abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  woensdag 9 januari 2019 @ 19:05:09 #151
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184305113
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:01 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik ben ooit met zo'n chick uitgegaan en al die drankjes die ze van die mannen ongevraagd kreeg gaf ze aan mij _O_ Keken ze zo beteuterd.

[..]

https://www.reddit.com/r/niceguys/
Lui die zichzelf niceguys noemen zijn meestal ook helemaal niet nice
pi_184305189
quote:
11s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:02 schreef Argo het volgende:

[..]

:') das wel echt slecht dat je 4x moet weigeren en ze had dan nog in je handen duwen. Okay als ik vriendin heb en ik kocht haar iets en ze wil het niet accepteren dan deed ik dat wel. Maar is anders denk ik.

Maar dat klinkt wel kut als je dat vaak gebeurd. :')
gewoon vriendelijk een praatje maken en weg willen gaan (omdat je nog ergens anders heen zou ofzo) en dan:

- naar je hoofd krijgen dat hij ‘dacht dat je anders was’. Wat dat ook mag betekenen.
- toch een drankje voor je heeft betaald! Wat dat ook mag betekenen.
- Dat ie mee loopt terwijl je niks gevraagd hebt.
- dat ie blijft praten en je niet wil laten gaan.

Of diegene die me wilde zoenen nadat ik het de hele avond zowat over mn gezin had gehad en verontwaardig deed dat ik hem niet wilde zoenen...
compact en kleverig.
  woensdag 9 januari 2019 @ 19:15:12 #153
285512 Argo
Bushcrafter
pi_184305319
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:09 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

gewoon vriendelijk een praatje maken en weg willen gaan (omdat je nog ergens anders heen zou ofzo) en dan:

- naar je hoofd krijgen dat hij ‘dacht dat je anders was’. Wat dat ook mag betekenen.
- toch een drankje voor je heeft betaald! Wat dat ook mag betekenen.
- Dat ie mee loopt terwijl je niks gevraagd hebt.
- dat ie blijft praten en je niet wil laten gaan.

Of diegene die me wilde zoenen nadat ik het de hele avond zowat over mn gezin had gehad en verontwaardig deed dat ik hem niet wilde zoenen...
:') Dat dit soort kerels eigenlijk bestaan...

Kan me er niks bij voorstellen. Bedoel ik zorg goed voor mijn vriendin en als ze soms boos op me is na iets heel lulligs zeg ik ook wel eens van: 'Ja maar kijk ook eens naar al het goeie wat ik heb gedaan.' Maar dat kan denk ik wel als je krediet opgebouwd hebt door de jaren.

Maar een drankje kopen dat bouwt niet veel kritiek op :') plus je bood het zelf aan. Wat een rare met sperma verstijfde kwasten. :')
This is my offer
Illusion, aimlessness
In return teach me
How to tolerate
pi_184305557
Dit is trouwens ook wel een goed stappenplan voor het versieren van vrouwen:
f21d13214a26532fd94aa9bd3c017069.png
  woensdag 9 januari 2019 @ 19:30:47 #155
285512 Argo
Bushcrafter
pi_184305602
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:28 schreef MadJackthePirate het volgende:
Dit is trouwens ook wel een goed stappenplan voor het versieren van vrouwen:
[ afbeelding ]
Pick up coaching / Pua :') Die types zijn vaak net zo zielig als nice guys/

_O_ mooi hoe deze vrouw hem op zijn plek zet. _O_

[ Bericht 17% gewijzigd door Argo op 09-01-2019 19:36:08 ]
This is my offer
Illusion, aimlessness
In return teach me
How to tolerate
pi_184305714
quote:
11s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:30 schreef Argo het volgende:

[..]

Is van een serie :P

Verder wel mee eens hoor dat PUA's ook :') zijn.
  woensdag 9 januari 2019 @ 19:39:43 #157
285512 Argo
Bushcrafter
pi_184305781
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:36 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Is van een serie :P

Verder wel mee eens hoor dat PUA's ook :') zijn.
Ja als je ook die PUA topics leest. Ze maken er zelfs een wetenschap van... :')

Ze doen alsof je de Mona Lisa wil jatten uit een museum.

Al dat vakjargon dat ze hebben... :') PUA werkt niet eens, maar de zogenaamde artiesten die het doen zien er vaak goed uit en zijn zelfverzekerd dat scheelt wel. Als ze dan ook nog eens geld verdienen door een horde losers die denken dat ze het ook kunnen...

Wacht dit klinkt als een piramide spel? Ja ik denk dat PUA dat is.
This is my offer
Illusion, aimlessness
In return teach me
How to tolerate
pi_184305894
quote:
11s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:30 schreef Argo het volgende:

[..]

_O_ mooi hoe deze vrouw hem op zijn plek zet. _O_
Moet trouwens wel zeggen dat dit wel ultiem niceguy is inderdaad _O-
Eerst probeert die haar te versieren, lukt het niet, zet ie dit onder de video:
quote:
yeah yeah i know - it's a beached whale (makes me look bad - just watch the other videos w/ hotter girls)... but the interaction was too good not to post
"Je ziet er leuk uit!"
"Sorry ik heb geen interesse"
"Jij lelijk zwijn!!!!"

:')
  woensdag 9 januari 2019 @ 19:46:38 #159
285512 Argo
Bushcrafter
pi_184305930
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:45 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Moet trouwens wel zeggen dat dit wel ultiem niceguy is inderdaad _O-
Eerst probeert die haar te versieren, lukt het niet, zet ie dit onder de video:

[..]

"Je ziet er leuk uit!"
"Sorry ik heb geen interesse"
"Jij lelijk zwijn!!!!"

:')
Ja het meest frappante vind ik dat de vrouw een feminist wordt genoemd of als gek wordt verklaard. Zij heeft gewoon door wat hij wil. :')
This is my offer
Illusion, aimlessness
In return teach me
How to tolerate
pi_184306473
Ook die vrouwen die langskomen met "inceltopic" en "nog eentje :')?" Ga anders terug naar Reddit waar alles wat jou slachtofferstatus als vrouw bedreigt gelijk kan worden gebanned.
pi_184306489
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:10 schreef HoeIstNou het volgende:
Ook die vrouwen die langskomen met "inceltopic" en "nog eentje :')?" Ga anders terug naar Reddit waar alles wat jou slachtofferstatus als vrouw bedreigt gelijk kan worden gebanned.
Inb4 found the incel teehee
pi_184309923
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:08 schreef Argo het volgende:

[..]

Kapitalisme vind ik maar niks, de media drukt invloed uit daar hoef je niet voor in BNW te komen. Dat de wereld donker is, daar ben ik het absoluut mee eens. Het geen fuck geven kan ik helaas niet. Want ik zit er toch in gevangen. Bedankt voor de tip zal er eens kijken.

Ja ik wandel een paar keer per week dat kan ik wel! Ik heb erover nagedacht dinges te doen hoe heet het ook al weer... Oh ja Tai Chi, of iets van yoga. Maar mijn voorkeur gaat uit naar Tai Chi wat niet echt heel fysiek zwaar is, maar het heeft wel iets van innerlijke balans.

Hmm ik zou niet weten wat een gelukkig leven maakt. Wat ik wel weet is dat het leven wat ik nu leef het niet is.

Tja als je een paar secundaire bronnen kent ben je al een slimmerik. Ik voel me altijd fake als mensen me dan zo noemen. Kant is erg lastig en taai kom er niet ver in.

Schoppenhauer vind ik echter wel een rare. Zoals Camus schrijft de zelfmoord verheerlijken terwijl je aan een goed gedekte tafel zit met mooi vrouwelijk gezelschap.
Excuus, was gisteravond omgevallen. Ik heb Tai Chi toegevoegd in m'n notities. Ik heb bij lange na de energie van gisteren niet dus houd het voor nu even kort. Misschien verder na een paar kopjes koffie.
”Hun geest zit gevangen in hun goede geweten. De domheid van de goeden is ondoorgrondelijk schrander. Maar dat is de waarheid: de goeden moeten farizeeŽrs zijn – ze hebben geen keuze.” - F.N.
  woensdag 9 januari 2019 @ 22:31:17 #163
285512 Argo
Bushcrafter
pi_184309976
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2019 22:29 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Excuus, was gisteravond omgevallen. Ik heb Tai Chi toegevoegd in m'n notities. Ik heb bij lange na de energie van gisteren niet dus houd het voor nu even kort. Misschien verder na een paar kopjes koffie.
In ieder geval bedankt voor gisteren je bent wel iemand die begrijpt wat ik zeg. Wat je dan ook al aanhangt maakt me niet uit we spreken ongeveer een zelfde soort taal. De meeste zien me als een gek, dus bedankt!
This is my offer
Illusion, aimlessness
In return teach me
How to tolerate
pi_184310067
:')_!
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184310140
quote:
11s.gif Op woensdag 9 januari 2019 22:31 schreef Argo het volgende:

[..]

In ieder geval bedankt voor gisteren je bent wel iemand die begrijpt wat ik zeg. Wat je dan ook al aanhangt maakt me niet uit we spreken ongeveer een zelfde soort taal. De meeste zien me als een gek, dus bedankt!
Ik herken me ook wel in jou. Lang vastgezeten in m'n eigen hoofd. Vandaag gooide m'n coach/psych (ivm poging hervatten studie) de term ikigai in m'n schoot. Ach ja, een van de vele ideeŽn: http://theviewinside.me/what-is-your-ikigai/ . Toch, het is wel interessant om de levenswijze/visie van populaties waar ze (gezond) 100+ worden te bekijken.
In de kern mi: een warme gemeenschap, zingeving, fysiek en mentaal bezig blijven en stress zoveel mogelijk elimineren. In principe het tegengestelde van het bestaan in de westerse wereld.
”Hun geest zit gevangen in hun goede geweten. De domheid van de goeden is ondoorgrondelijk schrander. Maar dat is de waarheid: de goeden moeten farizeeŽrs zijn – ze hebben geen keuze.” - F.N.
  woensdag 9 januari 2019 @ 22:40:30 #166
285512 Argo
Bushcrafter
pi_184310263
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 22:36 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Ik herken me ook wel in jou. Lang vastgezeten in m'n eigen hoofd. Vandaag gooide m'n coach/psych (ivm poging hervatten studie) de term ikigai in m'n schoot. Ach ja, een van de vele ideeŽn: http://theviewinside.me/what-is-your-ikigai/ . Toch, het is wel interessant om de levenswijze/visie van populaties waar ze (gezond) 100+ worden te bekijken.
Is dat niet gewoon een Venn diagram? Denk niet dat de Japanners die 100+ worden dat worden op basis van dit framewerk. Kan het echter fout hebben.

Of het is gewoon niet meer mogelijk om zoiets te volgen in deze tijd.

Ik zit vast echt muurvast. :') Geen idee wat ik moet.

Je laatste edit bevestigd het eigenlijk: Ikigai is niet mogelijk in het westen in het huidige Japan ook niet meer geloof ik dat is ook werk werk werk werk.
This is my offer
Illusion, aimlessness
In return teach me
How to tolerate
pi_184310453
quote:
11s.gif Op woensdag 9 januari 2019 22:40 schreef Argo het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon een Venn diagram? Denk niet dat de Japanners die 100+ worden dat worden op basis van dit framewerk. Kan het echter fout hebben.

Of het is gewoon niet meer mogelijk om zoiets te volgen in deze tijd.

Ik zit vast echt muurvast. :') Geen idee wat ik moet.
Mijn *edit-opsomming blijft over wanneer je de kenmerken van de populaties met vergelijkbare levensverwachtingcijfers afstreept. Ikigai, alhoewel nadien verzonnen wrs, is wel gebaseerd op de zienswijze van de relevante populaties in Japan. Citroen, Tofu, Vis helpen maar zijn niet van elementair belang. Je hebt inderdaad gelijk; meer dan de helft is definitief onbereikbaar. Een deel kun je wel afdwingen natuurlijk. Dit is uiteraard pas interessant wanneer je Łberhaupt wilt leven :') :P.
  woensdag 9 januari 2019 @ 22:49:35 #168
285512 Argo
Bushcrafter
pi_184310523
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 22:46 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Mijn *edit-opsomming blijft over wanneer je de kenmerken van de populaties met vergelijkbare levensverwachtingcijfers afstreept. Ikigai, alhoewel nadien verzonnen wrs, is wel gebaseerd op de zienswijze van de relevante populaties in Japan. Citroen, Tofu, Vis helpen maar zijn niet van elementair belang. Je hebt inderdaad gelijk; meer dan de helft is definitief onbereikbaar. Een deel kun je wel afdwingen natuurlijk. Dit is uiteraard pas interessant wanneer je Łberhaupt wilt leven :') :P.
Denk dat Emile Cioran gelijk had, sperma is een bandiet. Alleen Cioran komt ook niet echt met een antwoord.

Ja het is leuk verpakt maar onbereikbaar het is alsof je een doe het zelf bouw kit verkoopt in de winkel die bv 20 euro kost, maar vervolgens toch nog allemaal gereedschappen en machines moet hebben die alles bij elkaar een duizend of 80 kosten. Voor velen is het niet haalbaar.
This is my offer
Illusion, aimlessness
In return teach me
How to tolerate
pi_184310654
quote:
11s.gif Op woensdag 9 januari 2019 22:49 schreef Argo het volgende:

[..]

Denk dat Emile Cioran gelijk had, sperma is een bandiet. Alleen Cioran komt ook niet echt met een antwoord.

Ja het is leuk verpakt maar onbereikbaar het is alsof je een doe het zelf bouw kit verkoopt in de winkel die bv 20 euro kost, maar vervolgens toch nog allemaal gereedschappen en machines moet hebben die alles bij elkaar een duizend of 80 kosten. Voor velen is het niet haalbaar.
Pessimisten hebben vanzelfsprekend geen antwoord om hun eigen pessimisme. (Ze zouden anders natuurlijk geen pessmist zijn :9). Naar wat vertaal je die euro's in je analogie? Tijd, energie, moeite?
  woensdag 9 januari 2019 @ 22:56:32 #170
285512 Argo
Bushcrafter
pi_184310722
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 22:54 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Pessimisten hebben vanzelfsprekend geen antwoord om hun eigen pessimisme. (Ze zouden in anders natuurlijk geen pessmist zijn :9). Naar wat vertaal je die euro's in je analogie? Tijd, energie, moeite?
Hmm ik denk een combinatie van moeite, tijd en geld. Je moet of verder leren, of je moet genoeg geld hebben om iets op te bouwen. Je bent te afhankelijk denk dat het niet te doen is dat Ikigai.

Hoe ben jij er ooit uitgekomen? Dit eindeloze conflict?
This is my offer
Illusion, aimlessness
In return teach me
How to tolerate
pi_184310866
quote:
11s.gif Op woensdag 9 januari 2019 22:56 schreef Argo het volgende:

[..]

Hmm ik denk een combinatie van moeite, tijd en geld. Je moet of verder leren, of je moet genoeg geld hebben om iets op te bouwen. Je bent te afhankelijk denk dat het niet te doen is dat Ikigai.

Hoe ben jij er ooit uitgekomen? Dit eindeloze conflict?
Misschien is een deel, al vermoed ik het in jouw geval niet, ook een kwestie van minder willen? Minder materie opeisen, minder sociale/maatschappelijke verwachtingen waarmaken. Is dat nog mogelijk, of eindig je nog een stap verder eenzaam en dwalend onder een brug?

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit; en mijn toekomst ligt nog in zijn geheel open. Wel heb ik de mazzel dat ik nimmer voor een hypotheek zal hoeven zweten bijvoorbeeld. Dat schept ademruimte en tijd voor m'n eigen ding (rust).
  woensdag 9 januari 2019 @ 23:04:49 #172
285512 Argo
Bushcrafter
pi_184310972
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 23:01 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Misschien is een deel, al vermoed ik het in jouw geval niet, ook een kwestie van minder willen? Minder materie opeisen, minder sociale/maatschappelijke verwachtingen waarmaken. Is dat nog mogelijk, of eindig je nog een stap verder eenzaam en dwalend onder een brug?

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit; en mijn toekomst ligt nog in zijn geheel open. Wel heb ik de mazzel dat ik nimmer voor een hypotheek zal hoeven zweten bijvoorbeeld. Dat schept ademruimte en tijd voor m'n eigen ding (rust).
Ja mijn doel is een huis kopen, hypotheek snel aflossen en dan gewoon minimalistisch leven. Maar de hypotheek is het probleem.

Het liefst zou ik mezelf vrij maken van de invloeden van 'das man' en de media dat op zijn minst. Als me dat zou lukken zou ik al blij zijn. Maar ik heb maar een goed boek gevonden dat was: he High Price of Materialism. A study of how materialism and consumerism undermine our quality of life. In The High Price of Materialism, Tim Kasser offers a scientific explanation of how our contemporary culture of consumerism and materialism affects our everyday happiness and psychological health.

Maar helaas legt hij in het boek enkel uit wat het met ons doet, niet wat ik ertegen doe. :(
This is my offer
Illusion, aimlessness
In return teach me
How to tolerate
pi_184311312
quote:
11s.gif Op woensdag 9 januari 2019 23:04 schreef Argo het volgende:

[..]

Ja mijn doel is een huis kopen, hypotheek snel aflossen en dan gewoon minimalistisch leven. Maar de hypotheek is het probleem.

Het liefst zou ik mezelf vrij maken van de invloeden van 'das man' en de media dat op zijn minst. Als me dat zou lukken zou ik al blij zijn. Maar ik heb maar een goed boek gevonden dat was: he High Price of Materialism. A study of how materialism and consumerism undermine our quality of life. In The High Price of Materialism, Tim Kasser offers a scientific explanation of how our contemporary culture of consumerism and materialism affects our everyday happiness and psychological health.

Maar helaas legt hij in het boek enkel uit wat het met ons doet, niet wat ik ertegen doe. :(
Een afgeloste hypotheek is voor het gros een pipedream. Interessant boek. Het zijn valse (onechte) behoeften. Dat begon met de massapsychologie begin vorige eeuw. Het enige wat je hoeft te doen is te herkennen wanneer je iets instrinsiek verlangt en wanneer niet. 90% van de producten, en 50% sociaal-maatschappelijke doelen kun je vervolgens zonder probleem afstrepen. Toch?
  woensdag 9 januari 2019 @ 23:20:37 #174
285512 Argo
Bushcrafter
pi_184311360
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 23:18 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Een afgeloste hypotheek is voor het gros een pipedream. Interessant boek. Het zijn valse (onechte) behoeften. Dat begon met de massapsychologie begin vorige eeuw. Het enige wat je hoeft te doen is te herkennen wanneer je iets instrinsiek verlangt en wanneer niet. 90% van de producten, en 50% sociaal-maatschappelijke doelen kun je vervolgens zonder probleem afstrepen. Toch?
Ja das wel een droom. Ook alles wat ik wil, als iemand me vraagt wat wil je? Een huis, klaar.

Ik kan het onderscheidt tussen intrinsiek en niet intrinsiek lastig maken bij deze dingen. Bovendien blijven ze druk uitoefenen constant. Ik ben er gevoelig voor helaas. Heb echt een soort wapen nodig of stappenplan hoe idioot dat ook klinkt.

Maja ik weet al niet meer hoe ik uit elkaar haal wat ik wil en niet wil.
This is my offer
Illusion, aimlessness
In return teach me
How to tolerate
pi_184311423
quote:
11s.gif Op woensdag 9 januari 2019 23:20 schreef Argo het volgende:

[..]

Ja das wel een droom. Ook alles wat ik wil, als iemand me vraagt wat wil je? Een huis, klaar.

Ik kan het onderscheidt tussen intrinsiek en niet intrinsiek lastig maken bij deze dingen. Bovendien blijven ze druk uitoefenen constant. Ik ben er gevoelig voor helaas. Heb echt een soort wapen nodig of stappenplan hoe idioot dat ook klinkt.

Maja ik weet al niet meer hoe ik uit elkaar haal wat ik wil en niet wil.
Je hebt gelijk, het is lastiger dan ik zojuist deed voorkomen. Ik bedenk me namelijk dat ik bijvoorbeeld al een jaar bezig ben met de strijdt tegen het verlangen om een nieuwe bank aan te schaffen. Waarom wil ik nou echt m'n huidige vervangen voor 30 werkuren?

Wat een goed wapen kan zijn is een goede vraag :Y. Afstand nemen?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')