abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 9 januari 2019 @ 23:38:46 #126
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184311624
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 23:23 schreef capricia het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)-no-deal-brexit.html
“Nederlandse ziekenhuizen maken zich grote zorgen over de gevolgen van een brexit zonder akkoord met de Europese Unie. Nederland gebruikt veel medicijnen en hulpmiddelen die uit het Verenigd Koninkrijk zijn geïmporteerd of daar zijn goedgekeurd. Als de scheiding niet goed wordt geregeld, worden die vanaf 29 maart mogelijk niet meer toegelaten op de Nederlandse markt.
..

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar is het niet vreemd dat die ziekenhuizen nu pas wakker worden? De overheid heeft toch al een hele tijd die Brexit-impactscan voor bedrijven online staan? Inclusief advies om je voorbereiden op no deal. Dachten ze dat dat niet voor hun gold?

Ik snap best dat niet iedereen het al jaren zo op de voet volgt als ik, maar dit is toch wel het andere uiterste.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_184311698
Men zal wel gehoopt hebben dat het UK het t eerst in de broek zou doen?

Dus niet alleen het VK heeft dan problemen maar andere landen binnen de EU ook, goed dat men er eindelijk voor durft uit te komen.
pi_184311769
quote:
2s.gif Op woensdag 9 januari 2019 23:38 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar is het niet vreemd dat die ziekenhuizen nu pas wakker worden? De overheid heeft toch al een hele tijd die Brexit-impactscan voor bedrijven online staan? Inclusief advies om je voorbereiden op no deal. Dachten ze dat dat niet voor hun gold?

Ik snap best dat niet iedereen het al jaren zo op de voet volgt als ik, maar dit is toch wel het andere uiterste.
Er staat toch nergens dat ze 'nu pas wakker woden'? Veel waarschijnlijker is dat dit al een tijdje bekend is in relevante kringen, dat inventarisatie heeft uitgewezen dat het een lastig/kostbaar/omslachtig probleem is om op te lossen en dat alles overwegende de beslissing genomen is om eerst nog even af te wachten omdat het erg waarschijnlijk werd geacht dat er een deal gaat/ging komen, en dat nu het moment daar is om in een andere versnelling te gaan.
pi_184311824
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 23:43 schreef john2406 het volgende:
Men zal wel gehoopt hebben dat het UK het t eerst in de broek zou doen?

Dus niet alleen het VK heeft dan problemen maar andere landen binnen de EU ook, goed dat men er eindelijk voor durft uit te komen.
Ja John, het wordt nu pas duidelijk wat voor een absolute bende het gaat worden in de EU, die Britten hebben het eigenlijk best goed voor elkaar. Ik las vandaag ook geruchten op Twitter dat de NLse regering overweegt om de uitkeringen flink te korten om geld vrij te maken voor noodvoorzieningen in het geval van no deal, o.a. om de grens te kunnen beschermen tegen alle NLse gelukszoekers die naar verwachting gaan proberen om zwemmend het Kanaal over te steken en het nieuwe Beloofde Eiland te bereiken. Ik hoop dat die korting op de uitkeringen jou niet persoonlijk treft.
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 23:57:26 #130
236264 crew  capricia
pi_184311873
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 23:53 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Ja John, het wordt nu pas duidelijk wat voor een absolute bende het gaat worden in de EU, die Britten hebben het eigenlijk best goed voor elkaar. Ik las vandaag ook geruchten op Twitter dat de NLse regering overweegt om de uitkeringen flink te korten om geld vrij te maken voor noodvoorzieningen in het geval van no deal, o.a. om de grens te kunnen beschermen tegen alle NLse gelukszoekers die naar verwachting gaan proberen om zwemmend het Kanaal over te steken en het nieuwe Beloofde Eiland te bereiken. Ik hoop dat die korting op de uitkeringen jou niet persoonlijk treft.
-nevermind, was onzin wat ik postte-

[ Bericht 5% gewijzigd door capricia op 10-01-2019 00:33:42 ]
Definitely not CIA
  woensdag 9 januari 2019 @ 23:57:55 #131
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184311886
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 23:48 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Er staat toch nergens dat ze 'nu pas wakker woden'? Veel waarschijnlijker is dat dit al een tijdje bekend is in relevante kringen, dat inventarisatie heeft uitgewezen dat het een lastig/kostbaar/omslachtig probleem is om op te lossen en dat alles overwegende de beslissing genomen is om eerst nog even af te wachten omdat het erg waarschijnlijk werd geacht dat er een deal gaat/ging komen, en dat nu het moment daar is om in een andere versnelling te gaan.
Mja, ik begrijp nu dat het vooral om de certificering gaat. Eigenlijk de taak van de producent om te zorgen dat hun spullen de juiste EU certificering hebben, maar dan snap ik wel dat de ziekenhuizen er niet gerust op zijn.

Misschien denk ik te simpel, maar ik denk dat de EU dit voor de korte termijn vrij snel kan oplossen door in hun no deal plannen op te nemen dat ze tijdelijk de Britse certificering erkennen?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_184314113
quote:
2s.gif Op woensdag 9 januari 2019 23:57 schreef Jane het volgende:

[..]

Mja, ik begrijp nu dat het vooral om de certificering gaat. Eigenlijk de taak van de producent om te zorgen dat hun spullen de juiste EU certificering hebben, maar dan snap ik wel dat de ziekenhuizen er niet gerust op zijn.

Misschien denk ik te simpel, maar ik denk dat de EU dit voor de korte termijn vrij snel kan oplossen door in hun no deal plannen op te nemen dat ze tijdelijk de Britse certificering erkennen?
Probleem is dat er waarschijnlijk nog helemaal geen Britse certificering is. En dat je die EU certificering ook voor een reden hebt: beschermen van de Europese markt. Dus gewoon alternatieven kopen van binnen de EU. Als dat problemen oplevert kan er altijd voor individuele medicijnen een oplossing worden gevonden.
pi_184315307
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Welk vrijhandelsakkoord?

Dan is er is ook nog de kwestie dat de Britten hun uitstaande verplichtingen bij een no-deal niet willen betalen aan de EU. Die 39 miljard. Denk je echt dat de EU ze meteen een pracht van een akkoord zal aanbieden? :+
Ik denk het ook niet, maar het is wel om de verkeerde reden. De EU wil zijn macht tonen en het kan ze niet schelen of andere landen er nadeel van ondervinden. Met name Nederland zal heel veel nadeel van de Brexit ondervinden, misschien wel meer dan het VK.

Waarom kun je niet gewoon vrije handel drijven in Europa zonder bemoeienis van de EU?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_184316897
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 09:53 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Waarom kun je niet gewoon vrije handel drijven in Europa zonder bemoeienis van de EU?
Ik ben 100% voor en die munt kan in de kliko, wat mij betreft.
  donderdag 10 januari 2019 @ 12:08:11 #135
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184317212
Mensen, zonder 'bemoeienis' van de EU heb je te maken met de 'bemoeienis' van de WTO en de 'bemoeienis' van elk individueel land dat verschillende standaarden hanteert waar je allemaal aan moet voldoen wil je nog naar die landen kunnen exporteren.

De 'bemoeienis' van de EU houdt in dat onze producenten zonder blokkades (importtarieven & kwaliteitscontroles aan de grens) kunnen exporteren naar de rest van de EU en dat ze t.o.v. de producenten in andere EU-landen niet in het nadeel zijn als ze met de rest van de wereld handelen.

De 'bemoeienis' van de EU houdt in dat je weet dat alles wat je vanuit een EU-land importeert in ieder geval aan de minimum EU-standaard voldoet.

Bovendien heeft de rest van de wereld zich ook verenigd in handelsblokken. Daar is een reden voor: het maakt onderlinge handel makkelijker en het maakt je tegenover de rest van de wereld - zeker als klein land - machtiger.

Ik heb voor het gemak even dit plaatje van internet geplukt. Wellicht zijn er betere.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_184317256
quote:
2s.gif Op donderdag 10 januari 2019 12:08 schreef Jane het volgende:
Mensen, zonder 'bemoeienis' van de EU heb je te maken met de 'bemoeienis' van de WTO en de 'bemoeienis' van elk individueel land dat verschillende standaarden hanteert waar je allemaal aan moet voldoen wil je nog naar die landen kunnen exporteren.

De 'bemoeienis' van de EU houdt in dat onze producenten zonder blokkades (importtarieven & kwaliteitscontroles aan de grens) kunnen exporteren naar de rest van de EU en dat ze t.o.v. de producenten in andere EU-landen niet in het nadeel zijn als ze met de rest van de wereld handelen.

De 'bemoeienis' van de EU houdt in dat je weet dat alles wat je vanuit een EU-land importeert in ieder geval aan de minimum EU-standaard voldoet.

Bovendien heeft de rest van de wereld zich ook verenigd in handelsblokken. Daar is een reden voor: het maakt onderlinge handel makkelijker en het maakt je tegenover de rest van de wereld - zeker als klein land - machtiger.

Ik heb voor het gemak even dit plaatje van internet geplukt. Wellicht zijn er betere.
[ afbeelding ]
Alsof dat niet zonder de EU geregeld kan worden kiwa keur giveg keur kema keur zijn maar een paar voorbeelden.
  donderdag 10 januari 2019 @ 12:26:10 #137
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184317441
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 12:11 schreef john2406 het volgende:

[..]

Alsof dat niet zonder de EU geregeld kan worden kiwa keur giveg keur kema keur zijn maar een paar voorbeelden.
Hoe ga je dat doen zonder alle geimporteerde goederen aan de NL grens te controleren of ze wel aan die individuele keurmerken voldoen, John?
Of is je voorstel dat iedereen gewoon alle meuk mag importeren en dat iedereen maar zelf moet zien of zijn apparaten/voedsel/etc. veilig zijn?

Hoe gaan onze bedrijven nog iets exporteren als ze aan tig verschillende internationale standaarden moeten voldoen en hun spullen daar allemaal apart op moeten laten keuren, John?

Hoe is dit geen achteruitgang? Wat win je ermee?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_184317486
quote:
2s.gif Op donderdag 10 januari 2019 12:26 schreef Jane het volgende:

[..]

Hoe ga je dat doen zonder alle geimporteerde goederen aan de NL grens te controleren of ze wel aan die individuele keurmerken voldoen, John?
Of is je voorstel dat iedereen gewoon alle meuk mag importeren en dat iedereen maar zelf moet zien of zijn apparaten/voedsel/etc. veilig zijn?

Hoe gaan onze bedrijven nog iets exporteren als ze aan tig verschillende internationale standaarden moeten voldoen en hun spullen daar allemaal apart op moeten laten keuren, John?

Hoe is dit geen achteruitgang? Wat win je ermee?
Aanvragen laten als men een product binnen de EU wil verhandelen.

Stelt nu ook niks voor stempel EU erop of het veilig is of niet het komt in de handel, ik plaats er mijn vraagtekens bij, gelukkig controleer ik zelf, en anders stuur ik het terug.
Voeding kan ik helaas niet controleren, maar ook daar gelukkig meeste inkopen Duitsland, als er iets mis met voeding is komt het in dat land veel eerder aan het licht.
pi_184317516
Kort door de beugel Nederland, mijn mening, van lik mijn vestje!

Zie vreugdevuren etc etc steeds vaker komt er iets, juist als ik het t minste verwachten doe.
pi_184317552
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 09:53 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik denk het ook niet, maar het is wel om de verkeerde reden. De EU wil zijn macht tonen en het kan ze niet schelen of andere landen er nadeel van ondervinden. Met name Nederland zal heel veel nadeel van de Brexit ondervinden, misschien wel meer dan het VK.

Waarom kun je niet gewoon vrije handel drijven in Europa zonder bemoeienis van de EU?
Omdat vrije handel een gelijk speelveld vereist. D.w.z. dezelfde regels over producten, dezelfde kwaliteitseisen, dezelfde standaarden, enzovoorts. En dat gelijke speelveld wordt door de EU gecreëerd. Je kunt vrije handel drijven buiten de EU als je alle regels van de EU accepteert en een vorm van contributie betaald, zoals Noorwegen. Als je niets van dat alles wil hebben dan zul je moeten accepteren dat je producten extra gecontroleerd worden om zeker te zijn dat ze voldoen aan de eisen die wij binnen de interne markt aan dat soort producten gesteld hebben om burgers, milieu en economische belangen te beschermen.

Het is allemaal niet zo moeilijk. Vergelijk het met een seizoenskaart van een stadion. Kost een paar centen maar je weet altijd zeker dat je een plekje hebt. Wil je dat niet moet je per wedstrijd een kaartje kopen, is duurder, is lastiger, je hebt geen garantie, maar je zit nergens aan vast.
  donderdag 10 januari 2019 @ 12:57:55 #141
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184317962
Ondertussen heeft Corbyn net in het Lagerhuis staan betogen dat het VK in de customs union en de single market moet blijven.

Dat heet 'remain', Jeremy! 8)7
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_184318510
quote:
2s.gif Op donderdag 10 januari 2019 12:57 schreef Jane het volgende:
Ondertussen heeft Corbyn net in het Lagerhuis staan betogen dat het VK in de customs union en de single market moet blijven.

Dat heet 'remain', Jeremy! 8)7
Nee, want geen vrij verkeer van personen. Althans daar doet hij vaag over, maar dat kan niet anders als je wel vrij verkeer van goederen en kapitaal wil.
pi_184318629
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:25 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Nee, want geen vrij verkeer van personen. Althans daar doet hij vaag over, maar dat kan niet anders als je wel vrij verkeer van goederen en kapitaal wil.
Cherry picking dus.
Definitely not CIA
  donderdag 10 januari 2019 @ 13:38:20 #144
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184318702
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:25 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Nee, want geen vrij verkeer van personen. Althans daar doet hij vaag over, maar dat kan niet anders als je wel vrij verkeer van goederen en kapitaal wil.
Nou ja, precies. Hij zegt er gemakshalve even niet bij dat ze FOM dan op de koop toe moeten nemen.

Sowieso is dat hele anti-immigratiesentiment alleen maar opgehitst om het klootjesvolk achter 'Leave' te krijgen.

De rechtse Brexiters (Rees-Mogg en vrienden) willen wel mensen importeren, maar niet aan allerlei irritante EU-regels voldoen m.b.t. mensenrechten, werknemersrechten, belastingen, enz.

De linkse Brexiters (Corbyn en vrienden) willen wel mensen importeren (zoals medisch personeel uit Cuba), maar niet aan allerlei irritante EU-regels voldoen m.b.t. ongeoorloofde staatssteun aan bedrijven, enz.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 10 januari 2019 @ 13:41:27 #145
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184318744
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 12:30 schreef john2406 het volgende:
Kort door de beugel Nederland, mijn mening, van lik mijn vestje!

Zie vreugdevuren etc etc steeds vaker komt er iets, juist als ik het t minste verwachten doe.
Waar heb je het nou weer over jemig. Wat een wartaal post je steeds.
pi_184318770
quote:
2s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:38 schreef Jane het volgende:

[..]

Nou ja, precies. Hij zegt er gemakshalve even niet bij dat ze FOM dan op de koop toe moeten nemen.

Sowieso is dat hele anti-immigratiesentiment alleen maar opgehitst om het klootjesvolk achter 'Leave' te krijgen.

De rechtse Brexiters (Rees-Mogg en vrienden) willen wel mensen importeren, maar niet aan allerlei irritante EU-regels voldoen m.b.t. mensenrechten, werknemersrechten, belastingen, enz.

De linkse Brexiters (Corbyn en vrienden) willen wel mensen importeren (zoals medisch personeel uit Cuba), maar niet aan allerlei irritante EU-regels voldoen m.b.t. ongeoorloofde staatssteun aan bedrijven, enz.
Conclusie: plan Corbyn is een wasse neus, omdat hij muurvast zit tussen de Remain en Brexit kampen in zijn partij die allebei groot en invloedrijk zijn. Corbyn is een oppositieleider met zijn handen en voeten vastgebonden. Toont ook maar eens aan dat hij het niet beter zou kunnen doen dan May.
  donderdag 10 januari 2019 @ 14:28:04 #147
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184319413
Herstel: Corbyn sprak niet in het Lagerhuis, maar bij een bezoek aan Wakefield in Yorkshire.


Hij blijft maar een betere deal beloven.
Unicorns, cake & eat it, hoe je het maar wil noemen. *zucht*
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_184319793
Klein staartje over dat ferry-bedrijf wat aanbesteed wordt door de Britse overheid:
De Eurotunnel zegt dat dit een overtreding is, een contractbreuk.
De Britten zitten immers nog gewoon in de EU.

“I must bring to your attention the distortionary and anti-competitive effects of such an action, which would be a unilateral breach not only of the Concession Agreement with Eurotunnel but...(also)..competition and state aid law”

:+
Definitely not CIA
pi_184319801
quote:
2s.gif Op woensdag 9 januari 2019 23:38 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar is het niet vreemd dat die ziekenhuizen nu pas wakker worden? De overheid heeft toch al een hele tijd die Brexit-impactscan voor bedrijven online staan? Inclusief advies om je voorbereiden op no deal. Dachten ze dat dat niet voor hun gold?

Ik snap best dat niet iedereen het al jaren zo op de voet volgt als ik, maar dit is toch wel het andere uiterste.
Mwah met de komst van de EMA naar NL verwacht ik eerlijk gezegd dat dit zo getackeld gaat worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator donderdag 10 januari 2019 @ 15:29:36 #150
54278 crew  Tijger_m
42
pi_184320336
quote:
2s.gif Op donderdag 10 januari 2019 12:57 schreef Jane het volgende:
Ondertussen heeft Corbyn net in het Lagerhuis staan betogen dat het VK in de customs union en de single market moet blijven.

Dat heet 'remain', Jeremy! 8)7
Nee, dat heeft hij niet, lees maar goed wat hij zegt, hij "toegang" tot de SM en "een customs union". Het eerste gaat niet gebeuren want Labour wil af van FoM en het tweede is hetzelfde wat May voorstelt.

Kortom, het Labour plan zou gewoon vrijwel hetzelfde zijn als dat van May.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')