Dat is welgeteld 1x voorgekomenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij mij wilde ze perse dat ik de snelheid op de teller aanhield. En sinds 2 jaar geleden ben ik regelmatig 140-150 gaan rijden En heb ik mezelf nu maar weer afgeleerd Rij nooit harder dan Vmax +10 op teller.quote:Op maandag 7 januari 2019 01:01 schreef trein2000 het volgende:
Jij leerde bij rijles te langzaam te rijden? Als ik Vmax-5 rij krijg ik echt wel een opmerking in de trant van “kan het niet wat sneller”. En als het even nodig is om 140 te rijden waar het 130 is vinden ze het ook alleen maar positief als je dat doet.
Echt? Als de situatie het toelaat wordt ik toch wel geacht minstens Vmax te rijden en het liefst zelfs 2-3 km er boven. Want “te langzaam rijden is ook gevaarlijk”,quote:Op maandag 7 januari 2019 01:03 schreef MisterLastName het volgende:
[..]
Bij mij wilde ze perse dat ik de snelheid op de teller aanhield. En sinds 2 jaar geleden ben ik regelmatig 140-150 gaan rijden En heb ik mezelf nu maar weer afgeleerd Rij nooit harder dan Vmax +10 op teller.
Ik doe dat echt niet meer. Reed regelmatig +20 te hard, maar sinds een half jaartje is er iets geklikt of zo en ben ik weer normaal gaan autorijden met alle positieve gevolgen van dien.quote:Op maandag 7 januari 2019 01:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Echt? Als de situatie het toelaat wordt ik toch wel geacht minstens Vmax te rijden en het liefst zelfs 2-3 km er boven. Want “te langzaam rijden is ook gevaarlijk”,
Ik heb nog rijles he? Dit is wat die man/vrouw op de stoel rechts van me zegt.quote:Op maandag 7 januari 2019 01:05 schreef MisterLastName het volgende:
[..]
Ik doe dat echt niet meer. Reed regelmatig +20 te hard, maar sinds een half jaartje is er iets geklikt of zo en ben ik weer normaal gaan autorijden met alle positieve gevolgen van dien.
Wel heerlijk, rust in het verkeer. Ik merk ook steeds vaker dat ik probeer om een auto die vrijwel dezelfde snelheid rijdt, in te halen. Maar waarom eigenlijk? Als ik het niet doe, is het eigenlijk ook wel relaxed. En zelf 130 rijden is soms leuk, maar ook vaak niet echt nodig. 120 is een stuk relaxter.quote:Op maandag 7 januari 2019 01:05 schreef MisterLastName het volgende:
[..]
Ik doe dat echt niet meer. Reed regelmatig +20 te hard, maar sinds een half jaartje is er iets geklikt of zo en ben ik weer normaal gaan autorijden met alle positieve gevolgen van dien.
Volgens het boekje schakelen is Schakelde vaker bij 3500-4000 dan bij 2000-2500 wat ik tegenwoordig doe, en je gaat alleen al daar van een stuk prettiger rijden.quote:Op maandag 7 januari 2019 01:15 schreef Postbus100 het volgende:
Ik rijd nog steeds met het gevoel dat mijn rijinstructice naast me in de auto zit (ruim vijf jaar rijbewijs, maar ik denk amper 3000 km rijervaring. Ik rijd niet zoveel).
Afijn, ik schakel volgens mij volgens het boekje (of dat probeer ik te doen), ik spiegel nog veel, en ik rem pas als ik op de uitvoegstrook zit.
Ik houd alleen mijn stuur niet altijd vast met twee handen (vermoeiend) en ik kan ook niet meer fileparkeren.
130 is op zich best een prima snelheid, maar zeker met mijn auto is dit een snelheid die best oncomfortabel is, veel banden/windgeruis en heb ook geen zin om de radio dan op standje half doof te moeten zetten Rij vele liever 100-110quote:Op maandag 7 januari 2019 01:18 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Wel heerlijk, rust in het verkeer. Ik merk ook steeds vaker dat ik probeer om een auto die vrijwel dezelfde snelheid rijdt, in te halen. Maar waarom eigenlijk? Als ik het niet doe, is het eigenlijk ook wel relaxed. En zelf 130 rijden is soms leuk, maar ook vaak niet echt nodig. 120 is een stuk relaxter.
Zou dat ? Denk dat die zak geen last van je armen heeft, die klapt met een aardig geweld open volgens mij...quote:Op maandag 7 januari 2019 02:08 schreef MacorgaZ het volgende:
Even tussendoor, maar door de airbags in sturen kan je tegenwoordig beter je handen op 9 en 3u zetten ipv 10 en 2u.
Ja dat doet verder echt vrij weinig.quote:Op maandag 7 januari 2019 02:15 schreef Geerd het volgende:
[..]
Zou dat ? Denk dat die zak geen last van je armen heeft, die klapt met een aardig geweld open volgens mij...
wat doet vrij weinig? die luchtzak of ...quote:Op maandag 7 januari 2019 02:17 schreef MisterLastName het volgende:
[..]
Ja dat doet verder echt vrij weinig.
