel ik iets meer salaris krijg, offer ik wel een leaseauto op en een 10 minuten reistijd voor een 1.5u reistijd. Ook offer ik flexibiliteit voor 2 dagen thuiswerken op.

Puur en alleen reistijd houdt mij tegen.
Dan heb je toch je keuze gemaakt?
Het leest niet als een vooruitgang, zeker niet als je je auto wel prettig vind.

En daarbij, heb je het budget om een andere (vergelijkbare) auto te kopen en kun je onder de streep (belasting, afschrijving, onderhoud, benzine) rijden voor 600 euro per maand?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_184393148
Op zich is van 2800 naar 3400 of 3600 bruto wel een mooie stap natuurlijk. Maar denk wel heel goed na of je echt weg wil bij je huidige werk. Hoe goed heb je het naar je zin en is er qua salaris niks mogelijk bij je huidige werk?
٩๏̯͡๏)۶
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')