abonnement Unibet Coolblue
pi_184309271
Ik ben zelf autistisch en heb een partner met ADHD (geen kinderen, geen huisdieren etc). Dit betekent dat we elkaar op behoorlijk veel gebieden aanvullen, maar ook dat we soms behoorlijk botsen.

Vooral op het gebied van prikkels zijn we nogal tegenovergesteld. Hij houdt van (keiharde k*t)muziek, de hele dag door. Ik heb juist behoefte aan stilte. Hij kan niet plannen, ik heb behoefte aan regelmaat.

Nouja, je snapt het plaatje.

Mijn vraag is eigenlijk: ik kom veel internetbronnen tegen over het zijn van partner-van-ADHD en partner-van-ASS, maar weinig over het zijn van zowel partner als patiënt. Ik zoek tips & trucs.

Dus eerh.. iemand suggesties? Instanties die kunnen helpen? We hebben beiden een eigen psycholoog voor onze eigen aandoeningen.
pi_184309315
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 22:05 schreef User16909 het volgende:
Hij kan niet plannen, ik heb behoefte aan regelmaat.
Misschien kun je voor hem plannen? :?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184309477
Hij kan die keiharde kutherrie toch ook met oortjes of een koptoestel zijn oren in pompen?
  Spellchecker woensdag 9 januari 2019 @ 22:16:56 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184309661
Ja hoi,

Ik heb ADHD mijn man heeft autisme. Maar ik herken mij niet in de keiharde muziek.. Ik heb. Het liefste ook rust en regelmaat. Dus wat dat betreft zie je maar ondanks het stickertje niemand is hetzelfde.

Maargoed waar mijn man het liefste zijn hele week heeft uitgepland en gestrest raakt als deze veranderen en ik iemand die op vrijdag ochtend kan beslissen om een weekend weg te gaan.

Het beste is om hier over te blijven praten. Het is wat nemen en het is wat geven in een relatie.
Maar het is niet altijd even handig :+
I solemnly swear i'm up to no good
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')