Heb het net nog even gecheckt en ook in de kont begint tegelijk met het stuur, dus het heeft waarschijnlijk wel dezelfde oorzaak. Na de roest werkzaamheden ga ik aan het onderstel beginnen.quote:Op zondag 13 januari 2019 20:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In het stuurc is vooraan, in je kont is achteraan.
Kan ook een schijf zijn hoor, dat kunnen ze met onder de wagen balanceren vaak fiksen. Als het idd bussen/rubbers zijn niet uiteraard, maar dan doet hij het meestal in bepaalde soorten bochten naar gelang de omstandigheden..
Aandrijfaslager, motor/baksteun, hardyschijf.. daar ergens.quote:Op zondag 13 januari 2019 21:18 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Heb het net nog even gecheckt en ook in de kont begint tegelijk met het stuur, dus het heeft waarschijnlijk wel dezelfde oorzaak. Na de roest werkzaamheden ga ik aan het onderstel beginnen.
Bedankt voor de tips! Hardy werd vorig jaar nog als goed bevonden, maar zal zelf ook nog eens checken. Motorsteunen zijn lek zei een monteur al een keer. Goede kwaliteit, want 40k km daarvoor al vervangen. Zijn dus vloeistofgevuld. Ik zet ze op de lijst, denk dat de BMW specialist waar ik toen heen ging geen OEM heeft gebruikt.quote:Op zondag 13 januari 2019 23:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Aandrijfaslager, motor/baksteun, hardyschijf.. daar ergens.
Werd ik ook al voor gewaarschuwd bij het vervangen van één van mijn draagarm delen ooit; er is veel goedkopere imitatie voor zulke onderdelen in de handel en dat is niet goedkoper als je een keer tussentijds moet vervangen, of je moet het zelf kunnen.quote:Op maandag 14 januari 2019 00:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips! Hardy werd vorig jaar nog als goed bevonden, maar zal zelf ook nog eens checken. Motorsteunen zijn lek zei een monteur al een keer. Goede kwaliteit, want 40k km daarvoor al vervangen. Zijn dus vloeistofgevuld. Ik zet ze op de lijst, denk dat de BMW specialist waar ik toen heen ging geen OEM heeft gebruikt.
Ik denk dan: dat moederbord was niet het probleem.quote:Op maandag 14 januari 2019 00:18 schreef Lunatiek het volgende:
Overigens ken ik wel een Fiat uit het begin van deze eeuw (in onderhoud bij een Fiatdealer die dat al 45+ jaar is) die regelmatig uitvalt wegens "iets met het moederbord". Men heeft het nooit zo kunnen repareren dat het probleem niet meer voorkomt, noch kunnen vinden waarom dat moederbord het soms niet doet. Een keer is het moederbord zelfs vervangen - het nieuwe had hetzelfde euvel.
Ja klopt! Ik waag het er ook weleens op hoor, maar dan vooral omdat er gewoon een heel groot verschil in zit. OEM brandstofpomp kost 400 euro, ik heb er eentje gekocht voor 35 euro met 2 jaar garantie. Dat is wel een verschil waar ik het voor wil proberenquote:Op maandag 14 januari 2019 00:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Werd ik ook al voor gewaarschuwd bij het vervangen van één van mijn draagarm delen ooit; er is veel goedkopere imitatie voor zulke onderdelen in de handel en dat is niet goedkoper als je een keer tussentijds moet vervangen, of je moet het zelf kunnen.
Soms kom je er mee weg, soms ook niet .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |