abonnement Unibet Coolblue
pi_184242244
Hoi,

Ik ga mn toilet betegelen, ben alleen erg aan het twijfelen of ik de oude tegels zal verwijderen of er over heen lijmen. Voordeel van tegels over tegels is een vlakke ondergrond, het patroon van de oude tegels kunnen volgens en natuurlijk minder zooi. Aan de andere kant wordt de tegellaag wel dik en krijg ik een dikkere rand boven de tegels. Het formaat tegels is toch anders dus de indeling is niet te kopiëren en als ik de tegels verwijder kan ik ook in de hoogte alleen hele tegels gebruiken. Nadeel is weer als ik de tegels verwijder ik niet weet hoe vlak de ondergrond is. Huis is uit +/- 1985. Vergeet ik iets?

Wat zouden jullie doen en waarom?
pi_184242435
Tegel over tegel vind ik er al snel “goedkoop woningbouw” uitzien. Voor iets waar je de komende 10 a 15 jaar tegenaan moet kijken zou ik iets meer geld en moeite besteden en de tegels er af halen.

Kan idd best zijn dat je onderlaag ongelijk is maar dat lost een laagje stuukwerk wel op.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_184242931
Verlies je al gauw 1 a 1.5 cm aan iedere zijde. In een toilet is dat al gelijk veel.

Verder moet je ook weer speciale primers en dergelijke erop smeren voordat je op een tegel kan plakken.

En hoe ga je dat bij je toilet en drukknop doen, dat ga je dan opdikken. Past je drukknop er dan nog wel op, en je toilet?

Die tegels eraf tikken is ook leuk werk. Gewoon lekkere frisse start.

En de ondergrond hoeft niet perfect superglad te zijn. Dat vult de tegellijm wel aan.
pi_184243007
tegels over tegels ziet er uit als een armoedzaaiig woningbouwhuis. Je verliest ook nog ruimte.

tegels eraf halen, dan laten stuccen en nieuwe tegels erop smeren.

Ik doe het zoals het hoort en anders doe ik het niet. Maar goed, dat is mijn mening. Ieder zijn ding.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184244014
Wat is de ondergrond, Gibo of iets anders?
Vaak hou je wel een redelijk vlakke ondergrond over, even de ergste lijmbaarden eraf steken.
Zoals glider zegt hoef het niet helemaal superglad te zijn.

Ga je tot het plafond tegelen?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_184245199
Vrijwel altijd zijn wandtegels gelijmd (de ramp als ze in specie zijn gezet is niet te overzien), en dan zijn te én makkelijk eraf te boeksen én evt. lijmresten makkelijk te verwijderen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_184245269
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 18:52 schreef blomke het volgende:
Vrijwel altijd zijn wandtegels gelijmd (de ramp als ze in specie zijn gezet is niet te overzien), en dan zijn te én makkelijk eraf te boeksen én evt. lijmresten makkelijk te verwijderen.
:D
Ja dat is echt een drama, dan houd je echt een maanlandschap over.
Maar als ze in de specie zitten en ze zijn oud dan zijn ze vaak ook wel makkelijk te verwijderen, alleen de specieresten op de muur zijn hardnekkig is mijn ervaring.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_184245316
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 16:25 schreef valentijn101 het volgende:
Tegel over tegel vind ik er al snel “goedkoop woningbouw” uitzien. Voor iets waar je de komende 10 a 15 jaar tegenaan moet kijken zou ik iets meer geld en moeite besteden en de tegels er af halen.

Kan idd best zijn dat je onderlaag ongelijk is maar dat lost een laagje stuukwerk wel op.
Voor 10 jaar ga ik echt niet tegelen.
pi_184245874
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 16:58 schreef Glider76 het volgende:
Verlies je al gauw 1 a 1.5 cm aan iedere zijde. In een toilet is dat al gelijk veel.

Verder moet je ook weer speciale primers en dergelijke erop smeren voordat je op een tegel kan plakken.

En hoe ga je dat bij je toilet en drukknop doen, dat ga je dan opdikken. Past je drukknop er dan nog wel op, en je toilet?

Die tegels eraf tikken is ook leuk werk. Gewoon lekkere frisse start.

En de ondergrond hoeft niet perfect superglad te zijn. Dat vult de tegellijm wel aan.
Je moet sowieso voorstrijken, of je dat nou met een speciale doet voor tegel over tegel of een normale maakt ook niet uit. Drukknop voor toilet is gewoon verstelbaar.


@ts
Probeer gewoon even 2 tegels er af te halen, gaat het moeilijk laat je de tegels zitten, gaat t makkelijk sla je alles van de muur.
pi_184250316
Ze hebben het bij ons erover gedaan want als we de tegels eraf haalde namen we de halve muur mee. Ik zie zelf niet dat er ooit wat anders heeft gezeten.




[ Bericht 1% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 06-01-2019 22:12:43 ]
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184250456
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 22:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ze hebben het bij ons gedaan want als we de tegels eraf haalde namen we de halve muur mee. Ik zie zelf niet dat er ooit wat anders heeft gezeten.


[ afbeelding ]
Ziet er strak uit!
Wel gewaagd die gekleurde tegels.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_184250521
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2019 22:11 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ziet er strak uit!
Wel gewaagd die gekleurde tegels.
Thanks. Ik vind het wel wat hebben haha. Maargoed het is dan ook onze badkamer :+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184250686
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 17:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
tegels over tegels ziet er uit als een armoedzaaiig woningbouwhuis. Je verliest ook nog ruimte.

tegels eraf halen, dan laten stuccen en nieuwe tegels erop smeren.

