abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 januari 2019 @ 06:30:59 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_184313561
quote:
Google heeft in Litouwen een vergunning gekregen waarmee het bedrijf, met expliciete toestemming van een klant, bankgegevens van Europeanen kan inzien.

Google heeft de vergunning uit Litouwen sinds eind 2018 in handen, meldt Het Financieele Dagblad (FD) woensdag.

Door Europese regels kunnen bedrijven met een Litouwse licentie in de toekomst ook in andere EU-landen gebruikmaken van de rechten onder deze vergunning.

De mogelijkheid voor derde partijen om inzicht te krijgen in bankgegevens, is onderdeel van de nieuwe Europese betaalrichtlijn PSD2. In Nederland wordt de richtlijn naar verwachting later dit jaar van kracht: de Eerste en Tweede Kamer zijn al akkoord.

Hoewel klanten expliciet toestemming moeten geven voordat bedrijven inzicht krijgen in hun bankrekeningen, vrezen privacyvoorstanders dat consumenten deze toestemming relatief eenvoudig zullen geven, bijvoorbeeld in ruil voor kortingen.

Google zegt de mogelijkheden van PSD2 te onderzoeken, meldt het FD. Het bedrijf zegt geen concrete plannen te hebben om de richtlijn te gebruiken voor het ontwikkelen van betaaldiensten.

Google heeft in het buitenland al een eigen betaaldienst, Google Pay, waarmee gebruikers via hun smartphone in winkels betalingen kunnen doen.

https://www.nu.nl/algemee(...)nen-te-bekijken.html
Beetje eng dit. Wat kunnen ze zien en welke bedrijven volgen?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_184313608
Moet je eerst expliciet toestemming geven... zal dus wel loslopen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 10 januari 2019 @ 06:47:47 #3
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_184313626
Mensen die aan het einde van de maand geen rode cent meer hebben kunnen dan mooi gepersonaliseerde Google-ads krijgen van bedrijven die microkrediet kunnen verlenen (tegen een rente van 40%) :P
pi_184313637
quote:
99s.gif Op donderdag 10 januari 2019 06:42 schreef bijdehand het volgende:
Moet je eerst expliciet toestemming geven... zal dus wel loslopen.
Dat wordt waarschijnlijk zoiets als accepteren of (alle) google diensten verlaten.

Wat een perverse wetgeving overigens.
pi_184313655
quote:
99s.gif Op donderdag 10 januari 2019 06:42 schreef bijdehand het volgende:
Moet je eerst expliciet toestemming geven... zal dus wel loslopen.
Zal ongetwijfeld ergens in de kleine letters staan die mensen aan klikken als ze een youtube filmpje willen zien. :o
pi_184313677
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 06:53 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Dat wordt waarschijnlijk zoiets als accepteren of (alle) google diensten verlaten.

Wat een perverse wetgeving overigens.
De toestemming zal wel via de bank lopen, denk je niet.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 06:58 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zal ongetwijfeld ergens in de kleine letters staan die mensen aan klikken als ze een youtube filmpje willen zien. :o
Dan is het geen expliciete toestemming, lijkt mij.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_184313694
quote:
99s.gif Op donderdag 10 januari 2019 07:01 schreef bijdehand het volgende:
De toestemming zal wel via de bank lopen, denk je niet.
Ik ben benieuwd.

Waarom zou je hier als klant mee instemmen, behalve als het voorwaarde is voor het gebruiken van hun producten?
pi_184313702
quote:
99s.gif Op donderdag 10 januari 2019 07:01 schreef bijdehand het volgende:

[..]

De toestemming zal wel via de bank lopen, denk je niet.

[..]

Ah oke. Mocht dat zijn dan kan het dus worden: toestemming geven of bank verlaten. Als alle banken dit invoeren word je alsnog gedwongen om toestemming te geven, aangezien je een bank nodig hebt om je loon op te ontvangen.
  PR/Manusje van alles donderdag 10 januari 2019 @ 07:40:22 #9
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_184313916
Waarom werkt de politiek hier aan mee?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_184313962
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 07:05 schreef Hamzoef het volgende:
Waarom zou je hier als klant mee instemmen, behalve als het voorwaarde is voor het gebruiken van hun producten?
Het kan voor sommige apps handig zijn. Peaks doet dat nu al bijvoorbeeld. Of je kan met je Rabo app je ABN en KNAB rekeningen inzien en beheren. Of je huishoudboekje automatiseren. Maar je zal wel goed moeten letten op wat er met die data (verder) wel of niet gedaan wordt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_184313970
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 07:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Waarom werkt de politiek hier aan mee?
in Litouwen dus.
O wacht, dat is ook EU.
pi_184314059
Wauw, dit gaat toch nergens meer over? Wat heeft Google te zoeken in mijn bankgegevens?!
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 10 januari 2019 @ 08:02:55 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_184314075
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 08:00 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wauw, dit gaat toch nergens meer over? Wat heeft Google te zoeken in mijn bankgegevens?!
Kan zijn dat ze een huishoudboekjes dienst aan het opzetten zijn en met jouw toestemming je transacties in kaart willen brengen voor je.

Of het kan zijn dat ze een betalingsdienst willen opzetten waar je gebruik van kan maken a-la paypal/stripe
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_184314078
Waarom ligt de focus hier specifiek op Google? Die weten natuurlijk veel van je maar zou me meer zorgen maken over nieuwe derde partijen die op een zelfde manier toegang kunnen krijgen tot je betaalgegevens.
pi_184314093
Sinds wanneer is litouwen EU? :@
There are only 151 Pokémon.
  PR/Manusje van alles donderdag 10 januari 2019 @ 08:05:52 #16
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_184314096
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 07:49 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

in Litouwen dus.
O wacht, dat is ook EU.
quote:
In Nederland wordt de richtlijn naar verwachting later dit jaar van kracht: de Eerste en Tweede Kamer zijn al akkoord.
:o
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_184314100
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 07:49 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

in Litouwen dus.
O wacht, dat is ook EU.
Zover ik weet gewoon onderdeel van https://en.wikipedia.org/wiki/Payment_Services_Directive

Zullen straks ook wel wat extra derde partijen komen die analyses van betaalgegevens gaan doen voor je. Nu kunnen die een automatische koppeling met een bank krijgen.
  donderdag 10 januari 2019 @ 08:08:57 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_184314120
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 08:05 schreef Eenskijken het volgende:
Sinds wanneer is litouwen EU? :@
2004
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_184314131
quote:
99s.gif Op donderdag 10 januari 2019 06:42 schreef bijdehand het volgende:
Moet je eerst expliciet toestemming geven... zal dus wel loslopen.
Ja leuk, maar als je zelf geen toestemming geeft maar wel transacties hebt gedaan met mensen die wel toestemming hebben gegeven belanden die transacties alsnog bij Google. Dat vind ik erg bezwaarlijk.
  donderdag 10 januari 2019 @ 08:11:55 #20
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_184314146
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 08:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ja leuk, maar als je zelf geen toestemming geeft maar wel transacties hebt gedaan met mensen die wel toestemming hebben gegeven belanden die transacties alsnog bij Google. Dat vind ik erg bezwaarlijk.
Goed punt.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_184314284
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 07:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Waarom werkt de politiek hier aan mee?
geld?
pi_184314320
quote:
99s.gif Op donderdag 10 januari 2019 07:01 schreef bijdehand het volgende:

[..]

De toestemming zal wel via de bank lopen, denk je niet.

[..]

Dan is het geen expliciete toestemming, lijkt mij.
nou, dat denk ik niet, google klopt gewoon aan bij de bank en zegt, deze slimmerd heeft mij toestemming gegeven, dus kom op met die gegevens, je moet waarschijnlijk wel degelijk Google machtigen hiervoor.

En of de bank dat dan ook werkelijk gaat controleren is nog maar even afwachten.

zelfde als met automatische afschrijvingen.
  donderdag 10 januari 2019 @ 08:37:26 #23
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184314354
PSD2 regels ...
quote:
Toegang tot betaalrekening door derde partijen
Vooral over één van de wijzigingen is veel te doen; banken zijn verplicht om derde partijen toegang te geven tot de betaalrekening van hun klanten, mits:

de klant daar zelf toestemming voor geeft aan zijn bank;
dit gaat per aanbieder (derde partij): consumenten die een partij toestemming geven, geven dat alleen aan die ene partij.
de derde partij een vergunning heeft van de DNB of een andere toezichthouder uit de Europese Unie.
Een voorbeeld van zo’n derde partij is een bedrijf dat digitale huishoudboekjes aanbiedt. Zo’n partij heeft dan direct toegang tot je betaalgegevens, ook als je rekeningen bij meerdere banken hebt. Zo kun je een totaaloverzicht krijgen van al je inkomsten en uitgaven.

Welke nieuwe partijen diensten (bijvoorbeeld apps) gaan aanbieden die gebruikmaken van je betaalgegevens is nog niet bekend.
Hier de 'waarom?' :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184314675
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 08:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ja leuk, maar als je zelf geen toestemming geeft maar wel transacties hebt gedaan met mensen die wel toestemming hebben gegeven belanden die transacties alsnog bij Google. Dat vind ik erg bezwaarlijk.
Dat is zeker een goed punt.

Net als met gmail, je hoeft dat niet te gebruiken maar als je contacten het wel gebruiken leest google alsnog je mail.

Ik heb het vaker gezegd, google weet veel te veel, en heeft daardoor veel te veel macht, en dat is iets waar we ons zorgen over zouden moeten maken.
  donderdag 10 januari 2019 @ 09:20:08 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184314775
Die tech-giganten Google, Facebook, Amazon worden echt veel te machtig. Die weten waar je naar zoekt, op welke pagina's je komt, welke telefoongesprekken je voert, wat je allemaal koopt, waar je gedl aan betaald, wat je verdient en waar je bent. Altijd. 24/7.
Het wordt tijd dat deze bedrijven verplicht gesplitst worden. Nergens voor nodig dat Google ook telecom, webwinkel en bank is. Laat hun de zoekmachine zijn, iemand anders de bank, iemand anders de webshop. En een verbod op het uitwisselen van gegevens.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184314820
quote:
2s.gif Op donderdag 10 januari 2019 08:03 schreef Citizen.Erased het volgende:
Waarom ligt de focus hier specifiek op Google? Die weten natuurlijk veel van je maar zou me meer zorgen maken over nieuwe derde partijen die op een zelfde manier toegang kunnen krijgen tot je betaalgegevens.
True. Denk dat Google mij inmiddels zelfs beter kent dan ikzelf :')
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_184314829
quote:
De mogelijkheid voor derde partijen om inzicht te krijgen in bankgegevens, is onderdeel van de nieuwe Europese betaalrichtlijn PSD2. In Nederland wordt de richtlijn naar verwachting later dit jaar van kracht: de Eerste en Tweede Kamer zijn al akkoord.
But whyyy?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_184314960
quote:
99s.gif Op donderdag 10 januari 2019 06:42 schreef bijdehand het volgende:
Moet je eerst expliciet toestemming geven... zal dus wel loslopen.
Als bijvoorbeeld jouw sportclub of andere mensen in jouw directe omgeving toestemming geven, dan hebben ze automatisch ook een deel van jouw gegevens.
pi_184314986
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 09:25 schreef habitue het volgende:

[..]

But whyyy?
Volgens de Rabobank is het hierom nuttig:

quote:
Wat zijn de voordelen van PSD2?
Verwacht wordt dat je door de nieuwe regelgeving het gebruiksgemak van financiële diensten veel hoger wordt. Zo kun je bijvoorbeeld ook via niet-financiële bedrijven betalingen doen, je rekeninginformatie ophalen en je saldo checken.

Dit betekent ook dat wij jou nog beter kunnen helpen om je inzicht in je totale financiële situatie te geven.

Je kunt bijvoorbeeld toestemming geven om de betaalrekening van een andere bank op te nemen in het rekeningoverzicht van Rabo Online Bankieren (Rabo Internetbankieren) en de Rabo Bankieren App.
Vanuit Online Bankieren en de App kun je ook betalingen van je rekeningen bij andere banken doen, zonder dat je bij andere banken hoeft in te loggen.
Heb je een betaalrekening bij Bunq? Dan kun je er nu al voor kiezen om deze rekening in Rabobank Online bankieren toe te voegen. Zo heb je al je rekeningen in één overzicht. Je vindt deze functie in de app of binnen Rabo Online Bankieren bij: Zelf regelen -> Externe rekening. Daar lees je ook hoe je de rekening kunt toevoegen.
Wat me op z'n minst gedeeltelijk "voordelen" lijken waarvan het nut te betwijfelen is, waarom zou ik bijvoorbeeld bij een niet-financiele instelling m'n saldo moeten kunnen checken? Zeker in een tijd van apps op je telefoon en dergelijk kan je dat op elk gewenst moment al doen bij de eigen bank.

Tevens lijkt dit me, zoals al eerder gesteld in dit topic, een flink gat in het het respecteren van de wensen mbt degenen die geen toestemming geven:

quote:
Als ik geen toestemming geef, kan een bedrijf dan wel een overboeking zien?

Ja, dat kan. Stel je maakt geld over aan iemand anders. En degene aan wie je geld overmaakt heeft een bedrijf of instelling wél toestemming gegeven voor het bekijken van zijn bij- en afschrijvingen. Dan is deze overboeking bij dat bedrijf of die instelling straks zichtbaar als binnenkomende betaling. Daarbij kunnen je naam, rekeningnummer, de omschrijving en het door jou overgemaakte bedrag worden getoond.
  donderdag 10 januari 2019 @ 09:34:33 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184314995
Orwell zou er trots op zijn.
pi_184315085
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 09:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Volgens de Rabobank is het hierom nuttig:

[..]

Wat me op z'n minst gedeeltelijk "voordelen" lijken waarvan het nut te betwijfelen is, waarom zou ik bijvoorbeeld bij een niet-financiele instelling m'n saldo moeten kunnen checken? Zeker in een tijd van apps op je telefoon en dergelijk kan je dat op elk gewenst moment al doen bij de eigen bank.

Tevens lijkt dit me, zoals al eerder gesteld in dit topic, een flink gat in het het respecteren van de wensen mbt degenen die geen toestemming geven:

[..]

Ik lees echt 0,0 dingen van, nou dat lijkt me handig zeg! Het is nogmaals een serieuze inbreuk in de privacy van mensen. Vooral om die laatste quote van jou inderdaad.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_184315145
Ongelofelijk. Eerst de AVG invoeren om de privacy van de burger te beschermen en vervolgens psd2 invoeren waardoor een enorm privacy gat ontstaat
pi_184315410
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2019 08:37 schreef SicSicSics het volgende:
PSD2 regels ...

[..]

Hier de 'waarom?' :)
Maar welk probleem wordt er mee opgelost? Ik zie het niet.
pi_184315526
Het verhaaltje van De Nederlandsche Bank is ook wel interessant, ik denk dat het dikgedrukte vrij doorslaggevend was om hiermee te komen. Met name "de consumenten beter beschermen" en "de veiligheid van betalingen vergroten" zie ik eigenlijk niet zo snel gebeuren hierdoor...

quote:
Waarom is PSD2 ingevoerd?
PSD2 heeft vijf doelen:

De concurrentie in de Europese betaalmarkt bevorderen
Innovaties in het betalingsverkeer beter mogelijk maken
De consumenten beter beschermen
De veiligheid van betalingen vergroten
Bijdragen aan één Europese betaalmarkt.
Deze doelstellingen verklaren dat PSD2 nieuwe typen betaalinstellingen toelaat tot het betalingsverkeer. Dit betekent meer concurrentie. PSD2 leidt er toe dat zowel banken als nieuwe betaalinstellingen nieuwe diensten kunnen aanbieden. Zo is er innovatie. De consument wordt beter beschermd en betalingen worden veiliger, doordat tal van eisen voor de banken en betaalinstellingen zijn aangescherpt. Deze eisen en de aanvullende afspraken daarover gelden in de gehele Europese Unie. Daarmee komt één Europese betaalmarkt dichterbij.
Verder zie ik echt niet in waarom het zo belangrijk is om de markt open te stellen voor veel meer aanbieders. Ik kan tegenwoordig met de eigen bank overal bankieren waar het me uitkomt, voor persoonlijke kleine transacties gebruik ik nog steeds contant, er is paypal & co voor online internationale betalingen, en voor mensen die daar behoefte aan hebben bestaan er al decennia credit cards en cheques. Zowel als ondernemer zijnde (ik heb helemaal geen trek in, zoals de DNB dat stelt, "nieuwe derde partijen die tussen uw bedrijf en uw bank kunnen gaan zitten") als in de rol van consument (hebben jullie bij een eenvoudige betaling wel eens gedacht van "oh, kon ik dit bedrijf maar direct inzicht geven in al m'n gegevens?" Ik iig niet...). Met de moderne technologie vind ik de mogelijkheden tot het doen van transacties divers en toereikend genoeg, de markt overspoelen met allerlei niet-financiele aanbieders met ongetwijfeld bijbedoelingen lijkt me alleen maar verwarring en misbruik in de hand werken.
pi_184315579
quote:
15s.gif Op donderdag 10 januari 2019 10:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Het verhaaltje van De Nederlandsche Bank is ook wel interessant, ik denk dat het dikgedrukte vrij doorslaggevend was om hiermee te komen. Met name "de consumenten beter beschermen" en "de veiligheid van betalingen vergroten" zie ik eigenlijk niet zo snel gebeuren hierdoor...

[..]

Verder zie ik echt niet in waarom het zo belangrijk is om de markt open te stellen voor veel meer aanbieders. Ik kan tegenwoordig met de eigen bank overal bankieren waar het me uitkomt, voor persoonlijke kleine transacties gebruik ik nog steeds contant, er is paypal & co voor online internationale betalingen, en voor mensen die daar behoefte aan hebben bestaan er al decennia credit cards en cheques. Zowel als ondernemer zijnde (ik heb helemaal geen trek in, zoals de DNB dat stelt, "nieuwe derde partijen die tussen uw bedrijf en uw bank kunnen gaan zitten") als in de rol van consument (hebben jullie bij een eenvoudige betaling wel eens gedacht van "oh, kon ik dit bedrijf maar direct inzicht geven in al m'n gegevens?" Ik iig niet...). Met de moderne technologie vind ik de mogelijkheden tot het doen van transacties divers en toereikend genoeg, de markt overspoelen met allerlei niet-financiele aanbieders met ongetwijfeld bijbedoelingen lijkt me alleen maar verwarring en misbruik in de hand werken.
Het neoliberale dogma van de EU natuurlijk. De markt moet opengezet worden voor zoveel mogelijk aanbieders. Ongeacht of dat ten koste gaat van de privacy van de burger.
pi_184316215
Ideaal dit, hopelijk komt Starmoney ook naar Nederland.

Dit is wel een interessant artikeltje:
https://www.ftm.nl/artikelen/psd2-ole?share=1

Ik maak me nog niet enorm zorgen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 10 januari 2019 @ 11:45:02 #37
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184316853
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 10:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Maar welk probleem wordt er mee opgelost? Ik zie het niet.
Dat is ook lastig te zeggen. Het idee is om disruptieve (?) nieuwe diensten aan te kunnen bieden.

Bijvoorbeeld de boekhoudapps die nu al op de ZZP markt aangeboden worden. Of GRIP van ABN, maar dan third party en met al je rekeningen ipv. alleen met ABN.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 10 januari 2019 @ 11:48:58 #38
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184316915
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 10:15 schreef grimselman het volgende:
Het neoliberale dogma van de EU natuurlijk. De markt moet opengezet worden voor zoveel mogelijk aanbieders. Ongeacht of dat ten koste gaat van de privacy van de burger.
Gelul natuurlijk. :*
Maar laat de onderbuik maar lekker rommelen! :D

quote:
Privacy
De toegang van derde partijen tot jouw betaalrekening kan voordelen hebben, zoals een totaaloverzicht van al je uitgaven en inkomsten als je betaal- en spaarrekeningen bij verschillende banken hebt.

Partijen krijgen alleen toegang als een consument 'uitdrukkelijke toestemming' heeft gegeven. De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft voor die partijen verduidelijkt waar die 'uitdrukkelijke toestemming' aan moet voldoen, zoals:

De manier waarop toestemming gevraagd wordt moet onder meer vrij (je moet het kunnen weigeren en mag daar geen nadeel van ondervinden), ondubbelzinning (toestemming geven moet een duidelijke actieve handeling zijn) en specifiek (toestemming moet steeds gelden voor een specifieke verwerking en een specifiek doel) zijn.
Consumenten moeten de toestemming weer makkelijk kunnen intrekken.
Maar consumenten moeten wel bewust zijn van welke gegevens ze delen met welke derde partijen. Die derde partijen kunnen ook in een andere land van de Europese Unie een vergunning aanvragen, waardoor ze in ieder geval niet onder Nederlands toezicht vallen. Het is niet uitgesloten dat daar partijen tussen zitten die minder zorgvuldig met je gegevens omgaan met alle mogelijke gevolgen van dien. Wie niet in zee gaat met zo’n derde partij loopt in ieder geval geen gevaar.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184317505
quote:
6s.gif Op donderdag 10 januari 2019 11:48 schreef SicSicSics het volgende:
De toegang van derde partijen tot jouw betaalrekening kan voordelen hebben, zoals een totaaloverzicht van al je uitgaven en inkomsten als je betaal- en spaarrekeningen bij verschillende banken hebt.

Partijen krijgen alleen toegang als een consument 'uitdrukkelijke toestemming' heeft gegeven. De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft voor die partijen verduidelijkt waar die 'uitdrukkelijke toestemming' aan moet voldoen, zoals:

Je hebt de rest van het draadje niet gelezen? Het probleem zit hem in het feit dat een transactie altijd iets is tussen twee rekeningen. De debiteur en de crediteur. De derde partij heeft dus ook toegang tot een deel van de transacties van iemand die zijn rekening niet heeft opengesteld. Dat is een fikse privacy lek.

Dan hebben we nog een tweede privacy probleem. Uit een betaling aan een politieke partij, of kerk o.i.d. valt een bijzonder persoonsgegeven af te leiden. Dat mag volgens de AVG helemaal niet verwerkt worden door zo'n 3e partij.
  donderdag 10 januari 2019 @ 12:31:45 #40
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_184317538
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 06:53 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Dat wordt waarschijnlijk zoiets als accepteren of (alle) google diensten verlaten.

Wat een perverse wetgeving overigens.
Juist uitstekende wetgeving. Dit gaat ons betaalsysteem veel sneller en betrouwbaarder maken.
Ook het einde van iDeal trouwens.
  donderdag 10 januari 2019 @ 12:44:55 #41
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184317760
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 09:20 schreef LXIV het volgende:
Die tech-giganten Google, Facebook, Amazon worden echt veel te machtig. Die weten waar je naar zoekt, op welke pagina's je komt, welke telefoongesprekken je voert, wat je allemaal koopt, waar je gedl aan betaald, wat je verdient en waar je bent. Altijd. 24/7.
Het wordt tijd dat deze bedrijven verplicht gesplitst worden. Nergens voor nodig dat Google ook telecom, webwinkel en bank is. Laat hun de zoekmachine zijn, iemand anders de bank, iemand anders de webshop. En een verbod op het uitwisselen van gegevens.
Waarom zouden ze... je bent niet verplicht de producten te gebruiken.
pi_184317807
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 12:44 schreef xzaz het volgende:

[..]

Waarom zouden ze... je bent niet verplicht de producten te gebruiken.
Maar als je een betaling doet aan iemand die er wel gebruik van maakt....
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_184317851
Wat heeft een fucking zoekmachine in mijn bankrekening te zoeken?
Eens kijken
pi_184318041
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 06:53 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Dat wordt waarschijnlijk zoiets als accepteren of (alle) google diensten verlaten.

Wat een perverse wetgeving overigens.
Ben ik bang voor en de verantwoordelijken voor het 'verkopen' van de bankgegevens in de politiek, mogen van mij hangen hiervoor.

Als google het houdt bij alleen gebruik voor hun betaal dienst, zou het logisch zijn. Maar we kennen google en andere techreuzen inmiddels. Dit schept weer een mogelijkheid en dan wordt het overal voor gebruikt.
Straks moet je voor je kattenfilmpje op youtube zeker hier ook toestemming voor verlenen...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184318101
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 09:25 schreef habitue het volgende:

[..]

But whyyy?
Voor bijvoorbeeld kasboek-programma's, budgetting software, administratiepakketten etc. Tot nu toe moet je als gebruiker eerst zelf een export maken uit je internetbankieromgeving en deze zelf inladen in het programma. Dat is nodig omdat er geen protocol bestond om die gegevens uit te wisselen. Makers van dit soort applicaties moeten dus ook converters maken voor elk specifiek formaat dat elke bank gebruikt. En dat is onhandig.

Nu is dat protocol er wel dus kan je als gebruiker een applicatie of dienst toegang geven tot je bankgegevens zodat deze automatisch ingelezen kunnen worden, zonder handmatige tussenstap. Dat scheelt ook heel veel werk voor de ontwikkelaars. Op zich is dat echt wel een grote verbetering.

Maar je moet als gebruiker wel heel goed en kritisch nadenken over wie je precies toegang gaat geven tot je gegevens, en wat die partij precies ermee gaat doen. Als het bijvoorbeeld een desktop-applicatie van davilex ofzo is dan is het risico laag (de data verlaat meestal je computer dan niet) maar bij google staat al je data in "the cloud" en is de kans heel groot dat je data gebruikt wordt voor advertenties en meer.
pi_184318229
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 12:44 schreef xzaz het volgende:

[..]

Waarom zouden ze... je bent niet verplicht de producten te gebruiken.
Inmiddels kun je bijna niet meer om ze heen als je op internet iets wil doen. Zelfs een overheid gooit alles naar internet mbt je hele hebben en houden.

Dit is geen slecht idee.

via je os wat van microsoft, google of apple is gebruik je een browser welke van precies die 3 zijn waarmee je uiteindelijk op je bankgegevens gaat rommelen en je overheidscommunicatie.

Realiseer je dat even. Je gebruikt altijd iets van die gasten en misbruik ligt om de hoek, wat al gebeurd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184318255
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 12:50 schreef Maharski het volgende:
Wat heeft een fucking zoekmachine in mijn bankrekening te zoeken?
Niks.
Maar volgens sommigen is dat een prima idee... raar maar waar.

Dat de politiek hier weer toestemming voor heeft verleent, is wederom een getuige dat ze er niet de vertegenwoordiging zijn van hun electoraat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184318373
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:11 schreef Red_85 het volgende:
Niks.
Maar volgens sommigen is dat een prima idee... raar maar waar.

Dat de politiek hier weer toestemming voor heeft verleent, is wederom een getuige dat ze er niet de vertegenwoordiging zijn van hun electoraat.
Ik vind het zeer naar idee, en ben er fel op tegen! Opdonderen. M'n laatste stukje privé gvd.
Eens kijken
pi_184318417
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:16 schreef Maharski het volgende:

[..]

Ik vind het zeer naar idee, en ben er fel op tegen! Opdonderen. M'n laatste stukje privé gvd.
Exact.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 10 januari 2019 @ 13:21:23 #50
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184318467
Jep, erg waardevolle data.

Ik vermoed dat Google inderdaad met een ‘handig en gratis’ boekhoudprogramma gaat komen. Vervolgens mogen ze je betaalgegevens uiteraard gebruiken voor marketingdoeleinden, profiling, etc.

En ja, een groot deel van Nederland zal dat ongetwijfeld handig vinden, waardoor zoals sommigen al opmerken, ze ook veel betaalgegevens inzichtelijk krijgen van mensen die níet deelnemen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184318470
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 08:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ja leuk, maar als je zelf geen toestemming geeft maar wel transacties hebt gedaan met mensen die wel toestemming hebben gegeven belanden die transacties alsnog bij Google. Dat vind ik erg bezwaarlijk.
Ja dit is een hele verkeerde stap. :N

Google begint veel te groot te worden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 10 januari 2019 @ 13:25:37 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184318517
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja dit is een hele verkeerde stap. :N

Google begint veel te groot te worden.
Dat gaat niet alleen om Google, maar ook om iedere andere organisatie die inzicht heeft in de rekening van degene waaraan jij een betaling hebt gedaan of waarvan je een betaling hebt ontvangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 10 januari 2019 @ 13:34:38 #53
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184318647
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 12:29 schreef grimselman het volgende:
Je hebt de rest van het draadje niet gelezen? Het probleem zit hem in het feit dat een transactie altijd iets is tussen twee rekeningen. De debiteur en de crediteur. De derde partij heeft dus ook toegang tot een deel van de transacties van iemand die zijn rekening niet heeft opengesteld. Dat is een fikse privacy lek.
En wie zegt er dat die niet geanonimiseerd moeten worden op het moment dat jij niet uitdrukkelijk toestemming hebt gegeven? :)
quote:
Dan hebben we nog een tweede privacy probleem. Uit een betaling aan een politieke partij, of kerk o.i.d. valt een bijzonder persoonsgegeven af te leiden. Dat mag volgens de AVG helemaal niet verwerkt worden door zo'n 3e partij.
Als het niet AVG proof is, dan is het toch geen probleem; dan mag het niet en dan moet de derde partij aantonen dat ze netjes conform de AVG handelen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 10 januari 2019 @ 13:37:36 #54
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184318693
quote:
6s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:34 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En wie zegt er dat die niet geanonimiseerd moeten worden op het moment dat jij niet uitdrukkelijk toestemming hebt gegeven? :)

quote:
Als ik geen toestemming geef, kan een bedrijf dan wel een overboeking zien?
Ja, dat kan. Stel je maakt geld over aan iemand anders. En degene aan wie je geld overmaakt heeft een bedrijf of instelling wél toestemming gegeven voor het bekijken van zijn bij- en afschrijvingen. Dan is deze overboeking bij dat bedrijf of die instelling straks zichtbaar als binnenkomende betaling. Daarbij kunnen je naam, rekeningnummer, de omschrijving en het door jou overgemaakte bedrag worden getoond.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 10 januari 2019 @ 13:42:21 #55
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184318758
quote:
Dat is dan inderdaad een valide punt van zorg! :)
Privacy First en de Consumentenbond hebben dit ook al aangekaart en tegenvoorstellen gedaan. Ben benieuwd wat daaruit gaat komen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184318777
quote:
99s.gif Op donderdag 10 januari 2019 06:42 schreef bijdehand het volgende:
Moet je eerst expliciet toestemming geven... zal dus wel loslopen
zullen ze wel binnenkort een http://gbanking.com -service beginnen waar mensen helemaal gratis hun bankacount kunnen koppelen en beheren...
hooguit krijg je advertenties voor bepaalde producten te zien.

de ene voor leuke wanna-have's, vakanties, auto's, drank en dure prositutee's.
en de anderen voor schuldhulpverlening
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_184318788
quote:
6s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:42 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is dan inderdaad een valide punt van zorg! :)
Privacy First en de Consumentenbond hebben dit ook al aangekaart en tegenvoorstellen gedaan. Ben benieuwd wat daaruit gaat komen.
Radar heeft hier al (minstens) twee uitzendingen over gemaakt. Deze week en een tijd terug (2017?).

Daar wordt door deskundigen op nog meer “punten van zorg” gewezen. Kijktip dus.
  donderdag 10 januari 2019 @ 13:48:06 #58
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184318839
quote:
6s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:42 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is dan inderdaad een valide punt van zorg! :)
Privacy First en de Consumentenbond hebben dit ook al aangekaart en tegenvoorstellen gedaan. Ben benieuwd wat daaruit gaat komen.
Punt is natuurlijk dat juist die informatie handig is om te exporteren.

Net zoals als je nu je bankgegevens handmatig exporteert voor je boekhoudprogramma, dan wil je dat boekingen automatisch worden gecategoriseerd adhv de tegenrekening, opmerking, etc
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 10 januari 2019 @ 13:48:58 #59
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184318852
Gewoon niet doen. Betalen via apps is niet zo veilig.
pi_184318853
quote:
6s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:34 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En wie zegt er dat die niet geanonimiseerd moeten worden op het moment dat jij niet uitdrukkelijk toestemming hebt gegeven? :)

[..]

Als het niet AVG proof is, dan is het toch geen probleem; dan mag het niet en dan moet de derde partij aantonen dat ze netjes conform de AVG handelen.
Ja, dat is de theorie. De praktijk is dat de AVG voornamelijk een papieren wet is, en dat de overheid helemaal niet de capaciteit of mogelijkheid heeft om de naleving van de wet te controleren. Hoe kunnen ze bijvoorbeeld bij een partij als google echt controleren of geanonimiseerde data daadwerkelijk geanonimiseerd is, en dat dit niet alleen een front is maar dat alle data nog intact ergens op een andere server staat? Retorische vraag natuurlijk, dat kan helemaal niemand. Wat betreft de AVG moeten we over het algemeen iedereen maar op hun mooie blauwe ogen vertrouwen.
pi_184318872
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:48 schreef kaasplankje het volgende:
Gewoon niet doen. Betalen via apps is niet zo veilig.
Daar gaat dit helemaal niet over. Bovendien, betalen via apps is veilig genoeg, veiliger dan contant betalen (want de kans op beroving is dan veel hoger).
  donderdag 10 januari 2019 @ 13:54:28 #62
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184318927
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:50 schreef Farenji het volgende:

[..]

Daar gaat dit helemaal niet over. Bovendien, betalen via apps is veilig genoeg, veiliger dan contant betalen (want de kans op beroving is dan veel hoger).
Daar gaat het wel over. En een kind van 12 kan het hacken.
pi_184318972
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat gaat niet alleen om Google, maar ook om iedere andere organisatie die inzicht heeft in de rekening van degene waaraan jij een betaling hebt gedaan of waarvan je een betaling hebt ontvangen.
Maar die zien geanonimiseerde transacties toch?


Edit: Ah ook niet eens, dat maakt het helemaal verwerpelijk ja. :r
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184318988
Europa is echt een internetkolonie aan het worden van de Amerikanen. Dag cybersoevereiniteit. Vanuit Californië en Washington D.C. wordt besloten wat met het Europese internet gebeurt. De Yanks hebben het voordeel van een markt van 320 miljoen inwoners met een taal waardoor bedrijven snel groot kunnen worden en dan naar het buitenland kunnen om markten in te gaan nemen onder de noemer vrije markt.

[ Bericht 46% gewijzigd door Jellereppe op 10-01-2019 14:09:16 ]
pi_184319035
Als ik iets koop of geld overmaak naar een persoon of bedrijf, dan zijn dat privézaken waarvan ik niet wil dat anderen daar gewoon inzicht in hebben. Ik zou het ook niet accepteren als Bol.com of mijn ziektekostenverzekering al mijn betalingen openbaar maakt.

Maar als Bol of Achmea straks geld kunnen krijgen om die gegevens aan Google te verkopen, dan mag dat dus gewoon. Of begrijp ik dat nu verkeerd?

Walgelijke ontwikkeling waarvan het onbegrijpelijk is dat de eerste en tweede kamer daar zomaar toestemming voor geven. Zonder dat dat zelfs groot in het nieuws komt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_184319059
Ik vind het allemaal niet zo vet hoe alles is gekoppeld tegenwoordig (ja oud wijf).
Laatst nieuwe laptop gekocht en er staan verdomme verjaardagen in de kalender van mensen van de middelbare school die ik al tig jaar niet gesproken heb. :N
  donderdag 10 januari 2019 @ 14:03:49 #67
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184319069
Betalen met je smartphone is zoo 2008.

  donderdag 10 januari 2019 @ 14:07:13 #68
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184319109
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Inmiddels kun je bijna niet meer om ze heen als je op internet iets wil doen. Zelfs een overheid gooit alles naar internet mbt je hele hebben en houden.

Dit is geen slecht idee.

via je os wat van microsoft, google of apple is gebruik je een browser welke van precies die 3 zijn waarmee je uiteindelijk op je bankgegevens gaat rommelen en je overheidscommunicatie.

Realiseer je dat even. Je gebruikt altijd iets van die gasten en misbruik ligt om de hoek, wat al gebeurd.
quote:
via je os wat van microsoft, google of apple is
Nogmaals je bent niet verplicht om ze te gebruiken.
  donderdag 10 januari 2019 @ 14:07:52 #69
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184319121
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar die zien geanonimiseerde transacties toch?


Edit: Ah ook niet eens, dat maakt het helemaal verwerpelijk ja. :r
Als ze anonimiseren hebben mensen niks meer aan het exporteren.

De enige redenen die ik kan bedenken dat je betaalgegevens wilt exporteren naar een derde bedrijf is voor huishoudboekjes, automatisch betalingen verwerken, etc. Dan heb je niks aan anonieme mutaties.

Overigens gebeurt dat nu ook al hoor, verwerking van betaalgegevens door derden voor bovengenoemde doeleindes. Boekhoedpakketten als eboekhouden.nl bieden ook import aan. Alleen moet je dan zelf nog een tussenstap doen door te exporteren bij je bank.

Deze regelgeving maakt het vooral eenvoudiger.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184319153
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als ik iets koop of geld overmaak naar een persoon of bedrijf, dan zijn dat privézaken waarvan ik niet wil dat anderen daar gewoon inzicht in hebben. Ik zou het ook niet accepteren als Bol.com of mijn ziektekostenverzekering al mijn betalingen openbaar maakt.

Maar als Bol of Achmea straks geld kunnen krijgen om die gegevens aan Google te verkopen, dan mag dat dus gewoon. Of begrijp ik dat nu verkeerd?

Walgelijke ontwikkeling waarvan het onbegrijpelijk is dat de eerste en tweede kamer daar zomaar toestemming voor geven. Zonder dat dat zelfs groot in het nieuws komt.
Nee google kan apps ontwikkelen voor verwerking van alle bankgegevens van Bol of Achmea en zo dus aan betaalgegevens van klanten van Bol en Achmea komen terwijl die klanten zelf er (bewust) geen gebruik van maken.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  donderdag 10 januari 2019 @ 14:10:53 #71
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184319157
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:54 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Daar gaat het wel over. En een kind van 12 kan het hacken.
:')
  donderdag 10 januari 2019 @ 14:11:29 #72
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184319163
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:54 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Daar gaat het wel over. En een kind van 12 kan het hacken.
Tuurlijk joh :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 10 januari 2019 @ 14:12:01 #73
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184319167
Kennelijk ben ik de enige die niets te verbergen heeft. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 10 januari 2019 @ 14:12:18 #74
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184319171
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:12 schreef Hyperdude het volgende:
Kennelijk ben ik de enige die niets te verbergen heeft. :)
Waar woon je?
pi_184319172
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:07 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als ze anonimiseren hebben mensen niks meer aan het exporteren.

De enige redenen die ik kan bedenken dat je betaalgegevens wilt exporteren naar een derde bedrijf is voor huishoudboekjes, automatisch betalingen verwerken, etc. Dan heb je niks aan anonieme mutaties.

Overigens gebeurt dat nu ook al hoor, verwerking van betaalgegevens door derden voor bovengenoemde doeleindes. Boekhoedpakketten als eboekhouden.nl bieden ook import aan. Alleen moet je dan zelf nog een tussenstap doen door te exporteren bij je bank.

Deze regelgeving maakt het vooral eenvoudiger.
Ook die boekhoudpakketten hebben al automatische koppelingen met de grote banken die je kunt activeren, dan wordt alles elke nacht automatisch ingeladen.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  donderdag 10 januari 2019 @ 14:13:10 #76
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184319187
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:12 schreef xzaz het volgende:

[..]

Waar woon je?
Naast je moeder. *O*
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_184319205
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:10 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Nee google kan apps ontwikkelen voor verwerking van alle bankgegevens van Bol of Achmea en zo dus aan betaalgegevens van klanten van Bol en Achmea komen terwijl die klanten zelf er (bewust) geen gebruik van maken.
Ze krijgen toestemming om alle betalingen van klanten aan dat bedrijf in te zien. Google heeft een groot financieel belang bij het weten wat voor ziektes/ medische gegevens mensen hebben of om te weten wie wat koopt bij een bedrijf als Bol.com

Met deze wet kan een zorgverzekeraar of Bol.com gewoon al die gegevens van klanten verkopen aan google. Zodat Google precies weet waar jij allemaal voor behandeld bent en wat voor spulletjes jij allemaal koopt bij Bol.com

Zonder dat jij ooit ergens toestemming voor hebt gegeven aan Google of wie dan ook.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 10 januari 2019 @ 14:15:04 #78
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184319215
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:12 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Ook die boekhoudpakketten hebben al automatische koppelingen met de grote banken die je kunt activeren, dan wordt alles elke nacht automatisch ingeladen.
Kan je nagaan :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 10 januari 2019 @ 14:16:01 #79
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184319229
quote:
12s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:13 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Naast je moeder. *O*
Goeie.
pi_184319640
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:54 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Daar gaat het wel over. En een kind van 12 kan het hacken.
Tuurlijk knul.
pi_184321323
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 12:31 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Juist uitstekende wetgeving. Dit gaat ons betaalsysteem veel sneller en betrouwbaarder maken.
Ook het einde van iDeal trouwens.
Dat hoeft heel niet op deze privacyschendende manier. Bovendien: wat is het probleem nu dan? En waarom niet meteen doorschakelen naar blockchain tech?
  donderdag 10 januari 2019 @ 16:50:19 #82
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_184321729
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:27 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Dat hoeft heel niet op deze privacyschendende manier. Bovendien: wat is het probleem nu dan? En waarom niet meteen doorschakelen naar blockchain tech?
Omdat blockchain hier werkelijk helemaal niets mee te maken heeft.
  donderdag 10 januari 2019 @ 16:52:17 #83
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_184321771
quote:
99s.gif Op donderdag 10 januari 2019 06:42 schreef bijdehand het volgende:
Moet je eerst expliciet toestemming geven... zal dus wel loslopen.
Gewoon wegstoppen in de T&C

Die worden niet gelezen expliciet toegestemd
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_184321846
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:50 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Omdat blockchain hier werkelijk helemaal niets mee te maken heeft.
Jij begrijpt het duidelijk niet. Blockchain is de oplossing voor alles! Zelfs voor niet bestaande problemen is blockchain de oplossing. Het maakt niet uit wat, blockchain maakt alles beter. Tegenwoordig poets ik zelfs mijn tanden met blockchain, en ik kijk echt enorm neer op al die neandertalers die het nog met tandpasta doen, de sukkels.
pi_184322131
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:07 schreef xzaz het volgende:

[..]

[..]

Nogmaals je bent niet verplicht om ze te gebruiken.
Is dat wel zo?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 10 januari 2019 @ 18:10:44 #86
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184323349
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 08:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ja leuk, maar als je zelf geen toestemming geeft maar wel transacties hebt gedaan met mensen die wel toestemming hebben gegeven belanden die transacties alsnog bij Google.
Hoe weet je dat?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184323594
PSD2 :')

cash _O_
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184323715
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:50 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Omdat blockchain hier werkelijk helemaal niets mee te maken heeft.
Welk probleem wordt er opgelost met deze regels?
  donderdag 10 januari 2019 @ 18:38:54 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184323873
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:55 schreef Farenji het volgende:

[..]

Jij begrijpt het duidelijk niet. Blockchain is de oplossing voor alles! Zelfs voor niet bestaande problemen is blockchain de oplossing. Het maakt niet uit wat, blockchain maakt alles beter. Tegenwoordig poets ik zelfs mijn tanden met blockchain, en ik kijk echt enorm neer op al die neandertalers die het nog met tandpasta doen, de sukkels.
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 11 januari 2019 @ 00:27:09 #90
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_184330594
Mooi man.

Nu kunnen incassobureaus en dergelijke, waar je ongetwijfeld eerst toestemming voor moet geven als je een product op een website wil kopen omdat je anders het hele product niet kan kopen, direct zien hoeveel je op je bankrekening hebt.
Ook handig bij het leggen van beslag en facturen en boetes op maat te sturen.

Nog even en derden mogen het ook zo van je bankrekening afschrijven.
Hoef je helemaal niets zelf meer te doen naast meegaan in het systeem!
pi_184330619
De hoeveelheid ongeinformeerde onzin is wel heel hoog in dit topic.
pi_184330932
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 00:30 schreef Farenji het volgende:
De hoeveelheid ongeinformeerde onzin is wel heel hoog in dit topic.
Sympathiek dat je daar dan ook meteen verandering in brengt.
pi_184330938
quote:
99s.gif Op donderdag 10 januari 2019 06:42 schreef bijdehand het volgende:
Moet je eerst expliciet toestemming geven... zal dus wel loslopen.
Als je google diensten wil gebruiken moet je van die voorwaarden accepteren. Daar zal het dan wel in kleine letters tussen staan.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 02:39:32 #94
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184331501
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:12 schreef Hyperdude het volgende:
Kennelijk ben ik de enige die niets te verbergen heeft. :)
Je domheid lijkt me anders iets wat je liever niet aan de grote klok hangt
pi_184333018
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 01:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Sympathiek dat je daar dan ook meteen verandering in brengt.
Is dit sarcasme? Heb je mijn eerdere posts in dit topic gelezen?
  zondag 13 januari 2019 @ 10:29:06 #96
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184373560
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Is dat wel zo?
Ja.
  zondag 13 januari 2019 @ 10:53:30 #97
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_184373930
quote:
99s.gif Op donderdag 10 januari 2019 06:42 schreef bijdehand het volgende:
Moet je eerst expliciet toestemming geven... zal dus wel loslopen.
Als het in de kleine lettertjes van een gebruikersovereenkomst van een update van een applicatie staat dan heb je volgens mij alsnog expliciet toestemming gegeven toch?
  zondag 13 januari 2019 @ 11:10:25 #98
168739 Red_85
'echt wel'
pi_184374188
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 10:29 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ja.
Denk dat je daarover een fijne discussie kan voeren. Die drie zijn te machtig aan het worden. Is het niet nu, dan wel over een jaar of 5 a 10.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184374347
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 02:39 schreef the-eye het volgende:

[..]

Je domheid lijkt me anders iets wat je liever niet aan de grote klok hangt
:D

quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 10:29 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ja.
Ach, kom nou. Alles om ons heen is/wordt er zo op ingericht dat we bepaalde diensten praktisch niet meer kunnen ontwijken.
  zondag 13 januari 2019 @ 12:11:12 #100
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184375182
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:55 schreef Farenji het volgende:

[..]

Jij begrijpt het duidelijk niet. Blockchain is de oplossing voor alles! Zelfs voor niet bestaande problemen is blockchain de oplossing. Het maakt niet uit wat, blockchain maakt alles beter. Tegenwoordig poets ik zelfs mijn tanden met blockchain, en ik kijk echt enorm neer op al die neandertalers die het nog met tandpasta doen, de sukkels.
:D
  zondag 13 januari 2019 @ 23:00:51 #101
65918 IBAZ
broeinest
pi_184388690
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 02:39 schreef the-eye het volgende:

[..]

Je domheid lijkt me anders iets wat je liever niet aan de grote klok hangt
Dat doet hij toch net hier.
pi_184390546
Lekker boeiend, mijn dagelijks rekening stort ik 250 euro per week op en dat is de enige die ik actief gebruik, de rest gaat allemaal automatisch en daar krijgen ze dan ook geen toegang toe. Overigens als je dit al eng vind, dan zal ik je maar niet verklappen wat google nog meer doet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')