abonnement Unibet Coolblue
pi_184255249
https://www.destentor.nl/(...)rijgelaten~aec9e3d5/

quote:
Een medepassagier had de man op het station van Emmen horen roepen over een mogelijk explosief in de trein. Vanuit de trein belde de reiziger met de politie, waarop het treinverkeer rond Zwolle werd stilgelegd en de trein net voor het station in Zwolle werd stilgezet.
Oftewel, één iemand hoort iets, denkt daar het zijne van, en er wordt zelfs een compleet AT opgetuigd.

Incident één, dus door onnodige angst.

Incident twee? Twee rokers op een trein-toilet. Iets wat prima door de conducteur kan worden opgelost. Maar ja, AT is er toch al.

Incident drie, de angst zit er goed in, dus mag je niet meer met een bijl in de trein. De laatste keer dat er iemand iets werd aangedaan met een bijl in Nederland, was honderd jaar geleden, maar oh jee, we moeten bang zijn, dus mag dat niet meer :')

Ondertussen zijn de nieuwsberichten nog niet ge-update en zitten de polariseerders over elkaar heen te duikelen om zoveel mogelijk moslims de schuld te geven.

Terwijl er dus eigenlijk niks is gebeurt.
pi_184255253
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 07:58 schreef wolfjeamadeus het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)rijgelaten~aec9e3d5/

[..]

Oftewel, één iemand hoort iets, denkt daar het zijne van, en er wordt zelfs een compleet AT opgetuigd.

Incident één, dus door onnodige angst.

Incident twee? Twee rokers op een trein-toilet. Iets wat prima door de conducteur kan worden opgelost. Maar ja, AT is er toch al.

Incident drie, de angst zit er goed in, dus mag je niet meer met een bijl in de trein. De laatste keer dat er iemand iets werd aangedaan met een bijl in Nederland, was honderd jaar geleden, maar oh jee, we moeten bang zijn, dus mag dat niet meer :')

Ondertussen zijn de nieuwsberichten nog niet ge-update en zitten de polariseerders over elkaar heen te duikelen om zoveel mogelijk moslims de schuld te geven.

Terwijl er dus eigenlijk niks is gebeurt.
Wat is de andere optie dan, niks doen?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_184255284
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 08:00 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Wat is de andere optie dan, niks doen?
Incident 2 en 3 iig niks mee doen.

Incident 1 had wel een stuk recherche werk aan vooraf kunnen gaan. Over het algemeen praten terroristen niet openlijk over de aanslag die ze nog moeten gaan plegen.

De oplossing was gewoon veel te zwaar.
pi_184255294
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 08:04 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Incident 2 en 3 iig niks mee doen.

Incident 1 had wel een stuk recherche werk aan vooraf kunnen gaan. Over het algemeen praten terroristen niet openlijk over de aanslag die ze nog moeten gaan plegen.

De oplossing was gewoon veel te zwaar.
Hoe moeten die mensen dat nu van tevoren inschatten als er iemand belt over een explosief?

Ik bedoel, stel je voor je zit in de trein. Er ligt echt een bom. Zou je dan blij zijn als die mensen eerst gaan onderzoeken of er wel echt een bom ligt?

Ikkuh nie zo. -O-
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_184255297
Waarom een nieuw topic openen, kan toch ook gewoon hierin:

NWS / Station Zwolle deels afgesloten, arrestatieteam haalt reizigers uit tr
pi_184255320
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 08:05 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Hoe moeten die mensen dat nu van tevoren inschatten als er iemand belt over een explosief?
Dat is dus het werk van recherche, om daar een gedegen inschatting van te maken. En dat kunnen ze prima, aangezien er niet altijd, bij elk telefoontje een AT wordt ingeschakeld.
pi_184255340
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 08:09 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Dat is dus het werk van recherche, om daar een gedegen inschatting van te maken. En dat kunnen ze prima, aangezien er niet altijd, bij elk telefoontje een AT wordt ingeschakeld.
Zie mijn edit.

Mensen hebben altijd wel iets te klagen. Of ze komen te vroeg, of te laat.

die mensen gaan die trein in om iedereen te redden omdat ze denken dat er een explosief ligt, en ze krijgen nog kritiek,

Ik snap dat niet.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  User die overal opduikt 2022 maandag 7 januari 2019 @ 08:14:32 #8
186611 Haags
pi_184255356
P A N I E K ! ! !
Zonder wrijving geen glans
pi_184255369
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 08:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
P A N I E K ! ! !
goed topic dit////

Echt, als het dan fout gaat hoop ik dat zo iemand als jij vooraan staat.
Hoef je daarna in ieder geval geen topics meer te maken op FOK!
Damn, wat een hersenloze wezens hier -O-
Juin uit Eigen Tuin!
pi_184255374
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 08:12 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Zie mijn edit.

Mensen hebben altijd wel iets te klagen. Of ze komen te vroeg, of te laat.

die mensen gaan die trein in om iedereen te redden omdat ze denken dat er een explosief ligt, en ze krijgen nog kritiek,

Ik snap dat niet.
Ik heb geen kritiek op die lui die de trein in gaan. Ik heb kritiek op diegene die heeft bedacht dat dat nodig is. En ik heb vooral kritiek op de media en politici die een maatschappij hebben geschapen waarin dit nodig wordt geacht.
pi_184255377
quote:
Op maandag 7 januari 2019 07:58 schreef wolfjeamadeus het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)rijgelaten~aec9e3d5/
(...)

Incident drie, de angst zit er goed in, dus mag je niet meer met een bijl in de trein. De laatste keer dat er iemand iets werd aangedaan met een bijl in Nederland, was honderd jaar geleden, maar oh jee, we moeten bang zijn, dus mag dat niet meer :')

Ondertussen zijn de nieuwsberichten nog niet ge-update en zitten de polariseerders over elkaar heen te duikelen om zoveel mogelijk moslims de schuld te geven.

Terwijl er dus eigenlijk niks is gebeurd.
Mwoah; in 2007 in Roosendaal. Op het station. Hartstikke dood.

https://www.nu.nl/algemee(...)-bijl-op-station.amp

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2019 08:19:19 ]
pi_184255378
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 08:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
P A N I E K ! ! !
Ja, dat is de schuld van dat dreigingsniveau dat er paniek is,, niet van dat arrestatie-team.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_184255382
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 08:16 schreef Symphonic het volgende:

[..]

goed topic dit////

Echt, als het dan fout gaat hoop ik dat zo iemand als jij vooraan staat.
Hoef je daarna in ieder geval geen topics meer te maken op FOK!
Damn, wat een hersenloze wezens hier -O-
Ben jij van mening dat er bij elk telefoontje direct van het ergste moet uit gegaan worden dan?

Zo ja, dan ben je deel van het probleem.
pi_184255385
Het meest grappige is nog wel dat men naar de bijlman niet eens op zoek was :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184255391
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 08:17 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, dat is de schuld van dat dreigingsniveau dat er paniek is,, niet van dat arrestatie-team.
Dat dreigingsniveau is dan ook het probleem. Als we ons wat minder druk zouden maken, kon dat AT gewoon lekker binnen blijven.
pi_184255401
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 08:17 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ben jij van mening dat er bij elk telefoontje direct van het ergste moet uit gegaan worden dan?

Zo ja, dan ben je deel van het probleem.
ik hoop van harte dat die bijl in jouw nek landt, en niet in het mijne.
Als het fout gaat roept iedereen ach en wee en wijst een andere kant op.
Juin uit Eigen Tuin!
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 08:22:47 #17
42184 crew  DaMart
pi_184255424
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 07:58 schreef wolfjeamadeus het volgende:


Incident drie, de angst zit er goed in, dus mag je niet meer met een bijl in de trein. De laatste keer dat er iemand iets werd aangedaan met een bijl in Nederland, was honderd jaar geleden, maar oh jee, we moeten bang zijn, dus mag dat niet meer :')

In 2010 is in Nederland nog iemand aangevallen met een bijl hoor.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)aangevallen-met-bijl
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_184255432
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 08:18 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Dat dreigingsniveau is dan ook het probleem. Als we ons wat minder druk zouden maken, kon dat AT gewoon lekker binnen blijven.
Ik woon vlak bij een vliegbasis, als hier een bommelding is, staat bij ons de halve vliegbasis op het station. Dan lijkt het net oorlog. Ik ben dan bijna de enige met burgerkleding aan.

Nee, dat is geen fijn gevoel.

Maar je kan je beter afvragen wie dat veroorzaakt heeft.

Vind ik dan.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_184255441
quote:
3s.gif Op maandag 7 januari 2019 08:22 schreef DaMart het volgende:

[..]

In 2010 is in Nederland nog iemand aangevallen met een bijl hoor.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)aangevallen-met-bijl
Maar dat gaat hem niet overkomen. Niets te zien en gewoon wegkijken.
Dat was trouwens een heel naar incident....
Juin uit Eigen Tuin!
pi_184255524
quote:
3s.gif Op maandag 7 januari 2019 08:22 schreef DaMart het volgende:

[..]

In 2010 is in Nederland nog iemand aangevallen met een bijl hoor.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)aangevallen-met-bijl
Ok. 9 jaar geleden nog. Maar het is niet iets waar je heel vaak mee te maken krijgt. Een bijl wordt over het algemeen gebruikt om bomen mee te vellen, niet mensen. Was handiger geweest als hij hem goed had ingepakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2019 08:34:19 ]
pi_184255529
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 08:24 schreef Symphonic het volgende:

[..]

Maar dat gaat hem niet overkomen. Niets te zien en gewoon wegkijken.
Dat was trouwens een heel naar incident....
Niet wegkijken, realistisch naar de zaken kijken. En niet overdreven reageren op zaken. Dat helpt de polarisatie alleen maar.
pi_184255531
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 08:04 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Incident 2 en 3 iig niks mee doen.

Incident 1 had wel een stuk recherche werk aan vooraf kunnen gaan. Over het algemeen praten terroristen niet openlijk over de aanslag die ze nog moeten gaan plegen.

De oplossing was gewoon veel te zwaar.
Ik ben wel blij dat iemand wordt opgepakt met een bijl, die eerst in het centrum is gezien en later op het station.
Ik vind het fijn dat er gekeken wordt naar kwaaddoeners. Het kan inderdaad prima een onschuldige houthakker zijn, maar ook een gek. Better safe then sorry.
pi_184255538
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2019 08:34 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik ben wel blij dat iemand wordt opgepakt met een bijl, die eerst in het centrum is gezien en later op het station.
Ik vind het fijn dat er gekeken wordt naar kwaaddoeners. Het kan inderdaad prima een onschuldige houthakker zijn, maar ook een gek. Better safe then sorry.
Het lijkt mij prima dat de politie hem aanspreekt, en eventueel oppakt. Ik vind het overdreven dat er politie in full-riot gear met vol-automatische geweren voor nodig moeten zijn.
  maandag 7 januari 2019 @ 09:26:49 #24
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184255973
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 08:17 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ben jij van mening dat er bij elk telefoontje direct van het ergste moet uit gegaan worden dan?

Zo ja, dan ben je deel van het probleem.
Als we jou maar niet zien zeuren als er een keer een bom afgaat in een trein waar een melding van was gemaakt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184256800
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 09:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als we jou maar niet zien zeuren als er een keer een bom afgaat in een trein waar een melding van was gemaakt.
Ik zeg niet dat er niet meer gereageerd mag worden pp een melding.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')