abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 januari 2019 @ 08:35:55 #26
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184314338
Nadelen van een rijbewijs?
And so is the past
pi_184314348
quote:
18s.gif Op donderdag 10 januari 2019 08:35 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Nadelen van een rijbewijs?
Altijd de bob moeten spelen als je de enige bent? Altijd moeten rijden voor familie als je de enige bent met? :+
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_184314573
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:25 schreef Koettie het volgende:
Vriend heeft een rijbewijs gehaald op z'n 18e en nu jaar of 5/6 niet meer gereden. Want we wonen in de randstad en zijn overal zo met het ov. Die zou nu niet zo in een auto durven stappen.
dit klopt, je moet wel zorgen dat je af en toe rijdt, dat hoeft heus niet dagelijks te zijn, maar wel regelmatig, anders is er een kans dat je er tegenop gaat zien en het steeds minder doet/wil.
compact en kleverig.
  donderdag 10 januari 2019 @ 09:03:35 #29
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184314578
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 08:36 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Altijd de bob moeten spelen als je de enige bent? Altijd moeten rijden voor familie als je de enige bent met? :+
Leer nee zeggen.
And so is the past
pi_184314807
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 08:35 schreef poker4lifee het volgende:

[..]

om er nog iets aan toe te voegen - zelf ook nog niet gedaan terwijl ik op mijn 18e het wel kreeg aangeboden. Maar ik hetzelfde had als jij. Randstad, alles dichtbij, veel ov opties, geen auto in het gezin. Nu heel wat jaartjes later zit ik van: op vakanties zou het af en toe wel handig zijn, hier kan het soms ook gewoon handig zijn en ook wel te doen nu ik fulltime werk.
dus achteraf wel spijt dat ik het toen niet gedaan heb, en nu staat het hoog op de to-do list.
Dus i kzou het gewoon vast doen, dan ben je er lekker vanaf :)
Dat dacht ik ook al inderdaad. Ik heb nu de tijd aangezien mijn studie momenteel niet heel belastend is. Succes met het behalen van je rijbewijs, overigens!
pi_184315020
En verder weet je nooit wat ze allemaal extra's qua regels gaan verzinnen en/of hoeveel duurder het allemaal nog wordt.

Als ik het op mijn 18e had gehaald was het iig een stuk goedkoper volgens mij (zelfs met inflatie e.d. meegerekend). Misschien ook wel makkelijker qua theorie/regels, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker (en had ik ook weinig moeite mee verder).

Misschien een onderbuikgevoel, maar heb nooit het idee dat dit soort dingen goedkoper/makkelijker wordt, eerder andersom :P
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_184315147
Maar zie je het als onervaren chauffeur zitten om op vakantie op van die bergweggetjes en drukke steden te gaan rijden? Want een rijbewijs is wel leuk, en ik zou mezelf geen onervaren chauffeur noemen, maar ik ga dus echt niet op vakantie in zuidelijke landen met een huurauto rijden.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 10 januari 2019 @ 09:53:48 #33
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_184315312
Ik heb mijn rijbewijs. Alleen al drie jaar niet gereden.
In Haarlem/MRA heb je geen auto nodig. Zou nu ook het geld niet hebben voor een auto. Heb bovendien een busabo voor de regio. Het komt een enkele keer per jaar voor mij dat het handig is om een auto te hebben.

Verder bus, trein en fiets.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_184315398
Een rijbewijs heeft alleen maar voordelen.
Kan mij geen leven voorstellen zonder dat mijn vrouwtje en ik beide een auto en rijbewijs hebben...
Ik was hier...
pi_184315421
Er zijn 3 hele goede redenen om je rijbewijs op zo jong mogelijke leeftijd te halen:

1. Hoe jonger je bent, hoe makkelijker je leert

2. Als je jong bent heb je meestal nog voldoende tijd, later met een baan/kinderen/hond/etc. wordt het een stuk lastiger in te passen

3. Het is een stukje gemak wat je koopt en wat, tenzij je als een idioot rijdt, tot op hoge leeftijd bruikbaar en beschikbaar blijft. Elke 10 jaar kan je hem, zonder vragen, verlengen tot je een jaar of 70 bent. Of je nu veel of weinig rijdt.

Nadelen van het halen zijn dat het je tijd en geld kost. Maar dat is te overzien en slechts eenmalig.
  donderdag 10 januari 2019 @ 10:05:33 #36
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_184315466
Altijd doen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_184315795
Opzich is halen altijd prettig. Kan wel fijn zijn met zoeken van een baan
pi_184318739
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 08:36 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Altijd de bob moeten spelen als je de enige bent? Altijd moeten rijden voor familie als je de enige bent met? :+
Ik speel af en toe wel taxietje voor vrienden, maar die betalen dan altijd m'n benzine dus dat maakt het al minder erg. En moeten rijden voor familie is ook geen punt, opa is 80 en durft de snelweg niet meer op, dus die 3x per jaar naar verjaardagen dat ik dan voor ze moet rijden ach
pi_184326665
Ben 27, nooit gehaald en ook geen plannen. Wel geprobeerd maar niet gelukt en heb het echt niet nodig voor werk of iets anders. Ik kom overal en om nou voor een vakantie een rijbewijs te halen...

Ken ook iemand waarbij het gezin geen auto had en op 1 iemand na niemand een rijbewijs had. Zij leven al jaren naar tevredenheid zonder en niemand mist het.

Ik zou alleen een rijbewijs halen als ik in een gehucht zou wonen of op rare tijden zou moeten werken. Trouwens TS jullie zijn mega jong, wel eens gedacht aan interrailen op vakantie? kan tot je 27 bent gratis geloof ik.

Ken erg veel mensen met rijbewijs die zo weinig rijden dat ze gevaarlijk worden als ze het wel doen. Dat moet je toch niet willen?
pi_184327487
Sowieso halen als je nu het geld en de tijd hebt.
Dit gaat later zoveel meer gedoe zijn. Eind van je studententijd waarschijnlijk of geen tijd meer vanwege die full time baan, of geen geld omdat je dat op hebt gemaakt.
Bovendien zullen veel werkgevers het ook een plus vinden als je een rijbewijs hebt, ja ook hoger onderwijs, wat dacht van al die leasebakken.
pi_184328094
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 09:44 schreef Doedezemaar het volgende:
Maar zie je het als onervaren chauffeur zitten om op vakantie op van die bergweggetjes en drukke steden te gaan rijden? Want een rijbewijs is wel leuk, en ik zou mezelf geen onervaren chauffeur noemen, maar ik ga dus echt niet op vakantie in zuidelijke landen met een huurauto rijden.
Daar leer je het wel meeste van. Ik had 1 week mijn rijbewijs en werd door mijn werk met een grote bestelbus naar centrum Amsterdam gestuurd. Langs de grachten, fietsers, scooters die overal vandaan komen. Paar dagen later vakantie Parijs. Ja je hebt stress en bent gespannen. Maar alles wat daarna komt is echt totaal niks. Ik ken mensen die niet graag een stad inrijden, maakt niet uit welke, als het druk is vinden ze het niks. Ik lach erom, niet om mezelf nu even op te hemelen maar zo is het. Je moet het gewoon doen.
Niet Fokken met mij.
pi_184330054
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:16 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

Daar leer je het wel meeste van. Ik had 1 week mijn rijbewijs en werd door mijn werk met een grote bestelbus naar centrum Amsterdam gestuurd. Langs de grachten, fietsers, scooters die overal vandaan komen. Paar dagen later vakantie Parijs. Ja je hebt stress en bent gespannen. Maar alles wat daarna komt is echt totaal niks. Ik ken mensen die niet graag een stad inrijden, maakt niet uit welke, als het druk is vinden ze het niks. Ik lach erom, niet om mezelf nu even op te hemelen maar zo is het. Je moet het gewoon doen.
Inderdaad, gewoon even over die drempel en rustig blijven. Bovendien moet je denken dat al die andere mensen het ook kunnen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_184330869
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:09 schreef DoubleDip het volgende:
Ben 27, nooit gehaald en ook geen plannen. Wel geprobeerd maar niet gelukt en heb het echt niet nodig voor werk of iets anders. Ik kom overal en om nou voor een vakantie een rijbewijs te halen...

Ken ook iemand waarbij het gezin geen auto had en op 1 iemand na niemand een rijbewijs had. Zij leven al jaren naar tevredenheid zonder en niemand mist het.

Ik zou alleen een rijbewijs halen als ik in een gehucht zou wonen of op rare tijden zou moeten werken. Trouwens TS jullie zijn mega jong, wel eens gedacht aan interrailen op vakantie? kan tot je 27 bent gratis geloof ik.

Ken erg veel mensen met rijbewijs die zo weinig rijden dat ze gevaarlijk worden als ze het wel doen. Dat moet je toch niet willen?
Doe niet zo dramatisch _O-
Gewoon rijbewijs halen.
pi_184332203
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 00:59 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Doe niet zo dramatisch _O-
Gewoon rijbewijs halen.
Maar waarom dan? Heb het de komende jaren niet nodig. Ik heb een kantoorbaan en woon en werk niet op onbereikbare plekken. Plus alle voorzieningen op loop- en fietsafstand. Waarom moet ik dan een rijbewijs? Voor die ene vakantie per jaar is wel een oplossing te vinden hoor.
pi_184332890
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 07:39 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Maar waarom dan? Heb het de komende jaren niet nodig. Ik heb een kantoorbaan en woon en werk niet op onbereikbare plekken. Plus alle voorzieningen op loop- en fietsafstand. Waarom moet ik dan een rijbewijs? Voor die ene vakantie per jaar is wel een oplossing te vinden hoor.
Het is meer dat het al wel handig is om te hebben, voor het geval dat je het ineens wél nodig zou hebben. Als je dan nu de tijd én het geld er voor hebt om het te halen, zou ik het niet nalaten.

De keer dat ik er van baalde is dat ik even zonder werk zat en er een baan bijzat waarbij het reizen met OV 2 tot 2,5 uur was. Met de auto was het nog wel te doen denk ik. Aangezien ik daar geen ruimte kreeg om thuis of in de trein te werken heb ik het maar afgezegd. Of een andere baankans waarbij een rijbewijs eigenlijk wel een must was omdat je veel bij klanten op bezoek moest gaan.

Een situatie kan heel snel veranderen waarbij het wel handig of nodig is om er een te hebben. En dan moet je maar net de tijd, energie en het geld ineens hebben om het snel te halen.

Tuurlijk moet iedereen het voor zichzelf weten :) ik zou sowieso, als je er wel over nadenkt om een rijbewijs ooit te halen, alvast wat gaan sparen en het opzij leggen, zodat het geld straks iig geen excuus meer is om het niet te doen (ik was altijd makkelijk met geld uitgeven dus was het voor mezelf ook een excuus om het niet te kúnnen halen, wat natuurlijk eigenlijk flauwekul was achteraf gezien).

(en toch wel hoe langer je wacht, hoe moeilijker het denk ik wordt, dat dat voor veel mensen opgaat. Dat je makkelijker leert als je nog jonger bent en dat de drempel hoger wordt naarmate je er langer mee wacht. Geldt niet voor iedereen, maar denk toch wel voor een hoop mensen).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_184333281
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 07:39 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Maar waarom dan? Heb het de komende jaren niet nodig. Ik heb een kantoorbaan en woon en werk niet op onbereikbare plekken. Plus alle voorzieningen op loop- en fietsafstand. Waarom moet ik dan een rijbewijs? Voor die ene vakantie per jaar is wel een oplossing te vinden hoor.
Tis gewoon handig. En misschien blijf je niet altijd in een stad wonen :+
pi_184333350
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:09 schreef DoubleDip het volgende:
Trouwens TS jullie zijn mega jong, wel eens gedacht aan interrailen op vakantie? kan tot je 27 bent gratis geloof ik.
Hoho. Interrail is leuk, maar het is verre van gratis. Ook onder de 27 moet je ervoor betalen. Iemand van 27 en ouder betaalt meer voor een interrailkaart.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_184374483
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 08:50 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Het is meer dat het al wel handig is om te hebben, voor het geval dat je het ineens wél nodig zou hebben. Als je dan nu de tijd én het geld er voor hebt om het te halen, zou ik het niet nalaten.

De keer dat ik er van baalde is dat ik even zonder werk zat en er een baan bijzat waarbij het reizen met OV 2 tot 2,5 uur was. Met de auto was het nog wel te doen denk ik. Aangezien ik daar geen ruimte kreeg om thuis of in de trein te werken heb ik het maar afgezegd. Of een andere baankans waarbij een rijbewijs eigenlijk wel een must was omdat je veel bij klanten op bezoek moest gaan.

Een situatie kan heel snel veranderen waarbij het wel handig of nodig is om er een te hebben. En dan moet je maar net de tijd, energie en het geld ineens hebben om het snel te halen.

Tuurlijk moet iedereen het voor zichzelf weten :) ik zou sowieso, als je er wel over nadenkt om een rijbewijs ooit te halen, alvast wat gaan sparen en het opzij leggen, zodat het geld straks iig geen excuus meer is om het niet te doen (ik was altijd makkelijk met geld uitgeven dus was het voor mezelf ook een excuus om het niet te kúnnen halen, wat natuurlijk eigenlijk flauwekul was achteraf gezien).

(en toch wel hoe langer je wacht, hoe moeilijker het denk ik wordt, dat dat voor veel mensen opgaat. Dat je makkelijker leert als je nog jonger bent en dat de drempel hoger wordt naarmate je er langer mee wacht. Geldt niet voor iedereen, maar denk toch wel voor een hoop mensen).
En als je nou weet dat je voorlopig bij alle voorzieningen blijft wonen en voor je werk ook zonder auto kan?
pi_184374520
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:27 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Tis gewoon handig. En misschien blijf je niet altijd in een stad wonen :+
Gewoon handig is natuurlijk geen argument. De enige keren dat je het echt nodig had was er altijd wel een andere oplossing. Zoals met iemand meerijden, 112 bellen of thuiswerken en met OV reizen. Dat echt nodig hebben doe je ook maar een paar keer in je leven natuurlijk. Als het al voorkomt.
pi_184374705
Na het behalen van je rijbewijs wel ff wekelijks die auto lenen dan voor een ritje. In het begin is het wel goed om even door te gaan met rijden na t lessen.

Als je dan beetje fatsoenlijk kan rijden is t daarna denk ik geen probleem als je weer een paar jaar niet rijdt.
Eerst denken, dan typen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')