Snap echt niet dat men nog met hun wil vliegen.quote:De 200 passagiers die vrijdag met Ryanair van Londen naar Thessaloniki zouden vliegen, dachten met een kleine drie uur vliegen wel op hun bestemming te kunnen zijn. Dat liep ietsje anders.
Het was te mistig om te landen in de Griekse stad, waardoor de vlucht moest uitwijken. Dat kan gebeuren. De passagiers zouden verder worden vervoerd met de bus. Ook dat is niet heel ongewoon.
12 uur in de bus
Wat wel ongewoon is dat het vliegtuig niet was uitgeweken naar de dichtstbijzijnde veilige luchthaven, maar naar de goedkoopste en dat die busrit naar hun eindbestemming meer dan 12 uur zou duren. De luchthaven waar Ryanair naar was uitgeweken was die van het Roemeense Timisoara, zo'n 800 kilometer verderop.
89 van de 200 passagiers weigerden de busrit en eisten een vlucht naar een plek dichter bij hun eindbestemming. Die kwam niet en ze moesten de nacht doorbrengen op de luchthaven.
Griekse regering grijpt in
Uiteindelijk greep de Griekse regering in en regelde een extra vlucht met Aegean Airlines om de 89 op te halen en alsnog naar Thessaloniki te vliegen, waar ze uiteindelijk met 24 uur vertraging aankwamen.
De prijsvechter heeft in een verklaring zijn excuses aangeboden voor de overlast die 'door overmacht' tot stand kwam, maar rept daarin met geen woord over de keuze om 800 kilometer verderop te landen. "Het toestel is zonder problemen geland op Timisoara en we hebben een bustransfer geregeld voor de getroffen passagiers."
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)0-kilometer-verderop
Ik ben geldliefhebber en zolang ik van A naar B kom intereseert het mij geen kont.quote:
quote:Op maandag 7 januari 2019 13:05 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Ik ben geldliefhebber en zolang ik van A naar B kom intereseert het mij geen kont.
Hoor je mij? Geen reet.
Omdat ik nog nooit problemen heb gehad met Ryanair. Wellicht zal mijn mening worden bijgesteld als ik ook een keer zo'n ervaring heb, maar in 999 van de 1000 vluchten is er niets aan de hand.quote:Op maandag 7 januari 2019 12:57 schreef Psychopaatje het volgende:
[..]
Snap echt niet dat men nog met hun wil vliegen.
Die verhalen zijn er inderdaad. Maar de handvol keren dat ik met Ryanair heb gevlogen waren ze altijd op tijd en alles ging prima. Dus ja het is ook niet raar dat 99% van de mensen met hun blijven vliegen.quote:Op maandag 7 januari 2019 13:10 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik hoor regelmatig klachten over Ryanair... geannuleerde vluchten, slechte service en ga zo maar door... volgens mij is het nu toch ook wel bekend dat het een slechte maatschappij is, als je er dan toch mee vliegt dan moet je ook niet meer klagen.
quote:Op maandag 7 januari 2019 13:05 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Ik ben geldliefhebber en zolang ik van A naar B kom intereseert het mij geen kont.
Hoor je mij? Geen reet.
Retourtje 150 euro vs. 450 euro. En dat maal 2, scheelt toch zo'n 600 euro.quote:Op maandag 7 januari 2019 13:10 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik hoor regelmatig klachten over Ryanair... geannuleerde vluchten, slechte service en ga zo maar door... volgens mij is het nu toch ook wel bekend dat het een slechte maatschappij is, als je er dan toch mee vliegt dan moet je ook niet meer klagen.
Het is te hopen dat die mensen inderdaad niet eerst met de bus naar Timisoara moeten omdat het vliegtuig daar staat te wachten.quote:Op maandag 7 januari 2019 13:24 schreef Drugshond het volgende:
En dan moet de terugvlucht nog beginnen.
alleen zou een normale maatschappij dit beter oplossen gok ikquote:Op maandag 7 januari 2019 13:32 schreef habitue het volgende:
Er zit nauwelijks verschil tussen een Transavia/Vueling/whatever vlucht en een Ryanair vlucht.
Je zit in een stoel 2-4 uur, je zet een muziekje op en je stapt uit. Allemaal hetzelfde.
Ja maar de kans dat dit je overkomt is vrij verwaarloosbaar. Om nou honderden euro's extra te betalen om dat risico af te dekken gaat me wat ver.quote:Op maandag 7 januari 2019 13:54 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
alleen zou een normale maatschappij dit beter oplossen gok ik
quote:Op maandag 7 januari 2019 13:05 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Ik ben geldliefhebber en zolang ik van A naar B kom intereseert het mij geen kont.
Hoor je mij? Geen reet.
En hoeveel meer vind je acceptabel? Ik heb afgelopen weekend nog een vlucht met Ryanair geboekt naar Krakau, als ik diezelfde dagen met Transavia wilde vliegen was ik 200 euro per retourticket meer kwijt. Dat keer twee, voor 400 euro is de hele trip betaald...quote:Op maandag 7 januari 2019 15:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Een paar keer met Ryanair gevlogen, nooit weer, wat een kut airline. Betaal liever wat meer om fatsoenlijk te vliegen
Germanwingsquote:Op maandag 7 januari 2019 16:23 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
En hoeveel meer vind je acceptabel? Ik heb afgelopen weekend nog een vlucht met Ryanair geboekt naar Krakau, als ik diezelfde dagen met Transavia wilde vliegen was ik 200 euro per retourticket meer kwijt. Dat keer twee, voor 400 euro is de hele trip betaald...
Ik heb echt geen problemen met Ryanair, je stapt in, gaat zitten, zet je eigen muziek op en stapt een kleine 2 uur later aan het einde weer uit netjes op tijd. Ik zie niet in wat dan "fatsoenlijk vliegen" verder in zou moeten houden. Ja, op lange vluchten is een fullservice airline wel aan te raden, maar op een vlucht die nog korter duurt dan een treinritje naar Amsterdam?
Volgens mij boek je om per vliegtuig van punt A naar punt B te komen binnen de aangegeven tijdsduur. Reken er dan maar op dat ze allen compensatie krijgen.quote:Op maandag 7 januari 2019 14:51 schreef EdvandeBerg het volgende:
Dan hadden de passagiers bij het boeken maar voor de extra optie moeten kiezen voor de garantie op het juiste vliegveld afgezet te worden.
RyanAir is wel wereldkampioen 'zich in alle bochten wringen om maar niet uit te hoeven betalen'.quote:Op maandag 7 januari 2019 16:45 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Volgens mij boek je om per vliegtuig van punt A naar punt B te komen binnen de aangegeven tijdsduur. Reken er dan maar op dat ze allen compensatie krijgen.
Als jij een taxichauffeur huurt om je binnen een 1 uur van utrecht naar amsterdam te brengen. Maar is dikke mist dus hij rijdt om. Zet je vervolgens af in Parijs en dan kan je vervolgens 12 uur met de bus terug naar amsterdam
EUclaim er op zettenquote:Op maandag 7 januari 2019 17:13 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
RyanAir is wel wereldkampioen 'zich in alle bochten wringen om maar niet uit te hoeven betalen'.
vorig jaar 2x geboekt bij hun.quote:
Dan kost het je 25% van het claim bedrag, en toen Ryan air mij uiteindelijk een schade vergoeding betaalde gebeurde dat per cheque die je alleen aangetekend (¤7,50)naar je bank kan opsturen waarbij de bank dan nog eens 35 euro rekent voor de cheqeu op je rekening te storten.quote:
Wat een onzin met je luchtvaartliefhebberquote:Op maandag 7 januari 2019 12:59 schreef Hojdhopper het volgende:
Het probleem is denk ik, dat de meeste vluchten wel zoals plan verlopen en mensen dus "nooit problemen" met ze hebben.
Ik heb nog nooit een voet in een Ryanair kist gezet en zal dit ook nooit doen. Maar ja, ik ben luchtvaartliefhebber en betaal graag wat meer, dat wil niet iedereen. Die zien alleen de lage prijs.
Dat is voor mij de voornaamste reden om als het even kan niet voor Ryanair te kiezen. Kijk, slechte service en zo is nog tot daaraan toe. Dat weet je en dat is de prijs die je betaalt en daar kies je voor. Maar dat ze hun knieperigheid ook afwentelen op /doorvoeren tot aan het personeel, dat vind ik wel een stap te ver. Het personeel hoeft voor mij niet voor een hongerloontje te vliegen, dat wil ik niet aanmoedigen/steunen met mijn ticket.quote:Op maandag 7 januari 2019 18:52 schreef Farenji het volgende:
Als je geen normale vliegmaatschappij kan/wil betalen (eentje die haar werknemers wel met respect behandelt,
quote:Op maandag 7 januari 2019 18:52 schreef Farenji het volgende:
Als je geen normale vliegmaatschappij kan/wil betalen
Hoop het niet.quote:Op maandag 7 januari 2019 18:28 schreef richolio het volgende:
Ryan air is echt ultiem kut, hoop dat het bedrijf failliet gaat
En toch 2000 vluchten per dag vol krijgen. Die CEO zou een flinke bonus moeten krijgen.quote:Op maandag 7 januari 2019 18:52 schreef Farenji het volgende:
Als je geen normale vliegmaatschappij kan/wil betalen (eentje die haar werknemers wel met respect behandelt, wel de plaatselijke wetgeving respecteert, wel gewoon belasting betaalt, haar klanten niet schofterig behandelt met allemaal kutregels, niet veertig euro rekent om een boarding pass uit te printen, of tien euro voor een glaasje lauw water, en niet 800 km van de bestemming hun klanten uit het vliegtuig en in een bus tieft) dan moet je misschien gewoon maar thuis blijven.
"Ja maar het is zo goedkoop en het gaat tot nu toe goed hurr durr!"
Je kan ook voor tien euro je pik zonder rubber in een crackhoer stoppen en dat gaat misschien ook best lang goed maar dat is ook geen reden om het te doen.
Of een standrechtelijke executie.quote:Op maandag 7 januari 2019 19:45 schreef Piva het volgende:
En toch 2000 vluchten per dag vol krijgen. Die CEO zou een flinke bonus moeten krijgen.
Wat voor slechte ervaringen had je met ze?quote:Op maandag 7 januari 2019 18:28 schreef richolio het volgende:
Ryan air is echt ultiem kut, hoop dat het bedrijf failliet gaat
Timisoara ligt tussen Londen en Griekenland inquote:Op maandag 7 januari 2019 19:32 schreef Piva het volgende:
En ze zouden nooit genoeg brandstof aanboard hebben? Blijkbaar wel genoeg om een flink stuk verder te vliegen.
Verder Ryanair.
Jij bent ooit zo dom geweest om 10 euro voor een glas water bij Ryanair te betalen?quote:Op maandag 7 januari 2019 18:52 schreef Farenji het volgende:
Als je geen normale vliegmaatschappij kan/wil betalen (eentje die haar werknemers wel met respect behandelt, wel de plaatselijke wetgeving respecteert, wel gewoon belasting betaalt, haar klanten niet schofterig behandelt met allemaal kutregels, niet veertig euro rekent om een boarding pass uit te printen, of tien euro voor een glaasje lauw water, en niet 800 km van de bestemming hun klanten uit het vliegtuig en in een bus tieft) dan moet je misschien gewoon maar thuis blijven.
"Ja maar het is zo goedkoop en het gaat tot nu toe goed hurr durr!"
Je kan ook voor tien euro je pik zonder rubber in een crackhoer stoppen en dat gaat misschien ook best lang goed maar dat is ook geen reden om het te doen.
Ik heb nog nooit met ryanair gevlogen en zal dat ook niet vrijwillig doen, dus nee, natuurlijk niet.quote:Op maandag 7 januari 2019 23:32 schreef MCH het volgende:
[..]
Jij bent ooit zo dom geweest om 10 euro voor een glas water bij Ryanair te betalen?
Vlieg dan ook op met het geven van valse informatie, alsof een glas lauw water 10 euro moet kosten bij Ryanair.quote:Op maandag 7 januari 2019 23:36 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit met ryanair gevlogen en zal dat ook niet vrijwillig doen, dus nee, natuurlijk niet.
1 keer met ze gevlogen, op de terugweg ipv schiphol in keulen geland en er werden geen bussen geregeld, we moesten zelf maar uitzoeken hoe we thuiskwamen. Daar vlieg ik dus nooit meer mee.quote:Op maandag 7 januari 2019 12:59 schreef Hojdhopper het volgende:
Het probleem is denk ik, dat de meeste vluchten wel zoals plan verlopen en mensen dus "nooit problemen" met ze hebben.
Ik heb nog nooit een voet in een Ryanair kist gezet en zal dit ook nooit doen. Maar ja, ik ben luchtvaartliefhebber en betaal graag wat meer, dat wil niet iedereen. Die zien alleen de lage prijs.
Vanaf waar vloog je dan?quote:Op maandag 7 januari 2019 23:42 schreef Murdera het volgende:
[..]
1 keer met ze gevlogen, op de terugweg ipv schiphol in keulen geland en er werden geen bussen geregeld, we moesten zelf maar uitzoeken hoe we thuiskwamen. Daar vlieg ik dus nooit meer mee.
Wat ik ook echt Pauper vind met al die vluchten is die verkoop van die prullaria aan boord, heb je net 2 weken al die afrikanen van je af lopen wimpelen, komen ze weer langs met die zut.quote:Op maandag 7 januari 2019 13:32 schreef habitue het volgende:
Er zit nauwelijks verschil tussen een Transavia/Vueling/whatever vlucht en een Ryanair vlucht.
Je zit in een stoel 2-4 uur, je zet een muziekje op en je stapt uit. Allemaal hetzelfde.
Het valt dan nog mee dat Ryan air niet die illegale Afrikanen als stewards inhuurt.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 07:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat ik ook echt Pauper vind met al die vluchten is die verkoop van die prullaria aan boord, heb je net 2 weken al die afrikanen van je af lopen wimpelen, komen ze weer langs met die zut.
De laatste keer dat ik met Ryanair vloog maakte de piloot een tussenstop om even goedkoop te kunnen tanken in Luxemburg, iedereen vond prima want konden ook gelijk goedkope peuken gekocht worden.quote:Op maandag 7 januari 2019 19:32 schreef Piva het volgende:
En ze zouden nooit genoeg brandstof aanboard hebben? Blijkbaar wel genoeg om een flink stuk verder te vliegen.
Verder Ryanair.
Dat gaat voorlopig niet gebeuren. Ze vervoeren verreweg de meeste passagiers van alle Europese Airlines (Ik geloof al 4 keer zoveel als KLM) en maken het meeste winst.quote:Op maandag 7 januari 2019 18:28 schreef richolio het volgende:
Ryan air is echt ultiem kut, hoop dat het bedrijf failliet gaat
Ja, en dan zijn ze klaar met die prularia. Komen ze nog een keer met van die pauper krasloten oid.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 07:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat ik ook echt Pauper vind met al die vluchten is die verkoop van die prullaria aan boord, heb je net 2 weken al die afrikanen van je af lopen wimpelen, komen ze weer langs met die zut.
De Eindhovenbased piloten zitten vooralsnog in Eindhoven, zaak loopt nog.quote:Op maandag 7 januari 2019 19:18 schreef epicbeardman het volgende:
Vloog laatst terug van Gran Canaria met Ryan Air naar Eindhoven, had stoel bij de exit gates, had mij een beenruimte jonge kon wel 1ste klas wezen. En dat voor 54euro. Leuke was nog dat er een Ryan Air piloot naast me kwam zitten die daar gestationeerd was. Zal nu met de Eindhoven removal van Ryan-Air wel ergens anders zitten.
Zoals dit:
Vreemd want peut wordt niet belastquote:Op dinsdag 8 januari 2019 07:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik met Ryanair vloog maakte de piloot een tussenstop om even goedkoop te kunnen tanken in Luxemburg, iedereen vond prima want konden ook gelijk goedkope peuken gekocht worden.
Het was een grapjequote:Op dinsdag 8 januari 2019 08:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vreemd want peut wordt niet belast
Iedereen negeert dat ook gewoon, gewoon muziekje opzetten en ogen dicht. Koop een flesje drinken op het vliegveld voor je vertrekt en je hoeft niet op of om te kijken.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 07:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat ik ook echt Pauper vind met al die vluchten is die verkoop van die prullaria aan boord, heb je net 2 weken al die afrikanen van je af lopen wimpelen, komen ze weer langs met die zut.
Wat voor een pauper ben je dan. Ga lekker ergens anders false informatie plaatsen.quote:Op maandag 7 januari 2019 23:36 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit met ryanair gevlogen en zal dat ook niet vrijwillig doen, dus nee, natuurlijk niet.
Eerder gestopt dus. Gewoon ook even Timisoara bekijken, ja toch? Mensen die op reis gaan en niet tegen verandering kunnen.quote:Op maandag 7 januari 2019 23:31 schreef MCH het volgende:
[..]
Timisoara ligt tussen Londen en Griekenland in
Want brandstof is duurder in Eindhoven bijvoorbeeld? Volgens mij zit er geen belasting op, dus het zal vast wel een tiende van een cent goedkoper geweest zijn.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 07:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik met Ryanair vloog maakte de piloot een tussenstop om even goedkoop te kunnen tanken in Luxemburg, iedereen vond prima want konden ook gelijk goedkope peuken gekocht worden.
Noem het maar onzin. Misschien zijn er gewoon mensen die verschillende maatschappijen willen beleven. Ik zelf kies af en toe mijn vakantiebestemming omdat een bepaald type vliegtuig van een bepaalde maatschappij daarop vliegt.quote:Op maandag 7 januari 2019 18:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat een onzin met je luchtvaartliefhebber
Er is geen verschil tussen het luchtvaart gedeelte van een KLM en een Ryanair.
Behalve dat je bij KLM 100 euro meer kwijt bent en daarvoor op je vluchten een hapje en ene drankje krijgt.....
Ik vlieg zelf vrij geregeld en gewoon met de maatschappij die het beste uitkomt en daarvoor ook een goede prijs aanbiedt (ik ga niet 100 euro extra betalen omdat het net beter uit komt).
Ryanair helemaal prima. Vliegtuigen exact hetzelfde als bv de versie van KLM. Service ook gewoon helemaal prima op het gratis drankje en hapje van KLM na.
Maar inderdaad de hele extra's heb je niet. Echter daar betaal je dan ook niet voor.
Nog nooit echt problemen gehad.
Wat hier gesteld wordt met 800km verder is wel erg slecht natuurlijk. Dat hoort niet.
Het is natuurlijk maar net hoe je het bekijkt. Ze vliegen een vloot dat dik 2x zo jong is als de "kwaliteitsmaatschappijen", oftewel het vliegtuig heeft een grote kans om net ietsjes veiliger te zijn + weer wat zuiniger te kunnen vliegen. Daarnaast zullen de motoren ook weer net iets minder geluid maken waardoor het voor omwonende misschien ook wel beter is.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 10:21 schreef Hojdhopper het volgende:
in zekere zin kapot, zeker wat betreft kwaliteitsstandaarden
Het is idd hoe je het bekijkt en waar je waarde aan hecht.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 10:31 schreef Piva het volgende:
[..]
Het is natuurlijk maar net hoe je het bekijkt. Ze vliegen een vloot dat dik 2x zo jong is als de "kwaliteitsmaatschappijen", of te wel het vliegtuig heeft een grote kans om net ietsjes veiliger te zijn + weer wat zuiniger te kunnen vliegen. Daarnaast zullen de motoren ook weer net iets minder geluid maken waardoor het voor omwonende misschien ook wel beter is.
Service is maar net wat je zoekt. Ik heb nooit check-in baggage, dus bij de balie kom ik sowieso nooit. Hun bagage systeem werkt eigenlijk best goed zoals het nu is. Je betaalt bij Ryanair echt alleen voor wat je gebruikt, ben je zo'n mongool dat een personeelslid nodig heeft op een vliegveld om je boardingpass uit te printen omdat je anno 2019 nog niet weet hoe een app werkt, tja dan mag je van mij rustig 50¤ voor die "service" betalen.
En hoogtstwaarschijnlijk maken ze de luchtvaart niet "kapot". Ze hebben businessmodel waar geen andere maatschappij aan kan tippen. Tjah en daar kunnen al die andere bedrijven maar zéér slecht tegen.
Beenruimte verschilt wel per vlucht, de laatste paar vluchten had ik gewoon net zoveel ruimte als bij een "kwaliteitsmaatschappij".
Ooit gehoord van bijvoorbeeld een powerbank. Je kan letterlijk een hapje, drankje, powerbank (op het vliegveld) kopen en nog veel goedkoper uit zijn dan bij een full service maatschappij.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 10:36 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Het is idd hoe je het bekijkt en waar je waarde aan hecht.
Ik heb graag de mogelijkheid om via USB stekker mijn telefoon op te laden bijv. En ik geniet ook graag van een drankje of hapje aan boord, ook als de vlucht maar twee uur duurt. Dat zal een ander misschien niet hoeven.
Maar wat ik wel bedroevend vind, is hoe bijv. Ryanair met zijn personeel omgaat. Weet niet uit directe bron hoe het bij Ryanair zit, maar wat je zo leest op cabin crew fora en het nieuws, dan is het daar niet best. Mijn ex-vriendin had bij LH goede voorwaarden (basissalaris, dagvergoeding, toeslagen, reiskosten, pensioen, vakantiedagen, kortingen op vluchten, etc.) waarbij ze daarvoor, toen ze bij Transavia werkte, een slecht salaris had, roosters die pas kort van tevoren bekend werden gemaakt, en nog een paar kleine dingetjes.
Ja heb ik ook in bezit. En klopt, dat kan zeker goedkoper. Ik heb de luxe dat ik daar niet op hoef te letten, dat besef ik me ook wel. Ik vind het geen probleem er geld aan uit te geven.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 10:39 schreef Piva het volgende:
[..]
Ooit gehoord van bijvoorbeeld een powerbank. Je kan letterlijk een hapje, drankje, powerbank (op het vliegveld) kopen en nog veel goedkoper uit zijn dan bij een full service maatschappij.
Bewust inkopen doe ik wel ja (o.a. met kleding - geen Bangladesh spul voor mij). Maar zonder inside information weet je natuurlijk nooit exact hoe de omstandigheden zijn over hoe iets wordt gemaakt of gedaan.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 10:39 schreef Piva het volgende:
[..]
Prima dat je op personeel gebied bewust bent van iets en daar bereid bent meer voor te betalen. Maar doe je dat dan ook wel bij al je aankopen?
Die negeert ryanair gewoon, en zelfs een uitspraak van een rechter leggen ze naast zich neer:quote:Op dinsdag 8 januari 2019 10:39 schreef Piva het volgende:
Over het personeel is wel wat van te zeggen, maar daar zijn Nederlandse/Europese regels voor.
Wel grappig, er rijden echt miljoenen Polen, Roemenen en Bulgaren in west Europa. Maar nu worden er een paar pilotenbaantjes verplaatst door bovenstaande en nu moet Ryanair branden in de hel.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 11:31 schreef Farenji het volgende:
[..]
Die negeert ryanair gewoon, en zelfs een uitspraak van een rechter leggen ze naast zich neer:
https://nos.nl/artikel/22(...)n-of-vertrekken.html
Ja, en Stalin heeft hele volkeren afgeslacht, dus ook niet zeuren als ik je kind vermoord he. Zout toch op met je BS argument. Waarom verdedig je ryanair eigenlijk, ben je werkzaam op de webcare afdeling ofzo?quote:Op dinsdag 8 januari 2019 11:45 schreef Piva het volgende:
[..]
Wel grappig, er rijden echt miljoenen Polen, Roemenen en Bulgaren in west Europa. Maar nu worden er een paar pilotenbaantjes verplaatst door bovenstaande en nu moet Ryanair branden in de hel.
Omdat het een goed bedrijf is met prima service, een beetje lof voor hun kan nooit kwaad .quote:Op dinsdag 8 januari 2019 12:30 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja, en Stalin heeft hele volkeren afgeslacht, dus ook niet zeuren als ik je kind vermoord he. Zout toch op met je BS argument. Waarom verdedig je ryanair eigenlijk, ben je werkzaam op de webcare afdeling ofzo?
Voor consumenten die er nooit een probleem mee hebben gehad is het misschien een goed bedrijf. Voor werknemers is het een hel, en zoals je kan lezen voor gedupeerde reizigers is het ook een klote bedrijf.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 12:43 schreef Piva het volgende:
[..]
Omdat het een goed bedrijf is met prima service, een beetje lof voor hun kan nooit kwaad .
Nou ja, ik heb persoonlijk nooit problemen met Stalin gehad hoor, prima staatsman, zijn moeder hield van hem, beetje lof voor hem kan geen kwaad .quote:Op dinsdag 8 januari 2019 12:43 schreef Piva het volgende:
[..]
Omdat het een goed bedrijf is met prima service, een beetje lof voor hun kan nooit kwaad .
Wow Stalin erbij halen ja, goede argumenten van uw kant idd.
quote:Op dinsdag 8 januari 2019 10:19 schreef Nobu het volgende:
Timisoara is natuurlijk ook gewoon een logische plek voor gipsy airways.
Zijn die werknemers verplicht om daar te werken dan?quote:Op dinsdag 8 januari 2019 12:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Voor consumenten die er nooit een probleem mee hebben gehad is het misschien een goed bedrijf. Voor werknemers is het een hel, en zoals je kan lezen voor gedupeerde reizigers is het ook een klote bedrijf.
Het personeel help je door eten/drinken en krasloten te kopen aan boord.quote:Op maandag 7 januari 2019 18:59 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dat is voor mij de voornaamste reden om als het even kan niet voor Ryanair te kiezen. Kijk, slechte service en zo is nog tot daaraan toe. Dat weet je en dat is de prijs die je betaalt en daar kies je voor. Maar dat ze hun knieperigheid ook afwentelen op /doorvoeren tot aan het personeel, dat vind ik wel een stap te ver. Het personeel hoeft voor mij niet voor een hongerloontje te vliegen, dat wil ik niet aanmoedigen/steunen met mijn ticket.
(pakketbezorgers hetzelfde)
Misschien op korte termijn, maar niet op lange termijn, want daarmee houd je het systeem (prestatiedruk) in stand.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 15:03 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het personeel help je door eten/drinken en krasloten te kopen aan boord.
Een kennis van mij had het tijdje terug in Zuid-Frankrijk, vliegtuig kaput, konden ze kiezen: slapen op het vliegveld, of met de bus naar Parijs.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 14:31 schreef Lafoy het volgende:
Het is al heel wat voor Ryanair dat ze een bus regelen. Ik heb ooit 50 euro betaald voor een treinticket van ergens in Duitsland terug naar Nederland omdat ze geen bussen hadden geregeld.
Dat is het Eelde van Roemenië.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 10:19 schreef Nobu het volgende:
Timisoara is natuurlijk ook gewoon een logische plek voor gipsy airways.
Verdienen ze daar hun geld mee? Gedwongen bijbeunen omdat hun gewone loon veel te laag is?quote:Op dinsdag 8 januari 2019 15:03 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het personeel help je door eten/drinken en krasloten te kopen aan boord.
Timisoara is anders een heel aardig stadje.quote:
Ik heb ooit eens een boek gelezen over het leven van een steward en daarin las ik dat hij iig een deel van de opbrengst van de verkoop van die artikelen kreeg. En dat dat op bepaalde vluchten lekker aan tikt. Ik koop meestal op de luchthaven een flesje drinken die ik nog niet leeg heb als ik het vliegtuig in stap. Verder koop ik meestal ook nog wel wat in het vliegtuig, ja het is vrij prijzig (maar niet veel duurder dan wat je op het vliegveld kan kopen) maar dingen als een tientje voor een flesje water is natuurlijk onzin. En ik koop ook wel eens een luchtje aan boord.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 16:47 schreef Farenji het volgende:
[..]
Verdienen ze daar hun geld mee? Gedwongen bijbeunen omdat hun gewone loon veel te laag is?
Ja ik noem het onzin. Alsof een luchtvaartliefhebber niet met Ryanair zou gaan.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 10:21 schreef Hojdhopper het volgende:
Noem het maar onzin. Misschien zijn er gewoon mensen die verschillende maatschappijen willen beleven. Ik zelf kies af en toe mijn vakantiebestemming omdat een bepaald type vliegtuig van een bepaalde maatschappij daarop vliegt.
Daarnaast, mijn (ex) vriendin is werkzaam in de luchtvaart (Lufthansa) en een maatschappij als Ryanair of Norwegian maken de luchtvaart in zekere zin kapot, zeker wat betreft kwaliteitsstandaarden, zowel voor de passagier (bijv. beenruimte, services) als voor de werknemers (bijv. salaris, roosters)
Niet alle lowcosts zijn slecht hoor. Transavia en Eurowings doen het al beter, maar zijn daarom ook iets duurder dan Ryanair.
300 euro goedkoper èn de rustieke toeristische route over de Balkan naar de vakantiebestemming waar je goddank 12 uur minder van de Griekse gastvrijheid hoeft te "genieten"quote:Op dinsdag 8 januari 2019 21:21 schreef Cockwhale het volgende:
Nooit problemen gehad met Ryan Air. En tja, als het 300 euro scheelt..
Oké, agree to disagree.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 18:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja ik noem het onzin. Alsof een luchtvaartliefhebber niet met Ryanair zou gaan.
Ik vlieg zelf ook gewoon met alle maatschappijen, ik ga niet speciaal zoeken naar KLM of noem het maar. Als Ryanair de beste mogelijkheid heeft (ook in verhouding met prijzen) dan ga ik gewoon met Ryanair. Vluchten zijn altijd helemaal prima en ook contact krijgen is makkelijk.
Nooit een probleem mee.
En zo vlieg ik met wel meer maatschappijen.
Lowcosts zijn sowieso niet slecht, natuurlijk dingen die ergens wat af. De 1 meer dan de ander.
Daardoor maken ze vliegen betaalbaar voor iedereen, kan iedereen er ook van gaan genieten.
Kan een KLM veel van leren.
KLM hoeft daar niets van te leren, die zitten in een compleet andere markt. Sterker nog, als ze zich teveel gaan gedragen als een lowcost carrier gaan ze het verliezen van de clubs als Ryanair.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 18:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja ik noem het onzin. Alsof een luchtvaartliefhebber niet met Ryanair zou gaan.
Ik vlieg zelf ook gewoon met alle maatschappijen, ik ga niet speciaal zoeken naar KLM of noem het maar. Als Ryanair de beste mogelijkheid heeft (ook in verhouding met prijzen) dan ga ik gewoon met Ryanair. Vluchten zijn altijd helemaal prima en ook contact krijgen is makkelijk.
Nooit een probleem mee.
En zo vlieg ik met wel meer maatschappijen.
Lowcosts zijn sowieso niet slecht, natuurlijk dingen die ergens wat af. De 1 meer dan de ander.
Daardoor maken ze vliegen betaalbaar voor iedereen, kan iedereen er ook van gaan genieten.
Kan een KLM veel van leren.
KLM leert wel degelijk van de low-cost carriers. Ook zij ( en andere top carriers) voeren steeds meer betalen voor opties aan. Of anders gezegd. Zij bieden budget producten aan en wil je ouderwetse service dan moet je ervoor betalen.quote:Op woensdag 9 januari 2019 10:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
KLM hoeft daar niets van te leren, die zitten in een compleet andere markt. Sterker nog, als ze zich teveel gaan gedragen als een lowcost carrier gaan ze het verliezen van de clubs als Ryanair.
KLM heeft dit jaar ook weer een topjaar gedraaid qua winst en een hoge bezettingsgraad, dus lekker laten hoe het is.
Klopt, en daar moeten ze dus erg mee oppassen.quote:Op woensdag 9 januari 2019 10:08 schreef potjecreme het volgende:
[..]
KLM leert wel degelijk van de low-cost carriers. Ook zij ( en andere top carriers) voeren steeds meer betalen voor opties aan. Of anders gezegd. Zij bieden budget producten aan en wil je ouderwetse service dan moet je ervoor betalen.
Gaat nog wel goed idd maar ja hoe lang?quote:Op woensdag 9 januari 2019 10:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
KLM hoeft daar niets van te leren, die zitten in een compleet andere markt. Sterker nog, als ze zich teveel gaan gedragen als een lowcost carrier gaan ze het verliezen van de clubs als Ryanair.
KLM heeft dit jaar ook weer een topjaar gedraaid qua winst en een hoge bezettingsgraad, dus lekker laten hoe het is.
Ze verliezen het allang als je het nog niet door had.quote:Op woensdag 9 januari 2019 10:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
KLM hoeft daar niets van te leren, die zitten in een compleet andere markt. Sterker nog, als ze zich teveel gaan gedragen als een lowcost carrier gaan ze het verliezen van de clubs als Ryanair.
KLM heeft dit jaar ook weer een topjaar gedraaid qua winst en een hoge bezettingsgraad, dus lekker laten hoe het is.
Wat verliezen ze?quote:Op woensdag 9 januari 2019 11:48 schreef Piva het volgende:
[..]
Ze verliezen het allang als je het nog niet door had.
En hun business model gaat allang die kant op.
Het aantal vervoerde personen, fleet size, netto winst, prijs van de vluchten, leeftijd van de vloot,of de groei. Om zo maar eens wat te noemen.quote:
Er is dit jaar een record aantal passagiers vervoerd.quote:Op woensdag 9 januari 2019 12:14 schreef Piva het volgende:
[..]
Het aantal vervoerde personen, fleet size, netto winst, prijs van de vluchten, leeftijd van de vloot,of de groei. Om zo maar eens wat te noemen.
Eerder het Tahrirplein van Roemeniëquote:
Serieus? Je denkt dat ze daarmee de vlieg race gaan winnen ja? Ryanair koopt inmiddels aantallen nieuwe vliegtuigen ter grote van de gehele vloot van KLM! Ze gaan ook steeds verder vliegen waardoor hun groeikansen nog groter worden en KLM steeds verder onder druk komt.quote:Op woensdag 9 januari 2019 12:21 schreef Drekkoning het volgende:
Prijzen liggen hoger dan lowcost, hoe is dat verliezen?
Jahoor. Het zijn compleet andere markten.quote:Op woensdag 9 januari 2019 12:24 schreef Piva het volgende:
[..]
Serieus? Je denkt dat ze daarmee de vlieg race gaan winnen ja? Ryanair koopt inmiddels aantallen nieuwe vliegtuigen ter grote van de gehele vloot van KLM! Ze gaan ook steeds verder vliegen waardoor hun groeikansen nog groter worden en KLM steeds verder onder druk komt.
Natuurlijk draait KLM een prima winst vorig jaar, vind je het gek? De economie is booming. In een crisis gaat ryanairs businessmodel gewoon rustig door terwijl KLM (weer) in de problemen komt..
Europese vliegtaxregelgeving zal ze iets terugwerpen in marktaandeel aangezien de ticketprijs incl tax op een gegeven moment boven een tipping point komt waarop passagiers zich niet meer voor dat bedrag als slachtkoeien door de lucht laten transporteren en volgens mij valt er op langeafstandsvluchten minder in de kosten te snijden zonder dat passagiers gaan afhaken.quote:Op woensdag 9 januari 2019 12:24 schreef Piva het volgende:
[..]
Serieus? Je denkt dat ze daarmee de vlieg race gaan winnen ja? Ryanair koopt inmiddels aantallen nieuwe vliegtuigen ter grote van de gehele vloot van KLM! Ze gaan ook steeds verder vliegen waardoor hun groeikansen nog groter worden en KLM steeds verder onder druk komt.
Natuurlijk draait KLM een prima winst vorig jaar, vind je het gek? De economie is booming. In een crisis gaat ryanairs businessmodel gewoon rustig door terwijl KLM (weer) in de problemen komt..
Dat wel ja.quote:Op woensdag 9 januari 2019 12:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Europese vliegtaxregelgeving zal ze iets terugwerpen in marktaandeel aangezien de ticketprijs incl tax op een gegeven moment boven een tipping point komt waarop passagiers zich niet meer voor dat bedrag als slachtkoeien door de lucht laten transporteren en volgens mij valt er op langeafstandsvluchten minder in de kosten te snijden zonder dat passagiers gaan afhaken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |