abonnement Unibet Coolblue
pi_184274896
ff buiten of ze sympathiek mens is, de discussie eerlijk, oneerlijk, welles nietes, volgens de regeltjes en screening om:

Mij lijkt het en hel als half nl zo over je uitvalt. Op social media zijn mensen bikkel hard voor haar en dat kan niet anders dan pijn doen.
Ik ben benieuwd wat deze negativiteit voor haar kookboek en horeca werkzaamheden gaat doen.
pi_184275162
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:44 schreef Roosgeluk het volgende:
ff buiten of ze sympathiek mens is, de discussie eerlijk, oneerlijk, welles nietes, volgens de regeltjes en screening om:

Mij lijkt het en hel als half nl zo over je uitvalt. Op social media zijn mensen bikkel hard voor haar en dat kan niet anders dan pijn doen.
Ik ben benieuwd wat deze negativiteit voor haar kookboek en horeca werkzaamheden gaat doen.
haar markt ligt niet bij rel-tokkies.
pi_184276975
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:48 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Vind eventcatering doen en professioneel banketbakker zijn nogal een verschil.
Je moet in beide gevallen aan hoge eisen voldoen om voeding te verkopen aan mensen, dus het zijn van een amateur valt nogal mee hoor.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 8 januari 2019 @ 14:53:36 #154
403253 Meke
after all this time? always.
pi_184279909
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 21:45 schreef Goitske het volgende:

Lokquote

Je bent beroemd :D

https://www.cosmopolitan.(...)k5mxXrH3X5xafjzyQzRA
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_184282250
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 21:17 schreef ijs_beer het volgende:
Hanneke lijkt wel met de week beter te worden, zou me niks verbazen als zij iig tot in de finale komt.
Maar dat je dan vervolgens je weer moet afvragen of je je sjalotjes vooraf in een pan moet aanbakken :|W iedereen met een klein beetje ervaring in de keuken heeft de eerste keer toch de fout gemaakt om groenten (of vlees, nog erger) rauw in een quiche te stoppen en vervolgens te constateren : dat is niet handig. In het vervolg bak ik het vooraf aan.

Dat vond ik nou echt een domme vraag.
Somebody that I used to know
pi_184297189
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:13 schreef Meke het volgende:

[..]

Nou precies dát :X Hoe naar moet dat zijn voor haar. Dit had niemand kunnen voorzien ;(
Niet?
Volgens mij is dit gedrag juist wel redelijk voorspelbaar.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_184297518
quote:
_O- maar ik ben dan ook leuk 😂 *O*
pi_184297762
Het is gewoon aan alle kanten geen slimme zet van maroeska en Janny om haar in HHB mee te laten doen.

Als jij iemand privé kent dan moet je niet in de jury willen zitten je bent gewoon toch niet 100% objectief.

Als iemand al een kookboek heeft geschreven, catering doet en een thuis restaurant heeft is het vragen om gezeik om dan als amateur mee te doen

En als je dan ook nog in de jury hebt gezeten voor dat kookboek moet je helemaal even jezelf afvragen of dit nou wel zo slim is!
pi_184318631
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 12:20 schreef Goitske het volgende:
Het is gewoon aan alle kanten geen slimme zet van maroeska en Janny om haar in HHB mee te laten doen.

Als jij iemand privé kent dan moet je niet in de jury willen zitten je bent gewoon toch niet 100% objectief.

Als iemand al een kookboek heeft geschreven, catering doet en een thuis restaurant heeft is het vragen om gezeik om dan als amateur mee te doen

En als je dan ook nog in de jury hebt gezeten voor dat kookboek moet je helemaal even jezelf afvragen of dit nou wel zo slim is!
Ik denk dat deelname puur een "slimme" marketingtruc was om veel (opnieuw uitgebrachte) kookboeken te verkopen.
Een mega backfire omdat men zich niet graag laat beduvelen.

(van de 120 recepten zijn er zeven taarten, drie cakes en drie recepten voor koekjes)
pi_184327810
Via NPO2 Extra ben ik ook TGBB aan het volgen en ik denk dat de finale tussen Rahul, Kim Joy en Briony gaat :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_184327936
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:06 schreef TLC het volgende:
Via NPO2 Extra ben ik ook TGBB aan het volgen en ik denk dat de finale tussen Rahul, Kim Joy en Briony gaat :P
. Daar is een apart topic voor ;)

(maar wel oppassen voor spoilers)
Somebody that I used to know
pi_184328762
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:11 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

. Daar is een apart topic voor ;)

(maar wel oppassen voor spoilers)
Vanavond de Danish week gezien, en dat was niet echt Rahul's sterkste punt :D :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_184329054
Smaakt naar meer terug gekeken. En met Klaas van Kruistum en Cecile Narninx werd het een widm reünie :P (nu Robert meedoet aan widm 19) Kim in weer een mooie jurk gezien. En ze revancheerde zich met mini hamburgers :9
mag het weten
pi_184329145
Al dat gedoe over Maroeska, terwijl ik het veel stommer vind dat je 9 van de 10 keer geen idee hebt wat ze nu eigenlijk gemaakt hebben, qua ingredienten. Doet de GBBO toch een stuk beter. Vind het maar matigjes geworden ook, qua niveau (of was het dat altijd al?)

[ Bericht 0% gewijzigd door Guanabana op 10-01-2019 23:18:26 ]
Koel en donker bewaren
pi_184334077
Vind dit seizoen ook minder dan voorgaande.
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_184334307
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:08 schreef Guanabana het volgende:
Al dat gedoe over Maroeska, terwijl ik het veel stommer vind dat je 9 van de 10 keer geen idee hebt wat ze nu eigenlijk gemaakt hebben, qua ingredienten. Doet de GBBO toch een stuk beter. Vind het maar matigjes geworden ook, qua niveau (of was het dat altijd al?)
ik vind het dit jaar echt wel slechter! Dat dit de besten waren van die 500 vind ik ook bedenkelijk
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 15:14:44 #167
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_184339652
Voor alle zeuren hier, uitleg van Max en Maroeska.


10.01.2019 | 20:20 uur | Kirsten Zijderveld en Marlie van Zoggel

We vroegen Omroep Max om opheldering.

MAROESKA METZ
Eerst even kort wat er nou precies aan de hand is. Kijkers van Heel Holland Bakt twijfelen al vanaf het begin van het seizoen aan de deelname van Maroeska Metz. Ze bracht in september 2018 een kookboek uit en heeft een cateringbedrijf, dus was ze dan niet bij voorbaat al veel te professioneel om mee te mogen doen als ‘thuisbakker’ aan het programma? Zeker na de vijfde aflevering vinden steeds meer kijkers van wel, zo wordt duidelijk op social media. Maroeska heeft tot dan toe drie afleveringen gewonnen.

KRITIEK
Sommige kijkers zijn dusdanig teleurgesteld dat ze op Twitter laten weten niet meer te kijken. Tegen RTL Boulevard heeft Maroeska gezegd dat ze zich niet zoveel aantrekt van de kritiek. Ze heeft nooit een bakkersopleiding gevolgd en slechts een paar keer catering verzorgd, zegt ze. “Toen ik zo’n tien jaar geleden bijna failliet was, heb ik om de eindjes aan elkaar te knopen zo’n zeven à acht keer gecaterd.” Nu kookt ze nog maar een paar keer per jaar op verzoek. Ze vindt het jammer dat de ophef de goede sfeer van het programma verpest.

LEES OOK
Kijkers boos over ‘verpest kijkplezier’ na ‘Heel Holland Bakt’

Wij namen contact op met Omroep Max om te vragen wat zij vinden van de kritiek én hoe het nou zit met de selectiecriteria voor een deelname aan het populaire bakprogramma.

Waarom werd Maroeska gekozen als kandidaat voor Heel Holland Bakt?
Michelle Seubring, communicatie-adviseur bij Omroep Max: “Alle deelnemers moeten aan de door de redactie gestelde voorwaarden voldoen. Zo moeten kandidaten goed kunnen bakken, maar moeten ze wel een amateurbakker zijn. Maroeska voldoet hieraan. We begrijpen dat die scheidingslijn dun is, maar we hebben dit seizoen dezelfde criteria gebruikt als alle voorgaande seizoenen.”

In hoeverre kun je nog spreken van een amateur als je een kookboek en een cateringbedrijf op je naam hebt staan?
“Wij beoordelen een kandidaat als amateurbakker als hij of zij geen volledige bakkers- of patisserieopleiding heeft gedaan. Maroeska is autodidact: ze heeft zichzelf baktechnieken aangeleerd. Ook maken we onderscheid tussen bakken en koken, wat twee totaal verschillende disciplines zijn.”

Het kookboek van Maroeska is in september 2018 uitgegeven, net na de opnames van Heel Holland Bakt. Is dit expres pas na het programma uitgebracht?
“Nee, dat is niet zo. Maroeska heeft tien jaar aan haar kookboek gewerkt en het is in eerst instantie gemaakt voor haar kinderen. Het boek kwam in 2017 al uit onder de titel Maroeska’s Kookboek. De meest recente versie, het boek Hoe Dan?!, is de heruitgave daarvan.”

Het kookboek van Maroeska was genomineerd voor ‘Het Gouden Kookboek 2018’, de prijs voor beste kookboek van het jaar, die door een jury onder leiding van HHB-jurylid Janny van der Heijden wordt toegekend. Klopt dat?
“Janny zit inderdaad in die jury, maar heeft zich bij het samenstellen van de longlist én het aanwijzen van de winnaar onthouden van de stemming om iedere schijn van belangenverstrengeling uit de weg te gaan. Uiteindelijk won een ander kookboek, maar er is geen verband tussen Janny’s stemonthouding en de winnaar van de kookboekenprijs. In de media is gesuggereerd dat Janny en Maroeska elkaar al voor de opnames zouden kennen, maar dit is pertinent onjuist.”
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_184340306
Kan wel in de OP ijs_beer, dit blijft lang doorzeuren
pi_184342531
Echt, kunnen we eens kappen over Maroeska :( word er moe van en het vergalt mijn kijkplezier. Je kan Twitter nog niet aanzetten of allemaal zure reacties. Terwijl er zoveel meer gebeurt in een aflevering.
Somebody that I used to know
pi_184342549
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:08 schreef Guanabana het volgende:
Al dat gedoe over Maroeska, terwijl ik het veel stommer vind dat je 9 van de 10 keer geen idee hebt wat ze nu eigenlijk gemaakt hebben, qua ingredienten. Doet de GBBO toch een stuk beter. Vind het maar matigjes geworden ook, qua niveau (of was het dat altijd al?)
En dit. Goede bakkers a la Menno zijn blijkbaar een beetje op. Of we moeten onze verwachtingen gewoon bijstellen over wat het programma biedt.
Somebody that I used to know
pi_184342578
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 17:47 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

En dit. Goede bakkers a la Menno zijn blijkbaar een beetje op. Of we moeten onze verwachtingen gewoon bijstellen over wat het programma biedt.
ja beetje jammer dat Menno nog meer hipster is geworden en compleet op de veganistische toer ging.. toen ben ik ook afgehaakt bij zijn instagram
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 18:12:33 #173
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_184342924
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 17:47 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

En dit. Goede bakkers a la Menno zijn blijkbaar een beetje op. Of we moeten onze verwachtingen gewoon bijstellen over wat het programma biedt.
Ik denk dat ze vooral belangrijker vinden om te typecasten dan echt alleen maar goede bakkers te hebben in het programma. Jammer genoeg.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_184342973
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 18:12 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Ik denk dat ze vooral belangrijker vinden om te typecasten dan echt alleen maar goede bakkers te hebben in het programma. Jammer genoeg.
Ja. Zouden ze dat trouwens ook doen in VK? Dat is ook altijd wel een gemêleerd gezelschap.
Somebody that I used to know
pi_184343141
Dat typecasten vind ik niet eens goed gelukt, want het zijn 7 vrouwen en twee heel jonge mannen. Oja en die Ahmed, maar die was ook best jong.
Koel en donker bewaren
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')