Dat is inderdaad een goeie, nee dus.quote:
Het is hetzelfde model, enkel dit gasklephuis is gemaakt in 1997 en mijn auto is uit 2001, maar het model is exact hetzelfde. Hij is dus enkel wat ouder.quote:Op woensdag 9 januari 2019 11:33 schreef rival het volgende:
Als er geen storing te vinden is hoeft er niks reset te worden.
Als het gasklephuis exact dezelfde is, hoeft er ook niks aangepast te worden.
Bij het loshalen weet je nooit of het in 1 deel los komt, beetje lullig als je dan nog een nieuwe moet bestellen (en daar op wachten). Daarnaast kan het zijn dat het "voorgeschreven" is om hem te vervangen, ivm kans op slechte afdichting bij hergebruik (en dus valse lucht = beroerd lopen en later kans op losse stukjes pakking in je inlaat). Maar mogelijk valt dat mee.quote:Op woensdag 9 januari 2019 11:33 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een goeie, nee dus.
Maar de bestaande pakking leek nog wel prima in orde.
ANWB man heeft em al losgehaald, maar de pakking zag er nog stevig genoeg uit. Hij viel in elk geval niet uit elkaar. Ik moet het maar gewoon proberen. En als het niet lukt dan maar naar de garage.quote:Op woensdag 9 januari 2019 11:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Bij het loshalen weet je nooit of het in 1 deel los komt, beetje lullig als je dan nog een nieuwe moet bestellen (en daar op wachten). Daarnaast kan het zijn dat het "voorgeschreven" is om hem te vervangen, ivm kans op slechte afdichting bij hergebruik (en dus valse lucht = beroerd lopen en later kans op losse stukjes pakking in je inlaat). Maar mogelijk valt dat mee.
Bij het kleppenstellen van m'n oude Volvo had ik ook altijd een klepdekselpakking klaarliggen. Soms bleven ze heel, soms sneuvelden ze bij het loshalen van het deksel.
Naja, controleer goed of de pakking vlak is. Één oneffenheid / lekje en je motor loopt als een natte krant, zou zonder zijn als de garage dan niet veel meer doet dan die pakking voor je vervangen.quote:Op woensdag 9 januari 2019 11:42 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
ANWB man heeft em al losgehaald, maar de pakking zag er nog stevig genoeg uit. Hij viel in elk geval niet uit elkaar. Ik moet het maar gewoon proberen. En als het niet lukt dan maar naar de garage.
quote:Op woensdag 9 januari 2019 11:33 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een goeie, nee dus.
Maar de bestaande pakking leek nog wel prima in orde.
[..]
Het is hetzelfde model, enkel dit gasklephuis is gemaakt in 1997 en mijn auto is uit 2001, maar het model is exact hetzelfde. Hij is dus enkel wat ouder.
Is het een C of een X blok?quote:Op woensdag 9 januari 2019 11:50 schreef oldford het volgende:
Ik zou daar niet zo zeker van zijn dat alles hetzelfde is in 2001 vergeleken met 1997.
In 2001 hebben alle benzine-motoren van Opel een andere motorcode en in ieder geval een lambdasonde meer als in 1997.
De 1.8 16V heeft in 2001 ook 10 pk meer als de oude 1.8 16V.
Overigens ben ik het niet eens met de ANWB-man. Ook een motor gekoppeld aan een automaat heeft een stationair regeling (als er geen elektronische geregelde gasklep op zit).
Anders zou de motor koud continue afslaan.
Ik denk dat het een X18XE1 is.. maar geen idee wat er bij die XE1 anders is als bij een XE, en of een XEV klep daar ook op past. . Is net een beetje van na de 'alles is compatibel'-tijd bij Opel .quote:Op woensdag 9 januari 2019 13:41 schreef oldford het volgende:
Motorcode van Opel bij benzinemotoren in 2001 begint met een Z.
De motorcodes met een X zijn hooguit tot 2000 nog geleverd.
De Z14XE, Z16XE en Z18XE hebben een electronisch gestuurde gasklep.
De X... motoren hebben nog een gewone gasklep.
Dit inderdaad, ik was er ook al bang voor.. en het verklaart dus ook wat de ANWB meneer zei; dat hij ingeleerd moet worden.quote:Op woensdag 9 januari 2019 17:21 schreef oldford het volgende:
Een Z16XE heeft een electronisch geregelde gasklep (zonder gaskabel).
Een motor uit 1997 heeft een ouderwetse gasklep met gaskabel.
Dat gaat dus niet passen bij jou. Het verklaart ook de hogere prijs van de gasklephuizen.
Ga toch langs de dealer voor zo'n pakking. Dat kost hooguit een keer ¤10.quote:Op woensdag 9 januari 2019 16:11 schreef TechnoCat het volgende:
Nee het is een Z16XE
Nou even zoeken online naar een nieuwe pakking levert ook niets op. Ik krijg wel steeds weer die dure gasklephuizen, maar even een losse pakking bestellen zie ik zo niet. Iemand een (vlugge) suggestie?
Nou dat is lekker dan, want in de advertentie stond wel dat de gasklephuis geschikt was voor oa. motor code Z16XE.quote:Op woensdag 9 januari 2019 17:21 schreef oldford het volgende:
Een Z16XE heeft een electronisch geregelde gasklep (zonder gaskabel).
Een motor uit 1997 heeft een ouderwetse gasklep met gaskabel.
Dat gaat dus niet passen bij jou. Het verklaart ook de hogere prijs van de gasklephuizen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |