abonnement Unibet Coolblue
pi_184258858
quote:
De 200 passagiers die vrijdag met Ryanair van Londen naar Thessaloniki zouden vliegen, dachten met een kleine drie uur vliegen wel op hun bestemming te kunnen zijn. Dat liep ietsje anders.

Het was te mistig om te landen in de Griekse stad, waardoor de vlucht moest uitwijken. Dat kan gebeuren. De passagiers zouden verder worden vervoerd met de bus. Ook dat is niet heel ongewoon.

12 uur in de bus

Wat wel ongewoon is dat het vliegtuig niet was uitgeweken naar de dichtstbijzijnde veilige luchthaven, maar naar de goedkoopste en dat die busrit naar hun eindbestemming meer dan 12 uur zou duren. De luchthaven waar Ryanair naar was uitgeweken was die van het Roemeense Timisoara, zo'n 800 kilometer verderop.

89 van de 200 passagiers weigerden de busrit en eisten een vlucht naar een plek dichter bij hun eindbestemming. Die kwam niet en ze moesten de nacht doorbrengen op de luchthaven.

Griekse regering grijpt in

Uiteindelijk greep de Griekse regering in en regelde een extra vlucht met Aegean Airlines om de 89 op te halen en alsnog naar Thessaloniki te vliegen, waar ze uiteindelijk met 24 uur vertraging aankwamen.

De prijsvechter heeft in een verklaring zijn excuses aangeboden voor de overlast die 'door overmacht' tot stand kwam, maar rept daarin met geen woord over de keuze om 800 kilometer verderop te landen. "Het toestel is zonder problemen geland op Timisoara en we hebben een bustransfer geregeld voor de getroffen passagiers."

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)0-kilometer-verderop
Snap echt niet dat men nog met hun wil vliegen.
Alles weten over agenda 2030 en meediscussiëren?
Ga nu nog naar: https://forum2030.nl en meld je aan!
pi_184258896
Het probleem is denk ik, dat de meeste vluchten wel zoals plan verlopen en mensen dus "nooit problemen" met ze hebben.

Ik heb nog nooit een voet in een Ryanair kist gezet en zal dit ook nooit doen. Maar ja, ik ben luchtvaartliefhebber en betaal graag wat meer, dat wil niet iedereen. Die zien alleen de lage prijs.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_184258986
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 12:59 schreef Hojdhopper het volgende:
ik ben luchtvaartliefhebber
Ik ben geldliefhebber en zolang ik van A naar B kom intereseert het mij geen kont.
Hoor je mij? Geen reet.
pi_184259016
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 13:05 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Ik ben geldliefhebber en zolang ik van A naar B kom intereseert het mij geen kont.
Hoor je mij? Geen reet.
:')
  maandag 7 januari 2019 @ 13:10:15 #5
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_184259078
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 12:57 schreef Psychopaatje het volgende:

[..]

Snap echt niet dat men nog met hun wil vliegen.

Omdat ik nog nooit problemen heb gehad met Ryanair. Wellicht zal mijn mening worden bijgesteld als ik ook een keer zo'n ervaring heb, maar in 999 van de 1000 vluchten is er niets aan de hand.
Don't let my username fool you...
pi_184259081
Ik hoor regelmatig klachten over Ryanair... geannuleerde vluchten, slechte service en ga zo maar door... volgens mij is het nu toch ook wel bekend dat het een slechte maatschappij is, als je er dan toch mee vliegt dan moet je ook niet meer klagen.
  maandag 7 januari 2019 @ 13:11:58 #7
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184259116
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 13:10 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik hoor regelmatig klachten over Ryanair... geannuleerde vluchten, slechte service en ga zo maar door... volgens mij is het nu toch ook wel bekend dat het een slechte maatschappij is, als je er dan toch mee vliegt dan moet je ook niet meer klagen.
Die verhalen zijn er inderdaad. Maar de handvol keren dat ik met Ryanair heb gevlogen waren ze altijd op tijd en alles ging prima. Dus ja het is ook niet raar dat 99% van de mensen met hun blijven vliegen.
pi_184259262
Dus een vlucht van zo'n 3 uur is een reis van in totaal zo'n 15 uur geworden?
Geldt dat als vertraging, en dus geldelijke compensatie?

Aan die mist kon Ryanair niet zo veel doen (dus "overmacht"), aan de keuze voor Timisoara echter wél. Als dat voor 12 uur 600 euro oplevert dan kan ik daar niet tegen op werken.
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
  maandag 7 januari 2019 @ 13:24:54 #9
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 7 januari 2019 @ 13:25:46 #10
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184259366
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 13:05 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Ik ben geldliefhebber en zolang ik van A naar B kom intereseert het mij geen kont.
Hoor je mij? Geen reet.
_O-
pi_184259420
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 13:10 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik hoor regelmatig klachten over Ryanair... geannuleerde vluchten, slechte service en ga zo maar door... volgens mij is het nu toch ook wel bekend dat het een slechte maatschappij is, als je er dan toch mee vliegt dan moet je ook niet meer klagen.
Retourtje 150 euro vs. 450 euro. En dat maal 2, scheelt toch zo'n 600 euro.
Dan maar een wat slechtere service, maar 600 euro is 600 euro.
pi_184259479
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 13:24 schreef Drugshond het volgende:
En dan moet de terugvlucht nog beginnen. 8)7
Het is te hopen dat die mensen inderdaad niet eerst met de bus naar Timisoara moeten omdat het vliegtuig daar staat te wachten.
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
pi_184259507
Er zit nauwelijks verschil tussen een Transavia/Vueling/whatever vlucht en een Ryanair vlucht.

Je zit in een stoel 2-4 uur, je zet een muziekje op en je stapt uit. Allemaal hetzelfde.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_184259915
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 13:32 schreef habitue het volgende:
Er zit nauwelijks verschil tussen een Transavia/Vueling/whatever vlucht en een Ryanair vlucht.

Je zit in een stoel 2-4 uur, je zet een muziekje op en je stapt uit. Allemaal hetzelfde.
alleen zou een normale maatschappij dit beter oplossen gok ik
pi_184260058
Ach, binnen Europa zijn de nationale luchtvaartmaatschappijen ook min of meer verworden tot low cost airlines, betalen voor ingecheckte bagage is bijvoorbeeld compleet normaal worden. Waarom zou je dan nog extra betalen om met KLM of Lufthansa te vliegen i.p.v. met bijvoorbeeld Ryanair of Wizzair...
pi_184260063
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 13:54 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

alleen zou een normale maatschappij dit beter oplossen gok ik
Ja maar de kans dat dit je overkomt is vrij verwaarloosbaar. Om nou honderden euro's extra te betalen om dat risico af te dekken gaat me wat ver.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  User die overal opduikt 2022 maandag 7 januari 2019 @ 14:05:37 #17
186611 Haags
pi_184260201
Dit is wel heel erg apart ja. :')
Zonder wrijving geen glans
  maandag 7 januari 2019 @ 14:51:10 #18
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_184261243
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 13:05 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Ik ben geldliefhebber en zolang ik van A naar B kom intereseert het mij geen kont.
Hoor je mij? Geen reet.
_O_
  maandag 7 januari 2019 @ 14:51:15 #19
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_184261244
Dan hadden de passagiers bij het boeken maar voor de extra optie moeten kiezen voor de garantie op het juiste vliegveld afgezet te worden.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_184261680
Apart dat de Griekse regering hier mee bemoeit. Wellicht is het onjuist vertaald, en zou het eerder Griekse overheid moeten zijn.
  maandag 7 januari 2019 @ 15:21:08 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184261732
Een paar keer met Ryanair gevlogen, nooit weer, wat een kut airline. Betaal liever wat meer om fatsoenlijk te vliegen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 7 januari 2019 @ 16:23:02 #22
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_184262785
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Een paar keer met Ryanair gevlogen, nooit weer, wat een kut airline. Betaal liever wat meer om fatsoenlijk te vliegen
En hoeveel meer vind je acceptabel? Ik heb afgelopen weekend nog een vlucht met Ryanair geboekt naar Krakau, als ik diezelfde dagen met Transavia wilde vliegen was ik 200 euro per retourticket meer kwijt. Dat keer twee, voor 400 euro is de hele trip betaald...

Ik heb echt geen problemen met Ryanair, je stapt in, gaat zitten, zet je eigen muziek op en stapt een kleine 2 uur later aan het einde weer uit netjes op tijd. Ik zie niet in wat dan "fatsoenlijk vliegen" verder in zou moeten houden. Ja, op lange vluchten is een fullservice airline wel aan te raden, maar op een vlucht die nog korter duurt dan een treinritje naar Amsterdam?
Don't let my username fool you...
  maandag 7 januari 2019 @ 16:35:40 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184263039
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 16:23 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

En hoeveel meer vind je acceptabel? Ik heb afgelopen weekend nog een vlucht met Ryanair geboekt naar Krakau, als ik diezelfde dagen met Transavia wilde vliegen was ik 200 euro per retourticket meer kwijt. Dat keer twee, voor 400 euro is de hele trip betaald...

Ik heb echt geen problemen met Ryanair, je stapt in, gaat zitten, zet je eigen muziek op en stapt een kleine 2 uur later aan het einde weer uit netjes op tijd. Ik zie niet in wat dan "fatsoenlijk vliegen" verder in zou moeten houden. Ja, op lange vluchten is een fullservice airline wel aan te raden, maar op een vlucht die nog korter duurt dan een treinritje naar Amsterdam?
Germanwings
Vlogen met z’n drieën naar Split, 561,83 totaal
Inclusief de upgrades: een XL stoel voor ieder van ons (20 cm meer beenruimte), 23 kilo bagage (2 koffers) pp, maaltijd aan boord en een drankje.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 7 januari 2019 @ 16:45:44 #24
286575 Roces18
Chef de party
pi_184263208
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2019 14:51 schreef EdvandeBerg het volgende:
Dan hadden de passagiers bij het boeken maar voor de extra optie moeten kiezen voor de garantie op het juiste vliegveld afgezet te worden.
Volgens mij boek je om per vliegtuig van punt A naar punt B te komen binnen de aangegeven tijdsduur. Reken er dan maar op dat ze allen compensatie krijgen.


Als jij een taxichauffeur huurt om je binnen een 1 uur van utrecht naar amsterdam te brengen. Maar is dikke mist dus hij rijdt om. Zet je vervolgens af in Parijs en dan kan je vervolgens 12 uur met de bus terug naar amsterdam :') |:(
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184263707
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 16:45 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Volgens mij boek je om per vliegtuig van punt A naar punt B te komen binnen de aangegeven tijdsduur. Reken er dan maar op dat ze allen compensatie krijgen.

Als jij een taxichauffeur huurt om je binnen een 1 uur van utrecht naar amsterdam te brengen. Maar is dikke mist dus hij rijdt om. Zet je vervolgens af in Parijs en dan kan je vervolgens 12 uur met de bus terug naar amsterdam :') |:(
RyanAir is wel wereldkampioen 'zich in alle bochten wringen om maar niet uit te hoeven betalen'.
Somebody that I used to know
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 7 januari 2019 @ 17:16:21 #26
408813 crew  trein2000
pi_184263757
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2019 17:13 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

RyanAir is wel wereldkampioen 'zich in alle bochten wringen om maar niet uit te hoeven betalen'.
EUclaim er op zetten
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 7 januari 2019 @ 18:28:21 #27
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_184264937
Ryan air is echt ultiem kut, hoop dat het bedrijf failliet gaat
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_184265210
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 17:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

EUclaim er op zetten
vorig jaar 2x geboekt bij hun.
Eerste keer dik 3 uur vertraging zonder informatie.
Tweede keer niet kunnen vliegen door de staking. Bij Transavia een ticket moeten kopen want de rest was al betaald en geregeld dus zonde om niet te gaan, maar wel 60¤pp meer kwijt voor de reis.

Nu is 60¤ niet zo'n ramp, maar gewoon de manier waarop...

Transavia is ook budget, maar die weten tenminste nog een beetje hoe je met je klanten om moet gaan.
Alles weten over agenda 2030 en meediscussiëren?
Ga nu nog naar: https://forum2030.nl en meld je aan!
pi_184265335
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 17:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

EUclaim er op zetten
Dan kost het je 25% van het claim bedrag, en toen Ryan air mij uiteindelijk een schade vergoeding betaalde gebeurde dat per cheque die je alleen aangetekend (¤7,50)naar je bank kan opsturen waarbij de bank dan nog eens 35 euro rekent voor de cheqeu op je rekening te storten. :')
pi_184265382
Als je geen normale vliegmaatschappij kan/wil betalen (eentje die haar werknemers wel met respect behandelt, wel de plaatselijke wetgeving respecteert, wel gewoon belasting betaalt, haar klanten niet schofterig behandelt met allemaal kutregels, niet veertig euro rekent om een boarding pass uit te printen, of tien euro voor een glaasje lauw water, en niet 800 km van de bestemming hun klanten uit het vliegtuig en in een bus tieft) dan moet je misschien gewoon maar thuis blijven.

"Ja maar het is zo goedkoop en het gaat tot nu toe goed hurr durr!"
Je kan ook voor tien euro je pik zonder rubber in een crackhoer stoppen en dat gaat misschien ook best lang goed maar dat is ook geen reden om het te doen.
pi_184265486
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 12:59 schreef Hojdhopper het volgende:
Het probleem is denk ik, dat de meeste vluchten wel zoals plan verlopen en mensen dus "nooit problemen" met ze hebben.

Ik heb nog nooit een voet in een Ryanair kist gezet en zal dit ook nooit doen. Maar ja, ik ben luchtvaartliefhebber en betaal graag wat meer, dat wil niet iedereen. Die zien alleen de lage prijs.
Wat een onzin met je luchtvaartliefhebber :r

Er is geen verschil tussen het luchtvaart gedeelte van een KLM en een Ryanair.
Behalve dat je bij KLM 100 euro meer kwijt bent en daarvoor op je vluchten een hapje en ene drankje krijgt.....

Ik vlieg zelf vrij geregeld en gewoon met de maatschappij die het beste uitkomt en daarvoor ook een goede prijs aanbiedt (ik ga niet 100 euro extra betalen omdat het net beter uit komt).

Ryanair helemaal prima. Vliegtuigen exact hetzelfde als bv de versie van KLM. Service ook gewoon helemaal prima op het gratis drankje en hapje van KLM na.

Maar inderdaad de hele extra's heb je niet. Echter daar betaal je dan ook niet voor.
Nog nooit echt problemen gehad.

Wat hier gesteld wordt met 800km verder is wel erg slecht natuurlijk. Dat hoort niet.
pi_184265499
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 18:52 schreef Farenji het volgende:
Als je geen normale vliegmaatschappij kan/wil betalen (eentje die haar werknemers wel met respect behandelt,
Dat is voor mij de voornaamste reden om als het even kan niet voor Ryanair te kiezen. Kijk, slechte service en zo is nog tot daaraan toe. Dat weet je en dat is de prijs die je betaalt en daar kies je voor. Maar dat ze hun knieperigheid ook afwentelen op /doorvoeren tot aan het personeel, dat vind ik wel een stap te ver. Het personeel hoeft voor mij niet voor een hongerloontje te vliegen, dat wil ik niet aanmoedigen/steunen met mijn ticket.
(pakketbezorgers hetzelfde)
Somebody that I used to know
pi_184265528
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 18:52 schreef Farenji het volgende:
Als je geen normale vliegmaatschappij kan/wil betalen
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 18:28 schreef richolio het volgende:
Ryan air is echt ultiem kut, hoop dat het bedrijf failliet gaat
Hoop het niet.

Prima service. Prima vluchten naar vele bestemmingen.
Kan een KLM nog veel van leren met die achterlijke prijzen en systemen van ze.

Als ik een probleem heb dan is Ryanair echt een stuk makkelijker dan KLM. Daar doen ze lastig over elk beetje geld.
pi_184265588
Heb al denk ik 20 keer gevlogen met Ryanair. Nooit problemen.
pi_184265840
Vloog laatst terug van Gran Canaria met Ryan Air naar Eindhoven, had stoel bij de exit gates, had mij een beenruimte jonge kon wel 1ste klas wezen. O+ En dat voor 54euro. Leuke was nog dat er een Ryan Air piloot naast me kwam zitten die daar gestationeerd was. Zal nu met de Eindhoven removal van Ryan-Air wel ergens anders zitten.

Zoals dit:

Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  maandag 7 januari 2019 @ 19:24:37 #36
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184265955
Ryanair is vliegende kanker, dat weten we nu toch wel?
Alleen asociale paupers vliegen met Ryanair.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184266105
En ze zouden nooit genoeg brandstof aanboard hebben? Blijkbaar wel genoeg om een flink stuk verder te vliegen.


Verder Ryanair. _O_ _O_ _O_

[ Bericht 61% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2019 19:33:28 ]
pi_184266378
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 18:52 schreef Farenji het volgende:
Als je geen normale vliegmaatschappij kan/wil betalen (eentje die haar werknemers wel met respect behandelt, wel de plaatselijke wetgeving respecteert, wel gewoon belasting betaalt, haar klanten niet schofterig behandelt met allemaal kutregels, niet veertig euro rekent om een boarding pass uit te printen, of tien euro voor een glaasje lauw water, en niet 800 km van de bestemming hun klanten uit het vliegtuig en in een bus tieft) dan moet je misschien gewoon maar thuis blijven.

"Ja maar het is zo goedkoop en het gaat tot nu toe goed hurr durr!"
Je kan ook voor tien euro je pik zonder rubber in een crackhoer stoppen en dat gaat misschien ook best lang goed maar dat is ook geen reden om het te doen.
En toch 2000 vluchten per dag vol krijgen. Die CEO zou een flinke bonus moeten krijgen.
  maandag 7 januari 2019 @ 20:12:05 #39
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184267137
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 19:45 schreef Piva het volgende:
En toch 2000 vluchten per dag vol krijgen. Die CEO zou een flinke bonus moeten krijgen.
Of een standrechtelijke executie.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184267189
quote:
7s.gif Op maandag 7 januari 2019 20:12 schreef Ringo het volgende:

[..]

Of een standrechtelijke executie.
:')
pi_184271684
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 18:28 schreef richolio het volgende:
Ryan air is echt ultiem kut, hoop dat het bedrijf failliet gaat
Wat voor slechte ervaringen had je met ze?
pi_184271768
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 19:32 schreef Piva het volgende:
En ze zouden nooit genoeg brandstof aanboard hebben? Blijkbaar wel genoeg om een flink stuk verder te vliegen.

Verder Ryanair. _O_ _O_ _O_
Timisoara ligt tussen Londen en Griekenland in :')
pi_184271787
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 18:52 schreef Farenji het volgende:
Als je geen normale vliegmaatschappij kan/wil betalen (eentje die haar werknemers wel met respect behandelt, wel de plaatselijke wetgeving respecteert, wel gewoon belasting betaalt, haar klanten niet schofterig behandelt met allemaal kutregels, niet veertig euro rekent om een boarding pass uit te printen, of tien euro voor een glaasje lauw water, en niet 800 km van de bestemming hun klanten uit het vliegtuig en in een bus tieft) dan moet je misschien gewoon maar thuis blijven.

"Ja maar het is zo goedkoop en het gaat tot nu toe goed hurr durr!"
Je kan ook voor tien euro je pik zonder rubber in een crackhoer stoppen en dat gaat misschien ook best lang goed maar dat is ook geen reden om het te doen.
Jij bent ooit zo dom geweest om 10 euro voor een glas water bij Ryanair te betalen?
pi_184271889
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:32 schreef MCH het volgende:

[..]

Jij bent ooit zo dom geweest om 10 euro voor een glas water bij Ryanair te betalen?
Ik heb nog nooit met ryanair gevlogen en zal dat ook niet vrijwillig doen, dus nee, natuurlijk niet.
pi_184271929
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:36 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit met ryanair gevlogen en zal dat ook niet vrijwillig doen, dus nee, natuurlijk niet.
Vlieg dan ook op met het geven van valse informatie, alsof een glas lauw water 10 euro moet kosten bij Ryanair.
pi_184271999
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 12:59 schreef Hojdhopper het volgende:
Het probleem is denk ik, dat de meeste vluchten wel zoals plan verlopen en mensen dus "nooit problemen" met ze hebben.

Ik heb nog nooit een voet in een Ryanair kist gezet en zal dit ook nooit doen. Maar ja, ik ben luchtvaartliefhebber en betaal graag wat meer, dat wil niet iedereen. Die zien alleen de lage prijs.
1 keer met ze gevlogen, op de terugweg ipv schiphol in keulen geland en er werden geen bussen geregeld, we moesten zelf maar uitzoeken hoe we thuiskwamen. Daar vlieg ik dus nooit meer mee.
pi_184272092
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:42 schreef Murdera het volgende:

[..]

1 keer met ze gevlogen, op de terugweg ipv schiphol in keulen geland en er werden geen bussen geregeld, we moesten zelf maar uitzoeken hoe we thuiskwamen. Daar vlieg ik dus nooit meer mee.
Vanaf waar vloog je dan?
pi_184273635
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:46 schreef MCH het volgende:

[..]

Vanaf waar vloog je dan?
dat was van spanje terug geloof ik.
pi_184273785
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 13:32 schreef habitue het volgende:
Er zit nauwelijks verschil tussen een Transavia/Vueling/whatever vlucht en een Ryanair vlucht.

Je zit in een stoel 2-4 uur, je zet een muziekje op en je stapt uit. Allemaal hetzelfde.
Wat ik ook echt Pauper vind met al die vluchten is die verkoop van die prullaria aan boord, heb je net 2 weken al die afrikanen van je af lopen wimpelen, komen ze weer langs met die zut.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184273795
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 07:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat ik ook echt Pauper vind met al die vluchten is die verkoop van die prullaria aan boord, heb je net 2 weken al die afrikanen van je af lopen wimpelen, komen ze weer langs met die zut.
Het valt dan nog mee dat Ryan air niet die illegale Afrikanen als stewards inhuurt. :D
pi_184273797
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 19:32 schreef Piva het volgende:
En ze zouden nooit genoeg brandstof aanboard hebben? Blijkbaar wel genoeg om een flink stuk verder te vliegen.

Verder Ryanair. _O_ _O_ _O_
De laatste keer dat ik met Ryanair vloog maakte de piloot een tussenstop om even goedkoop te kunnen tanken in Luxemburg, iedereen vond prima want konden ook gelijk goedkope peuken gekocht worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184273850
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 18:28 schreef richolio het volgende:
Ryan air is echt ultiem kut, hoop dat het bedrijf failliet gaat
Dat gaat voorlopig niet gebeuren. Ze vervoeren verreweg de meeste passagiers van alle Europese Airlines (Ik geloof al 4 keer zoveel als KLM) en maken het meeste winst.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 07:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat ik ook echt Pauper vind met al die vluchten is die verkoop van die prullaria aan boord, heb je net 2 weken al die afrikanen van je af lopen wimpelen, komen ze weer langs met die zut.
Ja, en dan zijn ze klaar met die prularia. Komen ze nog een keer met van die pauper krasloten oid.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 07:59:36 #53
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184274004
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 19:18 schreef epicbeardman het volgende:
Vloog laatst terug van Gran Canaria met Ryan Air naar Eindhoven, had stoel bij de exit gates, had mij een beenruimte jonge kon wel 1ste klas wezen. O+ En dat voor 54euro. Leuke was nog dat er een Ryan Air piloot naast me kwam zitten die daar gestationeerd was. Zal nu met de Eindhoven removal van Ryan-Air wel ergens anders zitten.

Zoals dit:

De Eindhovenbased piloten zitten vooralsnog in Eindhoven, zaak loopt nog.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 8 januari 2019 @ 08:15:13 #54
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184274085
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 07:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik met Ryanair vloog maakte de piloot een tussenstop om even goedkoop te kunnen tanken in Luxemburg, iedereen vond prima want konden ook gelijk goedkope peuken gekocht worden.
Vreemd want peut wordt niet belast
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184274135
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 08:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vreemd want peut wordt niet belast
Het was een grapje ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 8 januari 2019 @ 08:47:54 #56
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_184274325
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 07:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat ik ook echt Pauper vind met al die vluchten is die verkoop van die prullaria aan boord, heb je net 2 weken al die afrikanen van je af lopen wimpelen, komen ze weer langs met die zut.
Iedereen negeert dat ook gewoon, gewoon muziekje opzetten en ogen dicht. Koop een flesje drinken op het vliegveld voor je vertrekt en je hoeft niet op of om te kijken.

Maar bij full service luchtvaartmaatschappijen komen ze ook gewoon met hun veel te dure taxfree aanbiedingen langs hoor.
Don't let my username fool you...
  dinsdag 8 januari 2019 @ 10:08:01 #57
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184275145
Zitten toch alleen maar steuntrekkende tokkies in die kist, die kunnen die dag extra wel missen.
pi_184275167
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:36 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit met ryanair gevlogen en zal dat ook niet vrijwillig doen, dus nee, natuurlijk niet.
Wat voor een pauper ben je dan. Ga lekker ergens anders false informatie plaatsen.
pi_184275216
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:31 schreef MCH het volgende:

[..]

Timisoara ligt tussen Londen en Griekenland in :')
Eerder gestopt dus. Gewoon ook even Timisoara bekijken, ja toch? Mensen die op reis gaan en niet tegen verandering kunnen. :')
pi_184275264
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 07:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik met Ryanair vloog maakte de piloot een tussenstop om even goedkoop te kunnen tanken in Luxemburg, iedereen vond prima want konden ook gelijk goedkope peuken gekocht worden.
Want brandstof is duurder in Eindhoven bijvoorbeeld? Volgens mij zit er geen belasting op, dus het zal vast wel een tiende van een cent goedkoper geweest zijn.

De laatste (alle keren) dat ik met Ryanair vloog was er helemaal niets aan de hand. Tevens vaak een gratis stoelupgrade gehad en verreweg de meeste vluchten komen op tijd aan.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 10:19:02 #61
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184275278
Timisoara is natuurlijk ook gewoon een logische plek voor gipsy airways.
pi_184275300
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 18:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wat een onzin met je luchtvaartliefhebber :r

Er is geen verschil tussen het luchtvaart gedeelte van een KLM en een Ryanair.
Behalve dat je bij KLM 100 euro meer kwijt bent en daarvoor op je vluchten een hapje en ene drankje krijgt.....

Ik vlieg zelf vrij geregeld en gewoon met de maatschappij die het beste uitkomt en daarvoor ook een goede prijs aanbiedt (ik ga niet 100 euro extra betalen omdat het net beter uit komt).

Ryanair helemaal prima. Vliegtuigen exact hetzelfde als bv de versie van KLM. Service ook gewoon helemaal prima op het gratis drankje en hapje van KLM na.

Maar inderdaad de hele extra's heb je niet. Echter daar betaal je dan ook niet voor.
Nog nooit echt problemen gehad.

Wat hier gesteld wordt met 800km verder is wel erg slecht natuurlijk. Dat hoort niet.
Noem het maar onzin. :) Misschien zijn er gewoon mensen die verschillende maatschappijen willen beleven. Ik zelf kies af en toe mijn vakantiebestemming omdat een bepaald type vliegtuig van een bepaalde maatschappij daarop vliegt.

Daarnaast, mijn (ex) vriendin is werkzaam in de luchtvaart (Lufthansa) en een maatschappij als Ryanair of Norwegian maken de luchtvaart in zekere zin kapot, zeker wat betreft kwaliteitsstandaarden, zowel voor de passagier (bijv. beenruimte, services) als voor de werknemers (bijv. salaris, roosters)
Niet alle lowcosts zijn slecht hoor. Transavia en Eurowings doen het al beter, maar zijn daarom ook iets duurder dan Ryanair.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_184275406
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 10:21 schreef Hojdhopper het volgende:
in zekere zin kapot, zeker wat betreft kwaliteitsstandaarden
Het is natuurlijk maar net hoe je het bekijkt. Ze vliegen een vloot dat dik 2x zo jong is als de "kwaliteitsmaatschappijen", oftewel het vliegtuig heeft een grote kans om net ietsjes veiliger te zijn + weer wat zuiniger te kunnen vliegen. Daarnaast zullen de motoren ook weer net iets minder geluid maken waardoor het voor omwonende misschien ook wel beter is.

Service is maar net wat je zoekt. Ik heb nooit check-in baggage, dus bij de balie kom ik sowieso nooit. Hun bagage systeem werkt eigenlijk best goed zoals het nu is. Je betaalt bij Ryanair echt alleen voor wat je gebruikt, ben je zo'n mongool dat een personeelslid nodig heeft op een vliegveld om je boardingpass uit te printen omdat je anno 2019 nog niet weet hoe een app werkt, tja dan mag je van mij rustig 50¤ voor die "service" betalen.

En hoogtstwaarschijnlijk maken ze de luchtvaart niet "kapot". Ze hebben businessmodel waar geen andere maatschappij aan kan tippen. Tjah en daar kunnen al die andere bedrijven maar zéér slecht tegen.

Beenruimte verschilt wel per vlucht, de laatste paar vluchten had ik gewoon net zoveel ruimte als bij een "kwaliteitsmaatschappij".

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2019 10:34:53 ]
pi_184275506
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 10:31 schreef Piva het volgende:

[..]

Het is natuurlijk maar net hoe je het bekijkt. Ze vliegen een vloot dat dik 2x zo jong is als de "kwaliteitsmaatschappijen", of te wel het vliegtuig heeft een grote kans om net ietsjes veiliger te zijn + weer wat zuiniger te kunnen vliegen. Daarnaast zullen de motoren ook weer net iets minder geluid maken waardoor het voor omwonende misschien ook wel beter is.

Service is maar net wat je zoekt. Ik heb nooit check-in baggage, dus bij de balie kom ik sowieso nooit. Hun bagage systeem werkt eigenlijk best goed zoals het nu is. Je betaalt bij Ryanair echt alleen voor wat je gebruikt, ben je zo'n mongool dat een personeelslid nodig heeft op een vliegveld om je boardingpass uit te printen omdat je anno 2019 nog niet weet hoe een app werkt, tja dan mag je van mij rustig 50¤ voor die "service" betalen.

En hoogtstwaarschijnlijk maken ze de luchtvaart niet "kapot". Ze hebben businessmodel waar geen andere maatschappij aan kan tippen. Tjah en daar kunnen al die andere bedrijven maar zéér slecht tegen.

Beenruimte verschilt wel per vlucht, de laatste paar vluchten had ik gewoon net zoveel ruimte als bij een "kwaliteitsmaatschappij".
Het is idd hoe je het bekijkt en waar je waarde aan hecht.

Ik heb graag de mogelijkheid om via USB stekker mijn telefoon op te laden bijv. En ik geniet ook graag van een drankje of hapje aan boord, ook als de vlucht maar twee uur duurt. Dat zal een ander misschien niet hoeven.

Maar wat ik wel bedroevend vind, is hoe bijv. Ryanair met zijn personeel omgaat. Weet niet uit directe bron hoe het bij Ryanair zit, maar wat je zo leest op cabin crew fora en het nieuws, dan is het daar niet best. Mijn ex-vriendin had bij LH goede voorwaarden (basissalaris, dagvergoeding, toeslagen, reiskosten, pensioen, vakantiedagen, kortingen op vluchten, etc.) waarbij ze daarvoor, toen ze bij Transavia werkte, een slecht salaris had, roosters die pas kort van tevoren bekend werden gemaakt, en nog een paar kleine dingetjes.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_184275552
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 10:36 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Het is idd hoe je het bekijkt en waar je waarde aan hecht.

Ik heb graag de mogelijkheid om via USB stekker mijn telefoon op te laden bijv. En ik geniet ook graag van een drankje of hapje aan boord, ook als de vlucht maar twee uur duurt. Dat zal een ander misschien niet hoeven.

Maar wat ik wel bedroevend vind, is hoe bijv. Ryanair met zijn personeel omgaat. Weet niet uit directe bron hoe het bij Ryanair zit, maar wat je zo leest op cabin crew fora en het nieuws, dan is het daar niet best. Mijn ex-vriendin had bij LH goede voorwaarden (basissalaris, dagvergoeding, toeslagen, reiskosten, pensioen, vakantiedagen, kortingen op vluchten, etc.) waarbij ze daarvoor, toen ze bij Transavia werkte, een slecht salaris had, roosters die pas kort van tevoren bekend werden gemaakt, en nog een paar kleine dingetjes.
Ooit gehoord van bijvoorbeeld een powerbank. Je kan letterlijk een hapje, drankje, powerbank (op het vliegveld) kopen en nog veel goedkoper uit zijn dan bij een full service maatschappij. _O-

Over het personeel is wel wat van te zeggen, maar daar zijn Nederlandse/Europese regels voor. Je wilt toch niet zeggen dat die telefoon die jij zo graag met een USB op wilt laden is gemaakt in net zo goede standaarden als dat Ryanair heeft voor zijn personeel?

Prima dat je op personeel gebied bewust bent van iets en daar bereid bent meer voor te betalen. Maar doe je dat dan ook wel bij al je aankopen?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2019 10:42:16 ]
pi_184275605
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 10:39 schreef Piva het volgende:

[..]

Ooit gehoord van bijvoorbeeld een powerbank. Je kan letterlijk een hapje, drankje, powerbank (op het vliegveld) kopen en nog veel goedkoper uit zijn dan bij een full service maatschappij. _O-
Ja heb ik ook in bezit. En klopt, dat kan zeker goedkoper. Ik heb de luxe dat ik daar niet op hoef te letten, dat besef ik me ook wel. Ik vind het geen probleem er geld aan uit te geven.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_184275626
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 10:39 schreef Piva het volgende:

[..]

Prima dat je op personeel gebied bewust bent van iets en daar bereid bent meer voor te betalen. Maar doe je dat dan ook wel bij al je aankopen?
Bewust inkopen doe ik wel ja (o.a. met kleding - geen Bangladesh spul voor mij). Maar zonder inside information weet je natuurlijk nooit exact hoe de omstandigheden zijn over hoe iets wordt gemaakt of gedaan.

edit: Het is gewoon een kwestie van hoe veel je te besteden hebt en waar je het aan uit wil geven. Toen ik student/starter was vloog ik bijna uitsluitend met Transavia, kocht ik goedkopere kleding, bestelde ik op AlieXpress het goedkoopste van het goedkoopste. Inmiddels heb ik meer te besteden en geef ik liever meer uit voor betere kwaliteit. Dat gaat op voor kleding, spullen, voedsel en ja, ook vluchten (die in mijn beleving van hogere kwaliteit zijn bij een fullservice maatschappij dan bij een lcc).

Maar we gaan nu denk ik te veel offtopic. :)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_184275801
Waarom boeken mensen nog bij Ryanair? Betaal een tientje meer en je hebt dit soort gezeik niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184276331
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 10:39 schreef Piva het volgende:
Over het personeel is wel wat van te zeggen, maar daar zijn Nederlandse/Europese regels voor.
Die negeert ryanair gewoon, en zelfs een uitspraak van een rechter leggen ze naast zich neer:

https://nos.nl/artikel/22(...)n-of-vertrekken.html
pi_184276543
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 11:31 schreef Farenji het volgende:

[..]

Die negeert ryanair gewoon, en zelfs een uitspraak van een rechter leggen ze naast zich neer:

https://nos.nl/artikel/22(...)n-of-vertrekken.html
Wel grappig, er rijden echt miljoenen Polen, Roemenen en Bulgaren in west Europa. Maar nu worden er een paar pilotenbaantjes verplaatst door bovenstaande en nu moet Ryanair branden in de hel. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2019 11:45:59 ]
pi_184277380
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 11:45 schreef Piva het volgende:

[..]

Wel grappig, er rijden echt miljoenen Polen, Roemenen en Bulgaren in west Europa. Maar nu worden er een paar pilotenbaantjes verplaatst door bovenstaande en nu moet Ryanair branden in de hel. :')
Ja, en Stalin heeft hele volkeren afgeslacht, dus ook niet zeuren als ik je kind vermoord he. Zout toch op met je BS argument. Waarom verdedig je ryanair eigenlijk, ben je werkzaam op de webcare afdeling ofzo?
pi_184277691
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 12:30 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja, en Stalin heeft hele volkeren afgeslacht, dus ook niet zeuren als ik je kind vermoord he. Zout toch op met je BS argument. Waarom verdedig je ryanair eigenlijk, ben je werkzaam op de webcare afdeling ofzo?
Omdat het een goed bedrijf is met prima service, een beetje lof voor hun kan nooit kwaad (y).

Wow Stalin erbij halen ja, goede argumenten van uw kant idd.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2019 12:44:03 ]
pi_184277765
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 12:43 schreef Piva het volgende:

[..]

Omdat het een goed bedrijf is met prima service, een beetje lof voor hun kan nooit kwaad (y).

Voor consumenten die er nooit een probleem mee hebben gehad is het misschien een goed bedrijf. Voor werknemers is het een hel, en zoals je kan lezen voor gedupeerde reizigers is het ook een klote bedrijf. :D
pi_184277951
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 12:43 schreef Piva het volgende:

[..]

Omdat het een goed bedrijf is met prima service, een beetje lof voor hun kan nooit kwaad (y).

Wow Stalin erbij halen ja, goede argumenten van uw kant idd.
Nou ja, ik heb persoonlijk nooit problemen met Stalin gehad hoor, prima staatsman, zijn moeder hield van hem, beetje lof voor hem kan geen kwaad (y).
  dinsdag 8 januari 2019 @ 13:10:09 #75
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184278229
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 10:19 schreef Nobu het volgende:
Timisoara is natuurlijk ook gewoon een logische plek voor gipsy airways.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184279154
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 12:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Voor consumenten die er nooit een probleem mee hebben gehad is het misschien een goed bedrijf. Voor werknemers is het een hel, en zoals je kan lezen voor gedupeerde reizigers is het ook een klote bedrijf. :D
Zijn die werknemers verplicht om daar te werken dan?
pi_184279577
Het is al heel wat voor Ryanair dat ze een bus regelen. Ik heb ooit 50 euro betaald voor een treinticket van ergens in Duitsland terug naar Nederland omdat ze geen bussen hadden geregeld. _O- _O-
pi_184280061
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 18:59 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat is voor mij de voornaamste reden om als het even kan niet voor Ryanair te kiezen. Kijk, slechte service en zo is nog tot daaraan toe. Dat weet je en dat is de prijs die je betaalt en daar kies je voor. Maar dat ze hun knieperigheid ook afwentelen op /doorvoeren tot aan het personeel, dat vind ik wel een stap te ver. Het personeel hoeft voor mij niet voor een hongerloontje te vliegen, dat wil ik niet aanmoedigen/steunen met mijn ticket.
(pakketbezorgers hetzelfde)
Het personeel help je door eten/drinken en krasloten te kopen aan boord.
pi_184280170
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:03 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Het personeel help je door eten/drinken en krasloten te kopen aan boord.
Misschien op korte termijn, maar niet op lange termijn, want daarmee houd je het systeem (prestatiedruk) in stand.
Somebody that I used to know
pi_184281092
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 14:31 schreef Lafoy het volgende:
Het is al heel wat voor Ryanair dat ze een bus regelen. Ik heb ooit 50 euro betaald voor een treinticket van ergens in Duitsland terug naar Nederland omdat ze geen bussen hadden geregeld. _O- _O-
Een kennis van mij had het tijdje terug in Zuid-Frankrijk, vliegtuig kaput, konden ze kiezen: slapen op het vliegveld, of met de bus naar Parijs.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184281520
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 10:19 schreef Nobu het volgende:
Timisoara is natuurlijk ook gewoon een logische plek voor gipsy airways.
Dat is het Eelde van Roemenië.
pi_184281739
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:03 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Het personeel help je door eten/drinken en krasloten te kopen aan boord.
Verdienen ze daar hun geld mee? Gedwongen bijbeunen omdat hun gewone loon veel te laag is?
pi_184281760
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:34 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dat is het Eelde van Roemenië.
}:|
  One tough cookie dinsdag 8 januari 2019 @ 18:11:50 #84
169210 liesje1979
pi_184283077
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:34 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dat is het Eelde van Roemenië.
Timisoara is anders een heel aardig stadje. :Y
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:47 schreef Farenji het volgende:

[..]

