abonnement Unibet Coolblue
pi_184253409
Precies wat de TT aangeeft.
Hoeveel mensen die hun rijbewijs hebben rijden er nog zoals ze geleerd hebben?

Ik zelf heb een hele tijd met 1 hand gestuurd of ik nou 30 of 150 reed, zat onnodig vaak hoog in toeren bij rotondes/wegtrekken bij stoplichten en bij invoegen.. Stuurwiel doorgeven i.p.v overpakken Totaal geen "checks" meer uitvoeren (Keek nog wel in m'n binnen en buitenspiegels maar vrij sporadisch) reed vaker 20+ te hard op de snelweg dan -10 te langzaam en het overall rijden liet ik gewoon erg verslappen en was een echt belabberde chauffeur :')

Sinds een klein half jaartje ben ik mij weer aan't focussen op "normaal" autorijden. Tuurlijk heb ik niet overal m'n beide handen aan't stuur, maar 8/10x staan ze keurig op 10 voor 2, ik scan weer ruim van te voren wegen/kruispunten, ben weer actief bezig met het waarnemen, kijk goed om mij heen, doe altijd de nacontrole bij kruispunten en rotondes, schoudercheck zit er ook weer in gebakken, pak ook weer netjes over, maar het belangrijkste, ik rij overal de max snelheid op teller, totaal niet meer de neiging om te hard te rijden, max 10km te hard op teller :') En ik durf nu zelfs te stellen dat ik wel een oke chauffeur ben, niet goed, maar in elk geval acceptabel.

En echt, ik rij nu bijna 4 jaar rond, heb geen schades gereden, geen gekke dingen gehad tot dusver, maar sinds ik weer actiever aan 't autorijden ben ben ik zó veel rustiger gaan rijden en het gaat zó veel relaxter...

Nou vraag ik mij af, hoeveel van jullie hier durven toe te geven dat ze bepaalde zaken hebben laten verslappen? Zijn jullie dit dan ook nagegaan en weer begonnen met wat meer proberen te letten op bepaalde zaken? Of hebben sommigen van jullie zoiets van, is onnodig want *insert reden?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2019 01:05:01 ]
pi_184253516
ik kan als chauffeur rijden maar het is niet m'n gewoonte.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 00:58:17 #3
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_184253520
Negeer je nog rode kruizen?
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 7 januari 2019 @ 01:01:05 #4
408813 crew  trein2000
pi_184253550
Jij leerde bij rijles te langzaam te rijden? Als ik Vmax-5 rij krijg ik echt wel een opmerking in de trant van “kan het niet wat sneller”. En als het even nodig is om 140 te rijden waar het 130 is vinden ze het ook alleen maar positief als je dat doet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184253553
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 00:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
Negeer je nog rode kruizen?
Dat is welgeteld 1x voorgekomen :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184253574
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 01:01 schreef trein2000 het volgende:
Jij leerde bij rijles te langzaam te rijden? Als ik Vmax-5 rij krijg ik echt wel een opmerking in de trant van “kan het niet wat sneller”. En als het even nodig is om 140 te rijden waar het 130 is vinden ze het ook alleen maar positief als je dat doet.
Bij mij wilde ze perse dat ik de snelheid op de teller aanhield. En sinds 2 jaar geleden ben ik regelmatig 140-150 gaan rijden :') En heb ik mezelf nu maar weer afgeleerd _O- Rij nooit harder dan Vmax +10 op teller.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 7 januari 2019 @ 01:04:57 #7
408813 crew  trein2000
pi_184253594
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 01:03 schreef MisterLastName het volgende:

[..]

Bij mij wilde ze perse dat ik de snelheid op de teller aanhield. En sinds 2 jaar geleden ben ik regelmatig 140-150 gaan rijden :') En heb ik mezelf nu maar weer afgeleerd _O- Rij nooit harder dan Vmax +10 op teller.
Echt? Als de situatie het toelaat wordt ik toch wel geacht minstens Vmax te rijden en het liefst zelfs 2-3 km er boven. Want “te langzaam rijden is ook gevaarlijk”,
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184253609
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 01:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Echt? Als de situatie het toelaat wordt ik toch wel geacht minstens Vmax te rijden en het liefst zelfs 2-3 km er boven. Want “te langzaam rijden is ook gevaarlijk”,
Ik doe dat echt niet meer. Reed regelmatig +20 te hard, maar sinds een half jaartje is er iets geklikt of zo en ben ik weer normaal gaan autorijden met alle positieve gevolgen van dien.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 7 januari 2019 @ 01:13:44 #9
408813 crew  trein2000
pi_184253695
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 01:05 schreef MisterLastName het volgende:

[..]

