abonnement Unibet Coolblue
pi_184311831
Ik zou één en ander willen moderniseren maar zou graag eens horen op welk budget ik mag rekenen.

Vloer (beneden) isoleren
Mijn vloer is niet geïsoleerd en naar het schijnt kun je je energieverbruik met 25% terugdringen als je dit doet. De investering van de isolatie zou zich na vele jaren terugbetalen.
Wat kost het om 90m² vloer te isoleren? (Ik dacht aan 5cm)

Waterlek
Ik heb een waterlek in mijn berging, waar de centrale verwarmingsketel hangt. Om dit op te lossen moet er gegraven en open gebroken worden.
Zou op zich wel kunnen omdat er ook geïsoleerd moet worden.
Ik hoorde dat ik mag rekenen op sowieso 10.000 euro om alle leidingen te vernieuwen voor een oppervlakte van 90m².

Nieuwe vloer
De vloer die er nu ligt is nog in perfecte staat, geen krassen, geen barstjes, ...
Maar er is dus een waterlek en daardoor moet de vloer opengebroken worden. Aangezien ik dit geïsoleerd wil hebben, betekend dit ook dat de chape er uit moet.
Een nieuwe vloer (incl. plaatsing komt op 10.000 euro. 90m²)

Helaas moet onze keuken uitgebroken worden omdat de buizen onder onze kasten zitten. Iemand een idee wat een nieuwe keuken kost?
Wand is 4m. en we zouden meteen ook een kookeiland zetten. Een architect die we via-via kennen sprak over 10.000 euro. Maar voor 10.000 euro heb je een instapkeuken en volgens mij maakt die architect een inschattingsfout.
Iemand een idee?

1. Wat kost chappen van 90m²
2. We hebben een budget van 25.000 euro, wat kunnen we hiermee doen?
3. Als ons budget ontoereikend is, zijn er werken die wij eventjes kunnen uitstellen om over 2à3 jaar te hervatten?
4. Hoorde iemand zeggen van 'Leg dan meteen maar vloerverwarming'. Helaas denk ik dat het daar ook niet lukt met 5000 euro?
Cindy De Vuyst
  donderdag 10 januari 2019 @ 00:12:22 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184312038
Wat is chappen?

Ga je op dit topic nog terugkomen?
K&W / Huis afschermen/beveiligen

Daar staat een opmerking in die nu ook van toepassing is: vraag het aan een aannemer ipv een architect.
So we just called him Fred
pi_184312072
Cindy De Vuyst
pi_184312231
Voor zover ik weet is in België het gebruikelijk om een dekvloer 'chappe' te noemen.

Het probleem is een beetje dat het lastig is om inschattingen te maken zonder dat je de huidige situatie goed en duidelijk omschrijft. Enkele punten:
- Heb je nu een kruipruimte onder de gehele woning? Dit verenvoudigd het isoleren van je vloer van onderen zodat die er niet geheel uitgebroken hoeft te worden.
- Bij voldoende dikte van de 'chappe'/'dekvloer' is het ook mogelijk om vloerverwarming in te frezen, daarbij is het wel belangrijk dat de vloer geisoleerd is van de onderkant zodat je niet bakken met energie de grond in pompt. Alternatief is een geisoleerde fermacel laag over je huidige vloer heen leggen en eventueel daarin vloerverwarming freezen.
- de waterlekkage kan opgespoort worden, daarvoer hoeft niet je hele vloer eruit en gerepareerd worden mag ik hopen. Zoek hiervoor een loodgieter die je kan helpen. Een kleine reparatie aan je betonnenvloer is niet duur en kan je vast zelf uitvoeren.
- een beetje keuken kost al gauw 10-15k inclusief apparatuur. Wil je wat luxer, daar zul je voor betalen. Vraag offertes op bij een keukenzaak voor een exacte indicatie voor jouw wensen.

wat jij kan laten wachten verschilt van persoon tot persoon, ik had hier de keuken al ruim 2 jaar staan voordat er frontjes op kwamen ivm specifieke wensen en bijbehorende kosten.
pi_184313150
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 00:32 schreef Randy_S het volgende:
... ik had hier de keuken al ruim 2 jaar staan voordat er frontjes op kwamen ivm specifieke wensen en bijbehorende kosten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184314741
Het was in eigen beheer uitgevoerd, en ik vond het prima op deze wijze. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')