Verdienen ze daar hun geld mee? Gedwongen bijbeunen omdat hun gewone loon veel te laag is?
Ik heb ooit eens een boek gelezen over het leven van een steward en daarin las ik dat hij iig een deel van de opbrengst van de verkoop van die artikelen kreeg. En dat dat op bepaalde vluchten lekker aan tikt. Ik koop meestal op de luchthaven een flesje drinken die ik nog niet leeg heb als ik het vliegtuig in stap. Verder koop ik meestal ook nog wel wat in het vliegtuig, ja het is vrij prijzig (maar niet veel duurder dan wat je op het vliegveld kan kopen) maar dingen als een tientje voor een flesje water is natuurlijk onzin. En ik koop ook wel eens een luchtje aan boord.
Verder zelf nog nooit problemen gehad met Ryanair, maar dit is wel een knullige oplossing. :D Ik ga er van uit dat deze mensen gewoon recht hebben op de EU claim.
pi_184283247
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 10:21 schreef Hojdhopper het volgende:

Noem het maar onzin. :) Misschien zijn er gewoon mensen die verschillende maatschappijen willen beleven. Ik zelf kies af en toe mijn vakantiebestemming omdat een bepaald type vliegtuig van een bepaalde maatschappij daarop vliegt.

Daarnaast, mijn (ex) vriendin is werkzaam in de luchtvaart (Lufthansa) en een maatschappij als Ryanair of Norwegian maken de luchtvaart in zekere zin kapot, zeker wat betreft kwaliteitsstandaarden, zowel voor de passagier (bijv. beenruimte, services) als voor de werknemers (bijv. salaris, roosters)
Niet alle lowcosts zijn slecht hoor. Transavia en Eurowings doen het al beter, maar zijn daarom ook iets duurder dan Ryanair.
Ja ik noem het onzin. Alsof een luchtvaartliefhebber niet met Ryanair zou gaan.

Ik vlieg zelf ook gewoon met alle maatschappijen, ik ga niet speciaal zoeken naar KLM of noem het maar. Als Ryanair de beste mogelijkheid heeft (ook in verhouding met prijzen) dan ga ik gewoon met Ryanair. Vluchten zijn altijd helemaal prima en ook contact krijgen is makkelijk.
Nooit een probleem mee.

En zo vlieg ik met wel meer maatschappijen.
Lowcosts zijn sowieso niet slecht, natuurlijk dingen die ergens wat af. De 1 meer dan de ander.
Daardoor maken ze vliegen betaalbaar voor iedereen, kan iedereen er ook van gaan genieten.
Kan een KLM veel van leren.
pi_184287780
Nooit problemen gehad met Ryan Air. En tja, als het 300 euro scheelt..
  dinsdag 8 januari 2019 @ 21:48:22 #87
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184288643
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:21 schreef Cockwhale het volgende:
Nooit problemen gehad met Ryan Air. En tja, als het 300 euro scheelt..
300 euro goedkoper èn de rustieke toeristische route over de Balkan naar de vakantiebestemming waar je goddank 12 uur minder van de Griekse gastvrijheid hoeft te "genieten" ^O^
pi_184295332
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 18:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ja ik noem het onzin. Alsof een luchtvaartliefhebber niet met Ryanair zou gaan.

Ik vlieg zelf ook gewoon met alle maatschappijen, ik ga niet speciaal zoeken naar KLM of noem het maar. Als Ryanair de beste mogelijkheid heeft (ook in verhouding met prijzen) dan ga ik gewoon met Ryanair. Vluchten zijn altijd helemaal prima en ook contact krijgen is makkelijk.
Nooit een probleem mee.

En zo vlieg ik met wel meer maatschappijen.
Lowcosts zijn sowieso niet slecht, natuurlijk dingen die ergens wat af. De 1 meer dan de ander.
Daardoor maken ze vliegen betaalbaar voor iedereen, kan iedereen er ook van gaan genieten.
Kan een KLM veel van leren.
Oké, agree to disagree. :)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 9 januari 2019 @ 10:02:42 #89
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184295384
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 18:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ja ik noem het onzin. Alsof een luchtvaartliefhebber niet met Ryanair zou gaan.

Ik vlieg zelf ook gewoon met alle maatschappijen, ik ga niet speciaal zoeken naar KLM of noem het maar. Als Ryanair de beste mogelijkheid heeft (ook in verhouding met prijzen) dan ga ik gewoon met Ryanair. Vluchten zijn altijd helemaal prima en ook contact krijgen is makkelijk.
Nooit een probleem mee.

En zo vlieg ik met wel meer maatschappijen.
Lowcosts zijn sowieso niet slecht, natuurlijk dingen die ergens wat af. De 1 meer dan de ander.
Daardoor maken ze vliegen betaalbaar voor iedereen, kan iedereen er ook van gaan genieten.
Kan een KLM veel van leren.
KLM hoeft daar niets van te leren, die zitten in een compleet andere markt. Sterker nog, als ze zich teveel gaan gedragen als een lowcost carrier gaan ze het verliezen van de clubs als Ryanair.

KLM heeft dit jaar ook weer een topjaar gedraaid qua winst en een hoge bezettingsgraad, dus lekker laten hoe het is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184295495
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

KLM hoeft daar niets van te leren, die zitten in een compleet andere markt. Sterker nog, als ze zich teveel gaan gedragen als een lowcost carrier gaan ze het verliezen van de clubs als Ryanair.

KLM heeft dit jaar ook weer een topjaar gedraaid qua winst en een hoge bezettingsgraad, dus lekker laten hoe het is.
KLM leert wel degelijk van de low-cost carriers. Ook zij ( en andere top carriers) voeren steeds meer betalen voor opties aan. Of anders gezegd. Zij bieden budget producten aan en wil je ouderwetse service dan moet je ervoor betalen.
  woensdag 9 januari 2019 @ 10:12:34 #91
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184295566
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:08 schreef potjecreme het volgende:

[..]

KLM leert wel degelijk van de low-cost carriers. Ook zij ( en andere top carriers) voeren steeds meer betalen voor opties aan. Of anders gezegd. Zij bieden budget producten aan en wil je ouderwetse service dan moet je ervoor betalen.
Klopt, en daar moeten ze dus erg mee oppassen.

Penny wise, pound foolish, etc.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184296552
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

KLM hoeft daar niets van te leren, die zitten in een compleet andere markt. Sterker nog, als ze zich teveel gaan gedragen als een lowcost carrier gaan ze het verliezen van de clubs als Ryanair.

KLM heeft dit jaar ook weer een topjaar gedraaid qua winst en een hoge bezettingsgraad, dus lekker laten hoe het is.
Gaat nog wel goed idd maar ja hoe lang?
Het verschil tussen KLM en lowcost maatschappijen is niet groot.
En als ik qua service (buiten vliegtuig) kijk heb ik juist de slechtste ervaring met KLM.

Terwijl prijzen soms echt belachelijk zijn.
Nog een slecht punt van KLM vind ik bv de hoge enkele reis kosten. Oftewel enkele reis prijs is gewoon een retour (of voor retour is eens +10).
Soms komt het mij niet uit om met dezelfde maatschappij heen en terug te gaan en heeft KLM een goede optie. Maar dan betaal je echt schandalig veel. Slaat nergens op dat je geen echte enkele reis optie hebt.

En de boekingskosten, heb je bij andere maatschappijen ongetwijfeld ook wel maar dan al verwerkt. KLM nog weer eens +10. En dat is percentueel al weer een goede hap in een Europese vlucht.

Dat krijg je qua service allemaal echt er niet voor terug.
Ook dat hapje en drankje niet. Dat is voor hun ook eens een keer 2 euro.
pi_184297100
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

KLM hoeft daar niets van te leren, die zitten in een compleet andere markt. Sterker nog, als ze zich teveel gaan gedragen als een lowcost carrier gaan ze het verliezen van de clubs als Ryanair.

KLM heeft dit jaar ook weer een topjaar gedraaid qua winst en een hoge bezettingsgraad, dus lekker laten hoe het is.
Ze verliezen het allang als je het nog niet door had.

En hun business model gaat allang die kant op.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2019 11:50:41 ]
  woensdag 9 januari 2019 @ 12:09:59 #94
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184297500
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:48 schreef Piva het volgende:

[..]

Ze verliezen het allang als je het nog niet door had.

En hun business model gaat allang die kant op.
Wat verliezen ze?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184297607
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 12:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wat verliezen ze?
Het aantal vervoerde personen, fleet size, netto winst, prijs van de vluchten, leeftijd van de vloot,of de groei. Om zo maar eens wat te noemen.
  woensdag 9 januari 2019 @ 12:21:00 #96
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184297780
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 12:14 schreef Piva het volgende:

[..]

Het aantal vervoerde personen, fleet size, netto winst, prijs van de vluchten, leeftijd van de vloot,of de groei. Om zo maar eens wat te noemen.
Er is dit jaar een record aantal passagiers vervoerd.

Netto winst was vorig jaar was dermate hoog dat er 18% winstuitkering is uitgedeeld aan operationeel personeel. Dit jaar ligt de verwachting tussen de 18% en 20%. Ligt een beetje aan de cijfers van het laatste kwartaal die volgende maand gepresenteerd worden.

Prijzen liggen hoger dan lowcost, hoe is dat verliezen?

Groei is inderdaad lastig en een groot probleem op het moment, door de slotrestricties op Schiphol. Zo laat Cityhopper winstgevende bestemmingen (oa Southhampton) noodgedwongen vallen voor meer winstgevende bestemmingen. Daar wordt nu gekeken naar vergroting van de capaciteit van de vliegtuigen omdat meer vluchten uitvoeren niet mogelijk is.

Op het moment draait KLM in ieder geval prima.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 9 januari 2019 @ 12:24:01 #97
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_184297852
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:34 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dat is het Eelde van Roemenië.
Eerder het Tahrirplein van Roemenië
We have always been at war with Eastasia.
pi_184297860
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 12:21 schreef Drekkoning het volgende:

Prijzen liggen hoger dan lowcost, hoe is dat verliezen?
Serieus? Je denkt dat ze daarmee de vlieg race gaan winnen ja? Ryanair koopt inmiddels aantallen nieuwe vliegtuigen ter grote van de gehele vloot van KLM! Ze gaan ook steeds verder vliegen waardoor hun groeikansen nog groter worden en KLM steeds verder onder druk komt.

Natuurlijk draait KLM een prima winst vorig jaar, vind je het gek? De economie is booming. In een crisis gaat ryanairs businessmodel gewoon rustig door terwijl KLM (weer) in de problemen komt..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2019 12:25:21 ]
  woensdag 9 januari 2019 @ 12:30:48 #99
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184297992
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 12:24 schreef Piva het volgende:

[..]

Serieus? Je denkt dat ze daarmee de vlieg race gaan winnen ja? Ryanair koopt inmiddels aantallen nieuwe vliegtuigen ter grote van de gehele vloot van KLM! Ze gaan ook steeds verder vliegen waardoor hun groeikansen nog groter worden en KLM steeds verder onder druk komt.

Natuurlijk draait KLM een prima winst vorig jaar, vind je het gek? De economie is booming. In een crisis gaat ryanairs businessmodel gewoon rustig door terwijl KLM (weer) in de problemen komt..
Jahoor. Het zijn compleet andere markten.

Zakelijk vs consumenten (waarbij ook een groot deel van de meer vermogende consumenten kiezen voor duurdere tickets met legacy carriers).

Als iedereen puur de goedkoopste tickets zou boeken zou je gelijk hebben. Maar blijkbaar werkt dat zo niet ;).

De tijd zal het leren. Maar als ik een euro zou krijgen voor elke keer dat mensen zeiden dat KLM failliet ging de afgelopen 30 jaar zou ik mijn eigen airline kunnen beginnen :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 9 januari 2019 @ 12:31:43 #100
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_184298006
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 12:24 schreef Piva het volgende:

[..]

Serieus? Je denkt dat ze daarmee de vlieg race gaan winnen ja? Ryanair koopt inmiddels aantallen nieuwe vliegtuigen ter grote van de gehele vloot van KLM! Ze gaan ook steeds verder vliegen waardoor hun groeikansen nog groter worden en KLM steeds verder onder druk komt.

Natuurlijk draait KLM een prima winst vorig jaar, vind je het gek? De economie is booming. In een crisis gaat ryanairs businessmodel gewoon rustig door terwijl KLM (weer) in de problemen komt..
Europese vliegtaxregelgeving zal ze iets terugwerpen in marktaandeel aangezien de ticketprijs incl tax op een gegeven moment boven een tipping point komt waarop passagiers zich niet meer voor dat bedrag als slachtkoeien door de lucht laten transporteren en volgens mij valt er op langeafstandsvluchten minder in de kosten te snijden zonder dat passagiers gaan afhaken.
We have always been at war with Eastasia.
pi_184300727
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 12:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Europese vliegtaxregelgeving zal ze iets terugwerpen in marktaandeel aangezien de ticketprijs incl tax op een gegeven moment boven een tipping point komt waarop passagiers zich niet meer voor dat bedrag als slachtkoeien door de lucht laten transporteren en volgens mij valt er op langeafstandsvluchten minder in de kosten te snijden zonder dat passagiers gaan afhaken.
Dat wel ja.
pi_184301490
Dit is uiteraard vervelend en niet goed te praten. Maar ik lees ook wel eens iets over de klassieke maatschappijen waarbij jij je bedenkingen kan hebben. Maar goed, als jij duizenden vluchten uitvoert dan kan er altijd iets foutlopen.

Daarnaast vind ik de manieren waarop mensen het product Ryanair beschrijven echt extreem overdreven. Zoveel beter zijn de economy classes van andere maatschappijen echt niet. Wel een met British Airways van Londen naar Amerika gevlogen, maar ook een 5 uur durende vlucht met Ryanair gemaakt. Tijdens die vlucht met Ryanair verlangde ik echt niet naar BA omdat het daar allemaal zoveel beter was.

En natuurlijk verdient de manier waarop Ryanair met zijn personeel omgaat niet de schoonheidsprijs, maar dat staat los van de service die ze bieden. En ook de rechten van de consument worden tegenwoordig beter respecteert nadat de consumentenautoriteiten in diverse landen met boetes hebben gedreigd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')