Ik doe dat echt niet meer. Reed regelmatig +20 te hard, maar sinds een half jaartje is er iets geklikt of zo en ben ik weer normaal gaan autorijden met alle positieve gevolgen van dien.
Ik heb nog rijles he? Dit is wat die man/vrouw op de stoel rechts van me zegt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184253715
Ik rijd nog steeds met het gevoel dat mijn rijinstructice naast me in de auto zit :') (ruim vijf jaar rijbewijs, maar ik denk amper 3000 km rijervaring. Ik rijd niet zoveel).
Afijn, ik schakel volgens mij volgens het boekje (of dat probeer ik te doen), ik spiegel nog veel, en ik rem pas als ik op de uitvoegstrook zit.
Ik houd alleen mijn stuur niet altijd vast met twee handen (vermoeiend) en ik kan ook niet meer fileparkeren.
Somebody that I used to know
pi_184253730
Ik merk wel dat ik inderdaad minder de geleerde methode ben gaan vasthouden en meer mijn eigen rijstijl heb gekozen. Wat een ongelofelijk interessant onderwerp trouwens.
pi_184253738
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 01:05 schreef MisterLastName het volgende:

[..]

Ik doe dat echt niet meer. Reed regelmatig +20 te hard, maar sinds een half jaartje is er iets geklikt of zo en ben ik weer normaal gaan autorijden met alle positieve gevolgen van dien.
Wel heerlijk, rust in het verkeer. Ik merk ook steeds vaker dat ik probeer om een auto die vrijwel dezelfde snelheid rijdt, in te halen. Maar waarom eigenlijk? Als ik het niet doe, is het eigenlijk ook wel relaxed. En zelf 130 rijden is soms leuk, maar ook vaak niet echt nodig. 120 is een stuk relaxter.
Somebody that I used to know
pi_184253844
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 01:15 schreef Postbus100 het volgende:
Ik rijd nog steeds met het gevoel dat mijn rijinstructice naast me in de auto zit :') (ruim vijf jaar rijbewijs, maar ik denk amper 3000 km rijervaring. Ik rijd niet zoveel).
Afijn, ik schakel volgens mij volgens het boekje (of dat probeer ik te doen), ik spiegel nog veel, en ik rem pas als ik op de uitvoegstrook zit.
Ik houd alleen mijn stuur niet altijd vast met twee handen (vermoeiend) en ik kan ook niet meer fileparkeren.
Volgens het boekje schakelen is O+ Schakelde vaker bij 3500-4000 dan bij 2000-2500 wat ik tegenwoordig doe, en je gaat alleen al daar van een stuk prettiger rijden.

Fileparkeren is bij mij ook erg roestig, kwestie van een paar keer doen met een lang/breed vak en dan komt't vanzelf weer :D
pi_184253867
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 01:18 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wel heerlijk, rust in het verkeer. Ik merk ook steeds vaker dat ik probeer om een auto die vrijwel dezelfde snelheid rijdt, in te halen. Maar waarom eigenlijk? Als ik het niet doe, is het eigenlijk ook wel relaxed. En zelf 130 rijden is soms leuk, maar ook vaak niet echt nodig. 120 is een stuk relaxter.
130 is op zich best een prima snelheid, maar zeker met mijn auto is dit een snelheid die best oncomfortabel is, veel banden/windgeruis en heb ook geen zin om de radio dan op standje half doof te moeten zetten :') Rij vele liever 100-110 :@
Auto's inhalen hoeft ook niet perse, vroeger haalde ik elke auto in die ook maar 3 kilometer langzamer reed en bleef ook maar van rijstrook naar strook gaan :') Tegenwoordig zit ik lekker rustig op de rechterbaan.

