abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 15 januari 2019 @ 21:41:25 #151
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184424125
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:22 schreef HollyMcClane het volgende:
Ik denk dat ik me hier langzaam eens kom melden. Nu 13w3d zwanger van ons eerste kindje en langzaam begint het idee wat te landen.

Al jaren lurk ik in OUD (ongeveer vanaf dat SQ in verwachting was van haar dochter) en hoewel ik al heel veel tips heb gelezen en opgeschreven (:-)) ben ik op zoek naar een paar fijne boeken om te lezen tijdens de zwangerschap ter voorbereiding op de eerste maanden/het eerste jaar naar de geboorte.

'Baby in een droomritme' heb ik al gekregen. Ik hoorde wat over de boeken van Beatrijs Smulders (maar het wordt 100% een ziekenhuisbevalling, want niet woonachtig in Nederland en in dit land is mijn zeer onervaren wb thuisbevallingen, daarnaast wonen we op bijna 45autominuten van het dichtstbijzijnde ziekenhuis en dat vind ik geen prettige gedachte) en begreep dat haar boeken heel erg gericht zijn op een thuisbevalling.

Hebben jullie wellicht nog goede tips?
Mooie tijd was dat, Mauwtje <3
Maarre GEFELICITEEEEEERD!
Ik heb geen tips voor boeken,sorry. Anderen kunnen je daar vast in voorzien :)

Ik heb vandaag even veel energie. Heb zo veel kunnen doen! Was echt heerlijk. Zal het morgen wel weer moeten ontgelden ;)
Zonder hoop geen leven.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 22:41:26 #152
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184425472
Joe! Man voelde vandaag echt 100% zeker de baby bewegen. Kon ook echt niet missen zeg. Wat een verbouwingen al.. en dat met 22 weken. Ai ai ai.. dat wordt nog wat.
Ondanks al Mn zorgen zie ik wel dat ik nu eindelijk wat meer pregnancy glow krijg. Mooiere huid, mooier haar, Mn band met de baby wordt intenser. Begin er nu ook eindelijk tegen te praten. Ik heb zo’n zin in dit leven dat in me groeit. <3
Zonder hoop geen leven.
pi_184425591
Wat klink je verliefd Sisu O+ Heerlijk! En tof dat je man de baby ook heeft gevoeld! :D


Ondertussen is mijn sloopkogel zo druk aan het bewegen en rollen dat ik letterlijk lig te kreunen van de pijn :') het gaat ook maar door de hele dag _O-
pi_184430848
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:22 schreef HollyMcClane het volgende:
Ik denk dat ik me hier langzaam eens kom melden. Nu 13w3d zwanger van ons eerste kindje en langzaam begint het idee wat te landen.

Al jaren lurk ik in OUD (ongeveer vanaf dat SQ in verwachting was van haar dochter) en hoewel ik al heel veel tips heb gelezen en opgeschreven (:-)) ben ik op zoek naar een paar fijne boeken om te lezen tijdens de zwangerschap ter voorbereiding op de eerste maanden/het eerste jaar naar de geboorte.

'Baby in een droomritme' heb ik al gekregen. Ik hoorde wat over de boeken van Beatrijs Smulders (maar het wordt 100% een ziekenhuisbevalling, want niet woonachtig in Nederland en in dit land is mijn zeer onervaren wb thuisbevallingen, daarnaast wonen we op bijna 45autominuten van het dichtstbijzijnde ziekenhuis en dat vind ik geen prettige gedachte) en begreep dat haar boeken heel erg gericht zijn op een thuisbevalling.

Hebben jullie wellicht nog goede tips?
Boeken over de kraamtijd (die ik zelf nog niet heb gelezen, maar hoog op mijn lijstje staan) waar ik goede dingen over heb gehoord zijn deze:
https://www.bol.com/nl/f/first-forty-days/9200000056503277/
https://www.bol.com/nl/p/(...)1_6_7.8.ProductImage

Beatrijs Smulders heeft 2 (bekende) boeken 'veilig zwanger' en 'veilig bevallen'. Ik heb ze laatst beide gelezen (wel wat oudere drukken uit 2003 oid) en ik vond vooral 'veilig bevallen' nog wel iets toevoegen (voor mezelf). Er staan ook wel wat dwingende of autoriserende dingen in, maar ik ben me er erg van bewust dat je altijd en overal zelf de keuze hebt en maakt en dat je als zwangere en barende vrouw ook gewoon rechten hebt en de universele rechten vd mens ook gewoon nog steeds geldend zijn. ;) Dus daar kon ik wel doorheen lezen. Het geeft wel meer info dan enkel thuisbevallingen, het gaat ook over wat er gebeurd in je lichaam bijv. Al denk ik dat het boek hieronder daar misschien nog wel meer info over geeft.

Ik ben nu zelf bezig in Ina May's guide to childbirth: https://www.bol.com/nl/p/(...)Bkw.1.2.ProductImage
Ik ben nu aan het einde van het eerste gedeelte (de bevallingsverhalen) en ben heel benieuwd naar het tweede deel (waar vooral de kennis, tips en tricks en wat er gebeurt met je lichaam gaan komen). Wel echt een aanrader, geschreven door Ina May Gaskin uit Amerika die daar al tientallen jaren natuurlijke bevallingen begeleid op The Farm. Ook veel gelezen door beroepsprofessionals uit verschillende landen, die meer willen weten over natuurlijke geboortes waarbij de natuurlijke oxytocine aanmaak wordt gestimuleerd en waarbij er terughoudendheid is in interventies. Ik ben benieuwd hoe diep het ingaat op de fases van de bevalling en je lichaam tijdens de bevalling.

Verder zijn Vrije Geboorte van Anna Myrte Korteweg en Positief over bevallen van Milli Hill ook aanraders. Positief over bevallen is geschreven door een Britse en dus ook meer gericht op de internationale geboortewereld. Vrije Geboorte gaat over zelf nadenken welke keuzes je hebt en wat voor jou belangrijk is om de bevalling zo te faciliteren dat het zo optimaal mogelijk kan gaan. Omdat iedereen uniek is en dat voor iedereen verschillend kan zijn.
https://www.bol.com/nl/p/(...)1_6_7.8.ProductImage
https://www.bol.com/nl/p/(...)_6_7.10.ProductImage

Ik heb door de jaren heen al erg veel gelezen over bevallen, geboorte, zwanger zijn, kraamperiode. Dus ik ben wel een beetje een vakidioot denk ik.

Misschien ook nog prettig om een boek over borstvoeding te lezen? Of een online cursus daarover te volgen. Toen ik mijn eerste baby kreeg dacht ik dat dat allemaal wel heel natuurlijk zou gaan, maar in de praktijk was ik toch onzeker over mezelf. En er waren ook mensen om me heen die me daarin en in de borstvoeding zelf dan adviezen gaven, en dat hielp ook niet zo handig mee. En dan had ik nog wel borstvoeding bij mn broertjes en zusje van dichtbij bewust meegemaakt. Achteraf gezien had ik me daar nog wel meer in willen verdiepen voorafgaand aan de geboorte al. Bij m'n tweede ging het supervloeiend, maar ik denk dat ik dit keer toch de online cursus van Kiind erbij haal. Ik ben nieuwsgierig wat daarin vertelt wordt. :D
https://kiind.nl/product/online-borstvoedingscursus/
https://kiind.nl/product/borstvoedingscursus-luxe/ (de luxe versie lijkt me erg tof)

Dit boek is ook nog niet zo lang geleden uitgekomen:
https://www.bol.com/nl/p/(...)_5_6.14.ProductImage

Bij de luxe Kiind borstvoedingcursus krijg je ook het boek van James McKenna zie ik, over samen slapen, die wil ik ook graag nog lezen. Al slaap ik al jaren samen met mn lief en kindjes in ons familiebed. ;) Ik ben toch benieuwd wat ze daarin allemaal schrijven!
http://borstvoedingwebsho(...)james-j-mckenna-html
pi_184430927
Hier voel ik de baby ook steeds wilder bewegen :D Nu is er nog lekker veel ruimte! En vanmorgen legde ik m'n hand eens op m'n buik en je kunt het hier nu ook inderdaad aan de buitenkant onmiskenbaar voelen!

Ik had al eerder geprobeerd van buiten, maar telkens als ik m'n hand ergens op m'n buik leg, voel ik vooral van binnen de baby er tegenaan schuiven, maar dan lekker stil daar gaan liggen slapen. O+ Mijn lief had dat bij onze vorige twee kindjes ook altijd, de keren dat hij die heeft voelen bewegen zijn zo ongeveer op 1 hand te tellen, want meestal nestelden die zich meteen in z'n hand en vielen ze daar lekker in slaap.

Ik merk ook al heel erg dat de baby reageert op de stemmen van m'n kleuter en peuter en van m'n lief. En ook als m'n peuter aan de borst ligt, gaat de baby dan bewegen, maar hij heeft het nog niet echt gevoeld. Meestal beweegt de baby net onder dan waar onze buiken tegen elkaar liggen denk ik.

Hoop wel dat spoedig hier andere huisgenoten ook een keertje iets kunnen voelen, lijkt me zo tof! Aan de andere kant vind ik het zo voor mezelf hebben ook wel erg leuk. ;) O+
  woensdag 16 januari 2019 @ 16:22:33 #156
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_184437678
Mijn peuter vind het heel eng als de baby beweegt. :') Gister mocht hij helpen met de doptone, maar hij wist niet hoe snel hij weg moest komen toen de baby begon te schoppen. _O-
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_184438980
quote:
[..]

Welkom :W en gefeliciteerd (denk ik?)
Dankjewel! Haha en ja, we zijn er heel blij mee maar het is nu allemaal nog zo abstract. We hebben het kindje al een paar keer op echo gezien en het hartje horen kloppen maar toch blijft het nog iets ontastbaars. Dit weekend al wel de eerste kleertjes gekocht en dat hielp al wel om het wat 'echter' te laten worden. Ja, we krijgen echt echt echt een kindje!

Dat zijn fijne berichten, Sisu! En wat leuk dat jouw man de baby al heeft kunnen voelen. Ik ken jou inderdaad nog onder een andere nickname ;-) Heb je de afgelopen nachten ook wat beter kunnen slapen?

Dodoria, zoals gezegd vinden hier eigenlijk alle bevallingen in het ziekenhuis plaats. Zover ik weet (op basis van verhalen van vrienden en bekenden) richten ze zich wel op natuurlijke bevallingen. We hebben al een rondleiding gehad in het plaatselijke streekziekenhuis en dat had me positief verrast. Bevallingsbad was aanwezig, ze stimuleren muziek en oliën mee te nemen zodat de vrouw zich helemaal 'thuis' voelt. Ik heb er vertrouwen in (mede ook door de inspirerende verhalen die ik hier vaak lees) dus voor mij maakt het dan eigenlijk niet uit waar ik ons kindje op de aarde zet. Mocht het echter onverhoopt anders gaan dan verwacht, dan vind ik het een geruststellende gedachte dat ik al in het ziekenhuis ben.

Voor de goede orde, we wonen in een centraal Europees land met een hoge gezondheidsstandaard. Dus niet ergens in de rimboe (gelukkig!)
pi_184439006
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 10:01 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Boeken
Wauw! Super bedankt, Elamanilo! Ik ga al je linkjes eens op m'n gemak doorspitten. Hier kan ik zeker wat mee!
  woensdag 16 januari 2019 @ 18:55:06 #159
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_184440091
Welkom Holly!

Ik zie dat de dames hier binnenkort de SEO hebben, spannend!!!

Mijn schoonmoeder heeft de muurschildering afgemaakt
Ivm online herkenbaarheid zit de foto in de spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag bij de verloskundige een echo gehad, de kleine man doet het hartstikke goed. Groeit lekker in zijn eigen curve. Tijdens de echo lag zijn kont naar mijn buik toe. Dit wist ik al een paar dagen want er stak soms ineens een stel billen uit.
Er zijn geen indicaties meer dat hij eerder gaat komen <3. Echt ik ben zo blij!
  woensdag 16 januari 2019 @ 18:57:30 #160
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184440125
Goed bericht vft! En wat een lief plekje O+ wat een prachtig bedje!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 16 januari 2019 @ 19:07:24 #161
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184440299
Wat een leuke muurschildering VFT! En wat fijn dat hij waarschijnlijk nog even blijft zitten *O*
pi_184442660
Sisu, met je hele verhaal onder de spoiler, waar voelen jullie je zelf het prettigste bij? Wat is fijn voor jullie en voor de kinderen, wat maakt jullie gelukkig? Ik hoop echt voor je dat er snel een werkende oplossing uit komt, want hiermee moeten zitten is echt alles behalve fijn :*.

Ceviche, ik ben dus ook niet de enige zwangere bij ons :P.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ela, die nachtmerrie, jeetje :o. Het blijft zo bizar dat je zoveel meer droomt als je zwanger bent, of ze iig beter kunt onthouden. En je droom klinkt zo niet-jou!

Holly, welkom hier en gefeliciteerd :W. En je bent niet de enige OUD-lurker hoor :+

VFT wat een toffe muurschildering en wat fijn dat mini lekker zijn eigen curve volgt O+

Vandaag ook alles op werk kunnen regelen m.b.t. werk na mijn verlof. Ik ga mijn plb-uren (heb ik er zo'n 460 van :')) gebruiken zodat ik iig t/m december 2020 op donderdag vrij ben en de dinsdagen tot er plek is op de opvang. En ergens halverwege 2020 maar kijken wat ik daarna wil :). Morgen nog maar een keer de opvang bellen dat het dus echt de dinsdag gaat worden ^O^
  woensdag 16 januari 2019 @ 21:07:07 #163
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184443272
quote:
17s.gif Op woensdag 16 januari 2019 20:47 schreef douche-eendje het volgende:
Sisu, met je hele verhaal onder de spoiler, waar voelen jullie je zelf het prettigste bij? Wat is fijn voor jullie en voor de kinderen, wat maakt jullie gelukkig? Ik hoop echt voor je dat er snel een werkende oplossing uit komt, want hiermee moeten zitten is echt alles behalve fijn :*.

Ceviche, ik ben dus ook niet de enige zwangere bij ons :P.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ela, die nachtmerrie, jeetje :o. Het blijft zo bizar dat je zoveel meer droomt als je zwanger bent, of ze iig beter kunt onthouden. En je droom klinkt zo niet-jou!

Holly, welkom hier en gefeliciteerd :W. En je bent niet de enige OUD-lurker hoor :+

VFT wat een toffe muurschildering en wat fijn dat mini lekker zijn eigen curve volgt O+

Vandaag ook alles op werk kunnen regelen m.b.t. werk na mijn verlof. Ik ga mijn plb-uren (heb ik er zo'n 460 van :')) gebruiken zodat ik iig t/m december 2020 op donderdag vrij ben en de dinsdagen tot er plek is op de opvang. En ergens halverwege 2020 maar kijken wat ik daarna wil :). Morgen nog maar een keer de opvang bellen dat het dus echt de dinsdag gaat worden ^O^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel leuk hoor, tegelijk met een ander zwanger zijn. Kunnen we lekker veel over baby's praten :D
  Moderator woensdag 16 januari 2019 @ 21:30:40 #164
447051 crew  Peejtur
pi_184443917
Nou vanavond bij de vk geweest. Locatie zonder echo. Maar zoals ze voelt ligt de kleine voor 90% zeker in stuitligging. Mijn vrouw voelde paar dagen geleden al iets en zei toen al het gevoel te hebben dat kleine gedraaid was. Volgende week vrijdag echo en mocht het zo zijn moeten we weer naar gynaecoloog om het proberen te laten draaien. :{
  woensdag 16 januari 2019 @ 21:44:34 #165
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184444259
Spannend, Peejtur, maar de baby kan nog gewoon draaien toch? Of is dat heel onwaarschijnlijk?
  Moderator woensdag 16 januari 2019 @ 22:08:28 #166
447051 crew  Peejtur
pi_184444714
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 21:44 schreef Ceviche het volgende:
Spannend, Peejtur, maar de baby kan nog gewoon draaien toch? Of is dat heel onwaarschijnlijk?
Dat is ook nog steeds mogelijk :Y Vandaag 34 weken en 3 dagen.
  woensdag 16 januari 2019 @ 22:11:29 #167
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184444759
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 22:08 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Dat is ook nog steeds mogelijk :Y Vandaag 34 weken en 3 dagen.
Komt dichtbij! We duimen dat er nog gedraaid wordt :)
pi_184446198
Duimen dat de kleine nog gewoon draait voor die tijd peejtur! :)

VFT, mooi gedaan die muurschildering! Tof dat je schoonmoeder dat kan :D

En wat grappig al die zwangeren bij jullie op het werk :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184450358
Peejtur, succes! Je hebt ook nog alternatieven om je baby te helpen draaien, zoals "spinning babies". En er zijn ook mensen die baadt hebben bij bijv. acupunctuur.

Venus, wow! Wat een mooie schildering! En wow! Wat een goed nieuws!
pi_184454870
Op mijn werk zijn ook een flink aantal zwanger, ik geloof iets van zeven!

Peejtur, ik hoop dat de baby nog gaat draaien. Er is nog wat tijd.

Ik had vandaag een afspraak bij de gynaecoloog, het was een prettig gesprek. Over zes weken word ik overgedragen. Voor nu kiezen we voor een geplande keizersnede voorbij de veertig weken. Als het daarvoor spontaan op gang komt, dan zien we wel wat er gebeurt.
  donderdag 17 januari 2019 @ 19:59:16 #171
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_184460833
Wat fijn dat het zo’n goed gesprek was, cholula! Voel je je nu ook zekerder over de bevalling ten opzichte van een paar weken geleden?

Fijn dat alles met je werkuren is geregeld voor na je verlof, douche-eendje!

En wat een mooie muurschildering VFT, echt knap gedaan!
Ik ben nu op het punt dat ik wel echt wat babyspulletjes wil gaan verzamelen en een kamertje wil gaan inrichten. Het begint nu zo bijna in het derde trimester aanbeland wel heel echt te worden. :) Dit weekend maar eens op zolder bij mijn ouders kijken wat ik heb bewaard van de eerste en wat ik wil houden!

Oh en de bevallingsfotografe is geregeld, zo fijn. Ben nu al benieuwd naar de foto’s! :D
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_184463161
Mariposas, hoe ver ben je nu? Ik zie je niet in de OP staan. Al ideeën voor het kamertje qua inrichting?

Holly, wat een prettige sfeer/houding van het ziekenhuis! Wordt nu wel erg benieuwd waar je woont. Ik gok in scandinavie ;) Ik heb zelf ooit 'bevallen op eigen kracht' gelezen, wat interessant is maar wel erg pro-thuisbevallen (en best negatief over ziekenhuizen, vond ik), dus die kan ik je niet direct aanraden.

Cho, ik heb even gemist waarom je voor een geplande keizersnede gaat. Geeft het je rust dat de beslissing daarover gemaakt is?

Ik voel sinds vanavond de baby O+ wat tof is dat zeg. Eerst dacht ik de hele tijd dat ik het me verbeelde, maar nu kan ik me niet voorstellen dat het iets anders is. Echt een heel zacht geschopt, wat voelt als plopjes in mijn buik. Ik was al enorm ongeduldig, want de verloskundige had met 15 weken gezegd dat ze verwachtte dat ik de baby wel snel zou voelen, en ik ben inmiddels 18 weken zwanger. Dus al hele avonden obsessief op mijn buik concentreren, om vanavond ineens tijdens het sturen van een appje iets te voelen :D

Vandaag heb ik een gesprek gehad over mijn werk over het beginnen van een opleiding in maart. Het is enorm tof dat ze daarover met me in gesprek willen gaan, want die opleiding is zeer begerenswaardig in mijn vakgebied. Maar de timing kon beter, want dat betekent dat ik twee maanden twee opleidingen tegelijk doe (dus in totaal twee opleidingsdagen + 24 uur gewoon werken + thuisstudie), en daarna met de ene opleiding in mijn verlof (en daarna) verder moet. Ik heb wel aangegeven dat ik dit wil proberen, dus we gaan zien of ik de opleidingsplek krijg. Zo ja, dan krijg ik het heel druk pre- en post-baby. Gelukkig kan manlief veel overnemen qua huishouden en straks ook de zorg voor ons kindje. Qua timing had dit kind toch wel wat eerder mogen komen :')
pi_184463376
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 22:08 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Dat is ook nog steeds mogelijk :Y Vandaag 34 weken en 3 dagen.
Heeft je vrouw al de website spinning babies bekeken? Daarvan is de successgraad wat hoger dan van een ECV (een externe draaipoging), en er zitten ook minder risico's aan. Mijn tweede lag ook in stuit met 34 weken, maar heb ik gelukkig kunnen draaien door heel op handen en voeten te zitten :'( Ik duim voor jullie dat de kleine nog draait!
pi_184463611
Hier weer even een update, sorry ik houd het gewoon niet bij om alles te lezen soms!
Vandaag 22 weken en weer helemaal goedgekeurd! Baarmoeder meet een beetje groot (2 weekjes maar) maar daar maak ik me geen zorgen over, want dat deed mijn vorige ook. Baby is lekker actief en ook mijn kinderen en man hebben de baby al gevoeld. Ze waren er erg van onder de indruk.
Leuk dat er zoveel meer hier zijn die hun baby voelen!

Holly, ik vroeg het omdat er nog best wat verschil zit in hoe er omgegaan wordt met bevalligen in verschillende culturen. Ik woon ook in het buitenland, maar hier wordt er ook best wel voor een natuurlijke bevalling gepleit. Maar bij een vriendin van mij, die in Brazilie woonde beviel bijvoorbeeld bijna iedereen met een keizersnede, en vonden ze haar gek dat ze graag een vaginale bevalling wilde proberen. Het klinkt alsof het best een prettige sfeer is waar jij woont: als jij je er maar prettig bij voelt, dat is het belangrijkste!

Hoe doen jullie het met (baby) foto’s? Vooral als je meerdere kinderen hebt. Maken jullie een album voor elk kind apart, of doen jullie een album voor het hele gezin? Ik vind het zoveel werk om alle foto’s uit te zoeken, dus ik maak steeds maar 1 album per jaar. Maar ik bedacht me nu dat ik die albums eigenlijk wel 3x uit moet gaan laten printen als ik straks 3 kinderen heb... Wat doen jullie, of wat zijn jullie van plan te doen?
pi_184464162
Fotoalbums drie keer uitprinten voor drie verschillende kinderen? :D nee joh! Ik kan me níet voorstellen dat je je kinderen daar een plezier mee doet.. maar misschien ligt dat ook aan mij hoor. Ik vind het heel tof om oude fotoboeken door te bladeren bij m’n ouders maar ik hoef ze dan weer echt niet in ons huis hebben haha :D als er ooit een moment komt waarop we die moeten verdelen onder m’n zussen en ik dan komen we daar vast uit. :+ of denk ik nu echt heel ondankbaar :@

Bijzonder eigenlijk he, dat een bevalling zo verschilt per land/regio! M’n Amerikaanse vrienden verklaren me ook voor gek dat ik het liefst thuis wil bevallen :D maar goed, als je meer dan een uur van het dichtstbijzijnde ziekenhuis woont dan zou ik waarschijnlijk ook op tijd daar willen zijn :+

Klinkt pittig Bobby! Zie je het wel zitten? Vooral post baby lijkt het me zwaar om zo’n opleiding te doen. Wel stoer van je!

Leuk Mariposas, een bevallingsfotografe! O+ Vind zulke foto’s zooo waardevol! Zelf geen fotograaf ingeschakeld maar Vriend wel duidelijke instructies gegeven om tijdens de bevalling foto’s te maken :+

Geloof dat ik ook gemist heb waarom je voor een keizersnede ging cho, of ik ben het vergeten :@ Fijn dat je een goed gevoel aan het gesprek hebt overgehouden.


En *O* ik ben 38 weken! Lekker druk maken om praktische problemen, zoals onze grijze container die stampvol zit :') die legen ze maar eens per vier weken meer dus die baby moet tot minimaal na de 29e blijven zitten anders kunnen we de vieze luiers nergens kwijt _O-
pi_184464194
Jij hebt ook nog niet veel gedaan aan babyvoorbereiding, Mariposas? We hebben wel laatst de babykleding uitgezocht.

Ik heb wat meer rust voor de bevalling, al ben ik nog wel van de afdeling kop in het zand. Ik wil me nog twee weken focussen op mijn studie en daarna ga ik langzaam in mijn cocon kruipen en me voorbereiden op de bevalling. Ik denk dat het uiteindelijk een keizersnede wordt, ik heb sterk het vermoeden dat mijn lijf niet zo goed is in baren. De gynaecoloog had het over een geplande keizersnede met 39 weken, maar dat wordt gerekt naar 40+ weken, weeën hebben toch duidelijke voordelen voor een baby. In ieder geval geen kunstmatige weeopwekkers, dat vind ik al erg fijn.

Bobby: ik heb bij de vorige zwangerschap uiteindelijk een keizersnede gehad in verband met de ontsluiting die niet vorderde en een baby in nood. Er is nu een risico op scheuren van het litteken en de baarmoeder en alle gevolgen van dien. Als deze baby zich voor de datum van de keizersnede aandient, dan zien we dus wel wat er gebeurt.

Het klinkt trouwens erg pittig om tijdens je verlof door te gaan met een studie, is er geen mogelijkheid om dit iets verder in het jaar te plannen?
  donderdag 17 januari 2019 @ 23:18:44 #177
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184465317
Oh de baby voelen bewegen, daar kijk ik ook echt naar uit, stel me dat echt als iets heel magisch voor O+

Een Duitse vriendin vertelde mij vandaag dat in Duitsland keizersnedes standaard zijn en vaginale bevallingen uitzondering. Ik was daar nogal verbaasd over.

Verder ben ik weer enorm aan het twijfelen over het wel of niet doen van de nipt. Ik weet het echt niet meer....
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  Moderator vrijdag 18 januari 2019 @ 06:16:44 #178
447051 crew  Peejtur
pi_184467251
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:02 schreef dodoria het volgende:

[..]

Heeft je vrouw al de website spinning babies bekeken? Daarvan is de successgraad wat hoger dan van een ECV (een externe draaipoging), en er zitten ook minder risico's aan. Mijn tweede lag ook in stuit met 34 weken, maar heb ik gelukkig kunnen draaien door heel op handen en voeten te zitten :'( Ik duim voor jullie dat de kleine nog draait!
Zijn we idd nu op aan het kijken.

Bedankt voor de tips en het duimen allen :)
  vrijdag 18 januari 2019 @ 06:49:49 #179
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_184467358
Bobby, ik ben nu 26 weken. Ik heb wel ideeen over het kamertje, maar knopen doorhakken met betrekking tot het kopen van spullen duurt bij mij altijd heel lang. :+

Nog heel weinig gedaan en gekocht inderdaad, cholula. Eerder ook nog niet zo de behoefte gevoeld. Maar nu begin ik wel echt de behoefte te voelen om een nestje te bouwen. :)

En cholula, je weet het niet. Het kan echt gewoon zijn dat het pure pech was bij je eerste. Mijn eerste bevalling was ook niet echt een succesnummer, en ik heb de statistieken niet echt met me mee, maar toch geloof ik er nog steeds ontzettend in dat het nu wel goed gaat. helaas niet de hele vk praktijk waardoor ik dus nu alsnog op zoek moet naar een andere vk. :( )
Het zal hoe dan ook nu denk ik wel helpen dat je voorbereid bent op een reeel keizersnede scenario. En misschien is de keizersnede ook wel gewoon heel mooi en fijn, net zoals de ervaring van CassElliot en ela die daarbij was!

quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:18 schreef -Mellow- het volgende:
Oh de baby voelen bewegen, daar kijk ik ook echt naar uit, stel me dat echt als iets heel magisch voor O+

Een Duitse vriendin vertelde mij vandaag dat in Duitsland keizersnedes standaard zijn en vaginale bevallingen uitzondering. Ik was daar nogal verbaasd over.

Verder ben ik weer enorm aan het twijfelen over het wel of niet doen van de nipt. Ik weet het echt niet meer....
Dat van keizersnedes in Duitsland klopt niet hoor, het percentage keizersnedes is daar wel wat hoger dan in Nederland (rond de 30% tov 17% in Nederland).

Wat betreft de NIPT: heb je deze keuzehulp al gedaan? https://www.onderzoekvanm(...)zen-screening-op-dep

[ Bericht 16% gewijzigd door Mariposas op 18-01-2019 08:23:28 ]
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_184467385
Dat je app gisteren zegt “nog 10 dagen tot de baby” O+ . Jaaaa ik weet het, het kan nog langer duren maar Woop dat gaat snel en langzaam te gelijk :+
Vent blijft vandaag een dagje thuis, brengt de oudste naar school en dat is tot nu toe 1 keer eerder gebeurd sinds hij op school zit dus die is in zijn nopjes O+ .

Ik las mooie echo’s en bewegende baby’s, machtig he!

Krijger met gekruiste benen vanwege de container :+ ik moest gniffelen!

Peejtur, hopelijk draait de kleine vanzelf. Kan me voorstellen dat het toch even spannend is zo.

Nou uh hoi! Ik ga mijn was doen dan is die iig op orde voordat de baby komt. Is ook voor t eerst dat dat een beetje goed geregeld is :')
♥ J & S
pi_184467550
Nog 10 dagen tot UD klap! :D *O*
pi_184467934
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 07:29 schreef krijgerrtje het volgende:
Nog 10 dagen tot UD klap! :D *O*
Vandaag 9 zelfs :o
♥ J & S
pi_184468637
Jemig :D komt dichtbij nu, ik moet me eigenlijk als een malle eens voorbereiden op die bevalling (ziekenhuistas inpakken enzo en alles in huis halen voor een thuisbevalling) maar ben nog zo bezig om het huis flink op te ruimen _O-
pi_184468801
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:18 schreef krijgerrtje het volgende:
Jemig :D komt dichtbij nu, ik moet me eigenlijk als een malle eens voorbereiden op die bevalling (ziekenhuistas inpakken enzo en alles in huis halen voor een thuisbevalling) maar ben nog zo bezig om het huis flink op te ruimen _O-
Same same.. nu ik jouw post lees besef ik dat we geen ondersteek hebben. Wel klossen. Naast het bed, maar geen ondersteek. Mijn kraampakket kwam woensdag binnen en we hebben nog geen namen. :@ Ik kan er niet van slapen, zo slecht zijn we voorbereid.. :')
pi_184468813
Ohh Klap, dat is echt zoooo dichtbij. Ik weet nog dat je net zwanger was :o :o :o Hoe kan je baby nu al zo groot zijn! Wat fijn dat H een dagje thuis is. O+ Lekker samen met hem cocoonen is ook fijn.

Bewegende baby'tjes in buiken O+ Dat vind ik inderdaad zo magisch. Nu met een derde is het besef er nķg meer dat het echt een baby'tje is, een mensje, met een lijfje en zo. Maar vooral fijn om er zo contact mee te maken. Hier reageert het baby'tje echt op aanrakingen en op de stemmen van de andere mensen hier thuis. O+
pi_184469054
Ooh shoot idd een ondersteek!
Oh en een eventuele ziekenhuistas heb ik niet aan gedacht. Ik ben ook slecht voorbereid! Ik zou Mignonne 2 weken geleden mijn bevalplan mailen.. oeps ik heb er nog niet naar gekeken iets met een zeef en uhm doe maar gewoon zoals de vorige keer :’) _O-

Namen kiezen we maar als de baby er is want geen idee :+
♥ J & S
pi_184469143
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:48 schreef klaprooss het volgende:
Ooh shoot idd een ondersteek!
Oh en een eventuele ziekenhuistas heb ik niet aan gedacht. Ik ben ook slecht voorbereid! Ik zou Mignonne 2 weken geleden mijn bevalplan mailen.. oeps ik heb er nog niet naar gekeken iets met een zeef en uhm doe maar gewoon zoals de vorige keer :’) _O-

Namen kiezen we maar als de baby er is want geen idee :+
Ja, dat van die namen dachten we ook. Totdat we er toch even over gingen praten en we er achter kwamen dat we voor een jongen echt niet op één lijn zitten. Hij wil één naam en ik wil die naam best, maar niet als eerste naam. Maar hij houdt voet bij stuk.. En nu praten we er maar helemaal niet meer over. :') }:|

Meisje gaat wel lukken. :s)
pi_184469148
Noo hebben we een ondersteek nodig? Die hebben we ook niet :o In het ziekenhuis nooit gebruikt dus had niet door dat we die bij een eventuele thuisbevalling wel nodig hadden :') even kijken waar ik die zo snel nog vandaan kan halen..

Voel me ook erg matig voorbereid _O-
pi_184469231
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:48 schreef klaprooss het volgende:
Ooh shoot idd een ondersteek!
Oh en een eventuele ziekenhuistas heb ik niet aan gedacht. Ik ben ook slecht voorbereid! Ik zou Mignonne 2 weken geleden mijn bevalplan mailen.. oeps ik heb er nog niet naar gekeken iets met een zeef en uhm doe maar gewoon zoals de vorige keer :’) _O-

Namen kiezen we maar als de baby er is want geen idee :+
Ik hoef niet per se een ondersteek hoor. En dat bevalplan komt wel in orde, volgens mij gaat het meeste al best vanzelfsprekend. Komt goed, no stress. :*
:)
pi_184469244
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:55 schreef krijgerrtje het volgende:
Noo hebben we een ondersteek nodig? Die hebben we ook niet :o In het ziekenhuis nooit gebruikt dus had niet door dat we die bij een eventuele thuisbevalling wel nodig hadden :') even kijken waar ik die zo snel nog vandaan kan halen..

Voel me ook erg matig voorbereid _O-
Ja ik weet het ook eigenlijk niet meer. De eerste keer hadden we er ook geen: toen ging het in een emmer. Tweede keer wel braaf in huis gehaald en toen ging de placenta ook daar in, maar nu lees ik in de voorlichtingsbrief van de vk niks over een ondersteek (wel een emmer). Hmmn oO< :? Even vragen dan maar. Een ondersteek is via de thuiszorgwinkel (heet dat zo? Zilveren kruis? Mijn man doet dat altijd :@ ) snel te regelen
pi_184469261
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:55 schreef krijgerrtje het volgende:
Noo hebben we een ondersteek nodig? Die hebben we ook niet :o In het ziekenhuis nooit gebruikt dus had niet door dat we die bij een eventuele thuisbevalling wel nodig hadden :') even kijken waar ik die zo snel nog vandaan kan halen..

Voel me ook erg matig voorbereid _O-
Thuiszorgwinkel waar je ook de klossen haalt.
Maar vraag je verloskundige anders even of ze die wel echt nodig hebben. De placenta vang ik ook gerust op een kom of op een matje. En als je te zwak bent om zelf naar de wc te kunnen dan heb k daar ook zo m'n oplossingen voor (en ga k niet weg voordat iemand weer een beetje bijgekomen is, maar dat terzijde)
:)
pi_184469283
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 06:49 schreef Mariposas het volgende:
Bobby, ik ben nu 26 weken. Ik heb wel ideeen over het kamertje, maar knopen doorhakken met betrekking tot het kopen van spullen duurt bij mij altijd heel lang. :+

Nog heel weinig gedaan en gekocht inderdaad, cholula. Eerder ook nog niet zo de behoefte gevoeld. Maar nu begin ik wel echt de behoefte te voelen om een nestje te bouwen. :)

En cholula, je weet het niet. Het kan echt gewoon zijn dat het pure pech was bij je eerste. Mijn eerste bevalling was ook niet echt een succesnummer, en ik heb de statistieken niet echt met me mee, maar toch geloof ik er nog steeds ontzettend in dat het nu wel goed gaat. helaas niet de hele vk praktijk waardoor ik dus nu alsnog op zoek moet naar een andere vk. :( )
Het zal hoe dan ook nu denk ik wel helpen dat je voorbereid bent op een reeel keizersnede scenario. En misschien is de keizersnede ook wel gewoon heel mooi en fijn, net zoals de ervaring van CassElliot en ela die daarbij was!

[..]

Dat van keizersnedes in Duitsland klopt niet hoor, het percentage keizersnedes is daar wel wat hoger dan in Nederland (rond de 30% tov 17% in Nederland).

Wat betreft de NIPT: heb je deze keuzehulp al gedaan? https://www.onderzoekvanm(...)zen-screening-op-dep
Ah kak dat meen je niet. Wat enorm balen!! Lukt het een beetje met een ander vinden?
:)
pi_184469316
Ga maandag even vragen, thanks! ^O^ Kan dan natuurlijk altijd even doorrijden naar de thuiszorgwinkel, maar gok dat we zelf ook genoeg in huis hebben om een placenta eventueel in huis te halen. gok wel dat vriend het daarna het liefst direct verbrand maar dat terzijde :')

Ik heb dus helemaal niks met die placenta verder, vind het wel heel cool om te zien en wil d’r zeker een foto van hebben, maar de vorige keer is die daarna gewoon weggegaan in het ziekenhuis. Moet zeggen dat ik toch wel verdrietig wordt van het idee dat die placenta gewoon de kliko in gaat :') zou niet weten wat ik er anders mee moet doen, maar ineens voelt het als iets heel waardevols dat je dan zomaar ineens weg gooit _O-
  vrijdag 18 januari 2019 @ 10:43:35 #194
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_184469859
Countdown voor Klaproos joehoe!

Mellow, wat zijn de redenen dat je misschien geen NIPT wil?
De kosten vallen (gelukkig) wel mee.
pi_184472791
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 10:10 schreef krijgerrtje het volgende:
Ga maandag even vragen, thanks! ^O^ Kan dan natuurlijk altijd even doorrijden naar de thuiszorgwinkel, maar gok dat we zelf ook genoeg in huis hebben om een placenta eventueel in huis te halen. gok wel dat vriend het daarna het liefst direct verbrand maar dat terzijde :')

Ik heb dus helemaal niks met die placenta verder, vind het wel heel cool om te zien en wil d’r zeker een foto van hebben, maar de vorige keer is die daarna gewoon weggegaan in het ziekenhuis. Moet zeggen dat ik toch wel verdrietig wordt van het idee dat die placenta gewoon de kliko in gaat :') zou niet weten wat ik er anders mee moet doen, maar ineens voelt het als iets heel waardevols dat je dan zomaar ineens weg gooit _O-
Doe als Marie Kondo en bedank de placenta voor de goede zorgen voordat je het weggooit. :+

Ik ben blij dat wij sinds een tijdje ondergrondse afvalcontainers hebben. Daarvoor hadden we nogal last van morgensterren en meeuwen en het idee dat er iemand door die vuilniszak met placenta ging en/of iets het daarna over de hele straat zou verspreiden vond ik toch wat minder aangenaam.. :')
pi_184473311
Krijgertje, je kunt hem ook in het bos begraven (wel een beetje diep) van het voorjaar oid?! (Eerst invriezen tot die tijd). Of laten capsuleren door een placentaspecialist.

Ik zou het echt niet over m'n hart kunnen verkrijgen om hem weg te gooien. Wij hebben gekozen voor lotus (dit keer als het goed is weer), dus dan is de placenta al een paar dagen in de buurt natuurlijk. En na het loslaten is ie dan ook nog even in de slaapkamer blijven staan, omdat ie er gevoelsmatig nog zo bij hoorde. Het was gek om 'm meteen ergens anders neer te zetten. We hebben ze daarna nog verder (helemaal) gedroogd en ze staan nu op een hoge kast, nog in hun doeken gewikkeld, in hun mandje. M'n kinderen willen af en toe hun placenta zien. :D

Ook tof om er meteen na de geboorte een afdruk van te maken op een groot papier. Voordat je hem weggooit, of invriest om te begraven, of laat capsuleren oid.
pi_184473415
Limone :D _O- Zijn je buren ook blij mee denk ik :P

Dat je ‘m kunt laten capsuleren heb ik ook eens gehoord maar dat voelt voor mij persoonlijk nog net een brug te ver ofzo. Begraven zou natuurlijk ook nog kunnen, ik ga eens kijken wat ermee kan. Tot nog toe was m’n vriend niet heel enthousiast, maar dat terzijde ;)
pi_184474018
Die van mij gaat mee naar werk :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184474052
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:55 schreef elamanilo het volgende:
Krijgertje, je kunt hem ook in het bos begraven (wel een beetje diep) van het voorjaar oid?! (Eerst invriezen tot die tijd). Of laten capsuleren door een placentaspecialist.

Ik zou het echt niet over m'n hart kunnen verkrijgen om hem weg te gooien. Wij hebben gekozen voor lotus (dit keer als het goed is weer), dus dan is de placenta al een paar dagen in de buurt natuurlijk. En na het loslaten is ie dan ook nog even in de slaapkamer blijven staan, omdat ie er gevoelsmatig nog zo bij hoorde. Het was gek om 'm meteen ergens anders neer te zetten. We hebben ze daarna nog verder (helemaal) gedroogd en ze staan nu op een hoge kast, nog in hun doeken gewikkeld, in hun mandje. M'n kinderen willen af en toe hun placenta zien. :D

Ook tof om er meteen na de geboorte een afdruk van te maken op een groot papier. Voordat je hem weggooit, of invriest om te begraven, of laat capsuleren oid.
Oh wauw, ik wilde dat ik iets met de placenta had gedaan. Begraven en een boompje erop bijv. Maar stinkt het nou niet in huis? Ik heb begrepen dat een placenta heel erg kan stinken.. :@
pi_184474173
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 14:42 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Oh wauw, ik wilde dat ik iets met de placenta had gedaan. Begraven en een boompje erop bijv. Maar stinkt het nou niet in huis? Ik heb begrepen dat een placenta heel erg kan stinken.. :@
Een placenta ruikt een soort aarderig van zichzelf, vlak na de geboorte. Wij hebben ze ingewreven telkens met een dikke laag zeezout, om ze zo te laten drogen en tevens te conserveren (pekelen). Op het moment dat je 'm dan gaat ruiken (je merkt de geur op), dan verwissel je telkens het zout. Net zolang tot ie helemaal ingedroogd is.
Hij stinkt dan dus niet, want zodra je hem iets gaat ruiken, verwissel je telkens het zout.
Eerst is dat wat vaker (2 keer per dag) en daarna 1 keer per dag, 1 keer per 2 dagen, en zo telkens langer ertussen.

Ik denk dat als je niets met de placenta doet, maar hem gewoon in een hoekje neerlegt, dat het vast heel erg kan gaan stinken. :'( :D Maar dan ontbindt ie ook gewoon, ipv dat je hem conserveert. En al het ontbindend vlees stinkt denk ik...

Ik heb ook eens een capsulatie bijgewoond (en gefotografeerd) en toen stonk het ook niet. Je rook wel een onmiskenbare placenta geur, maar het viel me heel erg mee. Zelfs bij het koken en drogen was het niet opvallend sterk of dat het stonk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')