abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 9 januari 2019 @ 10:06:36 #51
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184295446
Wat een negatief topic! Nee, ik zie Nederland niet afbrokkelen. Ik vind het een prachtland, met mooie inwoners en een gezond politiek klimaat. Wat ik wel zie is dat de macht van de witte man ingeperkt wordt, en dat werd ook hoog tijd. Ik zie de macht van de media enorm toenemen, dat vind ik erg zorgelijk en daarvoor zie ik geen oplossing.

Verder zie ik dat het in de jaren 70 de indo's en molukkers waren, in de jaren '80 konden de antillianen en surinamers niets goed doen. Toen werden de turken gebashed. Daarna was het de beurt van de marokkanen. Ik doe een voorspelling. De volgende groep om te bashen zullen syriërs zijn.

Laat die omvolking maar komen. Hechten aan je eigen cultuur is gestoeld op je eigen ego, iedereen vindt zichzelf moreel superieur en zijn eigen cultuur waardevoller dan die van een ander. Dat zegt niets over andere mensen en andere culturen, dat zegt alles over jezelf.
Resistance is futile.
pi_184295545
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:02 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ik negeer jouw vraag niet hoor. Ik herken de negatieve spiraal vooral in het geklaag en de houding van mensen. 'Vroeger was alles beter', 'Doe mij de jaren 70/80/90 maar' en dat eeuwige gevit op het beleid van de overheid. Zoals men nu klaagt over Rutte, zo klaagde men vroeger over (het beleid van) Balkenende, Kok, Lubbers and so on. Andere tijden, andere onderwerpen maar geklaagd wordt er altijd. Ik vind het passief en negatief en zeker door social media wordt het alleen maar versterkt.
Marokkanen worden sinds ik kan me herinneren altijd gebashed? En dit toch al sinds de jaren 90, ik hoop voor hun dat het binnen een decenia over gaat
  woensdag 9 januari 2019 @ 10:20:49 #53
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_184295693
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:11 schreef alexlefou het volgende:

[..]

Marokkanen worden sinds ik kan me herinneren altijd gebashed? En dit toch al sinds de jaren 90, ik hoop voor hun dat het binnen een decenia over gaat
Dat weet ik eigenlijk niet, in mijn beleving is het iets later geweest.
Maar wat Seven. zegt klopt ook wel. Nu zijn het de Marokkanen, straks is het weer een andere groep. Toch die Syriërs hier in de straat maar eens in de gaten houden }:|
With the stars as her umbrella
pi_184295710
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:15 schreef -Miauw- het volgende:
FOK! gaat kapot, Nederland gaat kapot, wij gaan kapot, alles gaat een keertje kapot en als het niet kapot is hoor je wel dat het kapot gaat.
In plaats van die focus op wat mogelijk kapot gaat is het veel leuker en beter om je eens te richten op wat wél goed is. Of beter nog, doe zelf eens iets positiefs!
Mi fucking auw. _O_ *O* *O* *O* *O* *O*
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_184295743
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:20 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Dat weet ik eigenlijk niet, in mijn beleving is het iets later geweest.
Maar wat Seven. zegt klopt ook wel. Nu zijn het de Marokkanen, straks is het weer een andere groep. Toch die Syriërs hier in de straat maar eens in de gaten houden }:|
Het gaat volgens mij toch nog even duren voor dat marokkanenhaat overgaat, als je nu ziet met Molenbeek en dergelijke
pi_184295818
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:16 schreef Seven. het volgende:

[..]

Het was wel degelijk een overdachte inhoudelijke reactie. Dat is hoe ik de veranderende wereld om mij heen interpreteer, daar mag je van vinden wat je wil.

Ik heb jaren met veel plezier in zo een wijk gewoond, in Brussel waar de problemen vele malen groter zijn dan hier. Ik woon tegenwoordig niet ver van een asielzoekerscentrum. Ik heb er eerlijk gezegd niet eens naar gekeken toen ik dit huis kocht, hier ook wel een paar allochtonen in de straat. Ik heb er nooit last van.
Oh ja Brussel, ja daar gaat het echt goed, zo divers en verdraagzaam. Wie wil dat nou niet als voorbeeld aandragen. Waarom ben je er weggegaan eigenlijk? Is het geen leuk gebied om kinderen op te voeden als diverse en verdraagzame wereldburgers soms?
quote:
Ik geloof trouwens niet écht in de omvolkingstheorie, maar ik geloof wel in diversiteit en verdraagzaamheid.
Moet je vooral Afrikanen en/of islamieten importeren op grote schaal. Daar wordt het veel 'verdraagzamer' van.
quote:
Trouwens, vanwaar je buitensporig felle en persoonlijke reactie? Heb ik een gevoelige snaar geraakt bij je? :*
Het is een perfect voorbeeld van die kansloze, racistische, giftige Amerikaanse ideologie die steeds meer voet aan de grond krijgt hier.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 9 januari 2019 @ 10:30:48 #57
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184295831
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:15 schreef -Miauw- het volgende:
FOK! gaat kapot, Nederland gaat kapot, wij gaan kapot, alles gaat een keertje kapot en als het niet kapot is hoor je wel dat het kapot gaat.
In plaats van die focus op wat mogelijk kapot gaat is het veel leuker en beter om je eens te richten op wat wél goed is. Of beter nog, doe zelf eens iets positiefs!
_O_
Resistance is futile.
  woensdag 9 januari 2019 @ 10:36:19 #58
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184295898
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:29 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Oh ja Brussel, ja daar gaat het echt goed, zo divers en verdraagzaam. Wie wil dat nou niet als voorbeeld aandragen. Waarom ben je er weggegaan eigenlijk? Is het geen leuk gebied om kinderen op te voeden als diverse en verdraagzame wereldburgers soms?

[..]

Ik ben weggegaan omdat mijn ex-partner een Engelsman is. Toen ik Engeland verliet, heb ik een terugkeer naar Brussel zeker overwogen maar uiteindelijk in Nederland een goeie baan gevonden. Plus na 10 jaar rondzwerven was het wel fijn om dichtbij mijn familie te zijn.

quote:
Moet je vooral Afrikanen en/of islamieten importeren op grote schaal. Daar wordt het veel 'verdraagzamer' van.

[..]

Ik kan daarover geen uitspraken doen. Je zou zomaar gelijk kunnen hebben, het zou best kunnen dat zij nóg intoleranter zijn. Maar ik zal er niet om wakker liggen, want mijn leefsfeer is op geen enkele wijze aangetast. Wat ik wel heel duidelijk merk is dat de intolerante Nederlanders op brute wijze inbreuk proberen te maken op mijn leefsfeer.

quote:
Het is een perfect voorbeeld van die kansloze, racistische, giftige Amerikaanse ideologie die steeds meer voet aan de grond krijgt hier.
Dus het is een gevoelige snaar voor je? Ik persoonlijk stoel mijn argumenten liever op feiten dan sentiment.
Resistance is futile.
pi_184295920
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 09:46 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Hoe kan dat nou aan je voorbijgaan? Toen ik geboren werd, bestond de hele buurt uit vergelijkbare, lagere middenklasse Nederlanders. Toen ik op mezelf ging wonen was dat al lang niet meer zo en uiteindelijk woonde ik zelf in een buurt die op een gegeven moment voor 75% uit allochtonen bestond en waar ik de enige NLs sprekende in zo'n beetje de hele straat was. Toen ik bij het consultatiebureau kwam, werd er gezegd: "Oh nou voor u hoeven we geen taallessen te gaan regelen hoor ik" en toen ik naar een school ging kijken, sprak er letterlijk geen enkel kind NLs daar. Toen ben ik snel verhuisd naar een andere stad waar ik wel NLe buren had en de school je kind wat leert, ipv dat ze slechter NLs gaan spreken dan als ze erop gaan.

Maar ook hier begint het weer op te komen, vrijwel iedere woning die leegkomt, wordt betrokken door een niet-Nederlander, in dit geval vooral Oost-Europeanen... daar gaat de sociale cohesie in de buurt weer en daarmee de verloedering, de stijging van de criminaliteit usw.
Dit is al de zoveelste keer dat ik dit meemaak en voor me zie gebeuren. Een direct gevolg van globalisering en massa-immigratie.

Ik heb er lang wakker van gelegen dat mijn dochter naar zo'n VMBO-school zou moeten hier (80% moslim, altijd gezeik met jihadi's, vechten, wapens etc). Ik heb er zelfs jaren voor gespaard zodat ze naar een prive-school zou kunnen als het nodig was geweest. Gelukkig heeft ze vooralsnog die scholen kunnen ontwijken.

Men zeurt over dat er geen woningen beschikbaar zijn, maar voeren al jaren een beleid waardoor er per jaar 100.000 mensen bijkomen! Iets met dweilen met de kraan open :{

En voor 20%? _O- Nou, waar kan ik daarvoor tekenen? Het is in mijn vorige woonplaats gewoon dik de meerderheid (zonder 3e generatie mee te rekenen al...)
Ik woon zelf niet in (de buurt van) de Randstad. Ik zal als laatste ontkennen dat dat een grote factor kan zijn in de grote verschillen in onze denk- en levenswijze.
pi_184295955
Gaat het nog meiske?

Je zou verwachten dat juist iemand zoals jij minder nadruk op kleur en afkomst legt. Nu wil het zo dat je dat nog meer doet als de mensen waar je over zeikt.

Goed bezig :)
pi_184295965
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:36 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik kan daarover geen uitspraken doen. Je zou zomaar gelijk kunnen hebben, het zou best kunnen dat zij nóg intoleranter zijn. Maar ik zal er niet om wakker liggen, want mijn leefsfeer is op geen enkele wijze aangetast. Wat ik wel heel duidelijk merk is dat de intolerante Nederlanders op brute wijze inbreuk proberen te maken op mijn leefsfeer.
Oh ja, het zou best kunnen dat ze NOG intoleranter zijn.... :') :')
Hoe wereldvreemd kan je zijn?

Maar goed, ga lekker kankeren dat de verschrikkelijk intolerante NLers op BRUTE wijze jouw inbreuk proberen te maken op je levenssfeer.

Je gaat nog een leuke tijd tegemoet als je die al zo verschrikkelijk bruut intolerant vindt en je de, en ik citeer, omvolking door islamieten/Afrikanen toejuicht.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184296002
Wat ook een direct gevolg is van de massa-immigratie en globalisatie, is dat het steeds normaler wordt dat er geen NLs meer gesproken wordt in winkels en horeca.

Van het weekend ook weer, van de 4 kroegen die we binnenliepen in R'dam, kon je in 1 terecht met NLs _O-
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184296011
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:37 schreef Poottafel het volgende:

[..]

Ik woon zelf niet in (de buurt van) de Randstad. Ik zal als laatste ontkennen dat dat een grote factor kan zijn in de grote verschillen in onze denk- en levenswijze.
Ook in jouw regio zijn er waarschijnlijk voldoende issues. Maar je kiest ervoor om ze niet te zien.

Denk bijv aan geen fatsoenlijke huisvesting. Dat is bijna geheel landelijk een probleem. Ja je kan een turken flatje tussen de mocros betrekken maar dat wilt niemand.
pi_184296024
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:44 schreef SuzieQ89 het volgende:
Ja je kan een turken flatje tussen de mocros betrekken maar dat wilt niemand.
Maar waarom dan niet? Dat is toch prachtig divers en verdraagzaam?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 9 januari 2019 @ 10:51:22 #65
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_184296106
Er zijn altijd mensen die een leeftijd van rond 40 bereiken en op de jongere generatie beginnen te kankeren. Vroeger deugden de hippies niet, en nu deugen de millenials niet. Constant wordt er geluld over het moreel verval en de ondergang van de samenleving, maar de samenleving blijft gewoon doorgaan.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  woensdag 9 januari 2019 @ 10:56:56 #66
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184296221
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:41 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Oh ja, het zou best kunnen dat ze NOG intoleranter zijn.... :') :')
Hoe wereldvreemd kan je zijn?

Maar goed, ga lekker kankeren dat de verschrikkelijk intolerante NLers op BRUTE wijze jouw inbreuk proberen te maken op je levenssfeer.

Je gaat nog een leuke tijd tegemoet als je die al zo verschrikkelijk bruut intolerant vindt en je de, en ik citeer, omvolking door islamieten/Afrikanen toejuicht.
Ik 'kanker' niet, ik benoem alleen wat mij opvalt en vervolgens gun ik iedereen zijn eigen visie daarop. En wat ik dus benoem is dat ik een trend zie waarin intolerant Nederland een serieuze inbreuk maakt op mijn leefsfeer. Als gevolg daarvan kijk ik bijvoorbeeld geen TV en ik heb al menig facebookgroep ontvolgd vanwege het verspreiden van nepnieuws en racisme. Ik word niet achtervolgd door nepnieuws en racisme uit Islamitische hoek. Dus mijn sympathie ligt eerder bij de groep die mij niet lastigvalt.

Omvolking is een mythe. Diversiteit is echt. Ik kan prima opschieten en samenwerken met mijn islamitische medemens. Ik heb ook wel slechte ervaringen met moslims maar die projecteer ik niet op de hele bevolkingsgroep. Net zoals ik heel goed kan opschieten met 99% van de Nederlanders, ondanks dat ik daar ook wel slechte ervaringen mee heb.

Wat mij in deze discussie met jou ook weer opvalt is dat jij in ieder geval geen enkele moeite doet om te luisteren naar mijn standpunten, geen enkel respect hebt voor mijn mening (je scheld me zelfs uit). Je lijkt per definitie niet te accepteren dat de medemens er anders in staat. Jij bevestigt met elke post mijn denkbeelden over intolerante Nederlanders.

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 09-01-2019 11:08:38 ]
Resistance is futile.
pi_184296252
Wat heb jij toch tegen Nederlanders seven. Altijd maar zeiken op ze...
  woensdag 9 januari 2019 @ 11:00:39 #68
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184296276
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:51 schreef Zihuatanejo het volgende:
Er zijn altijd mensen die een leeftijd van rond 40 bereiken en op de jongere generatie beginnen te kankeren. Vroeger deugden de hippies niet, en nu deugen de millenials niet. Constant wordt er geluld over het moreel verval en de ondergang van de samenleving, maar de samenleving blijft gewoon doorgaan.
Men vindt zichzelf altijd moreel superieur.
Resistance is futile.
pi_184296291
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:00 schreef Seven. het volgende:

[..]

Men vindt zichzelf altijd moreel superieur.
u dus ook?
  woensdag 9 januari 2019 @ 11:02:53 #70
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184296310
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:58 schreef SuzieQ89 het volgende:
Wat heb jij toch tegen Nederlanders seven. Altijd maar zeiken op ze...
Ik ga niet mijn hele post herhalen. Wat ik tegen mijn intolerante medemens heb, is dat ik vaak het gevoel heb dat mij hun denkbeelden door de strot geschoven worden. Dat mag men best proberen maar ik hoef dat niet te accepteren, en dat doe ik ook niet.
Resistance is futile.
  woensdag 9 januari 2019 @ 11:06:43 #71
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184296378
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:01 schreef SuzieQ89 het volgende:

[..]

u dus ook?
Uiteraard, ik ben ook maar een mens. Ik vind mijn eigen denkbeelden goed. En ik heb niet veel met intolerantie (en ik wijs dat eigenlijk af), dat is een uitstekend voorbeeld van jezelf moreel superieur vinden.

Ik hou wel regelmatig mijn eigen denkbeelden en cultuur tegen het licht.
Resistance is futile.
pi_184296669
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:56 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik 'kanker' niet, ik benoem alleen wat mij opvalt en vervolgens gun ik iedereen zijn eigen visie daarop. En wat ik dus benoem is dat ik een trend zie waarin intolerant Nederland een serieuze inbreuk maakt op mijn leefsfeer. Als gevolg daarvan kijk ik bijvoorbeeld geen TV en ik heb al menig facebookgroep ontvolgd vanwege het verspreiden van nepnieuws en racisme. Ik word niet achtervolgd door nepnieuws en racisme uit Islamitische hoek. Dus mijn sympathie ligt eerder bij de groep die mij niet lastigvalt.
Die groep die jou niet lastig valt.... man man man hoe kortzichtig en volledig wereldvreemd kan je zijn.
Ja, 'nepnieuws' en 'racisme' is het grote probleem. Islamitische straatterreur, bomaanslagen, gedwongen besnijdenissen, het is allemaal niet waar! Die verdienen sympathie, want je ziet ze niet met je oogkleppen op.
quote:
Omvolking is een mythe. Diversiteit is echt. Ik kan prima opschieten en samenwerken met mijn islamitische medemens. Ik heb ook wel slechte ervaringen met moslims maar die projecteer ik niet op de hele bevolkingsgroep. Net zoals ik heel goed kan opschieten met 99% van de Nederlanders, ondanks dat ik daar ook wel slechte ervaringen mee heb.
Diversiteit, het nieuwe heilige mantra van Den Linkschen Mensch. In de praktijk betekent het: minder blanken. Er wordt nu nooit om diversiteit geschreeuwd als we het over Afrika hebben, of in India (waar zijn de Chinezen, transgenders en blanken in Bollywoodfilms? :( :( ), over waarom er zo weinig blonde vrouwen in het parlement van Pakistan zitten etc.

quote:
Wat mij in deze discussie met jou ook weer opvalt is dat jij in ieder geval geen enkele moeite doet om te luisteren naar mijn standpunten, geen enkel respect hebt voor mijn mening (je scheld me zelfs uit). Je lijkt per definitie niet te accepteren dat de medemens er anders in staat. Jij bevestigt met elke post mijn denkbeelden over intolerante Nederlanders.
Joh, jouw racistische visie werd in je 1e post al duidelijk, waarin je aangaf dat ras en geslacht van belang zijn en dat je aan specifiek die groep een hekel hebt. Heel duidelijk een gehersenspoelde volgster van de Amerikaanse neo-marxistische identiteitspolitiek. Maar he, deze boze blanke man heeft weer je vooroordelen bevestigd over de boze racistische gemene intolerante Nederlander, dus ga maar snel knuffelen met je islamitische vriendjes, want die zijn veeeeel toleranter.
Dat kunnen we ook zien in alle islamitische landen trouwens, die tolerantie, die lichtvoetigheid, die diversiteit, die verdraagzaamheid. Het is niet voor niets dat ieder jaar meer onderdrukte mensen vluchten naar islamitische landen en niet naar die verschrikkelijk, intolerante, racistische en onderdrukkende Westerse landen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184296701
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:58 schreef SuzieQ89 het volgende:
Wat heb jij toch tegen Nederlanders seven. Altijd maar zeiken op ze...
Je zou voor de gein eens oude topics van haar in R&P moeten lezen... dat verklaart genoeg.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184296886
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:44 schreef SuzieQ89 het volgende:

[..]

Ook in jouw regio zijn er waarschijnlijk voldoende issues. Maar je kiest ervoor om ze niet te zien.

Dat zou heel goed kunnen. Ik vraag mij oprecht af waarom men in het algemeen zich druk kan maken om dergelijke issues. Wat brengt het mij om mij te verdiepen in deze onderwerpen? What's in it for me?
pi_184296940
Nee absoluut niet, was gister nog op televisie dat niet gek lang geleden kinderarbeid hier nog normaal was, vrouwen geen rekening konden openen et cetera.

Prima land Nederland en volgens mij gaag het nog altijd vooruit.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184298070
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:35 schreef Poottafel het volgende:

[..]

Dat zou heel goed kunnen. Ik vraag mij oprecht af waarom men in het algemeen zich druk kan maken om dergelijke issues. Wat brengt het mij om mij te verdiepen in deze onderwerpen? What's in it for me?
Tja, je wilt toch dat je kinderen een goed leven gaan krijgen? Als er ontwikkelingen zijn die jouw inziens de verkeerde kant op gaan, dan is het logisch dat je daar wat van vindt. Ook al beïnvloed het jou OP DIT MOMENT niet direct.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 9 januari 2019 @ 13:46:08 #77
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184299567
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:25 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Die groep die jou niet lastig valt.... man man man hoe kortzichtig en volledig wereldvreemd kan je zijn.
Ja, 'nepnieuws' en 'racisme' is het grote probleem. Islamitische straatterreur, bomaanslagen, gedwongen besnijdenissen, het is allemaal niet waar! Die verdienen sympathie, want je ziet ze niet met je oogkleppen op.

[..]

Diversiteit, het nieuwe heilige mantra van Den Linkschen Mensch. In de praktijk betekent het: minder blanken. Er wordt nu nooit om diversiteit geschreeuwd als we het over Afrika hebben, of in India (waar zijn de Chinezen, transgenders en blanken in Bollywoodfilms? :( :( ), over waarom er zo weinig blonde vrouwen in het parlement van Pakistan zitten etc.

[..]

Joh, jouw racistische visie werd in je 1e post al duidelijk, waarin je aangaf dat ras en geslacht van belang zijn en dat je aan specifiek die groep een hekel hebt. Heel duidelijk een gehersenspoelde volgster van de Amerikaanse neo-marxistische identiteitspolitiek. Maar he, deze boze blanke man heeft weer je vooroordelen bevestigd over de boze racistische gemene intolerante Nederlander, dus ga maar snel knuffelen met je islamitische vriendjes, want die zijn veeeeel toleranter.
Dat kunnen we ook zien in alle islamitische landen trouwens, die tolerantie, die lichtvoetigheid, die diversiteit, die verdraagzaamheid. Het is niet voor niets dat ieder jaar meer onderdrukte mensen vluchten naar islamitische landen en niet naar die verschrikkelijk, intolerante, racistische en onderdrukkende Westerse landen.
Jeetje, wat een frustratie!

quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:26 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Je zou voor de gein eens oude topics van haar in R&P moeten lezen... dat verklaart genoeg.
En dat allemaal om iemand, die bovendien een markante postgeschiedenis heeft, anders denkt over dit soort zaken dan jij.

Laat me één ding heel duidelijk maken: ik vind jou als persoon bijzonder onsympathiek, en dat alleen al is genoeg reden om jouw mening terzijde te schuiven. Daarnaast ben ik het inhoudelijk hartgrondig met je oneens, en ik laat me ook absoluut niet overtuigen dat jouw wereldbeeld realistischer of beter is dan het mijne. Zelfs al ben je in deze bijzonder dwingend, onaardig, respectloos en probeer je mij in een hoek te drukken middels reverse psychology.

:* :W
Resistance is futile.
pi_184299818
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:46 schreef Seven. het volgende:

[..]

Jeetje, wat een frustratie!

[..]

En dat allemaal om iemand, die bovendien een markante postgeschiedenis heeft, anders denkt over dit soort zaken dan jij.

Laat me één ding heel duidelijk maken: ik vind jou als persoon bijzonder onsympathiek, en dat alleen al is genoeg reden om jouw mening terzijde te schuiven. Daarnaast ben ik het inhoudelijk hartgrondig met je oneens, en ik laat me ook absoluut niet overtuigen dat jouw wereldbeeld realistischer of beter is dan het mijne. Zelfs al ben je in deze bijzonder dwingend, onaardig, respectloos en probeer je mij in een hoek te drukken middels reverse psychology.

:* :W
Hier: de pracht van de 'omvolking' en gelukkig zijn die niet bezig met het echte gevaar, namelijk het via FB verspreiden van 'nepnieuws' en 'racisme' :')

Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184299878
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 12:35 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Tja, je wilt toch dat je kinderen een goed leven gaan krijgen? Als er ontwikkelingen zijn die jouw inziens de verkeerde kant op gaan, dan is het logisch dat je daar wat van vindt. Ook al beïnvloed het jou OP DIT MOMENT niet direct.
Ach, het betreffen geloof ik vrijwel altijd ontwikkelingen waar ik als individu geen invloed op heb. Daarnaast kan al niemand mij vertellen hoe de dag van morgen er uit ziet, laat staan hoe de wereld er over een X aantal jaar uit ziet. 5 jaar terug wist niemand waar we nu staan, en we hebben nu geen idee waar we over 5 jaar staan. Dat heeft toch ook iets moois?

Ongetwijfeld zullen er over 5 jaar weer nieuwe problemen spelen die dan het belangrijkste op de wereld zijn, en zijn we de hedendaagse problemen al lang weer vergeten.
pi_184299909
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:02 schreef Poottafel het volgende:

[..]

Ach, het betreffen geloof ik vrijwel altijd ontwikkelingen waar ik als individu geen invloed op heb. Daarnaast kan al niemand mij vertellen hoe de dag van morgen er uit ziet, laat staan hoe de wereld er over een X aantal jaar uit ziet. 5 jaar terug wist niemand waar we nu staan, en we hebben nu geen idee waar we over 5 jaar staan. Dat heeft toch ook iets moois?

Ongetwijfeld zullen er over 5 jaar weer nieuwe problemen spelen die dan het belangrijkste op de wereld zijn, en zijn we de hedendaagse problemen al lang weer vergeten.
Nou, de shit die zich nu afspeelt, die zag ik 20 jaar geleden al aankomen.

En daar werd ik zelfs hier voor vergruisd, maar een hoop van die vergruizers hebben me nu gelijk gegeven _O-
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184299972
Migreer naar België vriendjes
pi_184299974
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:03 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nou, de shit die zich nu afspeelt, die zag ik 20 jaar geleden al aankomen.

En daar werd ik zelfs hier voor vergruisd, maar een hoop van die vergruizers hebben me nu gelijk gegeven _O-
Dan praten we dus zo ongeveer over eind jaren 90. Wat heb je destijds gedaan om je 'voor te bereiden' op hetgeen 20 jaar later zou gaan gebeuren? Wat deed je met die informatie?

Anders gezegd; had je iets anders gedaan als je het niet zag aankomen, en net zoals ik minder actief het nieuws had gevolgd?
pi_184300007
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:07 schreef Poottafel het volgende:

[..]

Dan praten we dus zo ongeveer over eind jaren 90. Wat heb je destijds gedaan om je 'voor te bereiden' op hetgeen 20 jaar later zou gaan gebeuren? Wat deed je met die informatie?

Anders gezegd; had je iets anders gedaan als je het niet zag aankomen, en net zoals ik minder actief het nieuws had gevolgd?
Nou dan had ik misschien toch dat huis daar gekocht in die wijk en was ik niet verhuisd. Wel blij dat ik dat gedaan heb trouwens, want daar wil je nu echt niet meer wonen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 9 januari 2019 @ 14:13:38 #84
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184300084
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:59 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Hier: de pracht van de 'omvolking' en gelukkig zijn die niet bezig met het echte gevaar, namelijk het via FB verspreiden van 'nepnieuws' en 'racisme' :')

Als je nou denkt dat ik de moeite heb genomen om erop te klikken, dan zou ik me nog maar eens achter je oren krabben.
Resistance is futile.
pi_184300122
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:13 schreef Seven. het volgende:

[..]

Als je nou denkt dat ik de moeite heb genomen om erop te klikken, dan zou ik me nog maar eens achter je oren krabben.
Nee dat je moeite hebt met de realiteit, dat is duidelijk. Veel plezier in je filterbubbel. En wees vooral bang voor 'nepnieuws' en 'racisme' van 'witte mannen'.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 9 januari 2019 @ 14:33:17 #86
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_184300444
Nu spreek men alsof 20-30 jaar nooit iets gebeurde in Europa. We dansten allemaal in een kring en zongen Kumbaya My Lord. Kent niemand meer de Rote Armee Fraktion? Of sowieso de koude oorlog?

[ Bericht 7% gewijzigd door Zihuatanejo op 09-01-2019 14:42:15 ]
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_184300796
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:29 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]
die kansloze, racistische, giftige Amerikaanse ideologie die steeds meer voet aan de grond krijgt hier.
Dit is inderdaad ook een groot probleem.
pi_184301205
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:33 schreef Zihuatanejo het volgende:
Nu spreek men alsof 20-30 jaar nooit iets gebeurde in Europa. We dansten allemaal in een kring en zongen Kumbaya My Lord. Kent niemand meer de Rote Armee Fraktion? Of sowieso de koude oorlog?
Nu ja, de RAF was een halve eeuw geleden echt actief. En de Koude Oorlog is ook al weer 30 jaar afgelopen. En daar gebeurde sowieso geen moer meer in de laatste 40/50 jaar, zeker niet in Europa.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184307547
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:33 schreef Zihuatanejo het volgende:
Nu spreek men alsof 20-30 jaar nooit iets gebeurde in Europa. We dansten allemaal in een kring en zongen Kumbaya My Lord. Kent niemand meer de Rote Armee Fraktion? Of sowieso de koude oorlog?
Wat denk je gewoon simpelweg van de islam. De jaren 70 waren niet echt veilig op dat gebied. Pak een World Press Photo, Jaarboek of wat dan ook erbij. Je zult je ogen uitkijken.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 11:22:54 #90
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_184334940
TS, je bent een beetje een zeikwijf
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 14:11:24 #91
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184338271
Volgensmij gaat het vrij goed in nederland, we zijn zonder al te veel kleerscheuren door de afgelopen economische crises heen gekomen, over het algemeen hebben nederlanders het goed. Waar nederland daadwerkelijk kapot is gegaan is Groningen en het einde daarvan is nog niet in zicht maar heeft er wel voor gezorgd dat we anders zijn gaan nadenken over energiewinning. Ik denk dat we op milieu gebied een beetje achterlopen maar niet onoverkoombaar. Verder denk ik dat huizenmarkt misschien een lastig punt is, er zijn uitpuilende gebieden en krimpgebieden en ik denk dat dat beter verdeeld kan worden, en op een aantrekkelijkere manier vind dat vinex gebeuren niet zo charmant...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184339858
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:22 schreef Ypmaha het volgende:
TS, je bent een beetje een zeikwijf
hoezo?
  vrijdag 11 januari 2019 @ 15:39:26 #93
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_184340009
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 15:28 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

hoezo?
Ga maar eens voor een paar weken buiten Europa op vakantie om te zien hoe de mensen daar leven. Dan piep je wel anders.
pi_184340388
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 15:39 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

Ga maar eens voor een paar weken buiten Europa op vakantie om te zien hoe de mensen daar leven. Dan piep je wel anders.
Wat een rare beredenatie zeg :') Dus als het elders slechter is, is het hier automatisch goed? Makes sense. Dan is er dus maar 1 land in de wereld wat per definitie kut is, aangezien de rest automatisch beter is.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 16:12:05 #95
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_184340660
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:00 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Wat een rare beredenatie zeg :') Dus als het elders slechter is, is het hier automatisch goed? Makes sense. Dan is er dus maar 1 land in de wereld wat per definitie kut is, aangezien de rest automatisch beter is.
Zie mijn eerste reactie: je bent een zeikwijf

Ik spreek je wel weer als je wat meer hebt gezien en gedaan dan op je jaarlijkse zuipvakantie gaan met je vriendjes

[ Bericht 4% gewijzigd door Ypmaha op 11-01-2019 16:18:14 ]
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 16:14:49 #96
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184340702
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:00 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Wat een rare beredenatie zeg :') Dus als het elders slechter is, is het hier automatisch goed? Makes sense. Dan is er dus maar 1 land in de wereld wat per definitie kut is, aangezien de rest automatisch beter is.
Tja aan de andere kant als het je in het land waar het het beste gaat wat je kunt verzinnen het nog niet naar je zin is...

Zo van dit is het hardste metaal dat we kennen, nouja ik vind het niet hard genoeg. Daar heb je niet veel aan als je niet met een nog harder metaal aankomt...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184341850
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:12 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

Zie mijn eerste reactie: je bent een zeikwijf

Ik spreek je wel weer als je wat meer hebt gezien en gedaan dan op je jaarlijkse zuipvakantie gaan met je vriendjes
Ik ben nog nooit op een dergelijke vakantie geweest, maar ok.

quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja aan de andere kant als het je in het land waar het het beste gaat wat je kunt verzinnen het nog niet naar je zin is...

Zo van dit is het hardste metaal dat we kennen, nouja ik vind het niet hard genoeg. Daar heb je niet veel aan als je niet met een nog harder metaal aankomt...
Het heeft dan ook niet zozeer te maken met het wel/niet naar je zin hebben. Sterker nog: ik heb het prima naar mijn zin, en ik woon graag in Nederland. Het is meer een stukje bezorgdheid over de toekomst aangezien ik zie/merk dat het minder wordt.
pi_184368989
quote:
Wat ik wel zie is dat de macht van de witte man ingeperkt wordt, en dat werd ook hoog tijd.
The modern left has been taught to blame the corruption and brutality of modern capitalism on the white underclass. Thereby shielding the ruling class from criticism.

Blaming white men serves the same purpose as blaming minorities. It gives frustrated individuals a scapegoat.

What is especially sad is that the left has normalized the denigration and dispossession of the white underclass as something progressive.
the purpose of communist propaganda was not to persuade or convince, nor to inform, but to humiliate; and therefore, the less it corresponded to reality the better.
  Moderator zondag 13 januari 2019 @ 10:19:54 #99
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184373461
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 23:46 schreef dakloosJan het volgende:

[..]

The modern left has been taught to blame the corruption and brutality of modern capitalism on the white underclass. Thereby shielding the ruling class from criticism.

Blaming white men serves the same purpose as blaming minorities. It gives frustrated individuals a scapegoat.

What is especially sad is that the left has normalized the denigration and dispossession of the white underclass as something progressive.
Volgensmij is links niet zo schuldgeverig. Mensen die links zijn zijn meestal wat meer van we kunnen er allemaal wat aan doen.

Mensen die links zijn willen graag dingen reguleren en daardoor een eerlijkere verdeling van goederen en macht krijgen.

Mensen die rechts zijn willen niets reguleren en zeggen dat iedereen schuldig is aan zijn eigen falen of succes.

In die zin geeft rechts de 'schuld' aan mensen die niet succesvol zijn, en links de 'schuld' aan iedereen.


In die zin heb je wel gelijk dat rechts dan de schuld bij onsuccesvolle minderheden legt (want gelukkig is dat in Nederland de kleinste groep) en links meer bij de middenklasse ( want grootste groep) maar ook aan de rest.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 13 januari 2019 @ 12:30:56 #100
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184375619
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 23:46 schreef dakloosJan het volgende:

[..]

The modern left has been taught to blame the corruption and brutality of modern capitalism on the white underclass. Thereby shielding the ruling class from criticism.

Blaming white men serves the same purpose as blaming minorities. It gives frustrated individuals a scapegoat.

What is especially sad is that the left has normalized the denigration and dispossession of the white underclass as something progressive.
Ik snap je punt. De witte man wordt de zoveelste underdog op deze manier en dat is ook niet OK. Ik beschouw mezelf als links en ik kijk eerder naar de witte upperclass voor het delen van macht en middelen. Ik snap niet waarom je denkt dat links de witte arbeidersklasse als progressie ziet, volgens mij is het juist rechts die gebaat zijn bij een grote arbeidersklasse.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')