Vanmiddag nog een stuk 90 gereden achter een vrachtwagen, kon mij echt niet bekoren verder :')
pi_184254058
Ik rij al lang niet meer zoals ik bij mijn examen deed
  maandag 7 januari 2019 @ 02:08:22 #16
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_184254137
Even tussendoor, maar door de airbags in sturen kan je tegenwoordig beter je handen op 9 en 3u zetten ipv 10 en 2u.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_184254182
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 02:08 schreef MacorgaZ het volgende:
Even tussendoor, maar door de airbags in sturen kan je tegenwoordig beter je handen op 9 en 3u zetten ipv 10 en 2u.
Zou dat ? Denk dat die zak geen last van je armen heeft, die klapt met een aardig geweld open volgens mij...
Ik zwaai naar dieren.
pi_184254207
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 02:15 schreef Geerd het volgende:

[..]

Zou dat ? Denk dat die zak geen last van je armen heeft, die klapt met een aardig geweld open volgens mij...
Ja dat doet verder echt vrij weinig.
(Overigens heeft mijn auto geen airbags :') )
pi_184254221
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 02:17 schreef MisterLastName het volgende:

[..]

Ja dat doet verder echt vrij weinig.
(Overigens heeft mijn auto geen airbags :') )
wat doet vrij weinig? die luchtzak of ...
Ik zwaai naar dieren.
pi_184254232
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 02:19 schreef Geerd het volgende:

[..]

wat doet vrij weinig? die luchtzak of ...
De stand van je armen m.b.t de airbag in je stuur.
Tuurlijk is half 12 / 6 uur kansloos _O- Maar als jij je handen op 10 voor 3 / kwart over 2 zet is er toch niks on the hand?
pi_184254243
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 02:15 schreef Geerd het volgende:

[..]

Zou dat ? Denk dat die zak geen last van je armen heeft, die klapt met een aardig geweld open volgens mij...
Gaat er meer om dat je hele arm verbrijzelt als de airbag uitklapt.

Verder rij ik eigenlijk wel oke vind ik, heb bij mn rijlessen geleerd om assertief maar niet roekeloos te rijden en de eerste jaren reed ik wat meer roekeloos en nu rij ik vooral assertief. Ben alleen niet altijd even netjes naar mensen die met 70 links plakken op de snelweg bijvoorbeeld. En die hebben we hier in het zuiden nogal in overvloed.
pi_184254256
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 02:21 schreef MisterLastName het volgende:

[..]

De stand van je armen m.b.t de airbag in je stuur.
Tuurlijk is half 12 / 6 uur kansloos _O- Maar als jij je handen op 10 voor 3 / kwart over 2 zet is er toch niks on the hand?
:?
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 7 januari 2019 @ 02:34:59 #23
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184254320
Ik rijd helemaal primagoed :+, en eeeecht niet meer zoals het me geleerd is..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 7 januari 2019 @ 02:39:15 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184254352
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 02:15 schreef Geerd het volgende:

[..]

Zou dat ? Denk dat die zak geen last van je armen heeft, die klapt met een aardig geweld open volgens mij...
Neh, kijk maar een beetje op jijbuis.. kwart over 3 is beter.. die zak heeft idd geen last van je arm, beter heb je ze dus op de goede plek.

Maar laten we het niet na 10 posts al laten verzanden in een nutteloze discussie over plofzakkies.. lees de TT nog effe.. rijstijl.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184254409
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2019 02:39 schreef Sounddragon het volgende:
rijstijl
Mijn handen zijn afgezakt naar 5/7 en ik rij te hard.
Verder hou ik me wel aan verkeerslichten en kijk ik netjes.
Schakelen wisselt, soms wil ik snel vaart maken, soms ben ik wat relaxter.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_184254557
Zoals het je geleerd wordt tjdens de rijlessen zijn niet meer dan trucjes en ingestampte handelingen die je helpen veilig van a naar b te vervoeren. Niets meer, niets minder.

Neem bijvoorbeeld het kijken vóór een zijdelingse verplaatsing. Wie doet er nog binnenbuitennaastjerichtingnogeenkeertje en dan pas je stuur draaien? (antwoord: geen hond) Als het goed is leer je jezelf aan dat je continu weet waar het andere verkeer zich bevindt.

Nog een voorbeeld. Inparkeren, en dan met name het fileparkeren. Auto stoppen naast de voorste, achteruit, sturen als de spiegel zus en zo staat, terugsturen bij de vierde stijl, tadaa. Je staat. Maar wat de fuck leer je nu echt? Juist, inparkeren met deze specifieke lesauto. En dan krijg je de auto van je ouwelui mee en rij je je bumpers aan gort omdat je denkt dat hetzelfde trucje met de C30 ook kunt toepassen op de Mondeo station die je nu rijdt...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_184254573
Waar ik kan rijd ik te hard.

#ALTIJDREADY
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 7 januari 2019 @ 05:08:11 #28
286575 Roces18
Chef de party
pi_184254576
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 05:06 schreef BoneThugss het volgende:
Waar ik kan rijd ik te hard.

#ALTIJDREADY
Altijd snel
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184254589
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 05:08 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Altijd snel
Ik ben snel weg.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_184254791
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 04:57 schreef Ridocar het volgende:
Zoals het je geleerd wordt tjdens de rijlessen zijn niet meer dan trucjes en ingestampte handelingen die je helpen veilig van a naar b te vervoeren. Niets meer, niets minder.

Neem bijvoorbeeld het kijken vóór een zijdelingse verplaatsing. Wie doet er nog binnenbuitennaastjerichtingnogeenkeertje en dan pas je stuur draaien? (antwoord: geen hond) Als het goed is leer je jezelf aan dat je continu weet waar het andere verkeer zich bevindt.

Nog een voorbeeld. Inparkeren, en dan met name het fileparkeren. Auto stoppen naast de voorste, achteruit, sturen als de spiegel zus en zo staat, terugsturen bij de vierde stijl, tadaa. Je staat. Maar wat de fuck leer je nu echt? Juist, inparkeren met deze specifieke lesauto. En dan krijg je de auto van je ouwelui mee en rij je je bumpers aan gort omdat je denkt dat hetzelfde trucje met de C30 ook kunt toepassen op de Mondeo station die je nu rijdt...
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 7 januari 2019 @ 07:10:13 #31
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184254985
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 04:57 schreef Ridocar het volgende:
Nog een voorbeeld. Inparkeren, en dan met name het fileparkeren. Auto stoppen naast de voorste, achteruit, sturen als de spiegel zus en zo staat, terugsturen bij de vierde stijl, tadaa. Je staat. Maar wat de fuck leer je nu echt? Juist, inparkeren met deze specifieke lesauto. En dan krijg je de auto van je ouwelui mee en rij je je bumpers aan gort omdat je denkt dat hetzelfde trucje met de C30 ook kunt toepassen op de Mondeo station die je nu rijdt...
Dan heb je het verkeerd geleerd. De methode die ze mij hebben aangeleerd heeft tot dusver op alle auto's die ik heb gereden gewerkt. Van het C1 koekblikje tot de Volvo V70.

Zat trouwens bij een grote rijschool waardoor ik in verschillende auto's les heb gehad, minstens drie.
pi_184255022
Ja ik rij nog hoe mij het geleerd is.
pi_184255582
Ik stuur de bocht om met m'n handen aan de binnenkant van het stuur en achteruit inparkerend, draai ik met de muis van m'n hand het stuur. Allemaal anders dan geleerd. Verder gebruik ik m'n spiegels zoals het hoort, stop ik altijd voor fietsers van links (idem voetgangers) en rijd in z'n 5 als het 60km/h max. is. Goed voor het mileiu
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_184255952
Het grootste deel rijd ik precies zoals bij de rijles. Alleen het uitrijden van een parkeervak doe ik anders. Volgas en niet kijken en dan zeg ik altijd voldaan: ‘Zo, dat is eruit’.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_184256091
Nou, ik doe het nog wel en let er nog steeds op dat ik het ook blijf doen... De standaarden van het CBR zijn er niet voor niets en het zou een hoop ongelukken schelen als iedereen zou rijden zoals bij het examen.
  maandag 7 januari 2019 @ 11:13:59 #36
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_184257275
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 00:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
Negeer je nog rode kruizen?
En vergeet ook die ambulance niet, en de lege tank.

OT: Ik ben alleen maar beter gaan rijden. In plaats van handen op 10 voor 2 heb ik een stuurknop geplaatst, ideaal _O_ . Altijd iets boven de maximum snelheid rijden moest ik met rijles ook al, dus daar is niks aan veranderd. Schakelen is automatisme en pas ik aan aan de omstandigheden, dan let ik echt niet op het toerental.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 11:45:23 #37
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_184257712
Ik heb de mazzel dat ik af en toe nog contact heb met mijn oude rijinstructeur.
Zo heb ik met hem een aantal maanden terug een examenroute gereden waarin hij als examinator mij mocht beoordelen 5 jaar nadat ik geslaagd was... met de vraag:
Zou ik nu nog steeds slagen als ik nu weer examen zou moeten doen??

Heb er ook een filmpje van gemaakt *) ... de uitslag was alleen niet bepaald gunstig voor mij :@


(voor de ongeduldigen, het rijden vd route begint ongeveer op 1:54 ;) )
pi_184258059
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 11:45 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb de mazzel dat ik af en toe nog contact heb met mijn oude rijinstructeur.
Zo heb ik met hem een aantal maanden terug een examenroute gereden waarin hij als examinator mij mocht beoordelen 5 jaar nadat ik geslaagd was... met de vraag:
Zou ik nu nog steeds slagen als ik nu weer examen zou moeten doen??

Heb er ook een filmpje van gemaakt *) ... de uitslag was alleen niet bepaald gunstig voor mij :@


(voor de ongeduldigen, het rijden vd route begint ongeveer op 1:54 ;) )
Waarom had die man een oortje in tijdens het rijden?
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 12:08:59 #39
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_184258102
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 12:06 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Waarom had die man een oortje in tijdens het rijden?
Zodat de illuminati hem kon vertellen wat hij moest doen.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 12:09:16 #40
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_184258105
Ik doe niet de aangeleerde versie van binnenspieg, zijspiegel, schouder maar ik hou wel alle spiegels in de gaten. Verder rij ik wel hetzelfde.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 12:18:36 #41
257132 crew  Awsom
pi_184258231
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 00:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
Negeer je nog rode kruizen?
Strakke actie was dat. :P

pi_184258373
Met 1 hand rijden, is het eerste wat ik ben gaan doen na behalen rijbewijs. 20 jaar later doe ik dat nog steeds :Y

Het nieuwe rijden doe ik niet aan.
Ik heb nog een ouderwets 8 kleppertje onder de motorkap liggen O+
Wat verder door trekken in de toeren bij het accelereren, loopt die juist zuiniger :Y
  maandag 7 januari 2019 @ 12:31:27 #43
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184258429
quote:
99s.gif Op maandag 7 januari 2019 12:18 schreef Awsom het volgende:

[..]

Strakke actie was dat. :P

[ afbeelding ]
:') :') :') :') x 1000000
pi_184258651
quote:
99s.gif Op maandag 7 januari 2019 12:18 schreef Awsom het volgende:

[..]

Strakke actie was dat. :P

[ afbeelding ]
zo tering wat een idioot.
pi_184258667
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2019 12:08 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Zodat de illuminati hem kon vertellen wat hij moest doen.
Ahzo! Laatst zat er een leswagen naast me en die man was op zijn telefoon bezig. Ik vroeg me af of dat als instucteur ook handsfree moest.
  maandag 7 januari 2019 @ 12:50:05 #46
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184258720
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 11:45 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb de mazzel dat ik af en toe nog contact heb met mijn oude rijinstructeur.
Zo heb ik met hem een aantal maanden terug een examenroute gereden waarin hij als examinator mij mocht beoordelen 5 jaar nadat ik geslaagd was... met de vraag:
Zou ik nu nog steeds slagen als ik nu weer examen zou moeten doen??

Heb er ook een filmpje van gemaakt *) ... de uitslag was alleen niet bepaald gunstig voor mij :@


(voor de ongeduldigen, het rijden vd route begint ongeveer op 1:54 ;) )
Ik zou nog veel harder falen denk ik :D _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184258854
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 04:57 schreef Ridocar het volgende:
Nog een voorbeeld. Inparkeren, en dan met name het fileparkeren. Auto stoppen naast de voorste, achteruit, sturen als de spiegel zus en zo staat, terugsturen bij de vierde stijl, tadaa. Je staat. Maar wat de fuck leer je nu echt? Juist, inparkeren met deze specifieke lesauto. En dan krijg je de auto van je ouwelui mee en rij je je bumpers aan gort omdat je denkt dat hetzelfde trucje met de C30 ook kunt toepassen op de Mondeo station die je nu rijdt...
Het trucje kun je best toepassen in een andere auto.
Je moet de eerste keer wel bepalen waar voor die auto dan de stuurpunten zijn.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_184258874
nee, gaat sowieso niet. Rijden in Japan is stukken anders dan in NL.

Ik kijk nog wel gewoon goed en gebruik altijd knipperlicht. meer omdat ik mijn auto niet wil beschadigen.

maar ik rij altijd 20-30kmpu te hard op wegen waar dat kan. ik schakel vaak pas bij 8000+ rpm op bij het optrekken
  maandag 7 januari 2019 @ 13:12:37 #49
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_184259124
Ik rij over het algemeen best netjes, heb niet altijd 2 handen aan het stuur maar toch.
Het schakelen doet de auto voor mij.. die doet dat over het algemeen netjes bij 2500 toeren tenzij ik de kickdown intrap.

Spiegels kijk ik altijd wel veel, ook om te kijken of er geen politie achter mij zit.
Wat ik wel vaak vergeet bij een bocht is de schoudercheck.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 13:15:13 #50
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_184259165
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 13:12 schreef RobjeGeus het volgende:

Spiegels kijk ik altijd wel veel, ook om te kijken of er geen politie achter mij zit.

Wat heb je te verbergen vraag ik me dan af?
  maandag 7 januari 2019 @ 13:17:23 #51
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_184259197
quote:
11s.gif Op maandag 7 januari 2019 13:15 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Wat heb je te verbergen vraag ik me dan af?
Ik heb niks te verbergen kerel, ik rij nog wel eens een keer te hard oke... wel heb ik een auto die de politie maar al te graag aan de kant wil zetten.. En dus eerst heel goed oplet of ik een overtreding maak.
pi_184259419
Toen ik op motorrijles ging ben ik heel anders gaan kijken naar mijn eigen (en andermans) autorijdgewoontes. Ongemerkt sluipen er inderdaad 'ongewenste' componenten in je rijgedrag.

Als dan op de motor blijkt dan je er inderdaad maar niet van moet uitgaan dat een automobilist in zijn spiegels kijkt of even een kruising links-rechts kijkt (ook al heeft hij voorrang) dan is dat wel confronterend voor je eigen rijgedrag inderdaad.
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
pi_184259896
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 13:17 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Ik heb niks te verbergen kerel, ik rij nog wel eens een keer te hard oke... wel heb ik een auto die de politie maar al te graag aan de kant wil zetten.. En dus eerst heel goed oplet of ik een overtreding maak.
Wat voor auto heb je ?
pi_184259967
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 13:17 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Ik heb niks te verbergen kerel, ik rij nog wel eens een keer te hard oke... wel heb ik een auto die de politie maar al te graag aan de kant wil zetten.. En dus eerst heel goed oplet of ik een overtreding maak.
had hetzelfde in mijn Supra, een keer gehad dat een agent achter me aan racede op zijn scooter om vervolgens te beginnen met "ja je hebt je gordel niet..." totdat ie zag dat ik aan de andere kant zat... Zijn oudere collega begaf het zowat van het lachen.
  maandag 7 januari 2019 @ 13:57:22 #55
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_184259992
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 13:53 schreef MisterLastName het volgende:

[..]

Wat voor auto heb je ?
Mercedes CLA 45 AMG
  maandag 7 januari 2019 @ 13:57:43 #56
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_184260000
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 13:56 schreef totalvamp het volgende:

[..]

had hetzelfde in mijn Supra, een keer gehad dat een agent achter me aan racede op zijn scooter om vervolgens te beginnen met "ja je hebt je gordel niet..." totdat ie zag dat ik aan de andere kant zat... Zijn oudere collega begaf het zowat van het lachen.
Hahahah prachtig!
pi_184260066
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 13:56 schreef totalvamp het volgende:

[..]

had hetzelfde in mijn Supra, een keer gehad dat een agent achter me aan racede op zijn scooter om vervolgens te beginnen met "ja je hebt je gordel niet..." totdat ie zag dat ik aan de andere kant zat... Zijn oudere collega begaf het zowat van het lachen.
_O-
pi_184260643
Ik probeer zoveel mogelijk nog volgens het boekje te rijden. Alleen op lange rustige stukken rij ik regelmatig met één hand, maar met twee handen aan het stuur lijkt het wat spannender ook. :P

Kijken en vooral ver vooruitkijken doe ik ook nog altijd heel gedisciplineerd. Vooral omdat ik dagelijks nog gevaarlijke situaties zie ontstaan doordat mensen dit overduidelijk niet doen en het maakt het rijden bovendien veel makkelijker en relaxter. Ik verbaas me meerdere keren per week over hoeveel mensen nog vol in de ankers moeten voor een file, terwijl je al van mijlenver kon zien dat het stilstond.
pi_184261688
- doei -

[ Bericht 96% gewijzigd door Sounddragon op 07-01-2019 17:16:20 ]
pi_184263237
- en ook doei -

[ Bericht 49% gewijzigd door Sounddragon op 07-01-2019 17:18:55 ]
pi_184266506
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 07:10 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dan heb je het verkeerd geleerd. De methode die ze mij hebben aangeleerd heeft tot dusver op alle auto's die ik heb gereden gewerkt. Van het C1 koekblikje tot de Volvo V70.

Zat trouwens bij een grote rijschool waardoor ik in verschillende auto's les heb gehad, minstens drie.
Welke methode is dat?
Die van mij was insturen zodra je achterbank gelijk staat aan zijn kofferbak en terugsturen zodra jouw zijspiegel gelijk staat aan zijn achterbank :') (En dat werkte met al mijn eigen auto's NIET kan ik je vertellen :') )
pi_184267954
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 12:57 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Het trucje kun je best toepassen in een andere auto.
Je moet de eerste keer wel bepalen waar voor die auto dan de stuurpunten zijn.
Ik vind dat je op een gegeven moment een inzicht moet creëren dat verder gaat dan een kunstje. Straks zit je met/in een MB Sprinter of een Smart Fortwo en heb je geen #@+¤%÷∆ aan achterbank-gelijk-aan-kofferbak-gedoe.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 7 januari 2019 @ 21:12:56 #63
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184268683
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 20:44 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik vind dat je op een gegeven moment een inzicht moet creëren dat verder gaat dan een kunstje. Straks zit je met/in een MB Sprinter of een Smart Fortwo en heb je geen #@+¤%÷∆ aan achterbank-gelijk-aan-kofferbak-gedoe.
Hehehe, dit ja _O-

Ik zat al met verbazing naar dat achterbank verhaal te kijken; huh, watte? :? Zit je dan achterom te kijken in je auto ofzo? je rijdt op je spiegels, en met je linker oor kun je niet in een spiegel kijken, laat staan in 3.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 23:40:36 #64
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_184271969
Een Smart Fortwo past gelukkig ook nog wel in de lengte in een parkeervak waar de rest fileparkeert.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 11 januari 2019 @ 20:54:28 #65
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_184346765
Ik rijd redelijk zoals het geleerd is, alleen een stukje harder dan af en toe mag.
Rechts inhalen heb ik ook niet zoveel moeite mee waar velen (in ieder geval rondom Amsterdam) het blijkbaar normaal vinden om met oogkleppen op de middelste baan te blijven aanhouden.

Tegenvraag daar ik zie dat meerderen hier korter dan ik het rijbewijs hebben:
Leren mensen tegenwoordig nog wel wanneer en hoe zij richting moeten aangeven?
Doen velen het niet ondanks dat het in de wegenverkeerswet staat, of wordt het hen niet meer geleerd?

Zo vaak (dagelijks) zie ik mensen die geen richting aangeven: bij rijstrook wisselen, invoegen (ik leerde trouwens dat je de gehele uitvoeg / invoeg strook dient te gebruiken), verlaten rotonde, afslaan, niet volgen van een doorlopende bocht (dus eigenlijk óók afslaan).

Ik zie dit dagelijks op de weg.
Hoeft het niet meer en ben ik toe aan een opfrisursus theorie, of heb ik de pech dat ik dagelijks zoveel weggebruikers tegen komen van wie een 'knipperlicht' kapot is?

Ja ja 1...
"je bent een ouwe zeikerd en je moet gewoon gas geven de rotonde op ondanks dat je geen voorrang hebt en door raggen bij verkeer van links want zij geven toch geen richting aan"?

Ja ja 2...
Verkapte KLB post
Burnt to the core but not broken
pi_184346965
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:40 schreef derLudolf het volgende:
Een Smart Fortwo past gelukkig ook nog wel in de lengte in een parkeervak waar de rest fileparkeert.
Een W450 wel, maar de W451 en W453 zijn een stukje gegroeid. ;(
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')