abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 8 januari 2019 @ 20:47:25 #201
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_184286767
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Het was voor het eerst dat ik dat hoorde. Hoop voor je dat het jou niet overkomt.

Puur egoïstisch gedacht, doe je het puur voor jezelf. Dat na zo'n operatie iemand niet meer in je leven past is dat zo, maar niet minder zuur voor die ander. Anderzijds kan zo'n iemand ook je partner zijn, dat is dan wel een stuk zwaarder....
Het is wel bekend, ben er ook over voorgelicht. Gastric divorce noemen ze het.

Komt door meerdere dingen:
- Mensen die ineens het gevoel hebben meer “zichzelf” te kunnen zijn of gewoon niet meer in de rol passen die ze als dik persoon aannamen in de wereld.
- Mensen die aan de drank raken (zijn er best veel), omdat food hun drug of choice niet meer kan zijn.
- Mensen die hun demping (eten) missen en daar depressiever of chagerijnig of bijvoorbeeld enorm risicozoekend door worden.
- Mensen die in een relatie zitten waarin ze “gesetteld” hebben omdat ze niet dachten meer of beter te kunnen krijgen, en door afvallen ineens meer zelfvertrouwen krijgen en hun oude partner niet meer willen/of ineens om zich heen gaan kijken.

Ik zie voor mezelf niet zoveel raakvlakken met al deze oorzaken eigenlijk...
Kwak
pi_184286844
Dat is positief kwak. :)
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 20:53:11 #203
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_184286917
Dat is gunstig!
Puntje 1 is ongeveer wat die vriendin van me vertelde idd.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_184286948
Molo!! Weet je nog mijn hele coole schutting?
Kopen?
Sterkheidsbaas van alles.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 8 januari 2019 @ 20:58:56 #205
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184287081
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:47 schreef kwakz0r het volgende:
. Gastric divorce noemen ze het.


:'). Goddamn verzonnen afwijkingen/benamingen altijd. :').
pi_184287133
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:58 schreef Kreator het volgende:

[..]

:'). Goddamn verzonnen afwijkingen/benamingen altijd. :').
schutting kopen?
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 21:02:24 #207
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_184287194
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:00 schreef Lonaa het volgende:

[..]

schutting kopen?
Nog niet omgewaaid?
  dinsdag 8 januari 2019 @ 21:03:32 #208
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_184287238
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:58 schreef Kreator het volgende:

[..]

:'). Goddamn verzonnen afwijkingen/benamingen altijd. :').
:*
Kwak
pi_184287266
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:02 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Nog niet omgewaaid?
nee man. Is nieuwe dure schutting. Met van die pvc stroken.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184287332
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:31 schreef derLudolf het volgende:
Wat ik me van de vorige keer Arnhem herrinerde is dat ik best veel kwijt was aan parkeren namelijk :')
tussen 18.00-06.00 is het vaak 0.50-1.00 per uur. Wat ik vaker aangeef is, zet de auto bij mijn flat en neem de bus (5 min) naar de stad waar je een heel scala aan restaurants hebt.
Wat drinken kan ook bij Trix (is ook een restaurant, met ruim parkeerruimte).
Oosterbeek en Velp hebben ook "leuke" parkeertarieven.
We have far more in common than that which devides us..
pi_184287435
Het tocht hier als een malle. Gordijnen dicht en verwarming vol open, en het is koud :(
Wel jammer, want anders was het wel knus geweest. Regen tegen de ramen, muziekje op, niets hoeven de hele avond.
Mijn gordijnen gaan gewoon heen en weer, zo hard tocht het :')
pi_184287598
Oh man, ik wil nieuwe dingen doen ons nieuwe huis maar voorlopig kan ik alleen hier wat opruimen.

En dingen verkopen. Zoals de schutting. Iemand schutting kopen?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184287636
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:15 schreef Lonaa het volgende:
Oh man, ik wil nieuwe dingen doen ons nieuwe huis maar voorlopig kan ik alleen hier wat opruimen.

En dingen verkopen. Zoals de schutting. Iemand schutting kopen?
Nog 1 week! Dan mag je los. Pinterest is een leuke afleiding
We have far more in common than that which devides us..
pi_184287660
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nog 1 week! Dan mag je los. Pinterest is een leuke afleiding
er wordt druk gekeken ja. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184287719
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:17 schreef Lonaa het volgende:

[..]

er wordt druk gekeken ja. :7
ik kom er ook steeds op terug. Als het goed is komt morgen de gewonnen naaimachine dus kijk ik regelmatig naar filmpjes van computergestuurde machines. Normaal krijg je een workshop bij aankoop van zo'n machine maar dat verwacht ik nu niet.
We have far more in common than that which devides us..
  Official ESF Kreviewer dinsdag 8 januari 2019 @ 21:21:35 #216
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184287789
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:00 schreef Lonaa het volgende:

[..]

schutting kopen?
Ruilen tegen een 15 jaar oud aquarium? Krijg je er gratis een hakfwerkende tuinligstoel bij.
pi_184287804
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:21 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ruilen tegen een 15 jaar oud aquarium? Krijg je er gratis een hakfwerkende tuinligstoel bij.
no thanks.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184287853
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

tussen 18.00-06.00 is het vaak 0.50-1.00 per uur. Wat ik vaker aangeef is, zet de auto bij mijn flat en neem de bus (5 min) naar de stad waar je een heel scala aan restaurants hebt.
Wat drinken kan ook bij Trix (is ook een restaurant, met ruim parkeerruimte).
Oosterbeek en Velp hebben ook "leuke" parkeertarieven.
0.50-1.00 per uur is toch al een heel leuk tarief? Bij mij voor de deur vroegah was het 4,13. Tot 23u..
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Official ESF Kreviewer dinsdag 8 januari 2019 @ 21:25:11 #219
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184287910
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nog 1 week! Dan mag je los. Pinterest is een leuke afleiding
Ik begrijp niks van pinterest. Wat is het. Ik kom het wel eens tegen op Google maar dan moet je inloggen.
pi_184287968
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:25 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik begrijp niks van pinterest. Wat is het. Ik kom het wel eens tegen op Google maar dan moet je inloggen.
het is een iets slimmere Google afbeeldingen
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 21:27:00 #221
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_184287971
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

tussen 18.00-06.00 is het vaak 0.50-1.00 per uur. Wat ik vaker aangeef is, zet de auto bij mijn flat en neem de bus (5 min) naar de stad waar je een heel scala aan restaurants hebt.
Wat drinken kan ook bij Trix (is ook een restaurant, met ruim parkeerruimte).
Oosterbeek en Velp hebben ook "leuke" parkeertarieven.
Zal de suggestie in de groep gooien. Word overdag, dan is 't wat duurder :Y

Via via twee personen uit Arnhem die in februari mee gaan op uitwisseling, willen even wat info geven en kennis laten maken met de rest van de groep.

Als wij een keer hun kant op zijn geweest, kunnen we het ook 'afdwingen' om ze onze kant op te laten gaan als we weg gaan :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_184288027
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:15 schreef Lonaa het volgende:
Oh man, ik wil nieuwe dingen doen ons nieuwe huis maar voorlopig kan ik alleen hier wat opruimen.

En dingen verkopen. Zoals de schutting. Iemand schutting kopen?
Wat is / wordt jullie stijl. :7
Maak je een topic in K&W met pics om advies te vragen?
Trouwens, ik was zo bijdehand 😳 om de nieuwe straat te zien in streetview: ziet er verzorgd uit.
Heb je behalve badkamer ook een play boven?

Géen schutting nodig.

Goed Kwak! dat je ermee aan de slag bent gegaan.
Je overweging en motivatie zijn duidelijk en positief. N.B. Zover van belang wat ik ervan vind. :*
pi_184288053
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]

0.50-1.00 per uur is toch al een heel leuk tarief? Bij mij voor de deur vroegah was het 4,13. Tot 23u..
Ja prima tarief, maar Ludolf wil in de middag, en dit is van 18.00-06.00. Ik heb begrepen dat een groot deel van Arnhem ook betaald parkeren is. Bij mij nog niet, door de week zetten vaak mensen hun auto op de parkeerplaats hier, 1 minuut lopen naar een bushalte waar iedere 5 min. een bus richting station gaat is best handig.
We have far more in common than that which devides us..
pi_184288100
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:28 schreef AnneX het volgende:

[..]

Wat is / wordt jullie stijl. :7
Maak je een topic in K&W met pics om advies te vragen?
Trouwens, ik was zo bijdehand 😳 om de nieuwe straat te zien in streetview: ziet er verzorgd uit.
Heb je behalve badkamer ook een play boven?

Géen schutting nodig.

