abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184421756
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:47 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Met of zonder Rutte's bemoeienis zet de trend zich ook voort. Aardse trenden hebben de walgelijke neiging om zich niks aan te trekken van de wil van Rutte hoe graag je het ook wil. Zelfs als Nederland morgen compleet CO2-neutraal zou zijn gaat de trend door. Zelfs als heel de wereld morgen compleet CO2-neutraal zou zijn gaat de trend door.
Als het puur en alleen om een aardse trend ging wel ja. Alleen doen wij in 200 jaar waar de aarde zelf ontelbare keren langer voor nodig heeft...dus de aarde heeft weinig tijd om zich aan te passen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 20:02:31 #227
351614 crew  ijs_beer
IJskoud de lekkerste.
pi_184421849
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:56 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dan zullen er ook weer mensen zijn die de tegentrend gevaarlijk vinden. Actie -> Reactie -> Actie -> Reactie -> Actie -> Reactie -> Actie -> Reactie -> Actie -> Reactie.
Zo is het wel met heel veel dingen idd. Sommige dingen in een trend van een jaar sommige in decennia.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
pi_184422371
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:58 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Als het puur en alleen om een aardse trend ging wel ja. Alleen doen wij in 200 jaar waar de aarde zelf ontelbare keren langer voor nodig heeft...dus de aarde heeft weinig tijd om zich aan te passen.
Deze reactie is totaal onlogisch. Je kan 4,5 miljard Aardse geschiedenis niet vergelijken met de laatste 200 jaar en op basis van die 200 jaar conclusies trekken. Zelfs als ik me probeer in te leven in jouw gedachtegang dan gaat jouw bewering niet op: In het verleden hebben mensen "de Aarde" veel sneller zien veranderen dan nu en dan heb ik het nog geeneens over de tijd daarvoor toen de Aarde nog op zichzelf was.
pi_184425955
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 20:24 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Deze reactie is totaal onlogisch. Je kan 4,5 miljard Aardse geschiedenis niet vergelijken met de laatste 200 jaar en op basis van die 200 jaar conclusies trekken. Zelfs als ik me probeer in te leven in jouw gedachtegang dan gaat jouw bewering niet op: In het verleden hebben mensen "de Aarde" veel sneller zien veranderen dan nu en dan heb ik het nog geeneens over de tijd daarvoor toen de Aarde nog op zichzelf was.
Bekijk onderstaande grafiek even dan kun je toch niet anders als concluderen dat de mens een negatieve invloed heeft en de temperatuur sneller laat stijgen?

earth_temperature_timeline_2x.png
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_184426023
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 23:07 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Bekijk onderstaande grafiek even dan kun je toch niet anders als concluderen dat de mens een negatieve invloed heeft en de temperatuur sneller laat stijgen?

[ afbeelding ]
Dat de mens invloed heeft op het klimaat wil ik best geloven. Ik snap alleen niet wat daar negatief aan is.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 23:13:30 #231
167383 Molurus
the talking snake
pi_184426088
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 23:10 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat de mens invloed heeft op het klimaat wil ik best geloven. Ik snap alleen niet wat daar negatief aan is.
Wellicht wordt het dan toch eens tijd om de IPCC rapporten te lezen. :P

(Waar overigens niets in staat over Noord-Amerikaanse pokemons.)
Philosophy: questions that may never be answered.
Religion: answers that must never be questioned.
pi_184428090
Het klimaatbeleid is toe aan een adempauze

Een prima opiniestuk van Bolkestein.
I'm 75 years old, and I still wake up with the little guy saluting.
pi_184428582
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:30 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Je kunt daar wel grappig over proberen te doen maar het gaat hier natuurlijk over de gemiddelde temperatuur.

Als die trend zich voortzet gaat dat uiteindelijk wel problemen opleveren. Dat valt niet te ontkennen.

