abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 22 januari 2019 @ 21:13:40 #76
465244 geeninspiratie1235
boeiende ondertitel
pi_184560661
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:10 schreef DesertGlory het volgende:
Ik draai het zelf juist altijd om : mensen die je niet kent, zijn goed. Er spelen geen frustraties of andere negatieve emoties zoals jaloezie, competitiedrang, het (te) snel beoordelen van je gedragingen.

Bij mensen die je kent, is dit vrijwel altijd wel het geval. Van vage vrienden tot je eigen ouders: iedereen heeft een oordeel over je, en vaak speelt er ook nog wel een soort competitiedrang. Ik vind bekenden daardoor in een bepaald opzicht ''enger'' dan onbekenden.

Dat geldt zelfs voor mijn eigen ouders. Ook bij hen merk ik dat ze bepaalde gedragingen van mij soms heel anders interpreteren dan een onbekende voor wie jij nog een ongeschreven blad bent. Immers: alles wat jij nu doet, wordt in zekere zin afgezet tegen gedragingen uit het verleden, en daartegen in perspectief geplaatst.Dit zorgt vaak voor een hoop ruis in de communicatie.
Gedragingen niet, maar op Fok is het één en al snel oordeel. Soms niet eens over werkelijke gedragingen, maar iets wat iemand over een ander verzonnen heeft en presenteert als de waarheid die niet tegengesproken mag worden.
pi_184561007
Goed, op een paar gestoorden na. Veel mensen zijn wel afgestompt en ongeïnteresseerd, of bang. Maar zeker niet slecht.
Whatever...
pi_184567684
Opvallend hoeveel mensen hier een uitspraak doen over het goed of slecht zijn van de mens in zijn algemeenheid.

Dat kan namelijk helemaal niet. Het is altijd afhankelijk van de context. Er is geen universeel 'goed' of 'slecht'.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')