abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 9 januari 2019 @ 16:22:27 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184302348
quote:
Arrestaties na bestorming Iraanse ambassade in Den Haag



Bij de Iraanse ambassade in Den Haag heeft de politie ingegrepen toen demonstranten het gebouw probeerden te bestormen. Agenten plukten de betogers hardhandig van het hek. Vier mensen zijn opgepakt, onder wie de zoon van Ahmad Nissi die in 2017 in Den Haag werd geliquideerd.

Om drie uur was een demonstratie aangekondigd door nabestaanden van de twee Iraanse dissidenten die in 2015 en 2017 in Nederland werden gedood. Minister Blok bevestigde gisteren dat Iran vrijwel zeker achter de liquidaties zit. Nabestaanden besloten vandaag bij de Iraanse ambassade te protesteren.

Nog voordat de demonstratie kon beginnen, besloten elf mensen over het hek rond het ambassadeterrein te klimmen. De politie greep in; volgens getuigen werd daarbij flink wat geweld gebruikt. De demonstranten riepen anti-Iraanse leuzen zoals "Iran terrorist". De betoging werd na het incident verplaatst.

https://nos.nl/artikel/22(...)ade-in-den-haag.html
quote:
Inlichtingendienst Iran op terrorismelijst EU na moorden in Nederland

De EU heeft twee Iraniërs en de Iraanse militaire inlichtingendienst op de Europese terrorismelijst geplaatst, nadat dinsdag bleek dat Iran verantwoordelijk wordt gehouden voor twee politieke moorden in Nederland.

Eerder werd al bekend dat aan de Iraniërs en de inlichtingendienst sancties zijn opgelegd. Zo zijn hun tegoeden bevroren.

Uit informatie van Nederlandse en buitenlandse inlichtingendiensten bleek dinsdag dat Iran achter twee liquidaties in Almere en Den Haag zit. In 2015 werd Ali Motamed doodgeschoten en twee jaar later werd de leider van een Arabisch-Iraanse afscheidingsbeweging, Ahmad Mola Nissi, geliquideerd.

De moorden waren ook de reden dat vorig jaar juni twee diplomaten van de Iraanse ambassade Nederland werden uitgezet.

Naast in Nederland zou Iran ook geprobeerd hebben moorden te plegen in Denemarken en Frankrijk. In het eerstgenoemde land zou in oktober vorig jaar de liquidatie van een ander lid van de afscheidingsbeweging Arab Struggle Movement for the Liberation of Ahwaz (ASMLA) voorkomen zijn.

In het kort
EU plaatst Iran op terrorismelijst na verdenking politieke moorden in Nederland
Moorden vonden plaats in Almere (2015) en Den Haag (2017)
Vorig jaar al diplomaten uit Nederland gezet
Nabestaanden slachtoffer Almere voelen zich onveilig

Twee mensen vervolgd voor moord Samadi
Mohammad Reza Kolahi Samadi, die in Nederland onder de naam Ali Motamed leefde, was in Nederland werkzaam als elektromonteur. Hij kreeg in de jaren negentig asiel en woonde in een rijtjeshuis met zijn vrouw en zoon.

Iran houdt de man verantwoordelijk voor een aanslag in het land in 1981, waarbij meer dan zeventig mensen omkwamen. Staatssecretaris Mark Harbers (Justitie en Veiligheid) heeft vorig jaar verklaard dat Nederland niet op de hoogte was van zijn andere identiteit.

Twee Amsterdammers zijn opgepakt voor de moord op Samadi. Het Openbaar Ministerie (OM) heeft aan NU.nl laten weten dat de informatie van de inlichtingendiensten niet aan hen verstrekt is en dat het daarnaast ook de vraag is of deze informatie strafrechtelijk toetsbaar is.

Familie van Samadi 'ontzet'
Richard Korver, advocaat van de nabestaanden van Samadi, meldde dinsdag dat de familie van de man zich onveilig voelt. Ze vinden dat ze volstrekt onvoldoende gesteund worden door de Nederlandse overheid.

De overheid is "met klem verzocht" maatregelen te nemen ten aanzien van de nabestaanden van Samadi, die bescherming willen.

Iran heeft elke betrokkenheid bij de moorden ontkend en zegt met een tegenreactie te komen op de maatregelen van de EU. Op de terrorismelijst van de EU staan nu vijftien individuen en 21 groeperingen, zoals Hamas.

https://www.nu.nl/buitenl(...)en-in-nederland.html
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184302503
Gelukkig moorden Europese Inlichtingendiensten niet in het buitenland.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184302967
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:29 schreef oranjevogel1 het volgende:
Gelukkig moorden Europese Inlichtingendiensten niet in het buitenland.
Klopt, dit doen ze op grote schaal. Jij wil vast wel even een overzicht geven van de slachtoffer van 2018!
  woensdag 9 januari 2019 @ 17:12:23 #4
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_184303255
Nu de Russische geheime diensten nog.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 9 januari 2019 @ 17:16:25 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_184303315
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:55 schreef maan_man het volgende:

[..]

Klopt, dit doen ze op grote schaal. Jij wil vast wel even een overzicht geven van de slachtoffer van 2018!
Wordt een beetje lastig. Ook de liquidaties van de iraniërs door Iran is niet bewezen, vrijwel zeker lijkt me nog steeds onzeker, stiekem.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_184305198
In 1994 heb ik een maand in een Leids ziekenhuis gelegen, naast een man die in de jaren de rechterhand was van Lubbers. De man naast me lag op z’n sterfbed, en hij vertelde me hoe Lubbers en het toenmalige kabinet, wapens leverde aan Irak en Iran. Dit ging via een Duitse gmbh. De wapens waren niet genummerd en werden in containers op een tanker gezet. Deze tanker kwam in een zware storm terecht bij de rots van Gibraltar en Lubbers en de zijnen waren als de dood, dat de containers aan de Europese kust zouden aanspoelen.
‘Gelukkig’ spoelden de containers aan de Afrikaanse kust aan....
Ik heb nog twee van deze verhalen; de Nederlandse overheid heeft een verborgen agenda.
  woensdag 9 januari 2019 @ 19:11:06 #7
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184305234
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:09 schreef Beobachter het volgende:
In 1994 heb ik een maand in een Leids ziekenhuis gelegen, naast een man die in de jaren de rechterhand was van Lubbers. De man naast me lag op z’n sterfbed, en hij vertelde me hoe Lubbers en het toenmalige kabinet, wapens leverde aan Irak en Iran. Dit ging via een Duitse gmbh. De wapens waren niet genummerd en werden in containers op een tanker gezet. Deze tanker kwam in een zware storm terecht bij de rots van Gibraltar en Lubbers en de zijnen waren als de dood, dat de containers aan de Europese kust zouden aanspoelen.
‘Gelukkig’ spoelden de containers aan de Afrikaanse kust aan....
Ik heb nog twee van deze verhalen; de Nederlandse overheid heeft een verborgen agenda.
Goed verhaal, klinkt betrouwbaar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184305249
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:09 schreef Beobachter het volgende:
In 1994 heb ik een maand in een Leids ziekenhuis gelegen, naast een man die in de jaren de rechterhand was van Lubbers. De man naast me lag op z’n sterfbed, en hij vertelde me hoe Lubbers en het toenmalige kabinet, wapens leverde aan Irak en Iran. Dit ging via een Duitse gmbh. De wapens waren niet genummerd en werden in containers op een tanker gezet. Deze tanker kwam in een zware storm terecht bij de rots van Gibraltar en Lubbers en de zijnen waren als de dood, dat de containers aan de Europese kust zouden aanspoelen.
‘Gelukkig’ spoelden de containers aan de Afrikaanse kust aan....
Ik heb nog twee van deze verhalen; de Nederlandse overheid heeft een verborgen agenda.
Illoeminadi confirmed Δ
  woensdag 9 januari 2019 @ 19:14:50 #9
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_184305309
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:09 schreef Beobachter het volgende:
In 1994 heb ik een maand in een Leids ziekenhuis gelegen, naast een man die in de jaren de rechterhand was van Lubbers. De man naast me lag op z’n sterfbed, en hij vertelde me hoe Lubbers en het toenmalige kabinet, wapens leverde aan Irak en Iran. Dit ging via een Duitse gmbh. De wapens waren niet genummerd en werden in containers op een tanker gezet. Deze tanker kwam in een zware storm terecht bij de rots van Gibraltar en Lubbers en de zijnen waren als de dood, dat de containers aan de Europese kust zouden aanspoelen.
‘Gelukkig’ spoelden de containers aan de Afrikaanse kust aan....
Ik heb nog twee van deze verhalen; de Nederlandse overheid heeft een verborgen agenda.
Meer aub gr gr
pi_184305337
Lubbers verkocht aan het Videla regime Fokker friendships; deze vliegtuigen werden ingezet om tegenstanders van het Videla-regime boven de oceaan uit het vliegtuig te flikkeren.
Dhr. Pronk kreeg dit ter ore en heeft daar kamervragen over gesteld....
Pronk vroeg aan Lubbers of ie fokker FELLOWSHIPS had geleverd aan Argentinië—— Nee, was het antwoord van Lubbers. ( Het waren Friendships, dus Lubbers loog niet).
pi_184314494
Het vreemde aan dit nieuws vond ik en misschien heb ik iets over het hoofd gezien dat het elimineren van twee Iraniërs meer aandacht kreeg dan het onderdak geven en beschermen van twee terreur verdachten. Oke ik begrijp, Iran is een vreemd land en de waarheid is soms ver te zoeken in dat soort landen. Maar normaal gesproken ook als je verdacht bent en dus nog niet schuldig, dan ga je als Nederlander meteen in voorarrest en is het juist aan onze regering/justitie om het voorval tot aan de bodem uit te zoeken wat deze twee heren hebben uitgespookt in Iran. Dat zelfde doen we toch ook met Syrië reizigers die in het kalifaat zaten?
  donderdag 10 januari 2019 @ 09:04:51 #12
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184314594
Snap er niets van. Islam is toch de religie van de vrede, en het is de staatsreligie van Iran. Hoe kunnen Iranezen dan mensen vermoorden in Nederland?

Klopt helemaal niets van dit verhaal. :{
  donderdag 10 januari 2019 @ 10:01:04 #13
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_184315409
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 08:53 schreef MakkieR het volgende:
Het vreemde aan dit nieuws vond ik en misschien heb ik iets over het hoofd gezien dat het elimineren van twee Iraniërs meer aandacht kreeg dan het onderdak geven en beschermen van twee terreur verdachten. Oke ik begrijp, Iran is een vreemd land en de waarheid is soms ver te zoeken in dat soort landen. Maar normaal gesproken ook als je verdacht bent en dus nog niet schuldig, dan ga je als Nederlander meteen in voorarrest en is het juist aan onze regering/justitie om het voorval tot aan de bodem uit te zoeken wat deze twee heren hebben uitgespookt in Iran. Dat zelfde doen we toch ook met Syrië reizigers die in het kalifaat zaten?
Ja, dat vind ik ook wel een dingetje.. als die man echt een bomaanslag gepleegd had, dan had hij op zijn minst in een Nederlandse cel moeten zitten met de status die ze aan bijv oorlogsmisdadigers geven, 1F is dat toch?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_184317040
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 10:01 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook wel een dingetje.. als die man echt een bomaanslag gepleegd had, dan had hij op zijn minst in een Nederlandse cel moeten zitten met de status die ze aan bijv oorlogsmisdadigers geven, 1F is dat toch?
Ook al heeft hij geen bomaanslag gepleegd, dan nog hoort onze regering tot op de bodem uit te zoeken waarom deze Iraniërs zo gehaat zijn door Iran. Met de Syrië reizigers weet de overheid ook niet altijd of de verdachte schuldig is en bij een moordzaak is dat ook zo. Een serieus onderzoek samen met een eerlijk proces lijkt mij de enige juiste manier om dit tot een goede eind te brengen. Nu zit er een ontzettend smerig luchtje vast aan deze liquidatie. Nederland lijkt wel weer ontzettend politiek correct op te treden terwijl dit juist in mijn ogen niet werkt.
  donderdag 10 januari 2019 @ 12:32:34 #15
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_184317547
En de CIA, Mi6 en Mossad?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 10 januari 2019 @ 13:30:30 #16
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_184318583
En maar janken over Iran terwijl ze dat net zo gestoorde Saudie Arabië niet durven aanpakken..
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_184318606
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:30 schreef VeX- het volgende:
En maar janken over Iran terwijl ze dat net zo gestoorde Saudie Arabië niet durven aanpakken..
Dit. Als het om geld gaat heeft de EU geen interesse in mensenrechten.
Ô mon citoyens vous serez unis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')