abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 8 januari 2019 @ 13:03:26 #26
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_184278099
Ik zit momenteel een klein beetje met hetzelfde.. sinds 4 maanden een nieuwe baan waarbij ik erg leuk kan sparen. Vorige baan verdiende al prima, maar wilde terug naar mijn eigen regio en kreeg toen naast een ogenschijnlijk leuke baan onverwachts ook een leuk salaris aangeboden. Daarnaast een 13e maand en 2x zoveel vakantieuren. Kon niet beter zo leek, maar ik heb er echt steeds minder zin in en de werkdagen duren erg lang. Het beeld wat mij werd voorgespiegeld komt niet overeen met de werkelijkheid. Project waar ik zit is een zooitje en binnen het team heerst erg veel negativiteit en frustratie. Diverse mensen die voor mij aangenomen zijn op dit project zijn voortijdig gestopt. Als het loon en de secundaire voorwaarden niet zo goed waren was ik allang opzoek gegaan naar wat anders.

Dit is precies waar het steekt, geld moet voor mij niet de grootste drijfveer zijn. Mijn gevoel zegt, wegwezen hier... heb nu een vacature gevonden met 25% minder loon en minder vakantie, en veel minder reistijd. De neiging om te solliciteren is best wel groot. Een baan die energie geeft ipv kost is mij een stuk meer waard dan een situatie waarin ik goed verdien maar het niet naar mijn zin heb.
pi_184278129
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 12:44 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Precies dit. Werk HOEFT niet altijd alleen maar leuk te zijn. Dat is echt iets wat kekke uitzendbureau's ooit bedacht hebben.
Eens hoor. Het is een afweging die iedereen steeds voor zichzelf maakt, afhankelijk van wat je (op dat moment) wilt. Er is daarin geen goed of fout, hoogstens voor jezelf als je na een paar jaar niet meer tevreden bent. En dan maak je de afweging gewoon opnieuw. :)

[ Bericht 8% gewijzigd door itchycoo op 08-01-2019 13:13:36 ]
  dinsdag 8 januari 2019 @ 13:16:49 #28
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_184278361
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:05 schreef itchycoo het volgende:

[..]

Eens hoor. Het is een afweging die iedereen steeds voor zichzelf maakt, afhankelijk van wat je (op dat moment) wilt. Er is daarin geen goed of fout, hoogstens voor jezelf als je na een paar jaar niet meer tevreden bent. En dan maak je de afweging gewoon opnieuw. :)
Het zal zeker wel persoonsgebonden zijn. Mij trekt het momenteel aardig leeg. Verdien wel goed, maar dat ik daarom wat meer kan uitgeven als ik wil weegt niet echt goed op tegen de lange werkdagen die veel energie kosten.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 13:48:14 #29
286575 Roces18
Chef de party
pi_184278857
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:16 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]

Het zal zeker wel persoonsgebonden zijn. Mij trekt het momenteel aardig leeg. Verdien wel goed, maar dat ik daarom wat meer kan uitgeven als ik wil weegt niet echt goed op tegen de lange werkdagen die veel energie kosten.
Dat is dan ook de crux. Meer geld of meer plezier? Neemt niet weg dat je ook geen plezier en geen doorgroeimogelijkheden kan hebben bij de baan waarbij je veel geld hebt.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 8 januari 2019 @ 14:30:11 #30
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184279562
Overigens is het voor mij ook zo dat ik momenteel niet heel erg op m'n geld hoef te letten. Ik ga 2-3 keer per week de kroeg in met vrienden, redelijk duur sportabonnement bij een goede sportschool etc.... Stel ik krijg een veel leukere baan dan nu, maar voor minder geld waardoor ik een of meerdere dingen van die dingen moet opgeven, dan wordt mijn vrije tijd veel minder leuk. Ik heb veel liever leuke vrije tijd dan een leuke baan.

Als je echt op je geld moet gaan letten en van salaris tot salaris moet leven zou dat mij bij sowieso ten koste van mijn geluk gaan, hoe fantastisch de bijbehorende baan ook is..
pi_184280152
Dit lijkt me echt een persoonlijke afweging wat ook nog eens afhangt van wat je gewoon bent. Heb je een levensstijl waar je 3k per maand nodig hebt is de optie van 2k behoorlijk pijnlijk.

Aan de andere kant, op een gegeven punt voegt meer geld ook minder toe. Als iemand mij nu meer geld voor minder leuk werk aan zou bieden dat zou ie echt met veel meer geld over de brug moeten komen - ik heb al wat ik nodig heb en vind mijn werk leuk genoeg.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  dinsdag 8 januari 2019 @ 15:09:11 #32
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_184280155
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:48 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dat is dan ook de crux. Meer geld of meer plezier? Neemt niet weg dat je ook geen plezier en geen doorgroeimogelijkheden kan hebben bij de baan waarbij je veel geld hebt.
Er zijn doorgroeimogelijkheden zat waar ik werk. Maar als je met tegenzin naar je werk gaat dan ben je daar niet echt voor gemotiveerd. Beste lijkt me toch altijd je gevoel te volgen. Denk dat je ergens zelf wel weet wat op langere termijn het beste voor jezelf zal voelen? Is vast niet de eerste keer dat je voor dit soort vragen staat? Al is het misschien in een andere context. 5 van de 7 dagen in de week ben je op je werk, toch best relevant als je dit met een goed gevoel uitvoert.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 15:09:44 #33
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_184280162
Ik denk dat je een balans tussen de twee moet zoeken. Als allebei kan, geweldig maar dat is niet voor iedereen weggelegd.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_184280517
De vraag die wij hier nu niet kunnen beantwoorden:

Heb je met 2000 euro pm in je vrije tijd ook plezier? Kun je nog wat sparen, op vakantie zoals jij dat wil, je hobby's uitoefenen of met vrienden/familie/partner regelmatig een avondje uit op de manier zoals je nu doet?

Of gaat 3/4 op aan de vaste lasten en moet je vervolgens voor de boodschappen elk dubbeltje omdraaien?

Onderlinge verschillen tussen personen en hetgeen waar men veel plezier aan beleeft zijn hierbij groot. Je kan voor 250 euro ergens 2 weken kamperen, of voor 2500 naar een resort in een exotisch oord vliegen.

En de avondjes uit verschillen ook nogal. Ben je gewend wekelijks uit eten te gaan, of zit je op zaterdagavond liever met vrienden/familie bij iemand thuis met een kratje bier en fles wijn van de lokale supermarkt of slijterij.

En ook bij hobby's kunnen de kosten uiteen lopen van nog geen 20 euro per maand tot vele honderden euro's per maand.

Wanneer je nu je geld uitgeeft aan de dure varianten van wat ik hierboven beschrijf, dan zul je met 2000 euro pm echt een stap terug moeten doen, zeker als je vaste lasten zijn aangemeten aan een inkomen wat (ver) boven dat bedrag ligt. Maar hou je nu bakken met geld over omdat je niks geeft om een luxe vakantie en dure etentjes, dan zou ik gewoon voor de leuke baan gaan.
pi_184280551
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:03 schreef Hondenfluitje het volgende:
Ik zit momenteel een klein beetje met hetzelfde.. sinds 4 maanden een nieuwe baan waarbij ik erg leuk kan sparen. Vorige baan verdiende al prima, maar wilde terug naar mijn eigen regio en kreeg toen naast een ogenschijnlijk leuke baan onverwachts ook een leuk salaris aangeboden. Daarnaast een 13e maand en 2x zoveel vakantieuren. Kon niet beter zo leek, maar ik heb er echt steeds minder zin in en de werkdagen duren erg lang. Het beeld wat mij werd voorgespiegeld komt niet overeen met de werkelijkheid. Project waar ik zit is een zooitje en binnen het team heerst erg veel negativiteit en frustratie. Diverse mensen die voor mij aangenomen zijn op dit project zijn voortijdig gestopt. Als het loon en de secundaire voorwaarden niet zo goed waren was ik allang opzoek gegaan naar wat anders.

Dit is precies waar het steekt, geld moet voor mij niet de grootste drijfveer zijn. Mijn gevoel zegt, wegwezen hier... heb nu een vacature gevonden met 25% minder loon en minder vakantie, en veel minder reistijd. De neiging om te solliciteren is best wel groot. Een baan die energie geeft ipv kost is mij een stuk meer waard dan een situatie waarin ik goed verdien maar het niet naar mijn zin heb.
amen

Ik heb ruim 5 jaar bij een bedrijf gewerkt waar de bedrijfscultuur verziekt was, ik heb het lang goed gepraat dat het onderling met de collega's goed was. Maar merk nu ik weg ben hoeveel een slechte werksfeer aan je vreet .

Een salaris waarbij je kunt rondkomen zonder geldzorgen is de basis om financieel zorgeloos te kunnen leven.

Misschien kun je bij de werkgever waar het je leuk lijkt nog iets onderhandelen, ivm het aanbod bij de ander.
pi_184281598
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 12:44 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Precies dit. Werk HOEFT niet altijd alleen maar leuk te zijn. Dat is echt iets wat kekke uitzendbureau's ooit bedacht hebben.
Maar wat is kutwerk? Als het werk kut is maakt me niet uit, of je beetje leuke collega's hebt, dat maakt voor mij het verschil.
pi_184282062
bijstand, want wie gaat er nu werken voor 4000 or 2000 euro per jaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 17:36:52 #38
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_184282592
Optie 1 en vervolgens zoeken naar optie 1,5.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 8 januari 2019 @ 17:39:40 #39
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184282639
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 17:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
bijstand, want wie gaat er nu werken voor 4000 or 2000 euro per jaar.
Probeer je slim te doen kom je nogal dom over omdat iedere maf begrijpt dat het om maandbedragen gaat. :').
And so is the past
  dinsdag 8 januari 2019 @ 17:43:31 #40
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184282695
Baan 2 klinkt voor mij niet aantrekkelijk dus het lagere salaris wordt dan niet gecompenseerd door meer "leuk".
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 17:44:40 #41
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_184282712
Eventuele "leuk". Want er kan veel beloofd worden aan leuke sfeer en dingen, maar ga er eerst maar eens zitten.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:50:34 #42
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_184285188
Het is heel persoonlijk. Enerzijds de vraag of je kan en wil rondkomen van baan 2. Anderzijds hoe veel leuker is baan 2 dan je huidige baan of baan 1?

Ik lees helemaal niet dat baan 1 vreselijk is ofzo. Alleen meer van hetzelfde, bekende werkzaamheden, gaat z'n gang maar wel meer verantwoordelijkheid (dus misschien aansturen van mensen ? Dat is altijd een uitdaging).

In mijn levensfase en mijn leeftijd en voornamelijk ook mijn leefstandaard zou ik niet voor baan 2 kiezen tenzij het echt echt echt mega leuk is en er op redelijk korte termijn doorgroeimogelijkheden zijn tot m'n huidige salaris niveau.

Overigens zou ik ook niet zomaar baan 1 kiezen als ik het nog prima naar m'n zin heb in m'n huidige baan. Maar als ik daar wel weg zou willen dan is de keuze makkelijk -> baan 1
klerkje
pi_184285287
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 11:24 schreef Artbij2 het volgende:
Denk dat baan 2 leuker lijkt dan het is. Het kan eigenlijk niet dat die baan interessanter is mbt het werkniveau en dan 50% minder betaalt.

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad. Gekozen voor minder salaris en meer afwisseling. Om een lang verhaal kort te maken, ik heb in mijn proeftijd opgezegd. Nu weer een baan op niveau, met dito salaris.
Dit.

Overigens zijn er ook nog banen die beiden hebben. Zou je niet door zoeken naar iets dat echt bevalt?

Ik heb zelf altijd gekozen voor leuk werk en groei, maar dit verschil is enorm. Uiteindelijk heeft dat geleid tot iets wat ik nu heel leuk vind en wat ook goedbetaalt
Whatever...
pi_184285837
Ik stop met postbezorgen uit principiele bewegingen. Dit betekent dat ik 400 euro per maand moet besparen of interen. Dat heb ik er dubbel en dwars voor over om mijn principes overeind te houden.
Dan maar droog brood eten en een sjaal om binnen. Dat vind ik belangrijker dan tegen je principes in te gaan werken. Bijstand is daarom voor mij ook geen optie, er zijn altijd manieren om meer te besparen.
pi_184285942
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:13 schreef Paretozen het volgende:
Ik stop met postbezorgen uit principiele bewegingen. Dit betekent dat ik 400 euro per maand moet besparen of interen. Dat heb ik er dubbel en dwars voor over om mijn principes overeind te houden.
Dan maar droog brood eten en een sjaal om binnen. Dat vind ik belangrijker dan tegen je principes in te gaan werken. Bijstand is daarom voor mij ook geen optie, er zijn altijd manieren om meer te besparen.
Wat is dan je bezwaar en wat zijn je andere opties (andere baan?)
pi_184286102
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 11:50 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Baan 2 is bij een bedrijf waar je maar moeilijk binnenkomt, dus een kwestie van veel aanbod weinig vraag. Op die manier rechtvaardigen ze het salarisverschil.

[..]

Mijn dillemma gaat daar inderdaad over. Maar er zit een groot verschil tussen 2000 en 4000+ extra's in je levenskwaliteit. Van de belastingdienst moet ik optie 1 kiezen. Maar inderdaad intrinsieke motivatie bij optie 2 geeft wel veel werkplezier schat ik in.
maar kan je de mentaliteit van baan 2 aan? het klinkt een beetje als "na jou 20 anderen. als je ons niet bevalt hebben we snel genoeg een ander"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_184288810
Baan 1. Ik zou in eerste instantie voor het salaris gaan omdat 2000 euro echt weinig is (voor dat geld kun je beter een bijbaan zoeken voor een paar dagen in de week). Kan me wel voorstellen dat ik er snel op uitgekeken zou raken. Dan zou ik op zoek gaan naar een leuke baan die uitdaging biedt, met een goede sfeer en acceptabel salaris dat bij mijn ervaring en opleiding past. In dat geval blijft het salaris van baan 2 echt achter en de bijstand wil ik ook niet in
Dus iets zoals baan 2 maar met het salaris en arbeidsvoorwaarden van baan 1.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 22:39:47 #48
286575 Roces18
Chef de party
pi_184289923
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:22 schreef simmu het volgende:

[..]

maar kan je de mentaliteit van baan 2 aan? het klinkt een beetje als "na jou 20 anderen. als je ons niet bevalt hebben we snel genoeg een ander"
Ik denk dat ik er wel goed bij zou passen maar ik hik een beetje tegen het salaris aan.
Dat is netto wel 6/700 euro minder per maand. Dat is gewoon mijn hele huur incl g/w/l en internet :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184290522
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 22:39 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik er wel goed bij zou passen maar ik hik een beetje tegen het salaris aan.
Dat is netto wel 6/700 euro minder per maand. Dat is gewoon mijn hele huur incl g/w/l en internet :')
dan zou ik denk voor 1 gaan. maar hell; wie ben ik om te spreken, ik ben de verkeerde kant van 40, thuisblijfmoeder en met een arbeidsbeperking ;) wat andere mensen al zeggen: dit is echt een heel persoonlijke beslissing. niemand kan je dit voorzeggen, je moet het zelf doen :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_184291388
Baan 1 kan tot bijstand leiden, stel het werk is gene ruk aan je functioneert bagger uiteindelijk lig je eruit, hoppa WW/Bijstand en je komt moeilijk aan de bak want de nieuwe werkgever krijgt dan twijfels zon hoge functie en ligt eruit?

Daarnaast de meeste mensen hebben een baan tussen de 2000 en 2500 pm, en zijn tevreden

Het leven draait niet om geld maar om gelukkig zijn.

Liever in de bijstand gelukkig getrouwd zijn, dan 100K pj en eeuwig vrijgezel zijn en nooit een vrouw kunnen vinden.
Interessant he ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')