abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184279154
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 12:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Voor consumenten die er nooit een probleem mee hebben gehad is het misschien een goed bedrijf. Voor werknemers is het een hel, en zoals je kan lezen voor gedupeerde reizigers is het ook een klote bedrijf. :D
Zijn die werknemers verplicht om daar te werken dan?
The entire modern financial system is a big Keynesian, magic money tree Ponzi scheme.
pi_184279577
Het is al heel wat voor Ryanair dat ze een bus regelen. Ik heb ooit 50 euro betaald voor een treinticket van ergens in Duitsland terug naar Nederland omdat ze geen bussen hadden geregeld. _O- _O-
pi_184280061
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 18:59 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat is voor mij de voornaamste reden om als het even kan niet voor Ryanair te kiezen. Kijk, slechte service en zo is nog tot daaraan toe. Dat weet je en dat is de prijs die je betaalt en daar kies je voor. Maar dat ze hun knieperigheid ook afwentelen op /doorvoeren tot aan het personeel, dat vind ik wel een stap te ver. Het personeel hoeft voor mij niet voor een hongerloontje te vliegen, dat wil ik niet aanmoedigen/steunen met mijn ticket.
(pakketbezorgers hetzelfde)
Het personeel help je door eten/drinken en krasloten te kopen aan boord.
pi_184280170
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:03 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Misschien op korte termijn, maar niet op lange termijn, want daarmee houd je het systeem (prestatiedruk) in stand.
Somebody that I used to know
pi_184281092
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 14:31 schreef Lafoy het volgende:
Het is al heel wat voor Ryanair dat ze een bus regelen. Ik heb ooit 50 euro betaald voor een treinticket van ergens in Duitsland terug naar Nederland omdat ze geen bussen hadden geregeld. _O- _O-
Een kennis van mij had het tijdje terug in Zuid-Frankrijk, vliegtuig kaput, konden ze kiezen: slapen op het vliegveld, of met de bus naar Parijs.
pi_184281520
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 10:19 schreef Nobu het volgende:
Timisoara is natuurlijk ook gewoon een logische plek voor gipsy airways.
Dat is het Eelde van RoemeniŽ.
pi_184281739
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:03 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Verdienen ze daar hun geld mee? Gedwongen bijbeunen omdat hun gewone loon veel te laag is?
  dinsdag 8 januari 2019 @ 16:48:40 #83
42322 MCH
Tasteless
pi_184281760
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:34 schreef Idisrom het volgende:

[..]

}:|
I Wanna Waste My Time On You
  One tough cookie dinsdag 8 januari 2019 @ 18:11:50 #84
169210 liesje1979
pi_184283077
quote:

[..]

Timisoara is anders een heel aardig stadje. :Y
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:47 schreef Farenji het volgende:

[..]

Verdienen ze daar hun geld mee? Gedwongen bijbeunen omdat hun gewone loon veel te laag is?
Ik heb ooit eens een boek gelezen over het leven van een steward en daarin las ik dat hij iig een deel van de opbrengst van de verkoop van die artikelen kreeg. En dat dat op bepaalde vluchten lekker aan tikt. Ik koop meestal op de luchthaven een flesje drinken die ik nog niet leeg heb als ik het vliegtuig in stap. Verder koop ik meestal ook nog wel wat in het vliegtuig, ja het is vrij prijzig (maar niet veel duurder dan wat je op het vliegveld kan kopen) maar dingen als een tientje voor een flesje water is natuurlijk onzin. En ik koop ook wel eens een luchtje aan boord.
Verder zelf nog nooit problemen gehad met Ryanair, maar dit is wel een knullige oplossing. :D Ik ga er van uit dat deze mensen gewoon recht hebben op de EU claim.
pi_184283247
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 10:21 schreef Hojdhopper het volgende:

Noem het maar onzin. :) Misschien zijn er gewoon mensen die verschillende maatschappijen willen beleven. Ik zelf kies af en toe mijn vakantiebestemming omdat een bepaald type vliegtuig van een bepaalde maatschappij daarop vliegt.

Daarnaast, mijn (ex) vriendin is werkzaam in de luchtvaart (Lufthansa) en een maatschappij als Ryanair of Norwegian maken de luchtvaart in zekere zin kapot, zeker wat betreft kwaliteitsstandaarden, zowel voor de passagier (bijv. beenruimte, services) als voor de werknemers (bijv. salaris, roosters)
Niet alle lowcosts zijn slecht hoor. Transavia en Eurowings doen het al beter, maar zijn daarom ook iets duurder dan Ryanair.
Ja ik noem het onzin. Alsof een luchtvaartliefhebber niet met Ryanair zou gaan.

Ik vlieg zelf ook gewoon met alle maatschappijen, ik ga niet speciaal zoeken naar KLM of noem het maar. Als Ryanair de beste mogelijkheid heeft (ook in verhouding met prijzen) dan ga ik gewoon met Ryanair. Vluchten zijn altijd helemaal prima en ook contact krijgen is makkelijk.
Nooit een probleem mee.

En zo vlieg ik met wel meer maatschappijen.
Lowcosts zijn sowieso niet slecht, natuurlijk dingen die ergens wat af. De 1 meer dan de ander.
Daardoor maken ze vliegen betaalbaar voor iedereen, kan iedereen er ook van gaan genieten.
Kan een KLM veel van leren.
pi_184287780
Nooit problemen gehad met Ryan Air. En tja, als het 300 euro scheelt..
  dinsdag 8 januari 2019 @ 21:48:22 #87
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184288643
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:21 schreef Cockwhale het volgende:
Nooit problemen gehad met Ryan Air. En tja, als het 300 euro scheelt..
300 euro goedkoper Ťn de rustieke toeristische route over de Balkan naar de vakantiebestemming waar je goddank 12 uur minder van de Griekse gastvrijheid hoeft te "genieten" ^O^
pi_184295332
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 18:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik vlieg zelf ook gewoon met alle maatschappijen, ik ga niet speciaal zoeken naar KLM of noem het maar. Als Ryanair de beste mogelijkheid heeft (ook in verhouding met prijzen) dan ga ik gewoon met Ryanair. Vluchten zijn altijd helemaal prima en ook contact krijgen is makkelijk.
Nooit een probleem mee.

Lowcosts zijn sowieso niet slecht, natuurlijk dingen die ergens wat af. De 1 meer dan de ander.
Daardoor maken ze vliegen betaalbaar voor iedereen, kan iedereen er ook van gaan genieten.
Okť, agree to disagree. :)
Nederlander in MŁnchen, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 9 januari 2019 @ 10:02:42 #89
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_184295384
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 18:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nooit een probleem mee.

KLM hoeft daar niets van te leren, die zitten in een compleet andere markt. Sterker nog, als ze zich teveel gaan gedragen als een lowcost carrier gaan ze het verliezen van de clubs als Ryanair.

KLM heeft dit jaar ook weer een topjaar gedraaid qua winst en een hoge bezettingsgraad, dus lekker laten hoe het is.
pi_184295495
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

KLM hoeft daar niets van te leren, die zitten in een compleet andere markt. Sterker nog, als ze zich teveel gaan gedragen als een lowcost carrier gaan ze het verliezen van de clubs als Ryanair.

KLM heeft dit jaar ook weer een topjaar gedraaid qua winst en een hoge bezettingsgraad, dus lekker laten hoe het is.
KLM leert wel degelijk van de low-cost carriers. Ook zij ( en andere top carriers) voeren steeds meer betalen voor opties aan. Of anders gezegd. Zij bieden budget producten aan en wil je ouderwetse service dan moet je ervoor betalen.
  woensdag 9 januari 2019 @ 10:12:34 #91
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_184295566
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:08 schreef potjecreme het volgende:

[..]

KLM leert wel degelijk van de low-cost carriers. Ook zij ( en andere top carriers) voeren steeds meer betalen voor opties aan. Of anders gezegd. Zij bieden budget producten aan en wil je ouderwetse service dan moet je ervoor betalen.
Klopt, en daar moeten ze dus erg mee oppassen.

Penny wise, pound foolish, etc.
pi_184296552
quote:

[..]

Gaat nog wel goed idd maar ja hoe lang?
Het verschil tussen KLM en lowcost maatschappijen is niet groot.
En als ik qua service (buiten vliegtuig) kijk heb ik juist de slechtste ervaring met KLM.

Terwijl prijzen soms echt belachelijk zijn.
Nog een slecht punt van KLM vind ik bv de hoge enkele reis kosten. Oftewel enkele reis prijs is gewoon een retour (of voor retour is eens +10).
Soms komt het mij niet uit om met dezelfde maatschappij heen en terug te gaan en heeft KLM een goede optie. Maar dan betaal je echt schandalig veel. Slaat nergens op dat je geen echte enkele reis optie hebt.

En de boekingskosten, heb je bij andere maatschappijen ongetwijfeld ook wel maar dan al verwerkt. KLM nog weer eens +10. En dat is percentueel al weer een goede hap in een Europese vlucht.

Dat krijg je qua service allemaal echt er niet voor terug.
Ook dat hapje en drankje niet. Dat is voor hun ook eens een keer 2 euro.
pi_184297100
quote:

[..]

Ze verliezen het allang als je het nog niet door had.

En hun business model gaat allang die kant op.
The entire modern financial system is a big Keynesian, magic money tree Ponzi scheme.
  woensdag 9 januari 2019 @ 12:09:59 #94
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_184297500
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:48 schreef Piva het volgende:

[..]

Ze verliezen het allang als je het nog niet door had.

En hun business model gaat allang die kant op.
Wat verliezen ze?
pi_184297607
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 12:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wat verliezen ze?
Het aantal vervoerde personen, fleet size, netto winst, prijs van de vluchten, leeftijd van de vloot,of de groei. Om zo maar eens wat te noemen.
  woensdag 9 januari 2019 @ 12:21:00 #96
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_184297780
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 12:14 schreef Piva het volgende:

[..]

Het aantal vervoerde personen, fleet size, netto winst, prijs van de vluchten, leeftijd van de vloot,of de groei. Om zo maar eens wat te noemen.
Er is dit jaar een record aantal passagiers vervoerd.

Netto winst was vorig jaar was dermate hoog dat er 18% winstuitkering is uitgedeeld aan operationeel personeel. Dit jaar ligt de verwachting tussen de 18% en 20%. Ligt een beetje aan de cijfers van het laatste kwartaal die volgende maand gepresenteerd worden.

Prijzen liggen hoger dan lowcost, hoe is dat verliezen?

Groei is inderdaad lastig en een groot probleem op het moment, door de slotrestricties op Schiphol. Zo laat Cityhopper winstgevende bestemmingen (oa Southhampton) noodgedwongen vallen voor meer winstgevende bestemmingen. Daar wordt nu gekeken naar vergroting van de capaciteit van de vliegtuigen omdat meer vluchten uitvoeren niet mogelijk is.

Op het moment draait KLM in ieder geval prima.
  woensdag 9 januari 2019 @ 12:24:01 #97
458878 -XOR-
uitsluitend
pi_184297852
quote:

[..]

Eerder het Tahrirplein van RoemeniŽ
pi_184297860
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 12:21 schreef Drekkoning het volgende:

Prijzen liggen hoger dan lowcost, hoe is dat verliezen?
Serieus? Je denkt dat ze daarmee de vlieg race gaan winnen ja? Ryanair koopt inmiddels aantallen nieuwe vliegtuigen ter grote van de gehele vloot van KLM! Ze gaan ook steeds verder vliegen waardoor hun groeikansen nog groter worden en KLM steeds verder onder druk komt.

Natuurlijk draait KLM een prima winst vorig jaar, vind je het gek? De economie is booming. In een crisis gaat ryanairs businessmodel gewoon rustig door terwijl KLM (weer) in de problemen komt..
  woensdag 9 januari 2019 @ 12:30:48 #99
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_184297992
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 12:24 schreef Piva het volgende:

[..]

Serieus? Je denkt dat ze daarmee de vlieg race gaan winnen ja? Ryanair koopt inmiddels aantallen nieuwe vliegtuigen ter grote van de gehele vloot van KLM! Ze gaan ook steeds verder vliegen waardoor hun groeikansen nog groter worden en KLM steeds verder onder druk komt.

Natuurlijk draait KLM een prima winst vorig jaar, vind je het gek? De economie is booming. In een crisis gaat ryanairs businessmodel gewoon rustig door terwijl KLM (weer) in de problemen komt..
Jahoor. Het zijn compleet andere markten.

Zakelijk vs consumenten (waarbij ook een groot deel van de meer vermogende consumenten kiezen voor duurdere tickets met legacy carriers).

Als iedereen puur de goedkoopste tickets zou boeken zou je gelijk hebben. Maar blijkbaar werkt dat zo niet ;).

De tijd zal het leren. Maar als ik een euro zou krijgen voor elke keer dat mensen zeiden dat KLM failliet ging de afgelopen 30 jaar zou ik mijn eigen airline kunnen beginnen :D
  woensdag 9 januari 2019 @ 12:31:43 #100
458878 -XOR-
uitsluitend
pi_184298006
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 12:24 schreef Piva het volgende:

[..]

Europese vliegtaxregelgeving zal ze iets terugwerpen in marktaandeel aangezien de ticketprijs incl tax op een gegeven moment boven een tipping point komt waarop passagiers zich niet meer voor dat bedrag als slachtkoeien door de lucht laten transporteren en volgens mij valt er op langeafstandsvluchten minder in de kosten te snijden zonder dat passagiers gaan afhaken.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')