abonnement Unibet Coolblue
pi_184253409
Precies wat de TT aangeeft.
Hoeveel mensen die hun rijbewijs hebben rijden er nog zoals ze geleerd hebben?

Ik zelf heb een hele tijd met 1 hand gestuurd of ik nou 30 of 150 reed, zat onnodig vaak hoog in toeren bij rotondes/wegtrekken bij stoplichten en bij invoegen.. Stuurwiel doorgeven i.p.v overpakken Totaal geen "checks" meer uitvoeren (Keek nog wel in m'n binnen en buitenspiegels maar vrij sporadisch) reed vaker 20+ te hard op de snelweg dan -10 te langzaam en het overall rijden liet ik gewoon erg verslappen en was een echt belabberde chauffeur :')

Sinds een klein half jaartje ben ik mij weer aan't focussen op "normaal" autorijden. Tuurlijk heb ik niet overal m'n beide handen aan't stuur, maar 8/10x staan ze keurig op 10 voor 2, ik scan weer ruim van te voren wegen/kruispunten, ben weer actief bezig met het waarnemen, kijk goed om mij heen, doe altijd de nacontrole bij kruispunten en rotondes, schoudercheck zit er ook weer in gebakken, pak ook weer netjes over, maar het belangrijkste, ik rij overal de max snelheid op teller, totaal niet meer de neiging om te hard te rijden, max 10km te hard op teller :') En ik durf nu zelfs te stellen dat ik wel een oke chauffeur ben, niet goed, maar in elk geval acceptabel.

En echt, ik rij nu bijna 4 jaar rond, heb geen schades gereden, geen gekke dingen gehad tot dusver, maar sinds ik weer actiever aan 't autorijden ben ben ik zó veel rustiger gaan rijden en het gaat zó veel relaxter...

Nou vraag ik mij af, hoeveel van jullie hier durven toe te geven dat ze bepaalde zaken hebben laten verslappen? Zijn jullie dit dan ook nagegaan en weer begonnen met wat meer proberen te letten op bepaalde zaken? Of hebben sommigen van jullie zoiets van, is onnodig want *insert reden?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2019 01:05:01 ]
pi_184253516
ik kan als chauffeur rijden maar het is niet m'n gewoonte.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 00:58:17 #3
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_184253520
Negeer je nog rode kruizen?
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 7 januari 2019 @ 01:01:05 #4
408813 crew  trein2000
pi_184253550
Jij leerde bij rijles te langzaam te rijden? Als ik Vmax-5 rij krijg ik echt wel een opmerking in de trant van “kan het niet wat sneller”. En als het even nodig is om 140 te rijden waar het 130 is vinden ze het ook alleen maar positief als je dat doet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184253553
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 00:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
Negeer je nog rode kruizen?
Dat is welgeteld 1x voorgekomen :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184253574
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 01:01 schreef trein2000 het volgende:
Jij leerde bij rijles te langzaam te rijden? Als ik Vmax-5 rij krijg ik echt wel een opmerking in de trant van “kan het niet wat sneller”. En als het even nodig is om 140 te rijden waar het 130 is vinden ze het ook alleen maar positief als je dat doet.
Bij mij wilde ze perse dat ik de snelheid op de teller aanhield. En sinds 2 jaar geleden ben ik regelmatig 140-150 gaan rijden :') En heb ik mezelf nu maar weer afgeleerd _O- Rij nooit harder dan Vmax +10 op teller.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 7 januari 2019 @ 01:04:57 #7
408813 crew  trein2000
pi_184253594
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 01:03 schreef MisterLastName het volgende:

[..]

Bij mij wilde ze perse dat ik de snelheid op de teller aanhield. En sinds 2 jaar geleden ben ik regelmatig 140-150 gaan rijden :') En heb ik mezelf nu maar weer afgeleerd _O- Rij nooit harder dan Vmax +10 op teller.
Echt? Als de situatie het toelaat wordt ik toch wel geacht minstens Vmax te rijden en het liefst zelfs 2-3 km er boven. Want “te langzaam rijden is ook gevaarlijk”,
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184253609
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 01:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Echt? Als de situatie het toelaat wordt ik toch wel geacht minstens Vmax te rijden en het liefst zelfs 2-3 km er boven. Want “te langzaam rijden is ook gevaarlijk”,
Ik doe dat echt niet meer. Reed regelmatig +20 te hard, maar sinds een half jaartje is er iets geklikt of zo en ben ik weer normaal gaan autorijden met alle positieve gevolgen van dien.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 7 januari 2019 @ 01:13:44 #9
408813 crew  trein2000
pi_184253695
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 01:05 schreef MisterLastName het volgende:

[..]

Ik doe dat echt niet meer. Reed regelmatig +20 te hard, maar sinds een half jaartje is er iets geklikt of zo en ben ik weer normaal gaan autorijden met alle positieve gevolgen van dien.
Ik heb nog rijles he? Dit is wat die man/vrouw op de stoel rechts van me zegt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184253715
Ik rijd nog steeds met het gevoel dat mijn rijinstructice naast me in de auto zit :') (ruim vijf jaar rijbewijs, maar ik denk amper 3000 km rijervaring. Ik rijd niet zoveel).
Afijn, ik schakel volgens mij volgens het boekje (of dat probeer ik te doen), ik spiegel nog veel, en ik rem pas als ik op de uitvoegstrook zit.
Ik houd alleen mijn stuur niet altijd vast met twee handen (vermoeiend) en ik kan ook niet meer fileparkeren.
Somebody that I used to know
pi_184253730
Ik merk wel dat ik inderdaad minder de geleerde methode ben gaan vasthouden en meer mijn eigen rijstijl heb gekozen. Wat een ongelofelijk interessant onderwerp trouwens.
pi_184253738
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 01:05 schreef MisterLastName het volgende:

[..]

Ik doe dat echt niet meer. Reed regelmatig +20 te hard, maar sinds een half jaartje is er iets geklikt of zo en ben ik weer normaal gaan autorijden met alle positieve gevolgen van dien.
Wel heerlijk, rust in het verkeer. Ik merk ook steeds vaker dat ik probeer om een auto die vrijwel dezelfde snelheid rijdt, in te halen. Maar waarom eigenlijk? Als ik het niet doe, is het eigenlijk ook wel relaxed. En zelf 130 rijden is soms leuk, maar ook vaak niet echt nodig. 120 is een stuk relaxter.
Somebody that I used to know
pi_184253844
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 01:15 schreef Postbus100 het volgende:
Ik rijd nog steeds met het gevoel dat mijn rijinstructice naast me in de auto zit :') (ruim vijf jaar rijbewijs, maar ik denk amper 3000 km rijervaring. Ik rijd niet zoveel).
Afijn, ik schakel volgens mij volgens het boekje (of dat probeer ik te doen), ik spiegel nog veel, en ik rem pas als ik op de uitvoegstrook zit.
Ik houd alleen mijn stuur niet altijd vast met twee handen (vermoeiend) en ik kan ook niet meer fileparkeren.
Volgens het boekje schakelen is O+ Schakelde vaker bij 3500-4000 dan bij 2000-2500 wat ik tegenwoordig doe, en je gaat alleen al daar van een stuk prettiger rijden.

Fileparkeren is bij mij ook erg roestig, kwestie van een paar keer doen met een lang/breed vak en dan komt't vanzelf weer :D
pi_184253867
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 01:18 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wel heerlijk, rust in het verkeer. Ik merk ook steeds vaker dat ik probeer om een auto die vrijwel dezelfde snelheid rijdt, in te halen. Maar waarom eigenlijk? Als ik het niet doe, is het eigenlijk ook wel relaxed. En zelf 130 rijden is soms leuk, maar ook vaak niet echt nodig. 120 is een stuk relaxter.
130 is op zich best een prima snelheid, maar zeker met mijn auto is dit een snelheid die best oncomfortabel is, veel banden/windgeruis en heb ook geen zin om de radio dan op standje half doof te moeten zetten :') Rij vele liever 100-110 :@
Auto's inhalen hoeft ook niet perse, vroeger haalde ik elke auto in die ook maar 3 kilometer langzamer reed en bleef ook maar van rijstrook naar strook gaan :') Tegenwoordig zit ik lekker rustig op de rechterbaan.

Vanmiddag nog een stuk 90 gereden achter een vrachtwagen, kon mij echt niet bekoren verder :')
pi_184254058
Ik rij al lang niet meer zoals ik bij mijn examen deed
  maandag 7 januari 2019 @ 02:08:22 #16
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_184254137
Even tussendoor, maar door de airbags in sturen kan je tegenwoordig beter je handen op 9 en 3u zetten ipv 10 en 2u.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_184254182
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 02:08 schreef MacorgaZ het volgende:
Even tussendoor, maar door de airbags in sturen kan je tegenwoordig beter je handen op 9 en 3u zetten ipv 10 en 2u.
Zou dat ? Denk dat die zak geen last van je armen heeft, die klapt met een aardig geweld open volgens mij...
Ik zwaai naar dieren.
pi_184254207
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 02:15 schreef Geerd het volgende:

[..]

Zou dat ? Denk dat die zak geen last van je armen heeft, die klapt met een aardig geweld open volgens mij...
Ja dat doet verder echt vrij weinig.
(Overigens heeft mijn auto geen airbags :') )
pi_184254221
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 02:17 schreef MisterLastName het volgende:

[..]

Ja dat doet verder echt vrij weinig.
(Overigens heeft mijn auto geen airbags :') )
wat doet vrij weinig? die luchtzak of ...
Ik zwaai naar dieren.
pi_184254232
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 02:19 schreef Geerd het volgende:

[..]

wat doet vrij weinig? die luchtzak of ...
De stand van je armen m.b.t de airbag in je stuur.
Tuurlijk is half 12 / 6 uur kansloos _O- Maar als jij je handen op 10 voor 3 / kwart over 2 zet is er toch niks on the hand?
pi_184254243
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 02:15 schreef Geerd het volgende:

[..]

Zou dat ? Denk dat die zak geen last van je armen heeft, die klapt met een aardig geweld open volgens mij...
Gaat er meer om dat je hele arm verbrijzelt als de airbag uitklapt.

Verder rij ik eigenlijk wel oke vind ik, heb bij mn rijlessen geleerd om assertief maar niet roekeloos te rijden en de eerste jaren reed ik wat meer roekeloos en nu rij ik vooral assertief. Ben alleen niet altijd even netjes naar mensen die met 70 links plakken op de snelweg bijvoorbeeld. En die hebben we hier in het zuiden nogal in overvloed.
pi_184254256
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 02:21 schreef MisterLastName het volgende:

[..]

De stand van je armen m.b.t de airbag in je stuur.
Tuurlijk is half 12 / 6 uur kansloos _O- Maar als jij je handen op 10 voor 3 / kwart over 2 zet is er toch niks on the hand?
:?
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 7 januari 2019 @ 02:34:59 #23
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184254320
Ik rijd helemaal primagoed :+, en eeeecht niet meer zoals het me geleerd is..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 7 januari 2019 @ 02:39:15 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184254352
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 02:15 schreef Geerd het volgende:

[..]

Zou dat ? Denk dat die zak geen last van je armen heeft, die klapt met een aardig geweld open volgens mij...
Neh, kijk maar een beetje op jijbuis.. kwart over 3 is beter.. die zak heeft idd geen last van je arm, beter heb je ze dus op de goede plek.

Maar laten we het niet na 10 posts al laten verzanden in een nutteloze discussie over plofzakkies.. lees de TT nog effe.. rijstijl.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184254409
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2019 02:39 schreef Sounddragon het volgende:
rijstijl
Mijn handen zijn afgezakt naar 5/7 en ik rij te hard.
Verder hou ik me wel aan verkeerslichten en kijk ik netjes.
Schakelen wisselt, soms wil ik snel vaart maken, soms ben ik wat relaxter.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')