(Overigens heeft mijn auto geen airbags )
De stand van je armen m.b.t de airbag in je stuur.quote:Op maandag 7 januari 2019 02:19 schreef Geerd het volgende:
[..]
wat doet vrij weinig? die luchtzak of ...
Gaat er meer om dat je hele arm verbrijzelt als de airbag uitklapt.quote:Op maandag 7 januari 2019 02:15 schreef Geerd het volgende:
[..]
Zou dat ? Denk dat die zak geen last van je armen heeft, die klapt met een aardig geweld open volgens mij...
quote:Op maandag 7 januari 2019 02:21 schreef MisterLastName het volgende:
[..]
De stand van je armen m.b.t de airbag in je stuur.
Tuurlijk is half 12 / 6 uur kansloos Maar als jij je handen op 10 voor 3 / kwart over 2 zet is er toch niks on the hand?
Neh, kijk maar een beetje op jijbuis.. kwart over 3 is beter.. die zak heeft idd geen last van je arm, beter heb je ze dus op de goede plek.quote:Op maandag 7 januari 2019 02:15 schreef Geerd het volgende:
[..]
Zou dat ? Denk dat die zak geen last van je armen heeft, die klapt met een aardig geweld open volgens mij...
Mijn handen zijn afgezakt naar 5/7 en ik rij te hard.quote:
Altijd snelquote:Op maandag 7 januari 2019 05:06 schreef BoneThugss het volgende:
Waar ik kan rijd ik te hard.
#ALTIJDREADY
Ik ben snel weg.quote:
quote:Op maandag 7 januari 2019 04:57 schreef Ridocar het volgende:
Zoals het je geleerd wordt tjdens de rijlessen zijn niet meer dan trucjes en ingestampte handelingen die je helpen veilig van a naar b te vervoeren. Niets meer, niets minder.
Neem bijvoorbeeld het kijken vóór een zijdelingse verplaatsing. Wie doet er nog binnenbuitennaastjerichtingnogeenkeertje en dan pas je stuur draaien? (antwoord: geen hond) Als het goed is leer je jezelf aan dat je continu weet waar het andere verkeer zich bevindt.
Nog een voorbeeld. Inparkeren, en dan met name het fileparkeren. Auto stoppen naast de voorste, achteruit, sturen als de spiegel zus en zo staat, terugsturen bij de vierde stijl, tadaa. Je staat. Maar wat de fuck leer je nu echt? Juist, inparkeren met deze specifieke lesauto. En dan krijg je de auto van je ouwelui mee en rij je je bumpers aan gort omdat je denkt dat hetzelfde trucje met de C30 ook kunt toepassen op de Mondeo station die je nu rijdt...
Dan heb je het verkeerd geleerd. De methode die ze mij hebben aangeleerd heeft tot dusver op alle auto's die ik heb gereden gewerkt. Van het C1 koekblikje tot de Volvo V70.quote:Op maandag 7 januari 2019 04:57 schreef Ridocar het volgende:
Nog een voorbeeld. Inparkeren, en dan met name het fileparkeren. Auto stoppen naast de voorste, achteruit, sturen als de spiegel zus en zo staat, terugsturen bij de vierde stijl, tadaa. Je staat. Maar wat de fuck leer je nu echt? Juist, inparkeren met deze specifieke lesauto. En dan krijg je de auto van je ouwelui mee en rij je je bumpers aan gort omdat je denkt dat hetzelfde trucje met de C30 ook kunt toepassen op de Mondeo station die je nu rijdt...
En vergeet ook die ambulance niet, en de lege tank.quote:
Waarom had die man een oortje in tijdens het rijden?quote:Op maandag 7 januari 2019 11:45 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb de mazzel dat ik af en toe nog contact heb met mijn oude rijinstructeur.
Zo heb ik met hem een aantal maanden terug een examenroute gereden waarin hij als examinator mij mocht beoordelen 5 jaar nadat ik geslaagd was... met de vraag:
Zou ik nu nog steeds slagen als ik nu weer examen zou moeten doen??
Heb er ook een filmpje van gemaakt ... de uitslag was alleen niet bepaald gunstig voor mij
(voor de ongeduldigen, het rijden vd route begint ongeveer op 1:54 )
Zodat de illuminati hem kon vertellen wat hij moest doen.quote:Op maandag 7 januari 2019 12:06 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Waarom had die man een oortje in tijdens het rijden?
x 1000000quote:Op maandag 7 januari 2019 12:18 schreef Awsom het volgende:
[..]
Strakke actie was dat.
[ afbeelding ]
zo tering wat een idioot.quote:Op maandag 7 januari 2019 12:18 schreef Awsom het volgende:
[..]
Strakke actie was dat.
[ afbeelding ]
Ahzo! Laatst zat er een leswagen naast me en die man was op zijn telefoon bezig. Ik vroeg me af of dat als instucteur ook handsfree moest.quote:Op maandag 7 januari 2019 12:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zodat de illuminati hem kon vertellen wat hij moest doen.
Ik zou nog veel harder falen denk ikquote:Op maandag 7 januari 2019 11:45 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb de mazzel dat ik af en toe nog contact heb met mijn oude rijinstructeur.
Zo heb ik met hem een aantal maanden terug een examenroute gereden waarin hij als examinator mij mocht beoordelen 5 jaar nadat ik geslaagd was... met de vraag:
Zou ik nu nog steeds slagen als ik nu weer examen zou moeten doen??
Heb er ook een filmpje van gemaakt ... de uitslag was alleen niet bepaald gunstig voor mij
(voor de ongeduldigen, het rijden vd route begint ongeveer op 1:54 )
Het trucje kun je best toepassen in een andere auto.quote:Op maandag 7 januari 2019 04:57 schreef Ridocar het volgende:
Nog een voorbeeld. Inparkeren, en dan met name het fileparkeren. Auto stoppen naast de voorste, achteruit, sturen als de spiegel zus en zo staat, terugsturen bij de vierde stijl, tadaa. Je staat. Maar wat de fuck leer je nu echt? Juist, inparkeren met deze specifieke lesauto. En dan krijg je de auto van je ouwelui mee en rij je je bumpers aan gort omdat je denkt dat hetzelfde trucje met de C30 ook kunt toepassen op de Mondeo station die je nu rijdt...
Wat heb je te verbergen vraag ik me dan af?quote:Op maandag 7 januari 2019 13:12 schreef RobjeGeus het volgende:
Spiegels kijk ik altijd wel veel, ook om te kijken of er geen politie achter mij zit.
Ik heb niks te verbergen kerel, ik rij nog wel eens een keer te hard oke... wel heb ik een auto die de politie maar al te graag aan de kant wil zetten.. En dus eerst heel goed oplet of ik een overtreding maak.quote:Op maandag 7 januari 2019 13:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat heb je te verbergen vraag ik me dan af?
Wat voor auto heb je ?quote:Op maandag 7 januari 2019 13:17 schreef RobjeGeus het volgende:
[..]
Ik heb niks te verbergen kerel, ik rij nog wel eens een keer te hard oke... wel heb ik een auto die de politie maar al te graag aan de kant wil zetten.. En dus eerst heel goed oplet of ik een overtreding maak.
had hetzelfde in mijn Supra, een keer gehad dat een agent achter me aan racede op zijn scooter om vervolgens te beginnen met "ja je hebt je gordel niet..." totdat ie zag dat ik aan de andere kant zat... Zijn oudere collega begaf het zowat van het lachen.quote:Op maandag 7 januari 2019 13:17 schreef RobjeGeus het volgende:
[..]
Ik heb niks te verbergen kerel, ik rij nog wel eens een keer te hard oke... wel heb ik een auto die de politie maar al te graag aan de kant wil zetten.. En dus eerst heel goed oplet of ik een overtreding maak.
Hahahah prachtig!quote:Op maandag 7 januari 2019 13:56 schreef totalvamp het volgende:
[..]
had hetzelfde in mijn Supra, een keer gehad dat een agent achter me aan racede op zijn scooter om vervolgens te beginnen met "ja je hebt je gordel niet..." totdat ie zag dat ik aan de andere kant zat... Zijn oudere collega begaf het zowat van het lachen.
quote:Op maandag 7 januari 2019 13:56 schreef totalvamp het volgende:
[..]
had hetzelfde in mijn Supra, een keer gehad dat een agent achter me aan racede op zijn scooter om vervolgens te beginnen met "ja je hebt je gordel niet..." totdat ie zag dat ik aan de andere kant zat... Zijn oudere collega begaf het zowat van het lachen.
Welke methode is dat?quote:Op maandag 7 januari 2019 07:10 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dan heb je het verkeerd geleerd. De methode die ze mij hebben aangeleerd heeft tot dusver op alle auto's die ik heb gereden gewerkt. Van het C1 koekblikje tot de Volvo V70.
Zat trouwens bij een grote rijschool waardoor ik in verschillende auto's les heb gehad, minstens drie.
Ik vind dat je op een gegeven moment een inzicht moet creëren dat verder gaat dan een kunstje. Straks zit je met/in een MB Sprinter of een Smart Fortwo en heb je geen #@+¤%÷∆ aan achterbank-gelijk-aan-kofferbak-gedoe.quote:Op maandag 7 januari 2019 12:57 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Het trucje kun je best toepassen in een andere auto.
Je moet de eerste keer wel bepalen waar voor die auto dan de stuurpunten zijn.
Hehehe, dit jaquote:Op maandag 7 januari 2019 20:44 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik vind dat je op een gegeven moment een inzicht moet creëren dat verder gaat dan een kunstje. Straks zit je met/in een MB Sprinter of een Smart Fortwo en heb je geen #@+¤%÷∆ aan achterbank-gelijk-aan-kofferbak-gedoe.
Een W450 wel, maar de W451 en W453 zijn een stukje gegroeid.quote:Op maandag 7 januari 2019 23:40 schreef derLudolf het volgende:
Een Smart Fortwo past gelukkig ook nog wel in de lengte in een parkeervak waar de rest fileparkeert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |