quote:Als de distributie niet goed op tijd staat gaan de kleppen te vroeg open en sluiten ook weer te vroeg (of openen te laat en sluiten dan weer laat). Dat kan leiden tot slecht starten, slecht draaien van de motor en vermogensverlies. In het ergste geval waarbij de distributieriem een of meerdere tanden ten opzichte van het nulpunt verkeerd staan, kunnen de zuigers de kleppen raken. Dit leidt in de meeste gevallen tot veel motorschade. Bij sommige motoren kan er al motorschade ontstaan wanneer de distributie slechts één tand verkeerd staat. Let daar dus goed op bij montage.
Hmm dacht ik al, bedankt.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 15:58 schreef daNpy het volgende:
Als de riem niet op tijd staat kan dit schade aan de motor toebrengen. Hij loopt dan ook niet goed normaal gesproken. Het kan zijn dat de computer dit via sensoren detecteert en de motor uit voorzorg uitzet.
Ik heb het zelf nog nooit gehoord maar de motor zit wel vol met sensoren dus het moet an sich wel kunnen. Gewoon terug gaan naar de garage die de riem hebben gemonteerd, die mogen dat dan opnieuw doen.
Had ik al gelezen inderdaad. Terug gaan wordt hem nooit meerquote:Op dinsdag 8 januari 2019 16:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ja dat kan. Ze moeten dat oplossen of geld terug. Persoonlijk zou ik niet meer naar die zaak willen.
https://www.mvwautotechniek.nl/motor/distributie.htm
[..]
Het betreft een monteur die voorheen een eigen garage had, maar nu werkzaam is binnen een andere garage.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 16:02 schreef SOG het volgende:
Beunhaas of bedrijf?
Bon of geen bon?
En was het meteen toen je wegreed?
Dit soort monteursquote:Op dinsdag 8 januari 2019 16:45 schreef nitraat5 het volgende:
[..]
Hmm dacht ik al, bedankt.
[..]
Had ik al gelezen inderdaad. Terug gaan wordt hem nooit meer
[..]
Het betreft een monteur die voorheen een eigen garage had, maar nu werkzaam is binnen een andere garage.
Ik heb geen bon ontvangen.
5-10 minuten nadat de auto was gestart.
Het grappige is dat de monteur nog een opmerking maakte; nadat hij klaar was met de reparatie liet hij de auto nog ff lopen, waarna de auto uitviel, op grond daarvan beweerde hij dat mijn brandstofwijzer kapot was en zelfs een beetje benzine in moest gooien, wat raar is omdat ik zo goed als een volle tank had. Later bleek dat het inderdaad niet de brandstofwijzer te zijn.
Type weet ik zo niet te achterhalen. Het is een Fiat Punto 1.2 Sound uit het jaar 2004.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 16:49 schreef MaGNeT het volgende:
Enkele Punto blokken zijn "non interference" als ik het zo lees, dus geen schade als de riem knapt of verkeerd getimed is.
Welke type Punto / welke motor ligt er in?
Tegenwoordig is het toegeven van je fout niet meer menselijk schijnbaar..quote:Op dinsdag 8 januari 2019 16:55 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Dit soort monteurs
Auto d'r neerzetten en eisen dat hij het kosteloos repareert, daarna overal slechte reviews plaatsen. Dit soort garages mogen van mij de grond ingestampt worden, beunhazen.
Euh jij zou die mafkees nog aan je auto laten? .quote:Op dinsdag 8 januari 2019 16:55 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Dit soort monteurs
Auto d'r neerzetten en eisen dat hij het kosteloos repareert, daarna overal slechte reviews plaatsen. Dit soort garages mogen van mij de grond ingestampt worden, beunhazen.
Ik ben misschien wel een essentieel punt vergeten te vermelden. Van de garage heb ik daarna ook te horen gekregen dat hij later had teruggebeld, hij had de distributieriem weer 'goed' op tijd gezet, maar het probleem was niet verholpen.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 15:52 schreef nitraat5 het volgende:
Beste
Onlangs heb ik mijn auto onderworpen aan een grote onderhoudsbeurt, waarbij de distributietiem, waterpomp, filters, olie, kleppendekselpakking en bougies werden vervangen. Het gaat om een Fiat Punto uit 2004.
Nadat ik de auto terug kreeg vertoonde deze een groot gebrek; de auto viel plots uit. Na het uitvallen was het even (10 min.) niet meer mogelijk om de auto weer te starten, eenmaal gestart viel de auto weer uit. Ik heb de monteur laten komen en die had geen idee wat er aan de hand was. Door met een sleutel op een ventiel te drukken liet hij wel zien dat er geen brandstof vloeide, terwijl de tank vol zat. Nadat de monteur de auto even kort bij de Fiat dealer had laten lezen kwamen ze, volgens mijn monteur, tot de conclusie dat ze niet wisten wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Na verloop van tijd heb ik mij laten vertellen door mijn monteur dat er problemen zijn in de computer van de auto, dit is een vaak verkomend probleem volgens hem, dit gebeurt dan ook toevalligerwijs.
Ik vertrouwde het niet waarna ik zelf naar de Fiat Dealer ging om te kijken of ze daadwerkelijk niets hadden gevonden. Wat blijkt, de monteur had de distributieriem niet goed op tijd gezet. Voor verder onderzoek aan de auto vraagt de dealer zakken vol geld.
Mijn vraag is, kan het niet goed op tijd zetten van de distributieriem ervoor zorgen dat dit probleem ontstaat, zo ja hoe aannemelijk is dit? Indien het verkeerd zetten van de distributieriem niet de oorzaak van dit probleem kan zijn, hoe aannemelijk is de kans dat de monteur dit probleem heeft veroorzaakt? Tot slot, kan een onderzoek door de Fiat dealer oorzaak van dit probleem achterhalen?
Mvg
Dus hij heeft eraan gezeten, vervolgens laat je hem uitlezen en doet die net of z'n neus bloed door een lulverhaal op te hangen.. Ik had de Punto daar gewoon op de brug gezet en staan tieren dat het gemaakt moet worden.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 17:13 schreef nitraat5 het volgende:
[..]
Ik ben misschien wel een essentieel punt vergeten te vermelden. Van de garage heb ik daarna ook te horen gekregen dat hij later had teruggebeld, hij had de distributieriem weer 'goed' op tijd gezet, maar het probleem was niet verholpen.
Onder het mom "het is nu toch al kapot" jazekerquote:Op dinsdag 8 januari 2019 17:03 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Euh jij zou die mafkees nog aan je auto laten? .
PTA-reactie:quote:Op dinsdag 8 januari 2019 17:13 schreef nitraat5 het volgende:
[..]
Ik ben misschien wel een essentieel punt vergeten te vermelden. Van de garage heb ik daarna ook te horen gekregen dat hij later had teruggebeld, hij had de distributieriem weer 'goed' op tijd gezet,...
Beun.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 18:56 schreef CoolGuy het volgende:
Hoe heb je van de werkzaamheden géén bon gekregen en waarom ben jij niet achter die bon aan gegaan?
Ja, dat lijkt logisch in welk geval TS het zichzelf heel lastig heeft gemaakt.quote:
Gokje natuurlijk, maar ik voel aan mijn water dat het verhaal ergens rammeltquote:Op dinsdag 8 januari 2019 19:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt logisch in welk geval TS het zichzelf heel lastig heeft gemaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@TS
compressie laten test doen, waarschijnlijk mag je daarna de kop gaan liften en reviserenAls ook van de sarcastische opmerkingen
Daar zijn monteurs heel goed in. Zowel beunhazen als officiele dealers.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 17:02 schreef nitraat5 het volgende:
[..]
Tegenwoordig is het toegeven van je fout niet meer menselijk schijnbaar..
quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:31 schreef bokkepoot het volgende:
Reden nummer 1 waarom ik geen riemen of koppen meer beun.
Remmetjes en klein grut best, met alle liefde. Daar gaan weinig fout gaan en is meestal te overzienIk doe dat al jaren niet meer. Ik doe ook al jaren niks meer met autotechniek. (behalve mijn eigen auto's dan) Al dat gezeur van mensen die denken dat je op elk moment van de dag tijd hebt en al het geregel van onderdelen etc.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@TS
compressie laten test doen, waarschijnlijk mag je daarna de kop gaan liften en reviseren( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ach dat laatste hoort erbij. Mensen zeuren altijd als je iets als vriendendienst doet.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:44 schreef Yum-Yum het volgende:
[..]
Ik doe dat al jaren niet meer. Ik doe ook al jaren niks meer met autotechniek. (behalve mijn eigen auto's dan) Al dat gezeur van mensen die denken dat je op elk moment van de dag tijd hebt en al het geregel van onderdelen etc.
Zoooo irritant ja. Ik had dat ook een keer. Mijn BMW trilde bij de 120km/h. Dat had ik via de mail gestuurd (BMW specialist) en besproken toen ik de auto bracht. Aangezien ik op oproep werk kan ik al lastig afspraken maken, maar kreeg gelukkig een leenauto. 5 dagen later kreeg ik een belletje, dat ze de leenauto nodig hadden. Ok, maar is mijn auto dan klaar? Ja gisteren al.. Ok, had je me ook gisteren kunnen bellen. Maar goed. Dus ik haal de auto op en betaal de forse rekening (ook nog wat andere dingen). Naar huis was 30 min. binnendoor dus kon het niet testen. Paar dagen later naar het werk op de snelweg toch weer trillen.. Dus ik zei dat hij nog steeds trilde. Het antwoord was: Hier in het dorp merkte ik niks.. Pffff, meerdere keren gezegd dat het bij 120km/h was!quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:38 schreef SOG het volgende:
Ik haat monteurs die niet ff een proefritje doen na een reparatie. Ik had dat een x met een bmw. Olieniveau melding kreeg ik op het dash. Naar de bmw expert gegaan. Bleek het volgens hun de oliesensor te zijn. Na een paar dagen kon ik hem ophalen. Geld afgetikt en rijden en gvd binnen 3 minuten zelfde melding.
Beun is wel risico, maar pak 1000x liever een beun die goed is dan dealer of garages waar je net zo makkelijk pech kan hebben. Dit is gewoon een uitzonderlijke pechsituatie aangezien de gevolgen zo groot zijn. Mogelijk gemaakt door zo te lezen een mafketel.
Als ik ergens onbalans heb, rij ik langs de dichtstbijzijnde Profile en zeg ik 'effe LV balanceren aub'. Kunnen ze moeilijk fout doen.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 21:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zoooo irritant ja. Ik had dat ook een keer. Mijn BMW trilde bij de 120km/h. Dat had ik via de mail gestuurd (BMW specialist) en besproken toen ik de auto bracht. Aangezien ik op oproep werk kan ik al lastig afspraken maken, maar kreeg gelukkig een leenauto. 5 dagen later kreeg ik een belletje, dat ze de leenauto nodig hadden. Ok, maar is mijn auto dan klaar? Ja gisteren al.. Ok, had je me ook gisteren kunnen bellen. Maar goed. Dus ik haal de auto op en betaal de forse rekening (ook nog wat andere dingen). Naar huis was 30 min. binnendoor dus kon het niet testen. Paar dagen later naar het werk op de snelweg toch weer trillen.. Dus ik zei dat hij nog steeds trilde. Het antwoord was: Hier in het dorp merkte ik niks.. Pffff, meerdere keren gezegd dat het bij 120km/h was!
Nu klaar met garages. Probeer dingen zelf te doen en de buurman van een maat heeft een kleine garage en levert prima werk. Dus als het niet lukt gaat ‘ie daar heen.
Het waren de remmen destijds (zei ik ook tegen hun, maar die vonden ze zelf goed..).quote:Op dinsdag 8 januari 2019 22:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als ik ergens onbalans heb, rij ik langs de dichtstbijzijnde Profile en zeg ik 'effe LV balanceren aub'. Kunnen ze moeilijk fout doen.
Ik heb sowieso niet vaak een 'lijstje', want ik fiks de meeste dingen binnen een week ofzo. Ik heb een schurft aan het rijden in voertuigen waar dingen aan mankeren.
Heb een auto gekocht bij een dealer met 6 maanden garantie. Binnen die 6 maanden kwam ik erachter dat als ik op een bepaalde manier een drempel op ging dat ie als een oud matras kraakte. 4x teruggeweest. Niet gemaakt. Geen idee wat het is.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 22:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als ik ergens onbalans heb, rij ik langs de dichtstbijzijnde Profile en zeg ik 'effe LV balanceren aub'. Kunnen ze moeilijk fout doen.
Ik heb sowieso niet vaak een 'lijstje', want ik fiks de meeste dingen binnen een week ofzo. Ik heb een schurft aan het rijden in voertuigen waar dingen aan mankeren.
Het is dan ook gewoon een garage on steroids .quote:Op woensdag 9 januari 2019 03:09 schreef SOG het volgende:
[..]
Heb een auto gekocht bij een dealer met 6 maanden garantie. Binnen die 6 maanden kwam ik erachter dat als ik op een bepaalde manier een drempel op ging dat ie als een oud matras kraakte. 4x teruggeweest. Niet gemaakt. Geen idee wat het is.
Voor mij iig nooit meer dealer.
Airco bmw gerepareerd voor 1k ofzo. Nog geen 1.5 jaar later weer kapot.
Dealer is echt zwaar overrated.
Omdat je geen bewijs hebt, het zal aankomen op zijn welwillendheid.quote:Op woensdag 9 januari 2019 07:49 schreef nitraat5 het volgende:
Het is inderdaad zonder bon dus zwart gedaan, echter gaat het hier om een monteur die voorheen een eigen garage had en nu werkzaam is binnen een ander garage.
Waarom zou ik geen poot hebben om op te staan?
Omdát het zwart is gedaan. Is er ook maar iets aan bewijs dat jij bij die gast je auto hebt laten doen?quote:Op woensdag 9 januari 2019 07:49 schreef nitraat5 het volgende:
Waarom zou ik geen poot hebben om op te staan?
Klopt helemaal, helaas weet je vooraf niet waar je mee te maken hebt; beungarage of professionele beun.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:38 schreef SOG het volgende:
Beun is wel risico, maar pak 1000x liever een beun die goed is dan dealer of garages waar je net zo makkelijk pech kan hebben. Dit is gewoon een uitzonderlijke pechsituatie aangezien de gevolgen zo groot zijn. Mogelijk gemaakt door zo te lezen een mafketel.
quote:Op woensdag 9 januari 2019 10:14 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Omdat je geen bewijs hebt, het zal aankomen op zijn welwillendheid.
Maar laat nu eens eerst een compressie test doen, dan weet je meer.
Whatsappgesprekken met wat er moest gebeuren + een overschrijving via de bank is genoeg lijkt me?quote:Op woensdag 9 januari 2019 10:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Omdát het zwart is gedaan. Is er ook maar iets aan bewijs dat jij bij die gast je auto hebt laten doen?
Trillling zoeken kan ik zelf ook wel, meestal draagarm of aandrijflijn als er geen onbalans in de wielen zit. Ken de E34 wel.. heb ooit met een maatje een 525ia omgebouwd naar M5.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 22:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Het waren de remmen destijds (zei ik ook tegen hun, maar die vonden ze zelf goed..).
Ik heb er ook een hekel aan, maar helaas niet altijd tijd. De garage waar ik heen ga is ook erg druk, dus moet vaak op tijd afspraak maken. Volgende week wordt de carterventilatie vervangen, vacuüm lek. Eind van de maand worden de roestplekjes weggehaald en nieuw staal in gelast. Dure maand 😂
Heb nu nogsteeds een trilling helaas, E34’s hebben een berucht onderstel wat dat betreft 😰
Ik koop om te beginnen meestal al geen auto's bij een garagebedrijf, laat staan een dealer. Garantie is bullshit. Deze Benz kwam toevallig bij een handelaar vandaan.. ergens in de buurt van mijn favoriete stad, en ik was geenszins van plan om voor elk akkefietje de lucht van die gele uitjes op te moeten snuiven, nog buiten dat het een 250km op- en neertje was..quote:Op woensdag 9 januari 2019 03:09 schreef SOG het volgende:
[..]
Heb een auto gekocht bij een dealer met 6 maanden garantie. Binnen die 6 maanden kwam ik erachter dat als ik op een bepaalde manier een drempel op ging dat ie als een oud matras kraakte. 4x teruggeweest. Niet gemaakt. Geen idee wat het is.
Voor mij iig nooit meer dealer.
Airco bmw gerepareerd voor 1k ofzo. Nog geen 1.5 jaar later weer kapot.
Dealer is echt zwaar overrated.
Ja dan heb je idd genoeg en ben je juridisch zeker sterk. Maar wat zegt ie nu dan? Hij wil het niet repareren? Of ontkent hij dat hij het probleem heeft veroorzaakt? Waar staat de auto nu? Doet ie niks meer?quote:Op woensdag 9 januari 2019 10:57 schreef nitraat5 het volgende:
[..]
[..]
Whatsappgesprekken met wat er moest gebeuren + een overschrijving via de bank is genoeg lijkt me?
Bijna hetzelfde onderstel als de E38 en E39.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 22:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Het waren de remmen destijds (zei ik ook tegen hun, maar die vonden ze zelf goed..).
Ik heb er ook een hekel aan, maar helaas niet altijd tijd. De garage waar ik heen ga is ook erg druk, dus moet vaak op tijd afspraak maken. Volgende week wordt de carterventilatie vervangen, vacuüm lek. Eind van de maand worden de roestplekjes weggehaald en nieuw staal in gelast. Dure maand 😂
Heb nu nogsteeds een trilling helaas, E34’s hebben een berucht onderstel wat dat betreft 😰
Kunnen de rubbers zijn, hebben we hier ook wel eens gehad (dat gekraak). Ze kunnen ze invetten of vervangen, beide zou moeten werken.quote:Op woensdag 9 januari 2019 03:09 schreef SOG het volgende:
[..]
Heb een auto gekocht bij een dealer met 6 maanden garantie. Binnen die 6 maanden kwam ik erachter dat als ik op een bepaalde manier een drempel op ging dat ie als een oud matras kraakte. 4x teruggeweest. Niet gemaakt. Geen idee wat het is.
Voor mij iig nooit meer dealer.
Airco bmw gerepareerd voor 1k ofzo. Nog geen 1.5 jaar later weer kapot.
Dealer is echt zwaar overrated.
Ligt er bij mij net aan. Ik heb mijn automatische xenon hoogteverstelling kapot. Ofja, een stangetje is afgebroken en dat stangetje is niet los te krijgen, alleen de hele unit en die kost 580 ex btw ex montage, dus dat heb ik maar niet meegepakt bij de grote beurt waar dat boven water kwam.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 22:22 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb een schurft aan het rijden in voertuigen waar dingen aan mankeren.
Stangetje vanaf de draagarm zeker?quote:Op vrijdag 11 januari 2019 23:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Ligt er bij mij net aan. Ik heb mijn automatische xenon hoogteverstelling kapot. Ofja, een stangetje is afgebroken en dat stangetje is niet los te krijgen, alleen de hele unit en die kost 580 ex btw ex montage, dus dat heb ik maar niet meegepakt bij de grote beurt waar dat boven water kwam.
Dit stangetje, van plastic, blijkt nogal een ontwerpfout te zijn wat zo nu en dan gewoon eens stuk gaat. Via internet bij een knaker in Litouwen uitgekomen die zelf een degelijke oplossing gemaakt heeft en die de auto hoe dan ook overleefd. Opgestuurd en wel voor nog geen 3 tientjes. Zijn 2 schroefjes en even afstellen. Dat kan ik best zelf. Maar het regent hier de laatste tijd nogal en ik heb geen zin om op een natte oprit te liggen om dat ding er ff onder te monteren.
Dus dat heb ik nog niet gemaakt.
Voor de rest wel eens. Niks zo kut als iets wat niet werkt aan je auto zoals het hoort
Oh handig, wanneer kan ik langskomen?!quote:Op woensdag 9 januari 2019 12:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Trillling zoeken kan ik zelf ook wel, meestal draagarm of aandrijflijn als er geen onbalans in de wielen zit. Ken de E34 wel.. heb ooit met een maatje een 525ia omgebouwd naar M5.
[..]
Ja ik moet er ook eens naar gaan kijken. Maar tot nu toe kwam er steeds weer wat tussen.. Ik weet wel dat de schokdempers voor (incl. de toplagers) minder worden. Verder is er wel al best veel vervangen aan het onderstel de afgelopen 3 jaar.quote:Op woensdag 9 januari 2019 19:14 schreef Yum-Yum het volgende:
[..]
Bijna hetzelfde onderstel als de E38 en E39.
- Velgen krom
- Remschijven krom
- Schokdempers versleten
- Draagarmem kogels en of rubbers versleten
- Stuurstang en spoorstangeinden versleten
- Verroeste/aangetaste wielnaaf op velg en auto. Kijken garages vaak overheen, maar schoonmaken van beide oppervlaktes doet veel.
- Wielbalans
- Uitlijning
- Banden
Verder is de E34 een prima wagen.
Doe es geak, en zoek een toko die ze onder de auto kan balanceren.. je gaat er versteld van staan wat dat scheelt.quote:Op zondag 13 januari 2019 01:33 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Oh handig, wanneer kan ik langskomen?!
[..]
Ja ik moet er ook eens naar gaan kijken. Maar tot nu toe kwam er steeds weer wat tussen.. Ik weet wel dat de schokdempers voor (incl. de toplagers) minder worden. Verder is er wel al best veel vervangen aan het onderstel de afgelopen 3 jaar.
Een garage zei dat het naafgat te veel is uitgesleten van een wiel. Maar de lokale bandenboer (die ook in de race heeft gewerkt) had daar nog nooit van gehoord.. Dus ja, daar ga je alweer. Wie moet je nou geloven? De oppervlaktes heb ik al goed schoongemaakt en de wielen zijn allemaal goed gebalanceerd. Banden zijn ook allemaal goed. Ik gok dat het ergens een rubbertje is (stuur- of spoorstang). Als 'ie over een paar weken weer eens op de brug staat maar weer eens bekijken.
Via de bank overgemaakt?? dan is het ook niet zwart?? tenminste.... ik ken er geen die wat zwart doet en dan via de bank laat betalen???quote:Op woensdag 9 januari 2019 10:57 schreef nitraat5 het volgende:
[..]
[..]
Whatsappgesprekken met wat er moest gebeuren + een overschrijving via de bank is genoeg lijkt me?
typerend voor het IQ van beide partijen.quote:Op zondag 13 januari 2019 10:38 schreef gateway het volgende:
[..]
Via de bank overgemaakt?? dan is het ook niet zwart?? tenminste.... ik ken er geen die wat zwart doet en dan via de bank laat betalen???
Het is aanwezig vanaf ongeveer 100km/h t/m 130km/h. Precies een irritante snelheid dus. Het zit in het stuur maar merk het ook wel in andere delen. Zou meer oorzaken kunnen hebben. Denk dat ik de volgende keer ook voor du PU rubbers ga, dan maar iets straffer.quote:Op zondag 13 januari 2019 02:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Doe es geak, en zoek een toko die ze onder de auto kan balanceren.. je gaat er versteld van staan wat dat scheelt.
Voel je de trilling in je stuur of in de hele auto? kun je hem een bepaalde hoek toewijzen? bepaalde snelheid? belast/onbelast? bocht links? bocht rechts?
In het stuurc is vooraan, in je kont is achteraan.quote:Op zondag 13 januari 2019 12:39 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Het is aanwezig vanaf ongeveer 100km/h t/m 130km/h. Precies een irritante snelheid dus. Het zit in het stuur maar merk het ook wel in andere delen. Zou meer oorzaken kunnen hebben. Denk dat ik de volgende keer ook voor du PU rubbers ga, dan maar iets straffer.
Heb het net nog even gecheckt en ook in de kont begint tegelijk met het stuur, dus het heeft waarschijnlijk wel dezelfde oorzaak. Na de roest werkzaamheden ga ik aan het onderstel beginnen.quote:Op zondag 13 januari 2019 20:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In het stuurc is vooraan, in je kont is achteraan.
Kan ook een schijf zijn hoor, dat kunnen ze met onder de wagen balanceren vaak fiksen. Als het idd bussen/rubbers zijn niet uiteraard, maar dan doet hij het meestal in bepaalde soorten bochten naar gelang de omstandigheden..
Aandrijfaslager, motor/baksteun, hardyschijf.. daar ergens.quote:Op zondag 13 januari 2019 21:18 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Heb het net nog even gecheckt en ook in de kont begint tegelijk met het stuur, dus het heeft waarschijnlijk wel dezelfde oorzaak. Na de roest werkzaamheden ga ik aan het onderstel beginnen.
Bedankt voor de tips! Hardy werd vorig jaar nog als goed bevonden, maar zal zelf ook nog eens checken. Motorsteunen zijn lek zei een monteur al een keer. Goede kwaliteit, want 40k km daarvoor al vervangen. Zijn dus vloeistofgevuld. Ik zet ze op de lijst, denk dat de BMW specialist waar ik toen heen ging geen OEM heeft gebruikt.quote:Op zondag 13 januari 2019 23:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Aandrijfaslager, motor/baksteun, hardyschijf.. daar ergens.
Werd ik ook al voor gewaarschuwd bij het vervangen van één van mijn draagarm delen ooit; er is veel goedkopere imitatie voor zulke onderdelen in de handel en dat is niet goedkoper als je een keer tussentijds moet vervangen, of je moet het zelf kunnen.quote:Op maandag 14 januari 2019 00:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips! Hardy werd vorig jaar nog als goed bevonden, maar zal zelf ook nog eens checken. Motorsteunen zijn lek zei een monteur al een keer. Goede kwaliteit, want 40k km daarvoor al vervangen. Zijn dus vloeistofgevuld. Ik zet ze op de lijst, denk dat de BMW specialist waar ik toen heen ging geen OEM heeft gebruikt.
Ik denk dan: dat moederbord was niet het probleem.quote:Op maandag 14 januari 2019 00:18 schreef Lunatiek het volgende:
Overigens ken ik wel een Fiat uit het begin van deze eeuw (in onderhoud bij een Fiatdealer die dat al 45+ jaar is) die regelmatig uitvalt wegens "iets met het moederbord". Men heeft het nooit zo kunnen repareren dat het probleem niet meer voorkomt, noch kunnen vinden waarom dat moederbord het soms niet doet. Een keer is het moederbord zelfs vervangen - het nieuwe had hetzelfde euvel.
Ja klopt! Ik waag het er ook weleens op hoor, maar dan vooral omdat er gewoon een heel groot verschil in zit. OEM brandstofpomp kost 400 euro, ik heb er eentje gekocht voor 35 euro met 2 jaar garantie. Dat is wel een verschil waar ik het voor wil proberenquote:Op maandag 14 januari 2019 00:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Werd ik ook al voor gewaarschuwd bij het vervangen van één van mijn draagarm delen ooit; er is veel goedkopere imitatie voor zulke onderdelen in de handel en dat is niet goedkoper als je een keer tussentijds moet vervangen, of je moet het zelf kunnen.
Soms kom je er mee weg, soms ook niet .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |