abonnement Unibet Coolblue
pi_184313514
Na een lange tijd te hebben getwijfeld of ik dit moest posten, heb ik besloten dit toch te doen aangezien ik er zelf niet meer uitkom.

Het zit namelijk als volgt: Sinds een aantal maanden ben ik weer single. Ik heb mijn relatie na een aantal jaren beëindigd. Ik sta nog steeds volledig achter mijn besluit, omdat ik de relatie voor mijzelf al een hele tijd niet meer houdbaar vond.
Ik dacht dat mijn leven erg stabiel was ten tijde van de relatie en daarvoor. Om een aantal voorbeelden te geven;
- wanneer bijv. mijn ex gek wilde doen en goed naar de klote wilde gaan, was ik degene die daarvoor hartelijk bedankte;
- ik wilde altijd op tijd naar bed om weer fit op m'n werk te zitten;
- af en toe een feestje pakken was prima, maar het moest niet te gek worden;
- seksen prima, maar niet om 03:00 's nachts;
- etc. etc.

Voordat iedereen denkt " maar je hebt nog niks meegemaakt" of "doe niet zo neurotisch o.i.d." het volgende: ik heb jaren voor mijn relatie(s) van god los geleefd. Die levensstijl heb ik, niet zonder slag of stoot, achter mij gelaten omdat ik daar op den duur niks positiefs mee bereikte.

Ik was erg tevreden met mijn nieuwe levenswijze en relaties, echter het constant een blijk van leven moeten geven door bijv. (bijna) elke dag contact te moeten hebben heeft o.a. mijn relatie(s) opgebroken. Ik werd daar op den duur hartstikke moe van en dacht dat het single-leven mij de rust bracht waar ik al een hele tijd naar op zoek was. Niet dus!

Nu ik een aantal maanden single ben kan ik zeggen dat ik me nog nooit zo onrustig heb gevoeld en dat uit zich in het volgende;
- Constant het gevoel hebben dat ik in het bijzijn van vrijgezelle vrouwen moet zijn;
- overmatig drank- en drugsgebruik;
- constant moeten uitgaan (om maar vrouwen te kunnen scoren);
- geld uitgeven als water (stappen, drugs, dates, etc.);
- waar ik voorheen bijv. nog rust kon vinden door series te kijken, ben ik nu zo onrustig dat ik na een minuut naar een serie te kijken de afstandsbediening wegsmijt om vervolgens mijzelf vol te laten lopen en de stad in ga om te "scoren";
- etc.

Nu heb ik misschien de rust ook niet kunnen vinden, omdat ik gelijk na mijn break-up ben gaan daten, one-night-stand'ten, etc., maar het lukt mij niet goed om, zonder vrouwelijk schoon, alleen te zijn. Daarentegen heb ik wel uit mijn eerdere relaties en huidige dates geleerd dat ik absoluut geen zin heb om mij weer te committen. Ik merk nu al dat wanneer ik langer date dan twee weken, ik geen zin meer heb om te antwoorden op haar, omdat ik misschien alweer uitgekeken ben op haar? Geen idee, maar ik kom er niet uit.

Een maat van mij die, door omstandigheden, bij mij woont gaf laatst ook aan dat ik even normaal moest gaan doen, omdat hij mij nog nooit zo rusteloos had gezien. Op mijn werk merken een aantal collega's ook dat ik single en rusteloos ben, want ik krijg opmerkingen naar mijn hoofd zoals: "Zo! Laat geworden vannacht!?" en "Jezus, bij wie ben je nu weer belandt, want je ziet eruit?!"

Hulp van vrienden hierbij heeft ook geen zin, want daar krijg alleen maar (goed bedoelde) adviezen zoals: "Je moet gewoon een rebound hebben die je langere tijd kan neuken, maar waarbij je je niet hoeft te committen". Ja, aan dat soort boude shit heb ik niet zoveel.
Ik heb nu twee dates, op alle "neukertjes" na, gehad die wat langer duurde, maar op een gegeven moment raakte ik daar ook als snel op uitgekeken of irriteerde ik me aan hen.

Ik wil dus geen relatie, maar ik merk dat ik ook helemaal onrustig/leeg voel zonder relatie.
Dus mijn vraag is of jullie dit herkennen en/of jullie tips hebben hoe ik hiermee kan dealen?
pi_184313532
Neem een sabbatical van minimaal een paar maanden en vind rust in een land waar je niet in de verleiding komt om drugs of alcohol te gebruiken.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 10 januari 2019 @ 07:16:36 #3
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_184313755
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 06:17 schreef Montagui het volgende:
Neem een sabbatical van minimaal een paar maanden en vind rust in een land waar je niet in de verleiding komt om drugs of alcohol te gebruiken.
Goede. En als dat niet lukt zou een korte vakantie buitenshuis wellicht ook al wat kunnen helpen.

Verder klinkt het onrustige in perioden van single zijn alsof je of niet echt zaken hebt waar je echt warm voor loopt en daardoor stimulansen opzoekt (er valt toch een groot gat in je belevingswereld wanneer je vriendin na zoveel jaar wegvalt) of je probeert emoties te onderdrukken door per direct in andere avonturen te storten en veel te zuipen ed.

Kan je je in 1 van die mogelijkheden vinden? Zo ja, dan kun je van daaruit kijken wat je kan doen om dat rusteloze aan te pakken. Succes!
pi_184313756
Klinkt als mij vroeger. Je moet echt een andere manier vinden om met je emoties om te gaan. Ga naar de huisarts en zoek hulp!
pi_184314122
Ik snap niet zo goed waarom je meteen weer aan de date moet gaan enzo. Wat is er mis met gewoon even vrijgezel zijn?

Probeer weer rust in je leven de creëren. Niet met feesten en drugs gebruiken. Wat de posters hierboven mij ook al zeggen ga er even tussenuit.

Je hebt nogal een vreemde manier van aanpak. Alle reden waarom je niet meer met je partner wilde zijn doe je nu :?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184314836
Andere "uitlaatklep" zoeken
  donderdag 10 januari 2019 @ 09:26:18 #7
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_184314842
Alleen zijn is gewoon kut en daar moet je aan wennen. Dat gaat niet zolang je na 5minuten alweer de handdoek in de ring gooit.

Dus, niet daten, niet feesten, gewoon op de bank blijven zitten.
Ja dat rusteloze is kut, maar het went. Langzaam...

Die rebound op rebound op rebound gaan je niet helpen.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_184315167
Misschien ben je homo
pi_184315463
Zoek een hobby, of iets waar je jezelf in kwijt kan (geen drugs, seks of alcohol).

Ik wil niet meteen gaan roepen dat je hulp moet zoeken, maar het lijkt mij wel verstandig. Als je op deze manier doorgaat kom je straks in veel grotere problemen (mbt werk of vrienden die vertrekken).

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2019 10:06:55 ]
pi_184315994
Heftig wel dit. Probeer gewoon eens alleen te zijn? Dit klinkt als een highway to hell. Niet echt bevorderlijk voor je welzijn en leven. Ga praten met iemand.
pi_184316007
Begin eens met die drank en drugs af te zweren voor een langere periode. Dat geeft enorm veel onrust zowel lichamelijk als geestelijk en belet je de mogelijkheid je leven en doelen concreet onder ogen te zien.

Ga in plaats daar van intensief trainen. En wel dusdanig hard dat je zo naar de tering bent dat je om 23:00 smeekt om je bedje.


Feit dat je blijkbaar niet alleen wilt zijn is prima, veel mensen hebben dat. Ga lekker daten via Tinder of beter nog gericht zoeken op datingsites naar vrouwen die in wat rustiger vaarwater zitten dan de types die je in de stad in de kroeg zult ontmoeten. En waar je toch alleen maar weer aan de drank en drugs gaat.

De vrouwen die je daar ontmoet zit zijn over het algemeen types als je ex die houden van feesten en gek doen en je was nou juist tot de conclusie gekomen dat dat niet werkt voor jou!
blablablabla
  donderdag 10 januari 2019 @ 12:11:44 #12
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_184317266
Je hebt professionele hulp nodig....
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_184317439
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 06:06 schreef DeBlaaskaak het volgende:
hoe ik hiermee kan dealen?
waarmee dealen?

voorlopig doe je dat helemaal niet, je doet net alsof je reuze zielig bent wegens de gevolgen van je eigen keuzes wat te doen met je leven en het enige wat ik lees dat je een beetje zeurt over wat anderen je vertellen, en het jezelf-zielig-vinden...

Neem gewoon zelf verantwoordelijkheid voor je eigen leven. je 'moet' helemaal niks, je kiest er hooguit zelf voor om drugs te gebruiken of veel uit te gaan (wat vermoedelijk de belangrijkste grond is voor je onrustige en slechte gevoelens, alcohol en andere drugs zijn ook gewoon gif voor je lichaam)
doe je niet zo zielig voor onder het mom van "ik kan niet anders" en hang niet zoveel aan wat anderen je vertellen wat je zou moeten doen en zelf niet doet.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_184318228
Dus kennelijk vind je structuur en rust eigenlijk heel fijn (want dat had je in je relatie, ook al kwam het dan wel vanuit jou en had je ex er weinig mee)

En nu val je toch terug in de ruige leefstijl die je had voor je relatie en die je juist wilde afzweren. Dus ergens trekt het nog wel, toch? Ben je nou diep van binnen die rusteloze gast, of juist een gestructureerd type in de basis. En wie van de twee wil je zijn :)

Als structuur je helpt, kun je misschien "rustpunten" afspreken met jezelf. Dat je een periode met feesten/dates wel afwisselt met rustgevende dingen zoals sport, goed eten, of lekker de natuur in. Helpt dat? het een als beloning voor het ander ofzo.

En natuurlijk niet ineens geleidelijk volgas of keihard in de remmen maar langzaam aan die levensstijl wat meer rust brengen. Net zoals diëten ook niet werken moet je dit ook met behapbare stappen aanpakken lijkt me.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_184319275
Je doet het zelf...? :')
pi_184328107
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 09:26 schreef TaMieke het volgende:
Alleen zijn is gewoon kut en daar moet je aan wennen. Dat gaat niet zolang je na 5minuten alweer de handdoek in de ring gooit.

Dus, niet daten, niet feesten, gewoon op de bank blijven zitten.
Ja dat rusteloze is kut, maar het went. Langzaam...

Die rebound op rebound op rebound gaan je niet helpen.
Dit ja. Kom jezelf eens onder ogen.
Somebody that I used to know
pi_184328214
Man man man wat ironie
pi_184328728
Heb je ook vrienden waarmee je niet hoeft te stappen en gewoon een avondje op de bank kan zitten? In dat soort vriendschappen zou ik meer tijd steken, in plaats van oppervlakkige contacten en verdovende middelen. Denk dat dat voor de verwerking van je relatie prettiger is.

En als je verder niet alleen wilt zijn kun je ook gaan sporten, naar de film, een cursus volgen van iets dat je altijd al had willen doen, vrijwilligerswerk zoeken, etc. Dan vul je je avonden ook, maar is het wat minder ongezond.

Ik denk dat je gewoon het contact met een significant other mist en nu allerlei manieren zoekt om dat gat op te vullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')