abonnement Unibet Coolblue
pi_184286001
ik wil mijn huidige schermen een degelijke upgrade geven

ik heb nu 3x de samsung 2443bw staan en ben daar enorm gewend aan geraakt

het grote pluspunt van deze schermen vind ik de 120pixels extra in de hoogte (1920x1200 oftewel 16:10)


ik twijfel over 3 opties: 3x een 27" scherm halen (om de resolutie in de hoogte te halen), 1 curved ~32" scherm of toch 3x 24" kopen

wie heeft ervaring met 3x 27 en/of curved 32" en kan mij vertellen of dit bv voor oudere games (in geval van 32) nog te doen is indien ze windowed niet aan kunnen bv.

maw ik zoek wat voors en tegens voor beide setups om een beslissing te kunnen maken

wie o wie?

[ Bericht 1% gewijzigd door mschol op 08-01-2019 20:25:56 ]
  Eindredactie Games dinsdag 8 januari 2019 @ 20:25:38 #2
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_184286199
Curved 34" hier, maar wel widescreen 21:9, wat een beetje het tegenovergestelde lijkt van wat je zoekt. Ik wil in ieder geval nooit meer iets anders O+ Met oudere games heel af en toe wel eens wat issues, maar 9 van de 10 keer zijn er fixes of mods beschikbaar.

Vanwaar je voorliefde voor 16:10 eigenlijk? Zakelijke toepassingen? Ik heb nog nooit verticale ruimte gemist, horizontale des te meer...
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_184286370
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:25 schreef 2dope het volgende:
Curved 34" hier, maar wel widescreen 21:9, wat een beetje het tegenovergestelde lijkt van wat je zoekt. Ik wil in ieder geval nooit meer iets anders O+ Met oudere games heel af en toe wel eens wat issues, maar 9 van de 10 keer zijn er fixes of mods beschikbaar.

Vanwaar je voorliefde voor 16:10 eigenlijk? Zakelijke toepassingen? Ik heb nog nooit verticale ruimte gemist, horizontale des te meer...
programmeren, lange word brieven tikken, webdevelopment, alles eigenlijk: ik lees niet hoofdzakelijk van links naar rechts, ik lees van boven naar beneden, ruimte in de breedte heb ik dus weinig aan, de hoogte des te meer want er past dan gewoon veel meer tekst/code op m'n scherm. (een A4tje houd je toch ook de lange kant verticaal en niet horizontaal), websites zijn ook in de hoogte ingericht en owee als je de breedte gaat gebruiken :p

alleen bij films heb je dan wat meer zwart boven en onder.
en schermen kantelen is ook weer zoiets, dan krijg je al helemaal een exotisch setup :D

[ Bericht 2% gewijzigd door mschol op 08-01-2019 20:37:13 ]
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 20:42:35 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184286637
Niet curved 40" 4k scherm hier. Verademing na 2x 27 full hd :P zeker met ms office en zo.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184286924
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:42 schreef CoolGuy het volgende:
Niet curved 40" 4k scherm hier. Verademing na 2x 27 full hd :P zeker met ms office en zo.
aangezien ik nu ook min of meer curved werk (de schermen links en rechts staan in een hoek tov hoofdscherm) wil ik curved best overwegen..

ik speel ook de nodige games en bij bv euro trick sim of een vlieg simulator is dat wel fijn
  Eindredactie Games dinsdag 8 januari 2019 @ 20:53:40 #6
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_184286929
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:31 schreef mschol het volgende:

[..]

programmeren, lange word brieven tikken, webdevelopment, alles eigenlijk: ik lees niet hoofdzakelijk van links naar rechts, ik lees van boven naar beneden, ruimte in de breedte heb ik dus weinig aan, de hoogte des te meer want er past dan gewoon veel meer tekst/code op m'n scherm. (een A4tje houd je toch ook de lange kant verticaal en niet horizontaal), websites zijn ook in de hoogte ingericht en owee als je de breedte gaat gebruiken :p
Dan snap ik het wel ja, dat zijn bij uitstek toepassingen waarvoor verticaliteit ideaal is.
quote:
alleen bij films heb je dan wat meer zwart boven en onder.
Nou ja en games... Afhankelijk van het genre natuurlijk maar een grotere FOV is echt heerlijk bij bijv. shooters, race/vlieg sims en RTS-games. Gelukkig kun je meestal wel 16:10 als aspect ratio kiezen alleen dan heb ik uiteindelijk toch liever meer breedte.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_184287364
klopt ja, games gebruiken de breedte ook beter idd.
maar ik heb daar (de 16:10) expres geen harde eisen voor mijzelf gemaakt, wilde het nog niet te lastig maken qua keuzes :P

een 27" scherm heeft vaak een hogere resolutie dan 1920x1200, vandaar mijn opmerking van de hoogte in de OP :)

[ Bericht 15% gewijzigd door mschol op 08-01-2019 21:14:43 ]
  woensdag 9 januari 2019 @ 01:25:40 #8
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_184292456
Ik ben onlangs van 2x 27" (1920x1080 + 1920x1200) naar een 32" 4K overgestapt, en ik zou niet meer terug willen. Ik heb er nog een 27 naast staan in 1200x1920 (inderdaad, gedraaid) maar die staat nooit aan. misschien voor jou ook een idee,een groter scherm in het midden er er een 2443 aan beide kanten ernaast.

een foto zegt meer dan woorden:
https://photos.google.com(...)VDVxcUN2dFpsTE4wb0Zn

[ Bericht 36% gewijzigd door versterker op 09-01-2019 01:32:05 ]
pi_184293645
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 01:25 schreef versterker het volgende:
Ik ben onlangs van 2x 27" (1920x1080 + 1920x1200) naar een 32" 4K overgestapt, en ik zou niet meer terug willen. Ik heb er nog een 27 naast staan in 1200x1920 (inderdaad, gedraaid) maar die staat nooit aan. misschien voor jou ook een idee,een groter scherm in het midden er er een 2443 aan beide kanten ernaast.

een foto zegt meer dan woorden:
https://photos.google.com(...)VDVxcUN2dFpsTE4wb0Zn
^O^

ook een overweging waard inderdaad, al zal ik dan wel enorm kleur verschil gaan merken (met die 2443 ernaast dus, die zijn inmiddels al bijna 10 jaar oud ofzo)
pi_184302644
Ben hier een beetje aan gewend geraakt https://imgur.com/kU7a2dF Samsung 75 inch 1920 1080
Prima als je geen extreme shooters speeld.
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  woensdag 9 januari 2019 @ 16:41:41 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_184302739
Ik heb een curved 34 inch ding, helemaal leuk voor spelletjes maaaaaar wel een oud scherm ernaast 1920*1080 want een curved ultrawide is wel leuk maar ik mis dan toch een scherm ernaast, zeker als je een spel wil spelen en ernaast nog iets anders open wil hebben staan (serie, website etc). Dat zou je dus ook kunnen overwegen inderdaad. Een 1920*1080 scherm kopen die je 90 graden kan draaien misschien?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_184311533
Een curved scherm zou ik niet aan beginnen. Is een mooie verkooptruuk, maar voor we hier een discussie over krijgen...
Loop eens bij de Mediamarkt naar binnen, ga daar eens lekker op de bank voor een curved tv zitten en bepaal dan zelf wat eventueel de meerwaarde van een zo'n scherm is.
Heb ik gedaan :)

Overigens;
ik heb geen 3 schermen, maar twee op mijn bureau (en daar tussendoor kan ik naar de vogeltjes in de tuin kijken), waärvan één 32" en één 26".
Ik zweer bij groter is lekkerder, dus als die 26" het begeeft koop ik zeker minimaal een 32" daarvoor in de plaats.
pi_184312558
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 23:32 schreef gepromoveerT het volgende:
Een curved scherm zou ik niet aan beginnen. Is een mooie verkooptruuk, maar voor we hier een discussie over krijgen...
Loop eens bij de Mediamarkt naar binnen, ga daar eens lekker op de bank voor een curved tv zitten en bepaal dan zelf wat eventueel de meerwaarde van een zo'n scherm is.
Heb ik gedaan :)

Overigens;
ik heb geen 3 schermen, maar twee op mijn bureau (en daar tussendoor kan ik naar de vogeltjes in de tuin kijken), waärvan één 32" en één 26".
Ik zweer bij groter is lekkerder, dus als die 26" het begeeft koop ik zeker minimaal een 32" daarvoor in de plaats.
media markt en op de bank zitten, dies nieuw.. dat kennen ze daar niet joh :)
mochten ze dat wel kennen is dat een tv/huiskamer situatie en dat is een volledig ongeschikte test situatie voor mij :)

je hebt je monitoren dus niet naast elkaar staan, use case is in dat geval dus totaal verschillend, bij mij moeten ze tegenelkaar staan om een fatsoenlijk 'cockpit' effect te creeeren voor de spellen die dit nodig hjebben.
daarom ook de overweging voor curved, die creeert dat cockpit effect met 1 monitor en ruimte voor 3x 32" is er simpelweg niet

[ Bericht 6% gewijzigd door mschol op 10-01-2019 01:18:16 ]
pi_184342525
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 01:12 schreef mschol het volgende:

[..]

media markt en op de bank zitten, dies nieuw.. dat kennen ze daar niet joh :)
mochten ze dat wel kennen is dat een tv/huiskamer situatie en dat is een volledig ongeschikte test situatie voor mij :)

je hebt je monitoren dus niet naast elkaar staan, use case is in dat geval dus totaal verschillend, bij mij moeten ze tegenelkaar staan om een fatsoenlijk 'cockpit' effect te creeeren voor de spellen die dit nodig hjebben.
daarom ook de overweging voor curved, die creeert dat cockpit effect met 1 monitor en ruimte voor 3x 32" is er simpelweg niet
Is inderdaad een huiskamersituatie bij de Mediamarkt.
Voor cockpiteffect, inderdaad. Heb eens, jaren geleden op een pc-beurs in Roffa, een vliegclubje gezien, die gigantische beeldschermen had en simuleerden een landing op 16Hoven. Was cool :) maar die schermen zullen, denk ik, onbetaalbaar zijn

Een tip: als je, net zoals ik, van vliegen houdt, overweeg dan eens een cursus zweefvliegen in de zomer. Een cursus, twee weken, is relatief niet duur en als je een beetje 'vlieggevoel' hebt, dan haal je in die tijd je B-brevet. Mag je solo vliegen. Is hartstikke leuk. :P
  Eindredactie Games vrijdag 11 januari 2019 @ 18:00:00 #15
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_184342736
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 23:32 schreef gepromoveerT het volgende:
Een curved scherm zou ik niet aan beginnen. Is een mooie verkooptruuk, maar voor we hier een discussie over krijgen...
Je lokt een discussie wel een beetje uit met een opmerking als 'verkooptruc' - en als je dan begint over televisies zit je natuurlijk op een totaal verkeerd spoor aangezien dat voor een heleboel mensen compleet andere doeleinden dient dan een monitor. Kijkhoek en kijkafstand om maar iets te noemen. Ik zou nooit een curved televisie willen, en ik zal waarschijnlijk nooit meer een platte monitor willen.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_184342909
ik ben vandaag eens langs de lokale MM en CB geweest voor een look en feel..
en ik ben nog niet echt overtuigd dat een curved scherm voor mij voldoet, ze hadden bij CB een te bedienen pc met curved 34 scherm eraan en een race setup met 3x 27"

die laatste beviel mij beter bij hun setups, niet helemaal eerlijk te vergelijken ivm verschillende afstand tot het scherm.

de kromming van de curved schermen valt mij erg "tegen", 3 losse hebben een grotere kromming.

maar goed, ik heb iig al iets kunnen bekijken

[ Bericht 0% gewijzigd door mschol op 12-01-2019 15:06:19 ]
pi_184378346
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 18:00 schreef 2dope het volgende:

[..]

Je lokt een discussie wel een beetje uit met een opmerking als 'verkooptruc' - en als je dan begint over televisies zit je natuurlijk op een totaal verkeerd spoor aangezien dat voor een heleboel mensen compleet andere doeleinden dient dan een monitor. Kijkhoek en kijkafstand om maar iets te noemen. Ik zou nooit een curved televisie willen, en ik zal waarschijnlijk nooit meer een platte monitor willen.
Smaken verschillen; ieder zijn meug. :P
TV en/of monitor; zit niet zoveel verschil in naar mijn ervaring. Een (grote) monitor is 'veel' duurder.
Die 32" tv annex monitor, die ik heb, doet alles wat ik wil en ik kan er nog tv mee kijken ook.
Kwestie van schakelen tussen HDMI 1 en HDMI 2.
De kijkhoek, ik zit er recht voor; de kijkafstand is pakweg 80 cm. Geen probleem :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')