Ik ben tegen het huidige klimaat akkoord maar dat er iets zal moeten veranderen is duidelijk.
Hoe kun je iets ontkennen wat uberhaupt nog niet heeft plaats gevonden en alleen in het brein van onze klimaatalarmisten bestaat (en daardoor in modellen voorkomt)? Vooralsnog heeft humane CO2 een netto positief effect gehad.
“If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear.”
pi_184429355
Nogmaals ik ben absoluut geen voorstander van allemaal idiote maatregelen die niet effectief zijn maar dat de mens een negatieve invloed heeft en de temperatuur sneller doet laten stijgen dan normaal valt moeilijk te ontkennen, ofja sommige mensen zullen het altijd ontkennen. Want die "geloven" het gewoon niet :')
pi_184430636
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 08:25 schreef Gohf046 het volgende:
Nogmaals ik ben absoluut geen voorstander van allemaal idiote maatregelen die niet effectief zijn maar dat de mens een negatieve invloed heeft en de temperatuur sneller doet laten stijgen dan normaal valt moeilijk te ontkennen, ofja sommige mensen zullen het altijd ontkennen. Want die "geloven" het gewoon niet :')
Volgens NASA zijn we al 0.8 C opgewarmd sinds 1880. Als 1.5 C al tot extreem veel negatieve consequenties leidt, dan zouden we nu toch al iets moeten zien?
“If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear.”
  woensdag 16 januari 2019 @ 10:26:13 #236
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_184431263
We zien nu ook al dingen. De zeespiegel is bv. gestegen, waardoor stormvloed gemiddeld hoger zal zijn met alle risicos van dien. Koraal verbleekt meer door stijgende temperatuur in de oceaan. Ecosystemen verplaatsen. Wijn wordt verbouwd langs de a12 (wat niet negatief is als zodanig). Je kunt zelf ook vast wel dingen verzinnen naast een hogere temperatuur die je merkt.

Maar dit is wel wat andere koek nog dan 4-6 graden. 1.5 zou te managen moeten zijn, maar gaan we niet halen vrees ik.
  Moderator woensdag 16 januari 2019 @ 12:03:44 #237
118755 crew  Lyrebird
pi_184433144
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 10:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Maar dit is wel wat andere koek nog dan 4-6 graden. 1.5 zou te managen moeten zijn, maar gaan we niet halen vrees ik.
In Zuid Frankrijk hebben ze daar anders weinig moeite mee.

Ja, het zal wat kruim kosten om ons aan te passen, maar dat hoeft geen honderden miljarden te kosten.
The gravest, most persistent sin of mankind lies in not treating everyone as an individual - Mark Helprin
pi_184433659
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 12:03 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ja, het zal wat kruim kosten om ons aan te passen, maar dat hoeft geen honderden miljarden te kosten.
De mens past zich wel aan, daar ben ik ook wel van overtuigt. Alleen geld dat ook voor de diverse ecosystemen overal op aarde? Hoe reageren die erop? Kunnen die zich zo snel aanpassen? en in hoeverre heeft dat weer invloed op ons?

Daar ben ik wel echt benieuwd naar.
  woensdag 16 januari 2019 @ 13:12:33 #239
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_184434439
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 12:03 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Specifiek voor Nederland zal dat de komende eeuw nog wel kloppen, waar ik het niet uitsluitend over had.

Ik weet overigens niet zo uit mijn hoofd prognoses voor Zuid Europa, maar kan me voorstellen dat het het bv in. Zuid Frankrijk en Spanje wel echt lastiger wonen zal zijn. Dat zou op ons ook wel weer van invloed kunnen zijn dmv bv migratie en voedselvoorziening.
  woensdag 16 januari 2019 @ 13:30:07 #240
167383 Molurus
the talking snake
pi_184434847
Spanje heeft al jaren problemen met het verwoestijnen van het binnenland.
Philosophy: questions that may never be answered.
Religion: answers that must never be questioned.
pi_184452171
Voor in uw agenda: 10 maart grote demonstratie in Amsterdam om de klimaatcrisis te doorbreken:

jesseklaver twitterde op donderdag 17-01-2019 om 09:20:56 Op zondag 10 maart gaan we massaal de straat op. En GroenLinks doet mee. Samen met @milieudefensie @FNV @GreenpeaceNL @De_Goede_Zaak en de @Woonbond organiseren we de #Klimaatmars. We moeten de klimaatcrisis nu doorbreken. Kom ook! Meld je aan.https://t.co/uN2RDvOeeQ reageer retweet
quote:
Klimaatmars
Zondag 10 maart ? 13:00 ?Dam, Amsterdam

Samen met Milieudefensie, de FNV, Greenpeace, DeGoedeZaak en de Woonbond
Wij gaan de straat op voor het klimaat. Massaal. De meerderheid van Nederland wil een definitieve doorbraak in de klimaatcrisis. En dit gaan we laten zien. Samen tijdens de grootste klimaatmars van ons land.

De tijd dat de vervuilende industrie de hand boven het hoofd gehouden werd is voorbij. De vervuiler gaat betalen. 2019 wordt het jaar van het klimaat. Het jaar waarin ambitieus, daadkrachtig en eerlijk klimaatbeleid doorbreekt.

10 maart zal in het teken staan van een urgente klimaatboodschap, van hoop en samenwerken, van de toekomst. Hoe meer mensen, hoe luider onze boodschap!
https://beweging.groenlinks.nl/klimaatmars
pi_184452370
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:58 schreef Ryan3 het volgende:
Voor in uw agenda: 10 maart grote demonstratie in Amsterdam om de klimaatcrisis te doorbreken:

jesseklaver twitterde op donderdag 17-01-2019 om 09:20:56 Op zondag 10 maart gaan we massaal de straat op. En GroenLinks doet mee. Samen met @milieudefensie @FNV @GreenpeaceNL @De_Goede_Zaak en de @Woonbond organiseren we de #Klimaatmars. We moeten de klimaatcrisis nu doorbreken. Kom ook! Meld je aan.https://t.co/uN2RDvOeeQ reageer retweet
[..]

https://beweging.groenlinks.nl/klimaatmars
Zal vast een flinke demo worden :') Aardig populistische praat van Klaver ook : "De vervuiler gaat betalen" hou op zeg :') :') :')
pi_184453051
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:13 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Zal vast een flinke demo worden :') Aardig populistische praat van Klaver ook : "De vervuiler gaat betalen" hou op zeg :') :') :')
Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet wat-ie precies bedoelt met 'klimaatcrisis' of het moet zijn dat het niet meer gaat om de vraag 'of', ook niet meer 'wanneer', maar 'hoe laat' NL wordt verzwolgen door de zee. Wat betreft intentie om deze ramp te voorkomen zit men in het parlement redelijk op 1 lijn via de klimaatwet, dus geen crisis, lijkt me. Hoe deze ramp te voorkomen nog niet helemaal, maar officieel ligt er dan ook nog niet een ondertekend klimaatakkoord. Dus een beetje te vroeg om nu al te spreken over een crisis of je moet het PVV-corvee van Klaas al te serieus nemen.

Overigens dat die vervuilers wel degelijk plannen uitbroeden om tot CO2-reductie te komen blijkt wel uit het feit dat men in Zeeland inzet op zogenaamde groene waterstof in 2025 al:
https://www.pzc.nl/zeeuws(...)-waterstof~a6d7dd6a/

Met groot-uitstoters Yara (no.1?) en Dow (no. 3?) in de buurt is de provincie Zeeland de grootste uitstoter van CO2 van NL, geloof ik.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ryan3 op 17-01-2019 14:04:50 ]
pi_184454973
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 23:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wellicht wordt het dan toch eens tijd om de IPCC rapporten te lezen. :P

(Waar overigens niets in staat over Noord-Amerikaanse pokemons.)
Mijn klimaatstandpunt is: het klimaat veranderde in het verleden en zal in de toekomst veranderen. Ook ben ik van mening dat in het verleden individuele en groepen van mensen, dieren en insecten nadelige gevolgen hebben ondervonden van klimaatverandering en dat dat in de toekomst gewoon doorgaat.

Kan me niet voorstellen dat er ook maar iets in die IPCC rapporten staat wat dat tegenspreekt.
pi_184473172
quote:
Gemeente Amsterdam trekt 150 miljoen uit voor schone energie

De gemeente Amsterdam trekt 150 miljoen euro uit om de stad de overgang naar schone energie te laten maken. Zo moet Amsterdam in 2040 aardgasvrij zijn en moet de komende jaren ook de CO2-uitstoot flink verminderen.

Voor dit plan is een omslag naar schone energie nodig, meldt wethouder Duurzaamheid Marieke van Doorninck.

Zo komen er veel meer oplaadpalen voor elektrische auto’s om de overstap naar elektrische auto’s te stimuleren. Ook wil Van Doorninck er voor zorgen dat " alles wat nieuw gebouwd wordt klimaatneutraal, of zelfs energieleverend is".

In de stad moet ook veel meer energie duurzaam worden opgewekt via zonnepanelen en windmolens en worden in de periode tot 2040 de wijken een voor een van het aardgasnet afgekoppeld. Onder dit college van burgemeester en wethouders moet dat bij de eerste drie wijken gebeuren.

Stadsbestuur roept Amsterdammers op mee te denken
Het stadsbestuur wil bij deze overgang de kennis van Amsterdammers gebruiken en roept ze op mee te denken.

Wethouder van Doorninck: "De noodzaak om af te kicken van kolen, olie en gas staat niet ter discussie. Hoe we dat gaan doen is onderwerp van gesprek. Daarbij is het uitgangspunt dat iedereen mee moet kunnen doen en de rekening van de omslag naar schone energie eerlijk wordt verdeeld."
Amsterdam al door de bocht. Zet je bugetoverschrijdingsalert maar alvast aan.
pi_184474800
‘Rutte en Dijkhof zijn veel gevaarlijker dan Wilders’: Coen de Jong en Thomas von der Dunk bij café Weltschmerz.

Niet helemaal OT dus...

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 18-01-2019 16:17:40 ]
pi_184475110
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Amsterdam al door de bocht. Zet je bugetoverschrijdingsalert maar alvast aan.
Ondertussen staan kademuren daar op instorten, is het onderhoud daarvan decennialang verslond en zijn er miljarden nodig om ze op te knappen.

Begrijp jij het nog? Ik niet. Als het grote probleem is dat het waterpeil gaat stijgen dan steek je die 150 miljoen toch beter in het herstel van die kademuren, wat 100% effectief is ipv in het aardse klimaat wat 0,000000000000001% effectief is.
  Moderator vrijdag 18 januari 2019 @ 15:50:32 #248
351614 crew  ijs_beer
IJskoud de lekkerste.
pi_184475281
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ondertussen staan kademuren daar op instorten, is het onderhoud daarvan decennialang verslond en zijn er miljarden nodig om ze op te knappen.

Begrijp jij het nog? Ik niet. Als het grote probleem is dat het waterpeil gaat stijgen dan steek je die 150 miljoen toch beter in het herstel van die kademuren, wat 100% effectief is ipv in het aardse klimaat wat 0,000000000000001% effectief is.
Anders kunnen we niet naar anderen gaan wijzen dat ze iets fout gedaan hebben. *)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
pi_184476418
telegraaf twitterde op vrijdag 18-01-2019 om 16:17:19 De voltallige oppositie in de Tweede Kamer eist voor de Provinciale Statenverkiezingen openheid over de kosten van het omstreden Klimaatakkoord. https://t.co/xW67YKGgqw reageer retweet
quote:
Oppositie: raam klimaatkosten vóór verkiezing

DEN HAAG - De voltallige oppositie in de Tweede Kamer eist voor de Provinciale Statenverkiezingen openheid over de kosten van het omstreden Klimaatakkoord.

Op dit moment zijn de planbureaus de ruim zeshonderd groene maatregelen aan het doorrekenen. Wanneer de resultaten naar buiten komen is onduidelijk.

Alle oppositiepartijen hebben in een gezamenlijke brief aan VVD-minister Wiebes (Klimaat) en de planbureau-directeuren geëist dat de doorrekeningen voor de verkiezingen in maart openbaar worden gemaakt.

„Wij maken ons zorgen dat de coalitie zal proberen om hun oordeel over de cijfers en de richting van het klimaatbeleid over de aanstaande verkiezingen heen te tillen”, schrijven de fractievoorzitters van alle negen oppositiepartijen. „Draagvlak voor politieke keuzes wordt ondermijnd als kiezers zich hierover niet hebben kunnen uitspreken. Dat schaadt het vertrouwen in de democratie.”

Wiebes: heb ik niks mee te maken

De partijleiders willen vanuit ’democratisch oogpunt’ inzicht in de klimaatcijfers. „We moeten een situatie voorkomen waarin partijen voor de verkiezingen onduidelijk kunnen zijn over hun plannen om vervolgens, een paar weken na de stembusgang, kiezers te verrassen met ingrijpende besluiten.”

Minister Wiebes (Klimaat) laat weten dat de planbureaus onafhankelijk zijn en over hun planning gaan. Hij wil de oproep wel bespreken met de instituten en het kabinet.
Maar de planbureaus zijn onafhankelijk dus.
pi_184477314
Dat gedoe met de Hedwigpolder is ook zo merkwaardig. Vooraf al, achteraf nog meer.

Aan de ene kant paniek zaaien dat de wereld verzuipt, aan de andere kant
hysterisch krijsen dat de Hedwigpolder onder water gezet moet worden. :?

abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')