abonnement Unibet Coolblue
pi_184294023
Ik wil op een "avontuurlijke" reis, dus ik zit er over te denken een paar dagen na Brexit naar Manchester te reizen.

Aangezien ik nog nooit met de auto die kant op ben geweest en Google mij niet echt verder helpt met ervaring, ben ik op zoek naar wat advies.

De keuzes waar ik op uit kom is de boot van Hoek van Holland naar Harwich of even doorrijden naar Calais/Duinkerk en dan de boot/trein naar Folkstone/Dover.

Iemand een van deze routes genomen naar Manchester/Liverpool en welke beviel het beste en waarom? Maakt het qua tijd veel uit? Langer op de boot versus meer afstand met de auto en langs London rijden?
  woensdag 9 januari 2019 @ 08:26:16 #2
476281 Butjekef
Put met keren
pi_184294058
Helikopter charter.
  woensdag 9 januari 2019 @ 08:28:53 #3
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184294082
Wil je alleen naar Manchester rijden of onderweg ook nog mooie dingen zien?
Waarom niet de nachtboot Oostende-Hull?
pi_184294153
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 08:28 schreef Lunatiek het volgende:
Wil je alleen naar Manchester rijden of onderweg ook nog mooie dingen zien?
Waarom niet de nachtboot Oostende-Hull?
Mogelijk een stop in Macclesfield, maar verder niet de behoefte onderweg wat te gaan kijken.
pi_184294272
als je verder toch nergens een tussenstop wil maken zou ik ook de kortste route pakken via Hull.
Of beter nog: het vliegtuig. Want er is weinig avontuurlijk aan om alleen maar snelweg te rijden..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_184294437
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 08:44 schreef gianni61 het volgende:
als je verder toch nergens een tussenstop wil maken zou ik ook de kortste route pakken via Hull.
Of beter nog: het vliegtuig. Want er is weinig avontuurlijk aan om alleen maar snelweg te rijden..
Ja, dit eigenlijk wel. Of het vliegtuig moet duurder zijn dan boot/auto, maar dat kan ik mij haast niet voorstellen.

Ben zelf ooit met de boot van Hoek van Holland naar Hull gegaan (niet met auto maar met fiets). En dat is een prima trip. Wij gingen 's avonds/'s nachts. Biertje drinken, pitten en 's morgens op de fiets stappen.
pi_184295237
Je kan ook nog via Ijmuiden - New castle. Boot zal langer zijn, maar dan lig je te slapen, autorit daaropvolgend zal wel wat korter zijn dan vanuit het zuiden.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_184295244
quote:
6s.gif Op woensdag 9 januari 2019 09:54 schreef pipster het volgende:
Je kan ook nog via Ijmuiden - New castle. Boot zal langer zijn, maar dan lig je te slapen, autorit daaropvolgend zal wel wat korter zijn dan vanuit het zuiden.
Hull - Manchester is een grote lange weg uitrijden: de M62. Vanuit Newcastle is 't een stuk langer.
Ja doei.
pi_184295269
En de M62 is saai. En kut. En druk. Zeker doordeweeks. Al m'n collega's uit Manchester staan elke dag in de file :')

Als je niet voor de touristische route wilt gaan en wat steden/dorpen tussendoor wilt doen en wat mooiere landweggetjes wilt pakken enzo zou ik gewoon gaan vliegen.
Ja doei.
pi_184295280
Oh ja Hull even vergeten.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  woensdag 9 januari 2019 @ 10:38:54 #11
476281 Butjekef
Put met keren
pi_184295930
Vooral tante Butjekef negeren.

pi_184298159
Vliegen gaat hem niet worden, Ik moet naast de binnenstad van Manchester voor de sport net buiten Manchester wezen, vandaar de keuze om met de auto te gaan.
pi_184298303
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 12:40 schreef NikeyAjax het volgende:
Vliegen gaat hem niet worden, Ik moet naast de binnenstad van Manchester voor de sport net buiten Manchester wezen, vandaar de keuze om met de auto te gaan.
Manchester (en omstreken) heeft een prima OV hoor.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  woensdag 9 januari 2019 @ 12:45:54 #14
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_184298313
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 12:40 schreef NikeyAjax het volgende:
Vliegen gaat hem niet worden, Ik moet naast de binnenstad van Manchester voor de sport net buiten Manchester wezen, vandaar de keuze om met de auto te gaan.
Auto huren?
  woensdag 9 januari 2019 @ 13:43:51 #15
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_184299522
Manchester stikt van de Uber en ander taxi diensten.
Meest relaxe is vliegen, 20 minuten Uber naar het centrum en vandaaruit je weg gaan vinden met OV of een Uber.

Ben er 4 weken gelden geweest en het centrum van Mancheter is nu niet echt een aanrader als je niet gewend bent links te rijden.
The Admirals......1995-2007
pi_184300632
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 12:40 schreef NikeyAjax het volgende:
Vliegen gaat hem niet worden, Ik moet naast de binnenstad van Manchester voor de sport net buiten Manchester wezen, vandaar de keuze om met de auto te gaan.
Sowieso wil je IN Manchester echt niet rijden met de auto om van plaats naar plaats te komen...
Taxi eigenlijk ook niet, al kom je net buiten het centrum daar wel mee weg. Gewoon vliegen, trein naar centrum, en dan lopen en taxi/bus naar stadion etc.
Ja doei.
pi_184300679
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:43 schreef RodenCity het volgende:

Ben er 4 weken gelden geweest en het centrum van Mancheter is nu niet echt een aanrader als je niet gewend bent links te rijden.
Ook niet als je er woont en al 7 jaar links rijdt :') Manchester is echt een hel met de auto, en alleen ongeinformeerde toeristen, debielen en taxichauffeurs wagen zich erin.... :X
Ja doei.
  woensdag 9 januari 2019 @ 14:53:27 #18
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_184300778
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:46 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ook niet als je er woont en al 7 jaar links rijdt :') Manchester is echt een hel met de auto, en alleen ongeinformeerde toeristen, debielen en taxichauffeurs wagen zich erin.... :X
Ik heb me laten rond rijden door Uber, maar zou er zelf voor geen goud zelf in een auto gaan stappen :D
The Admirals......1995-2007
pi_184300962
Vanaf het vliegveld sta je binnen 30 minuten midden in de stad met de trein (kost geen knoop) en dan heb je nog de optie om voor je sport activiteit een auto te huren of taxi in te schakelen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_184300996
Ik heb geen moeite met links rijden, nog in London of een andere stad in de UK.

Mijn voorkeur voor de auto ligt bij het feit, dat de locaties waar ik moet wezen rondom Manchester, slechte OV hebben en Uber de vorige keer ook behoorlijk aantikte in de kosten.

Daarnaast is het een lease auto, dus alles behalve de boot is al betaald. Zeker met bagage in het ruim is de het vliegtuig al gauw een stuk duurder, dan de boot betalen.
pi_184301060
OK man.
Ja doei.
pi_184305416
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 15:05 schreef NikeyAjax het volgende:
Ik heb geen moeite met links rijden, nog in London of een andere stad in de UK.

Mijn voorkeur voor de auto ligt bij het feit, dat de locaties waar ik moet wezen rondom Manchester, slechte OV hebben en Uber de vorige keer ook behoorlijk aantikte in de kosten.

Daarnaast is het een lease auto, dus alles behalve de boot is al betaald. Zeker met bagage in het ruim is de het vliegtuig al gauw een stuk duurder, dan de boot betalen.
Dan moet je via Calais/Duinkerken want daar is een retourtje het goedkoopst en het snelst. Waar ga je heen?
pi_184315869
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:20 schreef MCH het volgende:

[..]

Dan moet je via Calais/Duinkerken want daar is een retourtje het goedkoopst en het snelst. Waar ga je heen?
Euro Cup 2019
https://rainycityrollerderby.com/event/roller-derby-eurocup-2019/
pi_184315911
quote:
This year we’re hosting the event at Castle Sports Centre in Bury, a super simple tram ride from anywhere in Manchester.

The Thunderdome is right next to the Oldham King Street tram stop so is super easy to get to from the centre of Manchester - just hop on an Rochdale via Oldham or Shaw and Crompton tram.

Misschien even daarnaar kijken?
pi_184316545
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 10:40 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

This year we’re hosting the event at Castle Sports Centre in Bury, a super simple tram ride from anywhere in Manchester.

The Thunderdome is right next to the Oldham King Street tram stop so is super easy to get to from the centre of Manchester - just hop on an Rochdale via Oldham or Shaw and Crompton tram.

Misschien even daarnaar kijken?
Totaal onnodig om met de auto te gaan dus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')