Ik doe het zoals het hoort en anders doe ik het niet. Maar goed, dat is mijn mening. Ieder zijn ding.
.

De oom van mijn vriendin heeft dat uitgevoerd met een laagje cement is ook al goedm
pi_184251258
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 18:52 schreef blomke het volgende:
Vrijwel altijd zijn wandtegels gelijmd (de ramp als ze in specie zijn gezet is niet te overzien), en dan zijn te én makkelijk eraf te boeksen én evt. lijmresten makkelijk te verwijderen.
Dat hebben de vorige bewoners in ons huis gedaan. Dra-ma.
Wij wilden niet tegelen maar alles gestuct hebben, na een halve muur bikken heeft de stucadoor gewoon over alle andere tegels heen gestuct. :D
pi_184251554
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 22:43 schreef archito het volgende:

[..]

Dat hebben de vorige bewoners in ons huis gedaan. Dra-ma.
Wij wilden niet tegelen maar alles gestuct hebben, na een halve muur bikken heeft de stucadoor gewoon over alle andere tegels heen gestuct. :D
Ah joh stel je aan wij hadden zo'n muur met specie gezette tegels een flinke slag met een gummiehamer en een schroeven draaier en je had al een groot stuk. Oefening baart kunst.
pi_184251622
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 22:56 schreef ManianMan het volgende:

Ah joh stel je aan wij hadden zo'n muur met specie gezette tegels een flinke slag
Ligt ook een beetje aan de tegel hoor, sommige tegels breken snel en dan krijg je echt allemaal van die klein rotstukjes.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_184251656
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2019 22:59 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ligt ook een beetje aan de tegel hoor, sommige tegels breken snel en dan krijg je echt allemaal van die klein rotstukjes.
Enige shitte is de vuursteentegels die ze vroeger als plint gebruikte goddammit :% :% :% 8)7 :W :r :X o|O :|W
pi_184251692
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2019 22:59 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ligt ook een beetje aan de tegel hoor, sommige tegels breken snel en dan krijg je echt allemaal van die klein rotstukjes.
Dat dus, ik vond het zo’n k*tklus dat ik iemand heb ingehuurd het te doen. Na anderhalf uur had hij er nog geen vierkante meter af. Uiteindelijk ben je gewoon veel te lang bezig om elk klein stukje er af te bikken.
pi_184251735
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 23:02 schreef archito het volgende:

[..]

Dat dus, ik vond het zo’n k*tklus dat ik iemand heb ingehuurd het te doen. Na anderhalf uur had hij er nog geen vierkante meter af. Uiteindelijk ben je gewoon veel te lang bezig om elk klein stukje er af te bikken.
:') na anderhalf uur al opgeven naja ieder zijn uithoudingsvermogen :+ ik heb 2dagen lang liggen kappen met hamer en beitel omdat we geen stroom hadden c_/
pi_184251762
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 23:04 schreef ManianMan het volgende:

[..]

:') na anderhalf uur al opgeven naja ieder zijn uithoudingsvermogen :+ ik heb 2dagen lang liggen kappen met hamer en beitel omdat we geen stroom hadden c_/
Je bent fantastisch.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184251814
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 23:04 schreef ManianMan het volgende:

[..]

:') na anderhalf uur al opgeven naja ieder zijn uithoudingsvermogen :+ ik heb 2dagen lang liggen kappen met hamer en beitel omdat we geen stroom hadden c_/
Hulde en staande ovatie.

Ps: we zitten in het klustopic, daar zeiken mensen elkaar meestal niet af.
pi_184251875
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 23:02 schreef archito het volgende:

[..]

Dat dus, ik vond het zo’n k*tklus dat ik iemand heb ingehuurd het te doen. Na anderhalf uur had hij er nog geen vierkante meter af. Uiteindelijk ben je gewoon veel te lang bezig om elk klein stukje er af te bikken.
Was een flink factuurtje dan? :D
Of was je zo slim geweest om het te betalen per m2? :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_184251964
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2019 23:11 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Was een flink factuurtje dan? :D
Of was je zo slim geweest om het te betalen per m2? :P

Die anderhalf uur is inderdaad verloren gegaan, gelukkig heb ik hem die andere 4 vierkante meter niet laten doen. :P
pi_184262195
Thx voor jullie reacties!

De eerst tegels tegen de achtergevel zaten in cement maar kwamen er heel makkelijk af.

De andere tegels zijn gelijmd tegen inderdaad gibo blokken en komen er wat moeilijker af maar gelukkig wel met de lijmlaag. De wand beschadigd wel van het afbikken maar dat krijg ik wel glad met wat roodband.

Het is inderdaad allemaal wat meer werk maar ik ben blij dat ik toch de tegels weghaal.

Thx
pi_184263988
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:48 schreef Gretsch het volgende:
Thx voor jullie reacties!

De eerst tegels tegen de achtergevel zaten in cement maar kwamen er heel makkelijk af.

De andere tegels zijn gelijmd tegen inderdaad gibo blokken en komen er wat moeilijker af maar gelukkig wel met de lijmlaag. De wand beschadigd wel van het afbikken maar dat krijg ik wel glad met wat roodband.

Het is inderdaad allemaal wat meer werk maar ik ben blij dat ik toch de tegels weghaal.

Thx
Foto’s van voor, tijdens en na de verbouwing?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')