abonnement Unibet Coolblue
pi_184316259
quote:
Supermarktketen Albert Heijn begint op 11 januari als eerste supermarktketen met het bezorgen van warme maaltijden. In eerste instantie gaat het om de bezorging van vers bereid eten in een bepaald postcodegebied in Amsterdam. Bezorgplatforms Thuisbezorgd.nl en Deliveroo dragen zorg voor de levering van de maaltijden aan huis.

Met dit initiatief, Allerhande Kookt genaamd, zet Albert Heijn naar eigen zeggen een volgende stap in foodservice. "We zien een toenemende behoefte bij onze klanten aan goede maaltijden zoals je die zelf ook zou maken, zonder dat je daarvoor de keuken in hoeft", legt Marit van Egmond, directeur commercie van Albert Heijn uit.

Albert Heijn maakte eerder al bekend dat het werk maakt van het thuisbezorgen van warme maaltijden. Het bedrijf wil zijn winkels en dienstverlening moderniseren in een reactie op teruglopende bezoekersaantallen van zijn traditionele winkels.

Eerder meldde Het Financieele Dagblad dat Albert Heijn niet alleen terrein verliest ten opzichte van concurrerende winkels; ook tot het Ahold-concern behorende formules als AH to go-gemakswinkels, AH.nl en webwinkel bol.com zouden klanten afsnoepen.
Bron
pi_184316301
Misschien maar eens proberen
  Moderator donderdag 10 januari 2019 @ 11:09:57 #3
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_184316308
Best een goed initiatief. Goede zaak dat er ook wat gezondere alternatieven zijn dan de vaak gebruikelijke pizza/cafetaria thuisbezorgd mogelijkheden.
pi_184316407
Een soort bezorggaarkeuken dus?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_184316573
Nog meer bestelautootjes door de wijk dus.
I´m back.
pi_184316632
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 11:09 schreef noodgang het volgende:
Best een goed initiatief. Goede zaak dat er ook wat gezondere alternatieven zijn dan de vaak gebruikelijke pizza/cafetaria thuisbezorgd mogelijkheden.
Of het zo gezond is blijft nog maar de vraag. Als je wel eens ziet wat voor additieven er soms in een simpele magnetron zijn toegevoegd. Maak het toch liever zelf.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 10 januari 2019 @ 11:35:00 #7
186611 Haags
pi_184316683
Slimme zet
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 10 januari 2019 @ 12:03:02 #8
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184317163
Heeft iemand een linkje naar de bestelpagina oid? Ik kan niets vinden
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184317236
Het is een logische stap, maar ik denk wel dat dit een behoorlijke shift voor de omzet in de winkels gaat betekenen. Er zijn zat mensen zoals mij (M39, alleenstaand met hond) die dagelijks ff langs de winkel gaan om 'wat eten we vandaag' uit te zoeken en dan en passant ook eens wat lekkers of een paar flesjes bier etc meenemen; dat soort mensen gaat dan een stuk minder in de winkel uitgeven. Magoe, dat zal allemaal wel doorberekend zijn :)
pi_184317319
Bol.com snoept klanten af van de AH?

Kan je daar eten kopen dan?? 8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_184317320
quote:
11s.gif Op donderdag 10 januari 2019 12:03 schreef Faux. het volgende:
Heeft iemand een linkje naar de bestelpagina oid? Ik kan niets vinden
Eerst alleen Amsterdam: https://www.parool.nl/ams(...)maaltijden~a4619770/
pi_184317330
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2019 12:15 schreef vosss het volgende:
Bol.com snoept klanten af van de AH?

Kan je daar eten kopen dan?? 8)7
BOL is van Ahold.
pi_184317333
quote:
11s.gif Op donderdag 10 januari 2019 12:03 schreef Faux. het volgende:
Heeft iemand een linkje naar de bestelpagina oid? Ik kan niets vinden
Kan ook niks vinden - heb gezocht op ah.nl bij winkels in De Baarsjes (1058AB) en ook bij Thuisbezorgd; maar hier staat nog he-le-maal niets
pi_184317337
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 11:31 schreef Everythingexist het volgende:

[..]

Of het zo gezond is blijft nog maar de vraag. Als je wel eens ziet wat voor additieven er soms in een simpele magnetron zijn toegevoegd. Maak het toch liever zelf.
Ja, een simpele magnetron zit bomvol additieven inderdaad.
pi_184317341
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2019 12:20:36 ]
pi_184317372
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 12:17 schreef myShizzle het volgende:

[..]

Kan ook niks vinden - heb gezocht op ah.nl bij winkels in De Baarsjes (1058AB) en ook bij Thuisbezorgd; maar hier staat nog he-le-maal niets
Op at5 staat dat ze morgen beginnen.
pi_184317384
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 12:17 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Thuisbezorgd dan, zoals de OP aangeeft?
Lezon ;)

Op deliveroo vond ik een persbericht waar staat dat het vanaf morgen kan:

quote:
Onder de noemer 'Allerhande Kookt' zijn de warme maaltijden van Albert Heijn vanaf 11 januari beschikbaar voor Deliveroo-klanten
https://nl.deliveroo.news(...)et-albert-heijn.html

Vanaf moggeh dus!
pi_184317394
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 12:21 schreef myShizzle het volgende:

[..]

Lezon ;)

Op deliveroo vond ik een persbericht waar staat dat het vanaf morgen kan:

[..]

https://nl.deliveroo.news(...)et-albert-heijn.html

Vanaf moggeh dus!
al aangepast
pi_184317408
Tussen de 7,50 en 12,50..komt daar nog bezorgkosten bij?

Leuk voor een keer of 2 per maand anders ben je zo door je geld heen. Tenzij je er 2 dagen mee kan doen zoals bij de Chinees..maar dat zal wel niet.
´
pi_184317428
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 12:16 schreef Handleiding het volgende:

[..]

BOL is van Ahold.
Ik vroeg niet van wie bol.com is.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_184317532
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2019 12:25 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik vroeg niet van wie bol.com is.
Nou en.
pi_184317533
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2019 12:15 schreef vosss het volgende:
Bol.com snoept klanten af van de AH?

Kan je daar eten kopen dan?? 8)7
iig wel je vuilniszakken, koffiefilters en andere statische meuk
pi_184318316
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 11:27 schreef Ryan3 het volgende:
Nog meer bestelautootjes door de wijk dus.
Inderdaad, leg de externe kosten van je verdienmodel maar bij anderen neer. Het verkeer hier staat al vaak stil omdat studenten te lui zijn om met een kratje bier te fietsen. Gewoon bekeuren, maaltijd bezorgen doe je maar op een tweewieler.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184318357
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Inderdaad, leg de externe kosten van je verdienmodel maar bij anderen neer. Het verkeer hier staat al vaak stil omdat studenten te lui zijn om met een kratje bier te fietsen. Gewoon bekeuren, maaltijd bezorgen doe je maar op een tweewieler.
Dat gaat dan ook gebeuren:

quote:
Deel van Amsterdam
De supermarkt laat het verwerken van de bestellingen en de bezorging over aan Thuisbezorgd en Deliveroo. Hun fietskoeriers moeten binnen een half uur de maaltijden warm aan de deur afleveren.
pi_184318370
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2019 12:23 schreef Kim-Holland het volgende:
Tussen de 7,50 en 12,50..komt daar nog bezorgkosten bij?

Leuk voor een keer of 2 per maand anders ben je zo door je geld heen. Tenzij je er 2 dagen mee kan doen zoals bij de Chinees..maar dat zal wel niet.
De doelgroep zal ook wel in de wat hogere inkomensgroep zitten. Ik zou mij dit prima dagelijks (zeker op alleen werkdagen bijvoorbeeld) kunnen veroorloven. Ik heb het er (nu) alleen niet voor over. Als ik nog alleen had gewoond, denk ik dat dat best eens anders geweest kon zijn. In die tijd at ik heel ongezond omdat ik te lui (of soms moe) was om wat tijd in de keuken door te brengen. Dus was het pizza in de oven of zoiets. Dit lijkt een redelijk gezond alternatief te bieden. Er is vast een doelgroep voor.
pi_184318395
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 11:27 schreef Ryan3 het volgende:
Nog meer bestelautootjes door de wijk dus.
En minder mensen die dagelijks naar de supermarkt heen en weer rijden.
  donderdag 10 januari 2019 @ 13:26:47 #27
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_184318534
Ik kan me niet voorstellen dat dit dezelfde voedingswaarde gaat hebben als een fatsoenlijk zelfgebreide maaltijd.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_184318564
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:26 schreef jajablahblah het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat dit dezelfde voedingswaarde gaat hebben als een fatsoenlijk zelfgebreide maaltijd.
Waarom niet?
  donderdag 10 januari 2019 @ 13:36:51 #29
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_184318680
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:29 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat dat niet rendabel is.
Er zit niet voor niks een hoop troep in maaltijden die bezorgd worden (inclusief die van Tafeltje dekje)
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_184318705
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:36 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Omdat dat niet rendabel is.
Er zit niet voor niks een hoop troep in maaltijden die bezorgd worden (inclusief die van Tafeltje dekje)
Ahh oké, op die manier :)
  donderdag 10 januari 2019 @ 13:44:28 #31
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184318785
AH pleurt dan gewoon een kant en klare maaltijd in de micro en dan laten ze dat bezorgen. Komt het halflauw en slap bij jou aan.

Ik kook wel zelf.
pi_184318931
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:29 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Waarom niet?
Dan zal de prijs behoorlijk zijn. Ik denk niet dat een Kok dit gratis gaat bereiden.
  donderdag 10 januari 2019 @ 14:04:40 #33
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_184319085
Gezond eten kook ik zelf wel. Die zeldzame keren dat ik bestel wil ik ook vieze vette zooi hebben.
pi_184319154
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:44 schreef kaasplankje het volgende:
AH pleurt dan gewoon een kant en klare maaltijd in de micro en dan laten ze dat bezorgen. Komt het halflauw en slap bij jou aan.

Ik kook wel zelf.
pi_184319159
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:54 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dan zal de prijs behoorlijk zijn. Ik denk niet dat een Kok dit gratis gaat bereiden.
Dat denk ik ook niet.

Aan de andere kant, als ze vaste maaltijden maken; elke dag een andere, dan zou het door het schaalvoordeel misschien wel mogelijk zijn.
  donderdag 10 januari 2019 @ 14:13:44 #36
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_184319195
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:11 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Dat denk ik ook niet.

Aan de andere kant, als ze vaste maaltijden maken; elke dag een andere, dan zou het door het schaalvoordeel misschien wel mogelijk zijn.
De consument wil graag keuze he :)
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  donderdag 10 januari 2019 @ 14:21:24 #37
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184319311
AH heeft de supermarktoorlog verloren dus nu met de staart tussen de benen over op plan B. Magnetronmaaltijden thuisbezorgen of eten in de winkel.
pi_184319457
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:13 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

De consument wil graag keuze he :)
True
pi_184319624
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:21 schreef kaasplankje het volgende:
AH heeft de supermarktoorlog verloren dus nu met de staart tussen de benen over op plan B. Magnetronmaaltijden thuisbezorgen of eten in de winkel.
Volgens mij is 'verloren' een groot woord. Ze hebben nog steeds de hoogste omzet van alle supermarkten,
pi_184319678
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Het verkeer hier staat al vaak stil omdat studenten te lui zijn om met een kratje bier te fietsen
Studenten met auto in Amsterdam? Mwa, denk ut niet.
pi_184319875
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2019 12:23 schreef Kim-Holland het volgende:
Tussen de 7,50 en 12,50..komt daar nog bezorgkosten bij?

Leuk voor een keer of 2 per maand anders ben je zo door je geld heen. Tenzij je er 2 dagen mee kan doen zoals bij de Chinees..maar dat zal wel niet.
Dat vind ik wel iets te duur inderdaad. Maar ja, eerst maar eens kijken wat de Amsterdammers van het voer vinden.
pi_184320075
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:44 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Studenten met auto in Amsterdam? Mwa, denk ut niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184320144
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 15:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ow dat werk. Ja loopt dat goed tegenwoordig? Was vroeger iets van voor de late uurtjes c_/

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2019 15:15:26 ]
  donderdag 10 januari 2019 @ 16:00:17 #44
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_184320852
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 11:31 schreef Everythingexist het volgende:

[..]

Of het zo gezond is blijft nog maar de vraag. Als je wel eens ziet wat voor additieven er soms in een simpele magnetron zijn toegevoegd. Maak het toch liever zelf.
Ja joh? Welke additieven in het bijzonder vind je dan niet door de beugel kunnen?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_184321056
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2019 11:15 schreef Dagoduck het volgende:
Een soort bezorggaarkeuken dus?
ik vind het jammer dat er aan zoiets wat een stigma hangt in Nederland.

In veel landen zie je genoeg eetgelegenheden waar eenvoudig traditioneel en lekker wordt gekookt voor een prijs die onder die van fastfood zit en waar 'home cooked' een soort waardeverhoging heeft qua gevoel en beleving ipv dat het in waarde naar beneden gaat.

Het zou toch mooi zijn als je tegenwoordig als student of werknemer een plaats hebt in de stad waar je b.v. op woensdag hutspot of boerenkool kunt halen of iets anders 'gewoons'. Er zijn in Nederland weinig tot geen toegankelijke plaatsen waar dat kan en waar je je buitenlandse vrienden mee naartoe kunt nemen om wat cultuur te proeven. Als je buitenshuis bent val je in goedkoop junkfood enerzijds en dure restaurants anderzijds.
pi_184321163
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:11 schreef Beathoven het volgende:

[..]

ik vind het jammer dat er aan zoiets wat een stigma hangt in Nederland.

In veel landen zie je genoeg eetgelegenheden waar eenvoudig traditioneel en lekker wordt gekookt voor een prijs die onder die van fastfood zit en waar 'home cooked' een soort waardeverhoging heeft qua gevoel en beleving ipv dat het in waarde naar beneden gaat.

Het zou toch mooi zijn als je tegenwoordig als student of werknemer een plaats hebt in de stad waar je b.v. op woensdag hutspot of boerenkool kunt halen of iets anders 'gewoons'. Er zijn in Nederland weinig tot geen toegankelijke plaatsen waar dat kan en waar je je buitenlandse vrienden mee naartoe kunt nemen om wat cultuur te proeven. Als je buitenshuis bent val je in goedkoop junkfood enerzijds en dure restaurants anderzijds.
Reguleringen in NL maken dit soort dingen vrij moeilijk, waardoor dit soort initiatieven in praktijk enkel "mogelijk" zijn onder de paraplu van een bestaande speler. Zowel qua productie/keuken als qua bezorgen.

"Mogelijk" in quotes omdat het zeker te doen is als kleine speler, maar het is zo duur en lastig om aan alle vereisten te voldoen dat het financieel en logistiek gezien bijna gekkenwerk is. Niet alleen met eten trouwens, ook met bijv. cosmetica en vrijwel alles wat impact heeft op gezondheid of lichaam.
graag verwijderen
pi_184321266
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:18 schreef fyah het volgende:

[..]

Reguleringen in NL maken dit soort dingen vrij moeilijk, waardoor dit soort initiatieven in praktijk enkel "mogelijk" zijn onder de paraplu van een bestaande speler. Zowel qua productie/keuken als qua bezorgen.

"Mogelijk" in quotes omdat het zeker te doen is als kleine speler, maar het is zo duur en lastig om aan alle vereisten te voldoen dat het financieel en logistiek gezien bijna gekkenwerk is. Niet alleen met eten trouwens, ook met bijv. cosmetica en vrijwel alles wat impact heeft op gezondheid of lichaam.
Ik zou het bezorggedeelte weglaten en alleen op lokatie bedienen, dan komen de mensen ook nog eens buiten. Een beetje als de HEMA lunchroom, maar dan voor maaltijden.
pi_184321372
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik zou het bezorggedeelte weglaten en alleen op lokatie bedienen, dan komen de mensen ook nog eens buiten. Een beetje als de HEMA lunchroom, maar dan voor maaltijden.
Ok, maar dan ben je voor vadertje staat een restaurant; met bijhorende reguleringen, CAO's, staffing, controles, etc.

De meest werkbare oplossing zie ik bij de keten Marqt. Die hebben een foodtruck in hun winkel staan waar ze maaltijden en snacks uit eigen winkel warm aanbieden en die je dan in de gedeelde food court kan opeten of -als je niet te ver van huis bent- mee kan nemen.

Over dat buitenkomen denk ik dat je niet veel Aholds of Jumbos over de streep kan trekken. Die zijn nu juist aan het kijken hoe ze meer kunnen verkopen met minder afgehuurde winkelruimte.
graag verwijderen
pi_184321493
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:11 schreef Beathoven het volgende:

[..]

ik vind het jammer dat er aan zoiets wat een stigma hangt in Nederland.

In veel landen zie je genoeg eetgelegenheden waar eenvoudig traditioneel en lekker wordt gekookt voor een prijs die onder die van fastfood zit en waar 'home cooked' een soort waardeverhoging heeft qua gevoel en beleving ipv dat het in waarde naar beneden gaat.

Het zou toch mooi zijn als je tegenwoordig als student of werknemer een plaats hebt in de stad waar je b.v. op woensdag hutspot of boerenkool kunt halen of iets anders 'gewoons'. Er zijn in Nederland weinig tot geen toegankelijke plaatsen waar dat kan en waar je je buitenlandse vrienden mee naartoe kunt nemen om wat cultuur te proeven. Als je buitenshuis bent val je in goedkoop junkfood enerzijds en dure restaurants anderzijds.
Verzorgingshuizen bieden vaak die service.

Maar het is idd schaalvoordeel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_184321548
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:30 schreef fyah het volgende:

[..]

Ok, maar dan ben je voor vadertje staat een restaurant; met bijhorende reguleringen, CAO's, staffing, controles, etc.

De meest werkbare oplossing zie ik bij de keten Marqt. Die hebben een foodtruck in hun winkel staan waar ze maaltijden en snacks uit eigen winkel warm aanbieden en die je dan in de gedeelde food court kan opeten of -als je niet te ver van huis bent- mee kan nemen.

Over dat buitenkomen denk ik dat je niet veel Aholds of Jumbos over de streep kan trekken. Die zijn nu juist aan het kijken hoe ze meer kunnen verkopen met minder afgehuurde winkelruimte.
Ze moeten ook wel als ze die kant op willen met maaltijden, omdat echte supermarkten niet bepaald op uitnodigende locaties zitten of op zichzelf uitnodigende omgevingen zijn waar je zo even wat zou gaan eten.
pi_184321666
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Verzorgingshuizen bieden vaak die service.
inderdaad, maar dan zit je al weer in een bepaalde hoek van de oudere met z'n warme hap. In veel landen, waar je ook komt hebben ze de luxe je echt met het eten van het land kennis te laten maken zonder dat ze zelf hoeven koken.

Het lijkt me juist voor de promotie van Nederland als geheel en alternatieven voor junkfood heel erg welkom als je ergens gewoon traditionele smakelijke kost kunt eten op een bord en met een echte vork ipv die plastic meuk. Leuk trapgevelpandje (niet noodzakelijk), Mooi brabantia boerenbont eronder oid, glas melk erbij.. ik noem maar wat. Beetje cultuur, laagdrempelig en 'on steroids'. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')