abonnement Unibet Coolblue
pi_184268877
:')

Ten eerste heeft zo'n ding een actieradius waar een vogel nog niet op wil schijten :')

Ten tweede is de accu na drie jaar zo goed als waardeloos. Leuk voor het milieu, goed over nagedacht :')

Ten derde duurt het eeuwen voor dat ding is opgeladen. Handig om even een uurtje of vier bij een tankstation te moeten bivakkeren :')

Ten vierde is die electriciteit nooit met natuurlijke bronnen op te brengen. Zelfs een heel dak vol zonnepanelen laadt net genoeg op om een keertje boodschappen te kunnen doen. De rest van de electriciteit moet toch weer van centrales af komen :')

Ten vijfde, wil je heel Nederland vol met laadpalen gooien? Waar gewone auto's natuurlijk weer niet mogen staan? Want gewone auto's hoeven ook niet te parkeren ofzo :')

Ten zesde, wie kan zich zo'n gedrocht veroorloven? De man die er mee moet woonwerken heeft vast 30000,- liggen. Oh ja, maar subsidie :')

Ten zevende want we zijn er nog lang niet, waar laten we onze gewone auto's? Oh ja verkopen in Duitsland of in een of ander gaat oost Europees kutland. Ja maar dat willen we toch niet want milieu? :')

Ten achtste krijg je niets meer voor je oude auto terug :')

Ten negende haalt het geen kut uit voor het milieu, ja ergens 20 nullen achter de komma en zoals we weten stopt de vervuiling van andere landen bij de grens :')

Ten tiende "ja maar het is voor een betere wereld". Het enige wat een betere wereld maakt is het ophangen van dit soort achterlijken die met dit soort ideeën komen :')

Had ik al :') gezegd?

Klacht: fuck het milieu
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 7 januari 2019 @ 21:28:12 #2
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_184269040
Geen idee hebben waarover je praat :')
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_184269087
quote:
17s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:28 schreef embedguy het volgende:
Geen idee hebben waarover je praat :')
VD _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_184269117
Hij zal al die slinkse sandalen hier deporteren.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Grootste baggeraar 2022 maandag 7 januari 2019 @ 22:25:11 #5
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_184270267
Als laatste was er een hansworst die stelde dat omdat de gemiddelde verkoopprijs van auto's 32000 was, mensen dat ook wel willen neerleggen voor een EV :')

Want iedereen koopt een nieuwe auto, heeft daar 32000 voor over en niemand koopt een tweedehands natuurlijk :')
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 maandag 7 januari 2019 @ 22:25:34 #6
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_184270276
quote:
17s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:28 schreef embedguy het volgende:
Geen idee hebben waarover je praat :')
Jij wel? B-)
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 7 januari 2019 @ 22:26:24 #7
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_184270290
Rijzen in de oven is de toekomst!
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_184271773
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 19:59 schreef vogeltjesdans het volgende:

https://www.geenstijl.nl/(...)tant-over-gasverbod/

Oh help! Geenstijl! Dat kan niet goed zijn! Rechtse vooringenomenheid! Boohoo Trump bad man
Orange Man Bad! :')

Maar in dat artikel staat:
quote:
Aan de andere kant ga je meer elektriciteit verbruiken, dit levert 1,56 ton CO2 meer emissies op.
Vreemd, alsof de hoeveelheid CO2 uitstoot per KWh een vast gegeven is. Dat hangt natuurlijk sterk af van hoe die elektriciteit wordt opgewekt.

En bovendien is die technologie volop in ontwikkeling. Het verbranden van gas niet, dat is tamelijk uitontwikkeld. Maar die elektriciteit gaat vroeg of laat met kernfusie worden opgewekt en dan levert het 0 ton CO2 emissie op.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
  Grootste baggeraar 2022 maandag 7 januari 2019 @ 23:45:30 #9
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_184272067
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:31 schreef Kornolio het volgende:

[..]

Orange Man Bad! :')

Maar in dat artikel staat:

[..]

Vreemd, alsof de hoeveelheid CO2 uitstoot per KWh een vast gegeven is. Dat hangt natuurlijk sterk af van hoe die elektriciteit wordt opgewekt.

En bovendien is die technologie volop in ontwikkeling. Het verbranden van gas niet, dat is tamelijk uitontwikkeld. Maar die elektriciteit gaat vroeg of laat met kernfusie worden opgewekt en dan levert het 0 ton CO2 emissie op.
Watch out, we have a badass over here!
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_184272343
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
Als laatste was er een hansworst die stelde dat omdat de gemiddelde verkoopprijs van auto's 32000 was, mensen dat ook wel willen neerleggen voor een EV :')

Want iedereen koopt een nieuwe auto, heeft daar 32000 voor over en niemand koopt een tweedehands natuurlijk :')
voor een leasewagen is dat peanuts
  Forum Admin dinsdag 8 januari 2019 @ 09:22:50 #11
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_184274702
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:31 schreef Kornolio het volgende:

[..]

Orange Man Bad! :')

Maar in dat artikel staat:

[..]

Vreemd, alsof de hoeveelheid CO2 uitstoot per KWh een vast gegeven is. Dat hangt natuurlijk sterk af van hoe die elektriciteit wordt opgewekt.

En bovendien is die technologie volop in ontwikkeling. Het verbranden van gas niet, dat is tamelijk uitontwikkeld. Maar die elektriciteit gaat vroeg of laat met kernfusie worden opgewekt en dan levert het 0 ton CO2 emissie op.
Ach ik ga denk ik maar wat CO2 emissierechten kopen. Goedkoper dan investeren in een warmtepomp.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 09:35:33 #12
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_184274816
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:02 schreef itchycoo het volgende:

[..]

voor een leasewagen is dat peanuts
En iedereen rijdt een leasewagen :Y
Even vergeten
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_184274855
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:31 schreef Kornolio het volgende:

[..]

Maar die elektriciteit gaat vroeg of laat met kernfusie worden opgewekt ...
Laat dus, ze zijn er nog lang niet omdat rendabel te kunnen maken :')
pi_184274885
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:35 schreef nijnja het volgende:

[..]

En iedereen rijdt een leasewagen :Y
Even vergeten
Zeker niet iedereen, maar het is wel een segment waar veel nieuwe en vaak juist wat duurdere auto’s gekocht worden die bovendien vaak binnen vier jaar op de tweedehands markt verschijnen.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 09:44:29 #15
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_184274901
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:42 schreef itchycoo het volgende:

[..]

Zeker niet iedereen, maar het is wel een segment waar veel nieuwe en vaak juist wat duurdere auto’s gekocht worden die bovendien vaak binnen vier jaar op de tweedehands markt verschijnen.
Goed punt 14.gif

Denk alleen wel dat er wel meer dan dat nodig is om men om te krijgen...
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_184274978
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:44 schreef nijnja het volgende:

[..]

Goed punt 14.gif

Denk alleen wel dat er wel meer dan dat nodig is om men om te krijgen...
Dat denk ik ook hoor, dit heeft echt tijd nodig en er moeten nog wel meer betaalbare modellen (en bijv ook familiewagens) komen wil de massa hier ook op grote schaal in mee gaan.
pi_184275314
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:22 schreef Pharkus het volgende:
Ach ik ga denk ik maar wat CO2 emissierechten kopen. Goedkoper dan investeren in een warmtepomp.
Maar dan stoot je juist meer CO2 uit in plaats van minder.

En het idee was nou juist om die CO2 uitstoot terug te dringen, om de planeet en onze leefomgeving niet te hard te verneuken. Dacht ik.

En bovendien zijn die CO2 uitstotende fossielen eindig. Van kern- en zonneenergie hebben we praktisch oneindig.

Anyway het topic ging over elektrisch rijden, en of dat de toekomst zou hebben. Doe eens een gok: vervoeren over 50 jaar meer mensen zich door fossielen te stoken, of op elektriciteit? Serieus, wat denk je?
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_184275376
Deels mee eens wel. Goed dat er naar nieuwe technieken wordt gekeken en ja, je moet ergens beginnen. Maar ik ben het er mee eens dat dit niet de toekomst is (waterstof though).

Zelf een groot voorstander van shared mobility. Gewoon free-float auto's die je overal kunt pakken en weer kunt neerzetten. Maar ja, iedereen wil zijn eigen auto hebben natuurlijk. En je moet een flink grote vloot en systeem hebben hiervoor, niet zoals dat paupere Greenwheels.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_184275570
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 10:28 schreef Hojdhopper het volgende:
Deels mee eens wel. Goed dat er naar nieuwe technieken wordt gekeken en ja, je moet ergens beginnen. Maar ik ben het er mee eens dat dit niet de toekomst is (waterstof though).
Waarom wel waterstof en niet elektrisch?

Nog even afgezien van dat die waterstof ook elektrisch wordt opgewekt, dus indirect rijd je ook op elektriciteit. Maar goed in zo'n waterstofauto zit wel een verbrandingsmotor natuurlijk.

quote:
Zelf een groot voorstander van shared mobility. Gewoon free-float auto's die je overal kunt pakken en weer kunt neerzetten.
Dat sowieso. Of in feite natuurlijk niet die je overal kunt neerzetten maar die zichzelf parkeren. En dat ik gewoon een appje stuur en dan komt er eentje voor de deur rijden.

quote:
Maar ja, iedereen wil zijn eigen auto hebben natuurlijk.
Hell no, lijkt me juist ideaal, geen eigen auto hebben. Wel het gemak, niet de lasten, laat dat de deelcoöperatie / de auto zelf / anderen maar uitzoeken.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_184275716
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 10:40 schreef Kornolio het volgende:

[..]

Waarom wel waterstof en niet elektrisch?

Nog even afgezien van dat die waterstof ook elektrisch wordt opgewekt, dus indirect rijd je ook op elektriciteit. Maar goed in zo'n waterstofauto zit wel een verbrandingsmotor natuurlijk.
Haha, nee, in de waterstofauto zit ook een elektromotor.

De waterstof wordt in een brandstofcel gepompt, daar wordt de waterstof omgezet in elektriciteit.

In feite is een waterstofauto een elektrische auto met extra omzettingsstappen.

Uiteraard is het ook mogelijk om waterstof in een verbrandingsmotor te gebruiken maar dan is het rendement nog beroerder. Daar wordt dan ook niet op ingezet.

De waterstof tankinstallatie is erg duur en inefficient, als er een paar personen getankt hebben moet er weer druk opgebouwd worden, dat kost energie. Daarnaast kan je de waterstof niet ineens in die brandstofcel drukken, dan bevriest het. Dat moet dus ook weer in stapjes.

Al met al kan er tussen tankbeurten dan 30 minuten tijd zitten en duurt het tanken zo'n 5 minuten.

Ik zet dan toch in op de accu, die kan je thuis al laden en snelladen is ook iets waar grote stappen in gemaakt worden.
Op plekken langs bijvoorbeeld een autosnelweg, waar het stroomnet nog geen snelladers met hoge stromen aankan, kunnen tijdelijk buffers neergezet worden die met een lage stroom opgeladen worden en een auto met een hoge stroom kunnen laden en eventueel ook nog deels stroom uit een nabij liggend zonnepark kunnen gebruiken. VW werkt aan "mobiele" powerbanks die zo'n 15 auto's kunnen bijladen, ook een idee.

[ Bericht 29% gewijzigd door TheFreshPrince op 08-01-2019 10:55:33 ]
pi_184275761
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 10:40 schreef Kornolio het volgende:

[..]

Waarom wel waterstof en niet elektrisch?

Nog even afgezien van dat die waterstof ook elektrisch wordt opgewekt, dus indirect rijd je ook op elektriciteit. Maar goed in zo'n waterstofauto zit wel een verbrandingsmotor natuurlijk.

[..]

Dat sowieso. Of in feite natuurlijk niet die je overal kunt neerzetten maar die zichzelf parkeren. En dat ik gewoon een appje stuur en dan komt er eentje voor de deur rijden.

[..]

Hell no, lijkt me juist ideaal, geen eigen auto hebben. Wel het gemak, niet de lasten, laat dat de deelcoöperatie / de auto zelf / anderen maar uitzoeken.
Ik ben geen expert, maar ik lees overal dat waterstof een beter (maar duurder) alternatief is. In de zin van dat het alsnog duurzamer is (productie en afdanking van accu's en het opwekken van elektriciteit om ze te laden).

Nu moet ik ook eerlijk zeggen, ik heb sinds twee jaar een eigen auto (aangeschaft vanwege woon-werk verkeer) en je went er natuurlijk wel aan. Snel even de auto pakken voor een tripje de bergen in, even die weekboodschappen halen, etc. Maar ja, nu heb ik hem niet meer nodig voor werk en dus staat ie nu te koop. Als je goed ov hebt voor binnen de stad en car-sharing die goed dekt (DriveNow/Car2Go/Flinkster) dan heb je de auto voor korte afstanden iig niet meer nodig. Alleen die langere afstanden, daar moet nog een oplossing voor komen (maar die komt er op termijn).
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_184275833
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 10:51 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ik ben geen expert, maar ik lees overal dat waterstof een beter (maar duurder) alternatief is. In de zin van dat het alsnog duurzamer is (productie en afdanking van accu's en het opwekken van elektriciteit om ze te laden).

Nu moet ik ook eerlijk zeggen, ik heb sinds twee jaar een eigen auto (aangeschaft vanwege woon-werk verkeer) en je went er natuurlijk wel aan. Snel even de auto pakken voor een tripje de bergen in, even die weekboodschappen halen, etc. Maar ja, nu heb ik hem niet meer nodig voor werk en dus staat ie nu te koop. Als je goed ov hebt voor binnen de stad en car-sharing die goed dekt (DriveNow/Car2Go/Flinkster) dan heb je de auto voor korte afstanden iig niet meer nodig. Alleen die langere afstanden, daar moet nog een oplossing voor komen (maar die komt er op termijn).
Waterstof is zeker geen beter alternatief vergeleken met stroom om een accu te laden.

Waterstof maak je van aardgas (!) of van elektriciteit... in het 2e geval is het rendement maar zo'n 70%, ofwel van de omzetting van elektriciteit naar waterstof (elektrolyse) verlies je al zo'n 30% rendement.

Het is niet voor niets dat waterstof zo duur is, door die rendementsverliezen is het duur om te maken en dat zie je in de prijs van een kilo waterstof terug.
pi_184275925
Waterstof is een mooie vervanging voor benzine.

Elektriciteit is daarin veel meer de toekomst waarin we thuis onze energie gaan opwekken.(door bijvoorbeeld generatoren)
pi_184276719
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:39 schreef Juup© het volgende:
Laat dus, ze zijn er nog lang niet omdat rendabel te kunnen maken :')
Jawel

En die Wendelstein 7-X is Duits. Duitsers schaffen das. Zoals altijd in de geschiedenis.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_184277512
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 11:55 schreef Kornolio het volgende:

[..]

Jawel

En die Wendelstein 7-X is Duits. Duitsers schaffen das. Zoals altijd in de geschiedenis.
Er staan veel "if's" , "could's" en "how's" in het stuk, dus ik geloof het pas als het bewezen is en er dus een werkende (geen prototype) economisch rendabele kernfusiereactor in bedrijf is.
Dat die er ooit zal komen daar twijfel ik niet aan, alleen zie ik het de komende 20 jaar nog niet gebeuren.
pi_184277610
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 12:36 schreef Juup© het volgende:
Er staan veel "if's" , "could's" en "how's" in het stuk, dus ik geloof het pas als het bewezen is en er dus een werkende (geen prototype) economisch rendabele kernfusiereactor in bedrijf is.
Dat die er ooit zal komen daar twijfel ik niet aan, alleen zie ik het de komende 20 jaar nog niet gebeuren.
Ook goed. In elk geval hoe dan ook, elektriciteit is sowieso de toekomst, en geen fossielen.

Slotje!
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_184277755
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 12:40 schreef Kornolio het volgende:

[..]

Ook goed. In elk geval hoe dan ook, elektriciteit is sowieso de toekomst, en geen fossielen.

Slotje!
Ja maar, hoe moet het dan met al die fossielen in de eerste kamer :? 8-)
Ik blijf persoonlijk voorstander van een verbrandingsmotor, ieder zijn ding :)

pi_184277816
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 12:46 schreef Juup© het volgende:

Ja maar, hoe moet het dan met al die fossielen in de eerste kamer :? 8-)
Weer terug in de grond stoppen.

quote:
Ik blijf persoonlijk voorstander van een verbrandingsmotor, ieder zijn ding :)
Serieus gast, waarom :|W

Fossielen: eindig, vervuilend, overduidelijk een aflopende zaak.
Elektriciteit: praktisch oneindig beschikbaar, technologie volop in ontwikkeling en verbetering, overduidelijk de toekomst.

Hoe kan iemand met gezond verstand dan zeggen.... ja maar tóch verbrandingsmotor. Gewoon daarom! :|W
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_184277936
Maakt verder ook niet uit of je voorstander van de verbrandingsmotor bent of niet.

Als je na 2030 in een oude brandstofauto wil blijven rijden, kan dat gewoon. Wegenbelasting en accijnzen zullen wel omhoog gaan, maar dat heeft men er vast wel voor over.

Tussen 2025 en 2030 verwacht ik het punt waar 50% van de nieuwe verkochte auto's elektrisch zijn.
pi_184277956
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 12:49 schreef Kornolio het volgende:

[..]

Weer terug in de grond stoppen.

[..]

Serieus gast, waarom :|W

Fossielen: eindig, vervuilend, overduidelijk een aflopende zaak.
Elektriciteit: praktisch oneindig beschikbaar, technologie volop in ontwikkeling en verbetering, overduidelijk de toekomst.

Hoe kan iemand met gezond verstand dan zeggen.... ja maar tóch verbrandingsmotor. Gewoon daarom! :|W
Ben en blijf een petrolhead, het is niet anders. Al zal ook ik er ooit aan moeten geloven om in een duracell auto te gaan rijden ben ik bang voor ;(
pi_184277987
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 12:54 schreef MaGNeT het volgende:
Maakt verder ook niet uit of je voorstander van de verbrandingsmotor bent of niet.

Als je na 2030 in een oude brandstofauto wil blijven rijden, kan dat gewoon. Wegenbelasting en accijnzen zullen wel omhoog gaan, maar dat heeft men er vast wel voor over.

Tussen 2025 en 2030 verwacht ik het punt waar 50% van de nieuwe verkochte auto's elektrisch zijn.
Dat zou i.d.d. zo maar eens kunnen kloppen, het is alleen te hopen dat onze "altijd aan de burgers denkende" overheid er voor gezorgd heeft dat er ruim voldoende oplaadpunten zijn.
pi_184278118
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 12:58 schreef Juup© het volgende:

[..]

Dat zou i.d.d. zo maar eens kunnen kloppen, het is alleen te hopen dat onze "altijd aan de burgers denkende" overheid er voor gezorgd heeft dat er ruim voldoende oplaadpunten zijn.
Die laadpunten komen voor een groot deel uit commerciële bedrijven die allemaal een stukje van de taart willen meepakken. Zelfs Shell breidt z'n laadpunten uit.

Het stukje waar de overheid van pas komt is in de steden waar eigen parkeerruimte schaars is en er dus meer openbare laadpunten moeten komen.

Daar kan je natuurlijk op verschillende manieren invulling aan geven.
Voor veel gemeenten ook wel een leuke manier om extra inkomsten te genereren, al moet er eerst geïnvesteerd worden.
pi_184278683
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
Als laatste was er een hansworst die stelde dat omdat de gemiddelde verkoopprijs van auto's 32000 was, mensen dat ook wel willen neerleggen voor een EV :')

Want iedereen koopt een nieuwe auto, heeft daar 32000 voor over en niemand koopt een tweedehands natuurlijk :')
Zal ik eens een geheimpje vertellen?!? Tweedehands autos groeien niet aan bomen, maar waren ook ooit nieuwe autos! Al die nieuwe electroautos zijn dus na vijf jaar tweedehands electroautos! En nu kom je waarschijnlijk weer met het "accu is kapot na drie jaar" argument, maar dat klopt natuurlijk niet, aangezien zowat elke fabrikant van EV of hybride autos 8 jaar garantie geeft op de accus. Dat zouden ze niet doen als ze na drie jaar kapot zouden zijn, want dat is een bijzonder slecht verdienmodel.
Ik ken ook meerdere mensen met tweedehands electroautos. Renault zoe, Mitsubishi Outlander phev, Tesla S. Alle drie halen ze nog minstens 95% van het bereik dat ze op de eerste dag haalden.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  Grootste baggeraar 2022 dinsdag 8 januari 2019 @ 13:46:10 #34
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_184278833
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 12:40 schreef Kornolio het volgende:

[..]

Ook goed. In elk geval hoe dan ook, elektriciteit is sowieso de toekomst, en geen fossielen.

Slotje!
Nee, het wordt ons door de strot geduwd, dat is heel wat anders.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_184278936
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:21 schreef BoneThugss het volgende:
:')
Ten vierde is die electriciteit nooit met natuurlijke bronnen op te brengen. Zelfs een heel dak vol zonnepanelen laadt net genoeg op om een keertje boodschappen te kunnen doen. De rest van de electriciteit moet toch weer van centrales af komen :')
De petrochemische sector verbruikt in NL per jaar ongeveer 200PetaJoule om benzine/diesel te produceren. Dat is ongeveer 5,55x1010kWh, en daarmee zou je dus ongeveer 2775 miljoen kilometer electrisch kunnen rijden. De benodigde electrische energie komt dus deels beschikbaar door het niet hoeven raffineren van brandstof.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_184279940
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:53 schreef knoopie het volgende:

[..]

De petrochemische sector verbruikt in NL per jaar ongeveer 200PetaJoule om benzine/diesel te produceren. Dat is ongeveer 5,55x1010kWh, en daarmee zou je dus ongeveer 2775 miljoen kilometer electrisch kunnen rijden. De benodigde electrische energie komt dus deels beschikbaar door het niet hoeven raffineren van brandstof.
Klopt, Elon Musk heeft die berekening ook al eens voor de USA gemaakt. Bizar hoeveel energie het kost om brandstof te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheFreshPrince op 08-01-2019 22:17:49 ]
pi_184283526
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 14:55 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Klopt, Elon Musk heeft die berekening ook al eensvokr de USA gemaakt. Bizar hoeveel energie het kost om brandstof te maken.
En dat wordt snel alleen maar meer. De goedkope/makkelijke olie, die uit de grond spuit als je een gaatje boort, begint op te raken. Met fracking en uit teerzand is nog wel olie te winnen, maar dit kost veel meer energie. En uiteindelijk ook geld.
Dus zelfs als het milieu en de luchtkwaliteit je niks interesseren, is het nog steeds een goed idee om een alternatief voor benzine en diesel te zoeken.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  dinsdag 8 januari 2019 @ 21:12:24 #38
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_184287495
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:25 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Jij wel? B-)
zeker niet
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  Grootste baggeraar 2022 woensdag 9 januari 2019 @ 16:35:24 #39
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_184302619
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_184302743
quote:
waar komt die 5 cent vandaan?
  Grootste baggeraar 2022 zondag 13 januari 2019 @ 20:25:14 #41
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_184385211
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_184385544
quote:
wat een vreselijk slecht “onderzoek”
pi_184385617
Holografie is de bom, hoef je nergens meer heen!
Even a broken clock is right twice a day.
pi_184385778
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 12:40 schreef Kornolio het volgende:

[..]

Ook goed. In elk geval hoe dan ook, elektriciteit is sowieso de toekomst, en geen fossielen.

Slotje!
Wat slotje, balhaar.

Dit topic is een VD-topic.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Grootste baggeraar 2022 zondag 13 januari 2019 @ 22:46:41 #45
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_184388299
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 20:38 schreef Tailless het volgende:

[..]

wat een vreselijk slecht “onderzoek”
Lol. Jij hebt het gelezen? Nee hè.

Als een universitaire "wetenschapper" iets pro klimaat roept is het hosanna, maar als eenzelfde universitaire promovendus iets klimaatonwelgevalligs zegt, is het een slecht onderzoek :')

Kortom, jij bent precies als de rest, je gelooft het alleen maar als het pro klimaat is.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_184389206
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 22:46 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Lol. Jij hebt het gelezen? Nee hè.

Als een universitaire "wetenschapper" iets pro klimaat roept is het hosanna, maar als eenzelfde universitaire promovendus iets klimaatonwelgevalligs zegt, is het een slecht onderzoek :')

Kortom, jij bent precies als de rest, je gelooft het alleen maar als het pro klimaat is.
Miedema zegt niets "klimaatonwelgevalligs".
Dan heb je het artikel echt niet goed gelezen.
pi_184391670
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 22:46 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Lol. Jij hebt het gelezen? Nee hè.

Als een universitaire "wetenschapper" iets pro klimaat roept is het hosanna, maar als eenzelfde universitaire promovendus iets klimaatonwelgevalligs zegt, is het een slecht onderzoek :')

Kortom, jij bent precies als de rest, je gelooft het alleen maar als het pro klimaat is.
behalve dat die aangeeft dat lithium winning slecht en duur is zie ik nergens cijfers over hoeveel CO2 ze uitstoten in hun hele leven. Dus ja totaal een niks zeggend stukje.

Maar goed mocht je het na willen rekenen
Ga dan uit van 55 procent groene stroom

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2019 07:03:12 ]
pi_184395966
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 20:38 schreef Tailless het volgende:

[..]

wat een vreselijk slecht “onderzoek”
Het onderzoek van Miedema zelf is goed. De journalist van Het Dagblad van het Noorden heeft zich helaas een beetje te veel laten verleiden tot een "pakkende" titel voor zijn stukje. Een accuratere titel zou zijn: "Electrische autos zijn opzich beter voor het milieu dan brandstofautos, maar de delving van de grondstoffen voor de accus is nog niet genoeg ontwikkeld om aan de vraag naar nieuwe autos in 2050 te voldoen en daardoor zal het positieve effect van electrische autos beperkt zijn" Probleem is, dat dat niet echt mooi staat (ik ben dan ook geen journalist) en dat het te lang is voor de lezer op telegraaf-niveau.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  Grootste baggeraar 2022 maandag 14 januari 2019 @ 14:06:30 #49
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_184396961
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 12:59 schreef knoopie het volgende:

[..]

Het onderzoek van Miedema zelf is goed. De journalist van Het Dagblad van het Noorden heeft zich helaas een beetje te veel laten verleiden tot een "pakkende" titel voor zijn stukje. Een accuratere titel zou zijn: "Electrische autos zijn opzich beter voor het milieu dan brandstofautos, maar de delving van de grondstoffen voor de accus is nog niet genoeg ontwikkeld om aan de vraag naar nieuwe autos in 2050 te voldoen en daardoor zal het positieve effect van electrische autos beperkt zijn" Probleem is, dat dat niet echt mooi staat (ik ben dan ook geen journalist) en dat het te lang is voor de lezer op telegraaf-niveau.
:O :W

Erken dan gewoon dat hybride auto's een veel beter alternatief zijn.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_184397188
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 14:06 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

:O :W

Erken dan gewoon dat hybride auto's een veel beter alternatief zijn.
Zoals Miedema ook al schrijft:
In principe zijn puur electrische autos beter voor co2 uitstoot en energieverbruik, maar zodra de grondstoffen voor de accu de bottleneck zouden zijn, is het beter om daar 10 hybrides van te bouwen in plaats van 1 electroauto. Het is in ieder geval beide beter dan ouderwetse brandstofautos.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')