VDquote:
Jij wel?quote:
Orange Man Bad!quote:Op maandag 7 januari 2019 19:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)tant-over-gasverbod/
Oh help! Geenstijl! Dat kan niet goed zijn! Rechtse vooringenomenheid! Boohoo Trump bad man
Vreemd, alsof de hoeveelheid CO2 uitstoot per KWh een vast gegeven is. Dat hangt natuurlijk sterk af van hoe die elektriciteit wordt opgewekt.quote:Aan de andere kant ga je meer elektriciteit verbruiken, dit levert 1,56 ton CO2 meer emissies op.
Watch out, we have a badass over here!quote:Op maandag 7 januari 2019 23:31 schreef Kornolio het volgende:
[..]
Orange Man Bad!
Maar in dat artikel staat:
[..]
Vreemd, alsof de hoeveelheid CO2 uitstoot per KWh een vast gegeven is. Dat hangt natuurlijk sterk af van hoe die elektriciteit wordt opgewekt.
En bovendien is die technologie volop in ontwikkeling. Het verbranden van gas niet, dat is tamelijk uitontwikkeld. Maar die elektriciteit gaat vroeg of laat met kernfusie worden opgewekt en dan levert het 0 ton CO2 emissie op.
voor een leasewagen is dat peanutsquote:Op maandag 7 januari 2019 22:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
Als laatste was er een hansworst die stelde dat omdat de gemiddelde verkoopprijs van auto's 32000 was, mensen dat ook wel willen neerleggen voor een EV
Want iedereen koopt een nieuwe auto, heeft daar 32000 voor over en niemand koopt een tweedehands natuurlijk
Ach ik ga denk ik maar wat CO2 emissierechten kopen. Goedkoper dan investeren in een warmtepomp.quote:Op maandag 7 januari 2019 23:31 schreef Kornolio het volgende:
[..]
Orange Man Bad!
Maar in dat artikel staat:
[..]
Vreemd, alsof de hoeveelheid CO2 uitstoot per KWh een vast gegeven is. Dat hangt natuurlijk sterk af van hoe die elektriciteit wordt opgewekt.
En bovendien is die technologie volop in ontwikkeling. Het verbranden van gas niet, dat is tamelijk uitontwikkeld. Maar die elektriciteit gaat vroeg of laat met kernfusie worden opgewekt en dan levert het 0 ton CO2 emissie op.
En iedereen rijdt een leasewagenquote:Op dinsdag 8 januari 2019 00:02 schreef itchycoo het volgende:
[..]
voor een leasewagen is dat peanuts
Laat dus, ze zijn er nog lang niet omdat rendabel te kunnen makenquote:Op maandag 7 januari 2019 23:31 schreef Kornolio het volgende:
[..]
Maar die elektriciteit gaat vroeg of laat met kernfusie worden opgewekt ...
Zeker niet iedereen, maar het is wel een segment waar veel nieuwe en vaak juist wat duurdere auto’s gekocht worden die bovendien vaak binnen vier jaar op de tweedehands markt verschijnen.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 09:35 schreef nijnja het volgende:
[..]
En iedereen rijdt een leasewagen
Even vergeten
Goed puntquote:Op dinsdag 8 januari 2019 09:42 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Zeker niet iedereen, maar het is wel een segment waar veel nieuwe en vaak juist wat duurdere auto’s gekocht worden die bovendien vaak binnen vier jaar op de tweedehands markt verschijnen.
Dat denk ik ook hoor, dit heeft echt tijd nodig en er moeten nog wel meer betaalbare modellen (en bijv ook familiewagens) komen wil de massa hier ook op grote schaal in mee gaan.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 09:44 schreef nijnja het volgende:
[..]
Goed punt
Denk alleen wel dat er wel meer dan dat nodig is om men om te krijgen...
Maar dan stoot je juist meer CO2 uit in plaats van minder.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 09:22 schreef Pharkus het volgende:
Ach ik ga denk ik maar wat CO2 emissierechten kopen. Goedkoper dan investeren in een warmtepomp.
Waarom wel waterstof en niet elektrisch?quote:Op dinsdag 8 januari 2019 10:28 schreef Hojdhopper het volgende:
Deels mee eens wel. Goed dat er naar nieuwe technieken wordt gekeken en ja, je moet ergens beginnen. Maar ik ben het er mee eens dat dit niet de toekomst is (waterstof though).
Dat sowieso. Of in feite natuurlijk niet die je overal kunt neerzetten maar die zichzelf parkeren. En dat ik gewoon een appje stuur en dan komt er eentje voor de deur rijden.quote:Zelf een groot voorstander van shared mobility. Gewoon free-float auto's die je overal kunt pakken en weer kunt neerzetten.
Hell no, lijkt me juist ideaal, geen eigen auto hebben. Wel het gemak, niet de lasten, laat dat de deelcoöperatie / de auto zelf / anderen maar uitzoeken.quote:Maar ja, iedereen wil zijn eigen auto hebben natuurlijk.
Haha, nee, in de waterstofauto zit ook een elektromotor.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 10:40 schreef Kornolio het volgende:
[..]
Waarom wel waterstof en niet elektrisch?
Nog even afgezien van dat die waterstof ook elektrisch wordt opgewekt, dus indirect rijd je ook op elektriciteit. Maar goed in zo'n waterstofauto zit wel een verbrandingsmotor natuurlijk.
Ik ben geen expert, maar ik lees overal dat waterstof een beter (maar duurder) alternatief is. In de zin van dat het alsnog duurzamer is (productie en afdanking van accu's en het opwekken van elektriciteit om ze te laden).quote:Op dinsdag 8 januari 2019 10:40 schreef Kornolio het volgende:
[..]
Waarom wel waterstof en niet elektrisch?
Nog even afgezien van dat die waterstof ook elektrisch wordt opgewekt, dus indirect rijd je ook op elektriciteit. Maar goed in zo'n waterstofauto zit wel een verbrandingsmotor natuurlijk.
[..]
Dat sowieso. Of in feite natuurlijk niet die je overal kunt neerzetten maar die zichzelf parkeren. En dat ik gewoon een appje stuur en dan komt er eentje voor de deur rijden.
[..]
Hell no, lijkt me juist ideaal, geen eigen auto hebben. Wel het gemak, niet de lasten, laat dat de deelcoöperatie / de auto zelf / anderen maar uitzoeken.
Waterstof is zeker geen beter alternatief vergeleken met stroom om een accu te laden.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 10:51 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ik ben geen expert, maar ik lees overal dat waterstof een beter (maar duurder) alternatief is. In de zin van dat het alsnog duurzamer is (productie en afdanking van accu's en het opwekken van elektriciteit om ze te laden).
Nu moet ik ook eerlijk zeggen, ik heb sinds twee jaar een eigen auto (aangeschaft vanwege woon-werk verkeer) en je went er natuurlijk wel aan. Snel even de auto pakken voor een tripje de bergen in, even die weekboodschappen halen, etc. Maar ja, nu heb ik hem niet meer nodig voor werk en dus staat ie nu te koop. Als je goed ov hebt voor binnen de stad en car-sharing die goed dekt (DriveNow/Car2Go/Flinkster) dan heb je de auto voor korte afstanden iig niet meer nodig. Alleen die langere afstanden, daar moet nog een oplossing voor komen (maar die komt er op termijn).
Jawelquote:Op dinsdag 8 januari 2019 09:39 schreef Juup© het volgende:
Laat dus, ze zijn er nog lang niet omdat rendabel te kunnen maken
Er staan veel "if's" , "could's" en "how's" in het stuk, dus ik geloof het pas als het bewezen is en er dus een werkende (geen prototype) economisch rendabele kernfusiereactor in bedrijf is.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 11:55 schreef Kornolio het volgende:
[..]
Jawel
En die Wendelstein 7-X is Duits. Duitsers schaffen das. Zoals altijd in de geschiedenis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |