abonnement Unibet Coolblue
pi_184298925
quote:
Honderden predikanten tekenen homofobe en transfobe Nashville-verklaring

Honderden predikanten uit onder meer Gelderland hebben hun handtekening gezet onder de zogeheten Nashville-verklaring. Een vertaling van de Amerikaanse verklaring uit 2017 waarin zeer conservatieve standpunten over homoseksualiteit en transseksualiteit worden opgetekend in 14 artikelen. In de tekst – die momenteel rondgaat in protestantse kringen – worden seksuele handelingen buiten het huwelijk, huwelijken tussen mensen van hetzelfde geslacht, homoseksualiteit en transseksualiteit streng veroordeeld, omdat die zaken volgens de opstellers in strijd zouden zijn met ‘Gods wil’.

Artikel 1 gaat over het huwelijk:

WIJ BEVESTIGEN dat God het huwelijk heeft bedoeld als een levenslange verbondsrelatie tussen één man en één vrouw, waarbinnen seksualiteit een plaats heeft en waaruit kinderen kunnen voortkomen. Het doel van het huwelijk is de verbondsliefde tussen Christus en Zijn bruid, de Kerk, zichtbaar te maken. WIJ ONTKENNEN dat God het huwelijk heeft bedoeld als een homoseksuele, polygame of polyamoreuze relatie. Wij ontkennen ook dat het huwelijk een louter menselijk contract is in plaats van een verbond gesloten voor God.

In de volgende artikelen ligt sterk de nadruk op het veroordelen van LHB- en transgender personen. Zelfs christenen die het niet nodig vinden om mensen te verketteren om hun seksuele of genderidentiteit worden aangespoord om dat voortaan wel te doen:

WIJ ONTKENNEN dat gevoelens, verlangens of beloften van toewijding (in welke vorm dan ook) seksuele gemeenschap voor of buiten het huwelijk ooit kunnen rechtvaardigen, evenmin als enige vorm van seksuele onreinheid… WIJ ONTKENNEN dat fysieke afwijkingen of psychische gesteldheden de door God ingestelde band tussen het biologische geslacht en het zelfverstaan als mannelijk en vrouwelijk tenietdoen. WIJ ONTKENNEN dat het in overeenstemming met deze heilige bedoelingen is wanneer mensen zichzelf bewust willen zien en positioneren als personen met een homoseksuele of transgenderidentiteit… WIJ ONTKENNEN dat de goedkeuring van homoseksuele onreinheid of transgenderisme een moreel neutrale zaak is, waarover getrouwe christenen onderling van mening mogen verschillen… WIJ ONTKENNEN elke verplichting om in ons spreken God te onteren door in te gaan tegen Zijn bedoeling die Hij heeft gehad met het scheppen van mensen als Zijn beelddragers als mannelijk en vrouwelijk… WIJ ONTKENNEN dat de genade van God in Christus een zelfverstaan rechtvaardigt dat niet in overeenstemming is met Gods geopenbaarde wil.

Er is veel kritiek op de verklaring, ook onder predikanten. Emeritus PKN-voorganger Bart Bomer uit Doesburg zegt tegen Omroep Gelderland:

Zo’n verklaring, dat kan gewoon niet door de beugel. In de eerste plaats niet op het kerkelijk erf, maar ook in de samenleving kan het zo langzamerhand niet meer. Als ik lees “WIJ ONTKENNEN dat God het huwelijk heeft ingesteld als een homoseksuele, polygame of poly-amoreuze relatie” begin ik al inwendig te steigeren omdat het bijna de suggestie wekt dat een homoseksuele relatie ook polygaam is. Het gaat in het huwelijk om liefde en trouw.
Dit nieuws komt tot ons via de Joop, wrs omdat de redacties van protestants-christelijke websites op zondag even op zwart gaan...

Zal wrs morgen wel wat groter worden uitgemeten in de landelijke pers.

Mijn eerste reactie is: wat kun je anders verwachten van die lui dan?
Loop er gewoon met een boog omheen oid?
Christendom is een aflopende zaak in NL, dit zijn wrs de laatste stuiptrekkingen.

Leesvoer Trouw: https://www.trouw.nl/reli(...)ksualiteit~a1ef31ef/

NIET MIJN OP
pi_184298929
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:06 schreef Molurus het volgende:

[..]

En dat mag je vinden. De rechter oordeelde daar anders over.

In dat geval zou je dus moeten pleiten voor aanpassing van de wet. (Hoewel dat van der Staaij hier niet meer gaat helpen natuurlijk.) Succes. ;)
Als Fleur Dekker morgen een partij opricht voor de belangen van vrouwen waarin alleen vrouwen zitting kunnen nemen, hoe schaadt dit mij dan? Waarom zouden we die vrouwen verplichten hun partij open te stellen voor mannen?
pi_184298958
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:09 schreef SuzieQ89 het volgende:

[..]

Dat zal indruk maken.... Stumperds die aangifte doen.
Wat jouw persoonlijke mening is over mensen die aangifte doen lijkt me juridisch niet zo heel relevant. Deze aangifte lijkt me niet minder kansrijk dan de vorige aangifte tegen SGP. Uiteindelijk is het aan de rechter om een oordeel hierover te geven in het licht van de huidige wetgeving.

En het kan best zijn dat je die wetgeving stom vindt. Maar dan zul je moeten pleiten voor wetsaanpassingen. Voor deze aangifte is dat natuurlijk wel te laat. Je kunt de wet niet gaan aanpassen omdat de uitwerking daarvan in een specifiek geval je niet bevalt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184298970
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:13 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Als Fleur Dekker morgen een partij opricht voor de belangen van vrouwen waarin alleen vrouwen zitting kunnen nemen, hoe schaadt dit mij dan? Waarom zouden we die vrouwen verplichten hun partij open te stellen voor mannen?
Hypothetische whataboutism. Het moet niet gekker worden hier.

Nogmaals: als de wet je niet bevalt, pleit voor aanpassingen. It's that simple.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184299016
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hypothetische whataboutism. Het moet niet gekker worden hier.

Nogmaals: als de wet je niet bevalt, pleit voor aanpassingen. It's that simple.
Nou bij deze ik pleit daarvoor. Dat gaat verder geen zoden aan de dijk zetten.
pi_184299021
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')

Echt, zeg dan gewoon niks.
Niet dus? Oké.
pi_184299036
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat jouw persoonlijke mening is over mensen die aangifte doen lijkt me juridisch niet zo heel relevant. Deze aangifte lijkt me niet minder kansrijk dan de vorige aangifte tegen SGP. Uiteindelijk is het aan de rechter om een oordeel hierover te geven in het licht van de huidige wetgeving.

En het kan best zijn dat je die wetgeving stom vindt. Maar dan zul je moeten pleiten voor wetsaanpassingen. Voor deze aangifte is dat natuurlijk wel te laat. Je kunt de wet niet gaan aanpassen omdat de uitwerking daarvan in een specifiek geval je niet bevalt.
Wat zijn de uiteindelijke gevolgen van dit soort rechtszaken?
Het gaat zijn gedachten of gedachte goed van zijn gevolg niet veranderen.
pi_184299084
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:19 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Niet dus? Oké.
Je draait - net als van der Staaij - er om heen. Die zogenaamde tolerantie ten aanzien van homo's is een wassen neus en alleen maar opgezet zodat ze zichzelf nog op de borst kunnen kloppen dat ze toch niet heel meedogenloos zijn en het allemaal heel goed bedoelen. Ondertussen worstelen er genoeg jongeren met hun geaardheid en durven ze er niet mee naar buiten te komen. Heel gek, want ze zouden met open armen worden ontvangen. Zolang ze de liefde maar niet bedrijven.

:')

:') :')_!
pi_184299095
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat jouw persoonlijke mening is over mensen die aangifte doen lijkt me juridisch niet zo heel relevant. Deze aangifte lijkt me niet minder kansrijk dan de vorige aangifte tegen SGP. Uiteindelijk is het aan de rechter om een oordeel hierover te geven in het licht van de huidige wetgeving.

En het kan best zijn dat je die wetgeving stom vindt. Maar dan zul je moeten pleiten voor wetsaanpassingen. Voor deze aangifte is dat natuurlijk wel te laat. Je kunt de wet niet gaan aanpassen omdat de uitwerking daarvan in een specifiek geval je niet bevalt.
En niemand bij de SGP of conservatief Nederland zal daarvan wakker liggen.

Het heeft Geert ook goed gedaan.

O ppvers die denken wow de rechter heeft geoordeeld(verzonnen) dat marokonnen een ras zijn laat ik nu me denkwijze aanpassen of me eigen anders gedragen.
pi_184299096
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:19 schreef ArksBoss13 het volgende:

[..]

Wat zijn de uiteindelijke gevolgen van dit soort rechtszaken?
Het gaat zijn gedachten of gedachte goed van zijn gevolg niet veranderen.
Denken is niet verboden. Maar niet alles mag gezegd worden, en dat gaat daarmee wel veranderen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184299119
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:23 schreef SuzieQ89 het volgende:

[..]

En niemand bij de SGP of conservatief Nederland zal daarvan wakker liggen.

Het heeft Geert ook goed gedaan.
In elk geval zal Geert zich nu wel 2 keer bedenken voor ie "meer of minder Marokkanen?" roept. En mocht hij dat nogmaals doen dan zal hij er denk ik niet meer met een "foei!" vanaf komen.

Dat hij noodgedwongen z'n achterlijke opvattingen voor zich moet houden is voor mij voldoende.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184299166
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:19 schreef ArksBoss13 het volgende:

[..]

Wat zijn de uiteindelijke gevolgen van dit soort rechtszaken?
Het gaat zijn gedachten of gedachte goed van zijn gevolg niet veranderen.
Terug naar de schuilkerken van weleer en desnoods de marteldood lijkt voor sommigen het droombeeld en voor weer anderen een schrikbeeld.

Als ik die SGP-kliek was zou ik migreren en Nederland opgeven.
pi_184299178
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je draait - net als van der Staaij - er om heen. Die zogenaamde tolerantie ten aanzien van homo's is een wassen neus en alleen maar opgezet zodat ze zichzelf nog op de borst kunnen kloppen dat ze toch niet heel meedogenloos zijn en het allemaal heel goed bedoelen. Ondertussen worstelen er genoeg jongeren met hun geaardheid en durven ze er niet mee naar buiten te komen. Heel gek, want ze zouden met open armen worden ontvangen. Zolang ze de liefde maar niet bedrijven.

:')

:') :')_!
Niet gekeken dus. Duidelijk.
pi_184299189
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:27 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Niet gekeken dus. Duidelijk.
Inhoudelijk niks te zeggen dus, duidelijk.
pi_184299210
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Inhoudelijk niks te zeggen dus, duidelijk.
O genoeg hoor. Maar in plaats van gewoon te zeggen, nee of ja. Kom je met leuk bedoelde emoji's aanzetten. Dan weet ik ook hoe diep ik moet gaan.
pi_184299218
Ik wordt hier reli-foob van...
see what is invisible to others.
pi_184299225
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:27 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Als ik die SGP-kliek was zou ik migreren en Nederland opgeven.
Dat zou ik zelf ook een uitstekend idee vinden, en van harte toejuichen. Lekker verhuizen naar Mississippi ofzo.

^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184299248
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat zou ik zelf ook een uitstekend idee vinden, en van harte toejuichen. Lekker verhuizen naar Mississippi ofzo.

^O^
Dan ook meteen goed hè. Dan is dat alsnog van de regen in de drup.
pi_184299292
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:28 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

O genoeg hoor. Maar in plaats van gewoon te zeggen, nee of ja. Kom je met leuk bedoelde emoji's aanzetten. Dan weet ik ook hoe diep ik moet gaan.
Er staat genoeg tekst boven maar daar weiger je natuurlijk op in te gaan.
pi_184299314
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

In elk geval zal Geert zich nu wel 2 keer bedenken voor ie "meer of minder Marokkanen?" roept. En mocht hij dat nogmaals doen dan zal hij er denk ik niet meer met een "foei!" vanaf komen.

Dat hij noodgedwongen z'n achterlijke opvattingen voor zich moet houden is voor mij voldoende.
Komt er effectief op neer dat het binnen gemeenschap zal blijven.
Zelfde geld voor Katholieken, die zijn er gewoon wat gereserveerder in.
pi_184299391
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er staat genoeg tekst boven maar daar weiger je natuurlijk op in te gaan.
Het toont duidelijk dat je het interview niet gekeken hebt. Je zegt allerlei zaken die strijdig zijn met zijn woorden, op basis waarvan?
Kees zegt daarin dat mensen juist wel uit de kast moeten komen. En dat hij in dialoog zou gaan met mensen die er een andere overtuiging op nahouden. Als zijn zoon van zestien uit de kast zou komen en praktiserend homoseksueel zou zijn zou hij nog net zo veel van zijn zoon houden maar zijn theologische overtuiging zou daarbij niet veranderen.
pi_184299459
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:33 schreef ArksBoss13 het volgende:

[..]

Komt er effectief op neer dat het binnen gemeenschap zal blijven.
Zelfde geld voor Katholieken, die zijn er gewoon wat gereserveerder in.
Ach katholieken vervolgen is toch al een ouwe traditie voor ons kikkerlandje. Zou niet onverwacht komen. Gaan we weer gezellig schuilkerken optrekken.
pi_184299473
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:37 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Het toont duidelijk dat je het interview niet gekeken hebt. Je zegt allerlei zaken die strijdig zijn met zijn woorden, op basis waarvan?
Kees zegt daarin dat mensen juist wel uit de kast moeten komen. En dat hij in dialoog zou gaan met mensen die er een andere overtuiging op nahouden. Als zijn zoon van zestien uit de kast zou komen en praktiserend homoseksueel zou zijn zou hij nog net zo veel van zijn zoon houden maar zijn theologische overtuiging zou daarbij niet veranderen.
Uhu, vandaar dat jongeren in die contreien daar zo mee worstelen. Omdat ze verder met open armen worden ontvangen.
pi_184299489
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

In elk geval zal Geert zich nu wel 2 keer bedenken voor ie "meer of minder Marokkanen?" roept. En mocht hij dat nogmaals doen dan zal hij er denk ik niet meer met een "foei!" vanaf komen.

Dat hij noodgedwongen z'n achterlijke opvattingen voor zich moet houden is voor mij voldoende.
Hij is daarna alleen maar verder die kant opgeschoven.

Sluiten van alle Moskeeën en het verbieden van de koran houd hij voor zich?
pi_184299517
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Uhu, vandaar dat jongeren in die contreien daar zo mee worstelen. Omdat ze verder met open armen worden ontvangen.
Het ging over Kees zijn woorden. Jij zei dat volgens Kees mensen niet uit de kast mochten komen en je zei nog een hoop woorden meer over hem. Ik vroeg of jij naar een interview van Kees had gekeken. Nee dat had je niet. En jouw woorden en datgene wat Kees daadwerkelijk te zeggen had komen niet overeen. Is gewoon lasterlijk wat je nu doet.
pi_184299585
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:43 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Het ging over Kees zijn woorden. Jij zei dat volgens Kees mensen niet uit de kast mochten komen en je zei nog een hoop woorden meer over hem. Ik vroeg of jij naar een interview van Kees had gekeken. Nee dat had je niet. En jouw woorden en datgene wat Kees daadwerkelijk te zeggen had komen niet overeen. Is gewoon lasterlijk wat je nu doet.
Nee, het ging over figuren als van der Staaij. Die die tolerantie alleen met de mond belijden. Laat Kees, als-ie daar echt zo tolerant in staat, zich eens richten op het reilen en zeilen binnen zijn kerkverband. Heeft-ie genoeg aanzien en invloed voor om zich daar hard voor te maken. Dat zou al een stuk geloofwaardiger en effectiever zijn.

Dit is allemaal mooi gelul voor de bühne.
pi_184299589
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:27 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Terug naar de schuilkerken van weleer en desnoods de marteldood lijkt voor sommigen het droombeeld en voor weer anderen een schrikbeeld.

Als ik die SGP-kliek was zou ik migreren en Nederland opgeven.
Zijn wel regelmatig van die gekke dominees met hun hele kudde naar de VS geëmigreerd in de 80'er jaren van de 19de eeuw, dacht ik. Kwamen voornamelijk in Michigan terecht en hebben daar een eigen enclave gecreëerd. Komt die huidige VS-ambassadeur Hoekstra ook vandaan.
I´m back.
pi_184299611
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:37 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Het toont duidelijk dat je het interview niet gekeken hebt. Je zegt allerlei zaken die strijdig zijn met zijn woorden, op basis waarvan?
Kees zegt daarin dat mensen juist wel uit de kast moeten komen. En dat hij in dialoog zou gaan met mensen die er een andere overtuiging op nahouden. Als zijn zoon van zestien uit de kast zou komen en praktiserend homoseksueel zou zijn zou hij nog net zo veel van zijn zoon houden maar zijn theologische overtuiging zou daarbij niet veranderen.
Dit geloof je zelf ook? :')

Deze religiegekken zitten vol haat.
pi_184299615
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:29 schreef IShootPeople het volgende:
Ik wordt hier reli-foob van...
U bent bang voor geloof ?
pi_184299653
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:48 schreef SuzieQ89 het volgende:

[..]

U bent bang voor geloof ?
Ieder persoon met ook maar enige intelligentie voelt een bepaalde vorm van angst ten opzichte van geloof. Geloof is simpelweg gevaarlijk.
pi_184299692
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:50 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Ieder persoon met ook maar enige intelligentie voelt een bepaalde vorm van angst ten opzichte van geloof. Geloof is simpelweg gevaarlijk.
Vooroordelen zijn ook gevaarlijk, geloof is vaak geen keuze.
pi_184299738
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 12:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Omdat ze die Nashville verklaring pas nu hebben ondertekend en publiekelijk verdedigen. Doorgaans zijn ze verstandig genoeg om hun strafbare opvattingen voor zich te houden.

Overigens is dit bepaald niet voor het eerst dat er aangifte wordt gedaan tegen SGP hoor. Dat gebeurde al eerder inzake bijvoorbeeld discriminatie van vrouwen.
Maar wat willen ze met die aangifte bereiken?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_184299780
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:06 schreef Xa1pt het volgende:

Als je vindt dat homo's geen homo mogen zijn ben je tegen homo's.
Ze mogen gerust homo zijn hoor.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:07 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Maar als die Christelijke praktiserende homo zou willen trouwen dan mag dat plotseling niet, sterker nog, vrienden van mij moesten tig kerken langs voordat ze ergens werden geaccepteerd want praktiserend homo.

En dat is precies wat ik bedoel,

Ze roepen maar dat ze er geen problemen mee hebben en dat ze mensen in hun waarde laten, maar vervolgens sluiten ze ze uit. Valt bij mij niet te rijmen
Je kunt niet christelijk praktiserend homo zijn.
Ook niet een getrouwde homo zijn en christen.

God accepteert dat simpelweg niet. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen. Wil jij God dienen dan kan dat gewoon niet.
Een kerk die het accepteert is geen christelijke kerk.

Een christen hoort alles gewoon te accepteren en niemand met de rug aan te kijken.
Maar een christen ben je als je Gods wil opvolgt. Dat kan gewoon niet als je praktiserend homo bent.
pi_184299790
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:54 schreef Montagui het volgende:

[..]

Maar wat willen ze met die aangifte bereiken?
Dat het OM de strafbaarheid onderzoekt misschien?
pi_184299827
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je draait - net als van der Staaij - er om heen. Die zogenaamde tolerantie ten aanzien van homo's is een wassen neus en alleen maar opgezet zodat ze zichzelf nog op de borst kunnen kloppen dat ze toch niet heel meedogenloos zijn en het allemaal heel goed bedoelen. Ondertussen worstelen er genoeg jongeren met hun geaardheid en durven ze er niet mee naar buiten te komen. Heel gek, want ze zouden met open armen worden ontvangen. Zolang ze de liefde maar niet bedrijven.

:')

:') :')_!
Volkomen met je eens.

Ik neem wel aan dat je je evenveel zorgen maakt over en even rechtlijnig en mondig bent als het om de enorme openlijke en toenemende homo intolerantie, haat en geweld binnen de islam gaat?

Gelijke monniken , gelijke kappen.

Toch?
pi_184299857
Interview met Dick Swaab over de kwestie:
https://www.hpdetijd.nl/2019-01-09/dick-swaab-nashville/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184299890
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:10 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Serieus? Uit de doden herrijzen? zeeën die zich doormidden splitsen, boten waar alle dieren van de wereld op passen?
Waar zijn de dino's in de bijbel?
Hoe verklaart de bijbel evolutie? (zelfs de RKK accepteerd nu dat evolutie bestaat)
etc etc
Waar is dit wetenschappelijk verkeerd of ontkracht dan?
Precies nergens.

Spreekt de Bijbel ergens over de ijsbeer dan? Nee. Zo ook niet over dinosaurussen.
Boeiend? Nee.

Evolutie is in geen enkele wereld een feit. Er bestaat geen enkel bewijs voor en ik betwijfel ten zeerste of dat ooit gaat komen. Zou dat gaan gebeuren dan zien we vanzelf een nobelprijs daarvoor langskomen.

Je verwart overigens wat Darwin heeft aangetoond, dat soorten zichzelf aanpassen (de bekende Darwin vinken) met wat daadwerkelijke evolutie is.
DNA toont heel duidelijk aan dat zoiets onmogelijk is. Een soort past zich alleen aan.

quote:
Zelfs een stilstaande klok heeft 2x per dag gelijk. Oftewel er zal best wel iets in de bijbel staan wat wetenschappelijk klopt, maar 90% is gewoon bullshit
Toon maar aan wat bullshit is. Precies niets.
Dat er zaken zijn die een God nodig hebben is waar. Maar is daarom nog niet onwaar.
Zelfde geldt voor bv de Big Bang, is onmogelijk volgens elk wetenschappelijk principe.
Evolutie staat ook nog altijd overeind zonder enig bewijs.

Alles is veel logischer als er ID achter zit.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:32 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Nu al grap van het jaar _O-
En toch kan niemand het tegendeel bewijzen.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:29 schreef TserrofEnoch het volgende:
Het wel of niet waar zijn van evolutie is geen geloofszaak en dus irrelevant.

Het staat je vrij hoe je de Schrift leest, de letterlijke zesdaagse schepping is een lezing die je misschien niet vaak tegen zal komen bij katholieken, maar het staat een katholiek vrij om dit te geloven. Net zoals het katholieken vrij staat om de evolutietheorie te accepteren, wat de meesten doen.

Sinds 1859 het jaar waarin Darwin met de theorie kwam is er nooit een officiële positie ingenomen ten aanzien hiervan.

Maar goed wat de RKK wel of niet doet is niet bepaald relevant tegen degene tegen wie je reageerde want volgens hem is de RKK vermoedelijk de kerk van de antichrist.
Evolutie is wel een zaak van geloof. Er is geen bewijs voor, er zijn alleen wat wetenschappers die er achter staan.
En mensen die daar blind in geloven.

Letterlijke 6 dagen is zo on-Bijbels als het maar kan.
En de RKK als christelijk is sowieso al niet serieus te nemen. Die volgen in eigenlijk geen enkel punt de Bijbel, Gods Woord.
pi_184299912
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat het OM de strafbaarheid onderzoekt misschien?
Zij hebben een mening over homo's.

Als dat al strafbaar is dan zal een politieke partij gestoeld op de beginselen van islam bij voorbaat al ondenkbaar zijn in NL.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_184299929
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee, die zeggen dat - uiterst selectief - alleen ten aanzien van homoseksuele activiteit.

En daarmee is het ongeoorloofde discriminatie zoals bedoeld in artikel 1 van de grondwet.
Christen kan dat ook tav hetero activiteit zeggen hoor.
Maar God heeft dat niet verboden, dus tja.
Ongeoorloofd? Man oh man... Tuurlijk niet.

Daarnaast een actief homo wil toch geen christen zijn. Dus lekker boeiend.
Laat elkaar gaan.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je mag het afkeuren. Wat je niet mag is het selectief afkeuren. Dan wordt het strijdig met artikel 1 van de grondwet.

Dit is niet heel anders dan "neuken mag, behalve als je neger bent".
Dit is wel heel anders.
Want een christen keurt het helemaal niet af. Doe lekker wat je wilt als homo.
Alleen je kunt niet Gods wil doen als je actief homoseksueel wilt zijn.
pi_184299960
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Je kunt niet christelijk praktiserend homo zijn.
Ook niet een getrouwde homo zijn en christen.

God accepteert dat simpelweg niet. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen. Wil jij God dienen dan kan dat gewoon niet.
Een kerk die het accepteert is geen christelijke kerk.

Een christen hoort alles gewoon te accepteren en niemand met de rug aan te kijken.
Maar een christen ben je als je Gods wil opvolgt. Dat kan gewoon niet als je praktiserend homo bent.
Dit is natuurlijk een interpretatie. In een deel van de kerken is het geen issue.
pi_184299985
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:02 schreef bianconeri het volgende:
Evolutie is wel een zaak van geloof. Er is geen bewijs voor, er zijn alleen wat wetenschappers die er achter staan.
En mensen die daar blind in geloven.

Letterlijke 6 dagen is zo on-Bijbels als het maar kan.
En de RKK als christelijk is sowieso al niet serieus te nemen. Die volgen in eigenlijk geen enkel punt de Bijbel, Gods Woord.
Ik verduidelijkte het katholieke perspectief. Dat jij de 1,2 miljard katholieken niet als christenen ziet is jouw goed recht. :W
pi_184300029
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:06 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk een interpretatie. In een deel van de kerken is het geen issue.
Biaconeri zal vast menen dat het in dat geval geen christenen zijn. Dus tja denk dat je dan aan het verkeerde adres bent. De 1,2 miljard katholieken zijn ook geen echte christenen. Episcopelianen zullen vast ook we geen christen zijn. Blijven bij hem van de christenen maar weinig 'echte christenen' over op die manier.
pi_184300071
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184300095
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:06 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk een interpretatie. In een deel van de kerken is het geen issue.
Nee het staat er echt duidelijk in.

Dat je ervoor kiest om dat deel van het geloof/bijbel/doctrine niet te volgen akkoord. Maar het staat er letterlijk in..
pi_184300181
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:09 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Biaconeri zal vast menen dat het in dat geval geen christenen zijn. Dus tja denk dat je dan aan het verkeerde adres bent. De 1,2 miljard katholieken zijn ook geen echte christenen. Episcopelianen zullen vast ook we geen christen zijn. Blijven bij hem van de christenen maar weinig 'echte christenen' over op die manier.
Dit idee, zeg maar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184300187
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:02 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Waar is dit wetenschappelijk verkeerd of ontkracht dan?
Precies nergens.

Spreekt de Bijbel ergens over de ijsbeer dan? Nee. Zo ook niet over dinosaurussen.
Boeiend? Nee.

Evolutie is in geen enkele wereld een feit. Er bestaat geen enkel bewijs voor en ik betwijfel ten zeerste of dat ooit gaat komen. Zou dat gaan gebeuren dan zien we vanzelf een nobelprijs daarvoor langskomen.

Je verwart overigens wat Darwin heeft aangetoond, dat soorten zichzelf aanpassen (de bekende Darwin vinken) met wat daadwerkelijke evolutie is.
DNA toont heel duidelijk aan dat zoiets onmogelijk is. Een soort past zich alleen aan.

[..]

Toon maar aan wat bullshit is. Precies niets.
Dat er zaken zijn die een God nodig hebben is waar. Maar is daarom nog niet onwaar.
Zelfde geldt voor bv de Big Bang, is onmogelijk volgens elk wetenschappelijk principe.
Evolutie staat ook nog altijd overeind zonder enig bewijs.

Alles is veel logischer als er ID achter zit.

[..]

En toch kan niemand het tegendeel bewijzen.

[..]

Evolutie is wel een zaak van geloof. Er is geen bewijs voor, er zijn alleen wat wetenschappers die er achter staan.
En mensen die daar blind in geloven.

Letterlijke 6 dagen is zo on-Bijbels als het maar kan.
En de RKK als christelijk is sowieso al niet serieus te nemen. Die volgen in eigenlijk geen enkel punt de Bijbel, Gods Woord.
Dit is de omgekeerde wereld. Als jij claimt dat er een God is, bewijs jij dan maar eens dat dit zo is. Ga dan niet roepen dat andere maar moeten bewijzen dat God niet bestaat. Bewijs jij anders even dat het Spaghettimonster niet bestaat. Mocht je dat niet kunnen, dan bestaat hij volgens jouw beredenering dus wel.

Een verdachte in de strafbank hoeft toch ook niet te bewijzen dat hij het niet heeft gedaan? De aanklager moet maar bewijzen dat hij het wel heeft gedaan...

Religieuzen... KOEKOEK!
pi_184300277
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dit idee, zeg maar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D !
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184300281
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dit idee, zeg maar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jup. Een plaatje op de verkeerde plek overigens afbeelding 7 en 8 moeten omgedraaid worden.

Is er trouwens ook een filmpje van? Ken het alleen in verhaalvorm namelijk.
pi_184300286
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:09 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Biaconeri zal vast menen dat het in dat geval geen christenen zijn. Dus tja denk dat je dan aan het verkeerde adres bent. De 1,2 miljard katholieken zijn ook geen echte christenen. Episcopelianen zullen vast ook we geen christen zijn. Blijven bij hem van de christenen maar weinig 'echte christenen' over op die manier.
Klopt.
  woensdag 9 januari 2019 @ 14:28:18 #50
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_184300338
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:02 schreef bianconeri het volgende:


Toon maar aan wat bullshit is.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:02 schreef bianconeri het volgende:
God
Daar heb je je bullshit, bewijs
Mij keihard en onomstotelijk dat God bestaat en de teksten in de bijbel waar zijn en de wonderen wetenschappelijk verklaard& herhaald kunnen worden en we gaan echt praten, tot die tijd is elke vorm van discussie waarin God wordt aangehaald zinloos, want God bestaat niet.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_184300452

Beetje jammer is dat beide mannen dus niet religieus zijn in de grap. Maar de een was dus ex-'northern conservative baptist great lakes region council of 1879' en de andere was ex-'northern conservative baptist great lakes region council of 1912'. Maakt de grap wel meteen een stuk minder leuk.
pi_184300494
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:33 schreef TserrofEnoch het volgende:

Beetje jammer is dat beide mannen dus niet religieus zijn in de grap. Maar de een was dus ex-'northern conservative baptist great lakes region council of 1879' en de andere was ex-'northern conservative baptist great lakes region council of 1912'. Maakt de grap wel meteen een stuk minder leuk.
Jij bent volgens mij echt leuk op feestjes.
pi_184300548
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:36 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Jij bent volgens mij echt leuk op feestjes.
-O- Naja beetje teleurgesteld met de echte versie. Al blijft de plaatjesversie daarmee wel goud.
pi_184300563
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:33 schreef ArksBoss13 het volgende:

[..]

Komt er effectief op neer dat het binnen gemeenschap zal blijven.
Zelfde geld voor Katholieken, die zijn er gewoon wat gereserveerder in.
Prima. Laat ze maar lekker onderduiken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184300577
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:54 schreef Montagui het volgende:

[..]

Maar wat willen ze met die aangifte bereiken?
Dat van der Staaij in het vervolg z'n ideeen over homo's voor zich houdt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184300582
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:14 schreef SuzieQ89 het volgende:

[..]

Nee het staat er echt duidelijk in.

Dat je ervoor kiest om dat deel van het geloof/bijbel/doctrine niet te volgen akkoord. Maar het staat er letterlijk in..

Dit dus.

De heteroseksuele koppel is altijd de norm geweest in de tradities. Ik bedoel welke gezant gods was homo of heeft homo relaties gehad of heeft homo's getrouwd? Daarnaast wordt homoseksualiteit expliciet benoemd in de Bijbel. Inde koran wordt het impliciet benoemd middels het verhaal van Lot/sodom en gomorra.

Tot voor kort was het helder, maar nu zijn sommige christenen na millennia tot de inzicht gekomen dat de bijbel millennia lang verkeerd geïnterpreteerd is en dat homoseksualiteit hetzelfde is als heteroseksualiteit en dat het huwelijk niet alleen voor 1 man en 1 vrouw is bedoeld.

Aan de andere kant is het niks nieuws, omdat de christenen sinds dag 1 na het overlijden van Jezus hun eigen draai begonnen te geven aan de boodschap van Jezus. Als voorbeeld de joodse spijswetten dat niet toegepast hoefde te worden opeens. Zo zijn christenen altijd wel creatief geweest. In die context is het niet schokkend dat ze nu homoseksualiteit anders benaderen. Of neem bijvoorbeeld dat de joden verantwoordelijk werden gehouden voor de dood van Jezus. Na de holocaust was dat opeens een verkeerde interpretatie van de bijbel :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184300640
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:24 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Jup. Een plaatje op de verkeerde plek overigens afbeelding 7 en 8 moeten omgedraaid worden.

Is er trouwens ook een filmpje van? Ken het alleen in verhaalvorm namelijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184300652
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat van der Staaij in het vervolg z'n ideeen over homo's voor zich houdt.
In a brave New world waren boeken als de bijbel en de koran verboden, omdat ze gevaarlijk waren. De nazi's waren zo gek nog niet met hun boekverbrandingen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184300659
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Prima. Laat ze maar lekker onderduiken.
Door zo'n uitspraken weet ik weer waarom ik jou destijds een enge meneer met onfrisse ideeën vond, bedank voor het geheugensteuntje. :9
pi_184300685
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:14 schreef SuzieQ89 het volgende:

[..]

Nee het staat er echt duidelijk in.

Dat je ervoor kiest om dat deel van het geloof/bijbel/doctrine niet te volgen akkoord. Maar het staat er letterlijk in..
Dat valt nog wel mee dat "letterlijk". Het is nogal afhankelijk van welke vertaling je erbij pakt, en de oorspronkelijke tekst is in een dode taal geschreven.

Dat terzijde: het Oude Testament staat vol met zaken die in hedendaagse context volstrekt verwerpelijk zijn en door Christenen over het algemeen niet serieus genomen worden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184300710
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:44 schreef Slayage het volgende:

[..]

In a brave New world waren boeken als de bijbel en de koran verboden, omdat ze gevaarlijk waren. De nazi's waren zo gek nog niet met hun boekverbrandingen.
Ik ben niet voor het verbranden van historische boeken. Als ze in deze tijd werden geschreven als nieuwe politieke doctrine zou dat problematischer zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184300716
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:45 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Door zo'n uitspraken weet ik weer waarom ik jou destijds een enge meneer met onfrisse ideeën vond, bedank voor het geheugensteuntje. :9
Ach, weer lekker op de persoonlijke toer zie ik. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184300777
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ben niet voor het verbranden van historische boeken. Als ze in deze tijd werden geschreven als nieuwe politieke doctrine zou dat problematischer zijn.
De kracht van boeken/ideeën is dat je het altijd overal kan toepassen tot het einde der tijden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184300793
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:53 schreef Slayage het volgende:

[..]

De kracht van boeken/ideeën is dat je het altijd overal kan toepassen tot het einde der tijden.
Of niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184300999
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat van der Staaij in het vervolg z'n ideeen over homo's voor zich houdt.
Het is toch niet dat van de Staaij deze ideeën alleen heeft. Hij onderschrijft toch alleen maar de partij ideologie van de SGP? Zij vinden homofilie zondig, onverenigbaar met hun versie van het Christendom en een ziekte. Wat zou daar strafbaar aan moeten zijn?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_184301045
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 15:05 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het is toch niet dat van de Staaij deze ideeën alleen heeft. Hij onderschrijft toch alleen maar de partij ideologie van de SGP?
Klopt. Maar dat betekent niet per definitie dat hij ze mag uitspreken.

De NVU mag ook niet hardop alles zeggen wat ze vinden. Dat is wmb een goede zaak.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 15:05 schreef Montagui het volgende:

Zij vinden homofilie zondig, onverenigbaar met hun versie van het Christendom en een ziekte. Wat zou daar strafbaar aan moeten zijn?
De relevante strafrechtelijke bepalingen heb ik al eerder gelinkt. Als je vindt dat die moeten worden afgeschaft dan zie ik je pleidooi daarvoor wel tegemoet. :) Maar tot die tijd zou ik de wetgeving op dit punt wel gewoon willen handhaven.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184301192
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 15:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Klopt. Maar dat betekent niet per definitie dat hij ze mag uitspreken.

De NVU mag ook niet hardop alles zeggen wat ze vinden. Dat is wmb een goede zaak.

Mja, ik vind (in deze) van wel. Het is niet dat ze oproepen tot geweld e.d. tegen homo's.

Let wel. Ik ben van mening dat ook vrijheid van meningsuiting zijn grenzen heeft, maar w.m.b. overschrijdt deze mening die grens nog lang niet.
quote:
De relevante strafrechtelijke bepalingen heb ik al eerder gelinkt.
Helaas, gemist. Ben niet 24/7 online.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_184301230
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 15:15 schreef Montagui het volgende:

[..]

Mja, ik vind (in deze) van wel. Het is niet dat ze oproepen tot geweld e.d. tegen homo's.

Let wel. Ik ben van mening dat ook vrijheid van meningsuiting zijn grenzen heeft, maar w.m.b. overschrijdt deze mening die grens nog lang niet.
Het is vooralsnog aan de rechter om dat te beoordelen. Het ligt nu eerst ter beoordeling bij het OM. Dat wachten we in spanning af. :)

https://www.hpdetijd.nl/n(...)le-op-strafbaarheid/

quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 15:15 schreef Montagui het volgende:

[..]

Helaas, gemist. Ben niet 24/7 online.
quote:
0s.gifOp dinsdag 8 januari 2019 01:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Artikel 1 grondwet (waaraan van der Staaij trouw heeft gezworen als kamerlid)

Wet gelijke behandeling

Strafrechtelijke bepalingen

Alstu.

[ Bericht 5% gewijzigd door Molurus op 09-01-2019 16:01:16 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184301264
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:01 schreef Monolith het volgende:
Interview met Dick Swaab over de kwestie:
https://www.hpdetijd.nl/2019-01-09/dick-swaab-nashville/
Goed stuk! ^O^

Swaab is OK.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184302495
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:44 schreef Slayage het volgende:

[..]

In a brave New world waren boeken als de bijbel en de koran verboden, omdat ze gevaarlijk waren. De nazi's waren zo gek nog niet met hun boekverbrandingen.
Zo zie je maar dat de nazi-vergelijking van een voormalig predikant helemaal niet zo gek was. Adolf zou trots zijn geweest.
pi_184302515
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:29 schreef up7 het volgende:

[..]

Zo zie je maar dat de nazi-vergelijking van een voormalig predikant helemaal niet zo gek was. Adolf zou trots zijn geweest.
Welke nazi vergelijking?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184302540
Pussies hebben tijd nodig voor reflectie nu ze de wind van voren krijgen :')

https://www.trouw.nl/reli(...)-reflectie~a25eb9b1/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184302552
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

Welke nazi vergelijking?
https://www.ad.nl/binnenl(...)t-dat-weer~ac8ec6b3/

quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:31 schreef Slayage het volgende:
Pussies hebben tijd nodig voor reflectie nu ze de wind van voren krijgen :')

https://www.trouw.nl/reli(...)-reflectie~a25eb9b1/
Zwak maar voorspelbaar. Het was al duidelijk toen de verklaring met allerlei voorbehouden en de nodige duiding gebracht werd.
pi_184302583
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 12:25 schreef Elfletterig het volgende:

Bron: Sprookjesboek "de Bijbel", Genesis 5.

Reli-gekkies geloven dat God - geen idee waar die zelf ineens vandaan kwam, trouwens - de aarde in zeven dagen schiep. Uitvoerig wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat de aarde zo'n 4,5 miljard jaar oud is.

De Bijbel staat archeologisch helemaal niet. De Bijbel is lachwekkend. De Bijbel is een sprookjesboek voor volwassenen; een boek voor mensen die niet zelfstandig kunnen of willen nadenken. Een boek vol tegenstrijdigheden en haat. Vol met bizarre teksten, door mensen geschreven, die een inkijkje geven in de normen en waarden rond het begin van de jaartelling. Meer niet. Idem voor de Koran, anno 7e eeuw.

Aangezien gelovigen aantoonbaar dommer zijn dan niet-gelovigen is het zaak dat religie actiever wordt bestreden. Het IQ van de mensheid dreigt de komende decennia namelijk weer te dalen, mede doordat (te) veel mensen gelovig zijn. En waar gelovigen zoal toe in staat zijn, is te zien aan de religieuze oorlogen: zelfs binnen de eigen religie (protestanten versus katholieken en soennieten versus sjiieten) slachten ze elkaar af.

Bewijs eens dat het niet zo is?
De wetenschap heeft juist aangetoond dat ons lichaam heel vreemd maar tot gemiddeld 80 jaar komt. Dit terwijl ons lichaam in wezen gewoon doorgaat in alle processen en veel ouder zou horen te worden.

Gelovigen geloven helemaal niet dat de aarde in 7 dagen geschapen is. Dat verzin jij.
De Bijbel staat archeologisch als een huis. Qua personen die er in staat worden er meer en meer bewijzen voor die personen gevonden. Maar ook voor de gebeurtenissen die er in staan zijn er gewoon archeologische bewijzen te vinden (de vele veldslagen bv).
Er staat geen enkele tegenstrijdigheid in en al helemaal geen haat.

Het IQ van mensen daalt juist omdat mensen domweg hobbelen achter hun eigen gedachten. Blind achter wat ze horen en nooit onderzoek doen.
Daarom geloof jij bv in evolutie, zonder dat je weet waar je over praat.
pi_184302676
Ik heb me de laatste dagen afgevraagd waarom die Nashville verklaring zonodig nu naarbuiten moest worden gebracht. Zoals in deze reeks al vaak gezegd: er wordt eigenlijk niks nieuws verklaard je hoeft maar in her programma van de SGP te neuzen, en je vindt die standpunten terug. Dus: waarom nu?
quote:
De handtekening van Kees van der Staaij onder de Nashville-verklaring was geen bewuste actie. Dat liet de SGP-leider gisteren weten in het radioprogramma Dit is de Dag. Dit weekend zorgde de Nashville-verklaring over homoseksualiteit en transgenderisme voor veel ophef binnen en buiten christelijk Nederland.

In januari 2018 kreeg Van der Staaij de oorspronkelijke versie van de Nashville-verklaring via de mail toegestuurd, met de vraag: zou het een idee zijn om dit ook in het Nederlands te vertalen? “Daar heb ik positief op gereageerd,” blikte de SGP-voorman maandagavond terug bij Dit is de Dag op NPO Radio 1. “Ik kon me in de strekking van de verklaring vinden en ik zag Bijbelse noties terug waar ik mij in herken.” Dat deze positieve reactie door de initiatiefnemers van de verklaring is opgevat als een handtekening, verraste Van der Staaij zelf ook. “Ik zag het statement vooral als een middel om predikanten met elkaar in contact te brengen.”

Bron:
quote:
Dat lijkt erop dat Van der Staaij een beetje gepiepeld is, voor het blok gezet, door mannenbroeders die de discussie op de spits willen drijven.

Dus bijvoorbeeld: de steiler in de leer zijnde mannenbroeders, die zich storen aan de wat zachtere benadering binnen hun kring, zweren samen in pastorie "In Duisternis Geknepen" en brengen de Nashville verklaring vertaald uit, met op z'n minst één ondertekenaar die niet ondertekend heeft. Dat alles in de hoop een nog wat conservatievere koers te kunnen varen...

Vervolgens schrikken ze zo van de commotie dat alle handtekeningen van het inet verwijderd worden.

Kortom, moeten we het zien als een coupepogingkje?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_184302683
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:06 schreef Dutchguy het volgende:

Dit is natuurlijk een interpretatie. In een deel van de kerken is het geen issue.
Dat is absoluut geen interpretatie.
De Bijbel zegt heel duidelijk dat mannen die bij mannen neerliggen Gods Koninkrijk niet zullen beerven.
Ik weet niet wat jij daarin anders wilt interpreteren?

De Bijbel verbiedt het heel duidelijk.
Dat kerken zich niet aan de Bijbel houden is hun probleem, dat ze hun oren laten hangen aan al die figuren die er tegenwoordig zijn.
Gods wil is Gods wil.
Dat anderen er niet mee eens zijn is niet het probleem van Christenen.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:09 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Biaconeri zal vast menen dat het in dat geval geen christenen zijn. Dus tja denk dat je dan aan het verkeerde adres bent. De 1,2 miljard katholieken zijn ook geen echte christenen. Episcopelianen zullen vast ook we geen christen zijn. Blijven bij hem van de christenen maar weinig 'echte christenen' over op die manier.
Iemand die de Bijbel niet volgt is geen Christen.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:19 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Dit is de omgekeerde wereld. Als jij claimt dat er een God is, bewijs jij dan maar eens dat dit zo is. Ga dan niet roepen dat andere maar moeten bewijzen dat God niet bestaat. Bewijs jij anders even dat het Spaghettimonster niet bestaat. Mocht je dat niet kunnen, dan bestaat hij volgens jouw beredenering dus wel.

Een verdachte in de strafbank hoeft toch ook niet te bewijzen dat hij het niet heeft gedaan? De aanklager moet maar bewijzen dat hij het wel heeft gedaan...

Religieuzen... KOEKOEK!
Oh ik zeg toch ook niet andersom?
Ik zeg alleen maar toon maar aan wat in de Bijbel onzin is.
Dat kun je niet.
Er is genoeg in de natuur te vinden wat het bestaan van God aantoont.
Kijk alleen maar naar DNA.

Andersom gezien evolutie, geen bewijs voor. Alleen losse eindjes.
Big Bang theorie, wetenschappelijk onmogelijk. Zou zelfs een ID voor nodig moeten zijn.
Ga zo maar door. Toch echt meer bewijs voor God te vinden, maar de wetenschap blijft pogingen doen om een lege theorie te vinden om maar niet God te moeten accepteren.
pi_184302722
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:28 schreef YuckFou het volgende:

Daar heb je je bullshit, bewijs
Mij keihard en onomstotelijk dat God bestaat en de teksten in de bijbel waar zijn en de wonderen wetenschappelijk verklaard& herhaald kunnen worden en we gaan echt praten, tot die tijd is elke vorm van discussie waarin God wordt aangehaald zinloos, want God bestaat niet.
Waarom zijn de gebeurtenissen in de Bijbel archeologisch ondersteund dan?
Wat is de enige logische verklaring voor het leven, idd het bestaan van God.
Kijk naar DNA. Onmogelijk als je de werking ervan kent dat dat via evolutie gekomen is (vanwege de duplicatie bv).
Big Bang theorie, onmogelijk.
Alles in de Bijbel staat als een huis, staan zoveel profetieën in die nooit menselijk kunnen zijn, geeft een verklaring voor alles in onze tijd.
Zie ik doktoren en wetenschappers niet doen.
pi_184302736
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 15:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Goed stuk! ^O^

Swaab is OK.
Vroeger niet hoor. Een schande was het dat hij de homoseksuele hersenkwab had ontdekt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184303030
quote:
Eindelijk iemand die niet zwicht voor de kritiek.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184303063
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:33 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Bewijs eens dat het niet zo is?
De wetenschap heeft juist aangetoond dat ons lichaam heel vreemd maar tot gemiddeld 80 jaar komt. Dit terwijl ons lichaam in wezen gewoon doorgaat in alle processen en veel ouder zou horen te worden.

Gelovigen geloven helemaal niet dat de aarde in 7 dagen geschapen is. Dat verzin jij.
De Bijbel staat archeologisch als een huis. Qua personen die er in staat worden er meer en meer bewijzen voor die personen gevonden. Maar ook voor de gebeurtenissen die er in staan zijn er gewoon archeologische bewijzen te vinden (de vele veldslagen bv).
Er staat geen enkele tegenstrijdigheid in en al helemaal geen haat.

Het IQ van mensen daalt juist omdat mensen domweg hobbelen achter hun eigen gedachten. Blind achter wat ze horen en nooit onderzoek doen.
Daarom geloof jij bv in evolutie, zonder dat je weet waar je over praat.
Nee, de bewijslast ligt bij jou, met je religie. Het is niet zo dat ik een omgekeerde bewijslast moet invullen. Dat de aarde in 7 dagen is geschapen staat letterlijk zo in je sprookjesboek.
pi_184303167
Ik snap nooit dat samenraapsel van homo's en transgenders. Het enige is een bewezen geaardheid, van de ander denk ik toch vaak 'zware issues'.
pi_184303254
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:58 schreef Slayage het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die niet zwicht voor de kritiek.
Het koste meer moeite dan anderen maar ook hij is gezwicht.
quote:
Het faculteitsbestuur noemt deze uitspraak ‘onaanvaardbaar'. ,,Het mag duidelijk zijn dat er een grens is overschreden”, meldt ook het universiteitsbestuur. Volgens de VU heeft De Vries inmiddels spijt betuigd en afstand genomen van zijn woorden. Maar later deze week volgt het gesprek waarin ‘passende maatregelen’ worden aangekondigd.

https://www.ad.nl/binnenl(...)len-volgen~ad245dc0/
  woensdag 9 januari 2019 @ 17:13:20 #84
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184303269
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 15:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is vooralsnog aan de rechter om dat te beoordelen. Het ligt nu eerst ter beoordeling bij het OM. Dat wachten we in spanning af. :)

https://www.hpdetijd.nl/n(...)le-op-strafbaarheid/

[..]

[..]

Alstu.
Het valt me iedere keer weer op dat je nooit dit soort felle betogen gaat houden in topics over Islam. Sterker nog, dan ben je er vaak als de kippen bij om de arme moslims te kunnen verdedigen. En dat terwijl de homohaat en intolerantie vele malen sterker is in die religie.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184303343
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Het valt me iedere keer weer op dat je nooit dit soort felle betogen gaat houden in topics over Islam. Sterker nog, dan ben je er vaak als de kippen bij om de arme moslims te kunnen verdedigen. En dat terwijl de homohaat en intolerantie vele malen sterker is in die religie.
Als een Islamitisch kamerlid een pleidooi hield voor de verwerpelijkheid van homoseksuele seks zou ik exact hetzelfde gereageerd hebben hoor.

Oh, en voor de miljoenste keer: dit topic gaat nog steeds niet over de Islam.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184303402
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vroeger niet hoor. Een schande was het dat hij de homoseksuele hersenkwab had ontdekt.
Was dat Swaab? Verrek ja zeg https://nl.wikipedia.org/wiki/Dick_Swaab
I´m back.
pi_184303450
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vroeger niet hoor. Een schande was het dat hij de homoseksuele hersenkwab had ontdekt.

Mwa, Swaab's opvattingen zijn volledig gebaseerd op drogredenen. Als je geïnteresseerd bent in het hoe en waarom hij fout is, zie Peter Hacker's Philosophical Foundations of Neuroscience. Maar dit s een beetje off-topic.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_184303459
Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe stevig het idee dat hersenen van homoseksuelen (zichtbaar) afwijken van hersenen van hetereoseksuelen wetenschappelijk gezien is. Maar dat je ermee geboren wordt en er ook niet van "genezen" kunt worden is wel een redelijk algemeen geaccepteerd feit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184303474
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:38 schreef OllieA het volgende:
Ik heb me de laatste dagen afgevraagd waarom die Nashville verklaring zonodig nu naarbuiten moest worden gebracht. Zoals in deze reeks al vaak gezegd: er wordt eigenlijk niks nieuws verklaard je hoeft maar in her programma van de SGP te neuzen, en je vindt die standpunten terug. Dus: waarom nu?

[..]

Bron:

[..]

Dat lijkt erop dat Van der Staaij een beetje gepiepeld is, voor het blok gezet, door mannenbroeders die de discussie op de spits willen drijven.

Dus bijvoorbeeld: de steiler in de leer zijnde mannenbroeders, die zich storen aan de wat zachtere benadering binnen hun kring, zweren samen in pastorie "In Duisternis Geknepen" en brengen de Nashville verklaring vertaald uit, met op z'n minst één ondertekenaar die niet ondertekend heeft. Dat alles in de hoop een nog wat conservatievere koers te kunnen varen...

Vervolgens schrikken ze zo van de commotie dat alle handtekeningen van het inet verwijderd worden.

Kortom, moeten we het zien als een coupepogingkje?
Coupepoginkje tegen Staaij? Ik las volgens mij paar dagen geleden (op twitter in een draad) dat het breder speelt, dus niet alleen tegen Staaij. Dat er vanuit de conservatieve sedimenten in deze kerk sws wat wrevel was ontstaan tegenover de ietwat lankmoedige behandeling van dit topic.
I´m back.
pi_184303511
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:24 schreef Molurus het volgende:
Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe stevig het idee dat hersenen van homoseksuelen (zichtbaar) afwijken van hersenen van hetereoseksuelen wetenschappelijk gezien is. Maar dat je ermee geboren wordt en er ook niet van "genezen" kunt worden is wel een redelijk algemeen geaccepteerd feit.
Stuitte iig op heel veel weerzin en protest destijds, weet ik nog. Wat ik niet weet is hoe het dan is afgelopen met die hypothese. Volgens mij verworpen.

Kijk raakt natuurlijk ook aan het nature/nurture debat omtrent criminaliteit en dus Buikhuizen hè. En das gehirn von Ulrike Meinhof.
I´m back.
pi_184303522
Ik snap die focus van christenen op homo’s nooit zo. De bijbel spreekt zich bijvoorbeeld ook uit over jonge (maagdelijke) meisjes die zijn verkracht in een stad; dat is ook een zonde en die meisjes moeten ook dood. Als Kees van der Staaij dus echt zo gelooft in dat sprookjesboek moet hij ook die misbruikte meisjes lastig gaan vallen met een verklaring over hoe zondig ze zijn.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 9 januari 2019 @ 17:32:58 #92
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184303573
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:29 schreef Nielsch het volgende:
Ik snap die focus van christenen op homo’s nooit zo. De bijbel spreekt zich bijvoorbeeld ook uit over jonge (maagdelijke) meisjes die zijn verkracht in een stad; dat is ook een zonde en die meisjes moeten ook dood. Als Kees van der Staaij dus echt zo gelooft in dat sprookjesboek moet hij ook die misbruikte meisjes lastig gaan vallen met een verklaring over hoe zondig ze zijn.
Sowieso die enorme obsessie van veel religieuzen met seks en hoe de buurman dat precies aanpakt, vind ik behoorlijk onsmakelijk.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_184303591
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:29 schreef Nielsch het volgende:
Ik snap die focus van christenen op homo’s nooit zo. De bijbel spreekt zich bijvoorbeeld ook uit over jonge (maagdelijke) meisjes die zijn verkracht in een stad; dat is ook een zonde en die meisjes moeten ook dood. Als Kees van der Staaij dus echt zo gelooft in dat sprookjesboek moet hij ook die misbruikte meisjes lastig gaan vallen met een verklaring over hoe zondig ze zijn.
Staan zoveel krankzinnige dingen in dat vrolijke boekje van hun, meeste volgen ze ook niet, want dan weten ze ook wel dat ze meteen afgevoerd worden naar de paaz-afdeling van het dichtstbijzijnde academische ziekenhuis (behalve van het VU). En ja, verder hebben alle religieuzen een obsessie met seksualiteit. Dat is de original sin hè. En dus alles wat daaruit voortvloeit. Beetje hoeksteen van dat hele fenomeen religie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 09-01-2019 17:41:30 ]
I´m back.
pi_184303700
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:29 schreef Nielsch het volgende:
Ik snap die focus van christenen op homo’s nooit zo. De bijbel spreekt zich bijvoorbeeld ook uit over jonge (maagdelijke) meisjes die zijn verkracht in een stad; dat is ook een zonde en die meisjes moeten ook dood. Als Kees van der Staaij dus echt zo gelooft in dat sprookjesboek moet hij ook die misbruikte meisjes lastig gaan vallen met een verklaring over hoe zondig ze zijn.
Christenen zijn nogal selectief in welke delen uit de Bijbel ze serieus nemen en hoe ze die interpreteren. Dus dat argument van "dit roepen we al 2000 jaar" is sowieso niet zo sterk. Van wat men 2000 jaar geleden riep is inmiddels niet heel veel meer over.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184303720
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:32 schreef Perrin het volgende:

[..]

Sowieso die enorme obsessie van veel religieuzen met seks en hoe de buurman dat precies aanpakt, vind ik behoorlijk onsmakelijk.
Volgens mij is de obsessie met seks niet iets dat specifiek bij religie hoort maar is dat meer een maatschappelijke obsessie. Waarom zouden er anders bijv roddelbladen worden gelezen?
pi_184303759
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:42 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Volgens mij is de obsessie met seks niet iets dat specifiek bij religie hoort maar is dat meer een maatschappelijke obsessie. Waarom zouden er anders bijv roddelbladen worden gelezen?
Religies zijn bijna zonder uitzondering ook altijd morele raamwerken. En als mensen iets moreel interessant vinden dan is het wie wanneer seks heeft met wie en hoe.

Overigens is dat een onderwerp waar morele filosofen nauwelijks mee bezig zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184303773
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:24 schreef Molurus het volgende:
Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe stevig het idee dat hersenen van homoseksuelen (zichtbaar) afwijken van hersenen van hetereoseksuelen wetenschappelijk gezien is. Maar dat je ermee geboren wordt en er ook niet van "genezen" kunt worden is wel een redelijk algemeen geaccepteerd feit.
Dat beweerde hij dus aan te tonen en dat kwam hem op woedende reacties vanuit de Nederlandse homo's te staan. De homo's in Amerika verwelkomden juist zijn bevindingen omdat ze het idee dat het slechts een keuze was of dat ze te genezen zouden zijn wel zat waren. In Nederland leefde dat idee niet.

Op zich is het natuurlijk van beide kanten raar, wetenschappelijke bevindingen beoordelen op basis van of het in je ideologie past (tegenwoordig schrijft de ideologie gewoon voor wat de wetenschappelijke uitkomst moet zijn). Het illustreert dan ook vooral dat de huidige ideologische hysterie niet geheel nieuw is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 9 januari 2019 @ 17:45:26 #98
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184303778
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:42 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Volgens mij is de obsessie met seks niet iets dat specifiek bij religie hoort maar is dat meer een maatschappelijke obsessie. Waarom zouden er anders bijv roddelbladen worden gelezen?
Maar je zo druk maken of je buurman liever seks heeft met een man of een vrouw is toch vooral een religieus feestje.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_184303802
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Coupepoginkje tegen Staaij? Ik las volgens mij paar dagen geleden (op twitter in een draad) dat het breder speelt, dus niet alleen tegen Staaij. Dat er vanuit de conservatieve sedimenten in deze kerk sws wat wrevel was ontstaan tegenover de ietwat lankmoedige behandeling van dit topic.
Nee, breder inderdaad. Ik vermoed dat dit hele gedoe eigenlijk gaat over onenigheid en machtstrijd binnen calvinistisch Nederland. Maar ik verkeer niet in die kringen en heb er dus geen zicht op.

Ik vind het ook een beetje ordinair, allemaal. Homoseksualiteit en transgenderisme op één hoop vegen. Een vergelijking maken tussen nazi-ideologie en genderideologie. Pure armoede.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_184303803
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat beweerde hij dus aan te tonen en dat kwam hem op woedende reacties vanuit de Nederlandse homo's te staan. De homo's in Amerika verwelkomden juist zijn bevindingen omdat ze het idee dat het slechts een keuze was of dat ze te genezen zouden zijn wel zat waren. In Nederland leefde dat idee niet.

Op zich is het natuurlijk van beide kanten raar, wetenschappelijke bevindingen beoordelen op basis van of het in je ideologie past (tegenwoordig schrijft de ideologie gewoon voor wat de wetenschappelijke uitkomst moet zijn). Het illustreert dan ook vooral dat de huidige ideologische hysterie niet geheel nieuw is.
Ik kan me eerlijk gezegd niets herinneren van enige controverse omtrent dat punt. Maar ik kan me voorstellen dat dat wellicht meer te maken had met het idee dat het een afwijking, iets abnormaals, zou zijn.

En of dit nou werkelijk gaat over wetenschappelijke bevindingen vraag ik me af. Heeft deze hypothese uberhaupt stand gehouden dan?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184303926
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:46 schreef OllieA het volgende:

[..]

Nee, breder inderdaad. Ik vermoed dat dit hele gedoe eigenlijk gaat over onenigheid en machtstrijd binnen calvinistisch Nederland. Maar ik verkeer niet in die kringen en heb er dus geen zicht op.

Ik vind het ook een beetje ordinair, allemaal. Homoseksualiteit en transgenderisme op één hoop vegen. Een vergelijking maken tussen nazi-ideologie en genderideologie. Pure armoede.
Ja, ik vermoed toch stuiptrekkingen van een "dying world".
Laten we wel zijn ook bij moslims zie je dit fenomeen, alhoewel ze dat goed weten te verbergen, en ook daar zie je als reactie dat sommigen dan naar het fundamentalisme keren.
Bij de RK-kerk is het al veel langer aan de gang, heeft het ook tot fundamentalisme geleid (beetje in NL, meer in Fr), maar aangezien de RK-kerk wat vrijblijvender is sinds de jaren 60/70 zie je dat die RK'ers alleen in naam nog RK'ers zijn, omdat ze van al die zinledige rituelen en franje in die kerk houden bij de grote momenten des levens: doop, communie, huwelijk en dood.
I´m back.
  woensdag 9 januari 2019 @ 17:53:32 #102
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184303931
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik kan me eerlijk gezegd niets herinneren van enige controverse omtrent dat punt. Maar ik kan me voorstellen dat dat wellicht meer te maken had met het idee dat het een afwijking, iets abnormaals, zou zijn.

En of dit nou werkelijk gaat over wetenschappelijke bevindingen vraag ik me af. Heeft deze hypothese uberhaupt stand gehouden dan?
Ja ik herinner me die controverse ook wel. Ging idd over problemen met het feit dat het dan een bewijsbare 'afwijking' zou zijn.

Achteraf gezien vrij hilarisch vind ik, die ophef. Maar toen werd ie wel eens afgeschilderd als engnek.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_184303979
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:53 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja ik herinner me die controverse ook wel. Ging idd over problemen met het feit dat het dan een bewijsbare 'afwijking' zou zijn.

Achteraf gezien vrij hilarisch vind ik, die ophef. Maar toen werd ie wel eens afgeschilderd als engnek.
Ging over het determinisme, dacht ik meer. Zelfde als bij Buikhuizen.
I´m back.
pi_184304013
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:27 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Als ik die SGP-kliek was zou ik migreren en Nederland opgeven.
Neuh..die zitten veilig in hun eigen bubbel..hebben het financieel vaak goed en dragen genoeg bij aan dit land. Qua cultuur staan zij dicht bij het oude Nederland van voor de oorlog. Beter de islam buiten de deur houden.
pi_184304018
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:45 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar je zo druk maken of je buurman liever seks heeft met een man of een vrouw is toch vooral een religieus feestje.
Daar maken maar weinigen zich druk om maar als diezelfde buurman zich christen, jood of moslim noemt en roept dat het goed was volgens zijn of haar geloof dan meng je je in een religieus feestje en kan je verwachten dat er niet gezwegen wordt. Er wordt nu haast geëist dat je een bepaalde "moderne" visie hebt op seksualiteit. Gij zult accepteren dat homoseks volgens je religie acceptabel is! Gij zult accepteren dat seks voor het huwelijk volgens je religie acceptabel is! Dat moet je natuurlijk al wapperend met een regenboogvlag doen want anders ben je de klos.
  Beste debater 2022 woensdag 9 januari 2019 @ 17:58:04 #106
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184304021
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik vermoed toch stuiptrekkingen van een "dying world".
Laten we wel zijn ook bij moslims zie je dit fenomeen, alhoewel ze dat goed weten te verbergen, en ook daar zie je als reactie dat sommigen dan naar het fundamentalisme keren.
Bij de RK-kerk is het al veel langer aan de gang, heeft het ook tot fundamentalisme geleid (beetje in NL, meer in Fr), maar aangezien de RK-kerk wat vrijblijvender is sinds de jaren 60/70 zie je dat die RK'ers alleen in naam nog RK'ers zijn, omdat ze van al die zinledige rituelen en franje in die kerk houden bij de grote momenten des levens: doop, communie, huwelijk en dood.
Niks zinledigs aan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184304043
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Niks zinledigs aan.
Rituelen zijn per definitie zinledig imho. Had het bijvoegelijk naamwoord niet hoeven te gebruiken. Pleonasme. Tautologie.
I´m back.
  Beste debater 2022 woensdag 9 januari 2019 @ 17:59:41 #108
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184304057
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:57 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Neuh..die zitten veilig in hun eigen bubbel..hebben het financieel vaak goed en dragen genoeg bij aan dit land. Qua cultuur staan zij dicht bij het oude Nederland van voor de oorlog. Beter de islam buiten de deur houden.
Nee hoor. Nederland is nooit orthodox calvinistisch geweest, en heeft daarnaast altijd een zeer Roomse bevolking gekend.

Beetje misselijkmakend altijd, hoe die SGP steeds meer gedragen wordt als 'op en top Nederland van toen het nog goed was'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184304257
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:38 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dat is absoluut geen interpretatie.
De Bijbel zegt heel duidelijk dat mannen die bij mannen neerliggen Gods Koninkrijk niet zullen beerven.
Ik weet niet wat jij daarin anders wilt interpreteren?

De Bijbel verbiedt het heel duidelijk.
Dat kerken zich niet aan de Bijbel houden is hun probleem, dat ze hun oren laten hangen aan al die figuren die er tegenwoordig zijn.
Gods wil is Gods wil.
Dat anderen er niet mee eens zijn is niet het probleem van Christenen.

"Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen" aldus Christus. Niemand wierp een steen naar de overspelige vrouw. Oftewel iedereen zou een zondaar zijn en niemand zonder zonde. Dat plaatst alles in een heel ander perspecitief. Dat is wat gelovigen zonder lineaal ook geloven en daarom veel ruimhartiger zijn. :)
pi_184304273
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee hoor. Nederland is nooit orthodox calvinistisch geweest, en heeft daarnaast altijd een zeer Roomse bevolking gekend.

Beetje misselijkmakend altijd, hoe die SGP steeds meer gedragen wordt als 'op en top Nederland van toen het nog goed was'.
Heel Nederland niet nee. Alleen het protestantisme is wel juist ontstaan in Vlaanderen en Brabant, vreemd genoeg, terwijl de noordelijke provincies juist nog RK waren aan het begin van de 80-jarige oorlog. Eerste beeldenstorm vond plaats in het Vlaamse Steenvoorden. Aan het eind van de 80-jarige oorlog was dat schema op zijn kop gezet. Noorden protestants en generaliteitslanden RK.
I´m back.
  woensdag 9 januari 2019 @ 18:12:40 #111
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184304281
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:57 schreef up7 het volgende:

[..]

Daar maken maar weinigen zich druk om maar als diezelfde buurman zich christen, jood of moslim noemt en roept dat het goed was volgens zijn of haar geloof dan meng je je in een religieus feestje en kan je verwachten dat er niet gezwegen wordt. Er wordt nu haast geëist dat je een bepaalde "moderne" visie hebt op seksualiteit. Gij zult accepteren dat homoseks volgens je religie acceptabel is! Gij zult accepteren dat seks voor het huwelijk volgens je religie acceptabel is! Dat moet je natuurlijk al wapperend met een regenboogvlag doen want anders ben je de klos.
Je wil toch niet zeggen dat je geen regenboogvlag bezit hè? :(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 9 januari 2019 @ 18:13:39 #112
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184304292
quote:
13s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als een Islamitisch kamerlid een pleidooi hield voor de verwerpelijkheid van homoseksuele seks zou ik exact hetzelfde gereageerd hebben hoor.
Ik geloof er niets van.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 9 januari 2019 @ 18:15:12 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184304318
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Rituelen zijn per definitie zinledig imho. Had het bijvoegelijk naamwoord niet hoeven te gebruiken. Pleonasme. Tautologie.
Als jij rituelen zinledig vindt dan ben je kortzichtiger dan ik van je verwachtte. Rituelen zijn juist wel zinvol en ook niet beperkt tot religie. Een ritueel kan juist een heel krachtige gebeurtenis zijn om iets te bezegelen, te verkondigen, te verbinden of in gang te zetten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Beste debater 2022 woensdag 9 januari 2019 @ 18:15:33 #114
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184304330
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Heel Nederland niet nee. Alleen het protestantisme is wel juist ontstaan in Vlaanderen en Brabant, vreemd genoeg, terwijl de noordelijke provincies juist nog RK waren aan het begin van de 80-jarige oorlog. Eerste beeldenstorm vond plaats in het Vlaamse Steenvoorden. Aan het eind van de 80-jarige oorlog was dat schema op zijn kop gezet. Noorden protestants en generaliteitslanden RK.
Punt is: het enge calvinisme van de SGP is nooit breedgedragen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184304343
Ben het eens met up7. Niet dat ik achter de SGP sta maar ik word altijd een beetje uhh meewarig van die dubbele moraal en hypocrisie. Als het om moslims gaat durft de deugmens de bek niet open te trekken..maar christenen zijn altijd een makkelijk doelwit he
  Beste debater 2022 woensdag 9 januari 2019 @ 18:17:00 #116
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184304352
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Ben het eens met up7. Niet dat ik achter de SGP sta maar ik word altijd een beetje uhh meewarig van die dubbele moraal en hypocrisie. Als het om moslims gaat durft de deugmens de bek niet open te trekken..maar christenen zijn altijd een makkelijk doelwit he
'Deugmensen'

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184304366
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Ben het eens met up7. Niet dat ik achter de SGP sta maar ik word altijd een beetje uhh meewarig van die dubbele moraal en hypocrisie. Als het om moslims gaat durft de deugmens de bek niet open te trekken..maar christenen zijn altijd een makkelijk doelwit he
Valt wel mee toch? We hebben pas nog de Amsterdamse folderkwestie gehad en El Moumni in een ver verleden.
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 18:18:54 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184304378
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Ben het eens met up7. Niet dat ik achter de SGP sta maar ik word altijd een beetje uhh meewarig van die dubbele moraal en hypocrisie. Als het om moslims gaat durft de deugmens de bek niet open te trekken..maar christenen zijn altijd een makkelijk doelwit he
moeten ondeugmensen het nu ook altijd over Christenen hebben als de moslims weer eens onderwerp van de discussie zijn of is het dan wel offtopic?

enige wat je ooit hoort over Christenen is dat de Katholieken graag sex met kindertjes hebben ffs :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 9 januari 2019 @ 18:20:57 #119
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184304406
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

moeten ondeugmensen het nu ook altijd over Christenen hebben als de moslims weer eens onderwerp van de discussie zijn of is het dan wel offtopic?

enige wat je ooit hoort over Christenen is dat de Katholieken graag sex met kindertjes hebben ffs :')
Incest op de Veluwe niet vergeten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 18:21:57 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184304416
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Incest op de Veluwe niet vergeten
nooit van gehoord

wel Volendam enzo maar ik weet niet hoe gelovig ze zijn en of dat met elkaar te maken heeft
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184304445
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik geloof er niets van.
a) jouw probleem
b) niet relevant voor dit topic
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184304506
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Punt is: het enge calvinisme van de SGP is nooit breedgedragen.
SGP komt voort uit de strijd tussen de rekkelijken (Arminianen) en preciezen (Gomaristen). Gomaristen wonnen dit, doordat Oranje daar achter ging staan om af te rekenen met Raadspensionaris Van Oldenbarneveldt in hun strijd tussen in feite republikeinen en wat later het koningshuis zou worden. Rekkelijken tekenden hiertegen een petitie aan tijdens de synode van Dordt (een soort vergadering was dat, waarbij ook de vertaling van de Bijbel werd vastgelegd en zodoende grote invloed heeft gehad op het Nederlands dat wij spreken en schrijven) en werden zodoende remonstranten genoemd en de preciezen waren degenen die zich verzetten daartegen en werden de contraremonstranten genoemd. Uit de contraremonstranten ontstond toen de Hervormde Kerk, die in feite de staatskerk was (en vrij elitair) en daaruit is later dan weer een afsplitsing ontstaan die zich gereformeerde kerk noemde (de kerk van de Kleine Luyden die zich gingen emanciperen politiek gezien olv Abraham Kuijper) en die is tientallen keren in de daarop volgende jaren weer opgedeeld in nieuwe kerkjes, ze zijn soms weer samen op pad gegaan, soms weer uit elkaar gedreven ad infinitum.
Zoiets.
I´m back.
  Beste debater 2022 woensdag 9 januari 2019 @ 18:33:54 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184304578
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

SGP komt voort uit de strijd tussen de rekkelijken (Arminianen) en preciezen (Gomaristen). Gomaristen wonnen dit, doordat Oranje daar achter ging staan om af te rekenen met Raadspensionaris Van Oldenbarneveldt in hun strijd tussen in feite republikeinen en wat later het koningshuis zou worden. Rekkelijken tekenden hiertegen een petitie aan tijdens de synode van Dordt (een soort vergadering was dat, waarbij ook de vertaling van de Bijbel werd vastgelegd en zodoende grote invloed heeft gehad op het Nederlands dat wij spreken en schrijven) en werden zodoende remonstranten genoemd en de preciezen waren degenen die zich verzetten daartegen en werden de contraremonstranten genoemd. Uit de contraremonstranten ontstond toen de Hervormde Kerk, die in feite de staatskerk was (en vrij elitair) en daaruit is later dan weer een afsplitsing ontstaan die zich gereformeerde kerk noemde (de kerk van de Kleine Luyden die zich gingen emanciperen politiek gezien olv Abraham Kuijper) en die is tientallen keren in de daarop volgende jaren weer opgedeeld in nieuwe kerkjes, ze zijn soms weer samen op pad gegaan, soms weer uit elkaar gedreven ad infinitum.
Zoiets.
Ja, weet ik... en dat betekent dat het orthodoxe calvinisme van de SGP dus nooit de hoofdmoot heeft uitgemaakt. Zie ook 'Bavianen en Slijkgeuzen'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184304598
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, weet ik... en dat betekent dat het orthodoxe calvinisme van de SGP dus nooit de hoofdmoot heeft uitgemaakt. Zie ook 'Bavianen en Slijkgeuzen'.
Ja, akkoord dat klopt, want afsplitsing idd.

En toch denk ik dat NL er mentaal heel anders had uitgezien annonu als de Arminianen/rekkelijken/remonstranten hadden gewonnen. En dat dat niet zo is heb je te danken aan Maurits.
I´m back.
pi_184304613
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, de bewijslast ligt bij jou, met je religie. Het is niet zo dat ik een omgekeerde bewijslast moet invullen. Dat de aarde in 7 dagen is geschapen staat letterlijk zo in je sprookjesboek.
Nee dat staat helemaal niet letterlijk in dat feitenboek.
Er moet maar eens bewijs komen dat alles niet geschapen is door God.
Dat er wel bewijs is voor een alternatieve kijk op het ontstaan, op het leven. Evolutie faalt, wetenschap vindt geen enkele theorie die feitelijk is.
Ik heb meerdere punten aangehaald dus tja.
Maar je weet zelf ook wel dat je niet serieus iets wilt onderzoeken, daarom reageer je niet inhoudelijk.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:29 schreef Nielsch het volgende:
Ik snap die focus van christenen op homo’s nooit zo. De bijbel spreekt zich bijvoorbeeld ook uit over jonge (maagdelijke) meisjes die zijn verkracht in een stad; dat is ook een zonde en die meisjes moeten ook dood. Als Kees van der Staaij dus echt zo gelooft in dat sprookjesboek moet hij ook die misbruikte meisjes lastig gaan vallen met een verklaring over hoe zondig ze zijn.
Er is geen enkele focus.
Er wordt helemaal niemand lastig gevallen.

Het enige wat gezegd wordt is dat actief homoseksueel zijn iets is wat in de Bijbel veroordeeld wordt. Het is iets wat God niet goedkeurt.
Dat staat letterlijk zo in de Bijbel en is open voor 0,0 interpretatie.

Dat jij en al die actieve homo's niet christelijk zijn en er dus niet achter staan en lopen janken.
Prima, zelf weten.

Maar geen enkele Christen heeft een focus op homo's of wat dan ook.
Het gaat er alleen om dat de Bijbel het veroordeeld. Simpel zat.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:32 schreef Perrin het volgende:

[..]

Sowieso die enorme obsessie van veel religieuzen met seks en hoe de buurman dat precies aanpakt, vind ik behoorlijk onsmakelijk.
Ook voor jou: Er is geen enkele obsessie.
De Bijbel veroordeelt het, en dus kan het niet geaccepteerd worden.
Maar zo houden christenen zich met alles bezig wat de Bijbel leert.
Dit wordt door alle jankerds alleen maar weer opgeblazen om niets.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Christenen zijn nogal selectief in welke delen uit de Bijbel ze serieus nemen en hoe ze die interpreteren. Dus dat argument van "dit roepen we al 2000 jaar" is sowieso niet zo sterk. Van wat men 2000 jaar geleden riep is inmiddels niet heel veel meer over.
Nee, selectief zijn valse christenen.
  Beste debater 2022 woensdag 9 januari 2019 @ 18:37:28 #126
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184304632
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nee dat staat helemaal niet letterlijk in dat feitenboek.
Er moet maar eens bewijs komen dat alles niet geschapen is door God.
Dat er wel bewijs is voor een alternatieve kijk op het ontstaan, op het leven. Evolutie faalt, wetenschap vindt geen enkele theorie die feitelijk is.
Ik heb meerdere punten aangehaald dus tja.
Maar je weet zelf ook wel dat je niet serieus iets wilt onderzoeken, daarom reageer je niet inhoudelijk.

[..]

Er is geen enkele focus.
Er wordt helemaal niemand lastig gevallen.

Het enige wat gezegd wordt is dat actief homoseksueel zijn iets is wat in de Bijbel veroordeeld wordt. Het is iets wat God niet goedkeurt.
Dat staat letterlijk zo in de Bijbel en is open voor 0,0 interpretatie.

Dat jij en al die actieve homo's niet christelijk zijn en er dus niet achter staan en lopen janken.
Prima, zelf weten.

Maar geen enkele Christen heeft een focus op homo's of wat dan ook.
Het gaat er alleen om dat de Bijbel het veroordeeld. Simpel zat.

[..]

Ook voor jou: Er is geen enkele obsessie.
De Bijbel veroordeelt het, en dus kan het niet geaccepteerd worden.
Maar zo houden christenen zich met alles bezig wat de Bijbel leert.
Dit wordt door alle jankerds alleen maar weer opgeblazen om niets.

[..]

Nee, selectief zijn valse christenen.
Noem eens die lijst aan wetenschappers die creationisme/ID onderschrijven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184304666
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:12 schreef up7 het volgende:

[..]

Het koste meer moeite dan anderen maar ook hij is gezwicht.

[..]

eigenlijk wordt door de acties van de VU zijn nazi vergelijking alleen maar sterker :Y maar ik geloof er niks van dat het hem spijt, hij voelt zich gewoon gedwongen om te buigen. de christenen in nederland zijn weer terug bij af als in de begindagen van het christendom waar ze in het geheim hun geloof moesten beleven. _O-
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184304702
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:12 schreef Ryan3 het volgende:

Heel Nederland niet nee. Alleen het protestantisme is wel juist ontstaan in Vlaanderen en Brabant, vreemd genoeg, terwijl de noordelijke provincies juist nog RK waren aan het begin van de 80-jarige oorlog. Eerste beeldenstorm vond plaats in het Vlaamse Steenvoorden. Aan het eind van de 80-jarige oorlog was dat schema op zijn kop gezet. Noorden protestants en generaliteitslanden RK.
Ook omdat het Noorden nooit echt katholiek geweest is wellicht?
Weer zo'n typisch boven de rivieren verhaal.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee hoor. Nederland is nooit orthodox calvinistisch geweest, en heeft daarnaast altijd een zeer Roomse bevolking gekend.

Beetje misselijkmakend altijd, hoe die SGP steeds meer gedragen wordt als 'op en top Nederland van toen het nog goed was'.
Zeer rooms?
Ten 1e is heel Noord Nederland nooit echt Rooms geweest.
Ten 2e is tegenwoordig praktisch niemand meer katholiek.
Ten 2e staan katholieken erom bekend niet actief te zijn, laat staan Bijbels.

Ten 4e Zijn Nederlandse katholieken al helemaal geen roomse katholieken.
Juist zeer zeer nuchtere katholieken, die totaal de Bijbel niet gebruiken, weinig van de RKK tradities kennen.
En neem dat aan van iemand die Ierland en Spanje gewend is. Daar heeft praktisch elke dag zijn eigen feestdag voor weet ik veel wat voor gekke heilige de RKK weer kent.
Zeker in Ierland zijn de katholieken Bijbel vaster, in NL absoluut niet.
Spanje is al helemaal een gekkenhuis qua actief katholiek geloof.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:10 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

"Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen" aldus Christus. Niemand wierp een steen naar de overspelige vrouw. Oftewel iedereen zou een zondaar zijn en niemand zonder zonde. Dat plaatst alles in een heel ander perspecitief. Dat is wat gelovigen zonder lineaal ook geloven en daarom veel ruimhartiger zijn. :)
Zegt iemand dan dat niemand zondig is?
Maar er zit nog wel een groot verschil tussen gewoon wat zondigen en iets doen wat zeer duidelijk onder de erge zonden geplaatst wordt die ''niet het Koninkrijk beerven''.

Daarnaast kun je als Christelijke religie niet gaan zeggen:
Oh wij zijn heel modern hoor, ons boeit het niet wat God zegt: Actief homo zijn is toegestaan, ook al wil God dat niet.
Het is een erge zonde? Boeiend.
pi_184304703
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:05 schreef ChristmasRoses het volgende:
Ik snap nooit dat samenraapsel van homo's en transgenders. Het enige is een bewezen geaardheid, van de ander denk ik toch vaak 'zware issues'.
de een voelt zich aangetrokken tot hetzelfde gedrag de ander voelt zich een ander geslacht.

beide is het de persoonlijke belevingswereld. dus die vergelijking begrijp ik wel.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184304711
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Noem eens die lijst aan wetenschappers die creationisme/ID onderschrijven.
Moeilijke he zelf onderzoek doen?

Noem eens een lijst van feiten voor evolutie.

Klaar.
  woensdag 9 januari 2019 @ 18:45:26 #131
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184304737
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

SGP komt voort uit de strijd tussen de rekkelijken (Arminianen) en preciezen (Gomaristen). Gomaristen wonnen dit, doordat Oranje daar achter ging staan om af te rekenen met Raadspensionaris Van Oldenbarneveldt in hun strijd tussen in feite republikeinen en wat later het koningshuis zou worden. Rekkelijken tekenden hiertegen een petitie aan tijdens de synode van Dordt (een soort vergadering was dat, waarbij ook de vertaling van de Bijbel werd vastgelegd en zodoende grote invloed heeft gehad op het Nederlands dat wij spreken en schrijven) en werden zodoende remonstranten genoemd en de preciezen waren degenen die zich verzetten daartegen en werden de contraremonstranten genoemd. Uit de contraremonstranten ontstond toen de Hervormde Kerk, die in feite de staatskerk was (en vrij elitair) en daaruit is later dan weer een afsplitsing ontstaan die zich gereformeerde kerk noemde (de kerk van de Kleine Luyden die zich gingen emanciperen politiek gezien olv Abraham Kuijper) en die is tientallen keren in de daarop volgende jaren weer opgedeeld in nieuwe kerkjes, ze zijn soms weer samen op pad gegaan, soms weer uit elkaar gedreven ad infinitum.
Zoiets.
Kuyper ipv Kuijper ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184304787
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:02 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Waar is dit wetenschappelijk verkeerd of ontkracht dan?
Precies nergens.

Spreekt de Bijbel ergens over de ijsbeer dan? Nee. Zo ook niet over dinosaurussen.
Boeiend? Nee.

Evolutie is in geen enkele wereld een feit. Er bestaat geen enkel bewijs voor en ik betwijfel ten zeerste of dat ooit gaat komen. Zou dat gaan gebeuren dan zien we vanzelf een nobelprijs daarvoor langskomen.

Je verwart overigens wat Darwin heeft aangetoond, dat soorten zichzelf aanpassen (de bekende Darwin vinken) met wat daadwerkelijke evolutie is.
DNA toont heel duidelijk aan dat zoiets onmogelijk is. Een soort past zich alleen aan.

[..]

Toon maar aan wat bullshit is. Precies niets.
Dat er zaken zijn die een God nodig hebben is waar. Maar is daarom nog niet onwaar.
Zelfde geldt voor bv de Big Bang, is onmogelijk volgens elk wetenschappelijk principe.
Evolutie staat ook nog altijd overeind zonder enig bewijs.

Alles is veel logischer als er ID achter zit.

[..]

En toch kan niemand het tegendeel bewijzen.

[..]

Evolutie is wel een zaak van geloof. Er is geen bewijs voor, er zijn alleen wat wetenschappers die er achter staan.
En mensen die daar blind in geloven.

Letterlijke 6 dagen is zo on-Bijbels als het maar kan.
En de RKK als christelijk is sowieso al niet serieus te nemen. Die volgen in eigenlijk geen enkel punt de Bijbel, Gods Woord.
Zo werkt het dus niet in de wetenschap. Maar vooruit ik zal ee wetenschappelijke theorie uitleggen.
Een wetenschappelijke theorie is dus de waarheid tot het tegendeel is bewezen of als blijkt dat waar er sprake is van aannames deze niet kloppen.
Vwb evolutie klopt de wetenschappelijke theorie nog steeds, oftewel het is een feit.
Ook grappig dat je mijn andere vragen volledig negeert.

Als men in die tijd ooit een ijsbeer had gezien dan was ie vast bij Noah genoemd
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Beste debater 2022 woensdag 9 januari 2019 @ 18:53:17 #133
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184304856
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ook omdat het Noorden nooit echt katholiek geweest is wellicht?
Weer zo'n typisch boven de rivieren verhaal.

[..]

Zeer rooms?
Ten 1e is heel Noord Nederland nooit echt Rooms geweest.
Ten 2e is tegenwoordig praktisch niemand meer katholiek.
Ten 2e staan katholieken erom bekend niet actief te zijn, laat staan Bijbels.

Ten 4e Zijn Nederlandse katholieken al helemaal geen roomse katholieken.
Juist zeer zeer nuchtere katholieken, die totaal de Bijbel niet gebruiken, weinig van de RKK tradities kennen.
En neem dat aan van iemand die Ierland en Spanje gewend is. Daar heeft praktisch elke dag zijn eigen feestdag voor weet ik veel wat voor gekke heilige de RKK weer kent.
Zeker in Ierland zijn de katholieken Bijbel vaster, in NL absoluut niet.
Spanje is al helemaal een gekkenhuis qua actief katholiek geloof.

[..]

Zegt iemand dan dat niemand zondig is?
Maar er zit nog wel een groot verschil tussen gewoon wat zondigen en iets doen wat zeer duidelijk onder de erge zonden geplaatst wordt die ''niet het Koninkrijk beerven''.

Daarnaast kun je als Christelijke religie niet gaan zeggen:
Oh wij zijn heel modern hoor, ons boeit het niet wat God zegt: Actief homo zijn is toegestaan, ook al wil God dat niet.
Het is een erge zonde? Boeiend.
Niet alleen ben je weinig belezen wat betreft de wetenschap die evolutie heeft, ook geschiedenis is niet echt je ding zie ik... wat een treurnis.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184304864
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik kan me eerlijk gezegd niets herinneren van enige controverse omtrent dat punt. Maar ik kan me voorstellen dat dat wellicht meer te maken had met het idee dat het een afwijking, iets abnormaals, zou zijn.
Wat het op zich natuurlijk ook is. Maar destijds moesten we allemaal doen alsof homo's de meest doodgewone suffe burgerlijke stelletjes waren. 'Niks tegen homo's, als ze maar gewoon doen'. Kennelijk was dat beeld nodig voor acceptatie of zo, in ieder geval deed menig homo er fanatiek aan mee.

quote:
En of dit nou werkelijk gaat over wetenschappelijke bevindingen vraag ik me af. Heeft deze hypothese uberhaupt stand gehouden dan?
Weet ik niet, maar ik schat de kans hoger in dat een vakgebied als genderstudies de ideologisch wenselijke uitkomsten van het moment voortbrengt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Beste debater 2022 woensdag 9 januari 2019 @ 18:55:29 #135
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184304895
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:43 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Moeilijke he zelf onderzoek doen?

Noem eens een lijst van feiten voor evolutie.

Klaar.
Niets klaar. Het is wel duidelijk dat je pretendeert heel veel kennis te hebben van zaken, maar als puntje bij paaltje komt is het gewoon weer de 'het staat in de bijbel dus het is waar want het staat in de bijbel' riedeltje.

En aangezien je niet eens een lijst kunnen geven van wetenschappers die ID onderschrijven, is mijn vermoeden dat je niet verder bent gekomen dan Kent Hovind-achtige nonsense bevestigd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184304917
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat het op zich natuurlijk ook is.
Het is een minderheid. Maar er is niet veel wetenschappelijks aan het label "abnormaal". Het komt bij diverse diersoorten voor.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Weet ik niet, maar ik schat de kans hoger in dat een vakgebied als genderstudies de ideologisch wenselijke uitkomsten van het moment voortbrengt.
Dit vage wantrouwen van wetenschap laat ik maar even voor wat het is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Beste debater 2022 woensdag 9 januari 2019 @ 18:57:39 #137
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184304937
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Niet alleen ben je weinig belezen wat betreft de wetenschap die evolutie heeft, ook geschiedenis is niet echt je ding zie ik... wat een treurnis.
Wat leuk trouwens dat je ondanks je aversie tegen de kerk van de antichrist (lol) zelf ook een systeem van 'gewone' en 'heel erge zonden' hebt opgesteld.

Zo zie je maar weer, alle wegen leiden naar Rome, of je nu wil of niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184305017
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is een minderheid. Maar er is niet veel wetenschappelijks aan het label "abnormaal". Het komt bij diverse diersoorten voor.
Normaal en abnormaal zijn op zich dan ook begrippen uit normatieve wetenschappen, theologie is daar een van.

quote:
Dit vage wantrouwen van wetenschap laat ik maar even voor wat het is.
Geen wantrouwen van wetenschap hier, wel twijfels of daar altijd wel sprake van is wanneer dat wordt geclaimd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184305054
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:57 schreef up7 het volgende:

[..]

Daar maken maar weinigen zich druk om maar als diezelfde buurman zich christen, jood of moslim noemt en roept dat het goed was volgens zijn of haar geloof dan meng je je in een religieus feestje en kan je verwachten dat er niet gezwegen wordt. Er wordt nu haast geëist dat je een bepaalde "moderne" visie hebt op seksualiteit. Gij zult accepteren dat homoseks volgens je religie acceptabel is! Gij zult accepteren dat seks voor het huwelijk volgens je religie acceptabel is! Dat moet je natuurlijk al wapperend met een regenboogvlag doen want anders ben je de klos.
Men mag alles bepalen voor zichzelf. Dat Kees of jijzelf niet aan “homoseks” willen doen, soit, maar waarom het punt onderschrijven dat je niet mag accepteren dat anderen het doen.

Waarom roept Kees “Laat mij christenen zijn”, als hij als publiekelijk figuur zijn welbevinden uitspreekt over uitlatingen die privepersonen raken. Laat hen homo zijn.

Je hoeft van mij niet te wapperen met de regenboogvlag, maar ook niet met een pamflet met jouw waarheden.
  woensdag 9 januari 2019 @ 19:20:41 #140
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184305410
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

SGP komt voort uit de strijd tussen de rekkelijken (Arminianen) en preciezen (Gomaristen). Gomaristen wonnen dit, doordat Oranje daar achter ging staan om af te rekenen met Raadspensionaris Van Oldenbarneveldt in hun strijd tussen in feite republikeinen en wat later het koningshuis zou worden. Rekkelijken tekenden hiertegen een petitie aan tijdens de synode van Dordt (een soort vergadering was dat, waarbij ook de vertaling van de Bijbel werd vastgelegd en zodoende grote invloed heeft gehad op het Nederlands dat wij spreken en schrijven) en werden zodoende remonstranten genoemd en de preciezen waren degenen die zich verzetten daartegen en werden de contraremonstranten genoemd. Uit de contraremonstranten ontstond toen de Hervormde Kerk, die in feite de staatskerk was (en vrij elitair) en daaruit is later dan weer een afsplitsing ontstaan die zich gereformeerde kerk noemde (de kerk van de Kleine Luyden die zich gingen emanciperen politiek gezien olv Abraham Kuijper) en die is tientallen keren in de daarop volgende jaren weer opgedeeld in nieuwe kerkjes, ze zijn soms weer samen op pad gegaan, soms weer uit elkaar gedreven ad infinitum.
Zoiets.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, weet ik... en dat betekent dat het orthodoxe calvinisme van de SGP dus nooit de hoofdmoot heeft uitgemaakt. Zie ook 'Bavianen en Slijkgeuzen'.
Is dit nu nu allemaal parate kennis van jullie jongens? Respect hoor. Ik weet ook wel iets en ook wel iets over religie, maar sta soms te kijken wat hier aangevoerd wordt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184305948
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:02 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Men mag alles bepalen voor zichzelf. Dat Kees of jijzelf niet aan “homoseks” willen doen, soit, maar waarom het punt onderschrijven dat je niet mag accepteren dat anderen het doen.
Wat doet het er hier toe of Kees, ik of wie dan ook wel of niet aan homoseks willen doen? :? Dit gaat toch vooral om een christelijke duiding met betrekking tot homoseksualiteit? De motieven om te onderschrijven waarom anderen het niet zouden moeten accepteren zijn hier toch evident?
quote:
Waarom roept Kees “Laat mij christenen zijn”, als hij als publiekelijk figuur zijn welbevinden uitspreekt over uitlatingen die privepersonen raken. Laat hen homo zijn.
Welke uitlating raakt privépersonen niet? Een regenboogvlag laten wapperen met de bijbehorende ideologie doet dat even goed. Je kunt wel met een pamflet zwaaien dat daar geen enkele reden toe is maar waarin verschil dat dan met bijvoorbeeld Van der Staaij's uitleg in de media?

Als homoseksualiteit en het homohuwelijk wordt afgekeurd door wie dan ook hoe zou jij in je "homo zijn" beperkt worden en waarom is dat iets waar je anders behandeld moet worden dan anderen? Nagenoeg alle publieke figuren hebben zich tegen de klassiek christelijke duiding van de Nashville-verklaring uitgesproken. Waarom onderzoekt het OM dat niet en laten we hen niet gewoon "christen zijn"? Wat je dan hoort is dat er niet zoiets is als DE christen bestaat maar kennelijk werkt dat in regenboogland anders. Wat houdt dat in laat hen "homo zijn"?
quote:
Je hoeft van mij niet te wapperen met de regenboogvlag, maar ook niet met een pamflet met jouw waarheden.
Wie moeten er dan van jou wel wapperen met de regenboogvlag? Zijn dat de kerken? Welke waarheden gaat er dan uit van de regenboogvlag? Ik wil inderdaad niet met een regenboogvlag wapperen maar je doet nu haast alsof je een concessie doet door erbij te zeggen dat ik ook niet hoef te wapperen met mijn waarheden. :D
pi_184306090
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee hoor. Nederland is nooit orthodox calvinistisch geweest, en heeft daarnaast altijd een zeer Roomse bevolking gekend.

Beetje misselijkmakend altijd, hoe die SGP steeds meer gedragen wordt als 'op en top Nederland van toen het nog goed was'.
Vind je niet dat de SGP heel veel water bij de wijn heeft gedaan over de jaren? Die zogenaamd zeer Roomse bevolking van toen zou de gemiddelde SGP-er in 2018 haast als ketters gezien hebben.

Ze kijken zelfs TV tegenwoordig!

https://nos.nl/op3/video/(...)re-vooroordelen.html
  Beste debater 2022 woensdag 9 januari 2019 @ 19:55:38 #143
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184306137
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:54 schreef up7 het volgende:

[..]

Vind je niet dat de SGP heel veel water bij de wijn heeft gedaan over de jaren? Die zogenaamd zeer Roomse bevolking van toen zou de gemiddelde SGP-er in 2018 haast als ketters gezien hebben.
Ik begrijp die vergelijking niet... Roomsen vonden calvinisten ketters, en calvinisten vonden Roomsen ketters.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184306210
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kuyper ipv Kuijper ;)
O, ja, familie van je hè.

Maar is het niet een typisch Nederlands gekkigheidje dat 'y' versus 'ij' in de achternaam dat eigenlijk allebei kan?
I´m back.
  woensdag 9 januari 2019 @ 19:59:43 #145
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184306221
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

b) niet relevant voor dit topic
Tsja zo kun je natuurlijk ook kritiek blijven ontwijken.
En jij bent geen mod. Ik laat een mod wel beslissen wat wel of niet relevant is voor dit topic.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184306234
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

[..]

Is dit nu nu allemaal parate kennis van jullie jongens? Respect hoor. Ik weet ook wel iets en ook wel iets over religie, maar sta soms te kijken wat hier aangevoerd wordt.
Klopt niet helemaal, want ik gebruik zevenmijlslaarzen. Op zich een interessante geschiedenis ook imho.
I´m back.
  woensdag 9 januari 2019 @ 20:01:19 #147
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184306253
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik begrijp die vergelijking niet... Roomsen vonden calvinisten ketters, en calvinisten vonden Roomsen ketters.
Jij bent ook (praktiserend) katholiek toch?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184306282
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik begrijp die vergelijking niet... Roomsen vonden calvinisten ketters, en calvinisten vonden Roomsen ketters.
Ketters is ongelukkig gekozen ja. Ik dacht dat je het ter sprake bracht als ware dat Roomsen progressiever waren dan Calvinisten terwijl de huidige SGP-ers stukken progressiever zijn dan de meest progressieve christenen van toen.
  woensdag 9 januari 2019 @ 20:04:23 #149
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184306320
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt niet helemaal, want ik gebruik zevenmijlslaarzen. Op zich een interessante geschiedenis ook imho.
Wat bedoel je met "ik gebruik zevenmijlslaarzen"?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Beste debater 2022 woensdag 9 januari 2019 @ 20:04:36 #150
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184306323
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:02 schreef up7 het volgende:

[..]

Ketters is ongelukkig gekozen ja. Ik dacht dat je het ter sprake bracht als ware dat Roomsen progressiever waren dan Calvinisten terwijl de huidige SGP-ers stukken progressiever zijn dan de meest progressieve christenen van toen.
Roomsen van die tijd progressief? Nou, nee. _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 9 januari 2019 @ 20:05:29 #151
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184306346
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:01 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Jij bent ook (praktiserend) katholiek toch?
Ik ben me steeds minder bezig aan het houden met dogmatiek eigenlijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 9 januari 2019 @ 20:10:19 #152
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184306459
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik ben me steeds minder bezig aan het houden met dogmatiek eigenlijk.
In hoeverre sta jij achter alle leerstellingen? Bijvoorbeeld de onbevlekte ontvangenis of de transsubstantiatie?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184306740
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat bedoel je met "ik gebruik zevenmijlslaarzen"?
Dat ik het nog veel onbenoemd laat en alleen wat grotere lijnen aangeef.
I´m back.
  woensdag 9 januari 2019 @ 20:23:13 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184306774
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat ik het nog veel onbenoemd laat en alleen wat grotere lijnen aangeef.
Maar jij hebt toch geschiedenis gestudeerd? Dat verklaar het enigszins.
Wat is de achtergrond van EttoVanBelgië?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184306845
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar jij hebt toch geschiedenis gestudeerd? Dat verklaar het enigszins.
Wat is de achtergrond van EttoVanBelgië?
Ja, geschiedenis studeren houdt niet altijd in dat je van alles het naadje van de kous weet hoor. Geschiedenis studeren betekent grofweg dat je weet waar je op zoek moet/kunt gaan naar primaire bronnen, dat je die kunt lezen en dat je er conclusies uit kunt trekken en kunt plaatsen in een groter geheel (in discussie met theorieën van collega's).
I´m back.
  woensdag 9 januari 2019 @ 20:30:50 #156
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184306925
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, geschiedenis studeren houdt niet altijd in dat je van alles het naadje van de kous weet hoor. Geschiedenis studeren betekent grofweg dat je weet waar je op zoek moet/kunt gaan naar primaire bronnen, dat je die kunt lezen en dat je er conclusies uit kunt trekken en kunt plaatsen in een groter geheel (in discussie met theorieën van collega's).
Nee, dat weet ik wel. Maar er moet toch ook een zekere parate kennis zijn
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 9 januari 2019 @ 20:33:42 #157
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_184306987
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:40 schreef bianconeri het volgende:

Alles in de Bijbel staat als een huis
_O- _O-

:+

Ik geloof niet in God, ik geloof niet in creationisme, ik geloof niet in sprookjes en ik geloof niet in onbewezen bullshit, dus hou op met je gewauwel en kom met feiten, niet met zinnetjes uit een 1800 jaar oude verzameling overleveringen die naar man's hand en idee zijn gezet om onderdrukking van vrouwen, homo's en ieder ander die niet in hun straatje past tot de dood te vervolgen voor eeuwen en eeuwen, goed te kunnen praten.

Jij doet het hier betreffende dit Nashville vodje, SJVB probeert het in RK misbruiktopics, en please hou op, er valt met reliegekkies niet te discussiëren, dat heb ik al eeuwen geleden geleerd, als ik een christen na uren discussie volledig klem heb geluld is het uiteindelijke antwoord toch "daar draait het niet om, het draait om het geloof" tja, dan is elk serieus gesprek bij voorbaat kansloos...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  woensdag 9 januari 2019 @ 20:36:43 #158
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184307060
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:33 schreef YuckFou het volgende:

[..]

_O- _O-
[ afbeelding ]
:+

Ik geloof niet in God, ik geloof niet in creationisme, ik geloof niet in sprookjes en ik geloof niet in onbewezen bullshit, dus hou op met je gewauwel en kom met feiten, niet met zinnetjes uit een 1800 jaar oude verzameling overleveringen die naar man's hand en idee zijn gezet om onderdrukking van vrouwen, homo's en ieder ander die niet in hun straatje past tot de dood te vervolgen voor eeuwen en eeuwen, goed te kunnen praten.

Jij doet het hier betreffende dit Nashville vodje, SJVB probeert het in RK misbruiktopics, en please hou op, er valt met reliegekkies niet te discussiëren, dat heb ik al eeuwen geleden geleerd, als ik een christen na uren discussie volledig klem heb geluld is het uiteindelijke antwoord toch "daar draait het niet om, het draait om het geloof" tja, dan is elk serieus gesprek bij voorbaat kansloos...
Maagden kunnen wel degelijk baby's krijgen. Anakin Skywalker had bijvoorbeeld geen vader.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 9 januari 2019 @ 20:37:59 #159
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_184307090
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:36 schreef Harvest89 het volgende:
Anakin Skywalker had bijvoorbeeld geen vader.
duh! Maar dat was in een galaxy long long ago, far far away....dat kan natuurlijk prima oO<
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_184307101
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ze mogen gerust homo zijn hoor.

[..]

Je kunt niet christelijk praktiserend homo zijn.
Ook niet een getrouwde homo zijn en christen.

God accepteert dat simpelweg niet. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen. Wil jij God dienen dan kan dat gewoon niet.
Een kerk die het accepteert is geen christelijke kerk.

Een christen hoort alles gewoon te accepteren en niemand met de rug aan te kijken.
Maar een christen ben je als je Gods wil opvolgt. Dat kan gewoon niet als je praktiserend homo bent.
Oh vandaar al die gaye pastoors
https://www.ed.nl/eindhov(...)dat-gewoon~a52d35a0/

https://ejbron.wordpress.(...)het-vaticaan-is-gay/
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_184307135
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, dat weet ik wel. Maar er moet toch ook een zekere parate kennis zijn
Ja, akkoord, nou heb ik in dat topic over Terry al een keer gezegd dat het zo zonde is dat bijv. over de zogenaamde Vaderlandse geschiedenis zo weinig parate kennis aanwezig is bij veel mensen. Paar maanden geleden was dat. Dat over die rekkelijken, Arminianen, en preciezen, Gomaristen, en dus remonstranten en contraremonstranten is zoiets dat veel mensen wel van horen zeggen hebben, maar dat niet iets is dat in het onderwijs echt aan bod komt terwijl het an sich wel bepalend is voor NL qua mentaliteit. En dat is zonde. Daarom is een tv-programma als Andere Tijden zo waardevol en is het zo zonde dat men meent daarop te moeten bezuinigen. En ook die specials van hen: 80-jarige oorlog onlangs, gouden eeuw, ijzeren eeuw.
I´m back.
pi_184307188
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:38 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Oh vandaar al die gaye pastoors
https://www.ed.nl/eindhov(...)dat-gewoon~a52d35a0/
Je volgt dan iig niet de bijbel. En dat mag.
pi_184307277
Ze moeten al die gekwetste homo's en andere mensen die zich zo makkelijk gekwetst voelen een eigen land geven en het Kwetstania laten noemen. Ga daar maar de hele dag lopen huilen om niks. Snel dan die Trump muur om hun heen zetten. Succes er mee.
pi_184307303
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:45 schreef Cattivo het volgende:
Ze moeten al die gekwetste homo's en andere mensen die zich zo makkelijk gekwetst voelen een eigen land geven en het Kwetstania laten noemen. Ga daar maar de hele dag lopen huilen om niks. Snel dan die Trump muur om hun heen zetten. Succes er mee.
En dan alle verontwaardigde mensen naar Verontwaardigistan. Kun je daar huilen over huilende mensen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 9 januari 2019 @ 20:47:04 #165
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_184307323
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:45 schreef Cattivo het volgende:
Ze moeten al die gekwetste homo's en andere mensen die zich zo makkelijk gekwetst voelen een eigen land geven en het Kwetstania laten noemen. Ga daar maar de hele dag lopen huilen om niks. Snel dan die Trump muur om hun heen zetten. Succes er mee.
Liever trappen ze al die verwarde religiekkies naar een omheind stuk tuin, die zijn kwaadaardiger dan een zwikkie boze homotjes
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_184307494
Waarom horen we trouwens niks van oze Geert en Thierry hierover? Die zouden toch moeten schuimbekken
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 9 januari 2019 @ 20:54:55 #167
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184307510
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:45 schreef Cattivo het volgende:
Ze moeten al die gekwetste homo's en andere mensen die zich zo makkelijk gekwetst voelen een eigen land geven en het Kwetstania laten noemen. Ga daar maar de hele dag lopen huilen om niks. Snel dan die Trump muur om hun heen zetten. Succes er mee.
Hear hear.
Of gewoon naar Afrika en het Midden Oosten sturen. Kijken of ze het dan nog steeds zo vreselijk vonden in het intolerante westen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184307526
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:54 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hear hear.
Of gewoon naar Afrika en het Midden Oosten sturen. Kijken of ze het dan nog steeds zo vreselijk vonden in het intolerante westen.
Stuur je een kaartje als je daar bent aangekomen?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184307626
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:54 schreef devlinmr het volgende:
Waarom horen we trouwens niks van oze Geert en Thierry hierover? Die zouden toch moeten schuimbekken
Terry had al een keer gezegd dat-ie in feite een cultuur-christen is, dus die zit in wat onaangenaam vaarwater nu. En Greet zei dat hij het niet eens is met die Nashville-doctrine, maar dat moslims hetzelfde beweren alleen vergezeld gaand met geweld en dat de minister hen dus moet aanpakken.
I´m back.
  woensdag 9 januari 2019 @ 21:02:46 #170
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184307688
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:00 schreef Ryan3 het volgende:
En Greet zei dat de hij het niet eens is met die Nashville-doctrine, maar dat moslims hetzelfde beweren alleen vergezeld gaand met geweld en dat-ie hen dus moet aanpakken.
Heeft die mooi gezegd. Ik ben het daar helemaal mee eens.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184307719
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:36 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Maagden kunnen wel degelijk baby's krijgen. Anakin Skywalker had bijvoorbeeld geen vader.
Wist niet dat je met zaad in je kont kindjes kon krijgen.
pi_184307738
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:02 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Heeft die mooi gezegd. Ik ben het daar helemaal mee eens.
Nou ja, er is idd wel sprake van asymmetrie in dit soort zaken bij de goegemeente, lijkt het.
I´m back.
pi_184307814
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:02 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Heeft die mooi gezegd. Ik ben het daar helemaal mee eens.
Want beide aanpakken is geen optie?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_184307841
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:45 schreef Cattivo het volgende:
Ze moeten al die gekwetste homo's en andere mensen die zich zo makkelijk gekwetst voelen een eigen land geven en het Kwetstania laten noemen. Ga daar maar de hele dag lopen huilen om niks. Snel dan die Trump muur om hun heen zetten. Succes er mee.
Wat doe je met gekwetste en getreiterde Christenen die in Moslimlanden wonen?
pi_184307916
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:11 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wat doe je met gekwetste en getreiterde Christenen die in Moslimlanden wonen?
Niks onze aanpak al tientallen jaren.
  woensdag 9 januari 2019 @ 21:16:03 #176
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184307922
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:54 schreef devlinmr het volgende:
Waarom horen we trouwens niks van oze Geert en Thierry hierover? Die zouden toch moeten schuimbekken
Waarom?
Er wordt niet opgeroepen tot geweld.
  woensdag 9 januari 2019 @ 21:18:58 #177
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184307974
Als dit maar niet betekent dat moslims hierdoor op de biblebelt willen gaan wonen
pi_184308011
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:16 schreef the-eye het volgende:

[..]

Waarom?
Er wordt niet opgeroepen tot geweld.
Dat moet dus onderzoek uitwijzen of het strafbaar is.
Verder is het natuurlijk niet meer van deze tijd dat mensen zo denken
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_184308169
quote:
11s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:18 schreef the-eye het volgende:
Als dit maar niet betekent dat moslims hierdoor op de biblebelt willen gaan wonen
Wonen ze al. Ik weet dat ze in de bible belt thv Dordrecht e.o genoeg moskeeën hebben.

En dan heb je het ook over dorpjes als Alblasserdam en Hendrik Ido Ambacht.
pi_184308185
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:16 schreef the-eye het volgende:

[..]

Waarom?
Er wordt niet opgeroepen tot geweld.
Ah, dus Thierry had niet zijn mond vol over Yassmine el Ksaihi? Of riep die wel op tot geweld?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 9 januari 2019 @ 21:27:53 #181
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184308222
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:20 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dat moet dus onderzoek uitwijzen of het strafbaar is.
Verder is het natuurlijk niet meer van deze tijd dat mensen zo denken
Ja maar het is toch wel van de zotte dat we ons in 2019 nog bezig moeten houden met de gevaren en de uitwassen van een primitief gebruik; geloven in een opperwezen.
pi_184308292
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah, dus Thierry had niet zijn mond vol over Yassmine el Ksaihi? Of riep die wel op tot geweld?
Homoseksualiteit is een zonde’

In het stuk in NRC zei El Ksaihi dat homoseksualiteit een zonde is binnen de islam: ‘Dat is voor ons geen discussiepunt’. Ze was destijds voorzitter van de Poldermoskee, die eerder in opspraak kwam omdat de Amerikaanse imam Khalid Yasin er kwam preken. Yasin wilde homoseksualiteit bestraffen en noemde aids een ‘Amerikaanse uitvinding’.

https://www.elsevierweekb(...)s-formuleren-583043/

Misschien ging het wat verder ?
pi_184308345
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:30 schreef SuzieQ89 het volgende:

[..]

Homoseksualiteit is een zonde’

In het stuk in NRC zei El Ksaihi dat homoseksualiteit een zonde is binnen de islam: ‘Dat is voor ons geen discussiepunt’. Ze was destijds voorzitter van de Poldermoskee, die eerder in opspraak kwam omdat de Amerikaanse imam Khalid Yasin er kwam preken. Yasin wilde homoseksualiteit bestraffen en noemde aids een ‘Amerikaanse uitvinding’.

https://www.elsevierweekb(...)s-formuleren-583043/

Misschien ging het wat verder ?
Moslims gonna moslim
pi_184308400
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:30 schreef SuzieQ89 het volgende:

[..]

Homoseksualiteit is een zonde’

In het stuk in NRC zei El Ksaihi dat homoseksualiteit een zonde is binnen de islam: ‘Dat is voor ons geen discussiepunt’. Ze was destijds voorzitter van de Poldermoskee, die eerder in opspraak kwam omdat de Amerikaanse imam Khalid Yasin er kwam preken. Yasin wilde homoseksualiteit bestraffen en noemde aids een ‘Amerikaanse uitvinding’.

https://www.elsevierweekb(...)s-formuleren-583043/

Misschien ging het wat verder ?
Zoals ik het me herinner was dat vooral een nogal doorzichtig stukje quote mining van FvD.

Dat terzijde: durf jij hier met droge ogen te beweren dat Yassmine el Ksaihi dit zelf goedkeurde en/of opriep tot geweld? Zo nee dan zou ik toch willen spreken van een dubbele standaard.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184308427
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:48 schreef devlinmr het volgende:

Zo werkt het dus niet in de wetenschap. Maar vooruit ik zal ee wetenschappelijke theorie uitleggen.
Een wetenschappelijke theorie is dus de waarheid tot het tegendeel is bewezen of als blijkt dat waar er sprake is van aannames deze niet kloppen.
Vwb evolutie klopt de wetenschappelijke theorie nog steeds, oftewel het is een feit.
Ook grappig dat je mijn andere vragen volledig negeert.

Als men in die tijd ooit een ijsbeer had gezien dan was ie vast bij Noah genoemd
Hoe vaak moet ik nog zeggen dat ik een wetenschappelijke studie gevolgd heb....
Zelfs in de evolutie en ecologie. Dus je hoeft mij echt niet te vertellen wat een theorie is.

En nee een wetenschappelijke theorie is niet de waarheid tot tegendeel bewezen is.
Dat is echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Ja het klopt dat zoiets anders werkt dan de meesten zouden denken, maar als een wetenschapper ineens met een theorie komt is dat echt niet ineens een waarheid grapjas.

Zo bestaat er voor evolutie geen enkele basis.
Weet je nog wanneer die ontstaan is? Precies door een observatie van Darwin. Die een aanpassing van een soort zag. Iets wat niets van soort tot soort te maken heeft.
Dus die basis van jou slaat al nergens op. Zelfde voor de theorie van de big bang.
Of welke theorie over het ontstaan dan ook, ze kunnen niet eens allemaal waar zijn want ze zijn tegenstrijdig.

Noach heeft lang niet alles bij name genoemd dus wat je nou weer kletst weet ik ook niet.
In die tijd leefden de dino's overigens al niet meer dus tja.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Niet alleen ben je weinig belezen wat betreft de wetenschap die evolutie heeft, ook geschiedenis is niet echt je ding zie ik... wat een treurnis.
Goede onderbouwing.

Evolutie was onderdeel van mijn studie, dus ik weet 100% zeker dat ik er wetenschappelijk vrij goed in ben onderbouwd. 99% beter dan wie dan ook hier.
Er zal best een enkeling zijn die zich er beter in verdiept heeft, maar die figuren met een grote mond hier met zekerheid niet.
Ik weet met volle zekerheid te zeggen dat evolutie alleen gebaseerd is op wat Darwin ook zag, dat een vink zich aanpast. Maar dat is ook alles waar die basering op stoelt.
Feiten ho maar.

Geschiedenis?
Ook een hele goede onderbouwing dat ik daar mis zou zitten.
Net als alle vragen over de Bijbel gericht aan jou, nooit weet je te antwoorden.
pi_184308480
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals ik het me herinner was dat vooral een nogal doorzichtig stukje quote mining van FvD.

Dat terzijde: durf jij hier met droge ogen te beweren dat Yassmine el Ksaihi dit zelf goedkeurde en/of opriep tot geweld? Zo nee dan zou ik toch willen spreken van een dubbele standaard.
Met je eens ik vind dat mevrouw weinig fout doet. Ik zou haar eerder plagen op het feit dat ze met extreme figuren optrekt/zich daarbij thuis voelt. En dan niet SGP extreem maar echt extreem -> homos straffen ipv het afkeuren.

Niet echt D66 materiaal maarja stemmen hehe
pi_184308563
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

Niets klaar. Het is wel duidelijk dat je pretendeert heel veel kennis te hebben van zaken, maar als puntje bij paaltje komt is het gewoon weer de 'het staat in de bijbel dus het is waar want het staat in de bijbel' riedeltje.
Met wat kom ik met een uit de Bijbel verhaal dan?
Ja over homo's. Maar wat moet daar meer over gezegd worden? Dat staat er letterlijk in.
Daar valt niets aan te veranderen. Ik weet dat jouw geliefde RKK dat graag doet, maar het staat er letterlijk in.
  woensdag 9 januari 2019 @ 21:40:55 #188
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184308583
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:10 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Want beide aanpakken is geen optie?
Op zich wel.
Maar ik denk dat we ons voornamelijk moeten focussen op de grotere bedreiging voor het vrije westen, namelijk Islam.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Beste debater 2022 woensdag 9 januari 2019 @ 21:41:00 #189
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184308584
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Hoe vaak moet ik nog zeggen dat ik een wetenschappelijke studie gevolgd heb....
Zelfs in de evolutie en ecologie. Dus je hoeft mij echt niet te vertellen wat een theorie is.

En nee een wetenschappelijke theorie is niet de waarheid tot tegendeel bewezen is.
Dat is echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Ja het klopt dat zoiets anders werkt dan de meesten zouden denken, maar als een wetenschapper ineens met een theorie komt is dat echt niet ineens een waarheid grapjas.

Zo bestaat er voor evolutie geen enkele basis.
Weet je nog wanneer die ontstaan is? Precies door een observatie van Darwin. Die een aanpassing van een soort zag. Iets wat niets van soort tot soort te maken heeft.
Dus die basis van jou slaat al nergens op. Zelfde voor de theorie van de big bang.
Of welke theorie over het ontstaan dan ook, ze kunnen niet eens allemaal waar zijn want ze zijn tegenstrijdig.

Noach heeft lang niet alles bij name genoemd dus wat je nou weer kletst weet ik ook niet.
In die tijd leefden de dino's overigens al niet meer dus tja.

[..]

Goede onderbouwing.

Evolutie was onderdeel van mijn studie, dus ik weet 100% zeker dat ik er wetenschappelijk vrij goed in ben onderbouwd. 99% beter dan wie dan ook hier.
Er zal best een enkeling zijn die zich er beter in verdiept heeft, maar die figuren met een grote mond hier met zekerheid niet.
Ik weet met volle zekerheid te zeggen dat evolutie alleen gebaseerd is op wat Darwin ook zag, dat een vink zich aanpast. Maar dat is ook alles waar die basering op stoelt.
Feiten ho maar.

Geschiedenis?
Ook een hele goede onderbouwing dat ik daar mis zou zitten.
Net als alle vragen over de Bijbel gericht aan jou, nooit weet je te antwoorden.
Die onderbouwing heb ik je al meerdere malen gegeven.

Zo herhaal ik maar weer dat je insinuatie dat er pas op Nicea ineens hele sinistere bisschoppen bij elkaar kwamen om een paar dogma's te verzinnen aantoonbaar onjuist is. Je wil het niet horen, maar zelfs die 'echte christenen' van voor Nicea schreven al over zaken als transsubstantiatie, vagevuur, drie-eenheid en al die andere zaken die volgens jou 'plotseling' in de vierde eeuw werden verzonnen.

Ik heb je al meerdere malen verwezen naar de geschriften van de vroege kerkvaders - echte christenen, want die leefden voor Nicea - waarin je dit allemaal zelf kunt opzoeken.

Maar dan is je antwoord: de kerkvaders interesseren me niet.

Dat komt omdat je ze nooit gelezen hebt, en derhalve is je geschiedkundige kennis zo uitermate pover... al die bravoure en agressieve taal kan niet verhullen dat je geen idee hebt waar je het over hebt. Simpelweg opbraken van dezelfde propagandistische leuzen doet het misschien goed bij een zaal gelijkgestemden, voor academici telt iets meer dan wensdenken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 9 januari 2019 @ 21:43:09 #190
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184308642
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Met wat kom ik met een uit de Bijbel verhaal dan?
Ja over homo's. Maar wat moet daar meer over gezegd worden? Dat staat er letterlijk in.
Daar valt niets aan te veranderen. Ik weet dat jouw geliefde RKK dat graag doet, maar het staat er letterlijk in.
Je begaat de grootse fout die een academicus kan maken: in plaats van daar heen te gaan waar de feiten je leiden, zoek jij feiten bij elkaar voor een reeds als waarheid vastgestelde hypothese.

Lees Karl Popper.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184308684
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:33 schreef YuckFou het volgende:

Ik geloof niet in God, ik geloof niet in creationisme, ik geloof niet in sprookjes en ik geloof niet in onbewezen bullshit, dus hou op met je gewauwel en kom met feiten, niet met zinnetjes uit een 1800 jaar oude verzameling overleveringen die naar man's hand en idee zijn gezet om onderdrukking van vrouwen, homo's en ieder ander die niet in hun straatje past tot de dood te vervolgen voor eeuwen en eeuwen, goed te kunnen praten.

Jij doet het hier betreffende dit Nashville vodje, SJVB probeert het in RK misbruiktopics, en please hou op, er valt met reliegekkies niet te discussiëren, dat heb ik al eeuwen geleden geleerd, als ik een christen na uren discussie volledig klem heb geluld is het uiteindelijke antwoord toch "daar draait het niet om, het draait om het geloof" tja, dan is elk serieus gesprek bij voorbaat kansloos...
En ondertussen geloof jij wel in evolutie wat alleen maar bestaat omdat Darwin ooit vinken zag die zich aanpast aan hun omgeving? En daaruit leiden mensen af dat daarom een soort een andere soort moet worden?

Dat terwijl bv DNA toont dat gevalletje evolutie niet mogelijk is, die deling is gewoon niet mogelijk.

Bewijzen?
Hoe vaak moet dat nog genoemd worden?
De vele profetieën die in de Bijbel staan, wil je dat nog altijd menselijk noemen?
Zoals de val van Babylon. Waarvan bekend is dat dit allemaal geschreven is voor de daadwerkelijke val. Knap hoor als een mens dat kan voorspellen.
Valt Nostradamus bij in het niet.

Of de voorspellingen over onze tijd. Zul je ongetwijfeld kennen als je jezelf zo goed ingelezen hebt als je zo'n grote mond wilt hebben.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:41 schreef SuzieQ89 het volgende:

[..]

Je volgt dan iig niet de bijbel. En dat mag.
De Bijbel volgen is een must als je christen wilt zijn.
  woensdag 9 januari 2019 @ 21:46:20 #192
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184308715
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:26 schreef Molurus het volgende:
Yassmine el Ksaihi
Die kan ik me nog herinneren. Eng wijf. En een zogenaamde liberaal met een hoofddoek. :')
Hoezo hypocriet?

Sinds D66 de Islam een verrijking voor Nederland heeft genoemd neem ik die partij sowieso al niet meer serieus.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184308759
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Die kan ik me nog herinneren. Eng wijf. En een zogenaamde liberaal met een hoofddoek. :')
Hoezo hypocriet?

Sinds D66 de Islam een verrijking voor Nederland heeft genoemd neem ik die partij sowieso al niet meer serieus.
Dat is fijn voor je, maar waar zijn Geert en Thierry in deze kwestie? Of is dat somehow niet hypocriet?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Beste debater 2022 woensdag 9 januari 2019 @ 21:48:38 #194
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184308782
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Hoe vaak moet ik nog zeggen dat ik een wetenschappelijke studie gevolgd heb....
Zelfs in de evolutie en ecologie. Dus je hoeft mij echt niet te vertellen wat een theorie is.

En nee een wetenschappelijke theorie is niet de waarheid tot tegendeel bewezen is.
Dat is echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Ja het klopt dat zoiets anders werkt dan de meesten zouden denken, maar als een wetenschapper ineens met een theorie komt is dat echt niet ineens een waarheid grapjas.

Zo bestaat er voor evolutie geen enkele basis.
Weet je nog wanneer die ontstaan is? Precies door een observatie van Darwin. Die een aanpassing van een soort zag. Iets wat niets van soort tot soort te maken heeft.
Dus die basis van jou slaat al nergens op. Zelfde voor de theorie van de big bang.
Of welke theorie over het ontstaan dan ook, ze kunnen niet eens allemaal waar zijn want ze zijn tegenstrijdig.

Noach heeft lang niet alles bij name genoemd dus wat je nou weer kletst weet ik ook niet.
In die tijd leefden de dino's overigens al niet meer dus tja.

[..]

Goede onderbouwing.

Evolutie was onderdeel van mijn studie, dus ik weet 100% zeker dat ik er wetenschappelijk vrij goed in ben onderbouwd. 99% beter dan wie dan ook hier.
Er zal best een enkeling zijn die zich er beter in verdiept heeft, maar die figuren met een grote mond hier met zekerheid niet.
Ik weet met volle zekerheid te zeggen dat evolutie alleen gebaseerd is op wat Darwin ook zag, dat een vink zich aanpast. Maar dat is ook alles waar die basering op stoelt.
Feiten ho maar.

Geschiedenis?
Ook een hele goede onderbouwing dat ik daar mis zou zitten.
Net als alle vragen over de Bijbel gericht aan jou, nooit weet je te antwoorden.
Je snapt er echt geen bal van.

De wetenschappelijke methode is juist wars van zaken vaststellen als definieve waarheid: wanneer een theorie gefalsifieerd wordt, wordt er niet krampachtig maar aan vastgehouden want 'het is nu eenmaal als waarheid vastgesteld', dan wordt de theorie aangepast aan nieuwe inzichten. In het academisch discours is niets heilig.

Zie ik bij jou toch heel anders. Iets is HEEL heilig en daar mag niet aan getornd worden, hoe vaak je beweringen ook aantoonbaar en zelfs met empirische data zijn te weerleggen.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]

En ondertussen geloof jij wel in evolutie wat alleen maar bestaat omdat Darwin ooit vinken zag die zich aanpast aan hun omgeving? En daaruit leiden mensen af dat daarom een soort een andere soort moet worden?

Dat terwijl bv DNA toont dat gevalletje evolutie niet mogelijk is, die deling is gewoon niet mogelijk.

Bewijzen?
Hoe vaak moet dat nog genoemd worden?
De vele profetieën die in de Bijbel staan, wil je dat nog altijd menselijk noemen?
Zoals de val van Babylon. Waarvan bekend is dat dit allemaal geschreven is voor de daadwerkelijke val. Knap hoor als een mens dat kan voorspellen.
Valt Nostradamus bij in het niet.

Of de voorspellingen over onze tijd. Zul je ongetwijfeld kennen als je jezelf zo goed ingelezen hebt als je zo'n grote mond wilt hebben.

[..]

De Bijbel volgen is een must als je christen wilt zijn.
Oh toe, vertel eens over de voorspellingen over onze tijd...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184308825
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

Je begaat de grootse fout die een academicus kan maken: in plaats van daar heen te gaan waar de feiten je leiden, zoek jij feiten bij elkaar voor een reeds als waarheid vastgestelde hypothese.

Lees Karl Popper.
De feiten leiden mij ver ver weg van onzin als evolutie.
Ik accepteer absoluut micro evolutie. Een soort past zich aan aan zijn omstandigheden. Vaststaand feit.
Echter DNA, de hele opbouw van een soort. Fossielen en alles toont gewoon aan dat een soort zich aan zijn grens houdt. Die aanpassing van een soort houdt zich binnen zijn soort, ja we gaan ze anders noemen. Maar het blijven in basis dezelfden. De soort past zich aan, niets meer niets minder.
Dat is wat de feiten ons leren.

In de wetenschap is evolutie echt geen vaststaande hypothese.
Het is een hypothese, waarvoor nog altijd wanhopig bewijzen gezocht worden.

Zoals je zelf zegt: Een academicus hoort de feiten te zoeken en te volgen.
Niet stompzinnig zich vast te houden aan onzin zoals evolutie.

Mooi hoor dat een bepaalde groep wetenschappers het blijven onderzoeken hoor, dat is waar de wetenschap voor is. Maar dat er door een aantal zo koppig aan vastgehouden wordt. Terwijl er na zo ongelofelijk veel jaar van grondige studie nog geen bewijs voor gevonden is is gewoon triest.

Vele wetenschappelijke theorien zijn tegenwoordig al algemeen aanvaard. Onweerlegbaar.
Die binnen de kortste keren na onderzoek zijn komen vast te staan. Evolutie sinds de waarneming van Darwin, met alle aandacht ervoor, nog altijd niet.
  Beste debater 2022 woensdag 9 januari 2019 @ 21:51:51 #196
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184308894
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]

De feiten leiden mij ver ver weg van onzin als evolutie.
Ik accepteer absoluut micro evolutie. Een soort past zich aan aan zijn omstandigheden. Vaststaand feit.
Echter DNA, de hele opbouw van een soort. Fossielen en alles toont gewoon aan dat een soort zich aan zijn grens houdt. Die aanpassing van een soort houdt zich binnen zijn soort, ja we gaan ze anders noemen. Maar het blijven in basis dezelfden. De soort past zich aan, niets meer niets minder.
Dat is wat de feiten ons leren.

In de wetenschap is evolutie echt geen vaststaande hypothese.
Het is een hypothese, waarvoor nog altijd wanhopig bewijzen gezocht worden.

Zoals je zelf zegt: Een academicus hoort de feiten te zoeken en te volgen.
Niet stompzinnig zich vast te houden aan onzin zoals evolutie.

Mooi hoor dat een bepaalde groep wetenschappers het blijven onderzoeken hoor, dat is waar de wetenschap voor is. Maar dat er door een aantal zo koppig aan vastgehouden wordt. Terwijl er na zo ongelofelijk veel jaar van grondige studie nog geen bewijs voor gevonden is is gewoon triest.

Vele wetenschappelijke theorien zijn tegenwoordig al algemeen aanvaard. Onweerlegbaar.
Die binnen de kortste keren na onderzoek zijn komen vast te staan. Evolutie sinds de waarneming van Darwin, met alle aandacht ervoor, nog altijd niet.
... en toch kun je me geen lijst met namen van academici geven die ID onderschrijven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 9 januari 2019 @ 21:54:22 #197
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184308970
Ook zo mooi... 'er wordt WANHOPIG naar bewijs voor evolutie gezocht'...

Uiteraard omdat mensen zo ontzettend graag willen zondigen en slecht zijn, nietwaar?

Geloofsfundamentalisme... het blijft tragikomisch.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 9 januari 2019 @ 21:54:59 #198
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184308984
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:49 schreef bianconeri het volgende:
Ik accepteer absoluut micro evolutie. Een soort past zich aan aan zijn omstandigheden. Vaststaand feit.
Dit is toch gewoon evolutie?

Sorry, ik waardeer je lange uitgebreide posts enorm, maar soorten die zich aanpassen aan omstandigheden, natuurlijke selectie, Darwin etc is micro evolutie en geen evolutie?

Ik ga mijn oude biologieleraar aanklagen wegens het verstrekken van valse informatie (als die man nog leeft).
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184308985
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

Je snapt er echt geen bal van.

De wetenschappelijke methode is juist wars van zaken vaststellen als definieve waarheid: wanneer een theorie gefalsifieerd wordt, wordt er niet krampachtig maar aan vastgehouden want 'het is nu eenmaal als waarheid vastgesteld', dan wordt de theorie aangepast aan nieuwe inzichten. In het academisch discours is niets heilig.

Zie ik bij jou toch heel anders. Iets is HEEL heilig en daar mag niet aan getornd worden, hoe vaak je beweringen ook aantoonbaar en zelfs met empirische data zijn te weerleggen.
Haha grapjas jij weerlegt jezelf nou.
Jij zegt dat een theorie direct vaststaand de waarheid is.

Maar precies zoals jij zegt is wat ik al zei.
Een theorie is een hypothese. Iets is waargenomen en wordt onderzocht.
Zoals dat met de evolutie zo is. Dat wordt onderzocht, aanpassingen worden gedaan.
Er is nog altijd een groep die het onderzoekt.

Evolutie is absoluut nog geen onderzoeksveld waar geen feiten in gezocht worden, een veld wat vaststaat. Er zijn gewoon geen vaststaande bewijzen voor dat het echt zo is.
Die bestaan er (nog) niet.

Ik hou mij heel erg vast aan mijn geloof in de Bijbel?
Absoluut. Maar daar is ook een grondige studie van wetenschap en archeologie tegenover de Bijbel aan te pas gekomen.
En als iemand mij kan aantonen dat de Bijbel niet klopt, dan ben ik direct Christen af.
Als iemand kan aantonen dat er tegenstrijdigheden in staan, klaar geloof ik echt niet meer.
Mijn geloof is op feiten gebaseerd, niet emotie.
Het zou veel makkelijker zijn om niet te geloven. Dus kom maar op.

Zelfde met evolutie. Houdt mij echt nog wel bezig, ik zat niet voor niets in die richting te studeren.
Als er feiten komen voor evolutie dan accepteer ik evolutie. Maar met wat ik in dat vak gezien heb kan ik er nu absoluut niet in geloven.
Mocht evolutie bewezen worden ook dan zweer ik mijn geloof direct af.

Daar ben ik teveel wetenschappelijk voor ingesteld, totaal niet emotioneel (helaas soms).
pi_184308997
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Je begaat de grootse fout die een academicus kan maken: in plaats van daar heen te gaan waar de feiten je leiden, zoek jij feiten bij elkaar voor een reeds als waarheid vastgestelde hypothese.

Lees Karl Popper.
@LXIV
Dat hebben Etto en ik iig wel gemeen: Popperianen.
Maar verder is Etto religieus, wat dan weer eigenaardig is. ;).
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')