Ook goed. In elk geval hoe dan ook, elektriciteit is sowieso de toekomst, en geen fossielen.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 12:36 schreef Juup© het volgende:
Er staan veel "if's" , "could's" en "how's" in het stuk, dus ik geloof het pas als het bewezen is en er dus een werkende (geen prototype) economisch rendabele kernfusiereactor in bedrijf is.
Dat die er ooit zal komen daar twijfel ik niet aan, alleen zie ik het de komende 20 jaar nog niet gebeuren.
Ja maar, hoe moet het dan met al die fossielen in de eerste kamerquote:Op dinsdag 8 januari 2019 12:40 schreef Kornolio het volgende:
[..]
Ook goed. In elk geval hoe dan ook, elektriciteit is sowieso de toekomst, en geen fossielen.
Slotje!
Weer terug in de grond stoppen.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 12:46 schreef Juup© het volgende:
Ja maar, hoe moet het dan met al die fossielen in de eerste kamer
Serieus gast, waaromquote:Ik blijf persoonlijk voorstander van een verbrandingsmotor, ieder zijn ding
Ben en blijf een petrolhead, het is niet anders. Al zal ook ik er ooit aan moeten geloven om in een duracell auto te gaan rijden ben ik bang voorquote:Op dinsdag 8 januari 2019 12:49 schreef Kornolio het volgende:
[..]
Weer terug in de grond stoppen.
[..]
Serieus gast, waarom
Fossielen: eindig, vervuilend, overduidelijk een aflopende zaak.
Elektriciteit: praktisch oneindig beschikbaar, technologie volop in ontwikkeling en verbetering, overduidelijk de toekomst.
Hoe kan iemand met gezond verstand dan zeggen.... ja maar tóch verbrandingsmotor. Gewoon daarom!
Dat zou i.d.d. zo maar eens kunnen kloppen, het is alleen te hopen dat onze "altijd aan de burgers denkende" overheid er voor gezorgd heeft dat er ruim voldoende oplaadpunten zijn.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 12:54 schreef MaGNeT het volgende:
Maakt verder ook niet uit of je voorstander van de verbrandingsmotor bent of niet.
Als je na 2030 in een oude brandstofauto wil blijven rijden, kan dat gewoon. Wegenbelasting en accijnzen zullen wel omhoog gaan, maar dat heeft men er vast wel voor over.
Tussen 2025 en 2030 verwacht ik het punt waar 50% van de nieuwe verkochte auto's elektrisch zijn.
Die laadpunten komen voor een groot deel uit commerciële bedrijven die allemaal een stukje van de taart willen meepakken. Zelfs Shell breidt z'n laadpunten uit.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 12:58 schreef Juup© het volgende:
[..]
Dat zou i.d.d. zo maar eens kunnen kloppen, het is alleen te hopen dat onze "altijd aan de burgers denkende" overheid er voor gezorgd heeft dat er ruim voldoende oplaadpunten zijn.
Zal ik eens een geheimpje vertellen?!? Tweedehands autos groeien niet aan bomen, maar waren ook ooit nieuwe autos! Al die nieuwe electroautos zijn dus na vijf jaar tweedehands electroautos! En nu kom je waarschijnlijk weer met het "accu is kapot na drie jaar" argument, maar dat klopt natuurlijk niet, aangezien zowat elke fabrikant van EV of hybride autos 8 jaar garantie geeft op de accus. Dat zouden ze niet doen als ze na drie jaar kapot zouden zijn, want dat is een bijzonder slecht verdienmodel.quote:Op maandag 7 januari 2019 22:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
Als laatste was er een hansworst die stelde dat omdat de gemiddelde verkoopprijs van auto's 32000 was, mensen dat ook wel willen neerleggen voor een EV
Want iedereen koopt een nieuwe auto, heeft daar 32000 voor over en niemand koopt een tweedehands natuurlijk
Nee, het wordt ons door de strot geduwd, dat is heel wat anders.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 12:40 schreef Kornolio het volgende:
[..]
Ook goed. In elk geval hoe dan ook, elektriciteit is sowieso de toekomst, en geen fossielen.
Slotje!
De petrochemische sector verbruikt in NL per jaar ongeveer 200PetaJoule om benzine/diesel te produceren. Dat is ongeveer 5,55x1010kWh, en daarmee zou je dus ongeveer 2775 miljoen kilometer electrisch kunnen rijden. De benodigde electrische energie komt dus deels beschikbaar door het niet hoeven raffineren van brandstof.quote:Op maandag 7 januari 2019 21:21 schreef BoneThugss het volgende:
Ten vierde is die electriciteit nooit met natuurlijke bronnen op te brengen. Zelfs een heel dak vol zonnepanelen laadt net genoeg op om een keertje boodschappen te kunnen doen. De rest van de electriciteit moet toch weer van centrales af komen
Klopt, Elon Musk heeft die berekening ook al eens voor de USA gemaakt. Bizar hoeveel energie het kost om brandstof te maken.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:53 schreef knoopie het volgende:
[..]
De petrochemische sector verbruikt in NL per jaar ongeveer 200PetaJoule om benzine/diesel te produceren. Dat is ongeveer 5,55x1010kWh, en daarmee zou je dus ongeveer 2775 miljoen kilometer electrisch kunnen rijden. De benodigde electrische energie komt dus deels beschikbaar door het niet hoeven raffineren van brandstof.
En dat wordt snel alleen maar meer. De goedkope/makkelijke olie, die uit de grond spuit als je een gaatje boort, begint op te raken. Met fracking en uit teerzand is nog wel olie te winnen, maar dit kost veel meer energie. En uiteindelijk ook geld.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 14:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt, Elon Musk heeft die berekening ook al eensvokr de USA gemaakt. Bizar hoeveel energie het kost om brandstof te maken.
zeker nietquote:
waar komt die 5 cent vandaan?quote:Op woensdag 9 januari 2019 16:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)abel-in-noord-europa
Oh.
wat een vreselijk slecht “onderzoek”quote:Op zondag 13 januari 2019 20:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
https://www.dvhn.nl/groni(...)empen-24051882.html#
Oh.
Wat slotje, balhaar.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 12:40 schreef Kornolio het volgende:
[..]
Ook goed. In elk geval hoe dan ook, elektriciteit is sowieso de toekomst, en geen fossielen.
Slotje!
Lol. Jij hebt het gelezen? Nee hè.quote:Op zondag 13 januari 2019 20:38 schreef Tailless het volgende:
[..]
wat een vreselijk slecht “onderzoek”
Miedema zegt niets "klimaatonwelgevalligs".quote:Op zondag 13 januari 2019 22:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Lol. Jij hebt het gelezen? Nee hè.
Als een universitaire "wetenschapper" iets pro klimaat roept is het hosanna, maar als eenzelfde universitaire promovendus iets klimaatonwelgevalligs zegt, is het een slecht onderzoek
Kortom, jij bent precies als de rest, je gelooft het alleen maar als het pro klimaat is.
behalve dat die aangeeft dat lithium winning slecht en duur is zie ik nergens cijfers over hoeveel CO2 ze uitstoten in hun hele leven. Dus ja totaal een niks zeggend stukje.quote:Op zondag 13 januari 2019 22:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Lol. Jij hebt het gelezen? Nee hè.
Als een universitaire "wetenschapper" iets pro klimaat roept is het hosanna, maar als eenzelfde universitaire promovendus iets klimaatonwelgevalligs zegt, is het een slecht onderzoek
Kortom, jij bent precies als de rest, je gelooft het alleen maar als het pro klimaat is.
Het onderzoek van Miedema zelf is goed. De journalist van Het Dagblad van het Noorden heeft zich helaas een beetje te veel laten verleiden tot een "pakkende" titel voor zijn stukje. Een accuratere titel zou zijn: "Electrische autos zijn opzich beter voor het milieu dan brandstofautos, maar de delving van de grondstoffen voor de accus is nog niet genoeg ontwikkeld om aan de vraag naar nieuwe autos in 2050 te voldoen en daardoor zal het positieve effect van electrische autos beperkt zijn" Probleem is, dat dat niet echt mooi staat (ik ben dan ook geen journalist) en dat het te lang is voor de lezer op telegraaf-niveau.quote:Op zondag 13 januari 2019 20:38 schreef Tailless het volgende:
[..]
wat een vreselijk slecht “onderzoek”
quote:Op maandag 14 januari 2019 12:59 schreef knoopie het volgende:
[..]
Het onderzoek van Miedema zelf is goed. De journalist van Het Dagblad van het Noorden heeft zich helaas een beetje te veel laten verleiden tot een "pakkende" titel voor zijn stukje. Een accuratere titel zou zijn: "Electrische autos zijn opzich beter voor het milieu dan brandstofautos, maar de delving van de grondstoffen voor de accus is nog niet genoeg ontwikkeld om aan de vraag naar nieuwe autos in 2050 te voldoen en daardoor zal het positieve effect van electrische autos beperkt zijn" Probleem is, dat dat niet echt mooi staat (ik ben dan ook geen journalist) en dat het te lang is voor de lezer op telegraaf-niveau.
Zoals Miedema ook al schrijft:quote:Op maandag 14 januari 2019 14:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Erken dan gewoon dat hybride auto's een veel beter alternatief zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |