abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 8 januari 2019 @ 18:21:19 #1
453049 BoneThugss
often copied, never duplicated
pi_184283179
registreer om deze reclame te verbergen
For years western policymakers have tried to establish what causes individuals to be radicalised. Now a pioneering study has used medical science to gain fresh insight into the process – in the brains of potential jihadists.

University College London (UCL) researchers were part of an international team that used neuroimaging techniques to map how the brains of radicalised individuals respond to being socially marginalised. The findings, they claim, confirm that exclusion is a leading factor in creating violent jihadists.

The research challenges the prevailing belief among western policymakers that other variables, such as poverty, religious conservatism and even psychosis, are dominant drivers of jihadism. “This finally dispels such wrongheaded ideas,” said the study’s co-lead author, Nafees Hamid of UCL. “The first ever neuroimaging study on a radicalised population shows extreme pro-group behaviour seems to intensify after social exclusion.”

The complexity of radicalisation was highlighted in the Old Bailey last week when a British Muslim convert who swore allegiance to Islamic State revealed he tolerated authorities trying to deradicalise him as he plotted an attack on Oxford Street, London.

The findings also emerge after recent Islamic State-linked attacks in Strasbourg and Morocco and as British police continue to investigate a possible motive behind the New Year’s Eve stabbings in Manchester.

Of those identified, 38 second-generation Moroccan-origin men, who had “expressed a willingness to engage in or facilitate violence associated with jihadist causes”, agreed to have their brains scanned. The results showed a striking effect when they were socially excluded by Spaniards while playing a virtual simulation called Cyberball, a ball toss game with three other players who abruptly stopped throwing them the ball.

Later scans showed that the neurological impact of being excluded meant that when issues were raised that the individual had not previously considered inviolable – such as introducing Islamic teaching in schools or unrestricted construction of mosques – they became far more important and were deemed similar to “sacred” and worth fighting for.

Guardian Today: the headlines, the analysis, the debate - sent direct to you
Read more
Previous research by the team on Israel-Palestinian, India-Pakistan and Kurds-Isis conflicts found that when values deemed “sacred” are violated hostility becomes intractable. “This latest research has shown how values start to become sacred and indicates that social exclusion makes non-sacred values behave like sacred values, which in turn makes people recalcitrant and prone to violence,” said Hamid.

He called for the study, a multi-university project involving scientific research organisation Artis International and partly funded by the US Department of Defence, to be used to help ensure social exclusion was factored into policies to prevent radicalisation.

The links between extremism, social exclusion and radicalisation corroborate some previous research with one report commissioned by Manchester mayor Andy Burnham after the Arena attack identifying a lack of social integration. “Far from needing to improve economic conditions, combat ideology, or medically treat extremists, focusing on alleviating interpersonal discrimination can keep those with extremist leanings on the non-violent and negotiable side of the fence,” said Hamid.

https://www.theguardian.c(...)ain-scans?CMP=twt_gu

https://www.geenstijl.nl/(...)sociale-uitsluiting/

Alsof mij het een kut uitmaakt waarom men 'radicaal is'. Iedereen maakt zijn eigen beslissingen en daar heeft Allah helemaal niks mee te maken.
Fan van Kim-Holland
pi_184283212
Het is logisch wanneer mensen stelselmatig gediscrimineerd worden dat dit zijn weerslag heeft. Uitsluiting leidt tot meer focus op eigen identiteit. Religie kan een wezenlijk onderdeel van die identiteit zijn.

Als mensen zich daar op focussen, en daar de verkeerde bronnen bij betrekken of onder invloed van de verkeerde mensen raken, dan kan dat tot radicalisering leiden. Dat lijkt mij niet nieuw.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 18:23:44 #3
453049 BoneThugss
pi_184283225
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 18:22 schreef Hamzoef het volgende:
Logisch
'Logisch'

Dus is het oké.
Fan van Kim-Holland
pi_184283234
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 18:21 schreef BoneThugss het volgende:
University College London (UCL) researchers were part of an international team that used neuroimaging techniques to map how the brains of radicalised individuals respond to being socially marginalised.
Hebben de patienten daar zelf toestemming voor verleend? :?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 18:24:26 #5
159199 RickoKun
LOLZ! BACKWARD PWNAGE (tm) V2
pi_184283235
Nou dan moeten we ze maar terugsturen net zoals kapot speelgoed.
Keep that perfect beat boy.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 18:24:50 #6
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_184283241
Worden ze in hun eigen land ook uitgesloten?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_184283243
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 18:23 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

'Logisch'

Dus is het oké.
Nee, zie verdere toelichting in fipo.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 18:27:09 #8
152283 totalvamp
Tell your world!
pi_184283286
"social exclusion" is wat ze zelf doen. Er is zat hulp vanuit de maatschappij maar ze vergallen het zelf. Criminaliteit wordt ze met de paplepel ingegoten, net als de haat en islam.

Islam is het probleem van radicalisatie, als ze niet islamitisch waren hadden ze ook niet jihadist geworden.
pi_184283288
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 18:23 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

'Logisch'

Dus is het oké.
Als je het niet oké vindt dan weet je wat je te doen staat.
Op woensdag 7 februari 2018 11:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind eerlijk gezegd de denkbeelden van die Taylor best meevallen.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 18:28:25 #10
453049 BoneThugss
pi_184283313
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 18:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je het niet oké vindt dan weet je wat je te doen staat.
En dat is?
Fan van Kim-Holland
  dinsdag 8 januari 2019 @ 18:29:27 #11
453049 BoneThugss
pi_184283334
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 18:25 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee, zie verdere toelichting in fipo.
Jij maakt mij niks wijs.

Je eerste reactie spreek boekdelen.
Fan van Kim-Holland
pi_184283340
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 18:22 schreef Hamzoef het volgende:
Het is logisch wanneer mensen stelselmatig gediscrimineerd worden dat dit zijn weerslag heeft. Uitsluiting leidt tot meer focus op eigen identiteit. Religie kan een wezenlijk onderdeel van die identiteit zijn.

Als mensen zich daar op focussen, en daar de verkeerde bronnen bij betrekken of onder invloed van de verkeerde mensen raken, dan kan dat tot radicalisering leiden. Dat lijkt mij niet nieuw.
Focussen op Islam maakt van mensen terroristen.

Hamzoef 2019
  dinsdag 8 januari 2019 @ 18:30:11 #13
453049 BoneThugss
pi_184283347
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 18:27 schreef totalvamp het volgende:
als ze niet islamitisch waren hadden ze ook niet jihadist geworden.
Dit lijkt mij correct.
Fan van Kim-Holland
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 18:31:25 #14
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184283362
Je zou bijna gaan denken dat er een te groot sociaal en cultureel verschil is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_184283405
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 18:28 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

En dat is?
Zorgen dat mensen minder worden uitgesloten?
  dinsdag 8 januari 2019 @ 18:33:55 #16
453049 BoneThugss
pi_184283410
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 18:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Bijna, bijna.

Niemand meer binnen laten, grensbewaking instellen. Zorgt voor weer wat banen. en niet elke Achmed kan hier asiel aanvragen. Twee vliegen in een klap.
Fan van Kim-Holland
  dinsdag 8 januari 2019 @ 18:34:29 #17
453049 BoneThugss
pi_184283423
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 18:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zorgen dat mensen minder worden uitgesloten?
Wat praat je nou poep man.
Fan van Kim-Holland
pi_184283507
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 18:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat de multicultuur niet werkt zou zomaar bij je op kunnen komen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_184283551
Misschien moeten ze zich dan niet afzonderen en er allerlei van die primitieve gebruiken op nahouden
  dinsdag 8 januari 2019 @ 18:42:16 #20
453049 BoneThugss
pi_184283569
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 18:38 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat de multicultuur niet werkt zou zomaar bij je op kunnen komen.
Het heeft nooit gewerkt, leuk dat ik een kapsalon kan halen op zaterdag. Voor de rest is er nog nooit wat goeds uit dat hele geloof gekomen.
Fan van Kim-Holland
  dinsdag 8 januari 2019 @ 18:43:10 #21
453049 BoneThugss
pi_184283587
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 18:41 schreef MadJackthePirate het volgende:
Misschien moeten ze zich dan niet afzonderen en er allerlei van die primitieve gebruiken op nahouden
Dus in Egypte worden toeristen opgeblazen vanwege 'sociale uitsluiting'.

Het zou grappig zijn als het niet zo triest was.
Fan van Kim-Holland
  dinsdag 8 januari 2019 @ 18:44:53 #22
471590 Oostwoud
MinderMinderMinder
pi_184283618
Het ligt weer eens aan de grote boze blanke man, zoals alle problemen in deze wereld. Die Pakistanen die tekeer gingen om de cartoonwedstrijd van Wilders waren behoorlijk radicaal, leek mij zo.
1. Neem NL paspoorten af van allochtonen.
2. Daarna deporteer je allochtone criminelen omdat ze een bedreiging voor de maatschappij zijn.
3. Op grond van mensenrechten deporteren we families: gezinshereniging.
4. De overblijvers geef je een oprotpremie.
pi_184283643
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 18:34 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Wat praat je nou poep man.
Wat snap je er niet aan?
  dinsdag 8 januari 2019 @ 18:46:31 #24
453049 BoneThugss
pi_184283646
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 18:44 schreef Oostwoud het volgende:
Het ligt weer eens aan de grote boze blanke man, zoals alle problemen in deze wereld. Die Pakistanen die tekeer gingen om de cartoonwedstrijd van Wilders waren behoorlijk radicaal, leek mij zo.
Je druk maken om een tekening die net het nivo overstijgt van 'je moeder is een hoer' :')
Fan van Kim-Holland
pi_184283654
Ik geloof wel dat mensen die stelselmatig uitgeloten worden makkelijk prooi zijn voor een sekte. Ze komen dan eindelijk lui tegen die ze, denken ze, begrijpen en om hun geven. Ook zijn de jonge daders achter veel van die 'school shootings' niet de meest sociale vlinders. Dus ja, sociale uitsluiting zal zeker wel negatieve invloed hebben.

Echter vraag ik me oprecht af in hoeverre moslims in Nederland continu uitgesloten worden. En op welke manier dan, want op mijn werk merk ik er weinig van.
ROBODEMONS..................|:(
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')