Goed Kwak! dat je ermee aan de slag bent gegaan.
Je overweging en motivatie zijn duidelijk en positief. N.B. Zover van belang wat ik ervan vind. :*
ik kan me dat niet meer herinneren, toilet boven of niet. :')

Mooie huisjes he?

Ik overweeg een k en w topic.
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 21:31:33 #225
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_184288117
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:31 schreef Lonaa het volgende:
Ik overweeg een k en w topic.
gewoon doen :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_184288124
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:26 schreef Lonaa het volgende:

[..]

het is een iets slimmere Google afbeeldingen
En volgens mij kan je ook gewoon kijken zonder in te loggen. Maar als je iets voor later wilt opslaan kan je inloggen via je google account.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 8 januari 2019 @ 21:41:51 #227
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184288456
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

En volgens mij kan je ook gewoon kijken zonder in te loggen. Maar als je iets voor later wilt opslaan kan je inloggen via je google account.
google account? Ik heb een los pinterest account, zonder google. Ga dat niet zitten koppelen allemaal
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 8 januari 2019 @ 21:42:47 #228
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184288488
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:54 schreef Lonaa het volgende:
Molo!! Weet je nog mijn hele coole schutting?
Kopen?
Ja, maar Koos vond m graflelijk helaasch _O-

Tevens inmiddels nieuwe buren, gaan we over tijdje samen schutting mee zetten :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_184288532
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:41 schreef Molo het volgende:

[..]

google account? Ik heb een los pinterest account, zonder google. Ga dat niet zitten koppelen allemaal
Als ik bij google ingelogd ben, en ik open pinterest ben ik meteen ingelogd. Ik heb het echt niet zelf gekoppeld, gaat vanzelf.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 8 januari 2019 @ 21:47:11 #230
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184288613
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:44 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Als ik bij google ingelogd ben, en ik open pinterest ben ik meteen ingelogd. Ik heb het echt niet zelf gekoppeld, gaat vanzelf.
is dat niet gewoon zo'n automatische password vuller?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 8 januari 2019 @ 21:47:12 #231
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_184288615
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:44 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Als ik bij google ingelogd ben, en ik open pinterest ben ik meteen ingelogd. Ik heb het echt niet zelf gekoppeld, gaat vanzelf.
Je zal het toch echt zelf gekoppeld hebben. Anders krijg je gewoon een inlog scherm.
pi_184288665
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:47 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Je zal het toch echt zelf gekoppeld hebben. Anders krijg je gewoon een inlog scherm.
Niet bewust in ieder geval.
We have far more in common than that which devides us..
pi_184288809
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:31 schreef Lonaa het volgende:

[..]

ik kan me dat niet meer herinneren, toilet boven of niet. :')

Mooie huisjes he?

Ik overweeg een k en w topic.
Zie je dat niet vermeld staan bij de specs op de site van wbv? waar jullie hebben gereageerd.
pi_184289241
Pinterest O+ heerlijk medium O-)
pi_184289489
Ja, K&W topic Lona! Leuk! *O*

(Nog even over hontje: Als de gemeente nog moeilijk doet, dan is een euthanasieverklaring van de dierenarts normaliter voldoende. Wel een tikkie vreemd dat 'ie niet gelijk meegegeven is of met de factuur is meegestuurd. :* )

Vriendin/kennis van me heeft ook een maagoperatie gehad Kwak, ook heel bewust gekozen voor een ziekenhuis met zo'n begeleidingstraject. Is inmiddels weer een jaartje (of al 2...ik weet het niet eens meer) geleden. Heel mooi resultaat en ze voelt zich er erg goed bij :Y .
  dinsdag 8 januari 2019 @ 23:09:40 #236
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_184290629
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 22:22 schreef Candaasje het volgende:

Hoe ging je examen?
Spoilers!
pi_184290806
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hoe ging je examen?
Ik denk wel goed :Y Dankje!

Vanmorgen streste ik de tent uit natuurlijk :P, maar het examen zelf leek mee te vallen.
Nu waren er wel een paar vragen die ik moest gokken (maar laat ik zeggen van de 60 waren dat er 10, waarvan de helft meer een beetje een twijfelgeval was dan lukraak een gok) en de 2 open vragen is even afwachten, hoe dat precies beoordeeld wordt. Het ging in elk geval over de vraag of een koe kan boeren (en waarom dan precies, anatomische verklaring), en over een geval waarin een boer je belt omdat er een rode tumor uit de vulva van zijn merrie kwam (diagnose + anatomische verklaring).

(En als ik de voorbeeldvragen mag geloven, ging het dan ook om de ligging, ten opzichte van omliggende structuren. Dus ik heb een compleet epistel geschreven :') Moest nog om een nieuw blaadje vragen omdat ik er een rommeltje van gemaakt had, en dat levert doorgaans geen blije docenten op..)

Nu weet ik wel dat we alles leren om dierenarts te worden en niet zozeer enkel voor de examens, maar ik was bijna teleurgesteld dat er van aaaaaaaaaaaaaaaaaaallle leerstof maar echt een piepklein stukje werd gevraagd :D . Niks FUSkaters, castraties, overiahysterectomieën, levers met ligamenten, lymfeknoopsystemen en ingewikkelde verlopen van darmstukken wisselend per diersoort... (om een kleine greep te noemen.)

Maar ok, beter zo dan dat je gelijk huilend de zaal uitrent natuurlijk. En ik hou nog wel even een slag om de arm natuurlijk. Straks vindt de prof mijn uitwerking van de vraagstukken waardeloos :P
(donderdag dan nog practicum anatomie examen, dat wordt ook wel een uitdaging denk ik.)
  dinsdag 8 januari 2019 @ 23:22:37 #238
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_184290938
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:17 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik denk wel goed :Y Dankje!

Vanmorgen streste ik de tent uit natuurlijk :P, maar het examen zelf leek mee te vallen.
Nu waren er wel een paar vragen die ik moest gokken (maar laat ik zeggen van de 60 waren dat er 10, waarvan de helft meer een beetje een twijfelgeval was dan lukraak een gok) en de 2 open vragen is even afwachten, hoe dat precies beoordeeld wordt. Het ging in elk geval over de vraag of een koe kan boeren (en waarom dan precies, anatomische verklaring), en over een geval waarin een boer je belt omdat er een rode tumor uit de vulva van zijn merrie kwam (diagnose + anatomische verklaring).

(En als ik de voorbeeldvragen mag geloven, ging het dan ook om de ligging, ten opzichte van omliggende structuren. Dus ik heb een compleet epistel geschreven :') Moest nog om een nieuw blaadje vragen omdat ik er een rommeltje van gemaakt had, en dat levert doorgaans geen blije docenten op..)

Nu weet ik wel dat we alles leren om dierenarts te worden en niet zozeer enkel voor de examens, maar ik was bijna teleurgesteld dat er van aaaaaaaaaaaaaaaaaaallle leerstof maar echt een piepklein stukje werd gevraagd :D . Niks FUSkaters, castraties, overiahysterectomieën, levers met ligamenten, lymfeknoopsystemen en ingewikkelde verlopen van darmstukken wisselend per diersoort... (om een kleine greep te noemen.)

Maar ok, beter zo dan dat je gelijk huilend de zaal uitrent natuurlijk. En ik hou nog wel even een slag om de arm natuurlijk. Straks vindt de prof mijn uitwerking van de vraagstukken waardeloos :P
(donderdag dan nog practicum anatomie examen, dat wordt ook wel een uitdaging denk ik.)
Dat klinkt wel positief. Een en ander is ook afhankelijk van hun rekenmodel neem ik aan. Als wij eens een keer bij hoge uitzondering meerkeuzevragen kregen, verloor je meestal een punt of een halve punt per fout. Dan had je met 10/60 fouten dus al een onvoldoende.

Kunnen katten boeren? Ik zou zweren dat Piep het laatste jaar af en toe een burpje doet.
Spoilers!
pi_184291020
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat klinkt wel positief. Een en ander is ook afhankelijk van hun rekenmodel neem ik aan. Als wij eens een keer bij hoge uitzondering meerkeuzevragen kregen, verloor je meestal een punt of een halve punt per fout. Dan had je met 10/60 fouten dus al een onvoldoende.

Kunnen katten boeren? Ik zou zwaren dat Piep het laatste jaar af en toe een burpje doet.
Ja rekenmodel zit hier wat anders, omdat het 2 vakken bij elkaar gebracht zijn in 1 examen.
50 vragen van dierkunde, 10 vragen voor anatomie (multiple choice) en dan 2 open vragen voor anatomie. Plus dan nog het practicum.

20 punten is hier het maximum, 10 punten is een voldoende. Dierkunde telt voor 6/20 mee, anatomie theorie 10/20 en practicum 4/20 .
Ik weet niet precies hoe het zit, maar je moet in elk geval voor dierkunde 25 vragen goed hebben en voor anatomie 5 (van die multiple choice), willen ze überhaupt je open vragen en practicum na gaan kijken.

Giscorrectie is alleen bij dierkunde, en dat is 1/3 per fout. Statistisch gezien was het beter om niks in te vullen als je echt geen flauw benul had, maar wel te gokken als je tussen 2 antwoorden twijfelde. Ik had vaak dat laatste, of was soms niet helemaal zeker van 1 antwoord. Maar goed, we gaan het beleven ;)
pi_184291051
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat klinkt wel positief. Een en ander is ook afhankelijk van hun rekenmodel neem ik aan. Als wij eens een keer bij hoge uitzondering meerkeuzevragen kregen, verloor je meestal een punt of een halve punt per fout. Dan had je met 10/60 fouten dus al een onvoldoende.

Kunnen katten boeren? Ik zou zweren dat Piep het laatste jaar af en toe een burpje doet.
In principe wel ja, ze kunnen ook braken :Y . Paarden en konijnen kunnen het niet, hun sfincter van maag naar slokdarm is te sterk. Koeien kunnen het heel goed, dat heet zelfs de 'ructus'.
Maar bij katten zal er wel wat minder gasvorming zijn aangezien ze niet echt veel plantaardig materiaal eten wat gaat gisten in maag of darmen :)
  dinsdag 8 januari 2019 @ 23:40:16 #241
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_184291293
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:28 schreef Candaasje het volgende:

[..]

In principe wel ja, ze kunnen ook braken :Y . Paarden en konijnen kunnen het niet, hun sfincter van maag naar slokdarm is te sterk. Koeien kunnen het heel goed, dat heet zelfs de 'ructus'.
Maar bij katten zal er wel wat minder gasvorming zijn aangezien ze niet echt veel plantaardig materiaal eten wat gaat gisten in maag of darmen :)
Ah, helder. Het is zo heel af en toe dat ik een zacht klein geluidje denk te horen bij Piep. Geen idee of het een boer is hoor.
Is het altijd specifiek plantaardig materiaal dat tot boeren leidt? Ik gist me een ongeluk, misschien moet ik minder groente eten :+
Spoilers!
pi_184291516
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ah, helder. Het is zo heel af en toe dat ik een zacht klein geluidje denk te horen bij Piep. Geen idee of het een boer is hoor.
Is het altijd specifiek plantaardig materiaal dat tot boeren leidt? Ik gist me een ongeluk, misschien moet ik minder groente eten :+
Niet alleen, maar het veroorzaakt wel veel gasvorming. Nu zal het er wel een beetje van afhangen waar het gaat verteren. Bij een koe is dat in de pens, dus die krijgt veel gasvorming in de maag. Bij paarden, en omnivoren (en carnivoren) zal het wat meer in de darmen zijn. Dus als je wat last hebt van flatulentie.... :P

(Dat is trouwens wel een veelvoorkomend 'probleem' bij mensen die plantaardig gaan eten. De eerste pak hem beet 3 maanden, gas je je een eind in het rond. :') _O- )
  dinsdag 8 januari 2019 @ 23:59:04 #243
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_184291686
Wat grappig :D Zouden Inuit dan weinig gasvorming hebben? Die eten nauwelijks plantaardig.
Spoilers!
pi_184291720
Leerzaam Candaasje. 👍
pi_184291804
Goed onderwerp hè _O-

Afijn, morgen leren over paardjes en schaapjes en koetjes en varkentjes en hondjes, katjes en konijntjes. Hoe je ze beoordeelt op gezondheid en ook hoe je uit elkaar houdt qua ras enzo...dat valt nog vies tegen :') .

Ik heb best leuke vakken hoor :Y (Ook best niet leuke :+ Maar dat hou je altijd.) Maar die examens...dat had niet gehoeven ;)

Ik heb weer wat verder teruggelezen.

Mini, wanneer komen de suikerhommeltjes? O+

Annex: is het nu maagremmers en verder zelf maar uitzoeken, of kunnen ze nog verder iets voor je betekenen?
  woensdag 9 januari 2019 @ 00:12:26 #246
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184291869
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:17 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik denk wel goed :Y Dankje!

Vanmorgen streste ik de tent uit natuurlijk :P, maar het examen zelf leek mee te vallen.
Nu waren er wel een paar vragen die ik moest gokken (maar laat ik zeggen van de 60 waren dat er 10, waarvan de helft meer een beetje een twijfelgeval was dan lukraak een gok) en de 2 open vragen is even afwachten, hoe dat precies beoordeeld wordt. Het ging in elk geval over de vraag of een koe kan boeren (en waarom dan precies, anatomische verklaring), en over een geval waarin een boer je belt omdat er een rode tumor uit de vulva van zijn merrie kwam (diagnose + anatomische verklaring).

(En als ik de voorbeeldvragen mag geloven, ging het dan ook om de ligging, ten opzichte van omliggende structuren. Dus ik heb een compleet epistel geschreven :') Moest nog om een nieuw blaadje vragen omdat ik er een rommeltje van gemaakt had, en dat levert doorgaans geen blije docenten op..)

Nu weet ik wel dat we alles leren om dierenarts te worden en niet zozeer enkel voor de examens, maar ik was bijna teleurgesteld dat er van aaaaaaaaaaaaaaaaaaallle leerstof maar echt een piepklein stukje werd gevraagd :D . Niks FUSkaters, castraties, overiahysterectomieën, levers met ligamenten, lymfeknoopsystemen en ingewikkelde verlopen van darmstukken wisselend per diersoort... (om een kleine greep te noemen.)

Maar ok, beter zo dan dat je gelijk huilend de zaal uitrent natuurlijk. En ik hou nog wel even een slag om de arm natuurlijk. Straks vindt de prof mijn uitwerking van de vraagstukken waardeloos :P
(donderdag dan nog practicum anatomie examen, dat wordt ook wel een uitdaging denk ik.)
Ja, en baarmoederverzakking.
* Dr Pol kijken is genoeg * :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184291898
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 00:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, en baarmoederverzakking.
*Dr Pol kijken is genoeg* :D
Haha, nou bijna.

In dit geval ging het om een urineblaasprolaps, vermoed ik. Uteriprolaps had gekund, maar dan had er waarschijnlijk in de vraag gestaan dat het om een barende merrie ging. Dit onderscheid herkende ik vooral omdat we deze casus in de les besproken hadden
(Een merrie heeft een korte en wijde urethra en urethra opening, en bij aanhoudende buikpers zoals bij buikpijn (koliek) kan dan de urineblaas naar buiten komen zetten. Vet handig bedacht, die evolutie :P ).
pi_184291909
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 00:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, en baarmoederverzakking.
*Dr Pol kijken is genoeg* :D
Oh, nou snap ik je opmerking in de quote. 8-)

Ja, inderdaad met mzr / maatzuurremmers naar bevinden.
Zaken worden matig uitgelegd.
Deze maand slik ik die dingen door, wil niet op tafel liggen oprispen terwijl men aan een oog peutert.
  woensdag 9 januari 2019 @ 00:24:54 #249
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184291996
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 00:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Haha, nou bijna.

In dit geval ging het om een urineblaasprolaps, vermoed ik. Uteriprolaps had gekund, maar dan had er waarschijnlijk in de vraag gestaan dat het om een barende merrie ging. Dit onderscheid herkende ik vooral omdat we deze casus in de les besproken hadden
(Een merrie heeft een korte en wijde urethra en urethra opening, en bij aanhoudende buikpers zoals bij buikpijn (koliek) kan dan de urineblaas naar buiten komen zetten. Vet handig bedacht, die evolutie :P ).
Ah, ok :D
En dacht eerst nee bij het boeren (want verplaatsende magen die ad buikwand gehecht moeten worden in die serie, en van die ontluchtingsdingen die in magen gedraaid worden), maar herinnerdeme later dat er ook gevallen waren dat dr Pol opmerkingen maakte over de stank als een koe wel gas via de slokdarm kwijtraakte na een behandeling (welke weet ik ff niet, val bijna om vd slaap).

Waait hier nog flink overigens (windvlagen af en toe).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 9 januari 2019 @ 00:25:50 #250
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184292008
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 00:16 schreef AnneX het volgende:

[..]

Oh, nou snap ik je opmerking in de quote. 8-)

Ja, inderdaad met mzr / maatzuurremmers naar bevinden.
Zaken worden matig uitgelegd.
Deze maand slik ik die dingen door, wil niet op tafel liggen oprispen terwijl men aan een oog peutert.
:?

Nu ben ik jou ff kwijt :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')