abonnement Unibet Coolblue
pi_184295044
De regering en de burgemeesters van de vier grootste steden voeren in het geheim overleg over grootschalige uitbreiding van het openbaar vervoer in de Randstad. En dan met name de lastige financiering ervan. Mark Rutte neemt hoogstpersoonlijk de regie in handen.
https://www.at5.nl/artike(...)reiding-metronetwerk

Ik wacht op dat rapport dat voor het einde van het jaar 2018 gereed zou komen over hoeveel bevolking Nederland zou aankunnen.
  woensdag 9 januari 2019 @ 09:54:15 #2
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184295235
Waarom wordt dat overleg in het geheim gevoerd?
Je krijgt daarbij het idee dat zaken het daglicht niet kunnen verdragen. Als ik lees dat men denkt aan rekeningijden om grote projecten in de grote steden te kunnen financieren om nieuwe wijken op het ov aan te sluiten hoor ik daar als burger vanaf te weten. Als rekeningrijden straks gepresenteerd wordt als middel tegen co2 uitstoot weet ik dan dat, dat maar de helft van het verhaal is. Lijkt me dat kiezers gewoon het recht hebben om eerlijk geïnformeerd te worden.
Rekeningrijden zal dus nooit een besparing voor de burger kunnen zijn aangezien we nu al zien dat het als mogelijkheid wordt gezien om extra geld in het laatje te krijgen. Zoals we dus constant zien bij maatregelen die er zgn zijn om het klimaat te redden
pi_184295273
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 09:54 schreef the-eye het volgende:
Waarom wordt dat overleg in het geheim gevoerd?
.....
Omdat het beeld van "Randstad-regering" wederom wordt bevestigd hierdoor.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_184295284
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 09:54 schreef the-eye het volgende:
Waarom wordt dat overleg in het geheim gevoerd?
Je krijgt daarbij het idee dat zaken het daglicht niet kunnen verdragen. Als ik lees dat men denkt aan rekeningijden om grote projecten in de grote steden te kunnen financieren om nieuwe wijken op het ov aan te sluiten hoor ik daar als burger vanaf te weten. Als rekeningrijden straks gepresenteerd wordt als middel tegen co2 uitstoot weet ik dan dat, dat maar de helft van het verhaal is. Lijkt me dat kiezers gewoon het recht hebben om eerlijk geïnformeerd te worden.
Precies omdat er anders allerlei speculatie ontstaat, zoals jijzelf al aantoont, dat zeer vervelend is bij het voeren van een open gesprek.
  woensdag 9 januari 2019 @ 09:59:09 #5
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_184295319
Het zijn vieze boeven die in de gevangenis horen te rotten.
  woensdag 9 januari 2019 @ 10:00:35 #6
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184295352
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 09:57 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Precies omdat er anders allerlei speculatie ontstaat, zoals jijzelf al aantoont, dat zeer vervelend is bij het voeren van een open gesprek.
Als ik zie dat men rekeningrjden ziet als een mogelijkheid om geld binnen te krijgen, is dat geen speculeren maar gewoon een feit. Gaan we feiten achter houden omdat het zo lastig werken is als de burger weet dat hij bedonderd wordt?
pi_184295373
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 09:56 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Omdat het beeld van "Randstad-regering" wederom wordt bevestigd hierdoor.
Het waren nog eens tijden dat mensen met noord-zuid schade het meteen vergoed kregen en mensen in Groningen al jarenlang aan het procederen waren zonder resultaat. Sterker: ze kregen te horen dat een onveilige basisschool acceptabel was.

Maar iedereen in Nederland is even belangrijk hoor.
pi_184295381
Men overlegt hoe duur men de treinkaartjes kan maken tot het moment dat mensen massaal emigreren naar Luxemburg waar het openbaar vervoer straks gratis is.
pi_184295391
Goede zaak als je naar de file problematiek kijkt.
pi_184295580
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:00 schreef the-eye het volgende:

[..]

Als ik zie dat men rekeningrjden ziet als een mogelijkheid om geld binnen te krijgen, is dat geen speculeren maar gewoon een feit. Gaan we feiten achter houden omdat het zo lastig werken is als de burger weet dat hij bedonderd wordt?

Een mogelijkheid, zeg je zelf. In een open gesprek ligt alles op tafel als optie. Dat is het fijne aan een open gesprek. Als bepaalde krachten dan al in opstand komen tegen mogelijkheden doet dat af aan een open gesprek.
pi_184295625
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:02 schreef Loekie1 het volgende:
Men overlegt hoe duur men de treinkaartjes kan maken tot het moment dat mensen massaal emigreren naar Luxemburg waar het openbaar vervoer straks gratis is.
Ja hoor, heeft Luxemburg straks een vluchtelingencrisis omdat de bus daar gratis is _O-
pi_184295635
Mensen in Friesland rekening laten rijden omdat er files in Amsterdam staan is een goed idee hoor...

1 van de redenen waarom een democratie als de onze een kutsysteem is. Geef mij maar een republiek ala de VS.
pi_184295647
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 09:54 schreef the-eye het volgende:
Waarom wordt dat overleg in het geheim gevoerd?
Je krijgt daarbij het idee dat zaken het daglicht niet kunnen verdragen.
aluhoedje much?

heel veel overleg wpordt niet publiek gevoerd ... dat minder te maken met zaken die het daglicht niet kunnen verdragen maar vooral met het gegeven dat des te meer verschillende partijen en belangen er zijn, des te lastiger het kan worden overleg te voeren en een positie te bereiken waar alle verschillende partijen zich kunnen vinden in een gedeeld en collectief gedragen compromis.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_184295686
Een overleg als aanleiding om boos te kunnen worden.

Mensen willen gewoon te graag.
  woensdag 9 januari 2019 @ 10:37:54 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184295918
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:02 schreef Loekie1 het volgende:
Men overlegt hoe duur men de treinkaartjes kan maken tot het moment dat mensen massaal emigreren naar Luxemburg waar het openbaar vervoer straks gratis is.
Ja, vast.. ;(
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 9 januari 2019 @ 10:38:56 #16
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184295931
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:13 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Een mogelijkheid, zeg je zelf. In een open gesprek ligt alles op tafel als optie. Dat is het fijne aan een open gesprek. Als bepaalde krachten dan al in opstand komen tegen mogelijkheden doet dat af aan een open gesprek.
Maar dit is dus geen opengesprek. Dit is achterkamertjes politiek waar de burger een loer wordt gedraaid. De burger wordt jarenlang voorgehouden dat de oplosiing voor het fileprobleem rekeningrijden zou zijn. Blijkt dat het gewoon een maatregel is waarmee men uit de burger meer geld denkt te kunnen persen. Geld wat op geen enkele wijze het fileprobleem gaat oplossen. Als kiezer moet je wel kunnen zien dat een partijprogramma heeft waar rekeningrijden als oplossing voor het fileprobleem wordt gepresenteerd de boel gewoon besodemietert
pi_184295979
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:17 schreef SuzieQ89 het volgende:
1 van de redenen waarom een democratie als de onze een kutsysteem is. Geef mij maar een republiek ala de VS.
8)7 je hebt geen idee van staatsinrichting he?

een republiek is geen alternatief voor een democratie, de VS heeft ook een democratisch stelsel (alhoewel ook met een sterkere scheiding der machten, zowel in een federaal stelsel als ook het kiezen van vertegenwoordigers per district... nederland kent dit veel minder sterk, enkel de eerste kamr wordt bv via de provinciale staten verkozen).

Er is weinig 'beter' aan de VS tov nederland, maar wel is een gekozen staatssysteem vaak een gevolg vanuit een bepaalde politieke geschieenis en ook grootte van een land...

Nederland zelf had heel vroeger ook een soort van federale instelling, was een Unie van verenigde Provincien, net zoals de VS nu een 'Unie van Federale Staten' (die qua opzet ooi opgezet is deels naar nederlands voorbeeld).
Voor nederland brak echter al rond 1713 een periode aan waar de federale structuur en vooral de realiteit dat politiek gezien verschillende gewesten ook het functioneren van de Landelijke Overheid konden blokkeren en vaak uit politieke overwegingen dat graag ook deden, een grotere hindernis dan een winst betekenden.

Uiteindelijk leidde dat tot een economische ondergang en totale verovering door een vijand, de Franse Republiek bezette nederland en verving het bewind en bracht uiteindelijk een eigen vorm van centraal bestuur in die hard benodigd was...
In de Bataafse Republiek kende nederlands eindelijk een centraal bevolkingsregister, centrale standaarden en een centrale Strafwetgeving en Burgerlijk Wetboek (niet ieder gewest gebruikte meer haar eigen maten en wetten).

Uiteindelijk werd zelfs de tijd gecentraliseerd, wat betekende dat de Lokale Tijden afgeschaft werden (onder invloed van de Nederlandse Spoorwegen).
Dit gebeurde in 1909 toen de Amsterdamse Tijd ingevoerd werd (GMT +0h 19m 32,13s).
uiteindelijk werd in 1940 een tijd ingevoerd gebaseerd op Midden-Europese Tijd (GMT +1h)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 9 januari 2019 @ 10:43:04 #18
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184295986
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]

aluhoedje much?

heel veel overleg wpordt niet publiek gevoerd ... dat minder te maken met zaken die het daglicht niet kunnen verdragen maar vooral met het gegeven dat des te meer verschillende partijen en belangen er zijn, des te lastiger het kan worden overleg te voeren en een positie te bereiken waar alle verschillende partijen zich kunnen vinden in een gedeeld en collectief gedragen compromis.
Je bedoelt dat het bedrijfsleven, wat geconfronteerd wordt met rekeningrijden, niet mag weten dat er een groot project van de overheid mee gefinancierd moet gaan worden. Misschien omdat grote projecten nogal eens gebleken zijn flink duurder uit te vallen? Maw omdat we nogal eens falen gaan we zaken maar geheim houden?
De meest belangrijke partij lijkt me de belastingbetaler
pi_184296043
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:43 schreef the-eye het volgende:

[..]

Je bedoelt dat het bedrijfsleven, wat geconfronteerd wordt met rekeningrijden, niet mag weten dat er een groot project van de overheid mee gefinancierd moet gaan worden. Misschien omdat grote projecten nogal eens gebleken zijn flink duurder uit te vallen? Maw omdat we nogal eens falen gaan we zaken maar geheim houden?
De meest belangrijke partij lijkt me de belastingbetaler

Ehhhh kleine kanttekening. Ik denk dat de schade van files meer kost dan rekeningrijden voor het bedrijfsleven.
pi_184296086
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]

8)7 je hebt geen idee van staatsinrichting he?
Constitutionele dat wil je horen toch bij deze.

[ Bericht 11% gewijzigd door SuzieQ89 op 09-01-2019 10:56:34 ]
pi_184296099
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:20 schreef Toefjes het volgende:
Een overleg als aanleiding om boos te kunnen worden.

Mensen willen gewoon te graag.
Haha ja echt he. Zie je weer even hoe goed men het heeft als je je hier druk om kan maken.
pi_184296102
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:43 schreef the-eye het volgende:

[..]

Je bedoelt dat het bedrijfsleven, wat geconfronteerd wordt met rekeningrijden, niet mag weten dat er een groot project van de overheid mee gefinancierd moet gaan worden. Misschien omdat grote projecten nogal eens gebleken zijn flink duurder uit te vallen? Maw omdat we nogal eens falen gaan we zaken maar geheim houden?
De meest belangrijke partij lijkt me de belastingbetaler

aluhoedje inderdaad...

juist vanwege dit soort voorbarige roeptoeterij is het dus eigenlijk niet zo zinnig alle bestuurspolitiek en ook belangrijke zaken als een colectieve infrastructuur in de volledige openbaarheid af te handelen.

voor je het weet gaat een veelvoud aan belangengroep en Lobbyclubs alles doen om de hele boel zo lang mogelijk te vertragen of allerhande extra fondsen of subsidies die dan naar hun eigen belangengroepje gaat zeker te stellen.

Juist de Lobby-groepen werken zeer sterk ook met de publiciteit, zeker met de huidige media die veelal geen eigen artikelen meer schrijft of zelf onderzoek doet, maar klakkeloos persberichten van Belanghebbende groepen doorplaatst.

Juist de Grooste Infratstructurele Projecten waarmee Nederland groot geworden is, zijn eerder ontstaan door besloten compromispolitiek in iets wat jij vast 'achterkamertjes' zou noemen.

Zou je bv nu de Deltawerken opzetten, zou een heel theater aan Belangengroepjes alles dwarsbomen met eindeloze procedure's en demonstraties
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_184296119
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:51 schreef CPS2000 het volgende:

[..]

Haha ja echt he. Zie je weer even hoe goed men het heeft als je je hier druk om kan maken.
Ja, ik overweeg een LOI cursus "negatief denken"om hier wat makkelijker mee te kunnen.
  woensdag 9 januari 2019 @ 10:55:12 #24
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184296178
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:47 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ehhhh kleine kanttekening. Ik denk dat de schade van files meer kost dan rekeningrijden voor het bedrijfsleven.
Dat denk je maar dat kan je op geen enkele wijze beargumenteren omdat, zoals blijkt, jij onwetend wordt gehouden. Als rekeningrijden een tweede NoordZuidlijn moet gaan dekken kan dat zo maar binnen korte tijd veel duurder worden dan dat in eerste instantie voorgespiegeld wordt
De kiezer moet in zijn overweging, voor of tegen rekeningrijden te zijn, dit soort informatie gewoon hebben om tot een weloverwogen beslissing te komen. Als we ééns in de vier jaar een kruisje mogen zetten voor een aantal velletjes met leugens waarna er tussen de partijen een beetje handjeklap gedaan wordt over hele andere zaken zijn we een flink eind verwijderd van een open democratische samenleving.
pi_184296189
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:50 schreef SuzieQ89 het volgende:

[..]

Enigzins zeker.

De VS is een Republiek. Daar heeft Montana nog wat te zeggen af en toe. Hier zit bijv een Drenthe er voor spek en bonen bij.
nou joepie, de VS mag blij zijn dat wat conservatieve-gristenen uit Montana of Mormonen uit Utah zo'n grote invloed hebben :D :P
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')