Ik heb er namelijk totaal geen behoefte aan, het is hun zaak verder niet. En daarbij kennen ze maar eén kant van het verhaal, en zelfs daar is niet alles in vermeld. Mijn vriend heeft bijvoorbeeld alleen verteld dat hij erover heeft gedacht om het uit te maken, omdat hij niet zeker weet wat hij nou precies voor me voelt. Hij heeft niet verteld dat hij net zo hard als ik jankte, niet dat ik hèm heb moeten troosten et cetera.
En nu.. Nu lijkt het wel alsof hij me negeert, doet hij afstandelijk en staat altijd afwezig op MSN. En dat terwijl hij de hele dag achter de PC zit. Hij laat mij links liggen, terwijl hij met andere vrouwen vrolijk over relaties en liefde keuvelt. Met iedereen heeft hij het er dus over, behalve met mij.
Als ik ergens chagrijnig en onzeker van word, is dat het wel.
Om een nog langer verhaal kort te maken: komt het erg jaloers/bitcherig over als ik tegen ze zeg dat ik niet om hun mening gevraagd heb?
En wat doe ik aan deze situatie?
quote:Hij heeft ook een dagboek op internet, en daar hebben die mensen dus op gereageerd. En -natuurlijk- heeft hij daar niet alles ingezet, stel je voor! Zometeen vinden ze hem een mietje. Nee hoor, meneer roept alleen dat hij het misschien uit wil maken, zonder de achtergrond erbij te vertellen. Daardoor krijgt hij dus allerlei debiele reacties van mensen die geen verstand van zaken, noch een recht van spreken hebben.
Op vrijdag 3 januari 2003 11:16 schreef Friemeltje het volgende:
Je zou bijvoorbeeld zn dagboek kunnen jatten en het op internet zetten
Als meer mensen er iets van zeggen uit je omgeving kan je het een beetje uitleggen zovan: "het is niet lullig bedoeld maar jullie weten niet half hoe de situatie in elkaar steekt en daarom zou ik het fijn vinden als jullie je goedbedoelde adviezen achterwege willen houden."
Sterkte !
Jezelf nooit laten kennen. En gewoon naar een leuker onderwerp switchen. En blijven ze doordrammen. Dan mag wel wat feller worden. Maar de meeste mensen snappen een subtiele hint wel
Succes ermee..
Verder kan je de ongevraagde meningen van anderen gewoon naast je neerleggen, zeker als die meningen gebasseerd is op halve waarheden of gebrekkige informatie. Ongevraagde meningen zijn sowieso vrij brutaal en dienen meestal alleen als doel de gever ervan te bevredigen.
quote:Ik wil de topicstarter niets aanpraten maar ik zou dit toch (nog) niet doen. Tis toch algemeen bekend dat mannen veel moeilijker over gevoelens praten, tenminste ik wel maar ik ben dan ook heeel gesloten van mezelf
Op vrijdag 3 januari 2003 11:29 schreef Malawi het volgende:
Klinkt misschien raar, maar maak het zelf uit! Als iemand zo met je omgaat, dan hoef je dat toch niet te pikken?
(sorry als dit bot overkomt, het is goed bedoeld)
quote:Zelf je gezeik oplossen en het niet posten als je niet wilt dat iemand zich er mee bemoeid mot je het voor je houden...
Op vrijdag 3 januari 2003 11:09 schreef gathering_storm het volgende:
Wegens wat problemen tussen mij en mijn vriend doen we het de komende weken rustig aan. Dat wil zeggen: elkaar wel zien, maar geen sex. Nu is het het geval dat allerlei mensen zich nu met de situatie gaan bemoeien en ongevraagd advies geven. En dat zonder dat ze het hele verhaal kennen! Ik word hier zo kwaad om...Ik heb er namelijk totaal geen behoefte aan, het is hun zaak verder niet. En daarbij kennen ze maar eén kant van het verhaal, en zelfs daar is niet alles in vermeld. Mijn vriend heeft bijvoorbeeld alleen verteld dat hij erover heeft gedacht om het uit te maken, omdat hij niet zeker weet wat hij nou precies voor me voelt. Hij heeft niet verteld dat hij net zo hard als ik jankte, niet dat ik hèm heb moeten troosten et cetera.
En nu.. Nu lijkt het wel alsof hij me negeert, doet hij afstandelijk en staat altijd afwezig op MSN. En dat terwijl hij de hele dag achter de PC zit. Hij laat mij links liggen, terwijl hij met andere vrouwen vrolijk over relaties en liefde keuvelt. Met iedereen heeft hij het er dus over, behalve met mij.
Als ik ergens chagrijnig en onzeker van word, is dat het wel.Om een nog langer verhaal kort te maken: komt het erg jaloers/bitcherig over als ik tegen ze zeg dat ik niet om hun mening gevraagd heb?
En wat doe ik aan deze situatie?
quote:Waar slaat dit op? Ik vraag nu toch gewoon advies, ik vraag toch om meningen? Dat is HEEL wat anders dan ongevraagd advies krijgen.
Op vrijdag 3 januari 2003 11:34 schreef Suphafly het volgende:[..]
Zelf je gezeik oplossen en het niet posten als je niet wilt dat iemand zich er mee bemoeid mot je het voor je houden...
quote:Als ik jouw vriend zou zijn en ik zou dit lezen zou ik niet meer twijfelen maar zou je officieel gedumpt zijn.
Op vrijdag 3 januari 2003 11:36 schreef gathering_storm het volgende:[..]
Waar slaat dit op? Ik vraag nu toch gewoon advies, ik vraag toch om meningen? Dat is HEEL wat anders dan ongevraagd advies krijgen.
Als ik ergens chagrijnig en onzeker van word, is dat het wel.
snap niet dat jullie dit niet zelf oplossen en als hij je negeerd dan jah is de hint toch duidelijk of niet?
quote:Je hebt gelijk, ik heb (mede door mijn verleden) veel behoefte aan duidelijkheid. Hij kan me die blijkbaar niet geven... Ik ga het er sowieso even met hem over hebben vanmiddag. Hier word ik ook gek van... :\
Op vrijdag 3 januari 2003 11:32 schreef sleipnir het volgende:
ik weet niet of het de ideale oplossing is, het is zomaar iets wat in me opkomt.
volgens mij is het belangrijkste voor jou dat je duidelijkheid krijgt. hij wil die duidelijkheid (nog) niet geven.
het is een rigoreuze optie, maar wel een optie:
stel hem een ultimatum. geef hem 1 of 2 weken om te beslissen wat ie wil. heeft ie dan nog geen beslissing gemaakt dan neem jij die voor hem.
je hebt er toch niets aan als hij blijft twijfelen.(sorry als dit bot overkomt, het is goed bedoeld)
quote:Goede tip, ik heb het zojuist gedaan... Hopelijk word het zo een beetje duidelijk voor ze. Dank je!
Op vrijdag 3 januari 2003 11:27 schreef UnleashMitch het volgende:
Tja zo zijn jongens nou eenmaal, je zou er wat van kunnen zeggen en dan niet van "zet dan alles erbij" maar meer van "zet er dan niets op" dat laatste is veel makkelijker gedaan.Als meer mensen er iets van zeggen uit je omgeving kan je het een beetje uitleggen zovan: "het is niet lullig bedoeld maar jullie weten niet half hoe de situatie in elkaar steekt en daarom zou ik het fijn vinden als jullie je goedbedoelde adviezen achterwege willen houden."
Sterkte !
quote:Ik heb al geprobeerd om dit zelf op te lossen, ik vraag alleen of er mensen zijn met advies. Als je dat niet hebt, en je ergert aan mijn post, dan reageer je toch lekker niet?
Op vrijdag 3 januari 2003 11:38 schreef Suphafly het volgende:[..]
Als ik jouw vriend zou zijn en ik zou dit lezen zou ik niet meer twijfelen maar zou je officieel gedumpt zijn.
snap niet dat jullie dit niet zelf oplossen en als hij je negeerd dan jah is de hint toch duidelijk of niet?
quote:Ja... vind het eerlijk gezegd nogal achterbaks van hem. Net alsof hij zijn imago wil redden door te doen alsof hij stoer is.
Op vrijdag 3 januari 2003 11:41 schreef koffieautomaat het volgende:
Nu je weet dat hij niet het hele verhaal verteld, ben je dan nu anders over hem gaan denken??
Misschien moet je hem er mee confronteren en vragen of hij denkt dat hij daarmee jullie relatie zou kunnen redden?
Ik zou hem een ultimatum geven en zeggen "dan en dan wil ik absoluut duidelijkheid over de situatie anders kap ik ermee."
Suc7!
maar het verstandigst zou denk ik inderedaad zijn om er nog eens over te praten met hem, hoe jij je daaronder voelt. En desnoods zelf de knoop doorhakken.
Dus je vriend heeft een dagboek online waarin hij publiekelijk alle zijn persoonlijke problemen vermeld? Wat een kneus.
Ik snap niet wat jullie aan het kutten zijn met dat achterlijke MSN en Online gezeik. Jullie zijn zeker net nog jong want als je een beetje volwassen bent had je deze nonsense allang kunnen oplossen.
En afgeven op het gezeik van je vriend dat hij een kneus is met ze online dagboek, jij post hier ook gewoon je hele poeha. Dus lekker hypocriet. Nu bemoeit iedereen zich er ook mee.
[Dit bericht is gewijzigd door cYbErTiM op 03-01-2003 13:47]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |