abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 10 januari 2019 @ 13:22:03 #51
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_184318470
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 08:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ja leuk, maar als je zelf geen toestemming geeft maar wel transacties hebt gedaan met mensen die wel toestemming hebben gegeven belanden die transacties alsnog bij Google. Dat vind ik erg bezwaarlijk.
Ja dit is een hele verkeerde stap. :N

Google begint veel te groot te worden.
slechts gestoord door het niet gestoord willen worden
You can all run naked backwards through a field of dicks. :6
leve de eigenpijperij
al die willen te kaap'ren varen moeten mannen met baarden zijn
  donderdag 10 januari 2019 @ 13:25:37 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184318517
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja dit is een hele verkeerde stap. :N

Google begint veel te groot te worden.
Dat gaat niet alleen om Google, maar ook om iedere andere organisatie die inzicht heeft in de rekening van degene waaraan jij een betaling hebt gedaan of waarvan je een betaling hebt ontvangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 10 januari 2019 @ 13:34:38 #53
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184318647
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 12:29 schreef grimselman het volgende:
Je hebt de rest van het draadje niet gelezen? Het probleem zit hem in het feit dat een transactie altijd iets is tussen twee rekeningen. De debiteur en de crediteur. De derde partij heeft dus ook toegang tot een deel van de transacties van iemand die zijn rekening niet heeft opengesteld. Dat is een fikse privacy lek.
En wie zegt er dat die niet geanonimiseerd moeten worden op het moment dat jij niet uitdrukkelijk toestemming hebt gegeven? :)
quote:
Dan hebben we nog een tweede privacy probleem. Uit een betaling aan een politieke partij, of kerk o.i.d. valt een bijzonder persoonsgegeven af te leiden. Dat mag volgens de AVG helemaal niet verwerkt worden door zo'n 3e partij.
Als het niet AVG proof is, dan is het toch geen probleem; dan mag het niet en dan moet de derde partij aantonen dat ze netjes conform de AVG handelen.
Fine, fuck you then!
Getrouwd met een Fok!ster; wie had dat ooit gedacht! :o
Gay! MohMi O+
  donderdag 10 januari 2019 @ 13:37:36 #54
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_184318693
quote:
6s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:34 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En wie zegt er dat die niet geanonimiseerd moeten worden op het moment dat jij niet uitdrukkelijk toestemming hebt gegeven? :)

quote:
Als ik geen toestemming geef, kan een bedrijf dan wel een overboeking zien?
Ja, dat kan. Stel je maakt geld over aan iemand anders. En degene aan wie je geld overmaakt heeft een bedrijf of instelling wél toestemming gegeven voor het bekijken van zijn bij- en afschrijvingen. Dan is deze overboeking bij dat bedrijf of die instelling straks zichtbaar als binnenkomende betaling. Daarbij kunnen je naam, rekeningnummer, de omschrijving en het door jou overgemaakte bedrag worden getoond.
  donderdag 10 januari 2019 @ 13:42:21 #55
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184318758
quote:
Dat is dan inderdaad een valide punt van zorg! :)
Privacy First en de Consumentenbond hebben dit ook al aangekaart en tegenvoorstellen gedaan. Ben benieuwd wat daaruit gaat komen.
Fine, fuck you then!
Getrouwd met een Fok!ster; wie had dat ooit gedacht! :o
Gay! MohMi O+
pi_184318777
quote:
99s.gif Op donderdag 10 januari 2019 06:42 schreef bijdehand het volgende:
Moet je eerst expliciet toestemming geven... zal dus wel loslopen
zullen ze wel binnenkort een http://gbanking.com -service beginnen waar mensen helemaal gratis hun bankacount kunnen koppelen en beheren...
hooguit krijg je advertenties voor bepaalde producten te zien.

de ene voor leuke wanna-have's, vakanties, auto's, drank en dure prositutee's.
en de anderen voor schuldhulpverlening
Der der den Wind der Veränderung spürt, sollte keinen Windschutz sondern eine Windmühle bauen.
pi_184318788
quote:
6s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:42 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Privacy First en de Consumentenbond hebben dit ook al aangekaart en tegenvoorstellen gedaan. Ben benieuwd wat daaruit gaat komen.
Radar heeft hier al (minstens) twee uitzendingen over gemaakt. Deze week en een tijd terug (2017?).

Daar wordt door deskundigen op nog meer “punten van zorg” gewezen. Kijktip dus.
  donderdag 10 januari 2019 @ 13:48:06 #58
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_184318839
quote:
6s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:42 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Punt is natuurlijk dat juist die informatie handig is om te exporteren.

Net zoals als je nu je bankgegevens handmatig exporteert voor je boekhoudprogramma, dan wil je dat boekingen automatisch worden gecategoriseerd adhv de tegenrekening, opmerking, etc
  donderdag 10 januari 2019 @ 13:48:58 #59
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184318852
Gewoon niet doen. Betalen via apps is niet zo veilig.
pi_184318853
quote:
6s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:34 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

[..]

Als het niet AVG proof is, dan is het toch geen probleem; dan mag het niet en dan moet de derde partij aantonen dat ze netjes conform de AVG handelen.
Ja, dat is de theorie. De praktijk is dat de AVG voornamelijk een papieren wet is, en dat de overheid helemaal niet de capaciteit of mogelijkheid heeft om de naleving van de wet te controleren. Hoe kunnen ze bijvoorbeeld bij een partij als google echt controleren of geanonimiseerde data daadwerkelijk geanonimiseerd is, en dat dit niet alleen een front is maar dat alle data nog intact ergens op een andere server staat? Retorische vraag natuurlijk, dat kan helemaal niemand. Wat betreft de AVG moeten we over het algemeen iedereen maar op hun mooie blauwe ogen vertrouwen.
pi_184318872
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:48 schreef kaasplankje het volgende:
Gewoon niet doen. Betalen via apps is niet zo veilig.
Daar gaat dit helemaal niet over. Bovendien, betalen via apps is veilig genoeg, veiliger dan contant betalen (want de kans op beroving is dan veel hoger).
  donderdag 10 januari 2019 @ 13:54:28 #62
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184318927
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:50 schreef Farenji het volgende:

[..]

Daar gaat dit helemaal niet over. Bovendien, betalen via apps is veilig genoeg, veiliger dan contant betalen (want de kans op beroving is dan veel hoger).
Daar gaat het wel over. En een kind van 12 kan het hacken.
  donderdag 10 januari 2019 @ 13:56:57 #63
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_184318972
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat gaat niet alleen om Google, maar ook om iedere andere organisatie die inzicht heeft in de rekening van degene waaraan jij een betaling hebt gedaan of waarvan je een betaling hebt ontvangen.
Maar die zien geanonimiseerde transacties toch?

Edit: Ah ook niet eens, dat maakt het helemaal verwerpelijk ja. :r
slechts gestoord door het niet gestoord willen worden
You can all run naked backwards through a field of dicks. :6
leve de eigenpijperij
al die willen te kaap'ren varen moeten mannen met baarden zijn
pi_184318988
Europa is echt een internetkolonie aan het worden van de Amerikanen. Dag cybersoevereiniteit. Vanuit Californië en Washington D.C. wordt besloten wat met het Europese internet gebeurt. De Yanks hebben het voordeel van een markt van 320 miljoen inwoners met een taal waardoor bedrijven snel groot kunnen worden en dan naar het buitenland kunnen om markten in te gaan nemen onder de noemer vrije markt.

[ Bericht 46% gewijzigd door Jellereppe op 10-01-2019 14:09:16 ]
pi_184319035
Als ik iets koop of geld overmaak naar een persoon of bedrijf, dan zijn dat privézaken waarvan ik niet wil dat anderen daar gewoon inzicht in hebben. Ik zou het ook niet accepteren als Bol.com of mijn ziektekostenverzekering al mijn betalingen openbaar maakt.

Maar als Bol of Achmea straks geld kunnen krijgen om die gegevens aan Google te verkopen, dan mag dat dus gewoon. Of begrijp ik dat nu verkeerd?

Walgelijke ontwikkeling waarvan het onbegrijpelijk is dat de eerste en tweede kamer daar zomaar toestemming voor geven. Zonder dat dat zelfs groot in het nieuws komt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_184319059
Ik vind het allemaal niet zo vet hoe alles is gekoppeld tegenwoordig (ja oud wijf).
Laatst nieuwe laptop gekocht en er staan verdomme verjaardagen in de kalender van mensen van de middelbare school die ik al tig jaar niet gesproken heb. :N
  donderdag 10 januari 2019 @ 14:03:49 #67
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184319069
Betalen met je smartphone is zoo 2008.

donderdag 10 januari 2019 @ 14:07:13 #68
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184319109
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Inmiddels kun je bijna niet meer om ze heen als je op internet iets wil doen. Zelfs een overheid gooit alles naar internet mbt je hele hebben en houden.

Dit is geen slecht idee.

via je os wat van microsoft, google of apple is gebruik je een browser welke van precies die 3 zijn waarmee je uiteindelijk op je bankgegevens gaat rommelen en je overheidscommunicatie.

Realiseer je dat even. Je gebruikt altijd iets van die gasten en misbruik ligt om de hoek, wat al gebeurd.
quote:
via je os wat van microsoft, google of apple is
Nogmaals je bent niet verplicht om ze te gebruiken.
  donderdag 10 januari 2019 @ 14:07:52 #69
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_184319121
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar die zien geanonimiseerde transacties toch?

Edit: Ah ook niet eens, dat maakt het helemaal verwerpelijk ja. :r
Als ze anonimiseren hebben mensen niks meer aan het exporteren.

De enige redenen die ik kan bedenken dat je betaalgegevens wilt exporteren naar een derde bedrijf is voor huishoudboekjes, automatisch betalingen verwerken, etc. Dan heb je niks aan anonieme mutaties.

Overigens gebeurt dat nu ook al hoor, verwerking van betaalgegevens door derden voor bovengenoemde doeleindes. Boekhoedpakketten als eboekhouden.nl bieden ook import aan. Alleen moet je dan zelf nog een tussenstap doen door te exporteren bij je bank.

Deze regelgeving maakt het vooral eenvoudiger.
pi_184319153
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als ik iets koop of geld overmaak naar een persoon of bedrijf, dan zijn dat privézaken waarvan ik niet wil dat anderen daar gewoon inzicht in hebben. Ik zou het ook niet accepteren als Bol.com of mijn ziektekostenverzekering al mijn betalingen openbaar maakt.

Maar als Bol of Achmea straks geld kunnen krijgen om die gegevens aan Google te verkopen, dan mag dat dus gewoon. Of begrijp ik dat nu verkeerd?

Walgelijke ontwikkeling waarvan het onbegrijpelijk is dat de eerste en tweede kamer daar zomaar toestemming voor geven. Zonder dat dat zelfs groot in het nieuws komt.
Nee google kan apps ontwikkelen voor verwerking van alle bankgegevens van Bol of Achmea en zo dus aan betaalgegevens van klanten van Bol en Achmea komen terwijl die klanten zelf er (bewust) geen gebruik van maken.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  donderdag 10 januari 2019 @ 14:10:53 #71
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184319157
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:54 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

:')
  donderdag 10 januari 2019 @ 14:11:29 #72
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_184319163
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:54 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Tuurlijk joh :')
  donderdag 10 januari 2019 @ 14:12:01 #73
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_184319167
Kennelijk ben ik de enige die niets te verbergen heeft. :)
#ivorytowerlivesmatter
  donderdag 10 januari 2019 @ 14:12:18 #74
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184319171
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:12 schreef Hyperdude het volgende:
Kennelijk ben ik de enige die niets te verbergen heeft. :)
Waar woon je?
pi_184319172
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:07 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als ze anonimiseren hebben mensen niks meer aan het exporteren.

De enige redenen die ik kan bedenken dat je betaalgegevens wilt exporteren naar een derde bedrijf is voor huishoudboekjes, automatisch betalingen verwerken, etc. Dan heb je niks aan anonieme mutaties.

Overigens gebeurt dat nu ook al hoor, verwerking van betaalgegevens door derden voor bovengenoemde doeleindes. Boekhoedpakketten als eboekhouden.nl bieden ook import aan. Alleen moet je dan zelf nog een tussenstap doen door te exporteren bij je bank.

Deze regelgeving maakt het vooral eenvoudiger.
Ook die boekhoudpakketten hebben al automatische koppelingen met de grote banken die je kunt activeren, dan wordt alles elke nacht automatisch ingeladen.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')