abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184352973
registreer om deze reclame te verbergen
https://tweakers.net/nieuws/147878/ford-wil-in-europa-elektrische-versies-van-alle-automodellen-uitbrengen.html

quote:
Ford wil in Europa elektrische versies van alle automodellen uitbrengen
De Amerikaanse autofabrikant Ford laat weten dat het van plan is om in Europa van alle bestaande voertuigen een elektrische versie uit te brengen. Het is nog niet duidelijk wanneer dat de elektrische versies beschikbaar komen.

Ford zegt dat het hierbij gaat om alle automodellen, dus bijvoorbeeld de Focus, maar ook de kleinere Fiesta en het Transit-transportvoertuig. Al deze modellen krijgen een elektrische variant, maar Ford zegt niet wanneer dat gaat gebeuren. Het kan hierbij gaan om volledige elektrisch aangedreven versies, maar ook om verschillende hybride-opties.

De autofabrikant is alleen concreet over een volledig nieuw model dat het in 2020 in Europa gaat uitbrengen. Dit betreft volgens Ford een volledig elektrisch aangedreven sportief model dat door de bestaande Mustang is geďnspireerd. Nadere details daarover ontbreken vooralsnog.

Ford maakte ook bekend dat het het in Europa nogal wat banen gaat schrappen. Hoeveel banen er precies gaan verdwijnen is niet bekendgemaakt, maar volgens de directeur van Ford Europa gaat het om duizenden banen, zo zei hij tegen de Financial Times. Dit hangt samen met een verlies van omgerekend 213 miljoen euro, dat Ford in Europa in het derde kwartaal van 2018 moest incasseren. Ford heeft in Europa 53.000 werknemers in dienst.

Inmiddels lijkt het erop dat Ford en Volkswagen de banden gaan aanhalen en nauwer gaan samenwerken, onder meer op het gebied van zelfrijdende technologie en elektrische auto's. Naar verluidt heeft de raad van commissarissen van Volkswagen vrijdag ingestemd met de samenwerking, zo meldt het Duitse Handelsblatt. Volkswagen gaf nog geen commentaar; naar verwachting wordt volgende week meer bekend, wellicht tijdens de autoshow in Detroit. De samenwerking zou niet in de buurt komen van een fusie en vooralsnog relatief beperkt zijn. Oorspronkelijk zouden de gesprekken puur gericht zijn geweest op bedrijfswagens, maar inmiddels zou de samenwerking zich ook uitstrekken tot andere divisies.
“We build too many walls and not enough bridges” - Donald Trump
  Forum Admin zaterdag 12 januari 2019 @ 02:13:26 #152
34614 crew  jogy
Hersenflatulent
pi_184353051
Het is een reden waarom het de toekomst is en niet het heden. Door de aanzuigende werking van ontwikkelingen zullen de accu's beter worden, zonnecellen ook (gaat al redelijk snel volgens mij) en daarom is het goed dat er nu nog 'minderwaardige'producten op de markt komen (al vind ik de tesla toch best geil :@ ) want het heeft wel het echte startsein gegeven voor deze ontwikkelingen.

Ik ben fan.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
Vrijheid
Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"
  zaterdag 12 januari 2019 @ 02:22:59 #153
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_184353126
Eens met TS

Gewoon lekker v6 rijden O+

Wel in Australie uiteraard want benzine is hier per liter 1.10$ (¤0.66) O+
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_184353201
registreer om deze reclame te verbergen
pb18_etron_090.jpg

Doe mij deze maar.
670PK
0-100 2s
580km
pi_184353209
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 02:38 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]

Doe mij deze maar.
670PK
0-100 2s
580km
Au... di gaat wel hard...
“We build too many walls and not enough bridges” - Donald Trump
pi_184354599
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:50 schreef Tja..1986 het volgende:
Je hebt best wel wat punten maar:

[..]

Dat valt best mee. Binnen Nederland is gewoon alles te doen op een volle accu.

[..]

Volgens mij is dit allang niet meer zo.

[..]

Met snelladen is hij veel sneller vol (een uur ongeveer). Nog steeds enorm onpraktisch zeker. Maar de meeste mensen rijden hun accu niet in een dag leeg dus kunnen prima 's nachts laden.

[..]

Voor nu een terecht punt. Maar het is een eerste stap in een ontwikkeling. Natuurlijk moeten natuurlijke bronnen nog veel meer aangesproken worden voor het opwekken van elektriciteit. Maar wat we zeker weten is dat fossiele brandstoffen op raken en sowieso niet milieuvriendelijk te maken zijn.

[..]

Het idee is dat op termijn alle auto's elektrisch zijn. Ja, in de overgangsperiode kan dit tot wat tijdelijk gedoe leiden.

[..]

Nu nog niet heel veel mensen, daarom rijden er ook nog niet heel veel rond. Maar de eerste auto kon ook lang niet iedereen betalen.

[..]

Klopt. Nu gaan ze nog naar andere mensen (voorlopig nog gewoon in Nederland, op termijn naar het buitenland). Dat is beter voor het milieu dan nog prima werkende auto's te vernietigen. Maar op een gegeven moment worden er (voor Nederland) geen auto's op fossiele brandstof meer gemaakt, dus heb je dit 'probleem' niet meer.

[..]

Uhm.. Hoezo niet?

[..]

Nu nog niet nee. Uiteindelijk gaan andere landen ook over, want fossiele brandstof raakt op (en wordt eerst dus ook veel duurder ivm schaarste).

[..]

Op termijn is het beter voor de wereld (fossiele brandstoffen raken op). Het is dus goed dat een welvarend land als Nederland voorop de golf gaat zitten. Op die manier stimuleren we de ontwikkeling naar een steeds beter product waar nu zeker nog wat nadelen aan zitten.
Zolang Jan Modaal eerst maar even leeggemolken wordt is het allemaal best.
Ik ben HSG-Bomber niet.
  KLB - Allround beste/kutste user weer!18 zaterdag 12 januari 2019 @ 12:07:00 #157
112333 vogeltjesdans
black by popular demand
pi_184357137
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 09:26 schreef HSG het volgende:

[..]

Zolang Jan Modaal eerst maar even leeggemolken wordt is het allemaal best.
En dat is waar de hele kunstmatig verzonnen klimaathysterie voor bedoeld is. We verzinnen een probleem, geven de burger de schuld en melken hem uit.
Op maandag 24 maart 2014 schreef NietDoen
Jammer dat we een democratisch land leven, zou zo veel makkelijker te zijn om Vogeltjesdans gewoon alleenheerser te maken
Op vrijdag 9 februari 2018 schreef Oscar.
goed topic weer vogeltjesdans
pi_184357486
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 12:07 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

En dat is waar de hele kunstmatig verzonnen klimaathysterie voor bedoeld is. We verzinnen een probleem, geven de burger de schuld en melken hem uit.
Zelfs als dat zo zou zijn, de brandstofauto heeft z'n langste tijd gehad.
Zelfs China zet vol in op elektrische auto's, Tesla heeft daar (slim) ook net een contract voor een fabriek gesloten.

En China maakt zich echt niet zo druk om het Parijs akkoord ;)
“We build too many walls and not enough bridges” - Donald Trump
  KLB - Allround beste/kutste user weer!18 zaterdag 12 januari 2019 @ 12:56:27 #159
112333 vogeltjesdans
black by popular demand
pi_184357842
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 12:27 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zelfs als dat zo zou zijn, de brandstofauto heeft z'n langste tijd gehad.
Zelfs China zet vol in op elektrische auto's, Tesla heeft daar (slim) ook net een contract voor een fabriek gesloten.

En China maakt zich echt niet zo druk om het Parijs akkoord ;)
Dat is zo. Zie de warmtepomp onzin die ons ook door de strot geduwd wordt.
Op maandag 24 maart 2014 schreef NietDoen
Jammer dat we een democratisch land leven, zou zo veel makkelijker te zijn om Vogeltjesdans gewoon alleenheerser te maken
Op vrijdag 9 februari 2018 schreef Oscar.
goed topic weer vogeltjesdans
pi_184357928
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 12:56 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dat is zo. Zie de warmtepomp onzin die ons ook door de strot geduwd wordt.
Warmtepomp is op zich niet zo heel bijzonder, ik stook m'n huis er ook mee warm en het werkt prima. Het is net wat je gewend bent. Bespaar nu zo'n 40% op m'n energierekening.

De investering is een ander verhaal, niet zozeer voor de warmtepomp zelf maar om oude woningen aan te passen. Maar goed, ook daar hebben we nog ruim de tijd voor.
2030 wil men zo'n 2 miljoen huizen van het gas hebben, dat lijkt me een hele opgave maar het betekent ook dat er nog meer woningen nog wel even aan het gas zullen blijven hangen.
“We build too many walls and not enough bridges” - Donald Trump
pi_184357968
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 12:56 schreef vogeltjesdans het volgende:

Dat is zo. Zie de warmtepomp onzin die ons ook door de strot geduwd wordt.
Bodemwarmtepomp vs luchtwarmtepomp, maakt ook nogal uit.

Ook qua lawaai trouwens :7
pi_184358084
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 13:05 schreef Kornolio het volgende:

[..]

Bodemwarmtepomp vs luchtwarmtepomp, maakt ook nogal uit.

Ook qua lawaai trouwens :7
Bodemwarmtepomp is gemiddeld zo'n 10.000 Euro duurder, dat is wel een nadeel.

Lawaai is een subjectief iets.

Een verkeerd geplaatste warmtepomp geeft vooral trillingen van de compressor door en dat geeft overlast. Ik heb hier regelmatig "rondleidingen" langs m'n installatie van mensen uit m'n wijk en de reacties zijn toch vooral "oh, dat valt best mee".

Maar recht onder je slaapkamer is ook weer anders dan achter een bijkeuken.
“We build too many walls and not enough bridges” - Donald Trump
pi_184358573
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 13:11 schreef MaGNeT het volgende:
Bodemwarmtepomp is gemiddeld zo'n 10.000 Euro duurder, dat is wel een nadeel.
10K klinkt erg veel, volgens mij is het minder. Maar bovendien is dat appels met peren want een bodemwarmtepomp levert ook meer op.

quote:
Lawaai is een subjectief iets.
Aantal decibel binnens- en buitenshuis gemeten.

quote:
Een verkeerd geplaatste warmtepomp geeft vooral trillingen van de compressor door en dat geeft overlast. Ik heb hier regelmatig "rondleidingen" langs m'n installatie van mensen uit m'n wijk en de reacties zijn toch vooral "oh, dat valt best mee".

Maar recht onder je slaapkamer is ook weer anders dan achter een bijkeuken.
Dat klopt zeker ja, een juiste installatie scheelt al veel.
pi_184358897
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 13:41 schreef Kornolio het volgende:

[..]

10K klinkt erg veel, volgens mij is het minder. Maar bovendien is dat appels met peren want een bodemwarmtepomp levert ook meer op.

[..]
Grondboring zit rond zo'n 6000 Euro, extra kosten zijn zo'n 1500 Euro t.o.v. een normale warmtepomp, zoals buizen naar binnen brengen ondergronds, door fundering, etc. Dus idd, ¤7500 meerprijs ipv ¤10.000.

Het rendement van een lucht-warmtepomp is zo'n 450%
Dat van een grond (water/water) warmtepomp zit op zo'n 500 tot 550%
Dat houdt in dat je in het beste geval zo'n 400kWh per jaar bespaart, ofwel zo'n ¤100 per jaar.
Dat prijsverschil verdien je in 75 jaar terug... ofwel: nooit ;)

quote:
Aantal decibel binnens- en buitenshuis gemeten.

[..]

Direct geluid van een warmtepomp valt wel mee, daar kan je ze op uitzoeken tegenwoordig, zoals Panasonic en Mitsubishi die duidelijk vermelden wat de geluidsproductie is. Doorgegeven trillingen en reflecties van geluid zijn vooral de problemen.

quote:
Dat klopt zeker ja, een juiste installatie scheelt al veel.
Uiteraard.
“We build too many walls and not enough bridges” - Donald Trump
pi_184361353
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 13:02 schreef MaGNeT het volgende:
Bespaar nu zo'n 40% op m'n energierekening.
Dat valt dan toch best wel tegen eigenlijk?
pi_184361399
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:35 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Dat valt dan toch best wel tegen eigenlijk?
Zonder extra isolatiemaatregelen is dat heel netjes, puur op rendement van de warmtepomp.
“We build too many walls and not enough bridges” - Donald Trump
pi_184361484
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:38 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zonder extra isolatiemaatregelen is dat heel netjes, puur op rendement van de warmtepomp.
Oké klinkt goed dan. Het lijkt me ook wel ideaal om grotendeels onafhankelijk te zijn van de energieleveranciers.
pi_184376620

Link dump voor de mensen die de laadtijd te lang vinden
pi_184377679
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 13:21 schreef Tailless het volgende:

Link dump voor de mensen die de laadtijd te lang vinden
Ik moet ook wel lachten om mensen die 500km onvoldoende range vinden.

Het argument is dan "ik pauzeer maximaal 5 minuten, laden duurt te lang".
Lekker veilig ook, professionele chauffeurs rijden 4,5 uur en pauzeren dan verplicht 45 minuten maar een willekeurige automobilist op FOK! rijdt in 1 ruk door naar Zuid-Frankrijk en voor die 1 of 2x per jaar is langer pauzeren echt uit den boze :')
“We build too many walls and not enough bridges” - Donald Trump
  maandag 14 januari 2019 @ 09:36:54 #170
478434 De_Onnoembare
Perfecte PC burger
pi_184392964
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:26 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ze krijgen ruim de tijd, ruim 11 jaar.
Jammer dat het bereik wat de fabrikanten aangeven totaal niet klopt: https://www.rtlz.nl/life/(...)den-kilometer-zoveel
Genderneutrale, quinoa-etende, kinderloze, witte, sojadrinkende, herstelbetalingbetalende, bakfietsende, warmtepompgebruikende, zonnecelinstallerende, roken verbiedende, bbq-verbiedende, veganistische, poly-amoreuze, non-binaire slavendrijvernazaat.
  maandag 14 januari 2019 @ 09:43:56 #171
478434 De_Onnoembare
Perfecte PC burger
pi_184393029
En het heeft sowieso amper nut: https://www.dvhn.nl/groni(...)empen-24051882.html#
Genderneutrale, quinoa-etende, kinderloze, witte, sojadrinkende, herstelbetalingbetalende, bakfietsende, warmtepompgebruikende, zonnecelinstallerende, roken verbiedende, bbq-verbiedende, veganistische, poly-amoreuze, non-binaire slavendrijvernazaat.
pi_184393666
quote:
Selectief lezen is ook een kunst... Hij schrijft letterlijk dat:

• Het zeer moeilijk wordt om de winning van metalen voor accuproductie tot 2050 dusdanig op te schalen, om in 2050 genoeg electrische autos te produceren.
,,Om tegemoet te komen aan de grote vraag naar lithium voor accu’s in auto’s moet de productie van lithium gigantisch worden opgeschaald. Dat is een probleem. Tot 2050 lukt dat maar in beperkte mate.’’

• Het aantal autos wereldwijd sterk aan het groeien is.

• Daardoor er in 2050 niet genoeg nieuwe electrische autos beschikbaar zijn om voor iedereen die een auto wil kopen een electrische auto beschikbaar te hebben.
"Gevolg: het aantal elektrische auto’s dat in productie kan worden genomen is tot 2050 zeer beperkt. De promovendus schat het aantal op twintig procent van het huidige wagenpark in de wereld."

• Daarom het waarschijnlijk beter is om als tussenoplossing op hybrides in te zetten, omdat je daar maar 1/10 van de accucapaciteit per nieuwe auto nodig hebt.
"Willen we de CO2-uitstoot door auto’s verminderen dan pleit Miedema voor een ‘herwaarding’ van plug-in hybrides, die zijn uitgerust met een benzinemotor en een elektromotor. Van de hoeveelheid lithium in een batterij van elektrische auto’s kun je negen plug-in batterijen maken."

Er staat nergens, dat electrische autos niet beter zijn voor het milieu. Alleen dat we er nog niet genoeg kunnen produceren op het moment, om het groeiende aantal autos wereldwijd te compenseren.
Tenzij we zwaar investeren in de productie van accus, wat de prijs op zal drijven.
,,De doelstelling kan alleen gehaald worden als we de hoogste prijs voor de accu’s willen betalen.’’

Kort samengevat zegt Miedema dat we plug-in hybrides moeten rijden, of meer investeren in accuproductie.
pi_184393702
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 10:30 schreef knoopie het volgende:

[..]

Selectief lezen is ook een kunst... Hij schrijft letterlijk dat:

• Het zeer moeilijk wordt om de winning van metalen voor accuproductie tot 2050 dusdanig op te schalen, om in 2050 genoeg electrische autos te produceren.
,,Om tegemoet te komen aan de grote vraag naar lithium voor accu’s in auto’s moet de productie van lithium gigantisch worden opgeschaald. Dat is een probleem. Tot 2050 lukt dat maar in beperkte mate.’’

• Het aantal autos wereldwijd sterk aan het groeien is.

• Daardoor er in 2050 niet genoeg nieuwe electrische autos beschikbaar zijn om voor iedereen die een auto wil kopen een electrische auto beschikbaar te hebben.
"Gevolg: het aantal elektrische auto’s dat in productie kan worden genomen is tot 2050 zeer beperkt. De promovendus schat het aantal op twintig procent van het huidige wagenpark in de wereld."

• Daarom het waarschijnlijk beter is om als tussenoplossing op hybrides in te zetten, omdat je daar maar 1/10 van de accucapaciteit per nieuwe auto nodig hebt.
"Willen we de CO2-uitstoot door auto’s verminderen dan pleit Miedema voor een ‘herwaarding’ van plug-in hybrides, die zijn uitgerust met een benzinemotor en een elektromotor. Van de hoeveelheid lithium in een batterij van elektrische auto’s kun je negen plug-in batterijen maken."

Er staat nergens, dat electrische autos niet beter zijn voor het milieu. Alleen dat we er nog niet genoeg kunnen produceren op het moment, om het groeiende aantal autos wereldwijd te compenseren.
Tenzij we zwaar investeren in de productie van accus, wat de prijs op zal drijven.
,,De doelstelling kan alleen gehaald worden als we de hoogste prijs voor de accu’s willen betalen.’’

Kort samengevat zegt Miedema dat we plug-in hybrides moeten rijden, of meer investeren in accuproductie.
Correct.
Maar De_Onnoembare en AchJa (in ander topic) hadden zo'n haast om dit te posten dat ze het zelf niet gelezen of begrepen hebben ;)
“We build too many walls and not enough bridges” - Donald Trump
  maandag 14 januari 2019 @ 10:36:58 #174
478434 De_Onnoembare
Perfecte PC burger
pi_184393755
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 10:32 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Correct.
Maar De_Onnoembare en AchJa (in ander topic) hadden zo'n haast om dit te posten dat ze het zelf niet gelezen of begrepen hebben ;)
Jij bent een klimaatgekkie, een echte gelovige, jouw reacties hoeven we dan ook niet echt serieus te nemen.
Genderneutrale, quinoa-etende, kinderloze, witte, sojadrinkende, herstelbetalingbetalende, bakfietsende, warmtepompgebruikende, zonnecelinstallerende, roken verbiedende, bbq-verbiedende, veganistische, poly-amoreuze, non-binaire slavendrijvernazaat.
  maandag 14 januari 2019 @ 10:37:43 #175
478434 De_Onnoembare
Perfecte PC burger
pi_184393771
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 10:30 schreef knoopie het volgende:

[..]

Selectief lezen is ook een kunst... Hij schrijft letterlijk dat:

• Het zeer moeilijk wordt om de winning van metalen voor accuproductie tot 2050 dusdanig op te schalen, om in 2050 genoeg electrische autos te produceren.
,,Om tegemoet te komen aan de grote vraag naar lithium voor accu’s in auto’s moet de productie van lithium gigantisch worden opgeschaald. Dat is een probleem. Tot 2050 lukt dat maar in beperkte mate.’’

• Het aantal autos wereldwijd sterk aan het groeien is.

• Daardoor er in 2050 niet genoeg nieuwe electrische autos beschikbaar zijn om voor iedereen die een auto wil kopen een electrische auto beschikbaar te hebben.
"Gevolg: het aantal elektrische auto’s dat in productie kan worden genomen is tot 2050 zeer beperkt. De promovendus schat het aantal op twintig procent van het huidige wagenpark in de wereld."

• Daarom het waarschijnlijk beter is om als tussenoplossing op hybrides in te zetten, omdat je daar maar 1/10 van de accucapaciteit per nieuwe auto nodig hebt.
"Willen we de CO2-uitstoot door auto’s verminderen dan pleit Miedema voor een ‘herwaarding’ van plug-in hybrides, die zijn uitgerust met een benzinemotor en een elektromotor. Van de hoeveelheid lithium in een batterij van elektrische auto’s kun je negen plug-in batterijen maken."

Er staat nergens, dat electrische autos niet beter zijn voor het milieu. Alleen dat we er nog niet genoeg kunnen produceren op het moment, om het groeiende aantal autos wereldwijd te compenseren.
Tenzij we zwaar investeren in de productie van accus, wat de prijs op zal drijven.
,,De doelstelling kan alleen gehaald worden als we de hoogste prijs voor de accu’s willen betalen.’’

Kort samengevat zegt Miedema dat we plug-in hybrides moeten rijden, of meer investeren in accuproductie.
De praktijk:
quote:
Promovendus Miedema: 'Elektrische auto’s gaan broeikaseffect niet dempen'
Dat is het hele probleem van de klimaatgekkies. Ze hebben geen flauw idee van de daadwerkelijke praktijk en leven in een theoretische illusie.
Genderneutrale, quinoa-etende, kinderloze, witte, sojadrinkende, herstelbetalingbetalende, bakfietsende, warmtepompgebruikende, zonnecelinstallerende, roken verbiedende, bbq-verbiedende, veganistische, poly-amoreuze, non-binaire slavendrijvernazaat.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')