abonnement Unibet Coolblue
pi_184262821
Dames en heren, even een ouderwetse klacht over het weer.

Dat de Hollandse winter bekend staat als grauw was al bekend, maar voor mijn gevoel slaat het dit jaar echt alles.

Het weer is gewoon waardeloos : het is niet koud, maar het sneeuwt ook niet of er is geen ijs. Het is ook niet lekker droog, het miezert de hele tijd, afgewisseld door wat drogere periodes.

Maar het meest kutte van alles vind ik nog wel : het is elke fucking dag achter elkaar, de hele dag grijs en grauw :{ Dat je in de winter niet hoeft te verwachten in je t-shirtje buiten te kunnen lopen was mij reeds jaren bekend, maar ik heb volgens mij nog nooit eerder meegemaakt dat het zo lang achter elkaar grijs en grauw was. Ik geloof serieus dat ik in heel 2019 nog geen één keer de zon heb gezien. Tijdens kerst wel ergens 's ochtends dat ik mijn woonkamer in kwam en dat ik dacht : wtf, er schijnt gewoon zonlicht mijn woonkamer in _O_ Maar dat was ook de laatste keer tot op heden.

Klacht : volgens mij is het al sedert oktober t/m heden vrijwel non-stop bewolkt. Waar zijn die mooie winterdagen met strakblauwe lucht en zonnestralen :( Voel me ook echt zo depressief als een kraai, is toch geen reet aan man het leven zo.
pi_184262884
Karma voor de zonnige warme zomer
pi_184262969
Niet vanaf oktober maar wel sinds begin december.
Klacht is overigens zeer terecht.

Ik haat dan ook die Nederlandse deprimerende nep winters. Het liefst heb ik gewoon voorjaar of zomerweer met veel daglicht, vroege herfst mag ook nog wel. En als het dan persé winter moet zijn dan wel graag vrieskou en eventueel echte sneeuw (niet die natte kledderzooi) en een fel winterzonnetje. Maar dit grauwe weer is het ergste weer wat er is.
  maandag 7 januari 2019 @ 16:34:04 #4
450878 LanceVanceDance
This is Vice City
pi_184263008
Chapeau TATW, zeer terechte klacht.
''This is the last dance for Lance Vance!"
― Tommy Vercetti
  maandag 7 januari 2019 @ 16:35:06 #5
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184263029
Hele terechte klacht. Ben er helemaal depressief van.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184263269
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 16:24 schreef TATW het volgende:
Het is ook niet lekker droog, het miezert de hele tijd, afgewisseld door wat drogere periodes.
Miezert het nu de hele tijd of zijn er droge periodes?

Het weer is redelijk prima. Het regent bijna niet, en zeker niet hard. Het is niet koud, handschoenen zijn niet nodig.
Ja ik heb ook liever een goed pak sneeuw, ijs en een zonnetje erbij. Maar verder valt er weinig te klagen over dit weer.
pi_184263286
Schoot een paar dagen terug ook al door mijn hoofd : hoe lang heb ik in hemelsnaam al geen zon meer gezien?:D

Heeft het niet ook iets te maken met het veranderende (warmere) klimaat? Voor mijn gevoel gingen koude dagen vaak gepaard met strak blauwe lucht en heldere sterrenhemels. Maar omdat de temperatuur nu al weken lang rond de 10 graden hangt en het niet meer echt koud lijkt te kunnen worden, blijft het ook maar druilerig/bewolkt.
pi_184263434
Dat de overheid niks aan doet. :(

En maar belasting betalen!!!
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_184263488
Ik zat toevallig vanmiddag "andere tijden" te kijken op NPO dacht 2

En daar zag ik beelden van een winter die sinds ik leef niet meer heeft bestaan.
Nouja of het global warming is of puur toeval, ik weet het niet.

Bedoel halve meter sneeuw heb ik deze 35 jaar dat ik op de wereld sta niet meer gezien.
Do what you love, love what you do!
  maandag 7 januari 2019 @ 17:02:30 #10
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184263529
quote:
11s.gif Op maandag 7 januari 2019 17:00 schreef kree het volgende:
Ik zat toevallig vanmiddag "andere tijden" te kijken op NPO dacht 2

En daar zag ik beelden van een winter die sinds ik leef niet meer heeft bestaan.
Nouja of het global warming is of puur toeval, ik weet het niet.

Bedoel halve meter sneeuw heb ik deze 35 jaar dat ik op de wereld sta niet meer gezien.
Joh wees blij. Wat denk je wat voor ellende dat allemaal geeft een halve meter sneeuw? Ongelukken op de weg, en treinen die niet meer rijden. :') Dan heb ik liever nog dit grauwe weer als je het niet erg vind.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184263587
quote:
11s.gif Op maandag 7 januari 2019 17:00 schreef kree het volgende:
Ik zat toevallig vanmiddag "andere tijden" te kijken op NPO dacht 2

En daar zag ik beelden van een winter die sinds ik leef niet meer heeft bestaan.
Nouja of het global warming is of puur toeval, ik weet het niet.

Bedoel halve meter sneeuw heb ik deze 35 jaar dat ik op de wereld sta niet meer gezien.
Dat is ook redelijk uniek. Een witte kerst was geloof ik in 2009 en 2010, en voor het laatst daarvoor in de jaren 80. En voor het laatst daarvoor in de jaren '60. Volledig random dus. Zou best kunnen met zo veel sneeuwval ook. Kan zomaar volgende winter opeens wel gebeuren.
  maandag 7 januari 2019 @ 17:07:32 #12
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_184263608
Hopen dat de zomer dit jaar weer een paar graden warmer is.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_184263640
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 17:07 schreef Id_do_her het volgende:
Hopen dat de zomer dit jaar weer een paar graden warmer is.
euhm het was anders aardig extreem deze zomer.
Veels te heet wmb hoor. :)
Do what you love, love what you do!
pi_184263658
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 17:02 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Joh wees blij. Wat denk je wat voor ellende dat allemaal geeft een halve meter sneeuw? Ongelukken op de weg, en treinen die niet meer rijden. :') Dan heb ik liever nog dit grauwe weer als je het niet erg vind.
Zeg niet dat ik dat wil. Maar dit weer is ook bagger wel ;)

Maargoed ze hebben de uitzonderingen over 30 jaar uitgelicht natuurlijk ;)
Do what you love, love what you do!
  maandag 7 januari 2019 @ 17:23:11 #15
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_184263850
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 17:09 schreef kree het volgende:

[..]

euhm het was anders aardig extreem deze zomer.
Veels te heet wmb hoor. :)
Wat mij betreft niet, gortdroog woestijnweer, heerlijk.
With my pack on my back, down the road I will stray.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')