abonnement Unibet Coolblue
pi_184299060
Zodra hij in de noodloop (auto/sleutel icoon brand dan) zit heb ik geen turbo meer. In het begin kon ik met nog een keer starten de noodloop weg krijgen. Echter lukt me dat nu niet meer, enkel wanneer de motor warm is en ik de auto opnieuw start krijg ik geen noodloop en kan ik naar hartelust rijden zonder dat hij terug valt in de noodloop.


Gasklephuis los gemaakt en de dikke lagen slurrie hier uit verwijderd.

Bij het lostrekken van de stekker van het gasklephuis kwam een oliedrap mij te gemoet, de stekker en connectoren waren zwart van de vloeibare olieachtige resten

Daarna de elektronica los gehaald (plastic kap onder het gasklephuis)

wat er zo uit moet zien:


kwam er zo uit:


Zo goed en kwaad als het kon heb ik de olie weggehaald, maar er is nog best wel wat achter gebleven. Alles terug gemonteerd maar de storing blijft.

Nu wil ik het nogmaals los halen en de connectoren en elektronica goed schoonmaken. maar ik weet niet waar ik het mee in kan/mag spuiten om de olie te verwijderen.

En waarmee mag ik het gasklephuis (metaal) mee in spuiten om de zwarte koek verder te verwijderen?

Bedankt!
pi_184299142
Contactreiniger
  woensdag 9 januari 2019 @ 13:27:29 #3
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184299176
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:21 schreef Banaanvragen het volgende:
Zodra hij in de noodloop (auto/sleutel icoon brand dan) zit heb ik geen turbo meer. In het begin kon ik met nog een keer starten de noodloop weg krijgen. Echter lukt me dat nu niet meer, enkel wanneer de motor warm is en ik de auto opnieuw start krijg ik geen noodloop en kan ik naar hartelust rijden zonder dat hij terug valt in de noodloop.

[ afbeelding ]
Gasklephuis los gemaakt en de dikke lagen slurrie hier uit verwijderd.

Bij het lostrekken van de stekker van het gasklephuis kwam een oliedrap mij te gemoet, de stekker en connectoren waren zwart van de vloeibare olieachtige resten

Daarna de elektronica los gehaald (plastic kap onder het gasklephuis)

wat er zo uit moet zien:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]

kwam er zo uit:
[ afbeelding ]

Zo goed en kwaad als het kon heb ik de olie weggehaald, maar er is nog best wel wat achter gebleven. Alles terug gemonteerd maar de storing blijft.

Nu wil ik het nogmaals los halen en de connectoren en elektronica goed schoonmaken. maar ik weet niet waar ik het mee in kan/mag spuiten om de olie te verwijderen.

En waarmee mag ik het gasklephuis (metaal) mee in spuiten om de zwarte koek verder te verwijderen?

Bedankt!
Allerbeste resultaat om nasty zwarte aanslag te verwijderen is wmb carbcleaner.

2e plek remmenreiniger, maar dat ontvet heel sterk, diesel kan ook, WD40 kan ook..

Tipje: veiligheidsbril, want ál die middeltjes zijn rommel die je niet in je ogen wilt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184299302
Gewoon lekker hozen met remmenreiniger.
  woensdag 9 januari 2019 @ 13:40:45 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184299462
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:33 schreef 1299 het volgende:
Gewoon lekker hozen met remmenreiniger.
Carbcleaner werkt écht veel beter :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 9 januari 2019 @ 14:01:37 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184299860
P1125 Opel-Vauxhall Turbocharger Wastegate Regulating Valve Circuit Malfunction


Bij de meneer die dit had was het uiteindelijk een vervuillde druksensor in het inlaatspruitstuk.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184300060
quote:
3s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:01 schreef Sounddragon het volgende:
P1125 Opel-Vauxhall Turbocharger Wastegate Regulating Valve Circuit Malfunction

Bij de meneer die dit had was het uiteindelijk een vervuillde druksensor in het inlaatspruitstuk.

thanks, die hou ik nog even in gedachte!

eerst van het weekend maar eens de bende schoonmaken met carb cleaner, en het elektro gedeelte met contactreiniger, daarna goed laten drogen, mocht het dan neit verholpen zijn, ga ik naar de druksensor kijken.
  woensdag 9 januari 2019 @ 14:15:21 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184300111
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:11 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

thanks, die hou ik nog even in gedachte!

eerst van het weekend maar eens de bende schoonmaken met carb cleaner, en het elektro gedeelte met contactreiniger, daarna goed laten drogen, mocht het dan neit verholpen zijn, ga ik naar de druksensor kijken.
Als je er een beetje bij kunt, zou ik hem er meteen uit trekken en meenemen met de cleanup ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184300254
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als je er een beetje bij kunt, zou ik hem er meteen uit trekken en meenemen met de cleanup ;)
Als ik hem los krijg in die krappe bende neem ik hem mee, thanks
  woensdag 9 januari 2019 @ 14:24:00 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184300273
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:23 schreef Banaanvragen het volgende:
Als je er een beetje bij kunt, zou ik hem er meteen uit trekken en meenemen met de cleanup

Onderkant van de intake zeker? :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')